Ухвала
від 12.03.2009 по справі 2-а-107/2007
ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУ Д УКРАЇНИ

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

"12" березня 2009 р. м. Київ К-16065/07

колегія суддів Вищого а дміністративного суду Украї ни в складі:

головуючого-судді: Юр ченка В.В.,

суддів: Амєліна С.Є., Гур іна М.І., Головчук С.В., Кобилянс ького М.Г.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в порядк у касаційного письмового про вадження адміністративну сп раву за позовом ОСОБА_1 до військового комісаріату Авт ономної Республіки Крим, третя особа - Го ловне управління Пенсійно го фонду України в Автономні й Республіці Крим про зобов' язання провести донарахуван ня та виплату пенсії за касац ійною скаргою ОСОБА_1 на п останову Феодосійського міс ького суду Автономної Респуб ліки Крим від 20 квітня 2007 року т а ухвалу апеляційного суду А втономної Республіки Крим ві д 4 липня 2007 року,

в с т а н о в и л а:

У листопаді 2006 року ОСОБА _1 звернувся до суду із зазна ченим позовом.

В обґрунтування позовних в имог зазначав, що проходив сл ужбу у Збройних Силах та був з вільнений в запас з призначе нням йому пенсії. Вважає, що ро зрахунок пенсії є неправильн ий та проведений з порушення м вимог Закону України «Про п енсійне забезпечення військ овослужбовців, осіб начальни цького і рядового складу орг анів внутрішніх справ та дея ких інших осіб», оскільки в гр ошове забезпечення не включ ені премія в розмірі 33,3% та інші передбачені надбавки.

Постановою Феодосійського міського суду Автономної Ре спубліки Крим від 20 кві тня 2007 року в задоволенні позо ву ОСОБА_1 було відмовлен о.

Ухвалою апеляційного суду Автономної Республіки Крим від 4 липня 2007 року апеляційну скаргу ОСОБА_1 було відхи лено, а постанову Феодосійсь кого міського суду Автономно ї Республіки Крим від 20 квітня 2007 року залишено без змін.

Судові рішення були мотиво вані тим, що право на надбавки , які просив включити в перера хунок призначеної пенсії поз ивач, він не набув, оскільки пр ийнятими нормативними актам и зазначені надбавки були вв едені вже після звільнення й ого з військової служби.

Стосовно премії було визна чено, що вона не є додатковим в идом грошового забезпечення , а нормативні акти, які вводил и її в дію, не передбачали вклю чення останньої до грошової суми, з якої здійснюється нар ахування пенсії.

Вказуючи на допущені, на дум ку ОСОБА_1, судами неповне з' ясування обставин, які ма ють значення у справі, та пору шення норм чинного матеріаль ного законодавства, що призв ело до неправильного вирішен ня даного спору, позивач у поданій касаційній ска рзі просить скасувати постан овлені судами першої та апел яційної інстанцій рішення т а постановити нове рішення, я ким задовольнити його позовн і вимоги.

Заслухавши суддю-доповіда ча, обговоривши доводи касац ійної скарги та перевіривши за матеріалами справи правил ьність застосування судами н орм матеріального та процесу ального права, колегія судді в вважає, що касаційна скарга підлягає задоволенню частко во з наступних підстав.

Під час розгляду справи по с уті судом першої інстанції в становлено, що у травні 2000 року позивач був звільнений в зап ас зі служби в Збройних Силах за віком з призначенням йому пенсії військовослужбовця. Пенсія позивачу була признач ена з усіх видів грошового за безпечення, які він отримува в під час служби, за винятком п ремії.

Відповідно до положень ста тті 43 Закону України «Про пенс ійне забезпечення військово службовців, осіб начальницьк ого і рядового складу органі в внутрішніх справ та деяких інших осіб»від 9 квітня 1992 року № 2262-ХІІ при обчисленні пенсій особам офіцерського складу, прапорщикам і мічманам, війс ьковослужбовцям надстроков ої служби та військової служ би за контрактом враховуютьс я відповідні оклади за посад ою, військовим чи спеціальни м званням, процентна надбавк а за вислугу років, надбавки з а вчене звання і вчену ступін ь, кваліфікацію і умови служб и в порядку і розмірах, що визн ачаються Кабінетом Міністрі в України.

Пунктом 6 Постанови Кабіне ту Міністрів України «Про по рядок обчислення вислуги рок ів, призначення та виплати пе нсії і грошової допомоги осо бам офіцерського складу, пра порщикам, мічманам, військов ослужбовцям надстрокової сл ужби і військової служби за к онтрактом, особам начальниць кого і рядового складу орган ів внутрішніх справ та члена м їх сімей»від 17 липня 1992 року № 393 передбачено, що пен сії особам зазначеної катего рії військовослужбовців обч ислюються із суми грошового забезпечення, що виплачуєтьс я їм на день звільнення з вій ськової служби.

Постановою Кабінету Мініс трів України «Про упорядкува ння додаткових видів грошово го забезпечення військовосл ужбовців»від 6 квітня 1998 року № 452, якою затверджені додатков і види грошового забезпеченн я військовослужбовців Зброй них Сил України, премія, що вип лачується військовослужбов цям, не віднесена до додатков их видів грошового забезпеч ення.

Зазначене преміювання вій ськовослужбовців було запро ваджене на підставі Указу Пр езидента України «Про грошов е забезпечення військовослу жбовців»від 4 жовтня 1996 року № 923 та здійснювалось на підставі Постанови Кабінету Міністрів України «Про грош ове забезпечення військовос лужбовців»від 22 травня 2000 року № 829. Проте наведеними нормат ивними актами не визначено, щ о ці премії віднесені до дода ткових видів грошового забез печення військовослужбовці в і що вони підлягають врахув анню при визначенні суми гро шового забезпечення, з якої о бчислюється пенсія.

Оскільки премія не віднесе на до додаткових видів грошо вого забезпечення, тому вона не могла бути врахована пози вачу при нарахуванні пенсії.

Стосовно інших надбавок, про врахування яких просив п озивач, то щомісячні надбавк и військовослужбовцям, вста новлені Указом Президента У країни «Про посилення соціал ьного захисту військовослуж бовців та осіб рядового і нач альницького складу органів в нутрішніх справ»від 23 лютого 2002 року № 173 у розмірі 100% грошово го забезпечення, Указом През идента України «Про надбавки військовослужбовцям Збройн их Сил України, Міністерства внутрішніх справ України, Де ржавного комітету у справах охорони державного кордону У країни та Управління державн ої охорони України за безпер ервну службу»від 5 трав ня 2003 року № 389 у розмірі до 90% гро шового забезпечення не є під вищенням грошового забезпеч ення, з якого позивачу нарахо вана пенсія, а новими видами г рошового забезпечення, яких він під час його служби в Збр ойних Силах не отримував, а т ому ці надбавки не могли бути враховані позивачу при пере рахунку пенсії.

Крім цього, зазначеними ук азами не передбачено перерах унку пенсій військовослужбо вцям у зв' язку із запровадж енням цих надбавок.

Проте, ухвалюючи судові ріш ення у справі, суди першої та а пеляційної інстанцій не вста новили обставин щодо врахува ння до грошового забезпеченн я позивача для обчислення ро зміру пенсії надбавки за слу жбу у Збройних Силах України , встановленої Указом Презид ента України «Про додаткові заходи щодо впорядкування гр ошового забезпечення військ овослужбовців Збройних Сил У країни»від 14 липня 1999 року № 847 в розмірі до 40% посадового окл аду.

Як вбачається з грошового а тестата позивача (а.с. 10) на день звільнення зі служби позива ч отримував надбавку за служ бу у Збройних Силах України в розмірі 34 грн.

Суди як першої, так і апеляц ійної інстанції зазначеного документа не дослідили, нале жної оцінки цьому доказу не д али, хоч однією з позовних вим ог позивача було врахування зазначеної надбавки для обчи слення розміру пенсії.

Відповідно до положень ст атті 220 Кодексу адміністратив ного судочинства України суд касаційної інстанції переві ряє правильність застосуван ня судами першої та апеляцій ної інстанцій норм матеріаль ного та процесуального права , правової оцінки обставин у с праві і не може досліджувати докази, встановлювати та виз навати доведеними обставини , що не були встановлені в судо вому рішенні, та вирішувати п итання про достовірність тог о чи іншого доказу. Суд касаці йної інстанції переглядає су дові рішення судів першої та апеляційної інстанцій у меж ах касаційної скарги, але при цьому може встановлювати по рушення норм матеріального ч и процесуального права, на як і не було посилання в касацій ній скарзі.

Частиною 2 статті 227 Кодексу а дміністративного судочинст ва України визначено, що підс тавою для скасування судових рішень судів першої та (або) а пеляційної інстанцій і напра влення справи на новий судов ий розгляд є порушення норм м атеріального чи процесуальн ого права, які призвели або мо гли призвести до неправильно го вирішення справи, і не можу ть бути усунені судом касаці йної інстанції.

Оскільки суд касаційної ін станції не може досліджувати докази, встановлювати та виз навати доведеними обставини , що не були встановлені в судо вому рішенні, та вирішувати п итання про достовірність тог о чи іншого доказу, зазначені порушення не можуть бути усу нені судом касаційної інстан ції, а тому постановлені в спр аві судові рішення підлягают ь скасуванню з направленням справи на новий розгляд до су ду першої інстанції.

Керуючись статтями 210, 220, 222, 223, 227, 230, 231 Кодексу адміністративн ого судочинства України, кол егія суддів

у х в а л и л а:

Касаційну скаргу ОСОБА _1 задовольнити частково. По станову Феодосійського місь кого суду Автономної Республ іки Крим від 20 квітн я 2007 року та ухвалу апеляційно го суду Автономної Республік и Крим від 4 липня 2007 року скас увати, а справу направити на н овий розгляд до суду першої і нстанції.

Ухвала набирає законної си ли з моменту проголошення і о скарженню не підлягає, крім в ипадків, встановлених статте ю 237 Кодексу адміністративног о судочинства України.

Головуючий: Юрченко В. В.

Судді: Амєлін С .Є.

Голов чук С.В.

Гурін М.І.

Коби лянський М.Г.

СудВищий адміністративний суд України
Дата ухвалення рішення12.03.2009
Оприлюднено23.03.2010
Номер документу8281711
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а-107/2007

Ухвала від 07.02.2014

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Міщук М.С.

Ухвала від 12.03.2009

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Юрченко В.В.

Постанова від 12.10.2007

Адміністративне

Кіровський районний суд м.Кіровограда

Кореняк В.К.

Постанова від 19.10.2007

Адміністративне

Березанський міський суд Київської області

Роздобудько О.М.

Ухвала від 24.10.2007

Адміністративне

Вільнянський районний суд Запорізької області

Беспалько Т.Д.

Ухвала від 21.06.2007

Адміністративне

Корабельний районний суд м. Миколаєва

Шкірай М.І.

Постанова від 25.07.2007

Адміністративне

Лубенський міськрайонний суд Полтавської області

Чабаненко В.О.

Ухвала від 12.07.2007

Адміністративне

Калуський міськрайонний суд Івано-Франківської області

Якимів Р.В.

Постанова від 11.04.2007

Адміністративне

Малиновський районний суд м.Одеси

Погрібний C.O.

Постанова від 29.05.2007

Адміністративне

Стахановський міський суд Луганської області

Люклянчук В.Ф.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні