25.06.2019
Справа № 664/630/19
Р І Ш Е Н Н Я
Іменем України
25 червня 2019 року м. Олешки
Цюрупинський районний суд Херсонської області в складі:
суддяНикифоров Є.О., секретар судового засіданняОрлова О.С., за участю представників: від позивача - Чернухи О.О., від Олешківської районної державної адміністрації Херсонської області - Браги А.В.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в порядку загального позовного провадження цивільну справу за позовом Олешківської районної ради Херсонської області до Олешківської районної державної адміністрації Херсонської області, Управління освіти, культури, сім`ї, молоді та спорту Олешківської районної державної адміністрації Херсонської області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору - ОСОБА_1 , про визнання недійсним контракту, визнання незаконним та скасування наказу,-
в с т а н о в и в:
Олешківська районна рада Херсонської області звернулася до суду з позовом до Олешківської районної державної адміністрації Херсонської області, Управління освіти, культури, сім`ї, молоді та спорту Олешківської районної державної адміністрації Херсонської області в якому просить визнати недійсним контракт з директором комунального закладу Олешківський районний центр культури та дозвілля ім. Т.Г. Шевченка Олешківської районної ради Херсонської області від 19.10.2018р., що укладений між ОСОБА_1 та Олешківською районною державною адміністрацією Херсонської області в особі голови Олешківської районної державної адміністрації Херсонської області Кравченко- Скалозуб Олени Валентинівни терміном на 5 років з 31.10.2018р. по 31.10.2023р. та визнати незаконним та скасувати наказ начальника управління освіти, культури, сім`ї, молоді, та спорту Олешківської районної державної адміністрації Херсонської області Зарівного Олександра Григоровича від 22.10.2018р. № 51К Про призначення ОСОБА_1 .
Позовні вимоги Олешківської районної ради Херсонської області мотивовані тим, що відповідачі при укладенні спірного контракту та виданні наказу про призначення третьої особи у справі на посаду директора комунального закладу Олешківський районний центр культури та дозвілля ім. Т.Г. Шевченка Олешківської районної ради Херсонської області порушили права позивача щодо управління об`єктами комунальної власності в частині призначення та звільнення директора комунального закладу оскільки призначення директора зазначеного вище комунального закладу є виключною компетенцією позивача, крім того, позивач не делегував відповідних повноважень жодному з відповідачів по справі, та не визначала їх уповноваженими органами з питань призначення чи звільнення директора комунального закладу. Відповідачі не являються ні власниками, ні роботодавцями чи уповноваженими органами з питань призначення директора зазначеного комунального закладу. Статутом комунального закладу Олешківська РДА взагалі не визначена як будь-який орган управління та не наділена жодними повноваженнями щодо управління КЗ Олешківський РЦКД .
Позивач вказує, що оскільки Олешківська районна державна адміністрація Херсонської області в особі її голови, а також Управління освіти, культури, сім`ї, молоді та спорту Олешківської районної державної адміністрації Херсонської області в особі його начальника Зарівного О. Г . , не мали компетенції на призначення директора комунального закладу Олешківський районний центр культури та дозвілля ім. Т.Г. Шевченка Олешківської районної ради та укладення з ним контракту, відповідачі не мали необхідного обсягу дієздатності в розумінні ч. 2 ст. 203 ЦК України, а тому контракт з директором комунального закладу Олешківський районний центр культури та дозвілля ім. Т.Г. Шевченка Олешківської районної ради Херсонської області від 19.10.2018р., що укладений між ОСОБА_1 та Олешківською районною державною адміністрацією Херсонської області в особі голови Олешківської районної державної адміністрації Херсонської області Кравченко-Скалозуб Олени Валентинівни підлягає визнанню недійсним, а наказ начальника управління освіти, культури, сім`ї, молоді, та спорту Олешківської районної державної адміністрації Херсонської області Зарівного Олександра Григоровича від 22.10.2018р. № 51К Про призначення ОСОБА_1 є протиправним та підлягає скасуванню. Позивач посилається на положення ст.ст. 21, 24 КЗпП України, ст.ст. 17, 18, 43, 71 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , ст.ст. 2, 9, 16, 21, 169, 172, 203, 215 ЦК України, п.п. 5.1. - 5.4. Статуту комунального закладу Олешківський районний центр культури та дозвілля ім. Т.Г. Шевченка Олешківської районної ради Херсонської області, затвердженого рішенням XXVIII сесії Олешківської районної ради VII скликання від 16.02.2018р. № 551.
Ухвалою суду від 20.05.2019 року про закриття підготовчого провадження та призначення справи до судового розгляду по суті було задоволено клопотання представника позивача та долучено до матеріалів справи додаткові докази - рішення Херсонського окружного адміністративного суду від 20.02.2019 року у справі №540/2346/18 за позовом Голови Олешківської районної ради Херсонської області Потоцького П.Б. до Голови Олешківської районної державної адміністрації Херсонської області Кравченко-Скалозуб О.В., третя особа - Олешківська районна рада Херсонської області про визнання протиправним та розпорядження від 13.08.2018 р. № 435 Про проведення конкурсу на посаду директора комунального закладу Олешківський центр культури та дозвілля ім. Т. Г. Шевченка Олешківської районної ради.
Представник позивача в судовому засіданні позов підтримав та доповнив, що відсутність у відповідачів компетенції на призначення керівника комунального закладу Олешківський районний центр культури та дозвілля ім. Т.Г. Шевченка Олешківської районної ради Херсонської області підтверджена рішенням Херсонського окружного адміністративного суду від 20.02.2019 року у справі №540/2346/18 за позовом Голови Олешківської районної ради Херсонської області Потоцького П.Б. до Голови Олешківської районної державної адміністрації Херсонської області Кравченко-Скалозуб О.В., третя особа - Олешківська районна рада Херсонської області про визнання протиправним та розпорядження від 13.08.2018 р. № 435 Про проведення конкурсу на посаду директора комунального закладу Олешківський центр культури та дозвілля ім. Т. Г. Шевченка Олешківської районної ради, яке набрало законної сили.
Олешківська районна державна адміністрація Херсонської області відзив на позов не надала. Представник відповідача в судовому засіданні позов не визнав та пояснив, що Олешківська районна державна адміністрація Херсонської області діяла в межах своїх повноважень керуючись, зокрема, положеннями Закону України Про культуру та Про місцеві державні адміністрації де зазначено, що призначення керівника закладу культури здійснює орган управління яким відповідно до положень вказаних законів є саме Олешківська районна державна адміністрація Херсонської області, крім того, Олешківська районна державна адміністрація Херсонської області зазначена в ЄДРПОУ як орган управління комунального закладу Олешківський районний центр культури та дозвілля ім. Т.Г. Шевченка . Положення Статуту комунального закладу Олешківський районний центр культури та дозвілля ім. Т.Г. Шевченка Олешківської районної ради Херсонської області, затвердженого рішенням XXVIII сесії Олешківської районної ради VII скликання від 16.02.2018р. № 551 відповідачем до уваги не приймалися.
Представник Управління освіти, культури, сім`ї, молоді та спорту Олешківської районної державної адміністрації Херсонської області в судове засідання не з`явився, про причини неявки представника відповідач суд не повідомив, відзив не надав.
Третя особа та представник третьої особи просили провести розгляд справи провести за їх відсутності. В надано відзиві представник відповідача заперечує проти позову та звертає увагу суду на ту обставину, що ОСОБА_1 було фактично допущено до роботи, трудовий договір було укладено на законних підставах, а тому правові підстави для визнання контракту недійсними відсутні.
Суд, заслухавши пояснення учасників процесу, які прибули до суду, дослідивши зібрані по справі докази в їх сукупності, проаналізувавши зміст норм матеріального і процесуального права, які регулюють спірні правовідносини, виходить з наступних підстав та мотивів.
Судом встановлено, що 19.10.2018 року між ОСОБА_1 та Олешківською районною державною адміністрацією Херсонської області в особі голови Олешківської районної державної адміністрації Херсонської області Кравченко-Скалозуб Олени Валентинівни укладено контракт з директором комунального закладу з Олешківський районний центр культури та дозвілля ім. Т.Г. Шевченка Олешківської районної ради Херсонської області (далі - контракт), терміном на 5 років з 31.10.2018р. по 31.10.2023р.
22.10.2018 року начальником управління освіти, культури, сім`ї, молоді та спорту Олешківської районної державної адміністрації Херсонської області Зарівним Олександром Григоровичем видано наказ № 51К Про призначення ОСОБА_1 відповідно якого ОСОБА_1 призначено на посаду директора комунального закладу Олешківський районний центр культури та дозвілля ім. Т.Г. Шевченка Олешківської районної ради Херсонської області на контрактній основі терміном на 5 років з 31.10.2018р. по 31.10.2023р.
Рішенням Херсонського окружного адміністративного суду від 20.02.2019 року у справі №540/2346/18 за позовом Голови Олешківської районної ради Херсонської області Потоцького П.Б. до Голови Олешківської районної державної адміністрації Херсонської області Кравченко-Скалозуб О.В., третя особа - Олешківська районна рада Херсонської області про визнання протиправним та розпорядження від 13.08.2018 р. № 435 Про проведення конкурсу на посаду директора комунального закладу Олешківський центр культури та дозвілля ім. Т. Г. Шевченка Олешківської районної ради визнано протиправним та нечинним розпорядження голови Олешківської районної державної адміністрації Херсонської області від 13.08.2018 року №435 Про проведення конкурсу на посаду директора комунального закладу Олешківський центр культури та дозвілля ім. Т. Г. Шевченка Олешківської районної ради.
Оцінюючи доводи позивача про відсутність у відповідачів повноважень на укладення оспорюваних контракту та наказу суд виходить з наступного.
Відповідно до ст. 18 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні орган місцевого самоврядування може бути позивачем та відповідачем у судах загальної юрисдикції, зокрема, звертатися до суду, якщо це необхідно для реалізації його повноважень і забезпечення виконання функцій місцевого самоврядування.
Відповідно до ч. 4 ст. 71 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні органи та посадові особи місцевого самоврядування мають право звертатися до суду щодо визнання незаконними актів місцевих органів виконавчої влади, інших органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, які обмежують права територіальних громад, повноваження органів та посадових осіб місцевого самоврядування.
Відповідно до пп. 2 та 10 ч. 2 ст. 16 ЦК України - способами захисту цивільних прав та інтересів можуть бути: визнання правочину недійсним; визнання незаконними рішення, дій чи бездіяльності органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим або органу місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб.
Частиною 2 ст.19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно ст. 118 Конституції України, яка частково кореспондується з положеннями ст. 1 Закону України Про місцеві державні адміністрації (далі - Закон № 586-XIV) - виконавчу владу в областях і районах, містах Києві та Севастополі здійснюють місцеві державні адміністрації. ...Склад місцевих державних адміністрацій формують голови місцевих державних адміністрацій.
Місцева державна адміністрація є місцевим органом виконавчої влади і входить до системи органів виконавчої влади.
Місцева державна адміністрація в межах своїх повноважень здійснює виконавчу владу на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці, а також реалізує повноваження, делеговані їй відповідною радою. (ч.3 ст.1 Закону № 586-XIV).
До основних завдань місцевих державних адміністрацій віднесено серед іншого - реалізацію інших наданих державою, а також делегованих відповідними радами повноважень.(п.7 ч.1 ст.2 Закону № 586-XIV).
Відповідно до ч.1 статті 6 Закону № 586-XIV - на виконання Конституції України, законів України, актів Президента України, актів Кабінету Міністрів України, міністерств та інших центральних органів виконавчої влади, які відповідно до закону забезпечують нормативно-правове регулювання, власних і делегованих повноважень голова місцевої державної адміністрації в межах своїх повноважень видає розпорядження, а керівники структурних підрозділів - накази.
Голови місцевих державних адміністрацій, зокрема, очолюють відповідні місцеві державні адміністрації, здійснюють керівництво їх діяльністю, несуть відповідальність за виконання покладених на місцеві державні адміністрації завдань і за здійснення ними своїх повноважень. (п.1 ч. 1 ст.39 Закону № 586-XIV)
З викладеного слідує, що Олешківська районна державна адміністрація Херсонської області є місцевим органом виконавчої влади, вповноважена, серед іншого, на здійснення делегованих відповідними радами повноважень. Керівництво діяльністю державної адміністрації здійснюється її головою шляхом видання розпоряджень.
Судом встановлено, що 26.06.2017 року проведена державна реєстрація Комунального закладу Олешківський районний центр культури та дозвілля ім. Т.Г. Шевченка Олешківської районної ради Херсонської області.
Статтею 17 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні передбачено, що відносини органів місцевого самоврядування з підприємствами, установами та організаціями, що перебувають у комунальній власності відповідних територіальних громад, будуються на засадах їх підпорядкованості, підзвітності та підконтрольності органам місцевого самоврядування.
Пунктом 20 ч. 1 ст. 43 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні встановлено, що виключно на пленарних засіданнях районної, обласної ради вирішуються такі питання: вирішення в установленому законом порядку питань щодо управління об`єктами спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст, районів у містах, що перебувають в управлінні районних і обласних рад; призначення і звільнення їх керівників.
Особливості призначення керівника державного чи комунального закладу культури передбаченні ст.ст.21-2, 21-5 Закону України Про культуру які передбачають, що конкурсний добір керівника державного чи комунального закладу культури складається з таких етапів:
оголошення органом управління конкурсу на посаду керівника державного чи комунального закладу культури;
формування складу конкурсної комісії;
подання документів кандидатами на посаду керівника державного чи комунального закладу культури;
добір кандидатів на посаду керівника державного чи комунального закладу культури;
призначення органом управління керівника державного чи комунального закладу культури.
Організацію та проведення конкурсного добору, а також роботу конкурсної комісії забезпечує орган управління.
Орган управління оголошує конкурс на посаду керівника державного чи комунального закладу культури не пізніш як за два місяці до завершення строку повноважень керівника державного чи комунального закладу культури відповідно до контракту або впродовж семи днів з дня дострокового припинення його повноважень.
Керівник органу управління зобов`язаний призначити переможця конкурсу керівником державного чи комунального закладу культури не пізніше двох місяців з дня оголошення конкурсу. Підставою для видання наказу про призначення керівника державного чи комунального закладу культури є підписання контракту. Істотні умови контракту публікуються на офіційному веб-сайті органу управління не пізніше наступного дня після його підписання.
З наведеного слідує, що оголошення конкурсу на посаду керівника державного чи комунального закладу культури, організація та проведення конкурсного добору, призначення керівника державного чи комунального закладу культури здійснюється органом управління. Призначити переможця конкурсу керівником (видання наказу, підписання з ним контракту) віднесено до повноважень керівника органу управління.
Отже, спірні правовідносини врегульовані Законом України Про культуру , Про місцеве самоврядування в Україні , при цьому, положення ст.ст.21-2, 21-5 Закону України Про культуру щодо призначення керівників закладів культури в даному випадку є спеціальними по відношенню до положень ч. 1 ст. 43 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні .
Тобто, вирішення питання про визначення суб`єкта, що вправі призначати керівника комунального закладу культури залежить безпосередньо від того, який суб`єкт є органом управління КЗ Олешківський районний центр культури та дозвілля ім. Т.Г. Шевченка Олешківської районної ради Херсонської області .
Відповідач вважаючи, що саме структурний підрозділ Олешківської районної державної адміністрації у галузі культури є органом управління КЗ Олешківський районний центр культури та дозвілля ім. Т.Г. Шевченка Олешківської районної ради Херсонської області, посилається на відомості Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, згідно яких органом управління закладу є відділ культури Олешківської районної державної адміністрації, однак зазначений висновок відповідача є помилковим в силу наступного.
Так, КЗ Олешківський районний центр культури та дозвілля ім. Т.Г. Шевченка Олешківської районної ради Херсонської області є комунальним закладом - комунальним унітарним підприємством в розумінні Господарського кодексу України.
Статтею 78 ГК України встановлено, що комунальне унітарне підприємство утворюється компетентним органом місцевого самоврядування в розпорядчому порядку на базі відокремленої частини комунальної власності і входить до сфери його управління. Орган, до сфери управління якого входить комунальне унітарне підприємство, є представником власника - відповідної територіальної громади і виконує його функції у межах, визначених цим Кодексом та іншими законодавчими актами.
Частиною 5 зазначеної статті Кодексу передбачено, що найменування комунального унітарного підприємства повинно містити слова комунальне підприємство та вказівку на орган місцевого самоврядування, до сфери управління якого входить дане підприємство.
З назви дослідженого закладу вбачається, що воно входить до сфери управління Олешківської районної ради Херсонської області.
Найменування суб`єкта господарювання, мета і предмет господарської діяльності, склад і компетенція його органів управління, порядок прийняття ними рішень, порядок формування майна, розподілу прибутків та збитків, умови його реорганізації та ліквідації, якщо інше не передбачено законом, зазначається в установчих документах суб`єкта господарювання. (ч.2 ст. 57 ГК України).
Частинами 1,4,5 ст. 57 ГК України також передбачено, що установчими документами суб`єкта господарювання є рішення про його утворення або засновницький договір, а у випадках, передбачених законом, статут (положення) суб`єкта господарювання.
Статут суб`єкта господарювання повинен містити відомості про його найменування, мету і предмет діяльності, розмір і порядок утворення статутного капіталу та інших фондів, порядок розподілу прибутків і збитків, про органи управління і контролю, їх компетенцію, про умови реорганізації та ліквідації суб`єкта господарювання, а також інші відомості, пов`язані з особливостями організаційної форми суб`єкта господарювання, передбачені законодавством. Статут може містити й інші відомості, що не суперечать законодавству.
Положенням визначається господарська компетенція органів державної влади, органів місцевого самоврядування чи інших суб`єктів у випадках, визначених законом.
Статут (положення) затверджується власником майна (засновником) суб`єкта господарювання чи його представниками, органами або іншими суб`єктами відповідно до закону.
Таким чином, затверджений статут суб`єкта господарювання є установчим документом, що містить відомості про його найменування, мету і предмет діяльності, розмір і порядок утворення статутного капіталу та інших фондів, порядок розподілу прибутків і збитків, про органи управління і контролю, їх компетенцію, про умови реорганізації та ліквідації суб`єкта господарювання, а також інші відомості, пов`язані з особливостями організаційної форми суб`єкта господарювання, передбачені законодавством.
З наявних у справі матеріалів вбачається, що установчими документами КЗ Олешківський ЦКД є його статут, затверджений рішенням Олешківської районної ради №551 від 16.02.2018 року.
Згідно Розділу 5 зазначеного статуту заклад має два органи управління з розмежованою між ними компетенцією: структурний підрозділ Олешківської районної державної адміністрації у галузі культури та Олешківська районна рада.
Пунктом 5.1 статуту передбачено, що управління закладом здійснюється Олешківською районною радою як засновником. Пунктом 5.3 передбачено, що призначення на посаду за результатами конкурсу на контрактній основі та звільнення з посади директора закладу належить до компетенції Олешківської районної ради.
В свою чергу повноваження структурного підрозділу Олешківської районної державної адміністрації у галузі культури викладені п.5.4 Статуту. Повноваження щодо призначення на посаду директора закладу, підписання з ним контракту відповідним пунктом не передбачені.
З викладеного слідує, що згідно чинного статуту комунального закладу повноваження щодо призначення на посаду за результатами конкурсу на контрактній основі та звільнення з посади директора закладу належить до виключної компетенції Олешківської районної ради.
Щодо наявної в Єдиному державному реєстрі інформації стосовно того, що органом управління КЗ Олешківський ЦКД є відділ культури Олешківської районної державної адміністрації, суд зазначає наступне.
Так, ст. 9 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань передбачено, що відомості про юридичну особу, громадське формування, що не має статусу юридичної особи, та фізичну особу - підприємця вносяться до Єдиного державного реєстру на підставі:
1) відповідних заяв про державну реєстрацію;
2) документів, що подаються для проведення інших реєстраційних дій;
3) відомостей, отриманих у результаті інформаційної взаємодії між Єдиним державним реєстром та інформаційними системами державних органів.
Тобто, державна реєстрація відомостей про юридичну особу має декларативний характер, джерелом зазначених відомостей є документи та інформація подана до реєстрації. Отже, при визначенні органу управління КЗ Олешківський ЦКД мають враховуватись відомості, зазначені в установчих документах - Статуту закладу, а не відомості з Єдиного державного реєстру, які в даному конкретному випадку зазначені в неповному вигляді, а саме, в відомостях про органи управління юридичної особи зазначений лише відділ культури Олешківської райдержадміністрації, тоді як Статут закладу містить повний перелік органів управління та розмежовує їх компетенцію.
Враховуючи викладене, суд дійшов висновку, що призначення на посаду за результатами конкурсу на контрактній основі та звільнення з посади директора КЗ Олешківський ЦКД не входить ані до безпосередніх, ані до делегованих повноважень Олешківської районної державної адміністрації та Управління освіти, культури, сім`ї, молоді та спорту Олешківської районної державної адміністрації Херсонської області, разом з тим, вказане не може бути підставою для визнання спірного контракту недійсним виходячи з наступного.
Відповідно до положень ч. 1, 3 ст. 21 КЗПП України - трудовий договір є угода між працівником і власником підприємства, установи, організації або уповноваженим ним органом чи фізичною особою, за якою працівник зобов`язується виконувати роботу, визначену цією угодою, з підляганням внутрішньому трудовому розпорядкові, а власник підприємства, установи, організації або уповноважений ним орган чи фізична особа зобов`язується виплачувати працівникові заробітну плату і забезпечувати умови праці, необхідні для виконання роботи, передбачені законодавством про працю, колективним договором і угодою сторін. Особливою формою трудового договору є контракт, в якому строк його дії, права, обов`язки і відповідальність сторін (в тому числі матеріальна), умови матеріального забезпечення і організації праці працівника, умови розірвання договору, в тому числі дострокового, можуть встановлюватися угодою сторін. Сфера застосування контракту визначається законами України.
Частиною 3 ст. 24 КЗПП України визначено, що працівник не може бути допущений до роботи без укладення трудового договору, оформленого наказом чи розпорядженням власника або уповноваженого ним органу, та повідомлення центрального органу виконавчої влади з питань забезпечення формування та реалізації державної політики з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування про прийняття працівника на роботу в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Згідно зі ст. 24 КЗпП укладення трудового договору оформляється наказом чи розпорядженням власника підприємства, установи, організації чи уповноваженого ним органу. Фактичний допуск до роботи вважається укладенням трудового договору незалежно від того, чи було прийняття на роботу належним чином оформлене, якщо робота провадилась за розпорядженням чи відома власника або уповноваженого ним органу (п. 7 Постанови Пленуму ВСУ №9 від 06.11.92 Про практику розгляду судами трудових спорів ).
Судом встановлено, що з 22.10.2018 року ОСОБА_1 здійснює повноваження директора комунального закладу Олешківський районний центр культури та дозвілля ім. Т.Г. Шевченка Олешківської районної ради Херсонської області так як він є фактично допущеним до виконання посадових обов`язків.
Позивач просить визнати контракт із ОСОБА_1 недійсним з підстав, передбачених цивільним законодавством, через відсутність у іншої сторони цього контракту (Олешківської районної державної адміністрації Херсонської області) необхідного обсягу цивільної дієздатності.
Частиною 2 ст. 203 ЦК України встановлено, що особа, яка вчиняє правочин, повинна мати необхідний обсяг цивільної дієздатності.
Відповідно до ч. 1 ст. 215 ЦК України, підставою недійсності правочину є недодержання в момент вчинення правочину стороною (сторонами) вимог, які встановлені частинами першою - третьою, п`ятою та шостою статті 203 цього Кодексу.
Відповідно до ст. 92 ЦК України юридична особа набуває цивільних прав та обов`язків і здійснює їх через свої органи, які діють відповідно до установчих документів та закону. Порядок створення органів юридичної особи встановлюється установчими документами та законом.
У випадках, встановлених законом, юридична особа може набувати цивільних прав та обов`язків і здійснювати їх через своїх учасників.
Орган або особа, яка відповідно до установчих документів юридичної особи чи закону виступає від її імені, зобов`язана діяти в інтересах юридичної особи, добросовісно і розумно та не перевищувати своїх повноважень.
Слід зазначити, що відносини третьої особи у справі з комунальним закладом Олешківський районний центр культури та дозвілля ім. Т.Г. Шевченка за своїм характером є трудовими і врегульовані нормами трудового законодавства, при цьому, оспорюваний трудовий контракт не є цивільно-правовим договором, а є формою укладення трудового договору, а тому посилання позивача на норми цивільного законодавства, що регулюють питання недійсності правочинів, як на підставу визнання недійсним контракту є безпідставними.
Єдиною правовою підставою для визнання недійсним умов трудового договору (в т.ч. в контрактній формі) є ст. 9 КЗпП України, згідно з якою умови договорів про працю, які погіршують становище працівників порівняно з законодавством України про працю, є недійсними, при цьому, застосування аналогії закону в т.ч. цивільного законодавства КЗпП України не допускає.
За таких обставин суд приходить до висновку, що не зважаючи на відсутність в відповідачів відповідних повноважень, правові підстави для визнання недійсним спірного контракту - відсутні, відповідно, відсутні й підстави для визнання недійсним наказу від 22.10.2018р. № 51К Про призначення ОСОБА_1 так як цим наказом оформлені трудові відносини з працівником на підставі контракту, і ці відносини фактично тривають.
Таким чином, в задоволенні позову слід відмовити в зв`язку з відсутністю правових підстав для його задоволення.
Вирішуючи питання про розподіл судових витрат між сторонами суд виходить з наступного.
Відповідно до ч. 1 ст. 141 ЦПК України судовий збір покладається на сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог.
Відповідно до ч. 6 ст. 141 ЦПК України якщо сторону, на користь якої ухвалено рішення, звільнено від сплати судових витрат, з другої сторони стягуються судові витрати на користь осіб, які їх понесли, пропорційно до задоволеної чи відхиленої частини вимог, а інша частина компенсується за рахунок держави у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України. Якщо обидві сторони звільнені від оплати судових витрат, вони компенсуються за рахунок держави у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Судові витрати по сплаті судового збору слід віднести на позивача так як в задоволенні позовних вимог відмовлено в повному обсязі
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 21, 24 КЗпП України, ст.ст. 17, 18, 43, 71 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , ст.ст. 2, 9, 16, 21, 169, 172, 203, 215 ЦК України, ст.ст. 10, 13, 81, 82, 141, 259, 263, 265 ЦПК України, -
в и р і ш и в:
В задоволенні позову Олешківської районної ради Херсонської області до Олешківської районної державної адміністрації Херсонської області, Управління освіти, культури, сім`ї, молоді та спорту Олешківської районної державної адміністрації Херсонської області - відмовити.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
На рішення може бути подано апеляційну скаргу до Херсонського апеляційного суду через Цюрупинський районний суд Херсонської області протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або у разі розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Позивач: Олешківська районна рада Херсонської області, код ЄДРПОУ 24947069, знаходиться за адресою: 75100, Херсонська область, м. Олешки, вул. Гвардійська, 24.
Відповідач - 1: Олешківська районна державна адміністрація Херсонської області, код ЄДРПОУ 04059823, знаходиться за адресою: 75100, Херсонська область, м. Олешки, вул. Гвардійська, 24.
Відповідач - 2: Управління освіти, культури, сім`ї, молоді та спорту Олешківської районної державної адміністрації Херсонської області, код ЄДРПОУ 02146647, знаходиться за адресою: 75100, Херсонська область, м. Олешки, вул. Віктора Гошкевича, 22.
Третя особа: ОСОБА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 , проживає за адресою: АДРЕСА_1 .
Повний текст рішення складено 02.07.2019 року.
Суддя Є.О. Никифоров
Суд | Цюрупинський районний суд Херсонської області |
Дата ухвалення рішення | 25.06.2019 |
Оприлюднено | 03.07.2019 |
Номер документу | 82747430 |
Судочинство | Цивільне |
Цивільне
Цюрупинський районний суд Херсонської області
Никифоров Є. О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні