Ухвала
від 02.07.2019 по справі 920/1410/15
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД СУМСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД СУМСЬКОЇ ОБЛАСТІ

УХВАЛА

м. Суми

02.07.2019 Справа № 920/1410/15

Господарський суд Сумської області у складі судді Соп`яненко О.Ю., при секретарі судового засідання Малюку Р.Б., розглянувши матеріали справи №920/1410/15,

порушеної за заявою Головного управління Державної фіскальної служби у Сумській області,

про банкрутство Державного підприємства "Сумський державний селекційний центр"

про визнання банкрутом

За участю представників:

Представник ліквідатора - Кунцевич С.В.

ГУ ДФС у Сумській області - Притула Д.А.

Виконком Садівської сільської ради - Антонов В.С.

Від ГТУЮ у Сумській області - Ярошенко М.О.

встановив:

Ухвалою суду від 01.10.2015 порушено провадження у справі про банкрутство Державного підприємства "Сумський державний селекційний центр".

Постановою господарського суду Сумської області від 31.10.2016 боржника ДП "Сумський державний селекційний центр" визнано банкрутом, відкрито ліквідаційну процедуру, ліквідатором банкрута призначено арбітражного керуючого Удовенка Р.П.

Офіційне оприлюднення на офіційному веб-сайті Вищого господарського суду України в мережі Інтернет оголошення про визнання боржника ДП "Сумський державний селекційний центр" банкрутом відбулося 01.11.2016, граничний строк на заявлення грошових вимог кредиторів до боржника 03.01.2017.

14.06.2019 до суду надійшло клопотання ліквідатора Державного підприємства "Сумський державний селекційний центр" арбітражного керуючого Удовенка Р.П. № 02-01/75 від 14.06.2019 (вх.№1790) про зобов`язання вчинити дії, а саме: зобов`язати Глухівську міську раду прийняти від ліквідатора Державного підприємства "Сумський державний селекційний центр" арбітражного керуючого Удовенка Р.П. до комунальної власності територіальної громади м. Глухів об`єкт 4-х квартирний житловий будинок, який розташований за адресою: Сумська область, м. Глухів, вул. Есманський шлях, 74 балансовою вартістю 241571,31 грн.

Згідно з приписами статті 4-1 ГПК України господарські суди розглядають справи про банкрутство у порядку провадження, передбаченому цим Кодексом, з урахуванням особливостей, встановлених Законом України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".

Відповідно до п. 1 1 Розділу Х Прикінцевих та перехідних положень Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (в редакції Закону України №4212-УІ від 22.12.2011). Положення цього Закону, що регулюють ліквідаційну процедуру, застосовуються господарськими судами під час розгляду справ про банкрутство, провадження у яких порушено до набрання чинності цим Законом, якщо на момент набрання ним чинності господарським судом не було прийнято постанову про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури. Оскільки постанову про визнання боржника банкрутом та відкриття його ліквідаційної процедури було прийнято після набрання законної сили нової редакції зазначеного Закону, суд при розгляді даної справи керується приписами норм Закону у редакції чинній з 19.01.2013 року.

Як вбачається з матеріалів справи, 12.02.2019 року ліквідатор направив Глухівській міській раді лист з проханням прийняти до комунальної власності територіальної громади м.Глухів 4-х квартирний житловий будинок, який розташований за адресою: м.Глухів, вул.40 років Перемоги , 74 , балансовою вартістю 241571,31 грн.

Глухівська міська рада надала пояснення на звернення ліквідатора № 370/02-41/01 від 04.03.2019, в яких вказує, що Глухівською міською радою підготовлено проект рішення Про надання згоди на прийняття до комунальної власності територіальної громади міста Глухова 4-х квартирного житлового будинку для винесення на чергову сесію Глухівської міської ради, а потім буде розпочата процедуру приймання - передачі майна у комунальну власність від ліквідатора ДП Сумський державний селекційний центр .

Проте, з березня 2019 року жодних дій стосовно прийняття житлового будинку до комунальної власності територіальної громади м.Глухова міською радою вчинено не було.

Відповідно до ч.2 ст. 41 Закону, ліквідатор з дня свого призначення, зокрема: приймає до свого відання майно боржника, вживає заходів по забезпеченню його збереження; здійснює інвентаризацію та оцінку майна банкрута; очолює ліквідаційну комісію та формує ліквідаційну масу.

До ліквідаційної маси Державного підприємства "Сумський державний селекційний центр" не увійшов зазначений об`єкт, перебуває на його балансі і не переданий до комунальної власності територіальної громади м.Глухів.

Як зазначає ліквідатор, у ході ліквідаційної процедури нерухоме майно банкрута реалізується арбітражним керуючим, окрім житлового будинку, який не підлягає продажу, вважаючи таку реалізацію об`єкта порушенням законодавства.

Відповідно до ч. 1, 3 ст. 42 Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом усі види майнових активів (майно та майнові права) банкрута, які належать йому на праві власності або повного господарського відання на дату відкриття ліквідаційної процедури та виявлені в ході ліквідаційної процедури, включаються до складу ліквідаційної маси, крім грошових коштів, що знаходяться на банківському рахунку умовного зберігання (ескроу) банкрута, об`єктів житлового фонду, в тому числі гуртожитків, дитячих дошкільних закладів та об`єктів комунальної інфраструктури, які в разі банкрутства підприємства передаються в порядку, встановленому законодавством, у комунальну власність відповідних територіальних громад без додаткових умов і фінансуються в установленому порядку.

Індивідуально визначене майно, що належить банкруту на підставі речових прав, крім права власності і господарського відання, не може бути включене до складу ліквідаційної маси.

Згідно ч.13 ст.41 ЗУ Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом у разі ліквідації підприємства - банкрута, зобов`язаного згідно із законодавством передати територіальній громаді об`єкти житлового фонду, в тому числі гуртожитки, дитячі дошкільні заклади та об`єкти комунальної інфраструктури, арбітражний керуючий (ліквідатор) передає, а орган місцевого самоврядування приймає такі об`єкти без додаткових умов у порядку, встановленому законодавством.

Таким чином, ліквідатором вжито всіх можливих заходів, спрямованих на передачу (відчуження) житлового будинку уповноваженим державою органам.

Отже, питання подальшого використання житлового будинку, який перебуває на балансі підприємства, що ліквідується в процедурі банкрутства, віднесено до компетенції Глухівської міської ради, яка неналежно виконує покладені на неї обов`язки, не вирішуючи питання про прийняття до комунальної власності житлового будинку.

Враховуючи викладене, суд дійшов висновку про задоволення клопотання ліквідатора та передачу зазначеного об`єкту до комунальної власності територіальної громади м.Глухів.

Керуючись Законом України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", ст.ст. 234, 235 Господарського процесуального кодексу України, суд

УХВАЛИВ:

1.Клопотання ліквідатора Державного підприємства "Сумський державний селекційний центр" арбітражного керуючого Удовенка Р.П. № 02-01/75 від 14.06.2019 (вх.№1790) про зобов`язання Глухівської міської ради вчинити дії - задовольнити.

2. Зобов`язати Глухівську міську раду прийняти від ліквідатора Державного підприємства "Сумський державний селекційний центр" арбітражного керуючого Удовенка Р.П. до комунальної власності територіальної громади м. Глухів об`єкт 4-х квартирний житловий будинок, який розташований за адресою: Сумська область, м. Глухів, вул. Есманський шлях, 74 балансовою вартістю 241571,31 грн.

3.Копію даної ухвали надіслати кредитору, ліквідатору, Глухівській сільській раді.

Веб-адреса сторінки на офіційному веб-порталі судової влади України в мережі Інтернет, за якою учасники справи можуть отримати інформацію по справі, що розглядається - https://court.gov.ua/sud5021/.

Ухвала набирає законної сили негайно після її оголошення та підлягає оскарженню в порядку, передбаченому розділом IV ГПК України.

Повний текст ухвали складено 05.07.2019.

Суддя О.Ю. Соп`яненко

СудГосподарський суд Сумської області
Дата ухвалення рішення02.07.2019
Оприлюднено05.07.2019
Номер документу82829353
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —920/1410/15

Ухвала від 26.09.2019

Господарське

Господарський суд Сумської області

Соп`яненко Оксана Юріївна

Ухвала від 26.09.2019

Господарське

Господарський суд Сумської області

Соп`яненко Оксана Юріївна

Ухвала від 19.09.2019

Господарське

Господарський суд Сумської області

Соп`яненко Оксана Юріївна

Ухвала від 12.09.2019

Господарське

Господарський суд Сумської області

Соп`яненко Оксана Юріївна

Ухвала від 10.09.2019

Господарське

Господарський суд Сумської області

Соп`яненко Оксана Юріївна

Ухвала від 02.07.2019

Господарське

Господарський суд Сумської області

Соп`яненко Оксана Юріївна

Ухвала від 02.07.2019

Господарське

Господарський суд Сумської області

Соп`яненко Оксана Юріївна

Ухвала від 14.06.2019

Господарське

Господарський суд Сумської області

Соп`яненко Оксана Юріївна

Ухвала від 12.06.2019

Господарське

Господарський суд Сумської області

Соп`яненко Оксана Юріївна

Ухвала від 12.06.2019

Господарське

Господарський суд Сумської області

Соп`яненко Оксана Юріївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні