Ухвала
від 03.07.2019 по справі 905/2047/18
КАСАЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ВЕРХОВНОГО СУДУ

УХВАЛА

03 липня 2019 року

м. Київ

Справа № 905/2047/18

Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного господарського суду:

Зуєва В.А. - головуючого, Багай Н.О., Дроботової Т.Б.

розглянувши матеріали касаційної скарги Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Донецькій області

на рішення Господарського суду Донецької області від 21.02.2019

та постанову Східного апеляційного господарського суду від 10.05.2019

за позовом Регіонального відділення Фонду державного майна України по Донецькій області

до Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Донецькій області

про стягнення 8 190,00 грн,

ВСТАНОВИВ:

24.06.2019 до Касаційного господарського суду у складі Верховного Суду надійшла касаційна скарга Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Донецькій області на рішення Господарського суду Донецької області від 21.02.2019 та постанову Східного апеляційного господарського суду від 10.05.2019 (повний текст складено 15.05.2019) у справі №905/2047/18, подана 07.06.2019.

Перевіривши матеріали касаційної скарги, колегія суддів Касаційного господарського суду дійшла висновку, що у відкритті касаційного провадження необхідно відмовити, виходячи з наступного.

Стаття 129 Конституції України серед основних засад судочинства визначає забезпечення права на апеляційний перегляд справи та у визначених законом випадках - на касаційне оскарження судового рішення.

За приписами пункту 1 частини першої статті 293 Господарського процесуального кодексу України суд касаційної інстанції відмовляє у відкритті касаційного провадження у справі, якщо касаційну скаргу подано на судове рішення, що не підлягає касаційному оскарженню.

Відповідно до пункту 2 частини третьої статті 287 Господарського процесуального кодексу України не підлягають касаційному оскарженню судові рішення у малозначних справах, крім випадків, передбачених підпунктами "а" - "г" цієї норми.

Згідно із частиною п`ятою статті 12 Господарського процесуального кодексу України для цілей цього Кодексу малозначними справами є: 1) справи, у яких ціна позову не перевищує ста розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб; 2) справи незначної складності, визнані судом малозначними, крім справ, які підлягають розгляду лише за правилами загального позовного провадження, та справ, ціна позову в яких перевищує п`ятсот розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

За змістом частини сьомої зазначеної статті для цілей цього Кодексу розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб вираховується станом на 1 січня календарного року, в якому подається відповідна заява або скарга, вчиняється процесуальна дія чи ухвалюється судове рішення.

Предметом спору у цій справі є стягнення грошових коштів у розмірі 8 190,00 грн, тобто ціна позову не перевищує ста розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб (192 100,00 грн станом на 1 січня 2019 року), а тому справа є малозначною згідно з наведеними приписами Господарського процесуального кодексу України.

В якості обґрунтування наявності підстав для відкриття касаційного провадження передбачених підпунктами "а", "в" пункту 2 частини третьої статті 287 Господарського процесуального кодексу України, скаржник у касаційній скарзі зазначає, що вона стосується питання права, яке має фундаментальне значення для формування єдиної правозастосовчої практики та має виняткове значення для учасника справи, який подає касаційну скаргу.

Обґрунтовуючи зазначені доводи, скаржник посилається на неоднаковість висновків господарських судів у аналогічних справах, зокрема №905/1902/18, №905/2384/18, №905/116/19, №905/346/19, які зроблені з посиланням на практично однакові норми права. Заявник також зазначає, що ці судові справи, в тому числі і справа №905/1902/18, мають виняткове значення для нього, враховуючи, що задоволення позовів і, як наслідок, стягнення з Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Донецькій області заборгованості з орендної плати перешкодить належному здійсненню органами Фонду покладених на них чинним законодавством функцій у зв`язку з недостатністю коштів.

Однак, як вбачається з прийнятих судових рішень у справах №905/1902/18, №905/2384/18, №905/116/19, №905/346/19, господарські суди дійшли до висновку про наявність підстав для повного або часткового задоволення позовів, предметом яких є стягнення з Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Донецькій області заборгованості з орендної плати, що свідчить про відсутність різної правозастосовчої практики. При цьому, посилання скаржника на незадовільний для нього результат вирішення спору та пов`язані з цим негативні наслідки не може вважатися обставиною, що підтверджує винятковість справи для Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Донецькій області.

Таким чином, заявник у скарзі не наводить обґрунтувань, які б свідчили про наявність підстав для відкриття касаційного провадження, передбачених підпунктами "а", "в" пункту 2 частини третьої статті 287 зазначеного Кодексу.

Всі інші доводи скаржника, які викладені у скарзі зводяться до необхідності перегляду та переоцінки доказів, досліджених судами попередніх інстанцій в оскаржуваних судових рішеннях.

Обґрунтування наявності інших підстав, передбачених підпунктами "б", "г" пункту 2 частини третьої статті 287 ГПК України щодо права касаційного оскарження в малозначних справах, скаржником також не наведено.

У контексті викладеного Верховний Суд вважає за необхідне зазначити, що згідно з Рекомендацією №R (95) 5 Комітету Міністрів Ради Європи від 07.02.1995 держави-члени мають вжити заходів щодо визначення кола питань, виключених із права на апеляцію та касацію, для недопущення будь-яких зловживань системою оскарження. Відповідно до частини "с" статті 7 Рекомендації скарги до суду третьої інстанції мають передусім подаватися щодо тих справ, які заслуговують на третій судовий розгляд, наприклад, справ, які розвиватимуть право або сприятимуть однаковому тлумаченню закону. Вони також можуть бути обмежені скаргами у тих справах, де питання права мають значення для широкого загалу.

Як убачається із прецедентної практики Європейського суду з прав людини, яка є джерелом права (стаття 17 Закону України "Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини"), умови прийнятності касаційної скарги відповідно до норм законодавства можуть бути більш суворими, ніж для звичайної заяви. Зважаючи на особливий статус суду касаційної інстанції, процесуальні процедури у суді можуть бути більш формальними, особливо якщо провадження здійснюється судом після їх розгляду судом першої, а потім судом апеляційної інстанції (рішення у справах: Levages Prestations Services v. France від 23.10.1996; Brualla Gomes de la Torre v. Spain від 19.12.1997).

Таким чином, підстави для відкриття касаційного провадження за касаційною скаргою Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Донецькій області відсутні.

Ураховуючи викладене, колегія суддів дійшла висновку про відмову у відкритті касаційного провадження у справі № 905/2047/18 за касаційною скаргою Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Донецькій області.

Керуючись статтями 12, 234, 235, 287, 293 Господарського процесуального кодексу України, Верховний Суд

УХВАЛИВ:

1. Відмовити у відкритті касаційного провадження за касаційною скаргою Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Донецькій області на рішення Господарського суду Донецької області від 21.02.2019 та постанову Східного апеляційного господарського суду від 10.05.2019 у справі №905/2047/18.

2. Касаційну скаргу та додані до неї документи повернути заявнику.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання і оскарженню не підлягає.

Головуючий В. А. Зуєв

Судді Н. О. Багай

Т.Б. Дроботова

СудКасаційний господарський суд Верховного Суду
Дата ухвалення рішення03.07.2019
Оприлюднено04.07.2019
Номер документу82772729
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —905/2047/18

Ухвала від 01.08.2019

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Зуєв В.А.

Ухвала від 03.07.2019

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Зуєв В.А.

Ухвала від 27.05.2019

Господарське

Господарський суд Донецької області

В.І. Матюхін

Ухвала від 27.05.2019

Господарське

Господарський суд Донецької області

В.І. Матюхін

Постанова від 10.05.2019

Господарське

Східний апеляційний господарський суд

Мартюхіна Наталя Олександрівна

Ухвала від 26.04.2019

Господарське

Східний апеляційний господарський суд

Мартюхіна Наталя Олександрівна

Ухвала від 08.04.2019

Господарське

Східний апеляційний господарський суд

Мартюхіна Наталя Олександрівна

Рішення від 21.02.2019

Господарське

Господарський суд Донецької області

В.І. Матюхін

Ухвала від 12.02.2019

Господарське

Господарський суд Донецької області

В.І. Матюхін

Ухвала від 31.01.2019

Господарське

Господарський суд Донецької області

В.І. Матюхін

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні