ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 500/2455/18
10 липня 2019 рокум.Тернопіль
Тернопільський окружний адміністративний суд, у складі:
головуючої судді Дерех Н.В.
за участю:
секретаря судового засідання Заблоцька І.І.
представників позивача Ленько Р.І., Авдєєнко В.В.
представника відповідача Зушман О.Б.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в місті Тернополі за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням (викликом) сторін адміністративну справу за позовом Комунальної установи початковий спеціалізований мистецький навчальний заклад "Тернопільська музична школа №2 ім. Михайла Вербицького" до Відділу державного архітектурно-будівельного контролю Тернопільської міської ради про визнання протиправною та скасування постанови про накладення штрафу,
ВСТАНОВИВ:
Комунальна установа початковий спеціалізований мистецький навчальний заклад Тернопільська музична школа №2 ім.Михайла Вербицького (надалі, позивач, Музична школа) звернулася до Тернопільського окружного адміністративного суду з позовом до Відділу державного архітектурно-будівельного контролю Тернопільської міської ради (надалі, відповідач, Відділ ДАБІ), в якому просила скасувати Постанову Відділу державного архітектурно-будівельного контролю Тернопільської міської ради №13-380/27 від 22.08.2018 року про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності на Комунальну установу початковий спеціалізований мистецький навчальний заклад Тернопільська музична школа №2 ім.Михайла Вербицького .
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що замовником за об`єктом Капітальний ремонт даху в Тернопільській музичній школі №2 ім.М.Вербицького за адресою вул.Пушкіна,4, в м.Тернопіль є Управління культури і мистецтв Тернопільської міської ради (надалі, Управління) і всі документи та правочини, що стосуються даного об`єкту, підписував начальник Управління, оскільки такі повноваження належать Управлінню. Представник позивача вказав, що Музична школа не була і не може бути замовником, у зв`язку із відсутністю відповідних повноважень. Представник позивача вважає, що такі обставини були відомі відповідачу на момент проведення перевірки та винесення оскаржуваної постанови. Таким чином, вважає, що оскаржувана в даній справі постанова є протиправною та підлягає скасуванню. У зв`язку із наведеним, представник позивача просив позов задовольнити повністю.
Ухвалою Тернопільського окружного адміністративного суду від 19.11.2018 року позовну заяву залишено без руху та надано строк для усунення недоліків до 29.11.2018 року. У вказаний строк позивач усунув недоліки позовної заяви, яку залишено без руху.
Ухвалою Тернопільського окружного адміністративного суду від 03.12.2018 року прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження в даній адміністративній справі за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням (викликом) сторін. Судове засідання у справі призначено на 27.12.2018 року о 10:30 год.
Представник відповідача подав до суду відзив на позовну заяву, в якому зазначив, що позивач підписав акт, складений за результатами проведення позапланового заходу, протокол про адміністративне правопорушення від 18.10.2018 року, без зауважень, та не заперечував факт виконання ним будівельних робіт без відповідних документів, що дають право на виконання будівельних робіт та затвердженої в установленому законодавством порядку проектної документації. Представник відповідача вказав, що жодних доказів, які б підтвердили дотримання позивачем дотримання вимог чинного законодавства при проведенні будівельних робіт не надано під час розгляду справи про адміністративне правопорушення. Щодо тверджень позивача про те, що Комунальна установа початковий спеціалізований мистецький навчальний заклад Тернопільська музична школа №2 ім.Михайла Вербицького не є замовником будівельних робіт з капітального ремонту покрівлі музичної школи №2 ім.М.Вербицького за адресою вул.Пушкіна, м.Тернопіль, представник відповідача зазначив, що відповідно до поданого позивачем Статуту, все майно, передане Закладу Засновником , знаходиться у нього на праві повного оперативного управління. Таким чином, представник відповідача вважає, що оскаржувана у даній справі постанова є такою, що винесена у відповідності до вимог чинного законодавства України.
27.12.2018 року у відкритому судовому засіданні оголошено перерву до 22.01.2019 року о 14:00 год.
Ухвалою Тернопільського окружного адміністративного суду від 22.01.2019 року позов Комунальної установи початковий спеціалізований мистецький навчальний заклад Тернопільська музична школа №2 ім.Михайла Вербицького в даній справі залишено без розгляду.
Постановою Восьмого апеляційного адміністративного суду від 25.04.2019 року у справі №857/1916/19 ухвалу Тернопільського окружного адміністративного суду від 22.01.2019 року про залишення позовної заяви без розгляду у справі №500/2455/18 скасовано і направлено справу для продовження розгляду до суду першої інстанції.
30.0.2019 року дану справу отримано Тернопільським окружним адміністративним судом. Протоколом передачі справи раніше визначеному складу суду від 30.05.2019 року справу передано судді Дерех Н.В.
Ухвалою Тернопільського окружного адміністративного суду від 04.06.2019 року призначено судове засідання в даній справі на 20.06.2019 року о 11:00 год.
Ухвалою Тернопільського окружного адміністративного суду від20.06.2019 року розгляд справи відкладено до 10.07.2019 року о 11:30 год.
10.07.2019 року у судовому засіданні представники позивача позовні вимоги підтримали, позов просили задовольнити повністю з мотивів, наведених у позовній заяві.
Представник відповідача у судовому засіданні проти позову заперечила, просила відмовити у його задоволенні повністю.
Судом встановлено, що посадовими особами Відділу ДАБІ перевірено дотримання суб`єктами містобудування вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил на об`єкті: Виконання робіт з капітального ремонту покрівлі музичної школи №2 імені М.Вербицького за адресою вул.Пушкіна, 4, м.Тернопіль .
Даний позаплановий захід державного нагляду (контролю) проводився у період з 12.10.2018 року по18.10.2018 року на підставі посвідчення (направлення) №194 від 11.10.2018 року. За результатами проведення планового (позапланового) заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання суб`єктами містобудування вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм і правил під час виконання підготовчих та будівельних робіт 18.10.2018 року посадовими особами Відділу ДАБІ складено Акт № 105-194. Даним Актом виявлені наступні порушення: 1) під час проведення позапланової перевірки встановлено, що комунальною установою початковий спеціалізований мистецький навчальний заклад Тернопільська музична школа №2 ім.Михайла Вербицького - замовник проводяться будівельні роботи з капітального ремонту покрівлі музичної школи №2 ім.М.Вербицького за адресою вул.Пушкіна,4, м.Тернопіль, без відповідних дозвільних документів виданих органом держархбудконтролю та без затвердженої у встановленому законодавством порядку проектної документації, чим порушено вимоги п.1 ч.1 ст.36 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності , абз.1 п.5 постанови Кабінету Міністрів України від 13.04.2011 року №466 Деякі питання виконання підготовчих і будівельних робіт; 2) під час проведення позапланової перевірки встановлено, що ТОВ ТОМ-ІнвестБУД - генпідрядник проводяться будівельні роботи з капітального ремонту покрівлі музичної школи №2 ім.М.Вербицього за адресою вул.Пушкіна, 4, м.Тернопіль без відповідних дозвільних документів виданих органом держархбудконтролю та без затвердженої у встановленому законодавством порядку проектної документації, чим порушено п.7.2. ДБН А.3.1-5:2016 Організація будівельного виробництва , ч.1 ст.9 Закону України Про архітектурну діяльність , п.1 ч.1ст.36 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності , п.1 ч.1 ст.36 Про регулювання містобудівної діяльності , абз.1 п.5 постанови Кабінету Міністрів України від 13.04.2011 року №466 Деякі питання виконання підготовчих і будівельних робіт .
Даний Акт одержано директором Комунальної установи початковий спеціалізований мистецький навчальний заклад Тернопільська музична школа №2 ім.Михайла Вербицького 18.10.2018 року та підписаний із застереженням Пояснення зауваження або заперечення щодо проведеного заходу державного нагляду (контролю) та складеного акта перевірки - не маю, не погоджуюсь .
22.10.2018 року начальником Відділу державного архітектурно-будівельного контролю Тернопільської міської ради Горішнім М.В. винесено постанову про накладення штрафу у сфері містобудівної діяльності №13-380/27, у відповідності до якої Комунальною установою початковий спеціалізований мистецький навчальний заклад Тернопільська музична школа №2 ім.Михайла Вербицького вчинено правопорушення, передбачене пунктом 2 частини другої ст.2 Закону України Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності та накладено штраф у розмірі 66276,00 грн.
Позивач, не погоджуючись з даною постановою про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності, звернувся до суду з даним адміністративним позовом.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає, що у відповідності до статті 19 Конституції України визначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Частиною першою статті 36 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" передбачено, що право на виконання підготовчих робіт (якщо вони не були виконані раніше згідно з повідомленням про початок виконання підготовчих робіт) і будівельних робіт на об`єктах, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з незначними наслідками (СС1), об`єктах, будівництво яких здійснюється на підставі будівельного паспорта, надається замовнику та генеральному підряднику чи підряднику (у разі якщо будівельні роботи виконуються без залучення субпідрядників) після подання повідомлення про початок виконання будівельних робіт.
Згідно частини 8 ст.36 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності", замовник відповідно до закону несе відповідальність за повноту та достовірність даних, зазначених у поданому ним повідомленні про початок виконання будівельних робіт, та за виконання будівельних робіт без повідомлення.
Згідно абзацу 1 п.5 Порядку виконання підготовчих та будівельних робіт, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 13.04.2011 року №466, будівельні роботи можуть виконуватися замовником після отримання документа, що посвідчує право власності чи користування земельною ділянкою, або договору суперфіцію та: подання повідомлення про початок виконання будівельних робіт - щодо об`єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з незначними наслідками (СС1) та об`єктів, будівництво яких здійснюється на підставі будівельного паспорта; видачі замовнику дозволу на виконання будівельних робіт - щодо об`єктів, які за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів із середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками або підлягають оцінці впливу на довкілля відповідно до Закону України "Про оцінку впливу на довкілля".
Пунктом 2 частини другої ст.2 Закону України "Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності" передбачено, що суб`єкти містобудування, які є замовниками будівництва об`єктів (у разі провадження містобудівної діяльності), або ті, що виконують функції замовника і підрядника одночасно, несуть відповідальність у вигляді штрафу за такі правопорушення, зокрема, виконання будівельних робіт без повідомлення про початок їх виконання, а також наведення недостовірних даних у такому повідомленні, вчинене щодо об`єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з незначними наслідками (СС1), - у розмірі тридцяти шести прожиткових мінімумів для працездатних осіб.
Системний аналіз норм чинного законодавства України дає підстав вважати, що за правопорушення у сфері містобудівної діяльності можуть бути притягнені лише замовники будівництва або ті, що виконують функції замовника і підрядника одночасно.
Як вбачається з матеріалів справи, Музична школа діє на підставі Статуту, затвердженого рішенням Тернопільської міської ради від 27.02.2015 року №6/57/8 (надалі, Статут).
Відповідно до п.1.4 Статуту, засновником Музичної школи є Тернопільська міська рада. Управління закладом безпосередньо здійснює Управління культури і мистецтв Тернопільської міської ради (Уповноважений орган).
Пунктом 3.1.9 Положення про Управління культури і мистецтв, передбачено, що до функцій Управління, належить організація підготовки початкових спеціалізованих мистецьких навчальних закладів до нового навчального року, зокрема, до роботи в осінньо - зимовий період, проведення поточних та капітальних ремонтів приміщень.
У відповідності до Додатку №6 до Рішення Тернопільської міської ради "Про бюджет міста Тернополя на 2018 рік", від 15.12.2017 року №7/21/42, визначено Перелік об`єктів, видатки на які будуть проводитись за рахунок коштів бюджету розвитку, серед яких виділено кошти на капітальний ремонт даху Тернопільської музичної школи №2. Головним розпорядником, відповідальним за виконання бюджетної програми/напрямку видатків визначено Управління культури і мистецтв Тернопільської міської ради.
14.08.2018 року начальником Управління культури і мистецтв Тернопільської міської ради видано наказ №134/03 "Щодо затвердження кошторису", затверджено кошторисну документацію на 2018 рік, а саме на завершення капітального ремонту даху Тернопільської музичної школи №2 ім.М.Вербицького за адресою вул.Пушкіна, 4 в сумі 900000,00 грн.
15.08.2018 року між Приватним малим підприємством "Нортон", назване в подальшому "Виконавець", в особі директора Мазурика В .Р., який діє на підставі Статуту, з однієї сторони, та Управління культури і мистецтв Тернопільської міської ради, що діє в інтересах Тернопільської музичної школи №2 ім.М.Вербицького, в подальшому "Замовник", в особі начальника Смик О.І . , що діє на підставі Положення уклали договір №81-18, у відповідності до якого "Замовник" "Виконавець" приймає на себе зобов`язання з виконання робіт з виготовлення проектно-кошторисної документації по об`єкту "Капітальний ремонт даху в Тернопільській музичній школі №2 ім.М.Вербицького за адресою вул.Пушкіна,4 в м.Тернополі" ДК 021:2015 код 45453000-7 "Капітальний ремонт і реставрація". Оплата послуг за вказаним договором підтверджується платіжним дорученням №1769 від 17.08.2018 року.
Також, 15.08.2018 року між Управлінням культури і мистецтв Тернопільської міської ради (Замовник) в особі начальника Смик О.І. та Державним підприємством "Спеціалізована державна експертна організація "Центральна служба Української державної будівельної експертизи" (Виконавець) укладено договір № 20-0553-18 на виконання експертизи проекту будівництва. Оплата послуг за вказаним договором підтверджується платіжним дорученням №1770 від 17.08.2018 року.
31.08.2018 року між Управлінням культури і мистецтв Тернопільської міської ради, що діє в інтересах Тернопільської музичної школи №2 ім.М.Вербицького", в особі начальника Смик О.І., що діє на підставі Положення, далі "Замовник", і Товариством з обмеженою відповідальністю "ТОМ-ІнвестБуд", що надалі по тексту цього договору іменується "Виконавець", в особі директора Мазурика В.Р. , що діє на підставі Статуту, з другої сторони, уклали Договір №45-18, у відповідності до якого Виконавець зобов`язується виконати роботи з капітального ремонту даху в Тернопільській музичній школі №2 ім.М.Вербицького за адресою вул.Пушкіна,4 в м.Тернополі ДК 021:2015 код 45260000-7 Покрівельні роботи та інші спеціалізовані будівельні роботи, а Замовник прийняти цю роботу та оплатити її. Оплата послуг за вказаним договором підтверджується платіжним дорученням №1915 від 04.09.2018 року.
10.10.2018 року між Управлінням культури і мистецтв Тернопільської міської ради, в особі начальника Смик О.І., що діє на підставі Положення та в інтересах комунальної установи "Тернопільська музична школа №2 ім.М.Вербицького", та іменується в подальшому "Замовник", та КП фірма "Тернопільбудінвестзамовник" Тернопільської міської ради, в особі директора Кришталовського Р.К. , що діє на підставі Статуту, та іменується в подальшому "Технагляд", уклали Договір на проведення технічного нагляду №154 щодо здійснення технічного нагляду за виконанням робіт по капітальному ремонту покрівельних робіт даху в Тернопільській музичній школі №2 ім.М.Вербицького, за адресою вул.Пушкіна, 4, м.Тернополі.
Крім того, складовою робочого проекту "Капітальний ремонт даху в Тернопільській музичній школі №2 ім.М.Вербицького, за адресою вул.Пушкіна,4 в м.Тернопіль" є висновок за результатам обстеження технічного стану будівлі (споруди), в якому замовником об`єкта "Капітальний ремонт даху в Тернопільській музичній школі №2 ім.М.Вербицького за адресою вул.Пушкіна,4 в м.Тернопіль" зазначено Управління культури і мистецтв Тернопільської міської ради.
В той же час, як вбачається з оскаржуваної постанови про накладення штрафу під час проведення позапланової перевірки встановлено, що Комунальною установою початковий спеціалізований мистецький навчальний заклад "Тернопільська музична школа №2 ім.Михайла Вербицького" - замовник, проводяться будівельні роботи з капітального ремонту покрівлі музичної школи №2 ім.М.Вербицького за адресою вул.Пушкіна,4, м.Тернопіль, без відповідних дозвільних документів виданих органом держархбудконтролю та без затвердженої у встановленому законодавством порядку проектної документації.
На думку суду, у спірному випадку, замовником за об`єктом "Капітальний ремонт даху в Тернопільській музичній школі №2 ім.М.Вербицького за адресою вул.Пушкіна, 4 в м.Тернопіль", є Управління культури і мистецтв Тернопільської міської ради, на підтвердження чого до матеріалів даної справи долучені належні, достатні та допустимі докази.
Частинами першою та другою статті 77 КАС України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
При цьому, відповідачем у справі не подано до суду, а судом не здобуто належних, достатніх та допустимих доказів, що позивач у справі був замовником за об`єктом "Капітальний ремонт даху в Тернопільській музичній школі №2 ім.М.Вербицького за адресою вул.Пушкіна, 4 в м.Тернопіль".
З огляду на наведене, позивач в даній справі, Комунальна установа початковий спеціалізований мистецький навчальний заклад Тернопільська музична школа №2 ім.Михайла Вербицького не була замовником за об`єктом "Капітальний ремонт даху в Тернопільській музичній школі №2 ім.М.Вербицького за адресою вул.Пушкіна, 4 в м.Тернопіль".
При цьому, суд приймає до уваги твердження сторони позивача, що у спірному випадку Музична школа не могла бути замовником у зв`язку із відсутністю відповідних повноважень у керівника позивача.
Таким чином, суд вважає, що оскаржувана в даній справі постанова про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності винесена з порушення норм чинного законодавства України.
Вирішуючи спір по суті, суд зазначає, що з огляду на норм ст.245 КАС України, належним способом захисту прав позивача є визнання протиправною та скасування Постанови Відділу державного архітектурно-будівельного контролю Тернопільської міської ради №13-380/27 від 22.08.2018 року про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної
Враховуючи вищенаведене, з огляду на норми ст.2 КАС України, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають до задоволення повністю.
Оскільки суд дійшов висновку, що позов підлягає до задоволення повністю, сплачений судовий збір підлягає відшкодуванню за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень.
Керуючись статтями 139, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ВИРІШИВ:
1.Позов Комунальної установи початковий спеціалізований мистецький навчальний заклад "Тернопільська музична школа №2 ім. Михайла Вербицького" до Відділу державного архітектурно-будівельного контролю Тернопільської міської ради про визнання протиправною та скасування постанови про накладення штрафу - задовольнити повністю.
2.Визнати протиправною та скасувати Постанову Відділу державного архітектурно-будівельного контролю Тернопільської міської ради (м.Тернопіль, бульвар Т.Шевченка,1) про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 22.10.2018 року №13-380/27.
3.Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Відділу державного архітектурно-будівельного контролю Тернопільської міської ради (м.Тернопіль, бульвар Т.Шевченка,1) на користь Комунальної установи початковий спеціалізований мистецький навчальний заклад "Тернопільська музична школа №2 ім. Михайла Вербицького" (м.Тернопіль, бульвар Пушкіна,4, код ЄДРПОУ 05462722) судовий збір у розмірі 1762 (одна тисяча сімсот шістдесят дві) грн. 00 коп. сплачений згідно квитанції про сплату №92598 від 28.11.2018 року.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Тернопільський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Повне судове рішення складено 15 липня 2019 року.
Головуюча суддя Дерех Н.В.
копія вірна
Суддя Дерех Н.В.
Суд | Тернопільський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 10.07.2019 |
Оприлюднено | 17.07.2019 |
Номер документу | 83039378 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Шевчук Світлана Михайлівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Шевчук Світлана Михайлівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Бруновська Надія Володимирівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Бруновська Надія Володимирівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Бруновська Надія Володимирівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Бруновська Надія Володимирівна
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Дерех Надія Володимирівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні