ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
10 липня 2019 року №640/9732/19
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Літвінової А.В., при секретарі судового засідання Огнивому Д.П., розглянувши у порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу
за позовомтовариства з обмеженою відповідальністю Компанія Моноліт Союз до про Головного управління Державної фіскальної служби у місті Києві Державної фіскальної служби України визнання протиправними дій, скасування рішення та зобов`язання вчинити дії, ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
Товариство з обмеженою відповідальністю Компанія Моноліт Союз звернулось до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовною заявою до Головного управління Державної фіскальної служби у місті Києві, Державної фіскальної служби України, у якій просить суд:
- визнати протиправними дії Державної фіскальної служби України та Головного управління Державної фіскальної служби у місті Києві щодо зупинення реєстрації податкових накладних від 20.02.2019 №1, від 05.04.2019 №2, від 05.04.2019 №5, від 05.04.2019 №7, Розрахунок коригування кількісних і вартісних показників №1 до податкової накладної від 02.04.2019 №1;
- визнати протиправним та скасувати Рішення Комісії про реєстрацію податкових накладних Комісії яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації:
від 01.04.2019 №1127793/42676434, яким відмовлено товариству з обмеженою відповідальністю Компанія Моноліт Союз (до 30.04.2019 - товариство з обмеженою відповідальністю ПМК-77 ) у реєстрації податкової накладної від 20.02.2019 №1;
від 06.05.2019 №1154647/42676434, яким відмовлено товариству з обмеженою відповідальністю Компанія Моноліт Союз (до 30.04.2019 - товариство з обмеженою відповідальністю ПМК-77 ) у реєстрації податкової накладної від 05.04.2019 №2;
від 06.05.2019 №1154649/42676434, яким відмовлено товариству з обмеженою відповідальністю Компанія Моноліт Союз (до 30.04.2019 - товариство з обмеженою відповідальністю ПМК-77 ) у реєстрації податкової накладної від 05.04.2019 №5;
від 06.05.2019 №1154648/42676434, яким відмовлено товариству з обмеженою відповідальністю Компанія Моноліт Союз (до 30.04.2019 - товариство з обмеженою відповідальністю ПМК-77 ) у реєстрації податкової накладної від 05.04.2019 №7;
від 07.05.2019 №1157236/42676434, яким відмовлено у реєстрації Розрахунку коригування до податкової накладної №1 від 02.04.2019.
- зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні від 20.02.2019 №1, від 05.04.2019 №2, від 05.04.2019 №5, від 05.04.2019 №7, Розрахунок коригування кількісних і вартісних показників від 02.04.2019 №1 до податкової накладної від 02.04.2019 №1, які подані товариством з обмеженою відповідальністю Компанія Моноліт Союз (до 30.04.2019 - товариство з обмеженою відповідальністю ПМК-77 ), за датою їх подання до реєстрації.
Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідачем протиправно, не маючи належних правових підстав, прийнято спірні рішення про зупинення та відмову в реєстрації податкових накладних, а тому такі рішення підлягають скасуванню, а податкові накладні товариства з обмеженою відповідальністю Компанія Моноліт Союз мають вважатись зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних в день їх подачі.
Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 11.06.2019 відкрито спрощене позовне провадження в адміністративній справі №640/9732/19 без проведення судового засідання та виклику осіб, які беруть участь у справі та запропоновано відповідачам протягом 15 днів з дня вручення ухвали про відкриття провадження у справі надати відзив на позовну заяву.
Відповідачі відзиву на позовну заяву не надали.
Через канцелярію суду 03.07.2019 від представника позивача надійшла заява про прискорення розгляду справи, з огляду на те, що оскаржувані рішення перешкоджають товариству з обмеженою відповідальністю Компанія Моноліт Союз провадити господарську діяльність, руйнують ділову репутацію підприємства перед контрагентами та ставить під сумнів позитивну податкову історію підприємства як платника податків.
Також, 03.07.2019 від представника позивача надійшла заява про включення до судових витрат стягнення з відповідачів, пропорційно до суми задоволених позовних вимог позивача, суму витрат на професійну правничу допомогу, у разі ухвалення рішення по справі №640/97323/19.
Згідно з частиною четвертою статті 159 Кодексу адміністративного судочинства України неподання суб`єктом владних повноважень відзиву на позов без поважних причин може бути кваліфіковано судом як визнання позову.
Справу розглянуто після отримання судом інформації щодо повідомлення належним чином сторін про відкриття спрощеного позовного провадження у справі та інформації щодо відсутності відзиву на позов.
Відповідно до частини першої статті 257 Кодексу адміністративного судочинства України за правилами спрощеного позовного провадження розглядаються справи незначної складності.
Частиною п`ятою статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої із сторін про інше.
Розглянувши подані позивачем документи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд,
ВСТАНОВИВ:
Товариством з обмеженою відповідальністю Компанія Моноліт Союз (до 30.04.2019 - товариство з обмеженою відповідальністю ПМК-77 ) направлено на реєстрацію до Єдиного державного реєстру податкових накладних податкові накладні від 20.02.2019 №1, від 05.04.2019 №2, від 05.04.2019 №5, від 05.04.2019 №7, Розрахунок коригування кількісних і вартісних показників від 02.04.2019 №1 до податкової накладної №1 від 02.04.2019.
Згідно з квитанціями від 13.03.2019 №1 щодо податкової накладної від 20.02.2019 №1, від 26.04.2019 №1 щодо податкових накладних від 05.04.2019 №2, від 05.04.2019 №5, від 05.04.2019 №7 та Розрахунок коригування кількісних і вартісних показників від 02.04.2019 №1 до податкової накладної №1 від 02.04.2019 вищеперелічені документи прийнято контролюючим органом, але реєстрація зупинена на підставі пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, оскільки податкова накладна відповідає вимогам підпункту 2.1 пункту 2 Критеріїв ризиковості платника податку. Також, у зазначених квитанціях контролюючий орган запропонував надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Товариством з обмеженою відповідальністю Компанія Моноліт Союз на виконання вимог підпункту 201.16.2 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України до контролюючого органу було направлено повідомлення від 25.03.2019 №1 про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних, реєстрацію яких зупинено.
Державною фіскальною службою України прийнято наступні рішення від 01.04.2019 №1127793/42676434, від 06.05.2019 №1154647/42676434, від 06.05.2019 №1154649/42676434, від 06.05.2019 №1154648/42676434, якими відмовлено у реєстрації податкових накладних від 20.02.2019 №1, від 05.04.2019 №2, від 05.04.2019 №5, від 05.04.2019 №7 та рішення від 07.05.2019 №1157236/42676434, яким відмовлено у реєстрації Розрахунку коригувань до податкової накладної від 02.04.2019 №1, з підстав ненадання позивачем копій документів, а саме: первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акт приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків.
Товариство з обмеженою відповідальністю Компанія Моноліт Союз (до 30.04.2019 - товариство з обмеженою відповідальністю ПМК-77 ) не погоджуючись з рішеннями контролюючого органу, звернулось з наступними скаргами до Державної фіскальної служби України:
- від 10.04.2019 вих.№10/04-19-1 на рішення від 01.04.2019№1127793/42676434,
- від 10.05.2019 вих.№10/05-19-1 на рішення від 06.05.2019 №1154647/42676434,
- від 10.05.2019 вих.№10/05-19-2 на рішення від 06.05.2019 №1154649/42676434,
- від 10.05.2019 вих.№10/05-19-3 на рішення від 06.05.2019 №1154648/42676434,
- від 11.05.2019 вих.№11/05-19-1 на рішення від 07.05.2019 №1157236/42676434.
Проте, рішеннями комісії з питань розгляду скарг, скарги товариства з обмеженою відповідальністю Компанія Моноліт Союз (до 30.04.2019 - товариство з обмеженою відповідальністю ПМК-77 ) залишено без задоволення, а рішення комісії Державної фіскальної служби України - без змін, а саме рішеннями:
- від 19.04.2019 №23406/42676434/2 щодо рішення від 01.04.2019 №1127793/42676434,
- від 17.05.2019 №28344/4266434/2 щодо рішення від 06.05.2019 №1154647/42676434,
- від 17.05.2019 №28352/42676434/2 щодо рішення від 06.05.2019 №1154649/42676434,
- від 17.05.2019 №28352/42676434/2 щодо рішення від 06.05.2019 №1154648/42676434,
- від 17.05.2019 №28819/42676434/2 щодо рішення від 07.05.2019 №1157236/42676434.
Позивач, не погоджуючись з рішеннями контролюючого органу, якими залишено без змін рішення комісії з питань розгляду скарг Державної фіскальної служби України від, звернувся до суду з даним позовом.
Відповідно до пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.
Податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.
З метою отримання податкової накладної/розрахунку коригування, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних, покупець надсилає в електронному вигляді запит до Єдиного реєстру податкових накладних, за яким отримує в електронному вигляді повідомлення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та податкову накладну/розрахунок коригування в електронному вигляді. Такі податкова накладна/розрахунок коригування вважаються зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних та отриманими покупцем.
Покупцю товарів/послуг податкова накладна/розрахунок коригування можуть бути надані продавцем таких товарів/послуг в електронній формі з дотриманням вимог законодавства щодо електронного документообігу та електронного цифрового підпису.
З метою отримання продавцем зареєстрованого в Єдиному реєстрі податкових накладних розрахунку коригування, що підлягає реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних покупцем, такий продавець надсилає в електронному вигляді запит до Єдиного реєстру податкових накладних, за яким отримує в електронному вигляді повідомлення про реєстрацію розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та розрахунок коригування в електронному вигляді. Такий розрахунок коригування вважається зареєстрованим в Єдиному реєстрі податкових накладних та отриманими продавцем.
Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.
Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.
Помилки в реквізитах, визначених пунктом 201.1 цієї статті (крім коду товару згідно з УКТ ЗЕД), які не заважають ідентифікувати здійснену операцію, її зміст (товар/послугу, що постачаються), період, сторони та суму податкових зобов`язань, не можуть бути причиною неприйняття податкових накладних у електронному вигляді.
Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку.
Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України. Покупець має право звіряти дані отриманої податкової накладної на відповідність із даними Єдиного реєстру податкових накладних.
Відсутність факту реєстрації платником податку - продавцем товарів/послуг податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних не дає права покупцю на включення сум податку на додану вартість до податкового кредиту та не звільняє продавця від обов`язку включення суми податку на додану вартість, вказаної в податковій накладній, до суми податкових зобов`язань за відповідний звітний період.
Пунктом 201.16 статті 201 Податкового кодексу України визначено, що реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної/розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених відповідно до пункту 74.2 статті 74 цього Кодексу.
У разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються:
а) порядковий номер та дата складення податкової накладної /розрахунку коригування;
б) визначення критерію(їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування;
в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Вичерпний перелік таких документів у розрізі критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
В свою чергу, відповідно до Вичерпного переліку документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 №567, та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 16.06.2017 №754/3062 для критерію, зазначеного у підпункті 1 пункту 6 Критеріїв необхідно надати: договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками, листування з контрагентами; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для провадження господарської операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена Договором та/або законодавством.
Для критерію, зазначеного в підпункті 2 пункту 6 Критеріїв необхідно надати: договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками, листування з контрагентами; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для провадження господарської операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.
Письмові пояснення та копії документів, зазначені у Переліку, платник податку подає до ДФС в електронному вигляді засобами електронного зв`язку, визначеними ДФС, з урахуванням вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", "Про електронні документи та електронний документообіг" та нормативно-правового акта щодо порядку обміну електронними документами з контролюючими органами (пункт 2 Вичерпного переліку, затвердженого наказом №567 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 16.06.2017 за №754/30622).
Відповідно до підпункту 201.16.2 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України письмові пояснення та/або копії документів, зазначені у підпункті "в" підпункту 201.16.1 цього пункту, платник податку має право подати до контролюючого органу за основним місцем обліку такого платника податку протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного у такій податковій накладній/ розрахунку коригування. Такі документи передаються контролюючим органом за основним місцем обліку платника податку не пізніше наступного робочого дня з дня їх отримання до комісії центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.
Відповідно до пункту 1 наказу Міністерства фінансів України "Про затвердження Порядку роботи комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації" від 13.06.2017 №566, цей Порядок визначає організаційні та процедурні засади діяльності комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, а також права та обов`язки її членів.
За приписами пункту 2 Порядку №566, комісія є постійно діючим колегіальним органом при ДФС, що діє в межах повноважень, визначених пунктом 201.16 статті 201 Податкового кодексу України та постановою Кабінету Міністрів України від 29.03.2017 №190 "Про встановлення підстав для прийняття рішення комісією Державної фіскальної служби про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації".
Зазначена комісія приймає рішення про:
- реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних;
- відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Підстави для прийняття комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації встановлюються Кабінетом Міністрів України.
Згідно вимог постанови Кабінету Міністрів України від 29.03.2017 №190 підставами для прийняття комісією ДФС рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є:
- ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, до якої/якого застосована процедура зупинення реєстрації згідно з пунктом 201.16 статті 201 Кодексу;
- ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту "в" підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Кодексу;
- надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування.
Відповідно до підпункту 201.16.3 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних приймається та надсилається платнику податку протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та документів, поданих відповідно до підпункту 201.16.2 цього пункту.
Податкова накладна/розрахунок коригування, реєстрацію якої в Єдиному реєстру податкових накладних було зупинено, реєструється у день настання однієї із таких подій:
а) прийнято рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних;
б) набрало законної сили рішення суду про реєстрацію відповідної податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (підпункт 201.16.4 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України).
Механізм внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до неї, до Єдиного реєстру податкових накладних визначає Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 №1246 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 26.04.2017 №341) (далі - Порядок №1246).
Так, згідно пункту 20 Порядку №1246 у разі надходження до Державної фіскальної служби України рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.
З матеріалів справи вбачається, що товариству з обмеженою відповідальністю Компанія Моноліт Союз (до 30.04.2019 - товариство з обмеженою відповідальністю ПМК-77 ) складено та направлено на реєстрацію до Єдиного державного реєстру податкових накладних, податкові накладні від 20.02.2019 №1, від 05.04.2019 №2, від 05.04.2019 №5, від 05.04.2019 №7, Розрахунок коригування кількісних і вартісних показників №1 до податкової накладної від 02.04.2019 №1, проте враховуючи те, що податкові накладні не були зареєстровані, позивачем до Державної фіскальної служби України було направлено повідомлення щодо надання пояснень та подачі документів на підтвердження реальності здійснення операцій по відмовлених податкових накладних.
Як вбачається з повідомлень позивача від 25.03.2018 №1 щодо зупинення реєстрації податкової накладної від 20.02.2019 №1, від 02.05.2019 №1 щодо зупинення реєстрації податкових накладних від 05.04.2019 №2, від 05.04.2019 №5, від 05.04.2019 №7 та від 03.05.2019 №03/05-19-1 щодо зупинення реєстрації Розрахунку коригувань кількісних і вартісних показників до податкової накладної, реєстрацію якої зупинено, позивачем було надано контролюючому органу пояснення та копії документів.
Однак, комісією Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації прийнято наступні рішення від 01.04.2019 №1127793/42676434, від 06.05.2019 №1154641/42676434, від 06.05.2019 №1154649/42676434, від 06.05.2019 №1154648/42676434, якими відмовлено у реєстрації податкових накладних від 20.02.2019 №1, від 05.04.2019 №2, від 05.04.2019 №5, від 05.04.2019 №7 та рішення від 07.05.2019 №1157236/42676434, яким відмовлено у реєстрації Розрахунку коригувань до податкової накладної від 02.04.2019 №1, з підстав ненадання позивачем копій документів, а саме: первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акт приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків.
Так, суд звертає увагу, що відповідачем всупереч вимогам підпункту "в" пункту 201.16.1 статті 201 Податкового кодексу України, не було визначено вичерпного переліку документів, надання якого дало б позивачеві можливість реєстрації податкової накладної.
Відмова у прийнятті до реєстрації податкової накладної з підстав недостатності документів для прийняття рішення можлива виключно за умови наявності вичерпного переліку таких документів (підпункт "в" пункту 201.16.1 статті 201 Податкового кодексу України).
При відмові у прийнятті до реєстрації податкової накладної з посиланням на ненадання платником податків достатніх документів, комісія має навести дані щодо документів, надання яких дасть можливість прийняти податкової накладної до реєстрації.
З оскаржуваних рішень встановлено, що підставою для відмови у реєстрації податкових накладних є ненадання позивачем копій документів, а саме: первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акт приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків.
Відповідачем в оскаржуваному рішенні не зазначено, копії яких саме документів необхідно надати позивачу. Посилання на вказану підставу в обґрунтування прийняття рішень про відмову, за відсутності встановленого законодавством вичерпного переліку документів, та за умови не наведення комісією доказів того, що документи подані є недостатніми чи такими, що у своїй сукупності викликають сумнів у достовірності наданої інформації, свідчить про протиправність таких рішень.
Під час судового розгляду справи відповідачем, як суб`єктом владних повноважень, жодним чином не обґрунтовано суду законність прийнятих Державною фіскальною службою України оскаржуваних рішень, відзив на позовну заяву не надано. Причин неподання відзиву суду не повідомлено.
Відтак, суд зазначає, що відповідачем не надано суду доказів, які покладені в основу прийнятого рішення про відмову в реєстрації податкової накладної.
Так, суд звертає увагу, що відповідно до частини другої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Такий підхід узгоджується з практикою Європейського суду з прав людини. Так, у пункті 110 рішення від 23 липня 2002 року у справі "Компанія "Вестберґа таксі Актіеболаґ" та Вуліч проти Швеції" Суд визначив, що "…адміністративні суди, які розглядають скарги заявників стосовно рішень податкового управління, мають повну юрисдикцію у цих справах та повноваження скасувати оскаржені рішення. Справи мають бути розглянуті на підставі поданих доказів, а довести наявність підстав, передбачених відповідними законами, для призначення податкових штрафів має саме податкове управління.".
Проте, в межах розгляду даної адміністративної справи відповідач, покладений на нього приписами статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення не виконав та не надав суду жодних доказів на обґрунтування законності вчинених дій щодо відмови у реєстрації податкових накладних від 20.02.2019 №1, від 05.04.2019 №2, від 05.04.2019 №5, від 05.04.2019 №7, Розрахунок коригування кількісних і вартісних показників від 02.04.2019 №1 до податкової накладної від 02.04.2019 №1.
Натомість, з матеріалів справи вбачається, що позивачем було виконано покладений на нього обов`язок щодо складання та направлення на реєстрацію податкових накладних та надання копій документів, достатніх для прийняття контролюючим органом рішень про реєстрацію податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, зворотного відповідачем в процесі розгляду даної адміністративної справи не доведено.
Що стосується вимоги позивача щодо стягнення з відповідача витрат на професійну правничу допомогу в розмірі 26 000, 00 грн., суд зазначає наступне.
Відповідно до приписів статті 134 Кодексу адміністративного судочинства України, витрати, пов`язані з правничою допомогою адвоката, несуть сторони, крім випадків надання правничої допомоги за рахунок держави.
За результатами розгляду справи витрати на правничу допомогу адвоката підлягають розподілу між сторонами разом з іншими судовими витратами, за винятком витрат суб`єкта владних повноважень на правничу допомогу адвоката.
Для цілей розподілу судових витрат:
1) розмір витрат на правничу допомогу адвоката, в тому числі гонорару адвоката за представництво в суді та іншу правничу допомогу, пов`язану зі справою, включаючи підготовку до її розгляду, збір доказів тощо, а також вартість послуг помічника адвоката визначаються згідно з умовами договору про надання правничої допомоги та на підставі доказів щодо обсягу наданих послуг і виконаних робіт та їх вартості, що сплачена або підлягає сплаті відповідною стороною або третьою особою;
2) розмір суми, що підлягає сплаті в порядку компенсації витрат адвоката, необхідних для надання правничої допомоги, встановлюється згідно з умовами договору про надання правничої допомоги на підставі доказів, які підтверджують здійснення відповідних витрат.
Для визначення розміру витрат на правничу допомогу та з метою розподілу судових витрат учасник справи подає детальний опис робіт (наданих послуг), виконаних адвокатом, та здійснених ним витрат, необхідних для надання правничої допомоги.
Розмір витрат на оплату послуг адвоката має бути співмірним із:
1) складністю справи та виконаних адвокатом робіт (наданих послуг);
2) часом, витраченим адвокатом на виконання відповідних робіт (надання послуг);
3) обсягом наданих адвокатом послуг та виконаних робіт;
4) ціною позову та (або) значенням справи для сторони, в тому числі впливом вирішення справи на репутацію сторони або публічним інтересом до справи.
Згідно з положеннями частини третьої статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, при частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог. При цьому суд не включає до складу судових витрат, які підлягають розподілу між сторонами, витрати суб`єкта владних повноважень на правничу допомогу адвоката та сплату судового збору.
Як вбачається з аналізу наведених правових норм, документально підтверджені судові витрати підлягають компенсації стороні, яка не є суб`єктом владних повноважень та на користь якої ухвалене рішення, за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень. При цьому, склад та розміри витрат, пов`язаних з оплатою правової допомоги, входить до предмета доказування у справі. На підтвердження цих обставин суду повинні бути надані договір про надання правової допомоги, документи, що свідчать про оплату обґрунтованого гонорару та інших витрат, пов`язаних із наданням правової допомоги, оформлені у встановленому законом порядку.
Даний висновок узгоджується з правовою позицією Верховного Суду, викладеною у постановах від 21.03.2018 у справі №815/4300/17, від 11.04.2018 у справі №814/698/16.
Також, суд зазначає, що розмір витрат на правничу допомогу встановлюється судом на підставі оцінки доказів щодо детального опису робіт, здійснених адвокатом, та здійснених ним витрат, необхідних для надання правничої допомоги.
Суд наголошує на тому, що належним доказом для відшкодування витрат на правову допомогу є документи у яких конкретизовано справу у якій таку допомогу надано.
Даний висновок узгоджується з правовою позицією Верховного Суду, викладеною у справі № 821/1594/17 від 15.05.2018.
Згідно з пунктом 4 частини першої статті першої Закону України "Про адвокатуру та адвокатську діяльність" від 05.07.2012 №5076-VI договір про надання правової допомоги - домовленість, за якою одна сторона (адвокат, адвокатське бюро, адвокатське об`єднання) зобов`язується здійснити захист, представництво або надати інші види правової допомоги другій стороні (клієнту) на умовах і в порядку, що визначені договором, а клієнт зобов`язується оплатити надання правової допомоги та фактичні витрати, необхідні для виконання договору.
Статтею 19 цього ж Закону визначено такі види адвокатської діяльності, як: надання правової інформації, консультацій і роз`яснень з правових питань, правовий супровід діяльності юридичних і фізичних осіб, органів державної влади, органів місцевого самоврядування, держави; складення заяв, скарг, процесуальних та інших документів правового характеру; представництво інтересів фізичних і юридичних осіб у судах під час здійснення цивільного, господарського, адміністративного та конституційного судочинства, а також в інших державних органах, перед фізичними та юридичними особами.
Тобто, правова допомога є багатоаспектною, різною за змістом, обсягом та формами і може включати консультації, роз`яснення, складення позовів і звернень, довідок, заяв, скарг, здійснення представництва, зокрема в судах та інших державних органах, захист від обвинувачення тощо, а договір про надання правової допомоги укладається на такі види адвокатської діяльності як захист, представництво та інші види адвокатської діяльності.
Представництво - вид адвокатської діяльності, що полягає в забезпеченні реалізації прав і обов`язків клієнта в цивільному, господарському, адміністративному та конституційному судочинстві, в інших державних органах, перед фізичними та юридичними особами, прав і обов`язків потерпілого під час розгляду справ про адміністративні правопорушення, а також прав і обов`язків потерпілого, цивільного позивача, цивільного відповідача у кримінальному провадженні (пункт 9 частини першої статті 1 Закону України "Про адвокатуру та адвокатську діяльність" від 05.07.2012 №5076-VI ).
Інші види правової допомоги - види адвокатської діяльності з надання правової інформації, консультацій і роз`яснень з правових питань, правового супроводу діяльності клієнта, складення заяв, скарг, процесуальних та інших документів правового характеру, спрямованих на забезпечення реалізації прав, свобод і законних інтересів клієнта, недопущення їх порушень, а також на сприяння їх відновленню в разі порушення (пункт 6 частини першої статті 1 Закону України "Про адвокатуру та адвокатську діяльність" від 05.07.2012 №5076-VI ).
Відповідно до статті 30 Закону України "Про адвокатуру та адвокатську діяльність" гонорар є формою винагороди адвоката за здійснення захисту, представництва та надання інших видів правової допомоги клієнту. Порядок обчислення гонорару (фіксований розмір, погодинна оплата), підстави для зміни розміру гонорару, порядок його сплати, умови повернення тощо визначаються в договорі про надання правової допомоги. При встановленні розміру гонорару враховуються складність справи, кваліфікація і досвід адвоката, фінансовий стан клієнта та інші істотні обставини. Гонорар має бути розумним та враховувати витрачений адвокатом час.
На підтвердження наявності у позивача витрат на професійну правничу допомогу представником позивача надано копії таких документів: Договору про надання правової допомоги від 29.05.2019 №60, рахунок на оплату від 29.05.2019 №72, акт приймання-передачі наданих послуг з представництва інтересів в Окружному адміністративному суді міста Києва по справі №640/9732/19 від 03.07.2019, платіжне доручення від 31.05.2019 №221 на суму 26 000,00 грн. (призначення платежу: винагорода/гонорар за надання правової допомоги за Договором від 29.05.2019 №60), свідоцтва про право на зайняття адвокатською діяльністю, ордер на надання правової допомоги.
Так, між товариством з обмеженою відповідальністю "Компанія Моноліт Союз" (Клієнт) та Адвокатським об`єднанням "Мак`с Блум" (Представник) укладено Договір про надання правової допомоги від 29.05.2019 №60.
Відповідно до пункту 1 Договору про надання правової допомоги від 29.05.2019 №60, предметом даного Договору є представництво адвокатом (адвокатами) Адвокатського об`єднання "Мак`с Блум" інтересів Клієнта у судах всіх юрисдикцій під час здійснення адміністративного судочинства.
Як вбачається з акта приймання-передачі наданих послуг з представництва інтересів в Окружному адміністративному суді міста Києва по справі №640/9732/19 від 03.07.2019, в останньому відображено перелік послуг наданих відповідно до Договору про надання правової допомоги від 29.05.2019 №60, а саме:
1) вивчення документів:
- первинних документів по фінансово-господарських операціях товариства з обмеженою відповідальністю Компанія Моноліт Союз з контрагентами -16 годин;
- документів бухгалтерського та податкового обліку товариства з обмеженою відповідальністю Компанія Моноліт Союз -16 годин;
2) формування правової позиції - 3 години;
3) підготовка та подача до Окружного адміністративного суду міста Києва позовної заяви до Головного управління Державної фіскальної служби у місті Києві, Державної фіскальної служби України про визнання протиправними дій Державної фіскальної служби України, визнання протиправними та скасування рішень про реєстрацію податкових накладних Комісії яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, зобов`язання вчинити дії - 8 годин.
Вартість послуг за цим актом складає 26 000,00 грн.
З огляду на вищевикладене та виходячи з обсягу задоволених позовних вимог на користь позивача слід стягнути судові витрати, пов`язаних з наданням правничої допомоги при розгляді справи в суді в розмірі 26 000,00 грн.
Беручи до уваги вищенаведене в сукупності, проаналізувавши матеріали справи, суд дійшов до висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають задоволенню.
Керуючись статтями 241 - 246, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва, -
ВИРІШИВ:
Позов задовольнити.
Визнати протиправними дії Державної фіскальної служби України та Головного управління Державної фіскальної служби у місті Києві щодо зупинення реєстрації податкових накладних від 20.02.2019 №1, від 05.04.2019 №2, від 05.04.2019 №5, від 05.04.2019 №7, Розрахунок коригування кількісних і вартісних показників №1 до податкової накладної від 02.04.2019 №1.
Визнати протиправним та скасувати Рішення про реєстрацію податкових накладних Комісії яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації:
від 01.04.2019 №1127793/42676434, яким відмовлено товариству з обмеженою відповідальністю Компанія Моноліт Союз (до 30.04.2019 - товариство з обмеженою відповідальністю ПМК-77 ) у реєстрації податкової накладної від 20.02.2019 №1;
від 06.05.2019 №1154647/42676434, яким відмовлено товариству з обмеженою відповідальністю Компанія Моноліт Союз (до 30.04.2019 - товариство з обмеженою відповідальністю ПМК-77 ) у реєстрації податкової накладної від 05.04.2019 №2;
від 06.05.2019 №1154649/42676434, яким відмовлено товариству з обмеженою відповідальністю Компанія Моноліт Союз (до 30.04.2019 - товариство з обмеженою відповідальністю ПМК-77 ) у реєстрації податкової накладної від 05.04.2019 №5;
від 06.05.2019 №1154648/42676434, яким відмовлено товариству з обмеженою відповідальністю Компанія Моноліт Союз (до 30.04.2019 - товариство з обмеженою відповідальністю ПМК-77 ) у реєстрації податкової накладної від 05.04.2019 №7;
від 07.05.2019 №1157236/42676434, яким відмовлено у реєстрації Розрахунку коригування до податкової накладної №1 від 02.04.2019.
Зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні від 20.02.2019 №1, від 05.04.2019 №2, від 05.04.2019 №5, від 05.04.2019 №7, Розрахунок коригування кількісних і вартісних показників №1 до податкової накладної від 02.04.2019 №1, які подані товариством з обмеженою відповідальністю Компанія Моноліт Союз (до 30.04.2019 - товариство з обмеженою відповідальністю ПМК-77 ), за датою їх подання до реєстрації.
Стягнути на користь товариства з обмеженою відповідальністю Компанія Моноліт Союз (04119, м. Київ, вул. Зоологічна, буд. 4-А, приміщення 139, код ЄДРПОУ 42676434) понесені ним судові витрати по сплаті судового збору в розмірі 9 605,00 грн. (вісімдесят вісім тисяч чотириста п`ятдесят чотири гривні шістдесят шість копійок) солідарно за рахунок бюджетних асигнувань Державної фіскальної служби України (04053, м. Київ, Львівська пл., 8, код ЄДРПОУ 39292197) та Головного управління Державної фіскальної служби у місті Києві (04655, м. Київ, вул. Шолуденка, 33/19, код ЄДРПОУ 39439980).
Стягнути солідарно за рахунок бюджетних асигнувань Державної фіскальної служби України (04053, м. Київ, Львівська пл., 8, код ЄДРПОУ 39292197) та Головного управління Державної фіскальної служби у місті Києві (04655, м. Київ, вул. Шолуденка, 33/19, код ЄДРПОУ 39439980) на користь товариства з обмеженою відповідальністю Компанія Моноліт Союз (04119, м. Київ, вул. Зоологічна, буд. 4-А, приміщення 139, код ЄДРПОУ 42676434) витрати на професійну правничу допомогу у розмірі 26 000, 00 грн. (двадцять шість тисяч гривень 00 коп.).
Рішення суду набирає законної сили в порядку, визначеному статтею 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржено до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими статями 292-297 Кодексу адміністративного судочинства України, із урахуванням положень пункту 15.5 Перехідних положень (Розділу VII) Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя Літвінова А.В.
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 10.07.2019 |
Оприлюднено | 12.07.2019 |
Номер документу | 82930964 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Степанюк Анатолій Германович
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Літвінова А.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні