КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
27 червня 2019 року № 320/1927/19
Суддя Київського окружного адміністративного суду Лапій С.М., розглянувши у порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження в м. Києві адміністративну справу за позовом ТОВ Трейдом до Козинської селищної ради Обухівського району Київської області про визнання протиправним і скасування рішення, зобов'язання вчинити певні дії,
в с т а н о в и в:
До Київського окружного адміністративного суду звернулося ТОВ Трейдом з позовом, в якому просить:
- визнати протиправним та скасувати рішення Козинської селищної ради Обухівського району Київської області від 14.11.25018 № 29 про розгляд заяви ТОВ Трейд
- зобов'язати Козинську селищну раду Обухівського району Київської області з метою впорядкування територій прийняти рішення про надання дозволу ТОВ Трейдом на розробку технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земельної ділянки комунальної власності, загальною площею 1, 534 га (земельна ділянка площею 0,7505 га, кадастровий номер 3223155400:05:011:0060; земельна ділянка, площею 0,3369 га, кадастровий номер 3223155400:03:033:0114; земельна ділянка , площею 0,4466 га, кадастровий номер 3223155400:05:002:0163), яка перебуває у користуванні ТОВ Трейдом в смт Козин згідно договору оренди від 03.09.2003 для комерційного використання.
На обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що рішенням Козинської селищної ради від 24.04.2003 № 16 ТОВ Трейдом надано у довгострокове платне володіння і користування (терміном на 49 років, починаючи з дня його реєстрації) земельну ділянку, загальною площею 1,534 га.
Вказана земельна ділянка, складається із земельних ділянок: площею 0,7505 га, кадастровий номер 3223155400:05:011:0060; площею 0,3369 га, кадастровий номер 3223155400:03:033:0114; площею 0,4466 га, кадастровий номер 3223155400:05:002:0163.
На початку 2018 позивачу стало відомо, що на публічно-кадастровій карті не відображається інформація про земельну ділянку площею 0,3369 га, кадастровий номер 3223155400:03:033:0114.
З метою упорядкування земельної ділянки ТОВ Трейдом звернулося із заявою від 16.03.2018 до Козинської селищної ради про проведення інвентаризації вказаної земельної ділянки комунальної власності. Рішенням від 19.04.2018 № 28 Про розгляд заяви ТОВ Трейдом про надання дозволу на проведення інвентаризації земельної ділянки Козинська селищна рада відклала розгляд заяви. ТОВ Трейдом 01.11.2018 повторно звернулося до Козинської селищної ради із заявою про проведення інвентаризації земельної ділянки. Рішенням № 29 від 14.11.2018 Про розгляд заяви ТОВ Трейдом Козинська селищна рада відмовила ТОВ Трейдом у наданні дозволу на проведення інвентаризації.
Позивач вважає дане рішення протиправним та таким, що підлягає скасуванню.
Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 22.04.2019 відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження.
Представник позивача надав суду клопотання про розгляд справи за його відсутності.
Представник відповідача до судового засідання не з'явився, про день, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином, про причини неявки суд не повідомив, відзиву на позовну заяву не надав.
На підставі ст. 194, 205 КАС України судом прийнято рішення про розгляд справи у порядку письмового провадження.
Судом встановлено, що рішенням Козинської селищної ради Обухівського району Київської області від 24.04.2003 № 16 ТОВ Трейдом надано у довгострокове платне володіння і користування терміном на 49 років, починаючи з дня його реєстрації, земельну ділянку загальною площею 1,534 га.
Договір оренди земельної ділянки складений і посвідчений 03.09.2003 приватним нотаріусом Обухівського районного нотаріального округу (зареєстровано в реєстрі за № 2472) та зареєстрований в Обухівському районному відділі земельних ресурсів 10.09.2003 № 281
Земельна ділянка загальною площею 1,534 га. складається із земельних ділянок, площею 0,7505 га, кадастровий номер 3223155400:05:011:0060; площею 0,3369 га, кадастровий номер 3223155400:03:033:0114; площею 0,4466 га, кадастровий номер 3223155400:05:002:0163.
Згідно листа Управління Держкомзему в Обухівському районі від 26.05.2011 № 03-15/3563 за ТОВ Трейдом на території Козинської селищної ради обліковуються земельні ділянки з кадастровими номерами: 3223155400:05:011:0060 (площею 0,7505 га), 3223155400:03:033:0114 (площею 0,3369 га), 3223155400:05:002:0163 (площею 0,4466 га).
На початку 2018 року позивачем виявлено відсутність відображення на публічно-кадастровій карті інформації про земельну ділянку площею 0,3369 га, кадастровий номер 3223155400:03:033:0114, яка є частиною земельної ділянки загальною площею 1,534 га, що знаходиться в його користуванні.
Позивачем з метою упорядкування території 16.03.2018 подано до Козинської селищної ради Обухівського району Київської області заяву про проведення інвентаризації земельної ділянки комунальної власності загальною площею1,534 га, яка перебуває у користуванні заявника в смт Козин згідно договору оренди від 03.09.2003.
Рішенням від 19.04.2018 № 28 (засідання 46 сесії VІІ скликання) Про розгляд заяви ТОВ Трейдом про надання дозволу на проведення інвентаризації земельної ділянки Козинська селищна рада Обухівського району Київської області відклала розгляд заяви та запропонувала позивачу у місячний строк провести звірку розрахунків по орендним платежам.
ТОВ Трейдом 01.11.2018 повторно звернулося до Козинської селищної ради Обухівського району Київської області із заявою про проведення інвентаризації земельної ділянки.
Рішенням від 14.11.2018 № 29 (засідання 55 сесії VІІ скликання) Про розгляд заяви ТОВ Трейдом Козинська селищна рада Обухівського району Київської області відмовила ТОВ Трейдом у наданні дозволу на проведення інвентаризації, посилаючись на невиконання рішення ради від 19.04.2018 № 28 про звірку розрахунків по орендній платі.
Також слід зазначити, що відділ в Обухівському районі Головного управління Держгеокадастру у Київської області листом від 22.02.2019 № 1070 повідомив позивача, що не може надати витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки з кадастровим номером 3223155400:03:033:0114, оскільки така земельна ділянка за вказаним кадастровим номером відсутня в програмному комплексі ведення Державного земельного кадастру Національна кадастрова система .
Також відділ в Обухівському районі Головного управління Держгеокадастру Київської області листом від 09.04.2019 № 0-10-65/102-19 повідомив ТОВ Трейдом про те, що згідно Державного реєстру земель земельна ділянка з кадастровим номером 3223155400:03:033:0114 накладається на земельну ділянку з кадастровим номером 3223155400:03:033:0055.
Не погоджуючись з оскаржуваним рішенням, позивач звернувся до суду за захистом своїх прав.
Надаючи правову оцінку обставинам, що склалися, суд зазначає наступне.
Регулювання відносин, що виникають при веденні Державного земельного кадастру, здійснюється відповідно до Конституції України, Земельного кодексу України, законів України Про Державний земельний кадастр , "Про землеустрій", "Про оцінку земель", "Про топографо-геодезичну і картографічну діяльність", "Про захист персональних даних" та інших законів України.
Закон України Про Державний земельний кадастр установлює правові, економічні та організаційні основи діяльності у сфері Державного земельного кадастру (далі - Закон № 3613-VI).
Відповідно до абз. 2, 3 ч. 1 ст. 1 Закону № 3613-VI Державний земельний кадастр - єдина державна геоінформаційна система відомостей про землі, розташовані в межах державного кордону України, їх цільове призначення, обмеження у їх використанні, а також дані про кількісну і якісну характеристику земель, їх оцінку, про розподіл земель між власниками і користувачами;державна реєстрація земельної ділянки - внесення до Державного земельного кадастру передбачених цим Законом відомостей про формування земельної ділянки та присвоєння їй кадастрового номера.
Відповідно до ст. 2 Закону № 3613-VI Державний земельний кадастр ведеться з метою інформаційного забезпечення органів державної влади та органів місцевого самоврядування, фізичних та юридичних осіб, в тому числі при:
регулюванні земельних відносин;
управлінні земельними ресурсами;
організації раціонального використання та охорони земель;
здійсненні землеустрою;
проведенні оцінки землі;
формуванні та веденні містобудівного кадастру, кадастрів інших природних ресурсів;справлянні плати за землю.
Згідно ст. 3 Закону № 3613-VI Державний земельний кадастр базується на таких основних принципах:
обов'язковості внесення до Державного земельного кадастру відомостей про всі його об'єкти;єдності методології ведення Державного земельного кадастру;
об'єктивності, достовірності та повноти відомостей у Державному земельному кадастрі;внесення відомостей до Державного земельного кадастру виключно на підставі та відповідно до цього Закону;
відкритості та доступності відомостей Державного земельного кадастру, законності їх одержання, поширення і зберігання;
безперервності внесення до Державного земельного кадастру відомостей про об'єкти Державного земельного кадастру, що змінюються;
документування всіх відомостей Державного земельного кадастру.
Об'єктами Державного земельного кадастру є:
землі в межах державного кордону України;
землі в межах території адміністративно-територіальних одиниць;
обмеження у використанні земель;
земельна ділянка (ст. 10Закону № 3613-VI).
Відповідно до ч. 1 ст. 11Закону № 3613-VI відомості про об'єкти Державного земельного кадастру під час внесення їх до Державного земельного кадастру мають відповідати існуючим характеристикам об'єктів у натурі (на місцевості), визначеним з точністю відповідно до державних стандартів, норм та правил, технічних регламентів.
До Державного земельного кадастру включаються такі відомості про земельні ділянки:
кадастровий номер;
місце розташування;
опис меж;площа;
міри ліній по периметру;
координати поворотних точок меж;дані про прив'язку поворотних точок меж до пунктів державної геодезичної мережі;
дані про якісний стан земель та про бонітування ґрунтів;
відомості про інші об'єкти Державного земельного кадастру, до яких територіально (повністю або частково) входить земельна ділянка;
цільове призначення (категорія земель, вид використання земельної ділянки в межах певної категорії земель);
склад угідь із зазначенням контурів будівель і споруд, їх назв;
відомості про обмеження у використанні земельних ділянок;
відомості про частину земельної ділянки, на яку поширюється дія сервітуту, договору суборенди земельної ділянки;нормативна грошова оцінка;
інформація про документацію із землеустрою та оцінки земель щодо земельної ділянки та інші документи, на підставі яких встановлено відомості про земельну ділянку.
Відомості про земельну ділянку містять інформацію про її власників (користувачів), зазначену в частині другій статті 30 цього Закону, зареєстровані речові права відповідно до даних Державного реєстру речових прав на нерухоме майно (ст. 15Закону № 3613-VI).
Згідно ч. 1 ст. 35 Закону № 3613-VI кадастрова карта (план) ведеться для актуалізованого відображення у часі об'єктів Державного земельного кадастру у межах кадастрового кварталу, кадастрової зони, у цілому в межах території адміністративно-територіальної одиниці (село, селище, місто, район, область, Автономна Республіка Крим).
Відповідно до Розділу VІІ Прикінцеві та перехідні положення Закону № 3613-VI земельні ділянки, право власності (користування) на які виникло до 2004 року, вважаються сформованими незалежно від присвоєння їм кадастрового номера (абз. 1 п. 2).
У разі якщо земельні ділянки, обмеження (обтяження) у їх використанні зареєстровані до набрання чинності цим Законом у Державному реєстрі земель, відомості про такі земельні ділянки, обмеження (обтяження) підлягають перенесенню до Державного земельного кадастру в автоматизованому порядку, без подання заяв про це їх власниками, користувачами та без стягнення плати за таке перенесення (абз. 1 п. 4).
У разі якщо після перенесення інформації про земельні ділянки з Державного реєстру земель до Державного земельного кадастру виявлені помилки у визначенні площ та/або меж земельних ділянок (розташування в межах земельної ділянки частини іншої земельної ділянки; невідповідність меж земельної ділянки, вказаних у Державному реєстрі земель, її дійсним межам; невідповідність площі земельної ділянки, вказаної у Державному реєстрі земель, її дійсній площі у зв'язку із зміною методів підрахунку (округлення); присвоєння декільком земельним ділянкам однакових кадастрових номерів), такі помилки за згодою власника земельної ділянки, користувача земельної ділянки державної чи комунальної власності можуть бути виправлені на підставі технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) або за матеріалами інвентаризації земель (абз 3 п. 4 ).
Правові та організаційні основи діяльності у сфері землеустрою, регулювання відносин, які виникають між органами державної влади, органами місцевого самоврядування, юридичними та фізичними особами із забезпечення сталого розвитку землекористування визначено Законом України Про землеустрій від 22 травня 2003 року № 858-IV (далі за текстом - Закон № 858-IV).
Землеустрій - це сукупність соціально-економічних та екологічних заходів, спрямованих на регулювання земельних відносин та раціональну організацію території адміністративно-територіальних одиниць, суб'єктів господарювання, що здійснюються під впливом суспільно-виробничих відносин і розвитку продуктивних сил;межування земель - комплекс робіт із встановлення чи відновлення в натурі (на місцевості) меж адміністративно-територіальних одиниць, меж земельних ділянок власників, землекористувачів, у тому числі орендарів, із закріпленням їх межовими знаками встановленого зразка (абз. 6, 8 ч. 1 ст. 1 Закон № 858-IV).
Призначенням землеустрою, зокрема, є забезпечення реалізації державної політики щодо використання, встановлення і закріплення на місцевості меж земельних ділянок власників і землекористувачів (пп. а), в) ч. 1 ст. 2 Закону № 858-IV).
Згідно ст. 3 Закону № 858-IV система землеустрою включає:
а) законодавчо визначену діяльність у сфері землеустрою;
б) органи, що здійснюють державне регулювання у сфері землеустрою;
в) організацію, регулювання та управління у сфері землеустрою; г) здійснення землеустрою на національному, регіональному, локальному і господарському рівнях (далі - загальнодержавному, регіональному і місцевому рівнях); ґ) державний і самоврядний контроль за здійсненням землеустрою;
д) наукове, кадрове та фінансове забезпечення землеустрою;
е) суб'єкти та об'єкти землеустрою.
Згідно ст. 4 Закону № 858-IV суб'єктами землеустрою є: органи державної влади, Верховна Рада Автономної Республіки Крим, Рада міністрів Автономної Республіки Крим та органи місцевого самоврядування; юридичні та фізичні особи, які здійснюють землеустрій; землевласники та землекористувачі.
Відповідно до ст. 5 Закону № 858-IV об'єктами землеустрою є: територія України; території адміністративно-територіальних одиниць або їх частин; території землеволодінь та землекористувань чи окремі земельні ділянки.
Згідно ст. 8 Закону № 858-IV регулювання у сфері землеустрою здійснюють Верховна Рада України, Верховна Рада Автономної Республіки Крим, Кабінет Міністрів України, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, органи місцевого самоврядування, місцеві державні адміністрації, а також центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері земельних відносин, центральні органи виконавчої влади, що реалізують державну політику у сфері земельних відносин та у сфері нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі у межах повноважень, встановлених законом.
Відповідно ст. 19 Закону № 858-IV до повноважень сільських, селищних, міських рад у сфері землеустрою на території сіл, селищ, міст належать:
а) організація і здійснення землеустрою;
б) здійснення контролю за впровадженням заходів, передбачених документацією із землеустрою;
в) координація здійснення землеустрою та контролю за використанням і охороною земель комунальної власності;
г) інформування населення про заходи, передбачені землеустроєм; ґ) вирішення інших питань у сфері землеустрою відповідно до закону.
Згідно п. ґ) ч. 1 ст. 20 Закону № 858-IV землеустрій проводиться в обов'язковому порядку на землях усіх категорій незалежно від форми власності в разі організації нових і впорядкування існуючих об'єктів землеустрою.
Відповідно до п. а) ч. 1 ст. 22 Закону № 858-IV землеустрій здійснюється на підставі рішень органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування щодо проведення робіт із землеустрою.
Згідно ч. 1, п. к) ч. 2 ст. 25 Закону № 858-IV документація із землеустрою розробляється у вигляді схеми, проекту, робочого проекту або технічної документації. Видом такої документації є технічна документація із землеустрою щодо інвентаризації земель.
Замовниками документації із землеустрою можуть бути органи державної влади, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, органи місцевого самоврядування, землевласники і землекористувачі (ч. 1 ст. 26 Закону № 858-IV).
Відповідно ст. 35 Закону № 858-IV інвентаризація земель проводиться з метою встановлення місця розташування об'єктів землеустрою, їхніх меж, розмірів, правового статусу, виявлення земель, що не використовуються, використовуються нераціонально або не за цільовим призначенням, виявлення і консервації деградованих сільськогосподарських угідь і забруднених земель, встановлення кількісних та якісних характеристик земель, необхідних для ведення державного земельного кадастру, здійснення державного контролю за використанням та охороною земель і прийняття на їх основі відповідних рішень органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування. У разі виявлення при проведенні інвентаризації земель державної та комунальної власності земель, не віднесених до тієї чи іншої категорії, віднесення таких земель до відповідної категорії здійснюється органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування на підставі відповідної документації із землеустрою, погодженої та затвердженої в установленому законом порядку.
Згідно ст. 57 Закону № 858-IV технічна документація із землеустрою щодо інвентаризації земель включає:
а) завдання на складання технічної документації із землеустрою;
б) пояснювальну записку;
в) рішення Верховної Ради Автономної Республіки Крим, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування про інвентаризацію земель (у разі якщо інвентаризація земель проводиться щодо земель державної чи комунальної власності);
г) копії документів, що містять вихідні дані, які використовувалися під час інвентаризації земель;
ґ) матеріали топографо-геодезичних вишукувань;
д) переліки земельних ділянок (земель) у розрізі за категоріями земель та угіддями, наданих у власність (користування) з кадастровими номерами, наданих у власність (користування) без кадастрових номерів, не наданих у власність чи користування, що використовуються без документів, які посвідчують право на них, що використовуються не за цільовим призначенням, невитребуваних земельних часток (паїв), відумерлої спадщини;
е) пропозиції щодо узгодження даних, отриманих у результаті проведення інвентаризації земель, з інформацією, що міститься у документах, що посвідчують право на земельну ділянку, та Державному земельному кадастрі;
є) робочий і зведений інвентаризаційні плани;
ж) матеріали погодження технічної документації із землеустрою, встановлені статтею 186 Земельного кодексу України.
Виходячи з викладеного, слідує, що призначенням землеустрою є забезпечення реалізації державної політики щодо використання, встановлення і закріплення на місцевості меж земельних ділянок власників і землекористувачів; організацію і планування землеустрою на місцевому рівні здійснюють органи місцевого самоврядування; в обов'язковому порядку на землях усіх категорій незалежно від форми власності в разі впорядкування існуючих об'єктів землеустрою землеустрій, в тому числі інвентаризація земель, проводиться на підставі рішень органів місцевого самоврядування щодо проведення робіт із землеустрою.
Отже, Козинська селищна рада Обухівського району Київської області, отримавши звернення ТОВ Трейдом про необхідність впорядкування земельної ділянки, що є підставою для організації і проведення землеустрою в обов'язковому порядку, протиправно відмовила в наданні Товариству дозволу на розробку технічної документації щодо інвентаризації земельної ділянки.
Посилання Козинської селищної ради Обухівського району Київської області в оскаржуваному рішенні на невиконанням позивачем рішення від 19.04.2018 № 28 в частині проведення звірки розрахунків по орендним платежам, суд оцінює критично, оскільки відповідачем проігноровано та не прийнято до уваги норми ст. 20 Закону України Про землеустрій
Таким чином, суд дійшов висновку, що оскаржуване рішення є протиправним та підлягає скасуванню.
Щодо позовної вимоги про зобов'язання відповідача прийняти рішення про надання дозволу ТОВ Трейдом на розробку технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земельної ділянки комунальної власності загальною площею 1,534 га, суд зазначає наступне.
Відповідно до ч. 2 ст. 245 КАС України у разі задоволення адміністративного позову суд може прийняти рішення про визнання протиправним і скасування індивідуального акту чи окремих його положень.
У разі скасування нормативно-правового або індивідуального акту суд може зобов'язати суб'єкта владних повноважень вчинити необхідні дії з метою відновлення прав, свобод чи інтересів позивача, за захистом яких він звернувся до суду (ч. 3 ст. 245 КАС України).
Верховний Суд України у постанові від 16 вересня 2015 року у справі №21-1465а15 зазначив, що спосіб відновлення порушеного права має бути ефективним та таким, який виключає подальші протиправні рішення, дії чи бездіяльність суб'єкта владних повноважень, а у випадку невиконання, або неналежного виконання рішення не виникала б необхідність повторного звернення до суду, а здійснювалося примусове виконання рішення.
Відповідно до ст. 25 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні сільські, селищні, міські ради правомочні розглядати і вирішувати питання, віднесені Конституцією України, цим та іншими законами до їх відання.
Пунктом 34 частини 1 статті 26 вказаного Закону визначено, що вирішення відповідно до закону питань регулювання земельних відносин проводиться сільською, селищною, міською радою виключно на пленарних засіданнях.
За Рекомендаціями Комітету Міністрів Ради Європи № R (80)2 від 11.03.1980 дискреційними є повноваження, які адміністративний орган, приймаючи рішення, може здійснювати з певною свободою розсуду, тобто коли такий орган може обирати з кількох юридично допустимих рішень те, яке він вважає найкращим за цих обставин.
Тобто, дискрецією є законодавчо закріплена можливість певного державного органу вибирати одне з альтернативних діянь. Причому, кожна з таких альтернатив є правомірною (з постанови Верховного Суду від 27.02.2018 у справі № 816/591/15-а).
Водночас, відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їхні посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Отже, варіанти рішення, дії чи бездіяльності, які може прийняти/здійснити орган владних повноважень в результаті реалізації ним свого дискреційного повноваження, повинні бути нормативно закріплені.
Вирішуючи питання наявності чи відсутності дискреційних повноважень органу місцевого самоврядування у даному спорі, суд виходить із наступного.
Стаття 20 Закону України Про землеустрій встановлює підстави проведення землеустрою в обов'язковому порядку, у тому числі, відповідно до п. ґ) частини 1 даної статті землеустрій проводиться в обов'язковому порядку на землях усіх категорій незалежно від форми власності у разі організації нових і впорядкування існуючих об'єктів землеустрою.
Отже, селищна рада не має інших законодавчо передбачених повноважень, окрім обов'язкового проведення землеустрою у разі впорядкування існуючих об'єктів землеустрою.
Виходячи з викладеного, суд дійшов висновку, що вимога позивача про зобов'язання Козинську селищну раду Обухівського району Київської області прийняти рішення про надання дозволу ТОВ Трейдом на розробку технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земельної ділянки комунальної власності загальною площею 1,534 га, є обґрунтованою та підлягає задоволенню.
Відповідно до ст. 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Згідно ч. 2 другої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Всупереч наведеним вимогам відповідач як суб'єкт владних повноважень не надав суду доказів на обґрунтування свого рішення, не довів правомірності свого рішення, а тому позовні вимоги підлягають задоволенню.
Згідно ч. 1 ст. 382 КАС України суд, який ухвалив судове рішення в адміністративній справі, може зобов'язати суб'єкта владних повноважень, не на користь якого ухвалене судове рішення, подати у встановлений судом строк звіт про виконання судового рішення.
З метою захисту прав позивача суд вважає доцільним зобов'язати відповідача не пізніше тридцяти днів з дня набрання цим рішенням суду законної сили надати суду звіт про виконання цього судового рішення.
Відповідно до ч. 1 ст. 143 КАС України суд вирішує питання щодо судових витрат у рішенні, постанові або ухвалі.
Згідно ч. 1 ст. 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
До позовної заяви позивачем додано докази сплати судового збору у розмірі 1921, 00 грн. (платіжне доручення від 04.04.25019 № 451)
Оскільки суд дійшов висновку про наявність підстав для задоволення позовних вимог, відшкодуванню позивачу з Державного бюджету України за рахунок бюджетних асигнувань відповідача підлягають судові витрати у розмірі 1921, 00 грн.
Керуючись статтями 9, 14, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 90, 143,194, 205, 242-246, 250, 255, 295 КАС України, суд
в и р і ш и в:
Адміністративний позов задовольнити.
Визнати протиправним і скасувати рішення Козинської селищної ради Обухівського району Київської області від 14.11.2018 № 29 Про розгляд заяви ТОВ Трейдом .
Зобов'язати Козинську селищну раду Обухівського району Київської області прийняти рішення, яким надати дозвіл ТОВ Трейдом на розробку технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земельної ділянки комунальної власності, загальною площею 1,534 га (земельна ділянка площею 0,7505 га, кадастровий номер 3223155400:05:011:0060; земельна ділянка площею 0,3369 га, кадастровий номер 3223155400:03:033:0114; земельна ділянка площею 0,4466 га, кадастровий номер 3223155400:05:002:0163), яка перебуває у користуванні ТОВ Трейдом в смт Козин Обухівського району Київської області, згідно договору оренди від 03 вересня 2003 року.
Зобов'язати Козинську селищну раду Обухівського району Київської області не пізніше тридцяти днів з дня набрання цим рішенням суду законної сили надати суду звіт про виконання судового рішення.
Стягнути на користь ТОВ Трейдом з Козинської селищної ради Обухівського району Київської області за рахунок бюджетних асигнувань судовий збір у розмірі 1 921 (одна тисяча дев'ятсот двадцять одна) грн. 00 коп.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.
У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.
Відповідно до підпункту 15.5 пункту 1 Розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи до або через Київський окружний адміністративний суд.
Суддя Лапій С.М.
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 27.06.2019 |
Оприлюднено | 04.07.2019 |
Номер документу | 82788787 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Лічевецький Ігор Олександрович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Лічевецький Ігор Олександрович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Лічевецький Ігор Олександрович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Лічевецький Ігор Олександрович
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Лапій С.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні