Постанова
від 26.06.2019 по справі 520/834/19
ДРУГИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

26 червня 2019 р. Справа № 520/834/19 Другий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

головуючого судді: Бершова Г.Є.

суддів: Катунова В.В. , Ральченка І.М.

за участю секретаря судового засідання Патової Д.В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Другого апеляційного адміністративного суду адміністративну справу за апеляційною скаргою Товариства з обмеженою відповідальністю "ДІМЕКС ХАРКІВ" на рішення Харківського окружного адміністративного суду від 09.04.2019 (суддя Сагайдак В.В., м. Харків, повний текст складено 09.04.19) по справі № 520/834/19

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ДІМЕКС ХАРКІВ"

до Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю Департаменту територіального контролю Харківської міської ради

про визнання протиправними та скасування припису і постанови,

ВСТАНОВИВ:

Позивач, Товариство з обмеженою відповідальністю "ДІМЕКС ХАРКІВ", звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з зазначеним позовом та просить суд: визнати протиправною та скасувати постанову Інспекції державного архітектурно - будівельного контролю Департаменту територіального контролю Харківської міської ради №1/81/0/250-19-П від 14.01.2019 р. про накладення штрафу на Товариство з обмеженою відповідальністю "ДІМЕКС ХАРКІВ" за правопорушення у сфері містобудівної діяльності у розмірі 57630,0 грн.; визнати протиправним та скасувати припис Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю Департаменту територіального контролю Харківської міської ради №1334-Пр-У від 02.01.2019 р. про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що постанова Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю Департаменту територіального контролю Харківської міської ради №1/81/0/250-19-П від 14.01.2019 р. та припис №1334-Пр-У від 02.01.2019 р. є незаконними та такими, що підлягають скасуванню.

Рішенням Харківського окружного адміністративного суду від 09.04.2019 року у задоволенні позовних вимог було відмовлено.

Позивач не погодився із таким рішенням суду першої інстанції та подав апеляційну скаргу, в якій, посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, просить рішення скасувати та прийняти нове, яким позовні вимоги задовольнити.

Представник позивача в судовому засіданні доводи апеляційної скарги підтримав та просив суд її задовольнити.

Представник відповідача в судовому засіданні проти апеляційної скарги заперечував, просив відмовити в її задоволенні.

Колегія суддів, заслухавши суддю-доповідача, представників сторін, дослідивши матеріали справи, рішення суду першої інстанції, доводи апеляційної скарги, приходить до висновку, що апеляційна скарга підлягає задоволенню з огляду на таке.

Так, судом першої інстанції встановлено та підтверджено судом апеляційної інстанції, що на адресу відповідача надійшов лист від 21.11.2018 р. №010-5437/153 від ГУДСУ з надзвичайних ситуацій у Харківській області (а.с.37-38).

Згідно з листом Головним управлінням ДСНС України у Харківській області під час здійснення наглядових функцій було виявлено факт проведення будівельно-монтажних робіт за адресою: м. Харків, пров. Шаповалівський, 8. Проведеним аналізом реєстру дозвільних документів, який опубліковано на офіційному веб-сайті Державної архітектурно-будівельної інспекції України (www.dabi.gov.ua), встановлено, що в наявному переліку об`єктів Харківської області відсутні будь-які записи, підтверджуючі законність будівництва в межах вищевказаної адреси. У зв`язку з чим, з урахуванням вимог Закону України Про регулювання містобудівної діяльності просив провести відповідну перевірку щодо дотримання містобудівного законодавства, у випадку наявності підстав, вжити заходи та за результатами проінформувати Головне управління.

З метою належної реалізації заходів державного архітектурно-будівельного контролю, забезпечення дотримання вимог Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності та на виконання Порядку здійснення державного архітектурно-будівельного контролю, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23.05.2011 №553, Закону України Про регулювання містобудівної діяльності , керуючись Положенням про Інспекцію державного архітектурно-будівельного контролю Департаменту територіального контролю Харківської міської ради, затвердженим рішенням Харківської міської ради від 20.11.2015 №7/15, на підставі листа Головного управління ДСНС України у Харківській області від 21.11.2018 №010-5437/153 (вх. №15743/0/39-18 від 26.11.2018) прийнято наказ №554 від 17.12.2018 р. Головному спеціалісту сектору інспекційної роботи Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю Департаменту територіального контролю Харківської міської ради Ващенку В.В. здійснити проведення позапланової перевірки на предмет дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил на об`єкті: "Нежитлова будівля літ. Н-1-2 по пров. Шаповалівському, 8 в м. Харкові". Суб`єкт містобудування - Товариство з обмеженою відповідальністю "Дімекс Харків", код ЄДРПОУ 37189793, юридична адреса - м. Харків, пров. Шаповалівський, 8(а.с.39).

На підставі наказу №554 видано направлення для проведення планового (позапланового) заходу від 17.12.2018 р. (а.с.40).

Листом від 20.12.2018 р. повідомлено ТОВ "ДІМЕКС ХАРКІВ", що Інспекцією державного архітектурно-будівельного контролю Департаменту територіального контролю Харківської міської ради проводиться позапланова перевірка дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил на об`єкті: Нежитлова будівля літ. Н-1-2 по пров. Шаповалівському, 8 в м. Харкові . Для розгляду питання проведення будівельних робіт за вищевказаною адресою та вжиття заходів згідно з компетенцією Інспекції, замовнику (власнику) та особам, що мають відношення до об`єкта будівництва за адресою: м. Харків, пров. Шаповалівський, 8, в термін до 02.01.2019 прибути до Інспекції (м. Харків, пров. Соборний, 1, кімната № 204) з документами, що посвідчують особу та документами, на підставі яких здійснено будівельні роботи (документи, що посвічують право власності або інші речові права на майно, технічний паспорт, проект, тощо) (а.с.43).

Зазначений лист отримано представником товариства 27.12.2018 р., про що свідчить копія рекомендованого повідомлення про вручення поштового відправлення (а.с.44).

У зв`язку з ненаданням документів на виконання листа та відсутністю керівника товариства або уповноваженої особи, фахівцями інспекції 02.01.2019 р. складено акт №1334-А про недопущення посадових осіб органу державного архітектурно - будівельного контролю на об`єкти будівництва, підприємства будівельної галузі для виконання покладених на них функцій (а.с.12).

На підставі акту складено припис №1334-Пр-У про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил від 02.01.2019 р. (а.с.14).

Також відповідачем складено протокол про правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 02.01.2019 р. (а.с.13).

Постановою №1/81/0/250-19-П від 14.01.2019 р. визнано ТОВ "ДІМЕКС ХАРКІВ" винним у вчиненні правопорушення, передбаченого п. 2 ч. 6 ст. 2 Закону України Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності та накладено штраф у сумі 57630,0 грн.(а.с.15).

Не погоджуючись з вказаними діями та рішеннями відповідача ТОВ "ДІМЕКС ХАРКІВ" звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з даним позовом.

Суд першої інстанції, відмовляючи у задоволенні позову, виходив з необґрунтованості позовних вимог.

Колегія суддів не погоджується з рішенням суду першої інстанції та зазначає, що воно підлягає скасуванню з огляду на таке.

Так, згідно з ч. 1 ст. 41 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності державний архітектурно-будівельний контроль - це сукупність заходів, спрямованих на дотримання замовниками, проектувальниками, підрядниками та експертними організаціями вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил під час виконання підготовчих та будівельних робіт.

Державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється органами державного архітектурно-будівельного контролю в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється на об`єктах будівництва у порядку проведення планових та позапланових перевірок за територіальним принципом.

Процедуру здійснення заходів, спрямованих на дотримання замовниками, проектувальниками, підрядниками та експертними організаціями (далі - суб`єкти містобудування) вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил під час виконання підготовчих та будівельних робіт визначає Порядок здійснення державного архітектурно-будівельного контролю, що затверджений постановою КМУ від 23.05.2011 р. №533.

Згідно з п. 7 Порядку №533 позаплановою перевіркою вважається перевірка, що не передбачена планом роботи органу державного архітектурно-будівельного контролю.

Підставами для проведення позапланової перевірки є: подання суб`єктом містобудування письмової заяви про проведення перевірки об`єкта будівництва або будівельної продукції за його бажанням; необхідність проведення перевірки достовірності даних, наведених у повідомленні про початок виконання підготовчих робіт, повідомленні про початок виконання будівельних робіт, декларації про готовність об`єкта до експлуатації, протягом трьох місяців з дня подання зазначених документів; виявлення факту самочинного будівництва об`єкта; перевірка виконання суб`єктом містобудівної діяльності вимог приписів органів державного архітектурно-будівельного контролю; вимога головного інспектора будівельного нагляду Держархбудінспекції щодо проведення перевірки за наявності підстав, встановлених законом; звернення фізичних чи юридичних осіб про порушення суб`єктом містобудування вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності; вимога правоохоронних органів про проведення перевірки.

В даному випадку підставою для проведення позапланової перевірки слугував лист від 21.11.2018 р. (а.с.37-38).

Відповідно до п. 12 Порядку №553 у разі відмови суб`єкта містобудування, щодо якого здійснюється державний архітектурно-будівельний контроль, у допуску посадових осіб органу державного архітектурно-будівельного контролю до проведення перевірки, відмови суб`єкта містобудування в наданні документів, необхідних для здійснення заходів державного архітектурно-будівельного контролю, відсутності суб`єкта містобудування, якому у визначений цим Порядком строк було надіслано повідомлення про проведення перевірки, або його уповноваженої особи (за довіреністю) на об`єкті під час перевірки складається відповідний акт.

Згідно з п. 16 Порядку №553 за результатами державного архітектурно-будівельного контролю посадовою особою органу державного архітектурно-будівельного контролю складається акт перевірки відповідно до вимог, установлених цим Порядком.

Колегією суддів встановлено, що відповідачем 02.01.2019 року було здійснено вихід за адресою позивача з метою проведення позапланової перевірки, проте на підприємстві нікого не було.

За наслідками даного виходу відповідачем було складено акт недопущення від 02.01.2019 року. Згідно з вказаним актом керівник ТОВ "Дімекс Харків" Московцов В.М. не допустив посадових осіб органу ДАБК на об`єкт нежитлова будівля літ. "Н-1-2" по пров. Шаповалівському, 8 в м. Харкові.

Згідно з п. 1 ч. 6 ст. 2 Закону України Про відповідальність у сфері містобудівної діяльності суб`єкти містобудування несуть відповідальність у вигляді штрафу за такі правопорушення: недопущення посадових осіб органів державного архітектурно-будівельного контролю на об`єкти будівництва, підприємства будівельної галузі для виконання покладених на них функцій - у розмірі тридцяти прожиткових мінімумів для працездатних осіб.

На підставі вказаної норми Закону позивача і було притягнуто до відповідальності відповідно до оскаржуваної постанови.

Проте, з такою постановою відповідача погодитись не можна з таких підстав.

Відповідно до ч.3 статті 4 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" планові та позапланові заходи здійснюються в робочий час суб`єкта господарювання, встановлений його правилами внутрішнього трудового розпорядку.

Колегією суддів встановлено, що вихід за адресою позивача було здійснено відповідачем 02.01.2019 року. Проте, відповідно до наказу ТОВ "Дімекс Харків" від 31.10.2018 року №31/10/18-1 "Про перенесення робочих днів" робочий день 02.01.2019 року було перенесено на 12.01.2019 року.

Таким чином, 02.01.2019 року офіційно на підприємстві було вихідним днем.

Отже, твердження відповідача щодо його недопуску директором ТОВ "Дімекс Харків" для проведення перевірки не відповідає дійсності, оскільки 02.01.2019 року на підприємстві було вихідним день та жодного співробітника не було роботі, а тому вчиняти діяння щодо недопуску відповідача не було кому.

Твердження представника відповідача з приводу того, що акт було складено не лише за недопуск, а й за не надання запитуваних документів колегією суддів відхиляються, оскільки, а ні в акті, а ні в постанові не зазначається про те, що вони складені внаслідок недопуску та ненадання запитуваних документів.

Посилання відповідача на те, що Мінрегіоном (наказ від 15.05.2012 р. №240) затверджено лише одну форму акту (про недопущення), яким охоплюються 3 варіанти поведінки: відмова суб`єкта містобудування, щодо якого здійснюється державний архітектурно-будівельний контроль, у допуску посадових осіб органу державного архітектурно-будівельного контролю до проведення перевірки; відмова суб`єкта містобудування в наданні документів, необхідних для здійснення заходів державного архітектурно-будівельного контролю; відсутність суб`єкта містобудування, якому у визначений цим Порядком строк було надіслано повідомлення про проведення перевірки також колегією суддів також відхиляються, оскільки ніхто не позбавляв права відповідача зазначити про ненадання запитуваних документів в даному акті.

Натомість, з вказаного акту, а також з оскаржуваної постанови вбачається, що єдиною підставою для притягнення позивача до відповідальності слугував саме недопуск керівником підприємства до проведення перевірки посадових осіб відповідача.

Згідно з ч. 1, 2 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Проте, під час судового розгляду факт недопуску посадових осіб відповідача до проведення позапланової перевірки ТОВ "Дімекс Харків" не підтвердився, а тому підстави для притягнення позивача до відповідальності відповідно до п. 1 ч. 6 ст. 2 Закону України Про відповідальність у сфері містобудівної діяльності відсутні.

Відповідно до ст. 317 КАС України підставами для скасування судового рішення суду першої інстанції повністю або частково та ухвалення нового рішення у відповідній частині або зміни рішення є неповне з`ясування судом обставин, що мають значення для справи; невідповідність висновків, викладених у рішенні суду першої інстанції, обставинам справи; неправильне застосування норм матеріального права або порушення норм процесуального права.

Виходячи з наведеного, колегія суддів вважає, що рішення суду першої інстанції прийнято з порушенням норм матеріального права, у зв`язку з чим підлягає скасуванню.

Керуючись ст. ст. 245, 246, 250, 315, 321 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "ДІМЕКС ХАРКІВ" - задовольнити.

Рішення Харківського окружного адміністративного суду від 09.04.2019 по справі № 520/834/19 скасувати.

Прийняти нове рішення, яким адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "ДІМЕКС ХАРКІВ" до Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю Департаменту територіального контролю Харківської міської ради про визнання протиправними та скасування припису і постанови - задовольнити.

Визнати протиправною та скасувати постанову Інспекції державного архітектурно - будівельного контролю Департаменту територіального контролю Харківської міської ради №1/81/0/250-19-П від 14.01.2019 р. про накладення штрафу на Товариство з обмеженою відповідальністю "ДІМЕКС ХАРКІВ" за правопорушення у сфері містобудівної діяльності у розмірі 57630,0 грн.

Визнати протиправним та скасувати припис Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю Департаменту територіального контролю Харківської міської ради №1334-Пр-У від 02.01.2019 р. про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та не підлягає касаційному оскарженню, крім випадків, передбачених п. 2 ч. 5 ст. 328 Кодексу адміністративного судочинства України.

Головуючий суддя Г.Є. Бершов Судді В.В. Катунов І.М. Ральченко Постанова складена в повному обсязі 02.07.19.

СудДругий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення26.06.2019
Оприлюднено03.07.2019
Номер документу82757694
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —520/834/19

Ухвала від 19.08.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Єзеров А.А.

Постанова від 26.06.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Бершов Г.Є.

Постанова від 26.06.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Бершов Г.Є.

Ухвала від 21.06.2019

Кримінальне

Київський районний суд м. Одеси

Іванчук В. М.

Ухвала від 21.06.2019

Кримінальне

Київський районний суд м. Одеси

Іванчук В. М.

Ухвала від 28.05.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Бершов Г.Є.

Ухвала від 28.05.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Бершов Г.Є.

Рішення від 09.04.2019

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Сагайдак В.В.

Ухвала від 12.03.2019

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Сагайдак В.В.

Ухвала від 19.02.2019

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Сагайдак В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні