Справа № 554/5525/18
Провадження № 2/545/70/19
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"19" червня 2019 р. Полтавський районний суд Полтавської області в складі:
головуючого судді Потетій А.Г.
при секретарі Кудря А.Р.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Полтава цивільну справу за позовом Щербанівської сільської ради Полтавського району до ОСОБА_1 , про стягнення збитків, завданих фактичним використанням земельної ділянки,-
ВСТАНОВИВ:
Представник позивача звернувся з цивільним позовом до ОСОБА_1 , про стягнення збитків, завданих фактичним використанням земельної ділянки , яку в подальшому уточнив. В позові послався на те, що місцеве самоврядування є правом територіальної громади - жителів села чи добровільного об`єднання у сільську громаду жителів кількох сіл, селища та міста - самостійно вирішувати питання місцевого значення в межах Конституції і законів України (ч.1 статті 140 КУ).
Частиною 3 ст. 140 Основного Закону держави визначено, що місцеве самоврядування здійснюється територіальною громадою в порядку, встановленому законом, як безпосередньо, так і через органи місцевого самоврядування: сільські, селищні, міські ради та їх виконавчі органи.
Статтею 18-1 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні передбачено, що орган місцевого самоврядування може бути позивачем та відповідачем у судах загальної юрисдикції, зокрема, звертатися до суду, якщо це необхідно для реалізації його повноважень і забезпечення виконання функцій місцевого самоврядування.
Щербанівська сільська рада Полтавського району Полтавської області втрачає значні надходження до місцевого бюджету у зв`язку із незаконними діями відповідача, що в свою чергу негативно впливає на соціально-економічний розвиток населення, тому змушена звернутися до суду для захисту прав та інтересів громади, реалізації повноважень та забезпечення виконання функцій місцевого самоврядування.
Відповідно до норм ст. 142 Конституції України, ч. 3 ст. 16 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні земля, природні ресурси, що є у власності територіальних громад адміністративно-територіальних одиниць України, є матеріальною і фінансовою основою місцевого самоврядування.
Від імені українського народу права власника здійснюють органи місцевого самоврядування (ст.13 КУ, ч.5 ст. 16 ЗУ Про місцеве самоврядування в Україні ).
Принцип платності використання землі є обов`язковим для всіх власників землі й землекористувачів. Цей принцип встановлюється статтею 206 Земельного кодексу України, яка визначає, що використання землі в Україні є платним.
Плата за землю (земельний податок, орендна плата) - друге за обсягом податкових надходжень та основне джерело доходів місцевих бюджетів серед місцевих податків і зборів.
Орендна плата за землю - це платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою згідно з договором оренди землі (ч. 1 статті 21 ЗУ Про оренду землі ).
Поняття договору оренди землі закріплено в статті 13 ЗУ Про оренду землі , відповідно до якої договір оренди землі - це договір, за яким орендодавець зобов`язаний за плату передати орендареві земельну ділянку у володіння і користування на певний строк, а орендар зобов`язаний використовувати земельну ділянку відповідно до умов договору та вимог земельного законодавства.
Статтею 96 Земельного кодексу України передбачено, що землекористувачі зобов`язані: а) забезпечувати використання землі за цільовим призначенням та за свій рахунок приводити її у попередній стан у разі незаконної зміни її рельєфу, за винятком випадків незаконної зміни рельєфу; б) додержуватися вимог законодавства про охорону довкілля; в) своєчасно сплачувати земельний податок або орендну плату.
Згідно частини „б» п. 1 ст. 33 ЗУ Про місцеве самоврядування в Україні органам місцевого самоврядування делеговано повноваження здійснювати контроль за додержанням земельного та природоохоронного законодавства, використанням і охороною земель.
Повноваженнями сільських рад у галузі земельних відносин згідно Земельного кодексу України є: розпорядження землями територіальних громад; надання земельних ділянок у користування із земель комунальної власності відповідно до ЗК України; організація землеустрою; здійснення контролю за використанням та охороною земель комунальної власності, додержанням земельного та екологічного законодавства; вирішення інших питань у галузі земельних відносин відповідно до закону (стаття 12 ЗК України).
Органи місцевого самоврядування (сільські, селищні, міські ради), вирішуючи питання місцевого значення, набувають статусу суб`єктів владних повноважень та наділяються владними управлінськими функціями, рішення яких є обов`язковими до виконання на відповідній території (ч.1 ст. 144 КУ, ст. 1 ЗУ Про інформацію , п.1 ч.1 ст. 13 ЗУ Про доступ до публічної інформації , ч. 2 ст. 73 ЗУ Про місцеве самоврядування в Україні ).
Оскільки територія населених пунктів Щербанівської сільської ради є матеріальною і фінансовою основою громади, соціально-економічний розвиток якої залежить від ефективної діяльності органу місцевої влади, який здійснює права власника землі, рішенням 6 сесії 7 скликання Щербанівської сільської ради Полтавського району Полтавської області від 22.05.2018 р. затверджено Порядок визначення та відшкодування Щербанівській сільській раді збитків у сфері земельних відносин (надалі - Порядок від 22.05.2018 р.).
Порядок від 22.05.2018 р. затверджено з метою посилення контролю за додержанням земельного законодавства, за використанням земель, створення єдиних організаційно-правових та економічних засад визначення розмірів збитків, заподіяних внаслідок використання земельної ділянки без оформлених документів, що посвідчують право користування на земельну ділянку відповідно до закону, самовільного зайняття земельних ділянок та використання земельних ділянок з порушенням законодавства.
Оскільки однією із місцевих проблем у сфері земельних відносин на території всієї держави, в тому числі на території населених пунктів позивача є ухиляння фактичними землекористувачами від вчинення дій щодо посвідчення права користування земельними ділянками комунальної власності, частиною 3 розділу 2 Порядку від 22.05.2018 р. визначено, що неодержаний дохід - це дохід, який могла би одержати Щербанівська сільська рада Полтавського району Полтавської області, із земельної ділянки і який вона не одержала внаслідок її вилучення (викупу) або зайняття, обмеження, погіршення якості землі або приведення її у непридатність для використання за цільовим призначенням у результаті негативного впливу, спричиненого діяльністю підприємств, установ, організацій та громадян, у тому числі орендна плата, а також плата за користування земельними ділянками на період державної реєстрації договорів оренди або оформлення документів на земельну ділянку відповідно до вимог чинного законодавства, яку б міг отримати власник земельної ділянки, за час оформлення договору оренди або інших нормативно встановлених документів на земельну ділянку особою, яка її використовує.
В силу приписів статті 144 Конституції та статті 73 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні "Порядок від 22.05.2018 р. є нормативним актом органу місцевого самоврядування та відповідно є обов`язковим для виконання всіма розташованими на відповідній території органами виконавчої влади, об`єднаннями громадян, підприємствами, установами та організаціями, посадовими особами, а також громадянами.
Рішенням виконавчого комітету Щербанівської сільської ради Полтавського району Полтавської області від 31.05.2018 р. №41 на виконання норм Порядку від 22.05.2018 р. створено комісію по визначенню та відшкодуванню збитків у сфері земельних відносин (надалі - комісія).
04 липня 2018 р. комісією розглянуто матеріали по відшкодуванню збитків, підготовлених відділом бухгалтерського обліку та звітності спільно з відділом земельних ресурсів та охорони навколишнього середовища виконкому сільської ради.
Комісією вивчено подані на розгляд матеріали та виявлено, що територіальній громаді внаслідок використання ОСОБА_1 без правовстановлюючих документів земельної ділянки, що знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 , в період з 27.04.2016 р. по 31.05.2018 р. задано збитки в розмірі 143 258, 52 грн. (сто сорок три тисячі двісті п`ятдесят вісім гривень 52 коп.).
За результатами розгляду матеріалів комісією складено акт про визначення збитків, який в подальшому затверджений рішенням виконавчого комітету Щербанівської сільської ради Полтавського району Полтавської області від 05.07.2018 р. №50.
Оскільки відповідачем по сьогоднішній день не розроблено технічну документацію із землеустрою, яка визначатиме цільове призначення земельної ділянки, позивачем зроблено перерахунок розміру збитків на основі середньої (базової) вартості земель населеного пункту с.Щербані Полтавського району Полтавської області .
Так, стосовно розрахунку суми завданих збитків зазначаємо наступне.
Середня (базова) вартість земель населеного пункту с.Щербані Полтавського району Полтавської області згідно витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку №1940 від 25.02.2019 р. станом на 2019 р. становить 218,46 грн./м.кв.
Згідно відомостей офіційного веб-сайту Держгеокадастру, що є загальнодоступною інформацією, коефіцієнти індексації нормативної грошової оцінки земель становлять: 2016 р.- 1,06;2017 р. - 1,0;2018 р. - 1,0.
З урахуванням коефіцієнтів індексації нормативної грошової оцінки, розміщених на офіційному веб-сайті Держгеокадастру, середня (базова) вартість земель населеного пункту с.Щербані Полтавського району Полтавської області в 2018 році становила 218,46 грн./м.кв. (218,46 / 1,0 = 218,46); в 2017 р. - 218,46 грн./м.кв. (218,46 / 1,0 = 218,46), в 2016 році - 206,09 грн./м.кв. (218,46 / 1,06 = 206,09).
Згідно Положень про плату за землю, затверджених рішеннями Щербанівської сільської ради Полтавського району Полтавської області на 2016 р., 2017 р., 2018 р., розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу не може бути меншою 3% нормативної грошової оцінки.
Розрахунок суми збитків, завданих відповідачем за користування земельною ділянкою за адресою: АДРЕСА_2 , площею 2700 кв.м. в період з 27.04.2016 р. (дати реєстрації відповідачем права приватної власності на адмінбудівлю) по 31.05.2018 р.:
- за 249 днів 2016 р. (з 27.04.2016 р. по 31.12.2016 р.):
2700 (площа земельної ділянки в метрах квадратних) ? 206,09 (середня (базова) вартість нормативної грошової оцінки одного квадратного метра земельної ділянки у гривнях з коефіцієнтами індексації) ? 3% (ставка орендної плати) / 366 (всього кількість днів у високосному 2016 році) ? 249 (кількість днів, за які необхідно розрахувати збитки) = 11356, 91 грн.
Сума збитків в період з 27.04.2016 р. по 31.12.2016 р. становить 11356,91 грн. (одинадцять тисяч триста п`ятдесят шість гривень 91 коп.).
- за 12 місяців 2017 р. (з 01.01.2017 р. по 31.12.2017 р.):
2700 (площа земельної ділянки в метрах квадратних) ? 218,46 (середня (базова) вартість нормативної грошової оцінки одного квадратного метра земельної ділянки у гривнях з коефіцієнтами індексації) ? 3% (ставка орендної плати) = 17695,26 грн.
Сума збитків в період з 01.01.2017 р. по 31.12.2017 р. становить 17695,26 грн. (сімнадцять тисяч шістсот дев`яносто п`ять гривень 26 коп.).
- за 151 день 2018 р. (з 01.01.2018 р. по 31.05.2018 р.):
2700 (площа земельної ділянки в метрах квадратних) ? 218,46 (середня (базова) вартість нормативної грошової оцінки одного квадратного метра земельної ділянки у гривнях з коефіцієнтами індексації) ? 3% (ставка орендної плати) / 365 (всього кількість днів у невисокосному 2018 році) ? 151 (кількість днів, за які необхідно розрахувати збитки) = 7320,50 грн.
Сума збитків в період з 01.01.2018 р. по 31.05.2018 р. становить 7320,50 грн. (сім тисяч триста двадцять гривень 50 коп.).
Таким чином, загальна сума збитків, завданих відповідачем за користування земельною ділянкою за адресою: АДРЕСА_2 , площею 0,27 га в період з 27.04.2016 р. по 31.05.2018 р. становить 36372,67 (тридцять шість тисяч триста сімдесят дві гривні 67 коп.).
За результатами перерахунку розміру збитків, здійсненого позивачем на основі середньої (базової) вартості земель населеного пункту с.Щербані Полтавського району Полтавської області комісією складено акт про визначення збитків від 05.03.2019 р. №10, який в подальшому затверджений рішенням виконавчого комітету Щербанівської сільської ради Полтавського району Полтавської області №20 від 29.03.2019 р.
Згідно ч.15 ст.1 ЗУ Про місцеве самоврядування в Україні право комунальної власності - це право територіальної громади володіти, доцільно, економно, ефективно користуватися і розпоряджатися на свій розсуд і в своїх інтересах майном, що належить їй, як безпосередньо, так і через органи місцевого самоврядування.
Землі, які належать на праві власності територіальним громадам сіл, селищ, міст, є комунальною власністю. У комунальній власності перебувають: а) усі землі в межах населених пунктів, крім земельних ділянок приватної та державної власності; б) земельні ділянки, на яких розташовані будівлі, споруди, інші об`єкти нерухомого майна комунальної власності незалежно від місця їх розташування (стаття 83 ЗК України).
Відповідно до ст.126 Земельного кодексу України право власності, користування земельною ділянкою оформлюється відповідно до Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень .
Статтею 28 Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень передбачено, що рішення органів державної влади або органів місцевого самоврядування про передачу земельної ділянки у власність або користування (постійне користування, оренду, користування земельною ділянкою для сільськогосподарських потреб (емфітевзис), користування чужою земельною ділянкою для забудови (суперфіцій), сервітут) можуть прийматися за відсутності державної реєстрації права власності держави чи територіальної громади на таку земельну ділянку в Державному реєстрі прав . Під час проведення державної реєстрації права користування (постійне користування, оренда, користування земельною ділянкою для сільськогосподарських потреб (емфітевзис), користування чужою земельною ділянкою для забудови (суперфіцій), сервітут) земельними ділянками державної чи комунальної власності, право власності на які не зареєстровано в Державному реєстрі прав, державний реєстратор одночасно з проведенням такої реєстрації проводить також державну реєстрацію права власності на такі земельні ділянки без подання відповідної заяви органами, які згідно із статтею 122 Земельного кодексу України передають земельні ділянки у власність або у користування.
Отже, відсутність в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно зареєстрованого за територіальною громадою права комунальної власності на земельні ділянки не обмежує її як власника розпоряджатися даним майном та передавати його у власність чи в користування юридичних та фізичних осіб.
Так як Щербанівська сільська рада Полтавського району Полтавської області є власником земельної ділянки за адресою: АДРЕСА_2 , згідно норм законодавства, відповідач, під час проведення державної реєстрації права користування спірною земельною ділянкою зобов`язаний буде зареєструвати право комунальної власності за територіальною громадою.
За змістом глави 15 ЗК України у редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин і на сьогоднішній день, громадянами та юридичними особами реалізується право користування земельною ділянкою комунальної власності через право постійного користування або право оренди.
Надання у користування земельної ділянки, зареєстрованої в Державному земельному кадастрі відповідно до Закону України "Про Державний земельний кадастр" , право власності на яку зареєстровано у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно, без зміни її меж та цільового призначення здійснюється без складення документації із землеустрою.
Надання у користування земельної ділянки в інших випадках здійснюється на підставі технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості). У такому разі розроблення такої документації здійснюється на підставі дозволу, наданого Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органом виконавчої влади або органом місцевого самоврядування, відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, крім випадків, коли особа, зацікавлена в одержанні земельної ділянки у користування, набуває право замовити документацію без надання такого дозволу.
Особа, зацікавлена в одержанні у користування земельної ділянки із земель державної або комунальної власності за проектом землеустрою щодо її відведення, звертається з клопотанням про надання дозволу на його розробку до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, які відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, передають у власність або користування такі земельні ділянки (ч.2 ст.123 ЗКУ).
В 2014 році ОСОБА_1 звернувся до Головного управління Держземагентства у Полтавській області з проханням надати дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки орієнтовною площею 0,37 га під придбаними нежитловими приміщеннями за адресою: АДРЕСА_2 .
Оскільки вище зазначена земельна ділянка не відноситься до земель державної власності, заявнику було запропоновано звернутися з відповідним клопотанням до органу місцевого самоврядування.
Так як земельна ділянка не зареєстрована в Державному земельному кадастрі відповідно до Закону України "Про Державний земельний кадастр" , та право власності на неї не зареєстровано у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно, відповідач, отримавши відповідь Головного управління Держземагентства у Полтавській області щодо необхідності звернення до органу місцевого самоврядування повинен був у встановленому законодавством порядку звернутися до Щербанівської сільської ради Полтавського району Полтавської області - власника земельної ділянки за адресою: АДРЕСА_2 , з клопотанням про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення йому спірної земельної ділянки в користування.
Відповідно до ч.2 статті 123 ЗК України у клопотанні про надання дозволу на його розробку зазначаються орієнтовний розмір земельної ділянки та її цільове призначення. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування та розмір земельної ділянки, письмова згода землекористувача, засвідчена нотаріально (у разі вилучення земельної ділянки).
Відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування в межах їх повноважень у місячний строк розглядає клопотання і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні. Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування земельної ділянки вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, а також генеральних планів населених пунктів, іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування території населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку(ч.3 ст.123 ЗК України).
Генеральний план населеного пункту - містобудівна документація, що визначає принципові вирішення розвитку, планування, забудови та іншого використання території населеного пункту (ст.1 ЗУ Про регулювання містобудівної діяльності ).
Згідно відомостей Генерального плану с.Щербані Полтавського району Полтавської області нерухоме майно, що є в приватній власності відповідача є будівлею громадського призначення (офісною будівлею) та розташоване на території громадської забудови.
Починаючи з 2016 р. по 2018 р. на адресу Щербанівської сільської ради Полтавського району Полтавської області надходили клопотання ОСОБА_1 з проханням надати дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки за адресою: АДРЕСА_2 .
У клопотаннях відповідач не зазначав цільове призначення взагалі, що є порушенням ч.2 статті 123 ЗК України, або вказував цільове призначення - для ведення особистого селянського господарства, що є порушенням містобудівної документації населеного пункту (генерального плану).
Згідно інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно від 14.05.2018 р. (номер інформаційної довідки №123829360) за адресою: АДРЕСА_2 , розміщена нежитлова будівля загальною площею 1159 м.кв., право власності на яку зареєстровано 27.04.2016 р.
Тому, в період з 2016 р. по 2018 р. звернення відповідача щодо надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки за адресою: АДРЕСА_2 не підлягали задоволенню Щербанівською сільською радою, оскільки не відповідали вимогам до форми клопотання, встановленого ч.2 статті 123 ЗК України та не відповідали вимогам містобудівної документації - генеральному плану населеного пункту с.Щербані Полтавського району Полтавської області.
Згідно ст.39 ЗК України використання земель житлової та громадської забудови здійснюється відповідно до генерального плану населеного пункту, іншої містобудівної документації, плану земельно-господарського устрою з дотриманням будівельних норм, державних стандартів і норм.
До земель житлової та громадської забудови належать земельні ділянки в межах населених пунктів, які використовуються для розміщення житлової забудови, громадських будівель і споруд, інших об`єктів загального користування (ст.38 ЗК України).
Разом з тим, Класифікацією видів цільового призначення земель , затвердженої наказом Державного комітету України із земельних ресурсів від 23 липня 2010 року № 548, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 01 листопада 2010 року за № 1011/18306 визначено поділ земель на окремі види цільового призначення земель, які характеризуються власним правовим режимом, екосистемними функціями, типами забудови, типами особливо цінних об`єктів (пункт 1.4 Класифікації).
17 липня 2018 р. за зверненням ОСОБА_1 було проведено будівельно-технічне дослідження нежитлових будівель і споруд за адресою: АДРЕСА_2 .
Відповідно до висновку експертного будівельно-технічного дослідження №49, складеного експертом Федоровим Дмитром Федоровичем, наданого відповідачем, спірна земельна ділянка, на якій розташована адмінбудвіля фактично використовувалася і використовується для будівництва та обслуговування нежитлової будівлі (адмінбудинку), а не для ведення особистого селянського господарства, як це тривалий час зазначав відповідач у своїх клопотаннях до Щербанівської сільської ради.
Таким чином, станом на 13.07.2018 р. - дату подання Щербанівською сільською радою позовної заяви до суду, договір оренди не укладено з вини відповідача, який в період з 2016 р. по 2018 р. звертався до Щербанівської сільської ради з клопотаннями без дотримання вимог земельного законодавства щодо порядку отримання дозволу на розробку документації із землеустрою.
Крім того, відповідно до ч.3 ст.123 ЗК України у разі якщо у місячний строк з дня реєстрації клопотання Верховна Рада Автономної Республіки Крим, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у користування відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, не надав дозволу на розроблення документації із землеустрою або мотивовану відмову у його наданні, то особа, зацікавлена в одержанні у користування земельної ділянки із земель державної або комунальної власності, у місячний строк з дня закінчення зазначеного строку має право замовити розроблення документації із землеустрою без надання такого дозволу, про що письмово повідомляє Верховну Раду Автономної Республіки Крим, Раду міністрів Автономної Республіки Крим, відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування. До письмового повідомлення додається договір на виконання робіт із землеустрою щодо відведення земельної ділянки.
Житловий будинок, будівля, споруда, інше нерухоме майно вважаються самочинним будівництвом, якщо вони збудовані або будуються на земельній ділянці, що не була відведена для цієї мети, або без відповідного документа, який дає право виконувати будівельні роботи чи належно затвердженого проекту, або з істотними порушеннями будівельних норм і правил. Особа, яка здійснила або здійснює самочинне будівництво нерухомого майна, не набуває права власності на нього. Право власності на самочинно збудоване нерухоме майно може бути за рішенням суду визнане за особою, яка здійснила самочинне будівництво на земельній ділянці, що не була їй відведена для цієї мети, за умови надання земельної ділянки у встановленому порядку особі під уже збудоване нерухоме майно (ст.376 ЦК України).
Відповідач стверджує, що нерухоме майно, яке належить йому на праві власності та яке знаходиться за адресою: АДРЕСА_2 , розташовано на земельній ділянці площею 0,37 га, а не 0,27 га.
В Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно міститься інформація лише про зареєстроване право власності на адміністративну будівлю загальною площею 1159 м.кв., право власності на яку виникло 27.04.2016 р.
Тому, комісією по визначенню та відшкодуванню збитків у сфері земельних відносин під час обстеження спірної земельної ділянки не було враховано частину земельної ділянки комунальної власності з розміщеним на ній нерухомим майном (гаражем) відповідача, який згідно відомостей технічного паспорту є самочинно збудованим об`єктом.
Згідно відомостей Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань за адресою: вул. Світла, 2-а, с.Щербані, Полтавський район, Полтавська область зареєстровано наступні юридичні особи:
-ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "УКРТЕХПРОМ"
(код ЄДРПОУ 30012916, код КВЕД 46.31 Оптова торгівля фруктами й овочами (основний));
- ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "СК"ОБРІЙ"
(код ЄДРПОУ 38921856, код КВЕД 01.11 Вирощування зернових культур (крім рису), бобових культур і насіння олійних культур (основний));
- ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ТРАНС-КОНТЕКСТ"(код ЄДРПОУ 38921945, код КВЕД 46.90 Неспеціалізована оптова торгівля (основний));
- ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ТРАНСКОМФАКТОР"(код ЄДРПОУ 38921767, код КВЕД 46.90 Неспеціалізована оптова торгівля (основний));
- ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЗБУТМЕТКОМП"(код ЄДРПОУ37442787, код КВЕД 46.41 Оптова торгівля текстильними товарами (основний));
- ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "АГРОБАЗТОРГ"
(код ЄДРПОУ39711075, код КВЕД 46.21 Оптова торгівля зерном, необробленим тютюном, насінням і кормами для тварин (основний));
- ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "КАРЕНГ-СТАР" (код ЄДРПОУ38921898, код КВЕД 01.11 Вирощування зернових культур (крім рису), бобових культур і насіння олійних культур (основний));
- ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ТТ ТРАНС ЛТД" (код ЄДРПОУ38223054, код КВЕД 46.38 Оптова торгівля іншими продуктами харчування, у тому числі рибою, ракоподібними та молюсками (основний));
Вивіски, розміщені на будівлі відповідача та поряд з нею свідчать про те, що на даній території деякі із вищезазначених юридичних осіб не лише зареєстровані, а й здійснюють свою торгівельну діяльність (АВТО (масла, хімія, запчастини), пам`ятники).
Відповідно до ст.1 Закону України Про землеустрій цільове призначення земельної ділянки - використання земельної ділянки за призначенням, визначеним на підставі документації із землеустрою у встановленому законодавством порядку.
Комісією позивача, в результаті особистого зовнішнього огляду будівлі відповідача, з урахуванням інформації Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, інформації безкоштовного картографічного сервісу компанії Google (загальнодоступного інформаційно-довідкового ресурсу), який являє собою карту та супутникові знімки всього світу з урахуванням останніх змін (а також можливість панорамного перегляду вулиць), актом від 04.07.2018 р. визначено та засвідчено цільове призначення спірної земельної ділянки - для будівництва та обслуговування будівель торгівлі.
Відповідач, додаючи висновок експертного будівельно-технічного дослідження №49, складеного експертом ОСОБА_2 , стверджує, що спірна земельна ділянка не використовується для будівництва та обслуговування будівель торгівлі.
Вище зазначений висновок містить інформацію, що земельна ділянка, на якій розташована адмінбудвіля фактично використовувалася і використовується для будівництва та обслуговування нежитлової будівлі (адмінбудинку).
Таким чином, відповідач користувався та користується земельною ділянкою без правовстановлюючих документів, що позбавило Щербанівську сільську раду Полтавського району Полтавської області права одержати дохід у виді орендної плати за користування земельною ділянкою, який вона могла отримати, якби це право не було порушено.
Вище зазначені обставини свідчать про бездіяльність ОСОБА_1 у вчиненні передбачених законом заходів зі своєчасного оформлення права користування земельною ділянкою, що призвело до неодержання територіальною громадою реальних доходів.
Ці збитки сталися з вини відповідача, а тому на останнього має бути покладений обов`язок з їх відшкодування.
За змістом статті 152 ЗК України держава забезпечує громадянам та юридичним особам рівні умови захисту прав власності на землю. Власник земельної ділянки або землекористувач може вимагати усунення будь-яких порушень його прав на землю, навіть якщо ці порушення не пов`язані з позбавленням права володіння земельною ділянкою, і відшкодування завданих збитків.
Згідно зі статтею 157 ЗК України відшкодування збитків власникам землі та землекористувачам здійснюють громадяни, які використовують земельні ділянки, а також громадяни, діяльність яких обмежує права власників і землекористувачів.
Місцеві органи виконавчої влади, підприємства, установи та організації, а також громадяни несуть встановлену законом відповідальність перед органами місцевого самоврядування за заподіяну місцевому самоврядуванню шкоду їх діями або бездіяльністю, а також у результаті невиконання рішень органів та посадових осіб місцевого самоврядування, прийнятих у межах наданих їм повноважень (ч.3 статті 73 ЗУ Про місцеве самоврядування в Україні ).
За змістом положень статті 22 ЦК України особа, якій завдано збитків у результаті порушення її цивільного права, має право на їх відшкодування. Збитками, зокрема є доходи, які особа могла б реально одержати за звичайних обставин, якби її право не було порушене (упущена вигода). Збитки відшкодовуються у повному обсязі, якщо договором або законом не передбачено відшкодування в меншому розмірі.
Загальні підстави відповідальності за завдану майнову шкоду визначено у ст. 1166 ЦК України, згідно з якою майнова шкода, завдана неправомірними рішеннями, діями чи бездіяльністю особистим немайновим правам фізичної або юридичної особи, а також шкода, завдана майну фізичної або юридичної особи, відшкодовується в повному обсязі особою, яка її завдала.
В судове засідання позивач не з`явився, надавши до суду заяву про розгляд справи без його участі, позов підтримав та прохав задовольнити з наведених в ньому підстав, та у відповіді на відзив.
Відповідач та його представник не з`явились, надавши до суду заяви про розгляд справи без їх участі, підтримали наданий раніше відзив на позов та прохали відмовити в задоволенні позову.
Суд, дослідивши матеріали справи, прийшов до висновку що позов не підлягає до задоволення з наступних підстав.
Так, судом встановлено, що Рішенням виконавчого комітету Щербанівської сільської ради Полтавського району Полтавської області від 31.05.2018 р. №41 на виконання норм Порядку від 22.05.2018 р. створено комісію по визначенню та відшкодуванню збитків у сфері земельних відносин (надалі - комісія).
04 липня 2018 р. комісією розглянуто матеріали по відшкодуванню збитків, підготовлених відділом бухгалтерського обліку та звітності спільно з відділом земельних ресурсів та охорони навколишнього середовища виконкому сільської ради.
Комісією вивчено подані на розгляд матеріали та виявлено, що територіальній громаді внаслідок використання ОСОБА_1 без правовстановлюючих документів земельної ділянки, що знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 , в період з 27.04.2016 р. по 31.05.2018 р. задано збитки в розмірі 143 258, 52 грн. (сто сорок три тисячі двісті п`ятдесят вісім гривень 52 коп.).
За результатами розгляду матеріалів комісією складено акт про визначення збитків, який в подальшому затверджений рішенням виконавчого комітету Щербанівської сільської ради Полтавського району Полтавської області від 05.07.2018 р. №50.
В подальшому позивач провів перерахунок суми завданих збитків та надав слідуючий розрахунок.
Середня (базова) вартість земель населеного пункту с.Щербані Полтавського району Полтавської області згідно витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку №1940 від 25.02.2019 р. станом на 2019 р. становить 218,46 грн./м.кв.
Згідно відомостей офіційного веб-сайту Держгеокадастру, що є загальнодоступною інформацією, коефіцієнти індексації нормативної грошової оцінки земель становлять: 2016 р.- 1,06;2017 р. - 1,0;2018 р. - 1,0.
З урахуванням коефіцієнтів індексації нормативної грошової оцінки, розміщених на офіційному веб-сайті Держгеокадастру, середня (базова) вартість земель населеного пункту с.Щербані Полтавського району Полтавської області в 2018 році становила 218,46 грн./м.кв. (218,46 / 1,0 = 218,46); в 2017 р. - 218,46 грн./м.кв. (218,46 / 1,0 = 218,46), в 2016 році - 206,09 грн./м.кв. (218,46 / 1,06 = 206,09).
Згідно Положень про плату за землю, затверджених рішеннями Щербанівської сільської ради Полтавського району Полтавської області на 2016 р., 2017 р., 2018 р., розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу не може бути меншою 3% нормативної грошової оцінки.
Розрахунок суми збитків, завданих відповідачем за користування земельною ділянкою за адресою: АДРЕСА_2 , площею 2700 кв.м. в період з 27.04.2016 р. (дати реєстрації відповідачем права приватної власності на адмінбудівлю) по 31.05.2018 р.:
- за 249 днів 2016 р. (з 27.04.2016 р. по 31.12.2016 р.):
2700 (площа земельної ділянки в метрах квадратних) ? 206,09 (середня (базова) вартість нормативної грошової оцінки одного квадратного метра земельної ділянки у гривнях з коефіцієнтами індексації) ? 3% (ставка орендної плати) / 366 (всього кількість днів у високосному 2016 році) ? 249 (кількість днів, за які необхідно розрахувати збитки) = 11356, 91 грн.
Сума збитків в період з 27.04.2016 р. по 31.12.2016 р. становить 11356,91 грн. (одинадцять тисяч триста п`ятдесят шість гривень 91 коп.).
- за 12 місяців 2017 р. (з 01.01.2017 р. по 31.12.2017 р.):
2700 (площа земельної ділянки в метрах квадратних) ? 218,46 (середня (базова) вартість нормативної грошової оцінки одного квадратного метра земельної ділянки у гривнях з коефіцієнтами індексації) ? 3% (ставка орендної плати) = 17695,26 грн.
Сума збитків в період з 01.01.2017 р. по 31.12.2017 р. становить 17695,26 грн. (сімнадцять тисяч шістсот дев`яносто п`ять гривень 26 коп.).
- за 151 день 2018 р. (з 01.01.2018 р. по 31.05.2018 р.):
2700 (площа земельної ділянки в метрах квадратних) ? 218,46 (середня (базова) вартість нормативної грошової оцінки одного квадратного метра земельної ділянки у гривнях з коефіцієнтами індексації) ? 3% (ставка орендної плати) / 365 (всього кількість днів у невисокосному 2018 році) ? 151 (кількість днів, за які необхідно розрахувати збитки) = 7320,50 грн.
Сума збитків в період з 01.01.2018 р. по 31.05.2018 р. становить 7320,50 грн. (сім тисяч триста двадцять гривень 50 коп.).
Таким чином, загальна сума збитків, завданих відповідачем за користування земельною ділянкою за адресою: АДРЕСА_2 , площею 0,27 га в період з 27.04.2016 р. по 31.05.2018 р. становить 36372,67 (тридцять шість тисяч триста сімдесят дві гривні 67 коп.).
За результатами перерахунку розміру збитків, здійсненого позивачем на основі середньої (базової) вартості земель населеного пункту с.Щербані Полтавського району Полтавської області комісією складено акт про визначення збитків від 05.03.2019 р. №10, який в подальшому затверджений рішенням виконавчого комітету Щербанівської сільської ради Полтавського району Полтавської області №20 від 29.03.2019 р.
Згідно ч.15 ст.1 ЗУ Про місцеве самоврядування в Україні право комунальної власності - це право територіальної громади володіти, доцільно, економно, ефективно користуватися і розпоряджатися на свій розсуд і в своїх інтересах майном, що належить їй, як безпосередньо, так і через органи місцевого самоврядування.
Землі, які належать на праві власності територіальним громадам сіл, селищ, міст, є комунальною власністю. У комунальній власності перебувають: а) усі землі в межах населених пунктів, крім земельних ділянок приватної та державної власності; б) земельні ділянки, на яких розташовані будівлі, споруди, інші об`єкти нерухомого майна комунальної власності незалежно від місця їх розташування (стаття 83 ЗК України).
Відповідно до ст.126 Земельного кодексу України право власності, користування земельною ділянкою оформлюється відповідно до Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень .
Статтею 28 Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень передбачено, що рішення органів державної влади або органів місцевого самоврядування про передачу земельної ділянки у власність або користування (постійне користування, оренду, користування земельною ділянкою для сільськогосподарських потреб (емфітевзис), користування чужою земельною ділянкою для забудови (суперфіцій), сервітут) можуть прийматися за відсутності державної реєстрації права власності держави чи територіальної громади на таку земельну ділянку в Державному реєстрі прав. Під час проведення державної реєстрації права користування (постійне користування, оренда, користування земельною ділянкою для сільськогосподарських потреб (емфітевзис), користування чужою земельною ділянкою для забудови (суперфіцій), сервітут) земельними ділянками державної чи комунальної власності, право власності на які не зареєстровано в Державному реєстрі прав, державний реєстратор одночасно з проведенням такої реєстрації проводить також державну реєстрацію права власності на такі земельні ділянки без подання відповідної заяви органами, які згідно із статтею 122 Земельного кодексу України передають земельні ділянки у власність або у користування.
Отже, відсутність в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно зареєстрованого за територіальною громадою права комунальної власності на земельні ділянки не обмежує її як власника розпоряджатися даним майном та передавати його у власність чи в користування юридичних та фізичних осіб.
Так як Щербанівська сільська рада Полтавського району Полтавської області є власником земельної ділянки за адресою: АДРЕСА_2 , згідно норм законодавства, відповідач, під час проведення державної реєстрації права користування спірною земельною ділянкою зобов`язаний буде зареєструвати право комунальної власності за територіальною громадою.
В 2014 році ОСОБА_1 звернувся до Головного управління Держземагентства у Полтавській області з проханням надати дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки орієнтовною площею 0,37 га під придбаними нежитловими приміщеннями за адресою: АДРЕСА_2 .
Оскільки вище зазначена земельна ділянка не відноситься до земель державної власності, заявнику було запропоновано звернутися з відповідним клопотанням до органу місцевого самоврядування.
Так як земельна ділянка не зареєстрована в Державному земельному кадастрі відповідно до Закону України "Про Державний земельний кадастр", та право власності на неї не зареєстровано у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно, відповідач, отримавши відповідь Головного управління Держземагентства у Полтавській області щодо необхідності звернення до органу місцевого самоврядування повинен був у встановленому законодавством порядку звернутися до Щербанівської сільської ради Полтавського району Полтавської області - власника земельної ділянки за адресою: АДРЕСА_2 , з клопотанням про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення йому спірної земельної ділянки в користування.
Згідно інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно від 14.05.2018 р. (номер інформаційної довідки №123829360) за адресою: АДРЕСА_2 , розміщена нежитлова будівля загальною площею 1159 м.кв., право власності на яку зареєстровано 27.04.2016 р.
Тому, в період з 2016 р. по 2018 р. звернення відповідача щодо надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки за адресою: АДРЕСА_2 не підлягали задоволенню Щербанівською сільською радою, оскільки не відповідали вимогам до форми клопотання, встановленого ч.2 статті 123 ЗК України та не відповідали вимогам містобудівної документації - генеральному плану населеного пункту с.Щербані Полтавського району Полтавської області.
Згідно ст.39 ЗК України використання земель житлової та громадської забудови здійснюється відповідно до генерального плану населеного пункту, іншої містобудівної документації, плану земельно-господарського устрою з дотриманням будівельних норм, державних стандартів і норм.
До земель житлової та громадської забудови належать земельні ділянки в межах населених пунктів, які використовуються для розміщення житлової забудови, громадських будівель і споруд, інших об`єктів загального користування (ст.38 ЗК України).
Разом з тим, Класифікацією видів цільового призначення земель, затвердженої наказом Державного комітету України із земельних ресурсів від 23 липня 2010 року № 548, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 01 листопада 2010 року за № 1011/18306 визначено поділ земель на окремі види цільового призначення земель, які характеризуються власним правовим режимом, екосистемними функціями, типами забудови, типами особливо цінних об`єктів (пункт 1.4 Класифікації).
17 липня 2018 р. за зверненням ОСОБА_1 було проведено будівельно-технічне дослідження нежитлових будівель і споруд за адресою: АДРЕСА_2 .
Відповідно до висновку експертного будівельно-технічного дослідження №49, складеного експертом Федоровим Дмитром Федоровичем, наданого відповідачем, спірна земельна ділянка, на якій розташована адмінбудвіля фактично використовувалася і використовується для будівництва та обслуговування нежитлової будівлі (адмінбудинку) .
Відповідно до пункту 2 частини другої статті 22 ЦК України збитками є доходи, які особа могла б реально одержати за звичайних обставин, якби її право не було порушене (упущена вигода).
Частина перша статті 1166 ЦК України встановлює, що шкода, завдана майну фізичної або юридичної особи, відшкодовується в повному обсязі особою, яка її завдала.
Відповідно до частини другої статті 152 ЗК України власник земельної ділянки може вимагати усунення будь-яких порушень його прав на землю, навіть якщо ці порушення не пов`язані з позбавленням права володіння земельною ділянкою, і відшкодування завданих збитків. А згідно з пунктом д частини першої статті 156 ЗК України власникам землі відшкодовуються збитки, заподіяні внаслідок неодержання доходів за час тимчасового невикористання земельної ділянки.
За змістом вказаних приписів ЦК України та ЗК України відшкодування шкоди (збитків) є заходом відповідальності, зокрема за завдану шкоду майну чи за порушення прав власника земельної ділянки.
Шкода, завдана майну юридичної особи, відшкодовується в повному обсязі особою, яка її завдала (частина перша статті 1166 ЦК України). Підставою для відшкодування є наявність таких елементів складу цивільного правопорушення як: шкода; протиправна поведінка її заподіювача; причинний зв`язок між шкодою та протиправною поведінкою заподіювача; вина. За відсутності хоча б одного з цих елементів цивільно-правова відповідальність не настає. Особа, яка завдала шкоду, звільняється від обов`язку її відшкодовувати, якщо доведе, що шкода заподіяна не з її вини (частина друга статті 1166 ЦК України).
У свою чергу, відповідно до частин першої та другої статті 1212 ЦК України особа, яка набула майно або зберегла його у себе за рахунок іншої особи (потерпілого) без достатньої правової підстави (безпідставно набуте майно), зобов`язана повернути потерпілому це майно. Особа зобов`язана повернути майно і тоді, коли підстава, на якій воно було набуте, згодом відпала. Положення глави 83 ЦК України застосовуються незалежно від того, чи безпідставне набуття або збереження майна було результатом поведінки набувача майна, потерпілого, інших осіб чи наслідком події.
Так в позові вказано, що підставою задоволення позовних вимог є ухилення фактичними землекористувачами дій щодо посвідчення права користування земельною ділянкою.
Дане твердження не відповідає фактичним обставинам справи, так як я на протязі тривалого часу відповідач не може оформити право користування земельною ділянкою, яка є предметом розгляду даної справи, так як я на протязі тривалого часу звертаючись до позивача з заявами про надання дозволу на виготовленню проекту землеустрою, технічної документації на земельну ділянку та подальшого оформлення права користування земельною ділянкою, але позич фактично своїми діями перешкоджає відповідача в оформленні права користування земельною ділянкою.
Рішенням Щербанівської сільської Ради народних депутатів від 14.12.1995 року № З передано в колективну власність КСП агрофірма ім. Т.Г. Шевченка 1878,7 га землі та видано державний акт на право колективної власності на землю НОМЕР_1 .
План зовнішніх меж земель, переданих у колективну власність, не містить інформації щодо передачі земельної ділянки з визначеними межами розміром 0,37 га КСП агрофірма ім. Т.Г. Шевченка.
Таким чином, земельна ділянка, яка є предметом розгляду справи не має визначених меж, кадастрового номеру та не є такою, що сформована.
Відповідно до статті 20 Земельного кодексу України віднесення земель до тієї чи іншої категорії здійснюється на підставі рішень органів державної влади, Верховної Ради Автономної Республіки Крим, Ради міністрів Автономної Республіки Крим та органів місцевого самоврядування відповідно до їх повноважень. Зміна цільового призначення земельних ділянок здійснюється за проектами землеустрою щодо їх відведення.
Зміна цільового призначення земельних ділянок державної або комунальної власності провадиться Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування, які приймають рішення про затвердження проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок та передачу цих ділянок у власність або надання у користування відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу.
При отриманні державного акту на право колективної власності на землю НОМЕР_1 цільове призначення земельної ділянки було визначено для сільськогосподарського використання.
Позивач не надав рішення, яким змінив цільове призначення земельної ділянки, а зробив розрахунок на основі середньої(базової) вартості земель населеного пункту с.Щербані Полтавського району, що є безпідставним.
Відповідальність за завдану шкоду може наставати лише за наявності підстав, до яких законодавець відносить наявність шкоди, протиправну поведінку заподіювана шкоди, причинний зв`язок між шкодою та протиправною поведінкою заподіювача і вину. За відсутності хоча б одного із цих елементів цивільно-правова відповідальність не настає.
ВС зазначив, що суди попередніх інстанцій внаслідок здійснення неправильної правової кваліфікації спірних правовідносин в оскаржуваних судових рішеннях лише констатували факт набуття відповідачем права власності на нерухоме майно та користування земельною ділянкою без правовстановлюючих документів, не дослідивши при цьому, шляхом оцінки зібраних у справі доказів, наявність в діях відповідача усіх чотирьох елементів складу цивільного правопорушення, що є необхідною передумовою для покладення на особу відповідальності у вигляді відшкодування збитків (постанова від 25.05.2018 у справі № 922/3413/17).
В діях відповідача відсутня протиправна поведінка.
Для застосування ст. 1212 ЦК України є наявність таких елементів, як незаконність набуття майна або збереження його за рахунок іншої особи.
За змістом приписів ЗК України виникнення права власності на будинок, будівлю, споруду не є підставою для виникнення права оренди земельної ділянки, на якій вони розміщені і яка не була відведена в оренду попередньому власнику. Право оренди земельної ділянки виникає на підставі відповідного договору з моменту державної реєстрації цього права.
Згідно ч.2 ст.120 ЗК України Якщо жилий будинок, будівля або споруда розміщені на земельній ділянці, що перебуває у користуванні, то в разі набуття права власності на ці об`єкти до набувача переходить право користування земельною ділянкою, на якій вони розміщені, на тих самих умовах і в тому ж обсязі, що були у попереднього землекористувача.
Тому враховуючи приписи частини другої статті 120 ЗК України, не є правопорушенням відсутність у власника будинку, будівлі, споруди зареєстрованого права оренди на земельну ділянку, яка має іншого власника і на якій ці будинок, будівля, споруда розташовані.
Згідно рішення Полтавського окружного адміністративного суду від 02.04.2019 року, яке набрало законної сили 16.05.2019 року, адміністративний позов ОСОБА_1 ( АДРЕСА_3 , реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_2 ) до Щербанівської сільської ради Полтавського району Полтавської області (вул. Центральна, 2, с. Щербані, Полтавський район, Полтавська область, 38750, код ЄДРГГОУ 24565876) про визнання незаконними рішень та зобов`язання вчинити певні дії задоволено частково.
Визнано протиправним та скасовано рішення 7-ї сесії сьомого скликання Щербанівської сільської ради Полтавського району від 21.06.2018 року щодо надання ОСОБА_1 дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки орієнтовною площею 0,27 га для будівництва та обслуговування будівель торгівлі в АДРЕСА_2 .
Визнано протиправним та скасовано рішення 10-ї сесії сьомого скликання Щербанівської сільської ради Полтавського району від 13.09.2018 року відносно ОСОБА_1 , яким відмовлено у внесенні змін в рішення 7-ї сесії сьомого скликання Щербанівської сільської ради Полтавського району від 21.06.2018 року Про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки» .
Зобов`язано Щербанівську сільську раду Полтавського району повторно розглянути питання щодо надання дозволу ОСОБА_1 на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки орієнтовною площею 0,37 га для будівництва та обслуговування інших будівель громадської забудови в АДРЕСА_2 Полтавського району по вул АДРЕСА_2 2-а згідно заяв від 29.05.2018 року та від 16.07.2018 року.
Тобто згідно зазначеного рішення встановлений сам факт не ухилення відповідача від своїх зобов`язань та не вчинення вчинення ним протиправної поведінки направленої на невиконання своїх зобов`язань а навпаки вбачається неналежне виконання свої зобов`язань позивачем по справі. Також поведінка позивача направлена на стягнення встановленої ним заборгованості є не зрозуміла та не послідовна. Так не дотримавшись досудового порядку щодо вирішення спору позивач безпідставно заявляє вимоги про стягнення з відповідача збитків в сумі 143258грн.52коп. в ході розгляду справи в суді позивач майже в чотири рази зменшує позовні вимоги та встановлює на його думку правомірно суму до стягнення 36372грн.62 коп.
На підставі викладеного, суд вважає позовні вимоги Щербанівської сільської ради Полтавського району до ОСОБА_1 , про стягнення збитків, завданих фактичним використанням земельної ділянки такими, що не підлягають до задоволення як безпідставні.
У відповідності до ст..141 ЦПК України, сплачений позивачем при звернення до суду судовий збір підлягає віднесенню за його рахунок.
На підставі викладеного, ст. ст..12,13, 30, 78-80, 141, 258 - 268, 280-283, 284, 352 ЦПК України, керуючись ст.ст.11, 202, 525, 526 ЦК України, суд,
ВИРІШИВ:
Відмовити за безпідставністю в задоволенні позовних вимог Щербанівської сільської ради Полтавського району .
Судовий збір в розмірі 3910,88 грн. сплачені позивачем при зверненні до суду - віднести за рахунок позивача.
Рішення може бути оскаржене до Полтавського Апеляційного суду через Полтавський районний суд на протязі тридцяти днів з моменту проголошення, а учасниками, що не були присутні при його проголошенні у той же строк з моменту отримання копії рішення. В разі проголошення в судовому засіданні вступної та резолютивної частини рішення строк на апеляційне оскарження обчислюється з дня складення повного тексту рішення.
Рішення віддруковане суддею власноручно та є оригіналом.
Суддя: А.Г.Потетій
Суд | Полтавський районний суд Полтавської області |
Дата ухвалення рішення | 19.06.2019 |
Оприлюднено | 08.07.2019 |
Номер документу | 82845717 |
Судочинство | Цивільне |
Цивільне
Полтавський районний суд Полтавської області
Потетій А. Г.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні