ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
01 липня 2019 р. м. Чернівці Справа № 824/131/18-а
Чернівецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Григораша В.О., розглянувши в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "БКМ-ВУД" до Головного управління ДФС у Чернівецькій області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення, -
ВСТАНОВИВ:
05.02.2018 року до Чернівецького окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "БКМ-ВУД" (позивач) до Головного управління ДФС у Чернівецькій області (відповідач) з такими позовними вимогами:
визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДФС у Чернівецькій області від 13.10.2017 року №0005101405.
Обґрунтовуючи позовні вимоги представник позивач зазначив, що у період з 11.09.2017 року по 22.09.2017 року представниками відповідача проведено документальну невиїзну перевірку дотримання Товариством з обмеженою відповідальністю "БКМ-ВУД" вимог законодавства України з питань державної митної справи щодо правильності класифікації згідно з УКТЗЕД товару №1 по митній декларації від 11.04.2016 року №902060000/2016/201878, товару №1 по митній декларації від 07.10.2016 року №902060000/2016/205058, товару №1 по митній декларації від 20.01.2017 року №902060000/2017/200286 та товару №1 по митній декларації від 06.03.2017 року №UА902070/2017/700093.
За результатами вказаної перевірки, 25.09.2017 року складено Акт перевірки №3752/24-13-14-05/38682761, на підставі якого винесено податкове повідомлення-рішення №0005101405, яким встановлено порушення пункту 190.1 статті 190 Податкового кодексу України, що призвело до заниження податку на додану вартість.
Позивач вважає вказане податкове повідомленням-рішенням таким, що не відповідає існуючим фактам та діючому податковому законодавству.
Так, товари, які були предметом поставки, складаються з одного матеріалу та класифікуються розділ - VII; група - 40 Каучук, гума та вироби з них; товарна позиція - 4008 Пластини, листи, стрічки, смужки, прутки і фасонні профілі з вулканізованої гуми, крім твердої гуми: з пористої гуми; підкатегорія - 4008110000 Пластини, листи і смужки або стрічки.
Згідно з положеннями примітки 9 до товарної групи 40 УКТЗЕД у товарних позиціях 4001, 4002, 4003, 4005 і 4008 терміни "плити", "листи" і "смуги та стрічки" означають лише плити, листи, смуги, стрічки та блоки правильної геометричної форми, нерозрізані або нарізані на прямокутники (включаючи квадрати), що є або не є готовими виробами з тисненою або нетисненою, або обробленою іншим способом поверхнею, крім матеріалів, нарізаних на куски іншої форми або підданих подальшій обробці.
Враховуючи пояснення виробника VYROLAT SPOL S.R.О. щодо способу виготовлення товару та висновків самого ГУ ДФС у Чернівецькій області вказаних у Листі про результати розгляду заперечення до Акту документальної невиїзної перевірки від 25.09.2017 року №3752/24-13-14-05/38682761 латекс, який поставлявся ТОВ "БКМ-ВУД" є нерозрізаними листами правильної (прямокутної) форми, що не є готовими виробами з обробленою іншим способом поверхнею, ж одною зі своїх характеристик товар не суперечить товарній групі 4008110000.
Позивач зазначав, що ТОВ "Група Венето", якому у подальшому було здійснено продаж вказаного товару, використовує латексні листи висотою у 6 см, виключно лише як один з компонентів для виробництва готової продукції - матраців, що у повній мірі суперечить поясненням до товарної позиції 9404.
Отже, відповідач, виділяючи фразу "вироблені з пористої гуми або пластмас, з покриттям чи без покриття" не звернув увагу на наявність слова "або", тобто, такий виріб у повній мірі має складатись з одного матеріалу, а саме: або пористої гуми, або пластмаси. Враховуючи асортимент ТОВ "Група Венето" слід зробити висновок про те, що латекс не використовується ні у якості основного компоненту матраців, ні у якості його єдиного компоненту. Крім того, таке використання, взагалі є неможливим через особливості даного матеріалу, оскільки у даному випадку, необхідна жорстка основа, зазвичай, у вигляді пружинного блоку, або кокосової койри. Таким чином, на думку позивача, вказане не дає підстави для віднесення товару до товарної групи 9404211000.
Підсумовуючи вищевикладене, позивач вважає, що ТОВ "БКМ-ВУД" правомірно визначило код імпортованого товару - латексу в рулонах та листах придбаного у виробників латексу - N.V. LAТЕХСО (Бельгія) та VYROLATspol. s.r.o. (Чехія), у товарній підкатегорії 4008110000 УКТЗЕД (пластини, листи і смужки або стрічки), із встановленою ставкою ввізного мита для вказаного коду.
Таким чином, позивач вважає, що відповідачем не наведено у Акті перевірки належних доказів, які б підтверджували обґрунтованість викладених висновків та правомірності прийнятого податкового повідомлення-рішення.
Відповідач, не погоджуючись з позовними вимогами, подав до суду відзив проти позову, в якому зазначив, що за результатами перевірки посадовими особами ГУ ДФС у Чернівецькій області складено акт від 25.09.2017 року №3752/24-13-14-05/38682761 "Про результати документальної виїзної перевірки дотримання ТОВ "БКМ-ВУД" вимог законодавства України з питань державної митної справи щодо правильності класифікації, згідно з УКТЗЕД, товарів, задекларованих за митними деклараціями".
В результаті встановлених порушень, ГУ ДФС у Чернівецькій області винесено податкове повідомлення рішення від 13.10.2017 року №0005101405, яке було направлено позивачу листом від 13.10.2017 року №2837/10/24-13-14-05-10 із розрахунком штрафих (фінансових) санкцій. Перевіркою установлено, що ТОВ "БКМ-ВУД" задекларовано у МД товари, що є виробами з незатверділої пористої вулканізованої гуми-латекс перфорованої та здійснено декларування товарів за УКТЗЕД 4008110000. Згідно висновків Акту перевірки, посадовими особами контролюючого органу встановлено порушення ТОВ "БКМ-ВУД", зокрема. ч. 1 ст. 257, ч. 1 ст. 69 МК, правил 1 та 6 Основних правил інтерпретації УКТЗЕД Закону України "Про митний тариф України".
Стосовно застосування коду класифікації товару представник відповідача зазначив, що наявність лише найменування товару є недостатньою інформацією для однозначного розуміння та визначення об`єкта регулювання. Для вирішення цього питання в міжнародній практиці запроваджено систему цифрового кодування товарів із метою надання необхідної інформації про товар, його склад або призначення та інші характеристики, що не враховані в найменуванні товару.
Представник відповідача зазначав, що характерною особливістю листів першого типу є те, що вони відповідають стандартним розмірам матраців, на відміну від листів другого типу, які потрібно нарізати для отримання готових виробів, наприклад: матраців погрібного розміру. У графі 31 МД ТОВ "БКМ-ВУД" задекларовано товар: "Вироби з незатверділої пористої вулканізованої гуми-латекс перфорований, прямокутної форми, нарізаний з необробленими краями в листах та рулонах: - Латекс являє собою синтетичну латексну піну, виготовлену шляхом вспінення смоли каучукового дерева гевеї". Згідно інформації, що міститься на веб-сайті виробника, фірма "N.V.LАТЕХСО" (Бельгія), здійснює виробництво постільних виробів з латексу, основними з яких є: матраци, подушки, листові пом`якшувальні наповнювачі до пружинних матраців. Згідно інформації наведеної на сайті вказаного виробника латексні блоки, що мають по своїй площині поперечні циліндричні отвори (перфорації), за розмірами, що відповідають стандартним розмірам матраців, представляють собою матраци з латексу (товарна позиція УКТЗЕД 9404). Також відповідач зазначав, що відповідно до інформації виробника товару "VYROLAT SPOL.S.R.O." (Чехія), яку до ГУ ДФС у Чернівецькій області направив сам позивач, пористий вулканізований 3 зонний лист латексу має більш м`які крайні частини, а центральна частина листа більш жорстка. Вказані вироби з латексу виготовляються за допомогою виробничого процесу, який називається "Dunlop". Тобто, матраци виготовляються методом лиття у форми з різною конфігурацією встановлених суцільнолитих штифтів, які формують перфорацію у заданих місцях для забезпечення зон необхідної жорсткості. Враховуючи технологічний процес формування перфорації та розмір, якій відповідає стандартним розмірам матраців, такі вироби не можна назвати просто листами, пластинами, стрічками чи смугами правильної геометричної форми з "поверхневою обробкою", та розглядати в цілях класифікації у товарній позиції 4008 згідно УКТЗЕД. Виготовлені таким способом вироби складної форми із спеціально заданими характеристиками жорсткості можуть використовуватись лише для конкретної сфери застосування - в якості матраців.
Відповідно до пояснень до товарної позиції 4008 УКТЗЕД продукти цін товарної позиції можуть бути з обробленою поверхнею (тиснені, гофровані, рифлені з оздобленням каналів, ребер тощо); вони можуть бути простими чи забарвленими (у масі або на поверхні). У пункті 1 пояснень до товарної позиції 4008 УКТЗЕД зазначено, що до цієї товарної позиції включаються довгомірні пластини, листи, смути або стрічки (з будь-яким розміром поперечного перерізу понад 5 мм) або просто нарізані за довжиною чи на прямокутники (включаючи квадрати).
Проте ТОВ "БКМ-ВУД" не враховано, що до виключень, які зазначені до товарної позиції 4008 згідно з УКТЗЕД відносяться пластини, листи, смуги або стрічки, з обробленою чи необробленою поверхнею (включаючи квадратні або прямокутні вироби, вирізані з них) зі скошеними чи формованими краями, із закругленими кутами, з ажурними краями або оброблені інакше, чи нарізані на форми, крім прямокутних (включаючи квадратні) (товарні позиції 4014, 4015 або 4016).
З огляду на викладене вище "перфорація" є технологічним процесом (не являється обробкою поверхні), який забезпечує отримання різних зон жорсткості латексних матраців та не відноситься до наведених видів поверхневої обробки матеріалу, які зазначені у примітці 9 до товарної групи 40 та у загальних положеннях до цієї товарної групи, що виключає можливість розглядати "перфоровані латексні листи" у товарній позиції 4008 згідно з УКТЗЕД.
Згідно з УКТЗЕД визначальними характеристиками для класифікації листів, плит, блоків у межах товарної позиції 4008 є вид поверхневої обробки товару, зовнішній вигляд та визначення геометричної форми листів, пластин, стрічок тощо.
Згідно із приміткою 2 (є) до групи 40 не включаються вироби груп 90, 92, 94 або 96. Разом з цим, відповідно до пункту (2) загальних положень до групи 94 УКТЗЕД до цієї групи включаються, в тому числі, матрацні основи, матраци та інші постільні речі або аналогічні предмети меблювання, з пружинами, набиті будь-якими матеріалами або з пористої гуми чи пластмас, покриті або непокриті (товарна позиція 9404).
Враховуючи перше Правило інтерпретації класифікації товарів згідно з яким, для юридичних цілей класифікація товарів проводиться виходячи з найменувань товарних позицій, слід наголосити, що відповідно до назви товарної позиції 9404 УКТЗЕД, у цій товарній позиції класифікуються: "Основи матрацні; постільні речі та повідні вироби (наприклад матраци, стьобані ковдри пухові та пір`яні, диванні подушки, пуфи і подушки), з пружинами або заповнені будь-якими матеріалами, чи вироблені і пористої гуми або полімерних матеріалів, з покриттям чи без покриття". Для однозначної класифікації ввезених листів з незатверділої пористої вулканізованої латекс-гуми у товарній позиції 9404 УКТЗЕД необхідно враховувати наступні характеристики: вид обробки та встановлений розмір, який дозволяє використовувати ввезені вироби, як матрац, який достатньо покрити наматрацником або можливість його використання з іншими наповнювачами, як матрацну основу.
На підставі викладеного, з урахуванням положень правила 1 Основних правил інтерпретації, примітки 9 до товарної групи 40УКТЗЕД. загальних положень до цієї товарної групи, пояснень до товарних позицій 4008 та 9404 УКТЗЕД, класифікація латексних перфорованих листів із заданими розмірами, які можна використовувати, як матрац, розглядається у товарній підкатегорії: 9404211000 УКТЗЕД.
Щодо використання імпортованих матраців представник відповідача зазначив, що ТОВ "БКМ-ВУД" по митних деклараціях: від 11.04.2016 року №902060000/2016/201878 (товар №1), від 07.10.2016 року №902060000/2016/205058 (товар №1), від 20.01.2017 року №902060000/2017/200286 (товар №1), від 06.03.2017 року №UА902070/2017/700093 (товар №1) ввезено вироби з незатверділої пористої вулканізованої гуми-латекс перфорованої двох типів: у вигляді нарізаних листів прямокутної форми товщиною 6 см, довжиною 200 см та 202 см, шириною 140см, 160см, 161см та 180см; у вигляді листів прямокутної форми, згорнутих у рулони, товщиною 2 см та 3 см, довжиною 1000 см та 1500 см, шириною 200см.
Згідно з УКТЗЕД визначальними характеристиками для класифікації вказаних товарів в межах товарних позицій 9404 чи 4008 є вид обробки товару (поверхнева чи із виконанням певного технологічного процесу), зовнішній вигляд та визначення геометричної форми листів, пластин, стрічок тощо. Вказана позиція співпадає з обов`язковою тарифною інформацією (ВТІ) митної адміністрації Талліна №ЕЕ011566/125/13 від 30.07.2013 року, розміщеною на веб-порталі Європейської Комісії.
Вказаним рішенням на листи латексу, які за розміром не відповідають стандартним розмірам матраців, а саме: 540*200*5 см та 540*210*5 см , визначено класифікаційний код - 4008110000.
У даному випадку на вироби з гуми-латексу у вигляді листів прямокутної форми, згорнутих у рулони, товщиною 2 см та 3 см, довжиною 1000 см та 1500 см, шириною 200 см класифікаційний код залишено без змін, а саме: 4008110000 згідно з УКТЗЕД. Одночасно, відповідно з обов`язковою тарифною інформацією митної адміністрації Талліна №ЕЕ011566/118/13 від 30.07.2013 року, розміщеною на веб-порталі Європейської Комісії, де описано листи латексу, які за розміром відповідають стандартним розмірам матраців, а саме: 200*90*5 см. 200*105*5 см, 200*160*5 см, 200*180*5см, 210*90*5см, на 1 вказані товари визначено класифікаційний код - 940421 1000.
Вказана позиція відповідає рішенню ГУ ДФС у Чернівецькій області щодо визначення коду - 9404211000 згідно УКТЗЕД, на вироби з гуми-латексу у вигляді нарізаних листів прямокутної форми товщиною 6 см, довжиною 200 см та 202 см, шириною 140 см, 160 см, 161 см та 180 см ввезені ТОВ "БКМ-ВУД".
Зазначені класифікаційні рішення №ЕЕ01 1566/125/13 від 30.07.2013 року та №ЕЕ011566/118/13 від 30.07.2013 року знаходяться в базі даних класифікаційних рішень митних адміністрацій країн - членів ЄС, що розміщена у вільному доступі в мережі Інтернет на офіційному веб-сайті Європейської комісії та діють на території ЄC незалежно від того, де вони прийняті.
Крім того, представник відповідача зазначав, що під час проведення перевірки правильності визначення кодів УКТЗЕД товарів ввезених по вказаних вище митних деклараціях, враховано й іншу інформацію, яка також підтверджує позицію контролюючого органу, а саме: інформація, що розміщена у вільному доступі в мережі Інтернет; відеоролики із зображенням процесу виробництва листів з латексу.
Позивач, ознайомившись з відзивом проти позову, подав до суду відповідь на відзив в якій зазначив, що перфорація є наслідком особливого способу виробництва проте така поверхнева обробка не є обов`язковою ознакою для товару, який може бути віднесено до даної товарної групи. Адже відповідно до Академічного словника української мови слово "або" посилює роздільність у чергуванні перелічуваних предметів, явищ та ін. Отже, ніщо не заважає віднести листи латексні до листів правильної геометричної форми, що не є готовими виробами з нетисненою поверхнею.
Відповідач, ознайомившись з відповіддю на відзив, подав до суду заперечення на неї, в якій зазначив обставини аналогічні викладеним у відзиві проти позову.
Ухвалою суду від 26.02.2018 року відкрито провадження в даній адміністративній справі та призначено її до судового розгляду за правилами спрощеного позовного провадження на 27.03.2018 року.
В судовому засіданні призначеному на 27.03.2018 року оголошено перерву до 12.04.2018 року, за клопотанням представника відповідача.
В судовому засіданні 12.04.2018 року ухвалою суду зупинено провадження у адміністративній справі №824/131/18-а до набрання чинності рішенням Чернівецького окружного адміністративного суду у справі №824/132/18-а.
Ухвалою суду від 22.01.2019 року поновлено провадження у справі №824/131/18-а, справу призначено до розгляду в судовому засіданні на 19.02.2019 року.
Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав та просив суд задовольнити їх у повному обсязі.
Представник відповідача в судовому засіданні заперечував проти позовних вимог та просив суд відмовити у їх задоволенні у повному обсязі.
19.02.2019 року, за клопотанням сторін, суд продовжив розгляд справи в порядку письмового провадження.
Відповідно до ч. 3 ст. 194 КАС України учасник справи має право заявити клопотання про розгляд справи за його відсутності. Якщо таке клопотання заявили всі учасники справи, судовий розгляд справи здійснюється в порядку письмового провадження на підставі наявних у суду матеріалів.
Заслухавши пояснення представників сторін, з`ясувавши обставини, на які учасники справи посилались, як на підставу своїх вимог і заперечень, дослідивши та оцінивши в сукупності докази, якими вони обґрунтовуються, проаналізувавши законодавство, яке регулює спірні правовідносини, суд дійшов висновку про наявність підстав для задоволення позовних вимог, виходячи з наступного.
Судом встановлено наступні обставини у справі та відповідні їм правовідносини.
Товариство з обмеженою відповідальністю "БКМ-ВУД" (код ЄДРПОУ 38682761) зареєстроване як юридична особа за адресою місцезнаходження: вул. Дружби, 26, смт Красноїльськ, Сторожинецький район, Чернівецька область. Види діяльності: Виробництво інших вузлів, деталей і приладдя для автотранспортних засобів; Лісопильне та стругальне виробництво; Виробництво фанери, дерев`яних плит і панелей, шпону; Діяльність посередників у торгівлі деревиною, будівельними матеріалами та санітарно-технічними виробами; Роздрібна торгівля в неспеціалізованих магазинах переважно продуктами харчування, напоями та тютюновими виробами; Обслуговування напоями (а.с. 96-101).
В період з 11.09.2017 року по 22.09.2017 року, на підставі наказу Головного управління ДФС у Чернівецькій області від 04.09.2017 року №918, робочою групою у складі: Шевчук Антоніни Петрівни завідувача сектору митного аудиту управління аудиту ГУ ДФС у Чернівецькій області, радника податкової та митної справи І рангу та Смотр Олени Валентинівни головного державного ревізора-інспектора сектору митного аудиту управління аудиту ГУ ДФС у Чернівецькій області, радника податкової та митної справи III рангу проведена документальна невиїзна перевірка дотримання Товариством з обмеженою відповідальністю "БКМ-ВУД" вимог законодавства України з питань державної митної справи щодо правильності класифікації згідно з УКТЗЕД товару №1 задекларованому по митній декларації від 11.04.2016 року №902060000/2016/201878, товару №1 задекларованому по митній декларації від 07.10.2016 року №902060000/2016/205058, товару №1 задекларованому по митній декларації від 20.01.2017 року №902060000/2017/200286 та товару №1 задекларованому по митній декларації від 06.03.2017 №UA902070/2017/700093.
За результатами проведеної перевірки складено Акт №3752/24-13-1405/38682761 від 25.09.2017 року (а.с. 10-30), висновком якого встановлено порушення ТОВ "БКМ-ВУД" пункту 190.1 статті 190 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VІ, в результаті чого занижено податкове зобов`язання по сплаті податку на додану вартість по товарах:
- за митною декларацією від 11.04.2016 року №902060000/2016/201878: "Вироби з незатверділої пористої вулканізованої гуми-латекс перфорований, прямокутної форми, нарізаний з необробленими краями: в листах, з поверхневою щільністю 60 кг/м3: - арт. ВNМ1406Р 3-х зонний розміром 200x140x6см ВIАL А2 - 15 шт., - арт. 20 ВNМ1606Р 3-х зонний розміром 202x161x6 см ВIАL А2 - 30 шт., - арт. 30 ВNМ01806Р 3-х зонний розміром 200x180x6 см ВIАL А2 - 30 шт. Латекс являє собою синтетичну латексну піну, виготовлену шляхом вспінення смоли каучукового дерева гевеї. Торговельна марка нема даних. Фірма виробник - VYROLAT SPOL.S.R.O. Країна виробництва - СZ." на суму 25608,83 грн (а.с. 50-52);
- за митною декларацією від 07.10.2016 року №902060000/2016/205058: "Вироби з незатверділої пористої вулканізованої гуми-латекс перфорований, прямокутної форми, нарізаний з необробленими краями в листах: - листи з латексу LА0001/200*160*6 LATEXKERN DIA 22 KLASSE 1 (розміром 200x160x6см) - 82 шт. Латекс являє собою синтетичну латексну піну, виготовлену шляхом вспінення смоли каучукового дерева гевеї. Торговельна марка LАТЕХСО. Фірма виробник - N.V. LАТЕХСО. Країна виробництва - ВЕ." на суму 26333,80 грн (а.с. 55-56);
- за митною декларацією від 20.01.2017 року №902060000/2017/200286: "Вироби з незатверділої пористої вулканізованої гуми-латекс перфорований, прямокутної форми, нарізаний з необробленими краями в листах: - листи з латексу LА0001/200*160*6 LATEXKERN DIA 22 KLASSE 1 (розміром 200x160x6см) - 56 шт.,- листи з латексу LА0001/200*180*6 LATEXKERN DIA 22 KLASSE 1 (розміром 200x180x6см) - 26 шт. Латекс являє собою синтетичну латексну піну, виготовлену шляхом вспінення смоли каучукового дерева гевеї. Торговельна марка LАТЕХСО. Фірма виробник - N.V. LАТЕХСО. Країна виробництва ВЕ." на суму 26468,59 грн (а.с. 58-60);
- за митною декларацією від 06.03.2017 року №UА902070/2017/700093: "Вироби з незатверділої пористої вулканізованої гуми-латекс перфорований, прямокутної форми, нарізаний з необробленими краями в листах: - листи з латексу UА0001/200*160*6 LATEXKERN DIA 22 KLASSE 1 (розміром 200x160x6см) - 50 шт., - листи з латексу LА0001/200*180*6 LATEXKERN DIA 22 KLASSE 1 (розміром 200x180x6 см) - 60 шт. Латекс являє собою синтетичну латексну піну, виготовлену шляхом вспінення смоли каучукового дерева гевеї. Торговельна марка LАТЕХСО. Фірма виробник - N.V. LАТЕХСО. Країна виробництва - ВЕ.", на суму 38235,90 грн (а.с. 62-65).
завищено податкове зобов`язання по сплаті податку на додану вартість по товарах:
- за митною декларацією від 11.04.2016 року №902060000/2016/201878: "Вироби з незатверділої пористої вулканізованої гуми-латекс перфорований, прямокутної форми, в листах скручений в рулони з поверхневою щільністю 65 кг/м3: - арт. 40 СDSК1020030Z1 1 - зонний розміром 1000x200x3 см PERFO Т065 - 15 шт. - арт. 50 СDSR1520020Z1 1 - зонний розміром 1500x200x2 см PERFO Т065 - 5 шт. Латекс являє собою синтетичну латексну піну, виготовлену шляхом вспінення смоли каучукового дерева гевеї. Торговельна марка нема даних. Фірма виробник - VYROLAT SPOL.S.R.O. Країна виробництва - СZ." на суму 23822,17 грн (а.с. 50-52);
- за митною декларацією від 07.10.2016 №902060000/2016/205058: "Вироби з незатверділої пористої вулканізованої гуми-латекс перфорований, прямокутної форми, нарізаний з необробленими краями в рулонах: листи з латексу скручені в рулони PА2065/1500*200*20F LАТЕХ РLААТ ЕХТRА SОFТ GECOMPR (розміром 1500x200x2см) - 12 шт., - Латекс являє собою синтетичну латексну піну, виготовлену шляхом вспінення смоли каучукового дерева гевеї. Торговельна марка LАТЕХСО. Фірма виробник - N.V. LАТЕХСО. Країна виробництва - ВЕ." на суму 24496,56 грн (а.с. 55-56);
- за митною декларацією від 20.01.2017 року №902060000/2017/200286: "Вироби з незатверділої пористої вулканізованої гуми-латекс перфорований, прямокутної форми, нарізаний з необробленими краями в рулонах: листи з латексу скручені в рулони РА2065/1500*200*20F LАТЕХ РLААТ ЕХТRА SОFТ GECOMPR (розміром 1500x200x2см) - 9 шт., - листи з латексу скручені в рулони РА2065/1000*200*30F PERFO РLААТ ЕХТRА SОFТ (розміром 1000x200x3см) - 20 шт. Латекс являє собою синтетичну латексну піну, виготовлену шляхом вспінення смоли каучукового дерева гевеї. Торговельна марка LАТЕХСО. Фірма виробник - N.V. LАТЕХСО. Країна виробництва -ВЕ." на суму 25208,19 грн (а.с. 58-60);
- за митною декларацією від 06.03.2017 року №UА902070/2017/700093: "Вироби з незатверділої пористої вулканізованої гуми-латекс перфорований, прямокутної форми, нарізаний з необробленими краями в рулонах: листи з латексу скручені в рулони РА2065/1500*200*20F LАТЕХ РLААТ ЕХТRА SОFТ GECOMPR (розміром 1500x200x2см) - 10 шт., - листи з латексу скручені в рулони РА2065/1000*200*30F PERFO РLААТ ЕХТRА SОFТ (розміром 1000x200x3см) - 25 шт. Латекс являє собою синтетичну латексну піну, виготовлену шляхом вспінення смоли каучукового дерева гевеї. Торговельна марка LАТЕХСО. Фірма виробник - N.V. LАТЕХСО. Країна виробництва - ВЕ.", на суму 36415,14 грн (а.с. 62-65).
Примірник Акта перевірки №3752/24-13-1405/38682761 від 25.09.2017 року направлено на адресу позивача для ознайомлення та підписання супровідним листом №2508/10/24-13-14-05-10 від 25.09.2017 року (а.с. 9).
Не погоджуючись з викладеними в Акті перевірки №3752/24-13-1405/38682761 від 25.09.2017 року висновками, позивач подав до Головного управління ДФС у Чернівецькій області заперечення на нього в якому просив визнати його незаконним та скасувати (а.с. 31-37).
Розглянувши вказані заперечення позивача від 06.10.2017 року №421, Головне управління ДФС у Чернівецькій області Листом від 13.10.2017 року№2833/10/24-13 (а.с. 38-48) повідомило позивача про те, що заперечення позивача до акта документальної невиїзної перевірки від 25.09.2017 року №3752/24-13-14-05/38682761 визнано необґрунтованими, а висновки зазначені у акті перевірки - такими, що відповідають вимогам чинного законодавства.
На підставі Акта перевірки №3752/24-13-1405/38682761 від 25.09.2017 року відповідачем прийнято податкове повідомлення-рішення форми "Р" №0005101405 від 13.10.2017 року, яким позивачу збільшено суму грошового зобов`язання за платежем податок на додану вартість з ввезених на територію України товарів (крім податку на додану вартість від операцій з ввезення на митну територію України лікарських засобів) в сумі 145808,90 грн, в тому числі: за податковим зобов`язанням - 116647,12 грн, за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) - 29161,78 грн (а.с. 49).
Не погоджуючись з податковим повідомленням-рішенням форми "Р" №0005101405 від 13.10.2017 року, позивач 27.10.2017 року подав до Державної фіскальної служби України скаргу №427 в якій просив скасувати податкове повідомлення-рішення від 13.10.2017 року за №0005101405 (а.с. 67-71).
Розглянувши скаргу позивача від 27.10.2017 року №427, Державна фіскальна служба Україна прийняла Рішення від 17.01.2018 року №1584/6/99-99-11-03-03-25, яким податкове повідомлення-рішення Головного управління ДФС у Чернівецькій області від 13.10.2017 року №0005101405 залишила без змін, а скаргу - без задоволення (а.с. 72-75).
Крім того судом встановлено, 26.07.2017 року ГУ ДФС у Чернівецькій області звернулось до ТОВ "Венето" із листом №1791/10/24-13-14-05-10, в якому просило надати інформацію стосовно фактичного використання товарів реалізованих ТОВ "БКМ-ВУД" по видаткових накладних від 15.04.2016 року №РН-0000152, від 07.10.2016 року №РН-0000592, від 20.01.2017 року №РН-0000026 та від 06.03.2017 року №РН-0000050 та зазначити найменування готової продукції виготовленої з придбаної у ТОВ "БКМ-ВУД" незатверділої пористої вулканізованої гуми - латекс перфорований, прямокутної форми, нарізаний з необробленими краями в листах та рулонах (а.с. 127).
Листом №02/189 від 01.08.2017 року ТОВ "Венето" повідомило ГУ ДФС у Чернівецькій області, що придбало у ТОВ "БКМ-ВУД" латекс перфорований, прямокутної форми, нарізаний з необробленими краями в листах та рулонах. При цьому, матеріал "латекс перфорований, прямокутної форми, нарізаний з необробленими краями в листах та рулонах" товариством використовується у виробництві ортопедичних матраців торгової марки "Венето", а саме у виготовленні готової продукції під назвою "матрац Венето Гранд Софт", "матрац Венето Інь Янь", "матрац Венето Aktiv Dual", "матрац Люкс Мулті меморі", "наматрацник ТОП латекс", "матрац Венето Міленіум" за різними розмірами. Також повідомило, що основним видом економічної діяльності товариства є "виробництво матраців" КВЕД - 31.03 (а.с. 128).
Крім того, судом встановлено, що у 05.02.2018 року ТОВ "БКМ-ВУД" зверталось до Чернівецького окружного адміністративного суду з адміністративним позовом про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення Головного управління Державної фіскальної служби у Чернівецькій області від 13.10.2017 року №0005091405, яке було прийнято на підставі тих самих висновків Акта перевірки №3752/24-13-1405/38682761 від 25.09.2017 року, що були підставою і для прийняття оскаржуваного у даній справі податкового повідомлення-рішення від 13.10.2017 року №0005101405.
Рішенням Чернівецький окружний адміністративний суд від 16.05.2018 року №824/132/18-а, залишеним без змін постановою Сьомого апеляційного адміністративного суду від 07.11.2018 року №824/132/18-а, визнано протиправним та скасовано прийняте Головним управлінням ДФС у Чернівецькій області відносно ТОВ "БКМ-ВУД" податкове повідомлення-рішення від 13.10.2017 року №0005091405.
Вважаючи протиправним податкове повідомлення-рішення від 13.10.2017 року №0005101405 та зважаючи на скасування судом податкового повідомлення-рішення від 13.10.2017 року №0005091405, позивач звернувся до суду з даним позовом.
До вказаних спірних правовідносин суд застосовує наступні положення законодавства та робить висновки по суті спору.
Згідно частини першої та другої статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
У справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Відповідно до ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Суд, у відповідності до вимог пункту 3 частини 1 статті 244 КАС України, визначаючи яку правову норму слід застосувати до спірних правовідносин, зазначає, що при вирішенні даної справи необхідно керуватись нормами Конституції України, Митного кодексу України (далі - МК України) та Податкового кодексу України (далі - ПК України).
Відповідно до ч. 7 ст. 336 МК України митний контроль здійснюється посадовими особами органів доходів і зборів шляхом проведення документальних перевірок дотримання вимог законодавства України з питань державної митної справи, у тому числі своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати митних платежів.
Частиною 1 ст. 345 МК України визначено, що документальна перевірка - це сукупність заходів, за допомогою яких органи доходів і зборів переконуються у правильності заповнення митних декларацій, декларацій митної вартості та в достовірності зазначених у них даних, законності ввезення (пересилання) товарів на митну територію України або на територію вільної митної зони, вивезення (пересилання) товарів за межі митної території України або за межі території вільної митної зони, а також своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати митних платежів.
Документальні перевірки дотримання вимог законодавства України з питань державної митної справи, у тому числі своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати митних платежів, проводяться органами доходів і зборів з урахуванням строків давності, визначених ст. 102 Податкового кодексу України.
Згідно зі ч. 3 ст. 345 МК України органи доходів і зборів мають право здійснювати митний контроль шляхом проведення документальних виїзних (планових або позапланових) та документальних невиїзних перевірок дотримання законодавства України з питань державної митної справи щодо: правильності визначення бази оподаткування, своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати митних платежів; обґрунтованості та законності надання (отримання) пільг і звільнення від оподаткування; правильності класифікації згідно з УКТ ЗЕД товарів, щодо яких проведено митне оформлення; відповідності фактичного використання переміщених через митний кордон України товарів заявленій меті такого переміщення та/або відповідності фінансових і бухгалтерських документів, звітів, договорів (контрактів), калькуляцій, інших документів підприємства, що перевіряється, інформації, зазначеній у митній декларації, декларації митної вартості, за якими проведено митне оформлення товарів у відповідному митному режимі; законності переміщення товарів через митний кордон України, у тому числі ввезення товарів на територію вільної митної зони або їх вивезення з цієї території.
Результати перевірки оформлюються актом (довідкою) та є підставою для самостійного визначення органом доходів і зборів суми податкового зобов`язання підприємства щодо сплати митних платежів, застосування заходів, передбачених законами України (ч. 6 ст. 345 МК України).
Відповідно до ч. 1 ст. 351 МК України предметом документальних невиїзних перевірок є дані про своєчасність, достовірність, повноту нарахування та сплати митних платежів при переміщенні товарів через митний кордон України підприємствами, а також при переміщенні товарів через митний кордон України громадянами з поданням митної декларації, передбаченої законодавством України для підприємств.
При цьому, ч. 2 ст. 351 МК України визначено, що документальна невиїзна перевірка проводиться у разі: 1) виявлення ознак, що свідчать про можливе порушення законодавства України з питань державної митної справи, за результатами аналізу електронних копій митних декларацій, інформації, що стосується товарів, митне оформлення яких завершено, отриманої від суб`єктів зовнішньоекономічної діяльності та виробників таких товарів, з висновків акредитованих відповідно до законодавства експертів; 2) надходження від уповноважених органів іноземних держав документально підтвердженої інформації про непідтвердження автентичності поданих органові доходів і зборів документів щодо товарів, митне оформлення яких завершено, недостовірність відомостей, що в них містяться, а також запитів стосовно надання інформації про зовнішньоекономічні операції, які здійснювалися за участю суб`єктів зовнішньоекономічної діяльності - резидентів України.
Судом встановлено, що ТОВ "БКМ-ВУД" за МД від 11.04.2016 року №902060000/2016/201878 ввозився товар №1: "Вироби з незатверділої пористої вулканізованої гуми-латекс перфорований, прямокутної форми, нарізаний з необробленими краями: в листах, з поверхневою щільністю 60 кг/м3: - арт. 10 ВNМ1406Р 3-х зонний розміром 200x140x6см ВІАL А2 - 15 шт., - арт. 20 ВNМ1606Р 3-х зонний розміром 202x161x6см ВІАL А2 - 30 шт., - арт. 30 ВNМО1806Р 3-х зонний розміром 200x180x6см ВІАL А2 - 30 шт., в листах скручений в рулони з поверхневою щільністю 65 кг/м3: - арт. 40 CDSR1020030Z1 1 - зонний розміром 1000x200x3см РЕRFО Т065 - 15 шт. - арт. 50 CDSR1520020Z1 1 - зонний розміром 1500x200x2см РЕRFО Т065 - 5 шт. Латекс являє собою синтетичну латексну піну, виготовлену шляхом вспінення смоли каучукового дерева гевеї. Торговельна марка нема даних. Фірма виробник - VYROLAT SPOL.S.R.O. Країна виробництва - СZ.", країна походження Європейський Союз, загальна митна вартість 222305,83 грн, вага нетто 1680,3 кг. Для підтвердження країни походження товару ТОВ "БКМ-ВУД" подано до митного оформлення сертифікат з перевезення форми ЕUR.1 від 08.04.2017 року №с.Ту 0328216. Під час декларування товар класифіковано за кодом УКТЗЕД: 4008110000. При доставці зазначеного товару на митну територію України застосовано умову поставки згідно з правилами ІНКОТЕРМС: FСА СZ NYMBURK
Митна вартість товару відповідно до вимог пункту 1 частини 2 статті 52 Митного кодексу України від 13.03.2012 року №4495-VІ визначена декларантом самостійно за ціною договору щодо подібних (аналогічних) товарів. Рішення про коригування митної вартості товарів Черкаською митницею ДФС не приймалось.
Товари задекларовані ТОВ "БКМ-ВУД" за митною декларацією від 11.04.2016 року №902060000/2016/201878 ввезено на митну територію України на підставі контракту ТОВ "БКМ-ВУД" з нерезидентом "VYROLAT SPOL.S.R.O." (Чеська Республіка) від 18.03.2016 року №18/03. (Зовнішньоекономічний договір (контракт) купівлі-продажу, стороною якого є виробник товарів, що декларуються, та подання якого для митного оформлення не супроводжується поданням пов`язаних з ним посередницьких (зовнішньоекономічних та/або внутрішніх) договорів).
ТОВ "БКМ-ВУД" за МД від 07.10.2016 року №902060000/2016/205058 ввозився товар №1: "вироби з незатверділої пористої вулканізованої гуми-латекс перфорований, прямокутної форми, нарізаний з необробленими краями в листах та рулонах: - листи з латексу LА0001/200*160*6 LATEXKERN DIA 22 KLASSE 1 (розміром 200x160x6см) - 82 шт., - листи з латексу скручені в рулони РА2065/1500*200*20F LАТЕХ РLААТ ЕХТRА SОFТ GECOMPR (розміром 1500x200x2см) - 12 шт., - Латекс являє собою синтетичну латексну піну, виготовлену шляхом вспінення смоли каучукового дерева гевеї. Торговельна марка LАТЕХСО. Фірма виробник - N.V. LАТЕХСО. Країна виробництва - ВЕ.", країна походження Європейський Союз, загальна митна вартість 250234,23 грн, вага нетто 1833,4 кг. Для підтвердження країни походження товару ТОВ "БКМ-ВУД" подано до митного оформлення сертифікат з перевезення форми EUR.1 від 30.09.2016 року №Е.5.513.987. Під час декларування товар класифіковано за кодом УКТЗЕД: 4008110000. При доставці товару на митну територію України застосовано умову поставки згідно з правилами 1НКОТЕРМС: FСА ВЕ Тіеlt.
Митна вартість товару відповідно до вимог пункту 1 частини 2 статті 52 Митного кодексу України від 13.03.2012 року №4495-V визначена декларантом самостійно за резервним методом. Рішення про коригування митної вартості товарів Черкаською митницею ДФС не приймалось.
За МД від 20.01.2017 року №902060000/2017/200286, ввозився товар №1: "вироби з незатверділої пористої вулканізованої гуми-латекс перфорований, прямокутної форми, нарізаний з необробленими краями в листах та рулонах: - листи з латексу LА0001/200*160*6 LATEXKERN DIA 22 KLASSE 1 (розміром 200x160x6см) - 56 шт.,- листи з латексу LА0001/200*180*6 LATEXKERN DIA 22 KLASSE 1 (розміром 200x180x6см) - 26 шт.,- листи з латексу скручені в рулони РА2065/1500*200*20F LАТЕХ РLААТ ЕХТRА SОFТ GECOMPR (розміром 1500x200x2 см) - 9 шт., - листи з латексу скручені в рулони РА2065/1000*200*30F РЕRFO РLААТ ЕХТRА SОFТ (розміром 1000x200x3см) - 20 шт. Латекс являє собою синтетичну латексну піну, виготовлену шляхом вспінення смоли каучукового дерева гевеї. Торговельна марка LАТЕХСО. Фірма виробник - N.V. LАТЕХСО. Країна виробництва - ВЕ.", країна походження Європейський Союз, загальна митна вартість 293863,99 грн, вага нетто 2031,2 кг. Для підтвердження країни походження товару ТОВ "БКМ-ВУД" подано до митного оформлення сертифікат з перевезення форми ЕUR.1 від 13.01.2017 року №Е5.520.483. Під час декларування товар класифіковано за кодом УКТЗЕД: 4008110000. При доставці товару на митну територію України застосовано умову поставки згідно з правилами ІНКОТЕРМС: FСА ВЕ Тіеlt.
Митна вартість товару відповідно до вимог пункту 1 частини 2 статті 52 Митного кодексу України від 13.03.2012 року №4495-V визначена декларантом самостійно за резервним методом. Рішення про коригування митної вартості товарів Черкаською митницею ДФС не приймалось.
За МД від 06.03.2017 року №UА902070/2017/700093 ввозився товар №1: "вироби з незатверділої пористої вулканізованої гуми-латекс перфорований, прямокутної форми, нарізаний з необробленими краями в листах та рулонах: - листи з латексу LА0001/200*160*6 LATEXKERN DIA 22 KLASSE 1 (розміром 200x160x6см) - 50 шт.,- листи з латексу LА0001/200*180*6 LATEXKERN DIA 22 KLASSE 1 (розміром 200x180x6см) - 60 шт., - листи з латексу скручені в рулони РА2065/1500*200*20F LАТЕХ РLААТ ЕХТRА SОFТ GECOMPR (розміром 1500x200x2см) - 10 шт., - листи з латексу скручені в рулони РА2065/1000*200*30F РЕRFO РLААТ ЕХТRА SОFТ (розміром 1000x200x3 см) - 25 шт. Латекс являє собою синтетичну латексну піну, виготовлену шляхом вспінення смоли каучукового дерева гевеї. Торговельна марка LАТЕХСО. Фірма виробник - N.V. LАТЕХСО. Країна виробництва - ВЕ.", країна походження Європейський Союз, загальна митна вартість 382237,46 грн, вага нетто 2673,5 кг. Для підтвердження країни походження товару ТОВ "БКМ-ВУД" подано до митного оформлення сертифікат з перевезення форми EUR.1 від 23.02.2017 року №Е5.527.797. Під час декларування товар класифіковано за кодом 4008110000. При доставці товару на митну територію України застосовано умову поставки згідно з правилами ІНКОТЕРМС: FСА ВЕ Тіеlt.
Митна вартість товару відповідно до вимог п.1 ч.2 ст. 52 МК України від 13.03.2012 року №4495-V визначена декларантом самостійно за резервним методом. Рішення про коригування митної вартості товарів Черкаською митницею ДФС не приймалось.
Товари задекларовані по митних деклараціях від 07.10.2016 року №902060000/2016/205058, від 20.01.2017 року №902060000/2017/200286 та від 06.03.2017 року №UА902070/2017/700093 ввезено на митну територію України на підставі контракту ТОВ "БКМ-ВУД" з нерезидентом "N.V. LАТЕХСО" (Бельгія) від 24.06.2016 року №24/06. (Зовнішньоекономічний договір (контракт) купівлі-продажу, стороною якого є виробник товарів, що декларуються, та подання якого для митного оформлення не супроводжується поданням пов`язаних з ним посередницьких (зовнішньоекономічних та/або внутрішніх) договорів).
З питань щодо правильності класифікації товару, задекларованого за кодом згідно з УКТЗЕД - 4008110000, відповідачем було перевірено вищевказані митні декларації та з урахуванням отриманої інформації та документів, відповідно до частини 4 статті 69 та частини 14 статті 354 Митного кодексу України від 13.03.2012 року №4495-VI під час перевірки правильності класифікації товарів згідно з УКТЗЕД визначено код товарів згідно з УКТЗЕД - 9404211000.
Ставка ввізного мита на товари за кодом УКТЗЕД - 4008110000 у 2016 році становила "0%", у 2017 році "0%" ставка ввізного мита на товари за кодом УКТЗЕД - 9404211000 у 2016 році становила "7,5%", у 2017 році "5%".
Таким чином, даний спір між ТОВ "БКМ-ВУД" та ГУ ДФС у Чернівецькій області фактично виник щодо правильності визначення коду товару за УКТЗЕД. Так, товар "Вироби з незатверділої пористої вулканізованої гуми-латекс перфорований, прямокутної форми, нарізаний з необробленими краями в листах та рулонах" був класифікований позивачем за кодом 4008110000, натомість відповідач вважає, що ввезений позивачем товар необхідно класифікувати за кодом 9404211000.
Відповідно до п. 190.1. ст. 190 ПК України базою оподаткування для товарів, що ввозяться на митну територію України, є договірна (контрактна) вартість, але не нижче митної вартості цих товарів, визначеної відповідно до розділу III Митного кодексу України, з урахуванням мита та акцизного податку, що підлягають сплаті і включаються до ціни товарів.
Встановивши порушення позивачем п. 190.1. ст. 190 ПК України, в результаті чого було занижено зобов`язання по сплаті податку на додану вартість по товарах, відповідачем винесено спірне податкове повідомлення-рішення від 13.10.2017 року №0005101405.
Статтею 67 МК України визначено, що Українська класифікація товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТ ЗЕД) складається на основі Гармонізованої системи опису та кодування товарів та затверджується законом про Митний тариф України.
Так, в УКТ ЗЕД товари систематизовано за розділами, групами, товарними позиціями, товарними під позиціями, найменування і цифрові коди яких уніфіковано з Гармонізованою системою опису та кодування товарів.
Для докладнішої товарної класифікації використовується сьомий, восьмий, дев`ятий та десятий знаки цифрового коду.
Структура десятизнакового цифрового кодового позначення товарів в УКТ ЗЕД включає код групи (перші два знаки), товарної позиції (перші чотири знаки), товарної підпозиції (перші шість знаків), товарної категорії (перші вісім знаків), товарної підкатегорії (десять знаків).
Згідно з ст. 68 МК України ведення УКТ ЗЕД здійснює центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
При цьому, ведення УКТ ЗЕД передбачає: 1) відстеження та облік змін і доповнень до Гармонізованої системи опису та кодування товарів, пояснень та інших рішень щодо її тлумачення, що приймаються Всесвітньою митною організацією; 2) підготовку пропозицій щодо внесення змін до УКТ ЗЕД; 3) деталізацію УКТ ЗЕД на національному рівні та введення додаткових одиниць виміру; 4) забезпечення однакового застосування всіма органами доходів і зборів правил класифікації товарів; 5) прийняття рішень щодо класифікації та кодування товарів в УКТ ЗЕД у складних випадках; 6) розроблення пояснень і рекомендацій до УКТ ЗЕД та забезпечення їх опублікування; 7) своєчасне ознайомлення суб`єктів зовнішньоекономічної діяльності з рішеннями та інформацією (крім тих, що є конфіденційними) щодо питань класифікації товарів та про застосування УКТ ЗЕД; 8) здійснення інших функцій, необхідних для ведення УКТ ЗЕД.
Відповідно до ст. 69 МК України товари при їх декларуванні підлягають класифікації, тобто у відношенні товарів визначаються коди відповідно до класифікаційних групувань, зазначених в УКТЗЕД; органи доходів і зборів здійснюють контроль правильності класифікації товарів, поданих до митного оформлення, згідно з УКТЗЕД на вимогу посадової особи органу доходів і зборів декларант або уповноважена ним особа зобов`язані надати усі наявні відомості, необхідні для підтвердження заявлених ними кодів товарів, поданих до митного оформлення, а також зразки таких товарів та/або техніко-технологічну документацію на них у разі виявлення під час митного оформлення товарів або після нього порушення правил класифікації товарів орган доходів і зборів має право самостійно класифікувати такі товари.
Тобто, класифікацію товарів за УКТЗЕД здійснює декларант, орган доходів і зборів здійснює контроль за такою класифікацією, орган доходів і зборів може самостійно визначити код задекларованого товару лише у тому разі, коли виявить порушення правил класифікації з боку декларанта.
Крім того, процедуру ведення УКТЗЕД визначає Порядок ведення Української класифікації товарів зовнішньоекономічної діяльності, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 21 травня 2012 року №428 (Порядок №428).
Згідно з п. 2 Порядку №428 УКТЗЕД є товарною номенклатурою Митного тарифу України, затвердженого Законом України "Про Митний тариф України", що використовується для цілей тарифного та інших видів регулювання зовнішньоекономічної діяльності, ведення статистики зовнішньої торгівлі та здійснення митного оформлення товарів.
УКТЗЕД складається на основі Гармонізованої системи опису та кодування товарів Всесвітньої митної організації з урахуванням Комбінованої номенклатури Європейського Союзу (п. 3 Порядку №428).
Відповідно до ст. 1 Закону України "Про митний тариф України" від 19.09.2013 року №584-VII (Закон №584-VII) митний тариф України є невід`ємною частиною цього Закону та містить перелік ставок загальнодержавного податку - ввізного мита на товари, що ввозяться на митну територію України і систематизовані згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТЗЕД), складеною на основі Гармонізованої системи опису та кодування товарів.
Класифікація товарів здійснюється з врахуванням Основних правил інтерпретацій УКТЗД (додаток до Закону №584-VII).
Так, п. 1 Основних правил інтерпретацій УКТЗД визначено, що класифікація товарів в УКТЗЕД здійснюється за такими правилами назви розділів, груп і підгруп наводяться лише для зручності користування УКТЗЕД; для юридичних цілей класифікація товарів в УКТЗЕД здійснюється виходячи з назв товарних позицій і відповідних приміток до розділів чи груп і, якщо цими назвами не передбачено іншого, відповідно до таких правил.
Згідно п. 2 (a) Основних правил інтерпретацій УКТЗД будь-яке посилання в назві товарної позиції на будь-який виріб стосується також некомплектного чи незавершеного виробу за умови, що він має основну властивість комплектного чи завершеного виробу. Це правило стосується також комплектного чи завершеного виробу (або такого, що класифікується як комплектний чи завершений згідно з цим правилом), незібраного чи розібраного.
(b) будь-яке посилання в назві товарної позиції на будь-який матеріал чи речовину стосується також сумішей або сполук цього матеріалу чи речовини з іншими матеріалами чи речовинами. Будь-яке посилання на товар з певного матеріалу чи речовини розглядається як посилання на товар, що повністю або частково складається з цього матеріалу чи речовини. Класифікація товару, що складається більше ніж з одного матеріалу чи речовини, здійснюється відповідно до вимог правила 3.
Пунктом 3 Основних правил інтерпретацій УКТЗД визначено, що у разі коли згідно з правилом 2 (b) або з будь-яких інших причин товар на перший погляд (prima facie) можна віднести до двох чи більше товарних позицій, його класифікація здійснюється таким чином:
- (а) перевага надається тій товарній позиції, в якій товар описується конкретніше порівняно з товарними позиціями, де дається більш загальний його опис. Проте в разі коли кожна з двох або більше товарних позицій стосується лише частини матеріалів чи речовин, що входять до складу суміші чи багатокомпонентного товару, або лише частини товарів, що надходять у продаж у наборі для роздрібної торгівлі, такі товарні позиції вважаються рівнозначними щодо цього товару, навіть якщо в одній з них подається повніший або точніший опис цього товару;
- (b) суміші, багатокомпонентні товари, які складаються з різних матеріалів або вироблені з різних компонентів, товари, що надходять у продаж у наборах для роздрібної торгівлі, класифікація яких не може здійснюватися згідно з правилом 3 (a), повинні класифікуватися за тим матеріалом чи компонентом, який визначає основні властивості цих товарів, за умови, що цей критерій можна застосувати;
- (c) товар, класифікацію якого не можна здійснити відповідно до правила 3 (a) або 3 (b), повинен класифікуватися в товарній позиції з найбільшим порядковим номером серед номерів товарних позицій, що розглядаються.
Відповідно до п. 4 Основних правил інтерпретацій УКТЗД товар, який не може бути класифікований згідно з вищезазначеними правилами, класифікується в товарній позиції, яка відповідає товарам, що найбільше подібні до тих, що розглядаються.
Згідно з п. 6 Основних правил інтерпретацій УКТЗД для юридичних цілей класифікація товарів у товарних підпозиціях, товарних категоріях і товарних підкатегоріях здійснюється відповідно до назви останніх, а також приміток, які їх стосуються, з урахуванням певних застережень (mutatis mutandis), положень вищезазначених правил за умови, що порівнювати можна лише назви одного рівня деталізації. Для цілей цього правила також можуть застосовуватися відповідні примітки до розділів і груп, якщо в контексті не зазначено інше.
Класифікація товарів для цілей митного оформлення здійснюється згідно з вимогами УКТЗЕД з урахуванням Основних правил інтерпретації УКТЗЕД на основі характеристик товару, які є визначальними для класифікації.
Відповідно до розділу VII Основних правил "Полімерні матеріали, пластмаси та вироби з них; каучук, гума та вироби з них" до товарної позиції 4008 групи 40 каучук, гума та вироби з них належать пластини, листи, стрічки, смужки, прутки і фасонні профілі з вулканізованої гуми, крім твердої гуми, з пористої гуми. До підкатегорії 4008110000 відносяться пластини, листи і смужки або стрічки.
Згідно примітки 9 до групи 40 у товарних позиціях 4001, 4002, 4003, 4005 і 4008 терміни "плити", "листи" і "смуги та стрічки" означають лише плити, листи, смуги, стрічки та блоки правильної геометричної форми, нерозрізані або нарізані на прямокутники (включаючи квадрати), що є або не є готовими виробами з тисненою або нетисненою, або обробленою іншим способом поверхнею, крім матеріалів, нарізаних на куски іншої форми або підданих подальшій обробці.
Так, з метою забезпечення виконання Закону України від 19.09.2013 року №584-VIII "Про Митний тариф України" та постанови Кабінету Міністрів України від 21.05.2012 року №428 "Про затвердження Порядку ведення Української класифікації товарів зовнішньоекономічної діяльності та визнання такими, що втратили чинність, деяких постанов Кабінету Міністрів України", Державною фіскальною службою України було прийнято наказ від 09.06.2015 року №401, яким затверджено Пояснення до Української класифікації товарів зовнішньоекономічної діяльності (Пояснення № 401).
Відповідно до Пояснень №401 до товарної позиції 4008 "Пластини, листи, стрiчки, смужки, прутки і фасоннi профiлi з вулканiзованої гуми, крім твердої гуми" включаються: (1) Довгомірні пластини, листи, смуги або стрічки (з будь-яким розміром поперечного перерізу понад 5 мм) або просто нарізані за довжиною чи на прямокутники (включаючи квадрати). (2) Блоки правильної геометричної форми. (3) Прутки та профілі фасонні (включаючи нитки з будь-якою формою поперечного перерізу, в яких будь-який розмір поперечного перерізу понад 5 мм). Довгомірні профілі фасонні одержують за одну операцію (переважно екструзією), мають постійний чи повторюваний поперечний переріз від одного кінця до іншого. Вони включаються до цієї товарної позиції незалежно від того, нарізані вони чи не нарізані за довжиною. При цьому довжина куска, що відрізається, не повинна бути меншою за найбільший розмір поперечного перерізу. Продукти цієї товарної позиції можуть бути з обробленою поверхнею (тиснені, гофровані, рифлені, з оздобленням каналів, ребер і т.д.); вони можуть також бути простими чи забарвленими (у масі або на поверхні). Профілі фігурні з клейкою поверхнею, використовувані для ущільнення віконних рам, включаються до цієї товарної позиції. До неї також включається гумовий матеріал для підлоги в кусках, плитах, матах та інших виробах, одержаних просто нарізуванням пластин чи листів гуми на прямокутні (включаючи квадратні) форми. Класифікація продуктів, виготовлених з вулканізованої гуми (крім твердої гуми) у сполученні (у масі або на поверхні) з текстильним матеріалом, обговорена в Примітці 3 до групи 56 і Примітці 4 до групи 59. Сполучення вулканізованої гуми (крім твердої гуми) з іншими матеріалами включаються до цієї товарної позиції за умови, що вони зберігають основні властивості гуми. Отже, до цієї товарної позиції включаються: (A) Пластини, листи, смуги або стрічки з пористої гуми в сполученні з текстильними матеріалами (як визначено в Примітці 1 до групи 59), з повстю, фетром, або нетканими матеріалами, за умови, що ці текстильні матеріали використовуються тільки з метою армування (зміцнення) виробу. При цьому однотонні, невибілені, вибілені чи однорідно забарвлені текстильні тканини з повсть, фетр, або нетканні матеріали розглядаються лише як армуючий (зміцнювальний) матеріал за умови, що вони закріплені лише з однієї сторона пластин, листів смуг або стрічок. Візерункові, надруковані або більш складніше оброблені тканини та спеціальні матеріали, такі як ворсові тканини, тюль і мереживо, вважаються матеріалами, що виконують більш ширші функції, ніж армування (зміцнення). Пластини, листи, смуги або стрічки з пористої гуми, з`єднані з текстильним матеріалом з обох сторін, незалежно від властивостей тканини, не включаються до цієї товарної позиції (товарні позиції 5602, 5603 або 5906). (B) Повсть або фетр, просочені, з покриттям або дубльовані вулканізованої гумою (крім твердої гуми), що містить 50 мас. % або менше текстильного матеріалу або повністю впровадженого у гуму. (C) Неткані матеріали, або повністю впроваджені в гуму, або повністю покриті по обидва боки гумою за умови, що таке покриття можна побачити неозброєним оком без врахування зміни забарвлення, яке може відбутися. До цієї товарної позиції не включаються, серед іншого (inter alia): (a) транспортерні стрічки або привідні паси або бельтинг з вулканізованої гуми, нарізані або не нарізані по довжині (товарна позиція 4010); (b) пластини, листи смуги або стрічки, з обробленою чи необробленою поверхнею (включаючи квадратні або прямокутні вироби, вирізані з них), зі скошеними чи формованими краями, із закругленими кутами, з ажурними краями або оброблені інакше, чи нарізані на форми, крім прямокутних (включаючи квадратні) (товарні позиції 4014, 4015 або 4016); (c) ткані текстильні вироби в сполученні з гумовою ниткою (групи 50- 55 або 58); (d) продукти товарної позиції 5602 або 5603; (e) текстильні килими чи покриття з підкладкою з пористої гуми (група 57);(f) тканини кордні для покришок (товарна позиція 5902); (g) прогумовані текстильні матеріали в Примітці 4 до групи 59 (товарна позиція 5906); (h) трикотажне полотно машинного чи ручного в`язання в сполученні з гумовою ниткою (група 60).
Таким чином, класифікація товару здійснюється відповідно до вимог Основних правил інтерпретації УКТЗЕД, приміток, додаткових приміток до груп товарів, передбачених Законом України "Про Митний тариф України", Пояснень до УКТЗЕД, рішень Комітету з Гармонізованої системи опису та кодування товарів Всесвітньої митної організації, методичних рекомендацій щодо класифікації окремих товарів згідно з вимогами УКТЗЕД, розроблених центральним органом виконавчої влади у сфері митної справи.
Тобто, аналіз наведених правових актів засвідчує, що вони чітко та ясно регулюють правила визначення коду товару. Відповідно чіткими та ясними є ознаки діянь, які можуть кваліфікуватися як порушення таких правил.
Ці ознаки не залишають місця для адміністративного розсуду при вирішенні органом доходів і зборів питання, чи допустив декларант порушення правил класифікації товару. За таких умов повноваження щодо самостійного визначення коду товару не може вважатися дискреційним.
Аналогічна правова позиція висвітлена у постанові Верховного Суду від 31 січня 2018 року у справі №806/1165/15 (номер провадження №К/9901/5455/18) та у постанові від 20 березня 2018 року у справі №814/978/17 (номер провадження №К/9901/5649/17).
Враховуючи викладене вище, а також враховуючи зовнішній вид, характеристики та назви задекларованого позивачем товару, колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції про те, що код товару, визначений ТОВ "БКМ-ВУД" - 4008110000, більш конкретно описує цей товар та відповідно до припису підпункту "А" пункту 3 Основних правил інтерпретації УКТЗЕД дає підстави вважати, що саме код товару, визначений позивачем, є правильним.
Більше того, в матеріалах справи відсутні докази щодо проведення органом доходів і зборів експертизи вказаного товару відповідно до пункту 1 частини першої статті 356 Митного кодексу України, згідно якої взяття проб (зразків) товарів здійснюється посадовими особами органу доходів і зборів в рамках процедур митного контролю та митного оформлення з метою встановлення характеристик, визначальних для класифікації товарів згідно з УКТЗЕД.
Крім того, відповідно до розділу XX Основних правил "Різні промислові товари" до товарної позиції 9404 групи 94 "Меблі, постільні речі, матраци, матрацні основи, диванні подушки та аналогічні набивні речі меблів, світильники та освітлювальні прилади, в іншому місці не зазначені; світлові покажчики, табло та подібні вироби; збірні будівельні конструкції" належать основи матрацні; постільні речі та подібні вироби (наприклад, матраци, стьобані ковдри пухові та пір`яні, диванні подушки, пуфи і подушки), з пружинами або заповнені будь-якими матеріалами чи вироблені з пористої гуми або полімерних матеріалів, з покриттям чи без покриття. До підкатегорії 9404211000 відноситься, зокрема, матрац з гуми.
Згідно з п. (А) Пояснень №401 до товарної позиції 9404 включаються: основи матрацні, тобто частина ліжка з пружинами, що звичайно складається з дерев`яного або металевого каркасу з пружинами чи сталевою дротяною сіткою (пружинні або дротяні основи) або з дерев`яного каркасу з внутрішніми пружинами і набиванням, покритими матерією (матрацні основи (підставки для матраців).
Таким чином, матрацна основа це частина ліжка з пружинами, що складається з дерев`яного або металевого каркасу з пружинами чи сталевою дротяною сіткою (пружинні або дротяні основи) або з дерев`яного каркасу з внутрішніми пружинами і набиванням, покритими матерією (матрацні основи (підставки для матраців).
За таких обставин, суд приходить до висновку, що відповідачем протиправно визначено ввезений позивачем товар, як матрацною основою та визначено класифікацію товару за кодом 9404211000, а тому прийняте за результатом такого висновку податкове повідомлення-рішення від 13.10.2017 року №0005101405 є протиправним та підлягає скасуванню.
Крім того, приймаючи рішення у даній справі суд також враховує те, що рішенням Чернівецького окружного адміністративного суду від 16.05.2018 року №824/132/18-а, яке залишено без змін постановою Сьомого апеляційного адміністративного суду від 07.11.2018 року №824/132/18-а, визнано протиправним та скасовано прийняте Головним управлінням ДФС у Чернівецькій області відносно ТОВ "БКМ-ВУД" податкове повідомлення-рішення від 13.10.2017 року №0005091405, яке було прийнято на підставі тих самих висновків Акта перевірки №3752/24-13-1405/38682761 від 25.09.2017 року, що були підставою і для прийняття оскаржуваного у даній справі податкового повідомлення-рішення від 13.10.2017 року №0005101405.
Згідно ч.4 ст. 78 КАС України обставини, встановлені рішенням суду у адміністративній справ, що набрало законної сил, не доказуються при розгляді іншої справи, у якій беруть участь ті самі особи або особа, стосовно якої встановлено ці обставини, якщо інше не встановлено законом.
Відповідно до п. 4 ч. 3 ст. 129 Конституції України, ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Частиною 2 ст. 77 КАС України передбачено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Згідно ст. 90 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності. Суд надає оцінку як зібраним у справі доказам в цілому, так і кожному доказу (групі однотипних доказів), що міститься у справі, мотивує відхилення або врахування кожного доказу (групи доказів).
Решта доводів та заперечень учасників справи висновків суду по суті позовних вимог не спростовують. Слід зазначити, що згідно практики Європейського суду з прав людини та зокрема, рішення у справі "Серявін та інші проти України" від 10 лютого 2010 року, заява 4909/04, відповідно до п. 58 якого суд повторює, що згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються. Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (рішення у справі "Руїс Торіха проти Іспанії" від 9 грудня 1994 року, серія A, № 303-A, п. 29).
Згідно ч. 1 ст. 143 КАС України суд вирішує питання щодо судових витрат у рішенні, постанові або ухвалі.
Відповідно до ч. 1 ст. 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
З матеріалів справи встановлено, що при зверненні до суду з даним позовом позивачем сплачено судовий збір у розмірі 2187,14 грн, що підтверджується квитанцією №1721 від 31.08.2018 року. Оскільки, позов задоволено повністю, суд присуджує на користь позивача судові витрати (судовий збір) у сумі 2187,14 грн за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Пенсійного фонду України в Чернівецькій області.
Керуючись статтями 241 - 246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України,
ВИРІШИВ:
1. Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "БКМ-ВУД" до Головного управління ДФС у Чернівецькій області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення, - задовольнити повністю.
2. Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДФС у Чернівецькій області від 13.10.2017 року №0005101405.
3. Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "БКМ-ВУД" судовий збір у сумі 2187 (дві тисячі сто вісімдесят сім) гривень 14 копійок за рахунок бюджетних асигнувань Головно управління ДФС у Чернівецькій області, сплачений згідно квитанції №1721 від 18.02.2019 року.
Згідно статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У відповідності до статей 293, 295 Кодексу адміністративного судочинства України рішення суду першої інстанції можуть бути оскаржені в апеляційному порядку повністю або частково. Апеляційна скарга на рішення до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи подається до Сьомого апеляційного адміністративного суду через Чернівецький окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня його проголошення (складання).
Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення (ухвали) суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Повне найменування учасників процесу:
Позивач - Товариство з обмеженою відповідальністю "БКМ-ВУД" (код ЄДРПОУ 38682761, вул. Дружби, 26, смт. Красноїльськ, Сторожинецький район, Чернівецька область, 59022).
Відповідач - Головне управління ДФС у Чернівецькій області (код ЄДРПОУ 39392513, вул. Героїв Майдану 200-А, м. Чернівці, Чернівецька область, 58013).
Суддя В.О. Григораш
Суд | Чернівецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 01.07.2019 |
Оприлюднено | 04.07.2019 |
Номер документу | 82753322 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Григораш Віталій Олександрович
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Григораш Віталій Олександрович
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Григораш Віталій Олександрович
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Григораш Віталій Олександрович
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Григораш Віталій Олександрович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні