Постанова
від 11.11.2019 по справі 824/131/18-а
СЬОМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 824/131/18

Головуючий суддя 1-ої інстанції - Григораш В.О.

Суддя-доповідач - Залімський І. Г.

11 листопада 2019 року

м. Вінниця

Сьомий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

головуючого судді: Залімського І. Г.

суддів: Сушка О.О. Мацького Є.М. ,

розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Головного управління ДФС України у Чернівецькій області на рішення Чернівецького окружного адміністративного суду від 01 липня 2019 року (ухвалене у м. Чернівці 01.07.2019) у справі за адміністративним позовом товариства з обмеженою відповідальністю "БКМ-ВУД" до Головного управління ДФС України у Чернівецькій області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,

В С Т А Н О В И В :

Товариство з обмеженою відповідальністю "БКМ-ВУД" звернулось до Чернівецького окружного адміністративного суду із позовом до Головного управління ДФС України у Чернівецькій області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення Головного управління ДФС у Чернівецькій області від 13.10.2017 №0005101405.

Рішенням Чернівецького окружного адміністративного суду від 01.07.2019 позов задоволено.

Не погоджуючись із вказаним судовим рішенням, відповідач подав апеляційну скаргу, в якій просив рішення Чернівецького окружного адміністративного суду від 01.07.2019 скасувати, прийняти нове рішення про відмову в задоволенні позовних вимог в повному обсязі, посилаючись на порушення судом першої інстанції норм права, невідповідність висновків суду обставинам справи, що призвело до прийняття необґрунтованого рішення.

В обґрунтування апеляційної скарги зазначено, що ТОВ "БКМ-ВУД" не враховано, що до виключень, які зазначені до товарної позиції 4008 згідно з УКТЗЕД відносяться пластини, листи, смуги або стрічки, з обробленою чи необробленою поверхнею (включаючи квадратні або прямокутні вироби, вирізані з них) зі скошеними чи формованими краями, із закругленими кутами, з ажурними краями або оброблені інакше, чи нарізані на форми, крім прямокутних (включаючи квадратні) (товарні позиції 4014, 4015 або 4016).

Згідно із приміткою 2 (є) до групи 40 не включаються вироби груп 90, 92, 94 або 96. Разом з цим, відповідно до пункту (2) загальних положень до групи 94 УКТЗЕД до цієї групи включаються, в тому числі, матрацні основи, матраци та інші постільні речі або аналогічні предмети меблювання, з пружинами, набиті будь-якими матеріалами або з пористої гуми чи пластмас, покриті або непокриті (товарна позиція 9404).

Враховуючи перше Правило інтерпретації класифікації товарів згідно з яким, для юридичних цілей класифікація товарів проводиться виходячи з найменувань товарних позицій, слід наголосити, що відповідно до назви товарної позиції 9404 УКТЗЕД, у цій товарній позиції класифікуються: "Основи матрацні; постільні речі та повідні вироби (наприклад матраци, стьобані ковдри пухові та пір`яні, диванні подушки, пуфи і подушки), з пружинами або заповнені будь-якими матеріалами, чи вироблені і пористої гуми або полімерних матеріалів, з покриттям чи без покриття". Для однозначної класифікації ввезених листів з незатверділої пористої вулканізованої латекс-гуми у товарній позиції 9404 УКТЗЕД необхідно враховувати наступні характеристики: вид обробки та встановлений розмір, який дозволяє використовувати ввезені вироби, як матрац, який достатньо покрити наматрацником або можливість його використання з іншими наповнювачами, як матрацну основу.

З урахуванням положень правила 1 Основних правил інтерпретації, примітки 9 до товарної групи 40 УКТЗЕД загальних положень до цієї товарної групи, пояснень до товарних позицій 4008 та 9404 УКТЗЕД, класифікація латексних перфорованих листів із заданими розмірами, які можна використовувати, як матрац, розглядається у товарній підкатегорії: 9404211000 УКТЗЕД.

Позивач не подав відзиву або письмових пояснень на апеляційну скаргу.

Ухвалою Сьомого апеляційного адміністративного суду від 11.10.2019, з урахуванням п.7 ч.1 ст.306, ст.307, 311 КАС України, суд вирішив розглядати дану справу в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.

Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів дійшла наступних висновків.

Як вірно встановлено судом першої інстанції, ТОВ "БКМ-ВУД" за МД від 11.04.2016 №902060000/2016/201878 ввозився товар №1: "Вироби з незатверділої пористої вулканізованої гуми-латекс перфорований, прямокутної форми, нарізаний з необробленими краями: в листах, з поверхневою щільністю 60 кг/м3: - арт. 10 ВNМ1406Р 3-х зонний розміром 200x140x6см ВІАL А2 - 15 шт., - арт. 20 ВNМ1606Р 3-х зонний розміром 202x161x6см ВІАL А2 - 30 шт., - арт. 30 ВNМО1806Р 3-х зонний розміром 200x180x6см ВІАL А2 - 30 шт., в листах скручений в рулони з поверхневою щільністю 65 кг/м3: - арт. 40 CDSR1020030Z1 1 - зонний розміром 1000x200x3см РЕRFО Т065 - 15 шт. - арт. 50 CDSR1520020Z1 1 - зонний розміром 1500x200x2см РЕRFО Т065 - 5 шт. Латекс являє собою синтетичну латексну піну, виготовлену шляхом вспінення смоли каучукового дерева гевеї. Торговельна марка нема даних. Фірма виробник - VYROLAT SPOL.S.R.O. Країна виробництва - СZ.", країна походження Європейський Союз, загальна митна вартість 222305,83 грн, вага нетто 1680,3 кг. Для підтвердження країни походження товару ТОВ "БКМ-ВУД" подано до митного оформлення сертифікат з перевезення форми ЕUR.1 від 08.04.2017 року №с.Ту 0328216. Під час декларування товар класифіковано за кодом УКТЗЕД: 4008110000. При доставці зазначеного товару на митну територію України застосовано умову поставки згідно з правилами ІНКОТЕРМС: FСА СZ NYMBURK

Митна вартість товару відповідно до вимог пункту 1 частини 2 статті 52 Митного кодексу України від 13.03.2012 року №4495-VІ визначена декларантом самостійно за ціною договору щодо подібних (аналогічних) товарів. Рішення про коригування митної вартості товарів Черкаською митницею ДФС не приймалось.

Товари задекларовані ТОВ "БКМ-ВУД" за митною декларацією від 11.04.2016 №902060000/2016/201878 ввезено на митну територію України на підставі контракту ТОВ "БКМ-ВУД" з нерезидентом "VYROLAT SPOL.S.R.O." (Чеська Республіка) від 18.03.2016 №18/03, стороною якого є виробник товарів, що декларуються, та подання якого для митного оформлення не супроводжується поданням пов`язаних з ним посередницьких (зовнішньоекономічних та/або внутрішніх) договорів).

ТОВ "БКМ-ВУД" за МД від 07.10.2016 №902060000/2016/205058 ввозився товар №1: "вироби з незатверділої пористої вулканізованої гуми-латекс перфорований, прямокутної форми, нарізаний з необробленими краями в листах та рулонах: - листи з латексу LА0001/200*160*6 LATEXKERN DIA 22 KLASSE 1 (розміром 200x160x6см) - 82 шт., - листи з латексу скручені в рулони РА2065/1500*200*20F LАТЕХ РLААТ ЕХТRА SОFТ GECOMPR (розміром 1500x200x2см) - 12 шт., - Латекс являє собою синтетичну латексну піну, виготовлену шляхом вспінення смоли каучукового дерева гевеї. Торговельна марка LАТЕХСО. Фірма виробник - N.V. LАТЕХСО. Країна виробництва - ВЕ.", країна походження Європейський Союз, загальна митна вартість 250234,23 грн, вага нетто 1833,4 кг. Для підтвердження країни походження товару ТОВ "БКМ-ВУД" подано до митного оформлення сертифікат з перевезення форми EUR.1 від 30.09.2016 №Е.5.513.987. Під час декларування товар класифіковано за кодом УКТЗЕД: 4008110000. При доставці товару на митну територію України застосовано умову поставки згідно з правилами ІНКОТЕРМС: FСА ВЕ Тіеlt.

Митна вартість товару відповідно до вимог пункту 1 частини 2 статті 52 МК України визначена декларантом самостійно за резервним методом. Рішення про коригування митної вартості товарів митницею не приймалось.

За МД від 20.01.2017 №902060000/2017/200286 позивачем ввезено товар №1: "вироби з незатверділої пористої вулканізованої гуми-латекс перфорований, прямокутної форми, нарізаний з необробленими краями в листах та рулонах: - листи з латексу LА0001/200*160*6 LATEXKERN DIA 22 KLASSE 1 (розміром 200x160x6см) - 56 шт.,- листи з латексу LА0001/200*180*6 LATEXKERN DIA 22 KLASSE 1 (розміром 200x180x6см) - 26 шт.,- листи з латексу скручені в рулони РА2065/1500*200*20F LАТЕХ РLААТ ЕХТRА SОFТ GECOMPR (розміром 1500x200x2 см) - 9 шт., - листи з латексу скручені в рулони РА2065/1000*200*30F РЕRFO РLААТ ЕХТRА SОFТ (розміром 1000x200x3см) - 20 шт. Латекс являє собою синтетичну латексну піну, виготовлену шляхом вспінення смоли каучукового дерева гевеї. Торговельна марка LАТЕХСО. Фірма виробник - N.V. LАТЕХСО. Країна виробництва - ВЕ.", країна походження Європейський Союз, загальна митна вартість 293863,99 грн, вага нетто 2031,2 кг. Для підтвердження країни походження товару ТОВ "БКМ-ВУД" подано до митного оформлення сертифікат з перевезення форми ЕUR.1 від 13.01.2017 №Е5.520.483. Під час декларування товар класифіковано за кодом УКТЗЕД: 4008110000. При доставці товару на митну територію України застосовано умову поставки згідно з правилами ІНКОТЕРМС: FСА ВЕ Тіеlt.

Митна вартість товару відповідно до вимог пункту 1 частини 2 статті 52 МК України визначена декларантом самостійно за резервним методом. Рішення про коригування митної вартості товарів не приймалось.

За МД від 06.03.2017 №UА902070/2017/700093 ТОВ "БКМ-ВУД" ввезено товар №1: "вироби з незатверділої пористої вулканізованої гуми-латекс перфорований, прямокутної форми, нарізаний з необробленими краями в листах та рулонах: - листи з латексу LА0001/200*160*6 LATEXKERN DIA 22 KLASSE 1 (розміром 200x160x6см) - 50 шт.,- листи з латексу LА0001/200*180*6 LATEXKERN DIA 22 KLASSE 1 (розміром 200x180x6см) - 60 шт., - листи з латексу скручені в рулони РА2065/1500*200*20F LАТЕХ РLААТ ЕХТRА SОFТ GECOMPR (розміром 1500x200x2см) - 10 шт., - листи з латексу скручені в рулони РА2065/1000*200*30F РЕRFO РLААТ ЕХТRА SОFТ (розміром 1000x200x3 см) - 25 шт. Латекс являє собою синтетичну латексну піну, виготовлену шляхом вспінення смоли каучукового дерева гевеї. Торговельна марка LАТЕХСО. Фірма виробник - N.V. LАТЕХСО. Країна виробництва - ВЕ.", країна походження Європейський Союз, загальна митна вартість 382237,46 грн, вага нетто 2673,5 кг. Для підтвердження країни походження товару ТОВ "БКМ-ВУД" подано до митного оформлення сертифікат з перевезення форми EUR.1 від 23.02.2017 №Е5.527.797. Під час декларування товар класифіковано за кодом 4008110000. При доставці товару на митну територію України застосовано умову поставки згідно з правилами ІНКОТЕРМС: FСА ВЕ Тіеlt.

Митна вартість товару відповідно до вимог п.1 ч.2 ст. 52 МК України визначена декларантом самостійно за резервним методом. Рішення про коригування митної вартості товарів не приймалось.

Товари задекларовані по митних деклараціях від 07.10.2016 №902060000/2016/205058, від 20.01.2017 №902060000/2017/200286 та від 06.03.2017 №UА902070/2017/700093 ввезено на митну територію України на підставі контракту ТОВ "БКМ-ВУД" з нерезидентом "N.V. LАТЕХСО" (Бельгія) від 24.06.2016 №24/06, стороною якого є виробник товарів, що декларуються, та подання якого для митного оформлення не супроводжується поданням пов`язаних з ним посередницьких (зовнішньоекономічних та/або внутрішніх) договорів).

26.07.2017 ГУ ДФС у Чернівецькій області звернулось до ТОВ "Венето" із листом №1791/10/24-13-14-05-10, в якому просило надати інформацію стосовно фактичного використання товарів реалізованих ТОВ "БКМ-ВУД" по видаткових накладних від 15.04.2016 №РН-0000152, від 07.10.2016 №РН-0000592, від 20.01.2017 №РН-0000026 та від 06.03.2017 №РН-0000050 та зазначити найменування готової продукції виготовленої з придбаної у ТОВ "БКМ-ВУД" незатверділої пористої вулканізованої гуми - латекс перфорований, прямокутної форми, нарізаний з необробленими краями в листах та рулонах.

Листом №02/189 від 01.08.2017 ТОВ "Венето" повідомило ГУ ДФС у Чернівецькій області, що придбало у ТОВ "БКМ-ВУД" латекс перфорований, прямокутної форми, нарізаний з необробленими краями в листах та рулонах. При цьому, матеріал "латекс перфорований, прямокутної форми, нарізаний з необробленими краями в листах та рулонах" товариством використовується у виробництві ортопедичних матраців торгової марки "Венето", а саме у виготовленні готової продукції під назвою "матрац Венето Гранд Софт", "матрац Венето Інь Янь", "матрац Венето Aktiv Dual", "матрац Люкс Мулті меморі", "наматрацник ТОП латекс", "матрац Венето Міленіум" за різними розмірами. Також повідомило, що основним видом економічної діяльності товариства є "виробництво матраців" КВЕД - 31.03.

В період з 11.09.2017 по 22.09.2017 працівниками ГУ ДФС у Чернівецькій області проведена документальна невиїзна перевірка дотримання ТОВ "БКМ-ВУД" вимог законодавства України з питань державної митної справи щодо правильності класифікації згідно з УКТЗЕД товару №1 задекларованому по митній декларації від 11.04.2016 №902060000/2016/201878, товару №1 задекларованому по митній декларації від 07.10.2016 №902060000/2016/205058, товару №1 задекларованому по митній декларації від 20.01.2017 №902060000/2017/200286 та товару №1 задекларованому по митній декларації від 06.03.2017 №UA902070/2017/700093.

За результатами проведеної перевірки складено акт №3752/24-13-1405/38682761 від 25.09.2017.

В ході перевірки виявлені та зафіксовані в акті порушення ТОВ "БКМ-ВУД" вимог пункту 190.1 статті 190 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VІ, в результаті чого:

1) занижено податкове зобов`язання по сплаті податку на додану вартість по товарах:

- за митною декларацією від 11.04.2016 №902060000/2016/201878: "Вироби з незатверділої пористої вулканізованої гуми-латекс перфорований, прямокутної форми, нарізаний з необробленими краями: в листах, з поверхневою щільністю 60 кг/м3: - арт. ВNМ1406Р 3-х зонний розміром 200x140x6см ВIАL А2 - 15 шт., - арт. 20 ВNМ1606Р 3-х зонний розміром 202x161x6 см ВIАL А2 - 30 шт., - арт. 30 ВNМ01806Р 3-х зонний розміром 200x180x6 см ВIАL А2 - 30 шт. Латекс являє собою синтетичну латексну піну, виготовлену шляхом вспінення смоли каучукового дерева гевеї. Торговельна марка нема даних. Фірма виробник - VYROLAT SPOL.S.R.O. Країна виробництва - СZ." на суму 25608,83 грн;

- за митною декларацією від 07.10.2016 №902060000/2016/205058: "Вироби з незатверділої пористої вулканізованої гуми-латекс перфорований, прямокутної форми, нарізаний з необробленими краями в листах: - листи з латексу LА0001/200*160*6 LATEXKERN DIA 22 KLASSE 1 (розміром 200x160x6см) - 82 шт. Латекс являє собою синтетичну латексну піну, виготовлену шляхом вспінення смоли каучукового дерева гевеї. Торговельна марка LАТЕХСО. Фірма виробник - N.V. LАТЕХСО. Країна виробництва - ВЕ." на суму 26333,80 грн;

- за митною декларацією від 20.01.2017 №902060000/2017/200286: "Вироби з незатверділої пористої вулканізованої гуми-латекс перфорований, прямокутної форми, нарізаний з необробленими краями в листах: - листи з латексу LА0001/200*160*6 LATEXKERN DIA 22 KLASSE 1 (розміром 200x160x6см) - 56 шт.,- листи з латексу LА0001/200*180*6 LATEXKERN DIA 22 KLASSE 1 (розміром 200x180x6см) - 26 шт. Латекс являє собою синтетичну латексну піну, виготовлену шляхом вспінення смоли каучукового дерева гевеї. Торговельна марка LАТЕХСО. Фірма виробник - N.V. LАТЕХСО. Країна виробництва ВЕ." на суму 26468,59 грн;

- за митною декларацією від 06.03.2017 №UА902070/2017/700093: "Вироби з незатверділої пористої вулканізованої гуми-латекс перфорований, прямокутної форми, нарізаний з необробленими краями в листах: - листи з латексу UА0001/200*160*6 LATEXKERN DIA 22 KLASSE 1 (розміром 200x160x6см) - 50 шт., - листи з латексу LА0001/200*180*6 LATEXKERN DIA 22 KLASSE 1 (розміром 200x180x6 см) - 60 шт. Латекс являє собою синтетичну латексну піну, виготовлену шляхом вспінення смоли каучукового дерева гевеї. Торговельна марка LАТЕХСО. Фірма виробник - N.V. LАТЕХСО. Країна виробництва - ВЕ.", на суму 38235,90 грн.

2) завищено податкове зобов`язання по сплаті податку на додану вартість по товарах:

- за митною декларацією від 11.04.2016 №902060000/2016/201878: "Вироби з незатверділої пористої вулканізованої гуми-латекс перфорований, прямокутної форми, в листах скручений в рулони з поверхневою щільністю 65 кг/м3: - арт. 40 СDSК1020030Z1 1 - зонний розміром 1000x200x3 см PERFO Т065 - 15 шт. - арт. 50 СDSR1520020Z1 1 - зонний розміром 1500x200x2 см PERFO Т065 - 5 шт. Латекс являє собою синтетичну латексну піну, виготовлену шляхом вспінення смоли каучукового дерева гевеї. Торговельна марка нема даних. Фірма виробник - VYROLAT SPOL.S.R.O. Країна виробництва - СZ." на суму 23822,17 грн ;

- за митною декларацією від 07.10.2016 №902060000/2016/205058: "Вироби з незатверділої пористої вулканізованої гуми-латекс перфорований, прямокутної форми, нарізаний з необробленими краями в рулонах: листи з латексу скручені в рулони PА2065/1500*200*20F LАТЕХ РLААТ ЕХТRА SОFТ GECOMPR (розміром 1500x200x2см) - 12 шт., - Латекс являє собою синтетичну латексну піну, виготовлену шляхом вспінення смоли каучукового дерева гевеї. Торговельна марка LАТЕХСО. Фірма виробник - N.V. LАТЕХСО. Країна виробництва - ВЕ." на суму 24496,56 грн;

- за митною декларацією від 20.01.2017 №902060000/2017/200286: "Вироби з незатверділої пористої вулканізованої гуми-латекс перфорований, прямокутної форми, нарізаний з необробленими краями в рулонах: листи з латексу скручені в рулони РА2065/1500*200*20F LАТЕХ РLААТ ЕХТRА SОFТ GECOMPR (розміром 1500x200x2см) - 9 шт., - листи з латексу скручені в рулони РА2065/1000*200*30F PERFO РLААТ ЕХТRА SОFТ (розміром 1000x200x3см) - 20 шт. Латекс являє собою синтетичну латексну піну, виготовлену шляхом вспінення смоли каучукового дерева гевеї. Торговельна марка LАТЕХСО. Фірма виробник - N.V. LАТЕХСО. Країна виробництва -ВЕ." на суму 25208,19 грн;

- за митною декларацією від 06.03.2017 №UА902070/2017/700093: "Вироби з незатверділої пористої вулканізованої гуми-латекс перфорований, прямокутної форми, нарізаний з необробленими краями в рулонах: листи з латексу скручені в рулони РА2065/1500*200*20F LАТЕХ РLААТ ЕХТRА SОFТ GECOMPR (розміром 1500x200x2см) - 10 шт., - листи з латексу скручені в рулони РА2065/1000*200*30F PERFO РLААТ ЕХТRА SОFТ (розміром 1000x200x3см) - 25 шт. Латекс являє собою синтетичну латексну піну, виготовлену шляхом вспінення смоли каучукового дерева гевеї. Торговельна марка LАТЕХСО. Фірма виробник - N.V. LАТЕХСО. Країна виробництва - ВЕ.", на суму 36415,14 грн.

Не погоджуючись із висновками, викладеними в акті перевірки №3752/24-13-1405/38682761 від 25.09.2017, позивач подав до Головного управління ДФС у Чернівецькій області заперечення на вказаний акт перевірки.

Листом від 13.10.2017 №2833/10/24-13 Головне управління ДФС у Чернівецькій області повідомило позивача про те, що заперечення позивача до акта документальної невиїзної перевірки від 25.09.2017 №3752/24-13-14-05/38682761 визнано необґрунтованими, а висновки зазначені у акті перевірки - такими, що відповідають вимогам чинного законодавства.

На підставі висновків акта перевірки №3752/24-13-1405/38682761 від 25.09.2017 відповідачем прийнято податкове повідомлення-рішення форми "Р" №0005101405 від 13.10.2017, яким позивачу збільшено суму грошового зобов`язання ТОВ "БКМ-ВУД" за платежем податок на додану вартість з ввезених на територію України товарів (крім податку на додану вартість від операцій з ввезення на митну територію України лікарських засобів) в сумі 145808,90 грн, в тому числі: за податковим зобов`язанням - 116647,12 грн, за штрафними санкціями - 29161,78 грн.

Не погоджуючись з податковим повідомленням-рішенням форми "Р" №0005101405 від 13.10.2017, позивач оскаржив таке рішення в адміністративному порядку шляхом подання скарги до Державної фіскальної служби України. Однак, Державна фіскальна служба Україна рішенням від 17.01.2018 №1584/6/99-99-11-03-03-25, податкове повідомлення-рішення від 13.10.2017 №0005101405 залишила без змін, а скаргу ТОВ "БКМ-ВУД" - без задоволення.

Позивач не погодився із результатом адміністративного оскарження податкового повідомлення-рішення від 13.10.2017 №0005101405 та вважає таке рішення протиправним, а тому звернувся до суду.

Задовольняючи позов, суд першої інстанції виходив з того, що відповідачем протиправно визначено ввезений позивачем товар, як матрацною основою та визначено класифікацію товару за кодом 9404211000, а тому прийняте за результатом такого висновку податкове повідомлення-рішення від 13.10.2017 №0005101405 є протиправним та підлягає скасуванню.

Колегія суддів погоджується із вказаним висновком суду першої інстанції та враховує викладене нижче.

Відповідно до ч. 7 ст. 336 МК України митний контроль здійснюється посадовими особами органів доходів і зборів шляхом проведення документальних перевірок дотримання вимог законодавства України з питань державної митної справи, у тому числі своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати митних платежів.

Частиною 1 ст. 345 МК України визначено, що документальна перевірка - це сукупність заходів, за допомогою яких органи доходів і зборів переконуються у правильності заповнення митних декларацій, декларацій митної вартості та в достовірності зазначених у них даних, законності ввезення (пересилання) товарів на митну територію України або на територію вільної митної зони, вивезення (пересилання) товарів за межі митної території України або за межі території вільної митної зони, а також своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати митних платежів.

Документальні перевірки дотримання вимог законодавства України з питань державної митної справи, у тому числі своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати митних платежів, проводяться органами доходів і зборів з урахуванням строків давності, визначених ст. 102 Податкового кодексу України.

Згідно зі ч. 3 ст. 345 МК України органи доходів і зборів мають право здійснювати митний контроль шляхом проведення документальних виїзних (планових або позапланових) та документальних невиїзних перевірок дотримання законодавства України з питань державної митної справи щодо: правильності визначення бази оподаткування, своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати митних платежів; обґрунтованості та законності надання (отримання) пільг і звільнення від оподаткування; правильності класифікації згідно з УКТ ЗЕД товарів, щодо яких проведено митне оформлення; відповідності фактичного використання переміщених через митний кордон України товарів заявленій меті такого переміщення та/або відповідності фінансових і бухгалтерських документів, звітів, договорів (контрактів), калькуляцій, інших документів підприємства, що перевіряється, інформації, зазначеній у митній декларації, декларації митної вартості, за якими проведено митне оформлення товарів у відповідному митному режимі; законності переміщення товарів через митний кордон України, у тому числі ввезення товарів на територію вільної митної зони або їх вивезення з цієї території.

Результати перевірки оформлюються актом (довідкою) та є підставою для самостійного визначення органом доходів і зборів суми податкового зобов`язання підприємства щодо сплати митних платежів, застосування заходів, передбачених законами України (ч.6 ст.345 МК України).

При цьому, ч. 2 ст. 351 МК України визначено, що документальна невиїзна перевірка проводиться у разі: 1) виявлення ознак, що свідчать про можливе порушення законодавства України з питань державної митної справи, за результатами аналізу електронних копій митних декларацій, інформації, що стосується товарів, митне оформлення яких завершено, отриманої від суб`єктів зовнішньоекономічної діяльності та виробників таких товарів, з висновків акредитованих відповідно до законодавства експертів; 2) надходження від уповноважених органів іноземних держав документально підтвердженої інформації про не підтвердження автентичності поданих органові доходів і зборів документів щодо товарів, митне оформлення яких завершено, недостовірність відомостей, що в них містяться, а також запитів стосовно надання інформації про зовнішньоекономічні операції, які здійснювалися за участю суб`єктів зовнішньоекономічної діяльності - резидентів України.

Встановлено, що даний спір між ТОВ "БКМ-ВУД" та ГУ ДФС у Чернівецькій області виник щодо правильності визначення коду товару за УКТЗЕД. Так, товар "Вироби з незатверділої пористої вулканізованої гуми-латекс перфорований, прямокутної форми, нарізаний з необробленими краями в листах та рулонах" був класифікований позивачем за кодом 4008110000 , натомість відповідач вважає, що ввезений позивачем товар необхідно класифікувати за кодом 9404211000.

Ставка ввізного мита на товари за кодом УКТЗЕД - 4008110000 у 2016 році становила "0%", у 2017 році - "0%". Ставка ввізного мита на товари за кодом УКТЗЕД - 9404211000 у 2016 році становила "7,5%", у 2017 році - "5%".

Статтею 67 МК України визначено, що Українська класифікація товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТ ЗЕД) складається на основі Гармонізованої системи опису та кодування товарів та затверджується законом про Митний тариф України.

Так, в УКТ ЗЕД товари систематизовано за розділами, групами, товарними позиціями, товарними під позиціями, найменування і цифрові коди яких уніфіковано з Гармонізованою системою опису та кодування товарів.

Для докладнішої товарної класифікації використовується сьомий, восьмий, дев`ятий та десятий знаки цифрового коду.

Структура десятизнакового цифрового кодового позначення товарів в УКТ ЗЕД включає код групи (перші два знаки), товарної позиції (перші чотири знаки), товарної підпозиції (перші шість знаків), товарної категорії (перші вісім знаків), товарної підкатегорії (десять знаків).

Згідно з ст. 68 МК України ведення УКТ ЗЕД здійснює центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

При цьому, ведення УКТ ЗЕД передбачає: 1) відстеження та облік змін і доповнень до Гармонізованої системи опису та кодування товарів, пояснень та інших рішень щодо її тлумачення, що приймаються Всесвітньою митною організацією; 2) підготовку пропозицій щодо внесення змін до УКТ ЗЕД; 3) деталізацію УКТ ЗЕД на національному рівні та введення додаткових одиниць виміру; 4) забезпечення однакового застосування всіма органами доходів і зборів правил класифікації товарів; 5) прийняття рішень щодо класифікації та кодування товарів в УКТ ЗЕД у складних випадках; 6) розроблення пояснень і рекомендацій до УКТ ЗЕД та забезпечення їх опублікування; 7) своєчасне ознайомлення суб`єктів зовнішньоекономічної діяльності з рішеннями та інформацією (крім тих, що є конфіденційними) щодо питань класифікації товарів та про застосування УКТ ЗЕД; 8) здійснення інших функцій, необхідних для ведення УКТ ЗЕД.

Відповідно до ст. 69 МК України товари при їх декларуванні підлягають класифікації, тобто у відношенні товарів визначаються коди відповідно до класифікаційних групувань, зазначених в УКТЗЕД ; органи доходів і зборів здійснюють контроль правильності класифікації товарів, поданих до митного оформлення, згідно з УКТЗЕД на вимогу посадової особи органу доходів і зборів декларант або уповноважена ним особа зобов`язані надати усі наявні відомості, необхідні для підтвердження заявлених ними кодів товарів, поданих до митного оформлення, а також зразки таких товарів та/або техніко-технологічну документацію на них у разі виявлення під час митного оформлення товарів або після нього порушення правил класифікації товарів орган доходів і зборів має право самостійно класифікувати такі товари.

Тобто, класифікацію товарів за УКТЗЕД здійснює декларант, орган доходів і зборів здійснює контроль за такою класифікацією, орган доходів і зборів може самостійно визначити код задекларованого товару лише у тому разі, коли виявить порушення правил класифікації з боку декларанта.

Крім того, процедуру ведення УКТЗЕД визначає Порядок ведення Української класифікації товарів зовнішньоекономічної діяльності, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 21 травня 2012 року №428 (Порядок №428).

Згідно з п. 2 Порядку №428 УКТЗЕД є товарною номенклатурою Митного тарифу України, затвердженого Законом України "Про Митний тариф України", що використовується для цілей тарифного та інших видів регулювання зовнішньоекономічної діяльності, ведення статистики зовнішньої торгівлі та здійснення митного оформлення товарів.

УКТЗЕД складається на основі Гармонізованої системи опису та кодування товарів Всесвітньої митної організації з урахуванням Комбінованої номенклатури Європейського Союзу (п. 3 Порядку №428).

Відповідно до ст. 1 Закону України "Про митний тариф України" від 19.09.2013 №584-VII (Закон №584-VII) митний тариф України є невід`ємною частиною цього Закону та містить перелік ставок загальнодержавного податку - ввізного мита на товари, що ввозяться на митну територію України і систематизовані згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТЗЕД), складеною на основі Гармонізованої системи опису та кодування товарів.

Класифікація товарів здійснюється з врахуванням Основних правил інтерпретацій УКТЗД (додаток до Закону №584-VII).

В пункті 1 Основних правил інтерпретацій УКТЗД визначено, що класифікація товарів в УКТЗЕД здійснюється за такими правилами назви розділів, груп і підгруп наводяться лише для зручності користування УКТЗЕД; для юридичних цілей класифікація товарів в УКТЗЕД здійснюється виходячи з назв товарних позицій і відповідних приміток до розділів чи груп і, якщо цими назвами не передбачено іншого, відповідно до таких правил.

Згідно п. 2 (a) Основних правил інтерпретацій УКТЗД будь-яке посилання в назві товарної позиції на будь-який виріб стосується також некомплектного чи незавершеного виробу за умови, що він має основну властивість комплектного чи завершеного виробу. Це правило стосується також комплектного чи завершеного виробу (або такого, що класифікується як комплектний чи завершений згідно з цим правилом), незібраного чи розібраного. (b) будь-яке посилання в назві товарної позиції на будь-який матеріал чи речовину стосується також сумішей або сполук цього матеріалу чи речовини з іншими матеріалами чи речовинами. Будь-яке посилання на товар з певного матеріалу чи речовини розглядається як посилання на товар, що повністю або частково складається з цього матеріалу чи речовини. Класифікація товару, що складається більше ніж з одного матеріалу чи речовини, здійснюється відповідно до вимог правила 3.

Пунктом 3 Основних правил інтерпретацій УКТЗД визначено, що у разі коли згідно з правилом 2 (b) або з будь-яких інших причин товар на перший погляд (prima facie) можна віднести до двох чи більше товарних позицій, його класифікація здійснюється таким чином:

- (а) перевага надається тій товарній позиції, в якій товар описується конкретніше порівняно з товарними позиціями, де дається більш загальний його опис. Проте в разі коли кожна з двох або більше товарних позицій стосується лише частини матеріалів чи речовин, що входять до складу суміші чи багатокомпонентного товару, або лише частини товарів, що надходять у продаж у наборі для роздрібної торгівлі, такі товарні позиції вважаються рівнозначними щодо цього товару, навіть якщо в одній з них подається повніший або точніший опис цього товару;

- (b) суміші, багатокомпонентні товари, які складаються з різних матеріалів або вироблені з різних компонентів, товари, що надходять у продаж у наборах для роздрібної торгівлі, класифікація яких не може здійснюватися згідно з правилом 3 (a), повинні класифікуватися за тим матеріалом чи компонентом, який визначає основні властивості цих товарів, за умови, що цей критерій можна застосувати;

- (c) товар, класифікацію якого не можна здійснити відповідно до правила 3 (a) або 3 (b), повинен класифікуватися в товарній позиції з найбільшим порядковим номером серед номерів товарних позицій, що розглядаються.

Відповідно до п.4 Основних правил інтерпретацій УКТЗД товар, який не може бути класифікований згідно з вищезазначеними правилами, класифікується в товарній позиції, яка відповідає товарам, що найбільше подібні до тих, що розглядаються.

Згідно з п. 6 Основних правил інтерпретацій УКТЗД для юридичних цілей класифікація товарів у товарних підпозиціях, товарних категоріях і товарних підкатегоріях здійснюється відповідно до назви останніх, а також приміток, які їх стосуються, з урахуванням певних застережень (mutatis mutandis), положень вищезазначених правил за умови, що порівнювати можна лише назви одного рівня деталізації. Для цілей цього правила також можуть застосовуватися відповідні примітки до розділів і груп, якщо в контексті не зазначено інше.

Класифікація товарів для цілей митного оформлення здійснюється згідно з вимогами УКТЗЕД з урахуванням Основних правил інтерпретації УКТЗЕД на основі характеристик товару, які є визначальними для класифікації.

Відповідно до розділу VII Основних правил "Полімерні матеріали, пластмаси та вироби з них; каучук, гума та вироби з них" до товарної позиції 4008 групи 40 каучук, гума та вироби з них належать пластини, листи, стрічки, смужки, прутки і фасонні профілі з вулканізованої гуми, крім твердої гуми, з пористої гуми. До підкатегорії 4008110000 відносяться пластини, листи і смужки або стрічки.

Згідно примітки 9 до групи 40 у товарних позиціях 4001, 4002, 4003, 4005 і 4008 терміни "плити", "листи" і "смуги та стрічки" означають лише плити, листи, смуги, стрічки та блоки правильної геометричної форми, нерозрізані або нарізані на прямокутники (включаючи квадрати), що є або не є готовими виробами з тисненою або нетисненою, або обробленою іншим способом поверхнею, крім матеріалів, нарізаних на куски іншої форми або підданих подальшій обробці.

Так, з метою забезпечення виконання Закону України від 19.09.2013 року №584-VIII "Про Митний тариф України" та постанови Кабінету Міністрів України від 21 травня 2012 року №428 "Про затвердження Порядку ведення Української класифікації товарів зовнішньоекономічної діяльності та визнання такими, що втратили чинність, деяких постанов Кабінету Міністрів України", Державною фіскальною службою України було прийнято наказ від 09.06.2015 року №401, яким затверджено Пояснення до Української класифікації товарів зовнішньоекономічної діяльності (Пояснення № 401).

Відповідно до Пояснень №401 до товарної позиції 4008 "Пластини, листи, стрiчки, смужки, прутки і фасоннi профiлi з вулканiзованої гуми, крім твердої гуми" включаються: (1) Довгомірні пластини, листи, смуги або стрічки (з будь-яким розміром поперечного перерізу понад 5 мм) або просто нарізані за довжиною чи на прямокутники (включаючи квадрати). (2) Блоки правильної геометричної форми. (3) Прутки та профілі фасонні (включаючи нитки з будь-якою формою поперечного перерізу, в яких будь-який розмір поперечного перерізу понад 5 мм). Довгомірні профілі фасонні одержують за одну операцію (переважно екструзією), мають постійний чи повторюваний поперечний переріз від одного кінця до іншого. Вони включаються до цієї товарної позиції незалежно від того, нарізані вони чи не нарізані за довжиною. При цьому довжина куска, що відрізається, не повинна бути меншою за найбільший розмір поперечного перерізу. Продукти цієї товарної позиції можуть бути з обробленою поверхнею (тиснені, гофровані, рифлені, з оздобленням каналів, ребер і т.д.); вони можуть також бути простими чи забарвленими (у масі або на поверхні). Профілі фігурні з клейкою поверхнею, використовувані для ущільнення віконних рам, включаються до цієї товарної позиції. До неї також включається гумовий матеріал для підлоги в кусках, плитах, матах та інших виробах, одержаних просто нарізуванням пластин чи листів гуми на прямокутні (включаючи квадратні) форми. Класифікація продуктів, виготовлених з вулканізованої гуми (крім твердої гуми) у сполученні (у масі або на поверхні) з текстильним матеріалом, обговорена в Примітці 3 до групи 56 і Примітці 4 до групи 59. Сполучення вулканізованої гуми (крім твердої гуми) з іншими матеріалами включаються до цієї товарної позиції за умови, що вони зберігають основні властивості гуми. Отже, до цієї товарної позиції включаються: (A) Пластини, листи, смуги або стрічки з пористої гуми в сполученні з текстильними матеріалами (як визначено в Примітці 1 до групи 59), з повстю, фетром, або нетканими матеріалами, за умови, що ці текстильні матеріали використовуються тільки з метою армування (зміцнення) виробу. При цьому однотонні, невибілені, вибілені чи однорідно забарвлені текстильні тканини з повсть, фетр, або нетканні матеріали розглядаються лише як армуючий (зміцнювальний) матеріал за умови, що вони закріплені лише з однієї сторона пластин, листів смуг або стрічок. Візерункові, надруковані або більш складніше оброблені тканини та спеціальні матеріали, такі як ворсові тканини, тюль і мереживо, вважаються матеріалами, що виконують більш ширші функції, ніж армування (зміцнення). Пластини, листи, смуги або стрічки з пористої гуми, з`єднані з текстильним матеріалом з обох сторін, незалежно від властивостей тканини, не включаються до цієї товарної позиції (товарні позиції 5602, 5603 або 5906). (B) Повсть або фетр, просочені, з покриттям або дубльовані вулканізованої гумою (крім твердої гуми), що містить 50 мас. % або менше текстильного матеріалу або повністю впровадженого у гуму. (C) Неткані матеріали, або повністю впроваджені в гуму, або повністю покриті по обидва боки гумою за умови, що таке покриття можна побачити неозброєним оком без врахування зміни забарвлення, яке може відбутися. До цієї товарної позиції не включаються, серед іншого (inter alia): (a) транспортерні стрічки або привідні паси або бельтинг з вулканізованої гуми, нарізані або не нарізані по довжині (товарна позиція 4010); (b) пластини, листи смуги або стрічки, з обробленою чи необробленою поверхнею (включаючи квадратні або прямокутні вироби, вирізані з них), зі скошеними чи формованими краями, із закругленими кутами, з ажурними краями або оброблені інакше, чи нарізані на форми, крім прямокутних (включаючи квадратні) (товарні позиції 4014, 4015 або 4016); (c) ткані текстильні вироби в сполученні з гумовою ниткою (групи 50- 55 або 58); (d) продукти товарної позиції 5602 або 5603; (e) текстильні килими чи покриття з підкладкою з пористої гуми (група 57);(f) тканини кордні для покришок (товарна позиція 5902); (g) прогумовані текстильні матеріали в Примітці 4 до групи 59 (товарна позиція 5906); (h) трикотажне полотно машинного чи ручного в`язання в сполученні з гумовою ниткою (група 60).

Таким чином, класифікація товару здійснюється відповідно до вимог Основних правил інтерпретації УКТЗЕД, приміток, додаткових приміток до груп товарів, передбачених Законом України "Про Митний тариф України", Пояснень до УКТЗЕД, рішень Комітету з Гармонізованої системи опису та кодування товарів Всесвітньої митної організації, методичних рекомендацій щодо класифікації окремих товарів згідно з вимогами УКТЗЕД, розроблених центральним органом виконавчої влади у сфері митної справи.

Тобто, аналіз наведених правових актів засвідчує, що вони чітко та ясно регулюють правила визначення коду товару. Відповідно чіткими та ясними є ознаки діянь, які можуть кваліфікуватися як порушення таких правил.

Ці ознаки не залишають місця для адміністративного розсуду при вирішенні органом доходів і зборів питання, чи допустив декларант порушення правил класифікації товару. За таких умов повноваження щодо самостійного визначення коду товару не може вважатися дискреційним.

Аналогічна правова позиція висвітлена у постанові Верховного Суду від 31 січня 2018 року у справі №806/1165/15 (номер провадження №К/9901/5455/18) та у постанові від 20 березня 2018 року у справі №814/978/17 (номер провадження №К/9901/5649/17).

Відповідно до розділу XX Основних правил "Різні промислові товари" до товарної позиції 9404 групи 94 "Меблі, постільні речі, матраци, матрацні основи, диванні подушки та аналогічні набивні речі меблів, світильники та освітлювальні прилади, в іншому місці не зазначені; світлові покажчики, табло та подібні вироби; збірні будівельні конструкції" належать основи матрацні; постільні речі та подібні вироби (наприклад, матраци, стьобані ковдри пухові та пір`яні, диванні подушки, пуфи і подушки), з пружинами або заповнені будь-якими матеріалами чи вироблені з пористої гуми або полімерних матеріалів, з покриттям чи без покриття. До підкатегорії 9404211000 відноситься, зокрема, матрац з гуми.

Згідно з п. (А) Пояснень №401 до товарної позиції 9404 включаються: основи матрацні, тобто частина ліжка з пружинами, що звичайно складається з дерев`яного або металевого каркасу з пружинами чи сталевою дротяною сіткою (пружинні або дротяні основи) або з дерев`яного каркасу з внутрішніми пружинами і набиванням, покритими матерією (матрацні основи (підставки для матраців).

Таким чином, матрацна основа це частина ліжка з пружинами, що складається з дерев`яного або металевого каркасу з пружинами чи сталевою дротяною сіткою (пружинні або дротяні основи) або з дерев`яного каркасу з внутрішніми пружинами і набиванням, покритими матерією (матрацні основи (підставки для матраців).

Враховуючи викладене вище, а також враховуючи зовнішній вид, характеристики та назви задекларованого позивачем товару, колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції про те, що код товару - 4008110000, більш конкретно описує задекларований позивачем товар та відповідно до припису підпункту "А" пункту 3 Основних правил інтерпретації УКТЗЕД дає підстави вважати, що саме цей код товару є правильним.

До того ж, в матеріалах справи відсутні докази щодо проведення органом доходів і зборів експертизи вказаного товару відповідно до пункту 1 частини першої статті 356 МК України, згідно якої взяття проб (зразків) товарів здійснюється посадовими особами органу доходів і зборів в рамках процедур митного контролю та митного оформлення з метою встановлення характеристик, визначальних для класифікації товарів згідно з УКТ ЗЕД.

За таких обставин, колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції про те, що відповідачем протиправно класифіковано ввезений позивачем товар, як матрацною основою та визначено класифікацію товару за кодом 9404211000, а тому прийняте за результатом такого висновку податкове повідомлення-рішення є протиправним та підлягає скасуванню.

Також суд апеляційної інстанції враховує, що 05.02.2018 ТОВ "БКМ-ВУД" звернулось до Чернівецького окружного адміністративного суду з адміністративним позовом про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення Головного управління ДФС у Чернівецькій області від 13.10.2017 №0005091405, яке було прийнято на підставі тих самих висновків Акта перевірки №3752/24-13-1405/38682761 від 25.09.2017, що слугували підставою також для прийняття оскаржуваного у даній справі податкового повідомлення-рішення від 13.10.2017 №0005101405.

Рішенням Чернівецького окружного адміністративного суду від 16.05.2018 №824/132/18-а, залишеним без змін постановою Сьомого апеляційного адміністративного суду від 07.11.2018 №824/132/18-а, визнано протиправним та скасовано прийняте Головним управлінням ДФС у Чернівецькій області відносно ТОВ "БКМ-ВУД" податкове повідомлення-рішення від 13.10.2017 №0005091405. Згідно вказаних судових рішень, під час розгляду адміністративної справи №824/132/18-а, суди дійшли висновку про необхідність класифікації товару "Вироби з незатверділої пористої вулканізованої гуми-латекс перфорований, прямокутної форми, нарізаний з необробленими краями в листах та рулонах" за кодом 4008110000, а не 9404211000 .

На підставі викладеного, судова колегія вважає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права і прийшов до обґрунтованого висновку про задоволення позовних вимог, а доводи апеляційної скарги не спростовують висновки суду першої інстанції.

Згідно з пунктом 1 частини 1 статті 315 та статті 316 КАС України, за наслідками розгляду апеляційної скарги на судове рішення суду першої інстанції суд апеляційної інстанції має право залишити апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Таким чином, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга підлягає залишенню без задоволення, а рішення суду першої інстанції - без змін.

Керуючись ст.ст. 243, 250, 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 329 КАС України, суд

П О С Т А Н О В И В :

апеляційну скаргу Головного управління ДФС України у Чернівецькій області залишити без задоволення, а рішення Чернівецького окружного адміністративного суду від 01 липня 2019 року - без змін.

Постанова суду набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена в касаційному порядку згідно зі ст.ст.328, 329 КАС України.

Головуючий Залімський І. Г. Судді Сушко О.О. Мацький Є.М.

СудСьомий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.11.2019
Оприлюднено13.11.2019
Номер документу85574274
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —824/131/18-а

Постанова від 11.11.2019

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Залімський І. Г.

Ухвала від 11.10.2019

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Залімський І. Г.

Ухвала від 23.09.2019

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Залімський І. Г.

Ухвала від 09.08.2019

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Залімський І. Г.

Рішення від 01.07.2019

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Григораш Віталій Олександрович

Ухвала від 22.01.2019

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Григораш Віталій Олександрович

Ухвала від 26.02.2018

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Григораш Віталій Олександрович

Ухвала від 12.04.2018

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Григораш Віталій Олександрович

Ухвала від 09.02.2018

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Григораш Віталій Олександрович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні