П О С Т А Н О В А
і м е н е м У к р а їн и
06 червня 2019 року справа 200/22348/16
Третій апеляційний адміністративний суду складі колегії:
головуючий суддя Суховаров А.В.
судді Головко О.В., Ясенова Т.І.,
при секретарі Троянові А.С.
розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю Виробничо-комерційне підприємство Проммонтаж реконструкція на постанову Бабушкінського районного суду м.Дніпропетровська від 25.04.2017 (суддя Шевцова Т.В.) в адміністративній справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Виробничо-комерційне підприємство Проммонтаж реконструкція до Управління державного архітектурно-будівельного контролю Дніпропетровської міської ради про скасування приписів і постанов; третя особа Товариство з обмеженою відповідальністю Центр інвест 2005
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю Виробничо-комерційне підприємство Проммонтаж реконструкція 29.12.2016 звернулось до Бабушкінського районного суду м.Дніпропетровська з позовом до Управління державного архітектурно-будівельного контролю Дніпропетровської міської ради, в якому просить визнати протиправними і скасувати:
- припис про усунення порушення законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил від 12.12.2016 з вимогою привести виконавчу документацію у відповідність із законодавством;
- припис про зупинення підготовчих і будівельних робіт, які не відповідають вимогам законодавства, зокрема будівельним нормам, містобудівним умовам і обмеженням, затвердженому проекту або будівельному паспорту забудови земельної ділянки, виконуються без повідомлення, реєстрації декларації про початок їх виконання або дозволу на виконання будівельних робіт від 12.12.2016;
- постанову №07/2116 від 21.12.2016 про накладання штрафу, передбаченого пунктом 6 частини 3 статті 2 Закону України Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності в сумі 28800гр;
- постанову №08/2116 від 21.12.2016 про накладання штрафу, передбаченого пунктом 1 частини 4 статті 2 Закону України Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності в сумі 144' 000гр (т1ас2) .
Постановою Бабушкінського районного суду м.Дніпропетровська від 25.04.2017 в задоволенні позову відмовлено. Прийняте рішення суд мотивував тим, що на момент перевірки виконання робіт з реконструкції житлового будинку з добудовою і будівництвом житлового будинку з підземним паркінгом по вул.Троїцькій, 5, 7 в м.Дніпрі не були надані: акт приймання геодезичної розбивки; не оформлений акт про готовність об'єкта до початку будівництва; акти на закриття прихованих робіт; в журналі загальних робіт вписані будівельні роботи та не вказана інформація про об'єкт будівництва, не заповнений титульний лист; в проектній документації відсутні розділи АР архітектурні рішення та КЗ конструкції залізобетонні ; перед початком виконання будівельних робіт не оформлений акт-допуск; роботи з укріплення фундаментів фасаду напівзруйнованої пам'ятки архітектури місцевого значення відносяться до реставраційних у відповідності до статті 1 Закону України Про охорону культурної спадщини , виконання яких можливо лише за наявності ліцензії (т2ас67) .
В апеляційній скарзі ТОВ ВКП Проммонтаж реконструкція просить постанову суду скасувати та позовні вимоги задовольнити. Посилаються на те, що на час проведення перевірки, на будівельному майданчику були відсутні ряд документів, але вони знаходились в офісі підприємства. Суд першої інстанції не дав належної оцінки представленим в ході розгляду справи документам, які спростовують висновки акту перевірки про порушення у сфері містобудівної діяльності. Підприємство не повідомлялось про проведення перевірки, а тому не могло одразу надати всі документи (т2ас98) .
У відзиві на апеляційну скаргу Управління державного архітектурно-будівельного контролю зазначає, що акт приймання геодезичної розбивки складений після проведення перевірки; в зв'язку з виконанням будівельних робіт мав бути складений акт про готовність об'єкта до початку будівництва; відповідно до підпункту 1 пункту 1.17 ДБН А.3.1-5:2009, в журналі загальних робіт не можуть відображатись відомості про будівельні роботи; оскільки на об'єкті ведуться будівельні роботи, в проектній документації обов'язково мають бути розділи архітектурні рішення та конструкції залізобетонні ; не оформлення акту-допуску є порушенням пункту 1.7 ДБН В.1.2-12-2008; роботи з укріплення фундаментів фасаду напівзруйнованої пам'ятки архітектури відносяться до реставраційних (т2ас157) .
Переглядаючи справу, колегія суддів виходить з наступного:
Рішенням Дніпропетровської міської ради №59/25 від 27.06.2012 ТОВ Центр інвест 2005 передана земельна ділянка площею 0,1748га кадастровий номер 1210100000:02:391:0069 в оренду строком на 10 років по фактичному розміщенню житлових будинків (домоволодіння) по вул.Червоній, 7 для індивідуального житлового, гаражного, дачного будівництва (т1ас51) .
Між Дніпропетровською міською радою і ТОВ Центр інвест 2005 12.09.2012 укладений договір оренди земельної ділянки площею 0,1748га кадастровий номер 1210100000:02:391:0069 по фактичному розміщенню житлових будинків (домоволодіння) по вул.Червоній, 7. Категорія землі: землі житлової і громадської забудови. Цільове призначення: для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд. На земельній ділянці розташовані зруйновані, напівзруйновані капітальні будівлі, двоповерхова капітальна будівля в занедбаному стані. Строк дії договору 10 років (т1ас45) .
Між Дніпропетровською міською радою і ТОВ Центр інвест 2005 12.09.2012 підписаний акт приймання-передачі земельної ділянки (т1ас49) .
Рішенням Дніпропетровської міської ради №132/30 від 26.12.2012 змінено цільове призначення земельної ділянки площею 0,1748га кадастровий номер 1210100000:02:391:0069 по вул.Червоній, 7 на земельна ділянка для будівництва і обслуговування багатофункціонального комплексу код цільового використання землі 1.13.2 житлова забудова і комерційне використання, коди виду цільового призначення земель 02.03 для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку, 03.07 для будівництва і обслуговування будівель торгівлі, 03.14 для будівництва і обслуговування інших будівель громадської забудови (т1ас71) .
Між Дніпропетровською міською радою і ТОВ Центр інвест 2005 27.09.2013 підписаний акт приймання-передачі земельної ділянки по вул.Червоній, 7, в якому цільове використання вказано: 1.13.2 житлова забудова і комерційне використання, для будівництва і обслуговування багатофункціонального комплексу (т1ас54) .
Згідно витягу з державного реєстру речових прав на нерухоме майно, 27.09.2013 ТОВ Центр інвест 2005 зареєструвало право оренди земельної ділянки площею 0,1748га кадастровий номер 1210100000:02:391:0069 по вул.Червоній, 7 для будівництва і обслуговування багатофункціонального комплексу (т1ас56-59) .
Рішенням Дніпропетровської міської ради №195/49 від 12.03.2014 внесені зміни до рішення Дніпропетровської міської ради №132/30 від 26.12.2012 та змінено цільове призначення земельної ділянки по вул.Червоній, 7 на житловий будинок з підземним паркінгом (т1ас75,150) .
Рішенням Дніпропетровської міської ради №74/37 від 24.07.2013 КП Бюро обліку майнових прав і діяльності з нерухомістю Дніпропетровської міської ради передана земельна ділянка площею 0,1870га кадастровий номер 1210100000:02:391:0070 в оренду строком на 10 років по фактичному розміщенню будинку по вул.Червоній, 5 для забезпечення охорони об'єктів культурної спадщини (т1ас66-68) .
Рішенням Дніпропетровської міської ради №182/45 від 25.12.2013 КП Бюро обліку майнових прав і діяльності з нерухомістю Дніпропетровської міської ради надано право передавати земельну ділянку по вул.Червоній, 5 в суборенду (т1ас65) .
Між КП Бюро обліку майнових прав і діяльності з нерухомістю Дніпропетровської міської ради та ТОВ Центр інвест 2005 27.12.2013 укладений договір суборенди земельної ділянки площею 0,1870га кадастровий номер 1210100000:02:391:0070 по фактичному розміщенню будинку з подальшою його реконструкцією (реставрацією) по вул.Червоній, 5. Категорія землі: землі історико-культурного призначення (землі, на яких розташовані пам'ятки культурної спадщини, їх комплекси (ансамблі), історико-культурні заповідники, історико-культурні заповідні території, охоронювані археологічні території, музеї просто неба, меморіальні музеї). Код 08.01 для забезпечення охорони об'єктів культурної спадщини. На земельній ділянці розташована напівзруйнована цегляна будівля з цокольним поверхом і ганками (т1ас59) .
Між КП Бюро обліку майнових прав і діяльності з нерухомістю Дніпропетровської міської ради та ТОВ Центр інвест 2005 27.12.2013 підписаний акт приймання передачі земельної ділянки по вул.Червоній, 5, в якому зазначено, що земельна ділянка розташована на території реконструкції існуючої багатоквартирної житлової забудови під розміщення об'єктів житлово-громадської забудови в мажах історичного ареалу історичний центр міста , відноситься до категорії пам'ятки архітектури місцевого значення (т1ас62) .
Згідно витягу з державного реєстру речових прав на нерухоме майно, 27.12.2013 ТОВ Центр інвест 2005 зареєструвало право суборенди земельної ділянки площею 0,1870га кадастровий номер 1210100000:02:391:0069 по вул.Червоній, 5 (т1ас69) .
ТОВ Центр інвест 2005 04.07.2016 подало до Департаменту державної архітектурно-будівельної інспекції декларацію про початок виконання підготовчих робіт з реконструкції з реставрацією житлового будинку з добудовою і будівництвом житлового будинку з підземним паркінгом по вул.Троїцькій, 5, 7 (колишня вул.Червона) в м.Дніпрі. Генеральним підрядником вказано ТОВ ВКП Проммонтаж реконструкція (т1ас76) .
Управління державного архітектурно-будівельного контролю Дніпропетровської міської ради 21.11.2016 надало дозвіл на виконання будівельних робіт з реконструкції з реставрацією житлового будинку з добудовою і будівництвом житлового будинку з підземним паркінгом по вул.Троїцькій, 5, 7 в м.Дніпрі на ім'я замовника ТОВ Центр інвест 2005 та генерального підрядника ТОВ ВКП Проммонтаж реконструкція (т1ас82) .
Згідно акту перевірки дотримання законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил від 12.12.2016, головними спеціалістами-інспекторами Управління державного архітектурно-будівельного контролю Дніпропетровської міської ради Мироненко А.А. та Мокрим Ю.О. в присутності начальника дільниці ТОВ ВКП Проммонтаж реконструкція Меньшакова О.Ю. проведена перевірка ТОВ Центр інвест 2005 на об'єкті: реконструкція з реставрацією житлового будинку з добудовою і будівництвом житлового будинку з підземним паркінгом по вул.Троїцькій, 5, 7 в м.Дніпрі.
На об'єкті знаходиться: триповерховий житловий будинок, переданий під реставрацію, та двоповерховий житловий будинок в стадії розборки. На об'єкті реставрації ведуться підготовчі роботи з розробки старих будинків, переносу діючих та влаштування нових інженерних мереж, влаштування фундаментів під конструкції тимчасового розкріплення стіни.
Під час перевірки встановлені такі порушення:
- відсутня передача і прийняття закріплених на місцевості знаків геодезичної розбивки для частин будівель (споруд) і видів робіт, що є порушенням підпункту 3 пункту 2.2.7 ДБН А.3.1-5:2009;
- відсутній акт (додаток Г) приймання геодезичної розмічувальної мережі для будівництва, що є порушенням пункту 5.13 ДБН В.1.3-2:2010;
- не оформлений акт про готовність об'єкта до початку будівництва за формою відповідно до додатку Н на підтвердження виконання підготовчих робіт до будівництва об'єкта - позамайданчикових і внутрішньомайданчикових, що є порушенням підпункту 5 пункту 2.2.1 ДБН А.3.1-5:2009;
- відсутні акти на закриття прихованих робіт за формою відповідно до додатку К, що є порушенням підпункту 2 пункту 1.17 ДБН А.3.1-5:2009;
- в журналі загальних робіт (по виконанню підготовчих робіт) вписані роботи, що відносяться до будівельних робіт, що є порушенням підпункту 1 пункту 1.17 ДБН А.3.1-5:2009;
- журнал загальних робіт (по виконанню будівельних робіт) не ведеться належним чином: не вказана інформація про об'єкт будівництва, не заповнений титульний лист, таблиця 1, відсутній перелік актів на закриття прихованих робіт, які заповнюються згідно таблиці 2 додатку В, що є порушенням підпункту 1 пункту 1.17 ДБН А.3.1-5:2009;
- відсутня затверджена проектна документація, а саме: розділи АР (архітектурні рішення) та КЗ (конструкції залізобетонні) що є порушенням абзацу 4 частини 1 статті 27 Закону України Про архітектурну діяльність в частині незабезпечення будівництва об'єктів архітектури згідно з робочою документацією;
- перед початком виконання будівельних робіт не оформлений акт-допуск (додаток Д) з організацією, що експлуатує об'єкти поблизу будівництва з боку вул.Старокозацька, де на момент перевірки велись земляні та будівельно-монтажні роботи (шурфи та винос інженерних мереж), що є порушенням пункту 1.7 ДБН В.1.2-12-2008;
- генпідрядником ТОВ ВКП Проммонтаж реконструкція проводяться будівельно-монтажні роботи на об'єкті: реконструкція з реставрацією житлового будинку з добудовою і будівництвом житлового будинку з підземним паркінгом по вул.Троїцькій, 5, 7 в м.Дніпрі ІV категорії складності без отримання ліцензії (в наданій ліцензії АЕ №280645 відсутній пункт 1.11.00 реставрація, консервація, ремонтні роботи, реабілітація пам'яток культурної спадщини відповідно до Переліку видів робіт із провадження господарської діяльності з будівництва об'єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об'єктів із середніми та значними наслідками, які підлягають ліцензуванню, затвердженого Постановою КМУ №256 від 30.03.2016);
- замовником будівництва ТОВ Центр інвест 2005 не забезпечено технічний нагляд, що є порушенням пункту 2 Порядку здійснення технічного нагляду під час будівництва об'єкта архітектури, затвердженого Постановою КМУ №903 від 11.07.2007 (т1ас21,т2ас17) .
Відносно ТОВ ВКП Проммонтаж реконструкція 12.12.2016 складений протокол про правопорушення у сфері містобудівної діяльності:
- відсутня передача і прийняття закріплених на місцевості знаків геодезичної розбивки для частин будівель (споруд) і видів робіт, що є порушенням підпункту 3 пункту 2.2.7 ДБН А.3.1-5:2009;
- відсутній акт (додаток Г) приймання геодезичної розмічувальної мережі для будівництва, що є порушенням пункту 5.13 ДБН В.1.3-2:2010;
- не оформлений акт про готовність об'єкта до початку будівництва за формою відповідно до додатку Н на підтвердження виконання підготовчих робіт до будівництва об'єкта - позамайданчикових і внутрішньомайданчикових, що є порушенням підпункту 5 пункту 2.2.1 ДБН А.3.1-5:2009;
- відсутні акти на закриття прихованих робіт за формою відповідно до додатку К, що є порушенням підпункту 2 пункту 1.17 ДБН А.3.1-5:2009;
- в журналі загальних робіт (по виконанню підготовчих робіт) вписані роботи, що відносяться до будівельних робіт, що є порушенням підпункту 1 пункту 1.17 ДБН А.3.1-5:2009;
- журнал загальних робіт (по виконанню будівельних робіт) не ведеться належним чином: не вказана інформація про об'єкт будівництва, не заповнений титульний лист, таблиця 1, відсутній перелік актів на закриття прихованих робіт, які заповнюються згідно таблиці 2 додатку В, що є порушенням підпункту 1 пункту 1.17 ДБН А.3.1-5:2009;
- відсутня затверджена проектна документація, а саме: розділи АР (архітектурні рішення) та КЗ (конструкції залізобетонні) що є порушенням абзацу 4 частини 1 статті 27 Закону України Про архітектурну діяльність в частині незабезпечення будівництва об'єктів архітектури згідно з робочою документацією;
- перед початком виконання будівельних робіт не оформлений акт-допуск (додаток Д) з організацією, що експлуатує об'єкти поблизу будівництва з боку вул.Старокозацька, де на момент перевірки велись земляні та будівельно-монтажні роботи (шурфи та винос інженерних мереж), що є порушенням пункту 1.7 ДБН В.1.2-12-2008.
Розгляд справи призначений на 21.12.2016 на 11:30 (т1ас27,т2ас13) .
Відносно ТОВ ВКП Проммонтаж реконструкція 12.12.2016 складений протокол про правопорушення у сфері містобудівної діяльності за роботи на об'єкті: реконструкція з реставрацією житлового будинку з добудовою і будівництвом житлового будинку з підземним паркінгом по вул.Троїцькій, 5, 7 в м.Дніпрі ІV категорії складності без отримання ліцензії (в наданій ліцензії АЕ №280645 відсутній пункт 1.11.00 реставрація, консервація, ремонтні роботи, реабілітація пам'яток культурної спадщини відповідно до Переліку видів робіт із провадження господарської діяльності з будівництва об'єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об'єктів із середніми та значними наслідками, які підлягають ліцензуванню, затвердженого Постановою КМУ №256 від 30.03.2016. Розгляд справи призначений на 21.12.2016 на 11:30 (т1ас24,т2ас4) .
На адресу ТОВ ВКП Проммонтаж реконструкція 12.12.2016 внесений припис, в якому зазначені порушення:
- відсутня передача і прийняття закріплених на місцевості знаків геодезичної розбивки для частин будівель (споруд) і видів робіт, що є порушенням підпункту 3 пункту 2.2.7 ДБН А.3.1-5:2009;
- відсутній акт (додаток Г) приймання геодезичної розмічувальної мережі для будівництва, що є порушенням пункту 5.13 ДБН В.1.3-2:2010;
- не оформлений акт про готовність об'єкта до початку будівництва за формою відповідно до додатку Н на підтвердження виконання підготовчих робіт до будівництва об'єкта - позамайданчикових і внутрішньомайданчикових, що є порушенням підпункту 5 пункту 2.2.1 ДБН А.3.1-5:2009;
- відсутні акти на закриття прихованих робіт за формою відповідно до додатку К, що є порушенням підпункту 2 пункту 1.17 ДБН А.3.1-5:2009;
- в журналі загальних робіт (по виконанню підготовчих робіт) вписані роботи, що відносяться до будівельних робіт, що є порушенням підпункту 1 пункту 1.17 ДБН А.3.1-5:2009;
- журнал загальних робіт (по виконанню будівельних робіт) не ведеться належним чином: не вказана інформація про об'єкт будівництва, не заповнений титульний лист, таблиця 1, відсутній перелік актів на закриття прихованих робіт, які заповнюються згідно таблиці 2 додатку В, що є порушенням підпункту 1 пункту 1.17 ДБН А.3.1-5:2009;
- відсутня затверджена проектна документація, а саме: розділи АР (архітектурні рішення) та КЗ (конструкції залізобетонні) що є порушенням абзацу 4 частини 1 статті 27 Закону України Про архітектурну діяльність в частині незабезпечення будівництва об'єктів архітектури згідно з робочою документацією;
- перед початком виконання будівельних робіт не оформлений акт-допуск (додаток Д) з організацією, що експлуатує об'єкти поблизу будівництва з боку вул.Старокозацька, де на момент перевірки велись земляні та будівельно-монтажні роботи (шурфи та винос інженерних мереж), що є порушенням пункту 1.7 ДБН В.1.2-12-2008.
В приписі поставлені вимоги усунути порушення шляхом приведення виконавчої документації у відповідність до вимог чинного законодавства (т1ас34,т2ас15) .
На адресу ТОВ ВКП Проммонтаж реконструкція 12.12.2016 внесений припис, з вимогою зупинити виконання будівельних робіт на об'єкті по вул.Троїцькій, 5, 7 в м.Дніпро до отримання ліцензії на виконання робіт з реставрації, консервації, ремонтних робіт, реабілітації пам'яток культурної спадщини (т1ас31,т2ас6) .
Постановою №07/2116 від 21.12.2016 на ТОВ ВКП Проммонтаж реконструкція накладений штраф, передбачений пунктом 6 частини 3 статті 2 Закону України Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності , в сумі 28800гр за такі порушення:
- відсутня передача і прийняття закріплених на місцевості знаків геодезичної розбивки для частин будівель (споруд) і видів робіт;
- відсутній акт (додаток Г) приймання геодезичної розмічувальної мережі для будівництва;
- не оформлений акт про готовність об'єкта до початку будівництва за формою відповідно до додатку Н на підтвердження виконання підготовчих робіт до будівництва об'єкта - позамайданчикових і внутрішньомайданчикових;
- відсутні акти на закриття прихованих робіт за формою відповідно до додатку К;
- в журналі загальних робіт (по виконанню підготовчих робіт) вписані роботи, що відносяться до будівельних робіт;
- журнал загальних робіт (по виконанню будівельних робіт) не ведеться належним чином: не вказана інформація про об'єкт будівництва, не заповнений титульний лист, таблиця 1, відсутній перелік актів на закриття прихованих робіт, які заповнюються згідно таблиці 2 додатку В;
- відсутня затверджена проектна документація, а саме: розділи АР (архітектурні рішення) та КЗ (конструкції залізобетонні);
- перед початком виконання будівельних робіт не оформлений акт-допуск (додаток Д) з організацією, що експлуатує об'єкти поблизу будівництва з боку вул.Старокозацька, де на момент перевірки велись земляні та будівельно-монтажні роботи (т1ас37,т2ас2) .
Постановою №08/2116 від 21.12.2016 на ТОВ ВКП Проммонтаж реконструкція накладений штраф, передбачений пунктом 1 частини 4 статті 2 Закону України Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності , в сумі 144' 000гр за виконання будівельних робіт на об'єкті по вул.Троїцькій, 5, 7 в м.Дніпро без ліцензії на виконання робіт з реставрації, консервації, ремонтних робіт, реабілітації пам'яток культурної спадщини (т1ас42,т2ас8) .
Відповідно до пункту 6 частини 3 статті 2 Закону України Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності , суб'єкти містобудування, які виконують будівельні роботи, несуть відповідальність у вигляді штрафу за ведення виконавчої документації з порушенням будівельних норм, державних стандартів і правил в розмірі 18 мінімальних заробітних плат.
В судових засіданнях представники ТОВ ВКП Проммонтаж реконструкція не заперечували, що ні під час перевірки, ні при розгляді справи ними не надавались інспекторам акт приймання геодезичної розбивки, акт про готовність об'єкта до початку будівництва, акти на закриття прихованих робіт, акт-допуск.
В протоколі про порушення у сфері містобудівної діяльності від 12.12.2016 зазначено, що розгляд справи про порушення у сфері містобудівної діяльності відбудеться 21.12.2016 об 11:30 та під протоколом стоїть підпис працівника відповідача.
Листом №417 від 15.12.2016 ТОВ ВКП Проммонтаж реконструкція повідомило Управління державного архітектурно-будівельного контролю, що в журнал загальних робіт не будуть вписуватись роботи, які не мають відношення до підготовчих робіт; акт-допуск буде підписаний до 23.12.2016; також вони можуть надати акт приймання геодезичної розбивки, акти на закриття прихованих робіт (т2ас23) .
Проте на розгляд справи від ТОВ ВКП Проммонтаж реконструкція ніхто не з'явився та документи надані не були.
Оскільки інспекторам ні під час перевірки, ні при розгляді справи про порушення у сфері містобудівної діяльності не були представлені акт приймання геодезичної розбивки, акт про готовність об'єкта до початку будівництва, акти на закриття прихованих робіт, акт-допуск та позивач не заперечував порушення державних будівельних норм при веденні журналу загальних робіт, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, що Управління державного архітектурно-будівельного контролю Дніпропетровської міської ради обгрунтовано, в межах наданих повноважень, внесло припис від 12.12.2016 усунути порушення шляхом приведення виконавчої документації у відповідність до вимог чинного законодавства та прийняло постанову №07/2116 від 21.12.2016 про накладання штрафу, передбаченого пунктом 6 частини 3 статті 2 Закону України Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності , в сумі 28800гр.
В свою чергу районний суд дійшов помилкового висновку про законність припису від 12.12.2016 про зупинення підготовчих і будівельних робіт та постанови №08/2116 від 21.12.2016 про накладання штрафу, передбаченого пунктом 1 частини 4 статті 2 Закону України Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності в сумі 144' 000гр.
Відповідно до пункту 1 частини 4 статті 2 Закону України Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності , суб'єкти містобудування, які здійснюють господарську діяльність, пов'язану із створенням об'єктів архітектури, що підлягає ліцензуванню, чи доручають виконання окремих видів робіт відповідальним виконавцям, які відповідно до законодавства повинні мати кваліфікаційний сертифікат, несуть відповідальність у вигляді штрафу за здійснення господарської діяльності, що підлягає ліцензуванню, без отримання в установленому порядку ліцензії в розмірі 90 мінімальних заробітних плат.
Згідно ліцензії Державної архітектурно-будівельної інспекції України на здійснення господарської діяльності, пов'язаної із створенням об'єктів архітектури строком з 13.12.2013 по 13.12.2018, ТОВ ВКП Проммонтаж реконструкція має право виконувати роботи:
4.01.00 розробка грунтів, улаштування грунтових споруд;
4.02.00 улаштування основ та фундаментів збірних і монолітних;
4.05.00 зведення металевих конструкцій;
4.06.00 зведення збірних бетонних і залізобетонних конструкцій;
4.07.00 зведення монолітних бетонних, залізобетонних, армоцементних конструкцій;
4.08.00 зведення кам'яних і армокам'яних конструкцій;
4.10.00 монтаж інженерних споруд;
4.19.00 умови будівництва: звичайні, території підвищеної сейсмічності, території зі складними інженерно-геологічними умовами, - клас СС2 середні наслідки;
5.01.00 монтаж внутрішніх інженерних мереж, систем, приладів і засобів вимірювання;
5.01.01 монтаж водопроводу і каналізації;
5.01.07 монтаж електропостачання, електрообладнання, електроосвітлення;
5.01.08 монтаж автоматизації і контрольно-вимірювальних приладів;
5.01.09 монтаж зв'язку, сигналізації, радіо, телебачення;
5.02.00 монтаж зовнішніх інженерних мереж, систем, споруд, приладів, засобів вимірювання;
5.02.01 водопостачання;
5.02.02 каналізація;
5.02.08 клас наслідків (відповідальності) інженерних мереж, систем, споруд СС2- середні наслідки (т1ас141) .
Згідно ліцензії Державної архітектурно-будівельної інспекції України на здійснення господарської діяльності з будівництва об'єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об'єктів з середніми та значними наслідками строком з 16.05.2018, ТОВ ВКП Проммонтаж реконструкція має право виконувати роботи:
1.01.00 улаштування основ та фундаментів збірних і монолітних;
1.04.00 зведення металевих конструкцій;
1.05.00 зведення збірних бетонних і залізобетонних конструкцій;
1.06.00 зведення монолітних бетонних, залізобетонних, армоцементних конструкцій;
1.07.00 зведення кам'яних і армокам'яних конструкцій;
1.08.00 зведення дерев'яних конструкцій;
1.11.00 реставрація, консервація, ремонтні роботи, реабілітація пам'яток культурної спадщини;
2.01.00 монтаж внутрішніх інженерних мереж, систем, приладів і засобів вимірювання;
2.01.01 водопостачання і водовідведення;
2.01.06 електропостачання і електроосвітлення;
2.01.07 монтаж засобів автоматизації і контрольно-вимірювальних приладів, зв'язку, сигналізації, радіо, телебачення, інформаційних мереж;
2.02.00 монтаж зовнішніх інженерних мереж, систем, приладів і засобів вимірювання;
2.03.00 монтаж інженерних споруд;
3.03.00 будівництво мостів і мостових переходів;
3.03.02 будівництво переходів, шляхопроводів, естакад, віадуків (т2ас113) .
Відповідно до коду 1.11.00 Переліку видів робіт із провадження господарської діяльності з будівництва об'єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об'єктів із середніми та значними наслідками, які підлягають ліцензуванню, затвердженого Постановою КМУ №256 від 30.03.2016, ліцензуванню підлягають роботи з реставрації, консервації, ремонтні роботи, реабілітація пам'яток культурної спадщини.
Позивач не мав ліцензії на роботи з реставрації, консервації, ремонтні роботи, реабілітація пам'яток культурної спадщини на час перевірки в грудні 2016 році. Таку ліцензію він отримав в травні 2018 року.
Водночас, суб'єкт владних повноважень не спростував пояснення представника ТОВ ВКП Проммонтаж реконструкція , що вони не виконують робіт, пов'язаних з реставрацією фасаду. Виконувані роботи з укріплення грунту під фундаментами фасадних стін, монтажу тимчасових металоконструкцій кріплення зберігаємих фасадних стін на бетонній основі відносяться до затвердженої замовником проектної документації шифр 2016.43.01 пункт 2.1.1, шифр 2016.45.01 пункт 2.1.1 до розбірних робіт підготовчого періоду та виконані згідно проектної документації, які, відповідно до пункту 2.2.3 ДБН А.3.1-5-2009, відносяться до позамайданчикових підготовчих робіт зі звільнення майданчика в межах відведеної земельної ділянки під забудову для будівельно-монтажних робіт (т2ас34) .
В акті перевірки зазначено, що на об'єкті знаходиться триповерховий житловий будинок, переданий під реставрацію, та двоповерховий житловий будинок в стадії розборки. На об'єкті реставрації ведуться підготовчі роботи з розробки старих будинків, переносу діючих та влаштування нових інженерних мереж, влаштування фундаментів під конструкції тимчасового розкріплення стіни. Проте не вказано, які конкретно з перелічених робіт відносяться до реставрації пам'яток культурної спадщини. Тим більше, як зазначалось вище, підготовчі роботи ведуться стосовно двох будинків по вул.Троїцькій: 5 та 7, - а об'єктом культурної спадщини є лише будинок по вул.Троїцькій, 5.
Відповідно до абзацу 3 підпункту 3 пункту 11 Порядку здійснення державного архітектурно-будівельного контролю, затвердженого Постановою КМУ №553 від 23.05.2011 в редакції на час прийняття оскаржуваних постанов і приписів, посадові особи органів державного архітектурно-будівельного контролю під час здійснення державного архітектурно-будівельного контролю мають право видавати обов'язкові для виконання приписи щодо зупинення підготовчих та будівельних робіт, які не відповідають вимогам законодавства, зокрема будівельним нормам, містобудівним умовам і обмеженням, затвердженому проекту або будівельному паспорту забудови земельної ділянки, виконуються без повідомлення, реєстрації декларації про початок їх виконання або дозволу на виконання будівельних робіт.
В приписі про зупинення будівельних робіт на об'єкті по вул.Троїцькій, 5, 7 в м.Дніпрі до отримання ліцензії на виконання робіт з реставрації, консервації, ремонтних робіт, реабілітації пам'яток культурної спадщини ніяк не обгрунтована необхідність зупинення робіт по будинку по вул.Троїцькій, 7, який ніяким чином не відноситься до пам'ятки архітектури, а також необхідність зупинення робіт з улаштування грунту, фундаментів, монтажу внутрішніх і зовнішніх інженерних мереж, водопроводу і каналізації, тимчасових металевих конструкцій.
Як видно з акту перевірки та протоколу, позивач виконує підготовчі роботи та безпосередньо до будівельних робіт не приступив. Відтак, суб'єкт владних повноважень не врахував, що відповідно до абзацу 2 частини 1 статті 27 Закону України Про архітектурну діяльність , замовники та підрядники під час створення об'єкту архітектури зобов'язані доручати виконання окремих видів проектних і будівельних робіт особам, які мають необхідну ліцензію. Доречі, як зазначено вище, з метою продовження необхідного виду робіт, ТОВ ВКП Проммонтаж реконструкція згодом отримало ліцензійну умову 1.11.00 реставрація, консервація, ремонтні роботи, реабілітація пам'яток культурної спадщини.
Надані під час судових засідань пояснення представників Управління державного архітектурно-будівельного контролю, що проводяться роботи з укріплення фундаментів фасаду напівзруйнованої пам'ятки архітектури, які відносяться до реставраційних, не підтверджені ні актом перевірки, ні складеним протоколом про порушення у сфері містобудівної діяльності.
Керуючись статтями 241-245, 315, 321, 322, 327, 329 КАС України, суд
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю Виробничо-комерційне підприємство Проммонтаж реконструкція задовольнити частково.
Скасувати постанову Бабушкінського районного суду м.Дніпропетровська від 25.04.2017 в частині відмови в позовних вимогах про визнання протиправними і скасування припису про зупинення підготовчих і будівельних робіт та постанови №08/2116 від 21.12.2016 про накладання штрафу.
Позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю Виробничо-комерційне підприємство Проммонтаж реконструкція в цій частині задовольнити.
Визнати протиправними і скасувати прийняті Управлінням державного архітектурно-будівельного контролю Дніпропетровської міської ради відносно Товариства з обмеженою відповідальністю Виробничо-комерційне підприємство Проммонтаж реконструкція :
- припис про зупинення підготовчих і будівельних робіт, які не відповідають вимогам законодавства, зокрема будівельним нормам, містобудівним умовам і обмеженням, затвердженому проекту або будівельному паспорту забудови земельної ділянки, виконуються без повідомлення, реєстрації декларації про початок їх виконання або дозволу на виконання будівельних робіт від 12.12.2016;
- постанову №08/2116 від 21.12.2016 про накладання штрафу, передбаченого пунктом 1 частини 4 статті 2 Закону України Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності в сумі 144' 000гр.
В іншій частині постанову Бабушкінського районного суду м.Дніпропетровська від 25.04.2017 залишити без змін.
Постанова набирає законної сили з 06.06.2019 та може бути оскаржена в касаційному порядку до Верховного Суду протягом 30 днів з дня складання повної постанови.
Вступну та резолютивну частини постанови проголошено 06.06.2019.
Повну постанову складено 01.07.2019.
Головуючий суддя А.В. Суховаров
судді О.В. Головко
судді Т.І. Ясенова
Суд | Третій апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 06.06.2019 |
Оприлюднено | 02.07.2019 |
Номер документу | 82714487 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Третій апеляційний адміністративний суд
Суховаров А.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні