Постанова
від 08.07.2019 по справі 914/1287/18
ЗАХІДНИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ЗАХІДНИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

79010, м.Львів, вул.Личаківська,81


ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"08" липня 2019 р. Справа №914/1287/18

Західний апеляційний господарський суд в складі колегії:

Головуючого - судді О.В. Зварич

суддів О.П. Дубник

О.С. Скрипчук,

секретар судового засідання М.С. Кіра,

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційні скарги

-Львівського дошкільного навчального закладу № 42 Львівської міської ради б/н від 14.01.2019р. (вх. № 01-05/256/19 від 16.01.2019р.)

-Львівської міської ради б/н від 05.11.2018р. (вх. № 01-05/930/18 від 05.11.2018р.),

-Управління освіти Департаменту гуманітарної політики Львівської міської ради (надалі Управління освіти ДГП ЛМР) б/н від 02.11.2018р. (вх. № 01-05/905/18 від 05.11.2018р.),

на рішення господарського суду Львівської області від 11.10.2018р. (суддя З.В.Горецька; повний текст рішення складено 16.10.2018р.)

у справі № 914/1287/18

за позовом: Львівського дошкільного навчального закладу № 42 Львівської міської ради

до відповідача-1: Львівської міської ради

до відповідача-2: Управління освіти ДГП ЛМР

до відповідача-3: Відділу освіти Галицького та Франківського районів Управління освіти ДГП ЛМР

до відповідача-4: Комунальної установи закладу дошкільної освіти (ясла-садок) № 188 Львівської міської ради

за участю третьої особи-1, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору: Управління комунальної власності департаменту економічного розвитку Львівської міської ради

за участю третьої особи-2, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору: Львівський дошкільний навчальний заклад № 21 Львівської міської ради

про визнання недійсною ухвали № 3690 Львівської міської ради Про створення закладу дошкільної освіти (ясел-садка) №188 в частині пункту 1 підпунктів 1.1 та 1.2 про створення закладу дошкільної освіти (ясел-садка) №188 комунальної форми власності на вул.Сміливих,26 у м. Львові у нежитлових приміщеннях загальною площею 886,4 кв.м, у тому числі: 1.1. Першого поверху під індексами 1-28 площею 442,2 кв.м, 1.2. Другого поверху під індексами 77-101 площею 442,2 кв.м; скасування реєстраційної дії/запису в Єдиному державному реєстрі 14151020000044820 від 12.07.2018р. про реєстрацію Комунальної установи Закладу дошкільної освіти (ясла-садок) №188 Львівської міської ради (Заклад дошкільної освіти №188); зобов`язання Львівської міської ради, Управління освіти департаменту гуманітарної політики Львівської міської ради, Відділу освіти Галицького та Франківського районів Управління освіти департаменту гуманітарної політики Львівської міської ради, Комунальної установи закладу дошкільної освіти (ясла-садок) № 188 Львівської міської ради, відновити становище, що існувало до порушення прав позивача та повернути в оперативне управління Львівському дошкільному навчальному закладу №42 Львівської міської ради нежитлові приміщення на вул. Сміливих, 26 у м. Львові загальною площею 886,4 кв.м, у тому числі: першого поверху під індексами 1-28 площею 442,2 кв.м, та другого поверху під індексами 77-101 площею 442,2 кв.м; усунення перешкод в користуванні нежитловими приміщеннями на вул. Сміливих, 26 у м. Львові, площею 886,4 кв.м, у тому числі: першого поверху під індексами 1-28 площею 442,2 кв.м та другого поверху під індексами 77-101 площею 442,2 кв.м шляхом виселення Закладу дошкільної освіти (ясла-садок) № 188 із нежитлових приміщень на вул. Сміливих, 26 у м. Львові, площею 886,4 кв.м, у тому числі: першого поверху під індексами 1-28 площею 442,2 кв.м та другого поверху під індексами 77-101 площею 442,2 кв.м,

за участю:

від позивача: Цукорник С.Г. - адвокат (довіреність б/н від 02.04.2018р.); Заранська Н.Й. - керівник;

від відповідача-1: Гриниха Х.А. - представник (довіреність № 2901-вих-82 від 08.01.2019р.); Тодеренчук С.І. - адвокат (ордер серія ЛВ № 175723 від 08.07.2019р.);

від відповідача-2: Лильо І.З. - представник (довіреність № 2601-вих-3029 від 18.12.2018р.);

від відповідача-3: Шупер О.Б. - представник (довіреність № 01-24/7 від 13.05.2017р.);

від відповідача-4: не з`явився;

від третьої особи-1: не з`явився;

від третьої особи-2: Дарменко Л.П. - керівник,

ВСТАНОВИВ:

За розпорядженням керівника апарату Західного апеляційного господарського суду №478 від 08.07.2019р. проведено автоматизовану заміну складу колегії суддів у справі №914/1287/18 у зв`язку з перебуванням у відпустці судді-члена колегії М.Б. Желіка.

Відповідно до витягу з протоколу авторозподілу від 08.07.2019р. до складу колегії суддів введено суддю О.П. Дубник замість судді М.Б.Желіка.

Короткий зміст позовних вимог та рішення суду першої інстанції

17.07.2018р. Львівський дошкільний навчальний заклад № 42 Львівської міської ради звернувся до господарського суду Львівської області з позовом до Львівської міської ради (з урахуванням уточнення позовної заяви) про визнання недійсною ухвали № 3690 Львівської міської ради Про створення закладу дошкільної освіти (ясел-садка) №188 в частині пункту 1 підпунктів 1.1 та 1.2 про створення закладу дошкільної освіти (ясел-садка) №188 комунальної форми власності на вул.Сміливих,26 у м. Львові у нежитлових приміщеннях загальною площею 886,4 кв.м, у тому числі: 1.1. Першого поверху під індексами 1-28 площею 442,2 кв.м., 1.2. Другого поверху під індексами 77-101 площею 442,2 кв.м.; скасування реєстраційної дії/запису в Єдиному державному реєстрі 14151020000044820 від 12.07.2018р. про реєстрацію Комунальної установи Закладу дошкільної освіти (ясла-садок) №188 Львівської міської ради (Заклад дошкільної освіти №188); зобов`язання Львівської міської ради, Управління освіти департаменту гуманітарної політики Львівської міської ради, Відділу освіти Галицького та Франківського районів Управління освіти департаменту гуманітарної політики Львівської міської ради, Комунальної установи закладу дошкільної освіти (ясла-садок) № 188 Львівської міської ради, відновити становище, що існувало до порушення прав позивача та повернути в оперативне управління Львівському дошкільному навчальному закладу №42 Львівської міської ради нежитлові приміщення на вул. Сміливих, 26 у м. Львові загальною площею 886,4 кв.м, у тому числі: першого поверху під індексами 1-28 площею 442,2 кв.м, та другого поверху під індексами 77-101 площею 442,2 кв.м; усунення перешкод в користуванні нежитловими приміщеннями на вул. Сміливих, 26 у м. Львові, площею 886,4 кв.м, у тому числі: першого поверху під індексами 1-28 площею 442,2 кв.м та другого поверху під індексами 77-101 площею 442,2 кв.м шляхом виселення Закладу дошкільної освіти (ясла-садок) № 188 із нежитлових приміщень на вул. Сміливих, 26 у м. Львові, площею 886,4 кв.м, у тому числі: першого поверху під індексами 1-28 площею 442,2 кв.м та другого поверху під індексами 77-101 площею 442,2 кв.м (т. 2, а.с. 4-13).

Згідно з ухвалою господарського суду Львівської області від 10.09.2018р. у даній справі задоволено клопотання позивача про залучення до справи співвідповідачів та залучено до участі у справі в якості співвідповідачів: Управління освіти Департаменту гуманітарної політики Львівської міської ради, Відділу освіти Галицького та Франківського районів Управління освіти ДГП ЛМР та Комунальну установу закладу дошкільної освіти (ясла-садок) № 188 Львівської міської ради (т. 2, а.с. 20-21).

Рішенням господарського суду Львівської області від 11.10.2018р. у справі №914/1287/18 (суддя З.В. Горецька) частково задоволено позов. Визнано недійсною ухвалу № 3690 Львівської міської ради Про створення закладу дошкільної освіти (ясел-садка) N9188 в частині п.1 п.п. 1.1. та 1.2 про створення закладу дошкільної освіти (ясел-садка) №188 комунальної форми власності на вулиці Сміливих,26 у м.Львові у нежитлових приміщеннях загальною площею 886,4 кв.м, у тому числі: 1.1 Першого поверху під індексами 1-28 площею 442,2 кв.м, 1.2 Другого поверху під індексами 77-101 площею 442,2 м.кв. Скасовано реєстраційну дію/запис в Єдиному державному реєстрі №14151020000044820 від 12.07.2018 року про реєстрацію Комунальної установи Закладу дошкільної освіти (ясла - садок) №188 Львівської міської ради (Заклад дошкільної освіти №188). В задоволенні решти позовних вимог - відмовлено. Стягнуто з Львівської міської ради на користь Львівського дошкільного навчального закладу №42 Львівської міської ради Львівської області - 5286,00 грн. судового збору (т. 2, а.с. 155-171).

В ході розгляді справи суд першої інстанції встановив, що 12.07.2018р. Львівською міською радою прийнято ухвалу №3690 Про створення закладу дошкільної освіти (ясел-садка) № 188 за змістом якої, з метою розширення мережі закладів дошкільної освіти м.Львова міська рада зокрема ухвалила: 1. Створити заклад дошкільної освіти (ясла-садок) № 188 комунальної форми власності на вул. Сміливих, 26 у нежитлових приміщеннях загальною площею 886,4 кв. м… . 12 липня 2018 року, Управлінням освіти департаменту гуманітарної політики розроблено, затверджено та подано на реєстрацію статут закладу дошкільної освіти (ясел-садка) № 188 та створено заклад дошкільної освіти (ясла-садок) №188 комунальної форми, про що свідчить запис/реєстраційна дія в Єдиному реєстрі юридичних осіб. Суд зазначив, що створення ДНЗ №188 на території та в прміщенні ДНЗ №42, який там в даний час функціонує, порушить вимоги щодо відповідності даного об`єкту нерухомості вимогам законодавства України в частині відповідності вимог проектування, будівництва, експлуатації, як дошкільного навчального закладу, що в свою чергу створить неможливість повноцінної технологічної експлуатації, обслуговування та інженерного забезпечення ДНЗ №42, доцільності функціонального використання, як цілісного дошкільного закладу, а також допоміжних і підсобних приміщень, інженерних мереж, електропостачання тощо. Про неможливість використання площ ДНЗ №42 та розміщення у приміщеннях останнього іншого дошкільного закладу свідчить той факт, що Львівський дошкільний навчальний заклад №42 Львівської міської ради, відповідно до норм чинного законодавства є цілісним майновим комплексом. Висновки щодо відповідності ДНЗ 42, як цілісного майнового комплексу обґрунтовані Висновком експертного дослідження з визначення відповідності ДНЗ №42 розташованого по вул. Сміливих, 26 у м. Львові, як цілісного майнового комплексу та можливості його функціонування від 06.12.2016р. №39/16. Суд дійшов висновку, що оскаржувана ухвала порушить роботу позивача, як цілісного майнового комплексу послуг по реалізації основних завдань дошкільної освіти визначених Законом України Про дошкільну освіту , Статутом ДН3 342. Отже, створюючи новий дошкільний заклад, Львівська міська рада, передає вказаному закладу приміщення першого та другого поверху, які не можуть забезпечити повноцінної роботи нового закладу у відповідності до вимог ДБН як дошкільного навчального закладу (оскільки в останніх відсутній харчоблок, пральня інші необхідні приміщення, які використовуються ДНЗ 42). Таким чином, суд першої інстанції вважає заявлені позивачем позовні вимоги про визнання недійсною ухвали № 3690 Львівської міської ради Львівської міської ради Про створення закладу дошкільної освіти (ясел-садка) N9188 в частині п.1 п.п. 1.1. та 1.2 про створення закладу дошкільної освіти (ясел-садка) №188 комунальної форми власності на вулиці Сміливих,26 у м.Львові у нежитлових приміщеннях загальною площею 886,4 кв.м, у тому числі: 1.1 Першого поверху під індексами 1-28 площею 442,2 кв.м, 1.2 Другого поверху під індексами 77-101 площею 442,2 м.кв. та про скасування реєстраційної дії/запису в Єдиному державному реєстрі №14151020000044820 від 12.07.2018 року про реєстрацію Комунальної установи Закладу дошкільної освіти (ясла - садок) №188 Львівської міської ради (Заклад дошкільної освіти №188) підставними та такими, що підлягають до задоволення. Також, суд у мотивувальній частині рішення з посиланням на норми ст. 391 ЦК України дійшов висновку, що вимога позивача про усунення перешкод в користуванні спірним приміщенням є підставною та підлягає до задоволення.

Щодо позовних вимог про зобов`язання відповідачів відновити становище, що існувало до порушення прав позивача та повернути в оперативне управління позивачу спірне приміщення суд вказав, що до компетенції суду не входить зобов`язувати відповідачів приймати будь-які конкретні рішення та вчиняти дії, адже згідно чинного законодавства України суд не має права перебирати на себе повноваження, віднесені до компетенції органів місцевого самоврядування та органів державної влади, не може перебирати на себе функцію певного органу, яка не покладена на суд законом, отже суд відмовив у задоволенні позовних вимог в цій частині.

Короткий зміст вимог апеляційних скарг та узагальнені доводи осіб, які подали апеляційні скарги

Львівський дошкільний навчальний заклад № 42 Львівської міської ради подав апеляційну скаргу на рішення господарського суду Львівської області від 11.10.2018р. у справі №914/1287/18, в якій просить скасувати зазначене судове рішення у частині відмовлених позовних вимог та в цій частині ухвалити нове рішення яким позовні вимоги в цій частині задоволити. У іншій частині оскаржуване рішення залишити без змін. Скаржник вважає, що суд першої інстанції при винесенні рішення в частині відмови позовних вимог, неповно з`ясував обставини, що мають значення для справи, висновки викладені у рішенні суду першої інстанції в цій частині не відповідають обставинам справи, судом неправильно застосовано норми матеріального права. На думку скаржника, скасування ухвали не спроможне повністю захистити право позивача, оскільки результати цих дій не усунуті. З іншого боку, усунення перешкод, відновлення становища, що раніше існувало без скасування ухвали ЛМР не може здійснитися. Тобто, на думку скаржника вказані способи мають існувати як двоєдиний процес. Також скаржник вважає, що скасування ухвали № 3690 Львівської міської ради Про створення закладу дошкільної освіти (ясел-садка) № 188 , на виконання якої передались нежитлові приміщення є підставою для відновлення становища, яке існувало до його ухвалення, що в свою чергу є належним способом захисту порушеного таким рішенням права. Отже, визнання недійсним рішення про створення юридичної особи - Комунальної установи Закладу дошкільної освіти (ясла-садок) № 188 Львівської міської ради у нежитлових приміщеннях на вул. Сміливих, 26, загальною площею 886,4 кв.м є, на думку скаржника, підставою для відновлення становища позивача, яке існувало до порушення прав останнього (тобто до прийняття оскаржуваної ухвали) та зобов`язання відповідача повернути в оперативне управління ДНЗ 42 спірні нежитлові приміщення.

В свою чергу Львівська міська рада та Управління освіти ДГП ЛМР, не погоджуючись з рішенням господарського суду Львівської області від 11.10.2018р. у справі №914/1287/18 також подали апеляційні скарги, в яких просять скасувати зазначене судове рішення в частині задоволення позовних вимог та в цій частині прийняти нове рішення про відмову в задоволенні позовних вимог. В іншій частині оскаржуване рішення залишити без змін. Скаржники вважають оскаржуване рішення в частині задоволення позовних вимог незаконним та необґрунтованим, таким, що прийняте з порушенням норм матеріального та процесуального права, з неповним з`ясуванням обставин, які мають значення для справи. Зокрема зазначають, що приймаючи рішення про утворення юридичної особи (закладу дошкільної освіти № 188) Львівська міська рада діяла у межах, спосіб та у відповідності до положень чинного законодавства України, отже підстав для висновку щодо протиправності таких дій немає. Також, на думку скаржників, безпідставним є скасування відповідного рішення органу місцевого самоврядування про створення юридичної особи (комунального закладу дошкільної освіти). Скаржники звертають увагу суду апеляційної інстанції, що утворення будь-якої юридичної особи та проведення відповідної державної реєстрації такої новоствореної особи самі по собі не порушують і не можуть порушувати прав інших осіб, навіть за їх суб`єктивної незгоди з фактом утворення нової юридичної особи. Так само й факт існування чи функціонування певної юридичної особи не може трактуватися як порушення прав інших осіб. Таким чином, права Львівського дошкільного навчального закладу № 42 не можуть порушуватися фактом створення (заснування) Львівською міською радою певної юридичної особи. Крім того, скаржники вважають, що обраний позивачем спосіб захисту у частині скасування спірної ухвали (яка на час вирішення справи судом була виконана) та її державної реєстрації (із часу якої, відповідно до ч. 4, ст. 87 ЦК України, юридична особа вважається створеною з дня її державної реєстрації) не відповідає приписам чинного законодавства України та нормам ст. 16 ЦК України. Скаржники вказують, що в матеріалах справи відсутні докази, які б підтверджували те, що спірні нежитлові приміщення перебувають чи перебували у Львівського дошкільного навчального закладу № 42 Львівської міської ради на праві оперативного відання. Стверджують, що всі приміщення будівлі на АДРЕСА_1 є власністю територіальної громади м. Львова та перебувають на балансі відділу освіти Галицькоого та Франківського району управління освіти департаменту гуманітарної політики Львівської міської ради. Отже, твердження позивача про порушення їхніх прав та інтересів з прийняттям оскаржуваної ухвали не відповідає наявним у матеріалах справи доказам та положенням чинного законодавства України. Більше того, саме Львівська міська рада, як засновник Львівського дошкільного навчального закладу № 42 володіє компетенцією щодо вирішення питання про його матеріально-технічне забезпечення. Безпідставними на думку скаржників є висновки суду про те, що спірні приміщення використовувались позивачем та були необхідними для забезпечення належного функціонування закладу - ЛДНЗ № 42 Львівської міської ради, оскільки впродовж останніх 18 років спірні приміщення перебували у користуванні третіх осіб. При цьому ЛДНЗ № 42 Львівської міської ради функціонував та забезпечував надання послуг з забезпечення дітей правом на отримання дошкільної освіти. Крім того, скаржники вважають безпідставним посилання місцевого господарського суду на матеріали судової справи № 461/1805/17 у Галицькому районному суді м. Львова, стороною у якій був Львівський дошкільний навчальний заклад № 42 Львівської міської ради Львівської області, оскільки позов у даній справі залишено судом без розгляду. На переконання скаржників, хибним є посилання суду на висновок експерта №39/16 від 06.12.2016р., який не має прямого відношення до предмета спору, так як таке дослідження було проведено задовго до моменту прийняття Львівською міською радою оскаржуваної ухвали № 3690 від 12.07.2018р. Названий експертний висновок не містить інформації про те, що його підготовано для подання до суду, ані того, що експерт обізнаний про кримінальну відповідальність за завідомо неправдивий висновок. Отже даний доказ не є належним. Також скаржники вважають помилковими посилання суду першої інстанції на норми законодавства, які регулюють ведення підприємницької діяльності тими чи іншими суб`єктами господарювання, оскільки, ні чинним законодавством України, ні Статутом ЛДНЗ № 42 Львівської міської ради не передбачено можливості (компетенції) ведення підприємницької діяльності позивачем у справі. Скаржники зазначають, що судом порушено норми процесуального права та безпідставно відмовлено відповідачу-4 у задоволенні клопотання про відкладення судового засідання у зв`язку із необхідністю долучення до матеріалів справи висновку ДСНС у Львівській області.

Узагальнені доводи та заперечення інших учасників справи

Львівський дошкільний навчальний заклад № 42 Львівської міської ради у відзиві на апеляційну скаргу, подану відповідачем-1 та відповідачем-2, заперечує проти доводів скаржників, вважає їх необґрунтованими та безпідставними. Звертає увагу, що заклад дошкільної освіти № 188 не просто був створений Львівською міською радою, а створений у нежитлових приміщеннях на вул. Сміливих АДРЕСА_2 26 загальною площею 886,4 кв.м. Тобто, ЗДО №188 створено у будівлі та на площах, в якій уже розміщений та функціонує Львівський дошкільний заклад № 42 з моменту його створення. Матеріалами справи підтверджено, що з моменту створення Дошкільного навчального закладу № 42 за останнім закріплено будівлю на вул АДРЕСА_3 Сміливих, 26, яка з того часу повністю перебувала в користуванні позивача до моменту прийняття оскаржуваного рішення. Стверджує, що Львівська міська рада не мала права передавати частину нежитлових приміщень будівлі ДНЗ № 42, оскільки це не є надлишкове майно, вказане майно використовується позивачем, а також відсутні факти використання останнього не за призначенням. Про необґрунтованість оскаржуваного рішення свідчить той факт, що технічна можливість повноцінного функціонування ДНЗ №42 по вул АДРЕСА_3 Сміливих, 26 у м. Львові згідно вимог законодавства в частині забезпечення будівельних, санітарних, протипожежних вимог у випадку використання частини будівлі іншим ДНЗ, відсутня. Позивач вважає хибними твердження скаржників, що господарський суд Львівської області припинив існуючу юридичну особу, оскільки припинення юридичної особи та виключення її з ЄДР це інша реєстраційна дія, відмінна від визнання недійсним рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу. Просить рішення господарського суду Львівської області від 11.10.2018р. у справі №914/1287/18, в частині задоволених позовних вимог залишити без змін, а апеляційні скарги: Львівської міської ради та Управління освіти ДГП ЛМР - без задоволення.

Управління освіти ДГП ЛМР у відзиві на апеляційну скаргу, подану Львівською міською радою, підтримує вимоги, наведені у ній. Зазначає, що ДНЗ № 42 є комунальним закладом та не може здійснювати дії, які перешкоджатимуть Засновнику - Львівській міській раді приймати законні, обґрунтовані рішення щодо розпорядження майном закладу, в тому числі і в створенні нового закладу в будівлі, частину якої займає ДНЗ № 42, оскільки дана будівля перебуває у власності територіальної громади м. Львова, а не у приватній власності закладу освіти. Відповідач-2 наголошує, що в матеріалах справи відсутні докази, які б вказували на те, що спірні нежитлові приміщення перебувають у Львівського дошкільного навчального закладу № 42 Львівської міської ради на праві оперативного управління. Отже, твердження позивача про порушення їхніх прав та інтересів з прийняттям оскаржуваної ухвали не відповідає наявним у матеріалах справи доказам та положенням чинного законодавства України. Відповідач-2 звертає увагу суду апеляційної інстанції, що одним із документів до позовної заяви позивачем долучено висновок експертного дослідження з визначення відповідності ДНЗ № 42 розташованого по вул. Сміливих, 26 у м.Львові, як цілісного майнового комплексу та можливості його функціонування № 39/16 від 06.12.2016р. Спираючись на цей висновок експерта, позивач у своєму позові стверджує про те, що будівля ДНЗ № 42 на вул. Сміливих, 26 у м. Львові є цілісним майновим комплексом, тому в даній будівлі не може бути створено іншого закладу дошкільної освіти. Однак, відповідач-2 наголошує, що позивачем не згадано жодним чином про інший існуючий висновок експерта судової будівельно-технічної експертизи № 3290 від 16.04.2018р., яка була проведена на підставі ухвали суду від 08.06.2017р. по адміністративній справі №461/1805/17, також за заявою позивача, згідно якого не вдалося встановити факту чи являється ДНЗ № 42 цілісним майном комплексом. Відповідач-2 стверджує, що будівля ДНЗ № 42 має два окремих входи, що у свою чергу, жодним чином не перешкоджає працівникам закладу виконувати свою роботу, а дітям безперешкодно здійснювати доступ до приміщень, в яких вони навчаються. Крім того, спірні приміщення оснащені необхідними протипожежними та запасними виходами, що дає можливість повноцінно функціонувати дошкільному закладу. Просить рішення господарського суду Львівської області від 11.10.2018р. у справі №914/1287/18, в частині задоволення позовних вимог скасувати та в цій частині прийняти нове рішення про відмову в задоволенні позовних вимог. В іншій частині оскаржуване рішення залишити без змін.

Відповідач-3 подав письмовий відзив на апеляційні скарги, подані Львівською міською радою та Управлінням освіти ДГП ЛМР, в якому підтримує наведені у них вимоги з аналогічних підстав. Просить рішення господарського суду Львівської області від 11.10.2018р. у справі №914/1287/18 в частині задоволення позовних вимог скасувати та в цій частині прийняти нове рішення про відмову в задоволенні позовних вимог. В іншій частині оскаржуване рішення залишити без змін.

Третя особа-2 - Львівський дошкільний навчальний заклад № 21 Львівської міської ради надав пояснення по справі № 914/1287/18, в яких зокрема інформує, що після прийняття Львівською міською радою ухвали № 1584 від 02.03.2017р. між сторонами був підписаний лише договір оренди приміщень. Фактична передача приміщень в оренду ЗДО № 21 не відбулася та акт приймання-передачі приміщень не був підписаний.

Третя особа-1 - Управління комунальної власності департаменту економічного розвитку Львівської міської ради не надала письмових відзивів на апеляційні скарги.

Сторони у справі не надали письмових відзивів на апеляційну скаргу, подану Львівським дошкільним навчальним закладом № 42 Львівської міської ради.

Вирішення заявлених клопотань

05.07.2019р. третя особа-1 - Управління комунальної власності департаменту економічного розвитку Львівської міської ради подала клопотання про відкладення розгляду справи (вх. № 01-04/4337/19 від 05.07.2019р.), в якому зазначає, що у зв`язку із перебуванням уповноваженого представника по даній справі у відпустці та великою загальною завантаженістю юристів Управління судовими справами, останнє не в змозі забезпечити явку представника в судове засідання, в зв`язку з чим просить відкласти розгляд даної справи, про що повідомити Управління комунальної власності. До даного клопотання долучено копію наказу № 168-к від 01.07.2019р.

Колегія суддів, порадившись, відхиляє клопотання третьої особи-1 про відкладення розгляду справи з огляду на те, що діюче законодавство не обмежує представництво інтересів в суді певним колом осіб. Управління не надало доказів про неможливість уповноважити іншого представника на участь в судовому засіданні. Крім того, суд не визнавав обов`язковою явку сторін в судове засідання.

Відповідач-1 подав клопотання про призначення у даній справі будівельно-технічної експертизи (вх. № 01-05/2127/19 від 10.06.2019р.). Дане клопотання мотивовано тим, що висновок експертного дослідження № 36/19 від 06.12.2016р. та висновок експерта № 26/18 від 28.09.2018р. є неналежними та недопустимими доказами, містять численні хиби й недоліки, та не можуть підтверджувати ті обставини, які мають значення для справи й входять до кола доказування. При цьому відповідач-1 вважає, що для з`ясування обставин, що мають значення для цієї справи дійсно необхідні спеціальні знання у сфері іншій, ніж право, а тому проведення експертизи є доцільним, однак виключно у встановленому законом порядку.

05.07.2019р. позивач подав письмові заперечення проти клопотання про призначення будівельно-технічної експертизи (вх. № 01-04/4333/19 від 05.07.2019р.), в яких вважає, що відсутні підстави для призначення судової експертизи, оскільки в матеріалах справи наявний висновок експерта № 26/18 від 28.09.2018р., зі змісту якого можна отримати відповіді на запитання, поставлені у клопотанні про призначення будівельно-технічної експертизи. Питання, заявлені в клопотанні, дублюють питання, які ставилися перед експертом при виконанні висновку № 26/18 від 28.09.2018р. Зазначає, що в матеріалах справи наявні інші письмові докази, які дають відповіді на питання, заявлені у клопотанні Львівської міської ради. Просить залити без задоволення клопотання Львівської міської ради про призначення будівельно-технічної експертизи, оскільки така спрямована лише на затягування розгляду справи.

Колегія суддів, прийшла до висновку про відсутність підстав для задоволення поданого відповідачем-1 клопотання про призначення у даній справі судової будівельно-технічної експертизи, враховуючи наступне.

Згідно із п.1 ч.1 ст. 91 ГПК України суд за клопотанням учасника справи або з власної ініціативи призначає експертизу у справі за сукупності таких умов, зокрема для з`ясування обставин, що мають значення для справи, необхідні спеціальні знання у сфері іншій, ніж право, без яких встановити відповідні обставини неможливо

Судова експертиза призначається лише у разі дійсної потреби у спеціальних знаннях для встановлення фактичних даних, що входять до предмета доказування, тобто у разі, коли висновок експерта не можуть замінити інші засоби доказування.

Проте, зі змісту заявленого клопотання вбачається, що питання, поставлені заявником на вирішення експертизи, стосуються фактичних даних, які можна встановити при дослідженні наявних у справі документів. Крім того, дане клопотання не було предметом розгляду в суді першої інстанції, що унеможливлює розгляд даного клопотання судом апеляційної інстанції в силу положень ч. 5. ст. 269 ГПК України.

В судовому засіданні представники позивача підтримали доводи, наведені у апеляційній скарзі.

Представники відповідача-1 та представник відповідача-2 також підтримали доводи, наведені у поданих ними апеляційних скаргах.

Відповідач-3 просив апеляційну скаргу Львівського дошкільного навчального закладу № 42 Львівської міської ради залишити без задоволення.

Відповідач-4 не забезпечив в судове засідання явки уповноваженого представника. Подав клопотання б/н та б/д (вх. № 01-04/4348/19 від 08.07.2019р.) яким інформує суд про те, що з 01.07.2019р. по 02.08.2019р. ОСОБА_1 , директор закладу дошкільної освіти №188 перебуватиме у щорічній основній відпустці, в зв`язку з чим просить здійснювати розгляд справи 08.07.2019р. без її участі. До клопотання долучено копію наказу № 01-22/100 від 05.06.2019р.

Третя особа-2 - Львівський дошкільний навчальний заклад № 21 Львівської міської ради в судовому засіданні підтримав позицію, наведену у поданих відповідачем-1 та відповідем-2 апеляційних скаргах.

Враховуючи встановлені законом строки розгляду апеляційної скарги на рішення місцевого господарського суду, колегія суддів вважає, що в силу положень ч.12 ст. 270 Господарського процесуального кодексу України справу може бути розглянуто при відсутності уповноважених представників відповідача-4 та третьої особи-1.

Фактичні обставини справи, встановлені судом

12.07.2018р. Львівською міською радою прийнято ухвалу №3690 Про створення закладу дошкільної освіти (ясел-садка) № 188 за змістом якої, з метою розширення мережі закладів дошкільної освіти м. Львова міська рада ухвалила:

1. Створити заклад дошкільної освіти (ясла-садок) № 188 комунальної форми власності на вул. Сміливих, 26 у нежитлових приміщеннях загальною площею 886,4 кв. м, у тому числі: 1.1. Першого поверху під індексами 1-28 площею 442,2 кв. м, 1.2. Другого поверху під індексами 77-101 площею 442,2 кв. м.

2. Здійснювати видатки на утримання закладу дошкільної освіти (ясел-садка) № 188 за рахунок коштів, передбачених у міському бюджеті м. Львова на галузь Освіта .

3. Визначити уповноваженим органом управління закладом дошкільної освіти (яслами-садком) № 188 управління освіти департаменту гуманітарної політики.

4. Управлінню освіти департаменту гуманітарної політики: 4.1. Розробити, затвердити та подати на реєстрацію у встановленому порядку статут закладу дошкільної освіти (ясел-садка) № 188. 4.2. Забезпечити здійснення процедури створення закладу дошкільної освіти (ясел-садка) № 188 з дотриманням вимог законодавства України. 4.3. Розробити та подати виконавчому комітету на затвердження порядок зарахування дітей пільгових категорій до новоствореного закладу дошкільної освіти (ясел-садка) № 188. 4.4. Забезпечити першочерговий набір та формування груп дітей пільгових категорій, які проживають у м.Львові, до закладу дошкільної освіти (ясел-садка) № 188, визначених цією ухвалою, а саме:

4.4.1. Учасників антитерористичної операції, операції Об`єднаних сил, учасників бойових дій.

4.4.2. Учасників Революції Гідності. 4.4.3. Військовослужбовців Збройних сил України та Національної гвардії України. 4.4.4. Працівників та курсантів Національної академії сухопутних військ імені гетьмана Петра Сагайдачного. 4.4.5. Інших пільгових категорій, визначених Положенням та правилами про порядок набору, обліку та забезпечення прозорості у зарахуванні дітей до закладів дошкільної освіти м. Львова, затвердженим рішенням виконавчого комітету від 29.12.2017р. № 1190.

Відповідальний: начальник управління освіти департаменту гуманітарної політики.

5. Вирішити питання землекористування новоствореного закладу дошкільної освіти (ясел-садка) № 188 у порядку, встановленому законодавством України.

6. Вважати ухвалу міської ради від 02.03.2017р. № 1584 Про надання Львівському ДНЗ ясла-садку № 21 Львівської міської ради Львівської області в оренду нежитлових приміщень на вул. Сміливих. 26 такою, що втратила чинність (т. 1, а.с. 161).

Згідно витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 04.09.2018р. за № 1004388764, 12 липня 2018 року Управлінням освіти департаменту гуманітарної політики розроблено, затверджено та подано на реєстрацію Статут закладу дошкільної освіти (ясел-садка) № 188 та створено заклад дошкільної освіти (ясла-садок) № 188 комунальної форми - код ЄДРПОУ 42306733 (т.1, а.с. 121-125).

Згідно Акту про перерозподіл площі нежитлових приміщень будівлі за адресою: м.Львів, вул. Сміливих, 26 від 12.07.2018р., що затверджений начальником відділу освіти Васютою Л.М., на підставі ухвали Львівської міської ради від 12.07.2018р. № 3690 Про створення закладу дошкільної освіти (ясла-садка) № 188 проведено перерозподіл площі нежитлових приміщень будівлі по вул АДРЕСА_3 Сміливих, 26, а саме закріплення за закладом дошкільної освіти (ясел-садка) № 188 нежитлові приміщення загальною площею 886,4 кв. м, в тому числі: перший поверх під індексами 1-28 площею 442,2 кв.м; другий поверх під індексом 77-101 площею 442,2 кв.м (т. 1, а.с. 262).

12.07.2018р. Наказом Управління освіти №297 зобов`язано відділ освіти Галицького та Франківського районів управління освіти департаменту гуманітарної політики Львівської міської ради: створити заклад дошкільної освіти (ясла-садок) № 188 комунальної форми власності на вул. Сміливих, 26 у нежитлових приміщеннях загальною площею 886,4 кв.м. Відкрити з 01.08.2018р. у закладі дошкільної освіти (ясла-садок) №188 чотири групи, з них: одну групу для дітей раннього віку з режимом роботи 12 годин, дві молодші групи з режимом роботи 10,5 годин, одну групу для дітей середнього та старшого віку з режимом роботи 12 годин. Введено штатний розпис новоствореного закладу дошкільної освіти та зобов`язано вчинити інші дії на виконання оскаржуваної ухвали (т. 1, а.с. 263-264).

27.07.2018р. Рішенням виконавчого комітету Львівської міської ради 824 Про затвердження порядку та правил набору, обліку та забезпечення прозорості у зарахуванні дітей до закладу дошкільної освіти № 188 затверджено Порядок та правила набору, обліку та забезпечення прозорості у зарахуванні дітей до закладу дошкільної освіти №188 (т. 1, а.с. 278-281).

В матеріалах справи міститься висновок експертного дослідження з визначення відповідності ДНЗ № 42, розташованого по вул. Сміливих, 26 у м. Львові, як цілісного майнового комплексу та можливості його функціонування № 39/16 від 06.12.2016р., складений судовим експертно-розрахунковим бюро ТзОВ СЕРБ , згідно якого дошкільний навчальний заклад №42 функціонує як цілісний майновий комплекс, а розміщення новоствореного закладу дошкільної освіти №188 порушує комплекс діючих вимог щодо функціонування дошкільного навчального закладу №42, що передбачені чинним законодавством та відповідно порушить їх право постійного користування земельною ділянкою, на якій розміщується будівля (т. 1, а.с. 30-43).

Крім того, в матеріалах справи наявний висновок експерта № 3290 від 16 квітня 2018 року за результатами проведення судової будівельно-технічної експертизи по адміністративній справі № 461/1805/17, проведений Львівським науково-дослідним інститутом судових експертиз, згідно якого не вдалося встановити факту, чи являється ДНЗ № 42 цілісним майном комплексом (т. 2, а.с. 70-79).

В матеріалах справи міститься копія договору оренди № Ф-10528-17 нерухомого майна (будівель, споруд, приміщень) від 15 березня 2017 року, укладеного між Управлінням комунальної власності департаменту економічного розвитку Львівської міської ради (Орендодавець) та Львівським дошкільним навчальним закладом ясла-садок № 21 Львівської міської ради Львівської області (Орендар). Відповідно до розділу 1 даного договору Орендодавець на підставі ухвали Львівської міської ради від 02.03.2017р. № 1584 передає, а Орендар приймає в строкове платне користування нерухоме майно, що знаходиться на балансі відділу освіти Франківського району (Балансоутримувач). Об`єктом оренди є приміщення, що знаходяться за адресою: АДРЕСА_4 Львів АДРЕСА_1 , загальною площею 889,1 м 2 у тому числі перший поверх 442,8 м 2 та другий поверх 446,3 м 2 з індексами приміщень першого поверху: 1-28, другого поверху 78-103 (т. 1, а.с. 49-52).

Згідно із п. 4.1 договору термін договору оренди визначений на 2 роки 364 дні з 15 березня 2017 року до 14 березня 2020 року включно.

З письмових та усних пояснень представника Львівського дошкільного навчального закладу № 21 Львівської міської ради суд встановив, що фактичної передачі приміщень в оренду ЗДО № 21 за вищевказаним договором оренди не відбулось та акт приймання-передачі приміщень не був підписаний.

Третя особа -2 не оспорювала в судовому порядку ухвали Львівської міської ради №3690 від 12.07.2018 року та не заявляла самостійних вимог на предмет спору у даній справі.

Норми права та мотиви, з яких виходить суд при прийнятті постанови

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Частиною 3 статті 24 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні унормовано, що органи місцевого самоврядування та їх посадові особи діють лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією і законами України, та керуються у своїй діяльності Конституцією і законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, а в Автономній Республіці Крим - також нормативно-правовими актами Верховної Ради і Ради міністрів Автономної Республіки Крим, прийнятими у межах їхньої компетенції.

Згідно із ч. 2 ст. 53 Конституції України держава забезпечує доступність і безоплатність дошкільної, повної загальної середньої, професійно-технічної, вищої освіти в державних і комунальних навчальних закладах; розвиток дошкільної, повної загальної середньої, позашкільної, професійно-технічної, вищої і післядипломної освіти, різних форм навчання; надання державних стипендій та пільг учням і студентам.

Рішенням Конституційного Суду України № 5рп/2004 від 04.03.2004р. (справа про доступність і безоплатність освіти) надано офіційне тлумачення статті 53 Конституції України, відповідно до якого поняття доступність освіти означає створення державою можливостей для реалізації права людини на освіту. При цьому, доступність дошкільної і загальної середньої освіти є гарантією права кожного на здобуття такої освіти, якому кореспондує обов`язок держави забезпечити реалізацію цього права .

Приписами ч. 1 ст. 60 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні унормовано, що територіальним громадам сіл, селищ, міст, районів у містах належить право комунальної власності на рухоме і нерухоме майно, доходи місцевих бюджетів, інші кошти, землю, природні ресурси, підприємства, установи та організації, в тому числі банки, страхові товариства, а також пенсійні фонди, частку в майні підприємств, житловий фонд, нежитлові приміщення, заклади культури, освіти, спорту, охорони здоров`я, науки, соціального обслуговування та інше майно і майнові права, рухомі та нерухомі об`єкти, визначені відповідно до закону як об`єкти права комунальної власності, а також кошти, отримані від їх відчуження.

Органи місцевого самоврядування від імені та в інтересах територіальних громад відповідно до закону здійснюють правомочності щодо володіння, користування та розпорядження об`єктами права комунальної власності, в тому числі виконують усі майнові операції, можуть передавати об`єкти права комунальної власності у постійне або тимчасове користування юридичним та фізичним особам, здавати їх в оренду, продавати і купувати, використовувати як заставу, вирішувати питання їхнього відчуження, визначати в угодах та договорах умови використання та фінансування об`єктів, що приватизуються та передаються у користування і оренду ч.5 ст. 60 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні ).

У відповідності до ч. 1 ст. 143 Конституції України територіальні громади села, селища, міста безпосередньо або через утворені ними органи місцевого самоврядування управляють майном, що є в комунальній власності; затверджують програми соціально-економічного та культурного розвитку і контролюють їх виконання; затверджують бюджети відповідних адміністративно-територіальних одиниць і контролюють їх виконання; встановлюють місцеві податки і збори відповідно до закону; забезпечують проведення місцевих референдумів та реалізацію їх результатів; утворюють, реорганізовують та ліквідовують комунальні підприємства, організації і установи, а також здійснюють контроль за їх діяльністю; вирішують інші питання місцевого значення, віднесені законом до їхньої компетенції.

Згідно із пунктом 1.3 Статуту Львівського дошкільного навчального закладу № 42 Львівської міської ради Львівської області Засновником дошкільного закладу є Львівська міська рада, уповноважений орган - Управління освіти Львівської міської ради, яке делегує повноваження управління відділу освіти Франківської районної адміністрації згідно з рішенням Виконавчого комітету Львівської міської ради щодо розмежування повноважень між виконавчими органами Львівської міської ради (т. 1, а.с. 20-29).

Відповідно до п. 1.4 названого Статуту Львівська міська рада здійснює фінансування дошкільного закладу, його матеріально-технічне забезпечення, надає необхідні будівлі з обладнанням і матеріалами, організовує будівництво та ремонт приміщень, їх господарське обслуговування, харчування і медичне обслуговування дітей.

Також п. 1.5 Статуту встановлено, що дошкільний заклад у своїй діяльності керується Конституцією України, Законами України Про освіту , Про дошкільну освіту , Положенням про дошкільний заклад України, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України № 305 від 12.03.2003р., іншими нормативно-правовими актами, власним статутом.

Пунктами 8.1 та 8.2 Статуту передбачено, що управління дошкільним закладом здійснюється його Засновником - Львівською міською радою, уповноваженим органом - Управлінням освіти Львівської міської оади, яке делегує повноваження управління відділу освіти Франківської районної адміністрації згідно з рішенням виконавчого комітету Львівської міської ради щодо розмежування повноважень між виконавчими органами Львівської міської ради. Безпосереднє керівництво роботою дошкільного закладу здійснює його завідуючий, який призначається і звільняється з посади Засновником або уповноваженим ним органом управління освітою з дотриманням чинного законодавства.

12.07.2018р. Львівською міською радою прийнято ухвалу №3690 Про створення закладу дошкільної освіти (ясел-садка) № 188 .

Відповідно до інформації з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 27.08.2018р. № 1004358900, в Єдиному державному реєстрі вчинено запис про проведення державної реєстрації юридичної особи комунальна установа заклад дошкільної освіти (ясла-садок) № 188 Львівської міської ради за номером 14151020000044820 від 12.07.2018р. Юридичній особі присвоєно ідентифікаційний код - 42306733 (т. 2, а.с. 35-37).

Приміщення в будівлі за адресою АДРЕСА_1 , загальною площею 886,4 кв.м: першого поверху під індексами 1-28 площею 442,2 кв.м, другого поверху під індексами 77-101 площею 442,2 кв.м передані у користування комунальній установі закладу дошкільної освіти (ясла-садок) №188 Львівської міської на підставі ухвали №3690 Про створення закладу дошкільної освіти (ясел-садка) № 188 від 12.07.2018р. Вказане підтверджується актом про перерозподілу площі будівлі за адресою: АДРЕСА_4 Львів, вул. Сміливих, 26 від 12.07.2018р. (т. 2, а.с. 34).

На виконання п. 4.3 названої ухвали рішенням Виконавчого комітету Львівської міської ради № 824 від 27.07.2018р. затверджено Порядок та правила набору, обліку та забезпечення прозорості у зарахуванні дітей до закладу дошкільної освіти № 188.

В судовому рішенні, яке оскаржується, суд першої інстанції, визнаючи частково недійсною ухвалу сесії Львівської міської ради №3690 від 12.07.2018 року Про створення закладу дошкільної освіти (ясел-садка) №188 , дійшов, зокрема, висновку про неможливість використання площ ДНЗ №42 та розміщення у спірних приміщеннях іншого дошкільного закладу з тих підстав, що Львівський дошкільний навчальний заклад № 42 Львівської міської ради, відповідно до норм чинного законодавства є цілісним майновим комплексом.

Проте, з таким висновком суду не можна погодитись з огляду на таке.

Відповідно до частин 1, 3 статті 11 Закону України Про дошкільну освіту заклад дошкільної освіти - це навчальний заклад, що забезпечує реалізацію права дитини на здобуття дошкільної освіти, її фізичний, розумовий і духовний розвиток, соціальну адаптацію та готовність продовжувати освіту та здійснює свою діяльність за наявності ліцензії на право провадження освітньої діяльності у сфері дошкільної освіти, виданої у встановленому законодавством України порядку.

Як видно з матеріалів справи, 28.10.1999р. Львівська міська рада прийняла ухвалу №367 Про дачу згоди на прийняття у комунальну власність приміщень дошкільних виховних закладів № № 18, 23, 29, 30, 42 , згідно якої надала згоду на прийняття в комунальну власність міста будівель дошкільних виховних закладів, у тому числі дошкільного виховного закладу №42 на вул. Сміливих, 26 (т. 1, а.с. 162).

На виконання вищезазначеної ухвали Виконавчий комітет Львівської міської ради 17.12.1999р. прийняв рішення № 660 Про передачу приміщень дошкільних виховних закладів № № 18, 23, 29, 30, 42 на баланс Залізничного та Франківського відділів освіти , згідно якого виконавчий комітет Львівської міської ради вирішив прийняти з балансу Львівської Залізниці на баланс Франківського відділу освіти дошкільний виховний заклад №42 (вул. Сміливих,26) (т. 1, а.с. 163).

29.12.1999 року підписано Акт про передачу на баланс відділу освіти Франківського району м. Львова дошкільного виховного закладу №42 по вул. Сміливих, 26 у м. Львові (т. 1, а.с. 154-155).

З наведеного вбачається, що спірні нежитлові приміщення на АДРЕСА_5 Сміливих АДРЕСА_1 м АДРЕСА_3 Львові перебувають на балансі відділу освіти Галицького та Франківського району управління освіти департаменту гуманітарної політики Львівської міської ради.

З інформаційної довідки по приміщеннях на АДРЕСА_6 . Сміливих, 26 у м. Львові №4-260107-643 від 30.10.2018р., наданої Відділом освіти Галицького та Франківського районів, вбачається, що з 04.01.2000р. до 2009 року у частині приміщень лівого крила будівлі (4 групи) згідно з договором оренди функціонувала приватна школа-гімназія Еврика . Після вивільнення приміщень з 2009 року по 2015 рік спірні приміщення були вільними, знаходились у непридатному для подальшого використання стані, ніким не використовувались та потребували проведення капітальних ремонтних робіт (т. 3, а.с. 43).

У 2015 році було виготовлено проектно-кошторисну документацію на проведення капітального ремонту вільних нежитлових приміщень та у 2015-2016 роках проведено ремонтні роботи у згаданих приміщеннях.

Суд першої інстанції помилково взяв до уваги, як належний доказ, висновок експерта №39/16 від 06.12.2016р. Названий експертний висновок, в порушення приписів частини 7 статті 98 ГПК України, не містить інформації про те, що експерт обізнаний про кримінальну відповідальність за завідомо неправдивий висновок. Тому цей доказ не є належним та допустимим в розумінні ст.ст.76, 77 ГПК України.

Посилання скаржника - Львівського дошкільного навчального закладу № 42 Львівської міської ради, на те, що спірні приміщення використовувались ним та були необхідними для забезпечення належного функціонування закладу, не відповідає дійсності, оскільки спростовується вищенаведеними обставинами.

В матеріалах справи відсутні належні, достовірні та допустимі докази, які б вказували на те, що нежитлові приміщення, розміщені в будівлі за адресою: АДРЕСА_1 , загальною площею 886,4 кв.м,: першого поверху під індексами 1-28 площею 442,2 кв.м, другого поверху під індексами 77-101 площею 442,2 кв.м перебувають чи перебували у Львівського дошкільного навчального закладу № 42 Львівської міської ради Львівської області на праві оперативного управління або господарського відання.

Таким чином, твердження позивача про порушення його прав та інтересів у зв`язку з прийняттям спірної ухвали не відповідає наявним у матеріалах справи доказам та положенням чинного законодавства України.

З аналізу фактичних обставин справи суд апеляційної інстанції констатує, що при прийнятті спірної ухвали № 3690 від 12.07.2018р. Про створення закладу дошкільної освіти (ясел-садка) № 188 Львівська міська рада діяла у межах, спосіб та у відповідності до положень чинного законодавства України.

Таким чином, рішення місцевого господарського суду підлягає скасуванню в частині задоволення позовних вимог про визнання недійсною ухвали Львівської міської ради Про створення закладу дошкільної освіти (ясел-садка) N188 №3690 від 12.07.2018р. в частині п.1 п.п. 1.1 та 1.2 про створення закладу дошкільної освіти (ясел-садка) №188 комунальної форми власності на вулиці Сміливих,26 у м.Львові у нежитлових приміщеннях загальною площею 886,4 кв.м, у тому числі: 1.1 Першого поверху під індексами 1-28 площею 442,2 кв.м, 1.2 Другого поверху під індексами 77-101 площею 442,2 м.кв. та в частині скасування реєстраційної дії/запису в Єдиному державному реєстрі №14151020000044820 від 12.07.2018 року про реєстрацію Комунальної установи Закладу дошкільної освіти (ясла - садок) №188 Львівської міської ради (Заклад дошкільної освіти №188). В цій частині позовних вимог належить прийняти нове рішення. У задоволенні названої частини позовних вимог - відмовити.

Зважаючи на законність ухвали Львівської міської ради Про створення закладу дошкільної освіти (ясел-садка) N188 №3690 від 12.07.2018р., позовні вимоги (з урахуванням уточнення позовної заяви) в частині усунення перешкод в користуванні нежитловими приміщеннями на вул. Сміливих, 26 у м. Львові, площею 886,4 кв.м та зобов`язання Львівську міську раду, Управління освіти департаменту гуманітарної політики Львівської міської ради, Відділ освіти Галицького та Франківського районів Управління освіти департаменту гуманітарної політики Львівської міської ради, Комунальну установу закладу дошкільної освіти (ясла-садок) № 188 Львівської міської ради, відновити становище, що існувало до порушення прав позивача та повернути в оперативне управління Львівському дошкільному навчальному закладу №42 Львівської міської ради спірні нежитлові приміщення на вул. Сміливих, 26 у м. Львові заявлені позивачем неправомірно.

Суд першої інстанції вірно зазначив, що до компетенції суду не входить зобов`язувати відповідачів приймати будь-які конкретні рішення та вчиняти дії, адже згідно чинного законодавства України суд не має права перебирати на себе повноваження, віднесені до компетенції органів місцевого самоврядування та органів державної влади, не може перебирати на себе функцію певного органу, яка не покладена на суд законом.

Тому в цій частині позову оскаржуване судове рішення необхідно залишити без змін.

Відповідно до частин 1, 2 статті 86 Господарського процесуального кодексу України суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів. Жодні докази не мають для суду заздалегідь встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.

Згідно з практикою Європейського Суду з прав людини, яка відображає принцип належного здійснення правосуддя, у рішеннях судів та органів, що вирішують спори, має бути належним чином викладено підстави, на яких вони ґрунтуються. Обсяг цього обов`язку щодо обґрунтовування рішення може бути різним залежно від характеру самого рішення і має визначатись з урахуванням обставин відповідної справи (Справа Мала проти України , заява № 4436/07, рішення від 03.07.2014, пункт 49).

Підсумовуючи вищевказане, апеляційний господарський суд прийшов до висновку про те, що наведені в оскаржуваному рішенні місцевого господарського суду висновки не у повній мірі відповідають обставинам справи, судом неправильно застосовано норми матеріального права, в зв`язку з чим рішення господарського суду Львівської області від 11.10.2018р. у справі № 914/1287/18 слід частково скасувати.

Судові витрати за розгляд позовної заяви та апеляційних скарг необхідно покласти на позивача згідно вимог ст.129 ГПК України.

Керуючись, ст. ст. 86, 269, 270, 275, 277, 282 Господарського процесуального кодексу України, Західний апеляційний господарський суд -

ПОСТАНОВИВ :

В задоволенні апеляційної скарги Львівського дошкільного навчального закладу №42 Львівської міської ради б/н від 14.01.2019р. (вх. № 01-05/256/19 від 16.01.2019р.) відмовити.

Апеляційні скарги Львівської міської ради б/н від 05.11.2018р. (вх. № 01-05/930/18 від 05.11.2018р.) та Управління освіти Департаменту гуманітарної політики Львівської міської ради б/н від 02.11.2018р. (вх. № 01-05/905/18 від 05.11.2018р.) задоволити.

Рішення господарського суду Львівської області від 11.10.2018р. у справі №914/1287/18 скасувати в частині задоволення позовних вимог Львівського дошкільного навчального закладу № 42 Львівської міської ради Львівської області про визнання недійсною ухвали №3690 Львівської міської ради Про створення закладу дошкільної освіти (ясел-садка) №188 в частині п.1 п.п.1.1. та 1.2 про створення закладу дошкільної освіти (ясел-садка) № 188 комунальної форми власності на вулиці Сміливих, 26 у м. Львові у нежитлових приміщеннях загальною площею 886,4 кв.м, у тому числі: 1.1. Першого поверху під індексами 1-28 площею 442,2 кв.м, 1.2. Другого поверху під індексами 77-101 площею 442,2 кв.м та скасування реєстраційної дії/запису в Єдиному державному реєстрі №1 415 102 000 0044820 від 12.07.2018 року про реєстрацію Комунальної установи Закладу дошкільної освіти (ясла-садок) №188 Львівської міської ради (Заклад дошкільної освіти №188). Прийняти в цій частині нове рішення. У задоволенні позовних вимог відмовити.

В іншій частині рішення господарського суду Львівської області від 11.10.2018р. у справі №914/1287/18 залишити без змін.

Судові витрати за розгляд позовної заяви та апеляційних скарг покласти на позивача.

Стягнути з Львівського дошкільного навчального закладу № 42 Львівської міської ради (79044, м. Львів, вул. Сміливих, 26, код ЄДРПОУ 25251401) на користь Львівської міської ради (79008, м. Львів, пл. Ринок, 1, код ЄДРПОУ 04055896) 10572,00 судового збору за розгляд апеляційної скарги Львівської міської ради.

Стягнути з Львівського дошкільного навчального закладу № 42 Львівської міської ради (79044, м. Львів, вул. Сміливих, 26, код ЄДРПОУ 25251401) на користь Управління освіти Департаменту гуманітарної політики Львівської міської ради (79008, м. Львів, пл. Ринок, 9, код ЄДРПОУ 02144743) 10572,00 судового збору за розгляд апеляційної скарги Управління освіти Департаменту гуманітарної політики Львівської міської ради.

Справу повернути в господарський суд Львівської області.

Постанова набирає законної сили з дня її прийняття.

Строки та порядок оскарження постанов (ухвал) апеляційного господарського суду визначені в § 1 глави 2 Розділу IV ГПК України.

Веб-адреса судового рішення в Єдиному державному реєстрі судових рішень: http//reyestr.court.gov.ua.

Головуючий суддя О.В. Зварич

Суддя О.П. Дубник

Суддя О.С. Скрипчук

Дата ухвалення рішення08.07.2019
Оприлюднено14.07.2019
Номер документу82995044
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —914/1287/18

Постанова від 14.11.2019

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Мамалуй О.О.

Ухвала від 12.11.2019

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Мамалуй О.О.

Ухвала від 31.10.2019

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Мамалуй О.О.

Ухвала від 29.10.2019

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Мамалуй О.О.

Ухвала від 03.10.2019

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Мамалуй О.О.

Ухвала від 12.09.2019

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Мамалуй О.О.

Постанова від 08.07.2019

Господарське

Західний апеляційний господарський суд

Зварич Оксана Володимирівна

Ухвала від 10.06.2019

Господарське

Західний апеляційний господарський суд

Зварич Оксана Володимирівна

Ухвала від 27.05.2019

Господарське

Західний апеляційний господарський суд

Зварич Оксана Володимирівна

Ухвала від 28.05.2019

Господарське

Західний апеляційний господарський суд

Зварич Оксана Володимирівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні