ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
про відмову у відкритті апеляційного провадження
16 липня 2019 рокуЛьвів№ 857/6266/19
Восьмий апеляційний адміністративний суд в складі колегії суддів:
судді-доповідача -Коваля Р. Й. суддів -Гуляка В. В. Ільчишин Н. В.
перевіривши апеляційну скаргу Головного управління ДФС у Львівській області на рішення Львівського окружного адміністративного суду від 26 листопада 2018 року у справі № 813/2656/18 за адміністративним позовом товариства з обмеженою відповідальністю "Терен Про" до Головного управління ДФС у Львівській області, Державної фіскальної служби України про визнання протиправним і скасування рішення, зобов`язання вчинити дії,
ВСТАНОВИВ:
Ухвалою судді Восьмого апеляційного адміністративного суду від 18 червня 2019 року апеляційну скаргу залишено без руху у зв`язку з порушеннями строків встановлених ч.1 ст.295 КАС України, та надано десятиденний строк з дня вручення копії цієї ухвали для усунення виявленого недоліку.
Згідно з повідомленням про вручення поштового відправлення із штриховим ідентифікатором № 7900727094241 вручено скаржнику 25 червня 2019 року.
Проаналізувавши матеріали справи, суд прийшов до висновку про наявність підстав для відмови у відкритті апеляційного провадження з огляду на наступне.
На виконання вимог вказаної ухвали у встановлений судом строк, скаржником подано до суду клопотання про поновлення строку апеляційного оскарження, яке обґрунтоване тим, що апеляційна скарга подається вдруге після її повернення з Восьмого апеляційного адміністративного суду. Зазначає, що строк пропущено у зв`язку із процедурою по оплаті судового збору, яка від неї не залежить і вказує, що ГУ ДФС у Львівській області неодноразово зверталось для отримання коштів для сплати судового збору. Вказує, що кожен має право на апеляційне оскарження рішення суду та доступ до правосуддя.
Покликається на пункт 1 статті 6 Конвенції про захист прав людини і основположних свобод, рішення ЄСПЛ у справі "Креуз проти Польщі" від 19.06.2001р., що сплата судового збору не повинна перешкоджати доступу до суду.
Відповідно до положень частини третьої статті 298 Кодексу адміністративного судочинства України апеляційна скарга залишається без руху у випадку, якщо вона подана після закінчення строків, установлених статтею 295 цього Кодексу, і особа, яка її подала, не порушує питання про поновлення цього строку, або якщо підстави, вказані нею у заяві, визнані неповажними. При цьому протягом десяти днів з дня вручення ухвали особа має право звернутися до суду апеляційної інстанції з заявою про поновлення строку або вказати інші підстави для поновлення строку.
Якщо скаржником у строк, визначений судом, не подано заяву про поновлення строку на апеляційне оскарження або наведені підстави для поновлення строку на апеляційне оскарження визнані судом неповажними суд апеляційної інстанції відмовляє у відкритті апеляційного провадження у справі (пункт 4 частини першої статті 299 Кодексу адміністративного судочинства України).
Судом встановлено, що рішенням Львівського окружного адміністративного суду від 26 листопада 2018 року задоволено адміністративний позов товариства з обмеженою відповідальністю "Терен Про" до Головного управління Державної фіскальної служби у Львівській області, Державної фіскальної служби України про визнання протиправним і скасування рішення, зобов`язання вчинити дії.
Із матеріалів справи слідує, що оскаржене судове рішення проголошено 26.11.2018, повне судове рішення складено 28.11.2018.
Вперше апеляційну скаргу подано 02 січня 2019 року.
Ухвалою Восьмого апеляційного адміністративного суду від 06.03.2019 апеляційну скаргу повернуто скаржнику, у зв`язку із не усуненням її недоліків.
Вдруге апеляційну скаргу подано 07 червня 2019 року, тобто з пропуском строку на апеляційне оскарження та знову не сплачено судовий збір.
На підтвердження свого клопотання скаржник додає копії листів про збільшення суми коштів на сплату судового збору та повідомлень про здійснення безспірного списання коштів.
Проте ці доводи апеляційний суд не приймає до уваги, оскільки із наданих доказів не можливо встановити стан рахунку скаржника та можливість сплатити судовий збір в інші дні, з моменту проголошення рішення і до моменту подання апеляційної скарги.
Щодо обгрунтувань, зазначених в клопотанні про поновлення строку на апеляційне оскарження, суд зазначає наступне.
Право на доступ до правосуддя не є абсолютним з точки зору його практичного забезпечення. У справі « Golder проти Сполученого Королівства» ЄСПЛ зазначив, що вказане право в силу своєї природи вимагає державного регулювання (яке може змінюватися залежно від місця та часу, з урахуванням потреб і ресурсів як суспільства, так і конкретних осіб). Разом з тим, таке врегулювання не повинно завдавати шкоди змісту цього права та конкурувати з іншими правами, встановленими Конвенцією.
Під такими законними обмеженнями ЄСПЛ розглядає передбачені законом строки давності, заходи забезпечення позову, нормативне регулювання права звернення до суду.
З аналізу практики ЄСПЛ видно, що поновлення строку на оскарження судового рішення може бути обґрунтованим та вважається співвідносним та виправданим стосовно неповного забезпечення принципу правової визначеності, зазвичай, якщо: 1) недотримання строків було зумовлене діями (бездіяльністю) суду попередньої інстанції, зокрема, особі не надіслано протягом строку на оскарження судового рішення копію повного тексту рішення суду попередньої інстанції (справа «Мушта проти України» ); 2) пропуск строку на оскарження обумовлений особливими і непереборними обставинами суттєвого та переконливого характеру (справи «Рябих проти Росії» , «Устименко проти України» ); 3) відновлення строку необхідне для виправлення фундаментальних недоліків або помилок правосуддя (виправлення серйозних судових помилок) (справи «Безруков проти Росії» , «Брумареску проти Румунії» ).
За таких обставин, вказані скаржником підстави, не свідчать про поважність причин пропуску строку апеляційного оскарження і носять внутрішній організаційних характер.
Крім того, відповідно до рішення Європейського суду з прав людини від 19.06.2001 р. у справі "Креуз проти Польщі" "право на суд" не є абсолютним, воно може обмежуватися державою різноманітними засобами.
Враховуючи вищенаведене, суд вважає, що вказані підстави пропуску строку на апеляційне оскарження є неповажними, а тому у відкритті апеляційного провадження у справі слід відмовити.
На підставі викладеного, керуючись статтями 298, 299, 325 Кодексу адміністративного судочинства України,
УХВАЛИВ:
Відмовити у відкритті апеляційного провадження за апеляційною скаргою Головного управління ДФС у Львівській області на Львівського окружного адміністративного суду від 26 листопада 2018 року у справі № 813/2656/18 за адміністративним позовом товариства з обмеженою відповідальністю "Терен Про" до Головного управління ДФС у Львівській області, Державної фіскальної служби України про визнання протиправним і скасування рішення, зобов`язання вчинити дії.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання та може бути оскаржена протягом тридцяти днів шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до суду касаційної інстанції.
Суддя-доповідач Р. Й. Коваль судді В. В. Гуляк Н. В. Ільчишин
Суд | Восьмий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 16.07.2019 |
Оприлюднено | 18.07.2019 |
Номер документу | 83042033 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Коваль Роман Йосипович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Кузьмич Сергій Миколайович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Кузьмич Сергій Миколайович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Кузьмич Сергій Миколайович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні