Рішення
від 17.07.2019 по справі 160/3258/19
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

17 липня 2019 року Справа № 160/3258/19 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого суддіЛозицької І.О., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи у місті Дніпрі адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «АПП Трейд» до Головного управління Державної фіскальної служби у Дніпропетровській області, третя особа: Товариство з обмеженою відповідальністю «Продом» про визнання протиправним та часткове скасування податкового повідомлення-рішення, -

ВСТАНОВИВ :

11.04.2019 року до Дніпропетровського окружного адміністративного суду звернулось Товариство з обмеженою відповідальністю «АПП Трейд» (далі - ТОВ «АПП Трейд» , позивач) з позовом до Головного управління Державної фіскальної служби у Дніпропетровській області (далі - відповідач), третя особа: Товариство з обмеженою відповідальністю «Продом» , в якому просить суд:

- визнати протиправним та частково скасувати податкове повідомлення-рішення від 11.12.2018 року № 0022765341 (форма «Н» ) про застосування штрафу в розмірі 10% у сумі 7254,66 грн., прийнятого Головним управлінням Державної фіскальної служби у Дніпропетровській області на підставі акта від 09.11.2018 року № 64618/04-36-53-41/38677479, в частині зменшення застосування штрафу у розмірі 7178,92 грн., з урахуванням своєчасного направлення податкових накладних № 8 від 02.10.2018 року, № 65 від 15.10.2018 року, № 4 від 01.10.2018 року, № 43 від 09.10.2018 року, № 61 від 11.10.2018 року на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що податкове повідомлення - рішення від 11.12.2018 року № 0022765341 (форма «Н» ) в частині застосування штрафу в розмірі 10% у сумі 7178,92 грн. є протиправним та підлягає скасуванню, оскільки, податкові накладні № 8 від 02.10.2018 року, № 65 від 15.10.2018 року, № 4 від 01.10.2018 року, № 43 від 09.10.2018 року, № 61 від 11.10.2018 року, складені TOB «АПП Трейд» за жовтень 2018 року є такими, що направлені на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних вчасно, а саме, 31.10.2018 року. Проте, не були прийняті на реєстрацію з підстав того, що сума ПДВ в документі не може перевищувати суму ПДВ, на яку продавець має право зареєструвати податкові накладні. Позивач вказує, що відповідно до пункту 200-1.3 статті 200-1 Податкового кодексу України, станом на 18:00 годину 31.10.2018 року TOB «АПП Трейд» повинно було вже мати суму податку, на яку платники мають право зареєструвати податкові накладні та розрахунки коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, яка була сформована від контрагента ТОВ «Продом» (код за ЄДРПОУ 40297539) за отриманими позивачем податковими накладними за № 5 від 03.10.2018 р., № 11 від 05.10.2018 р., № 14 від 08.10.2018 р., № 17 від 09.10.2018 р., № 19 від 10.10.2018 р, № 20 від 11.10.2018 р., які були вже зареєстровані станом на 17:00 годину в Єдиному реєстрі податкових накладних. Згідно отриманих квитанцій за № 1 від 31.10.2018 р. податкові накладні за №№ 5, 11, 14, 17, 19, 20 прийняті, тобто зареєстровані в Єдиному реєстрі податкових накладних. Таким чином, Державною фіскальною службою України не була своєчасно сформована сума ПДВ, на яку позивач має право зареєструвати податкові накладні/розрахунки коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, що в свою чергу спричинило за собою, не з вини позивача, порушення строків реєстрації податкових накладних № 8 від 02.10.2018 р., № 65 від 15.10.2018 р., № 4 від 01.10.2018 р., № 43 від 09.10.2018 р., № 61 від 11.10.2018 р. в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Ухвалою суду від 24.05.2019 року відкрито провадження у даній адміністративній справі та призначено розгляд справи по суті за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами з 24.06.2019 року, а також встановлено відповідачу строк для надання відзиву на позов та докази на його обґрунтування.

У встановлений судом строк відповідач, заперечуючи проти позову, надав свій відзив на позов, який долучений до матеріалів справи. В обґрунтування своїх заперечень проти позову відповідач зазначив, що не погоджується з позовними вимогами та вважає їх необґрунтованими, посилаючись на те, що податкове повідомлення-рішення винесено правомірно, згідно правильно встановлених обставин, які ретельно та послідовно викладені в акті перевірки від 09.11.2018 року № 64618/04-36-53-41/38677479. Вказує, що згідно з даними ЄРПН ТОВ «АПП Трейд» 31.10.2018 року об 18 год. 03 хв. здійснено спробу реєстрації податкових накладних від 02.10.2018 р. № 8, від 15.10.2018 р. № 65, від 01.10.2018 р. № 4, від 09.10.2018 р. № 43, від 11.10.2018 р. № 61 та отримано квитанції № 1 «Документ не прийнято. При необхідності виправте документ та надішліть його знову» із зазначенням виявленої помилки: «Документ не може бути прийнятий - сума ПДВ в документі не може перевищувати суму ПДВ, на яку продавець має право зареєструвати податкові накладні/розрахунки коригування» . Відповідно до даних СЕА ПДВ 31.10.2018 року в період з 20 год. 05 хв. до 21 год. 00 хв. на електронному рахунку ТОВ «АПП Трейд» відображені операції з реєстрації податкових накладних отриманих від постачальника ТОВ «Продом» на загальну суму ПДВ 117614,60 грн. та реєстраційний ліміт підприємства склав - 120217,49 гривень. У зв`язку з тим, що операційний день триває до 20 год. 00 хв. вищевказані податкові накладні були зареєстровані 01.11.2018 року з порушенням терміну реєстрації на 1 календарний день. За вказані порушення у відповідності до п.120-1.1 ст.120-1 Податкового кодексу України нарахована штрафна санкція у розмірі 7254,66 грн.

Третьою особою 21.06.2019 року подано до суду письмові пояснення, згідно яких 31.10.2018 року Товариством з обмеженою відповідальністю «Продом» направлено на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні № 5 від 03.10.2018 р., № 11 від 05.10.2018р., № 14 від 08.10.2018 р., № 17 від 09.10.2018 р., № 19 від 10.10.2018 р, № 20 від 11.10.2018 р. на загальну суму ПДВ 117614,60 грн., які доставлено до центрального органу ДФСУ о 16 год. 52 хв. Згідно отриманих квитанцій за № 1 від 31.10.2018 р. податкові накладні № 5 від 03.10.2018 р., № 11 від 05.10.2018р., № 14 від 08.10.2018 р., № 17 від 09.10.2018 р., № 19 від 10.10.2018 р, № 20 від 11.10.2018 р. прийняті, тобто зареєстровані в Єдиному реєстрі податкових накладних. Товариство з обмеженою відповідальністю «Продом» вважає, що відповідно до пункту 200-1.3 статті 200-1 Податкового кодексу України, станом на 17:00 годину 31.10.2018 року Товариство з обмеженою відповідальністю «АПП ТРЕЙД» повинно було вже мати суму податку, на яку платники мають право зареєструвати податкові накладні та розрахунки коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, яка була сформована від Товариства з обмеженою відповідальністю «Продом» за податковими накладними № 5 від 03.10.2018 р., № 11 від 05.10.2018р., № 14 від 08.10.2018 р., № 17 від 09.10.2018 р., № 19 від 10.10.2018 р, № 20 від 11.10.2018 р., які станом на 17:00 год. 31.10.2018 р. були зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних.

05.07.2019 року позивачем подано до суду відповідь на відзив, в якій акцентує увагу, що відповідач не вказує про час направлення Товариством з обмеженою відповідальністю «Продом» на реєстрацію податкових накладних № 5 від 03.10.2018 р., № 11 від 05.10.2018р., № 14 від 08.10.2018 р., № 17 від 09.10.2018 р., № 19 від 10.10.2018 р, № 20 від 11.10.2018 р., які станом на 17:00 годину 31.10.2018 року вже були зареєстровані в Єдиному реєстрі податкових накладних. Отже, Державною фіскальною службою України не була своєчасно сформована сума ПДВ, на яку позивач має право зареєструвати податкові накладні/розрахунки коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Справа розглянута в межах строку розгляду справи за правилами спрощеного позовного провадження, встановленого статтею 258 Кодексу адміністративного судочинства України - в межах шістдесяти днів із дня відкриття провадження у справі.

Суд, дослідивши та оцінивши письмові докази, наявні в матеріалах справи, в їх сукупності, проаналізувавши норми чинного законодавства України, прийшов до таких висновків.

Матеріалами справи підтверджено, що Товариство з обмеженою відповідальністю «АПП Трейд» (код ЄДРПОУ 38677479) є юридичною особою, яка зареєстрована 18.04.2013 року у встановленому законом порядку, та перебуває на обліку в Головному управлінні Державної фіскальної служби у Дніпропетровській області, та є платником податку на додану вартість.

09.11.2018 року Головним управлінням ДФС у Дніпропетровській області, керуючись п.п.20.1.4 п.20.1 ст.20, п.п.75.1.1 п.75.1 ст.75, ст.76 Податкового кодексу України, було проведено камеральну перевірку ТОВ «АПП Трейд» з питання своєчасності реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, складених за квітень та жовтень 2018 року зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних у травні та листопаді 2018 року.

За результатами даної перевірки складено акт від 09.11.2018 року № 64618/04-36-53-41/38677479, в якому зафіксовано порушення ТОВ «АПП Трейд» п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України, - порушено граничні строки реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, складених за квітень та жовтень 2018 року на загальну суму податку на додану вартість 72546,66 грн., а саме: № 3 від 02.04.2018 року (кількість днів затримки 5); № 8 від 02.10.2018 року (кількість днів затримки 1); № 65 від 15.10.2018 року (кількість днів затримки 1); № 4 від 01.10.2018 року (кількість днів затримки 1); № 43 від 09.10.2018 року (кількість днів затримки 1); № 61 від 11.10.2018 року (кількість днів затримки 1).

На підставі акта перевірки від 09.11.2018 року № 64618/04-36-53-41/38677479 прийнято податкове повідомлення-рішення від 11.12.2018 року № 0022765341, яким до ТОВ «АПП Трейд» застосовано штраф у розмірі 10 % у сумі 7254,66 грн.

Не погоджуючись із податковим повідомленням-рішенням від 11.12.2018 року № 0022765341 в частині застосування штрафу в розмірі 10% у сумі 7178,92 грн. за порушення граничних строків реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних № 8 від 02.10.2018 року, № 65 від 15.10.2018 року, № 4 від 01.10.2018 року, № 43 від 09.10.2018 року, № 61 від 11.10.2018 року, останнє було оскаржено в адміністративному порядку, та рішенням Державної фіскальної служби України № 10401/6/99-99-11-06-01-25 від 04.03.2019 року залишено без змін податкове повідомлення-рішення від 11.12.2018 року № 0022765341.

Вирішуючи спір по суті заявлених позовних вимог, суд виходить з наступного.

Спірні правовідносини регулюються Податковим кодексом України, Порядком ведення Єдиного реєстру податкових накладних, що затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 року № 1246 (далі - Порядок № 1246), та Порядком заповнення податкової накладної, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 31.12.2015 року № 1307 (далі - Порядок № 1307) в редакції, що були чинними на момент їх виникнення.

Відповідно до абзацу першого пункту 201.1 статті 201 Податкового кодексу України (далі по тексту - в редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин) на дату виникнення податкових зобов`язань, платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Згідно пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 01 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.

Податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків:

- для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені;

- для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені;

- для розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, що складена на отримувача - платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, - протягом 15 календарних днів з дня отримання такого розрахунку коригування до податкової накладної отримувачем (покупцем).

У разі порушення таких строків, застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом.

Відповідальність платника податку, передбачена пунктом 120-1.1 статті 120-1 Податкового кодексу України, та встановлена з 01.01.2015 року.

Так, пунктом 120-1.1 статті 120-1 Податкового кодексу України передбачено, що порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім податкової накладної, що не надається отримувачу (покупцю), складеної на постачання товарів/послуг для операцій: які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою) тягне за собою накладення на платника податку на додану вартість, на якого відповідно до вимог статей 192 та 201 цього Кодексу покладено обов`язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі:

- 10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів;

- 20 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів;

- 30 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 31 до 60 календарних днів;

- 40 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 61 до 365 календарних днів;

- 50 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації на 366 і більше календарних днів.

Системний аналіз статті 201, пункту 120-1.1 статті 120-1 Податкового кодексу України (в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин) дає підстави для висновку про те, що порушення платником податку на додану вартість граничного строку реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних є підставою для застосування до такого платника штрафу, за виключенням випадку порушення строку реєстрації податкової накладної, що не надається отримувачу (покупцю), складеної на постачання товарів/послуг для операцій: які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою.

Так, Порядком ведення Єдиного реєстру податкових накладних, що затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 року № 1246, визначено механізм внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до неї, до Єдиного реєстру податкових накладних (далі - Реєстр).

За визначенням наданим у Порядку № 1246 операційний день - частина дня, протягом якої здійснюються прийняття від платників податку податкових накладних та/або розрахунків коригування та реєстрація або зупинення реєстрації.

Операційний день триває в робочі дні з 8-ї до 20-ї години. Технічне обслуговування та регламентні роботи, що потребують зупинки Реєстру, не проводяться протягом операційного дня, крім аварійних випадків. Якщо 15 число або останній день місяця припадають на вихідний, святковий або неробочий день, такий день вважається операційним днем (пункт 3 Порядку № 1246).

Пунктом 5 Порядку № 1246 передбачено, що податкова накладна та/або розрахунок коригування приймаються до Реєстру у разі дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192, пунктами 200-1.3, 200-1.9 статті 200-1та пунктами 201.1, 201.10 і 201.16 статті 201 Кодексу, а також з урахуванням Законів України «Про електронний цифровий підпис» , «Про електронні документи та електронний документообіг» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку. Реєстрації підлягають податкові накладні та/або розрахунки коригування (у тому числі ті, що не надаються отримувачу (покупцю) товарів/послуг, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, складені за операціями з постачання послуг нерезидентом) незалежно від суми податку на додану вартість в одній податковій накладній/розрахунку коригування.

Основні організаційно-правові засади обміну електронними документами між суб`єктами електронного документообігу визначені у відповідності до наказу Міністерства фінансів України від 06.06.2017 року № 557 «Про затвердження Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами» .

Згідно пункту 8 Розділу ІІ Порядку № 557 визначено, що у разі якщо адресатом є контролюючий орган, після надходження електронного документа здійснюється його автоматизована перевірка.

Пунктом 9 Розділу ІІ Порядку № 557 встановлено, що автоматизована перевірка здійснюється у день надходження або не пізніше наступного робочого дня, якщо електронний документ надійшов після закінчення операційного дня або за 1 годину до його закінчення.

Згідно з пунктом 12 Порядку № 1246, після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки:

Відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту);

чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування;

реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування;

дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201Кодексу;

наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1статті 201 Кодексу;

наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.);

наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується;

факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами;

наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування;

дотримання вимог Законів України «Про електронний цифровий підпис» , «Про електронні документи та електронний документообіг» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Відповідно допункту 13 Порядку № 1246, за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).

Квитанція в електронній формі надсилається платнику податку протягом операційного дня та є підтвердженням прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Примірник квитанції в електронній формі зберігається в ДФС (пункт 14 Порядку № 1246).

Аналіз зазначених норм дає підстави вважати, що законодавець передбачив обов`язок продавця вчасно подати контролюючому органу податкові накладні. Саму ж реєстрацію здійснює Державна фіскальна служба України.

Так, згідно акта перевірки від 09.11.2018 року № 64618/04-36-53-41/38677479, ТОВ «АПП Трейд» порушено вимоги п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України, а саме, не своєчасно зареєстровано в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні, зокрема, № 8 від 02.10.2018 року (кількість днів затримки 1); № 65 від 15.10.2018 року (кількість днів затримки 1); № 4 від 01.10.2018 року (кількість днів затримки 1); № 43 від 09.10.2018 року (кількість днів затримки 1); № 61 від 11.10.2018 року (кількість днів затримки 1).

Судом встановлено, що ТОВ «АПП Трейд» направлені на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних та доставлено до центрального рівня Державної податкової служби України податкові накладні:

- № 8 від 02.10.2018 року 31.10.2018 року о 18 год. 03 хв.,

- № 65 від 15.10.2018 року 31.10.2018 року о 19 год. 54 хв.,

- № 4 від 01.10.2018 року 31.10.2018 року о 18 год. 03 хв.,

- № 43 від 09.10.2018 року 31.10.2018 року о 18 год. 03 хв.,

- № 61 від 11.10.2018 року 31.10.2018 року о 19 год. 54 хв., що підтверджується квитанціями № 1.

Проте, документи не були прийняті з зазначенням виявленої помилки: документ не може бути прийнятий - сума ПДВ в документі не може перевищувати суму ПДВ, наяку продавець має право зареєструвати податкові накладні/розрахунки коригування.

Так, за приписами пункту 200-1.3 статті 200-1 Податкового кодексу України платник податку має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних на суму податку (УНакл), обчислену за такою формулою: УНакл = ?НаклОтр + ?Митн + ?ПопРах + ?Овердрафт - ?НаклВид - ?Відшкод - ?Перевищ;

де: УНаклОтр - загальна сума податку за отриманими платником податковими накладними, зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних, податковими накладними, складеними платником податку відповідно до пункту 208.2 статті 208 цього Кодексу та зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних, та розрахунками коригування до таких податкових накладних, зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних;

SМитн - загальна сума податку, сплаченого платником при ввезенні товарів на митну територію України, крім сум податку, сплаченого (нарахованого) відповідно до підпункту 191.1.2 пункту 191.1 статті 191 цього Кодексу оператором поштового зв`язку, експрес-перевізником;

УПопРах - загальна сума поповнення з поточного рахунку платника податку рахунка в системі електронного адміністрування податку, в тому числі рахунків у системі електронного адміністрування податку платника - сільськогосподарського підприємства, що обрало спеціальний режим оподаткування відповідно до статті 209 цього Кодексу, зазначених у підпунктах "а" - "в" пункту 200-1.2 цієї статті.

Відповідач у поданому відзиві вказує, що відповідно до даних СЕА ПДВ 31.10.2018 року в період з 20 год. 05 хв. до 21 год. 00 хв. на електронному рахунку ТОВ «АПП Трейд» відображені операції з реєстрації податкових накладних отриманих від постачальника ТОВ «Продом» на загальну суму ПДВ 117614,60 грн., та реєстраційний ліміт підприємства склав - 120217,49 гривень.

Разом з тим, судом встановлено, що ТОВ «Продом» було складено на адресу ТОВ «АПП Трейд» податкові накладні № 5 від 03.10.2018 р., № 11 від 05.10.2018р., № 14 від 08.10.2018 р., № 17 від 09.10.2018 р., № 19 від 10.10.2018 р., № 20 від 11.10.2018 р.

Згідно квитанцій № 1, вказані податкові накладні направлені на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних та доставлено до центрального рівня Державної податкової служби України 31.10.2018 року о 16 год. 52 хв.

Отже, за фактом реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкових накладних № 5 від 03.10.2018 р., № 11 від 05.10.2018р., № 14 від 08.10.2018 р., № 17 від 09.10.2018 р., № 19 від 10.10.2018 р., № 20 від 11.10.2018 р., які складені ТОВ «Продом» на адресу покупця ТОВ «АПП Трейд» , на електронному рахунку ТОВ «АПП Трейд» мали бути відображені операції з реєстрації податкових накладних, отриманих від постачальника ТОВ «Продом» на загальну суму ПДВ 117614,60 грн.

Проте, збільшення реєстраційного ліміту ТОВ «АПП Трейд» - суми ПДВ, на яку останній має право зареєструвати податкові накладні/розрахунки коригування, здійснено з затримкою, що унеможливило здійснення вчасної реєстрації ТОВ «АПП Трейд» податкових накладних № 8 від 02.10.2018 року; № 65 від 15.10.2018 року; № 4 від 01.10.2018 року; № 43 від 09.10.2018 року; № 61 від 11.10.2018 року, зважаючи на збільшення такого ліміту поза межами операційного дня (в період з 20 год. 05 хв. до 21 год. 00 хв.).

Оцінюючи правомірність дій та рішень органу владних повноважень, суд керується критеріями, закріпленими у статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, які певною мірою відображають принципи адміністративної процедури, які повинні дотримуватися при реалізації дискреційних повноважень владного суб`єкта, встановлюючи чи прийняті (вчинені) ним рішення (дії): 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Прийняття рішень, вчинення дій суб`єктами владних повноважень передбачає, зокрема, дотримання необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямовані ці рішення (дії), є критерієм, який випливає з принципу пропорційності (адекватності). Дотримання принципу пропорційності особливо важливе при прийнятті рішень або вжитті заходів, які матимуть вплив на права, свободи та інтереси особи. Метою дотримання цього принципу, є досягнення розумного балансу між публічними інтересами, на забезпечення яких спрямовані рішення або дії суб`єкта владних повноважень, та інтересами конкретної особи. Принцип пропорційності, зокрема, передбачає, що:

- здійснення повноважень, як правило, не повинно спричиняти будь-яких негативних наслідків, що не відповідали б цілям, які заплановано досягти;

- якщо рішення або дія можуть обмежити права, свободи чи інтереси осіб, то такі обмеження повинні бути виправдані необхідністю досягнення більш важливих цілей;

- несприятливі наслідки для прав, свобод та інтересів особи внаслідок рішення чи дії суб`єкта владних повноважень, повинні бути значно меншими від тієї шкоди, яка могла б настати за відсутності такого рішення чи дії;

- для досягнення суспільно-корисних цілей необхідно обирати найменш «шкідливі» засоби.

Принцип пропорційності має на меті досягнення балансу між публічним інтересом та індивідуальним інтересом особи, а також між цілями та засобами їх досягнення.

На підставі викладеного, зважаючи на те, що ТОВ «АПП Трейд» здійснено всі дії з належної та вчасної реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних № 8 від 02.10.2018 року; № 65 від 15.10.2018 року; № 4 від 01.10.2018 року; № 43 від 09.10.2018 року; № 61 від 11.10.2018 року, натомість Державною фіскальною службою не вчинено дії з вчасного збільшення реєстраційного ліміту ТОВ «АПП Трейд» - суми ПДВ, на яку останній має право зареєструвати податкові накладні/розрахунки коригування, що унеможливило проведення реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних зазначених податкових накладних, тому накладення штрафних санкцій за порушення граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, зважаючи на добросовісність дій позивача, порушує принцип пропорційності.

В адміністративному судочинстві діє принцип офіційності, який полягає в активній позиції суду щодо з`ясування всіх обставин у справі. Відповідно до частини 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Суб`єкт владних повноважень повинен подати суду всі наявні у нього документи та матеріали, які можуть бути використані як докази у справі. У разі невиконання цього обов`язку суд витребовує названі документи та матеріали, а якщо учасник справи без поважних причин не надасть докази на пропозицію суду для підтвердження обставин, на які він посилається, суд вирішує справу на підставі наявних доказів (частина 5 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України).

Згідно частини 1 статті 90 Кодексу адміністративного судочинства України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

На підставі викладеного, оскільки обставини даної справи свідчать про те, що затримка реєстрації податкових накладних № 8 від 02.10.2018 року; № 65 від 15.10.2018 року; № 4 від 01.10.2018 року; № 43 від 09.10.2018 року; № 61 від 11.10.2018 року в Єдиному реєстрі податкових накладних виникла не з вини ТОВ «АПП Трейд» , суд приходить до висновку, що застосування до останнього спірним податковим повідомленням-рішенням від 11.12.2018 року № 0022765341 штрафу в розмірі 10% у сумі 7178,92 грн. за порушення граничних строків реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних № 8 від 02.10.2018 року, № 65 від 15.10.2018 року, № 4 від 01.10.2018 року, № 43 від 09.10.2018 року, № 61 від 11.10.2018 року, є протиправним та підлягає скасуванню.

З огляду на викладене, доводи позивача є обґрунтованими, а позовна заява Товариства з обмеженою відповідальністю «АПП Трейд» підлягає задоволенню.

Вирішуючи питання щодо розподілу судових витрат, суд виходить з наступного.

Частиною 1 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Як вбачається з матеріалів справи, позивачем при зверненні до суду понесені судові витрати, пов`язані зі сплатою судового збору за подання адміністративного позову до суду в розмірі 1921,00 грн., що документально підтверджується платіжним дорученням.

З огляду на задоволення позовних вимог, сплачений позивачем судовий збір за подачу адміністративного позову до суду в сумі 1921,00 грн. підлягає стягненню з Головного управління Державної фіскальної служби у Дніпропетровській області за рахунок бюджетних асигнувань.

Керуючись ст. ст. 2-10, 11, 12, 47, 72-77, 94, 122, 132, 139, 193, 241-246, 250, 251, 257-262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

Позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю «АПП Трейд» до Головного управління Державної фіскальної служби у Дніпропетровській області, третя особа: Товариство з обмеженою відповідальністю «Продом» про визнання протиправним та часткове скасування податкового повідомлення-рішення - задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення від 11.12.2018 року № 0022765341 (форма Н ) про застосування штрафу в розмірі 10% у сумі 7 254,66 грн., прийнятого Головним управлінням ДФС у Дніпропетровській області, в частині зменшення застосування штрафу в розмірі 7178,92 грн.

Присудити на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «АПП Трейд» (вул. Калинова, буд. 8, м. Дніпро, Дніпропетровська область, 49051; код ЄДРПОУ 38677479) судові витрати з оплати судового збору у розмірі 1921,00 грн. (одна тисяча дев`ятсот двадцять одна гривня 00 копійки) за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Державної фіскальної служби у Дніпропетровській області (вул. Сімферопольська, буд. 17-А, м. Дніпро, Дніпропетровська область, 49000; код ЄДРПОУ 39394856).

Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.

До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи рішення суду оскаржується до Третього апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.

Повний текст рішення суду складений 17 липня 2019 року.

Суддя І.О. Лозицька

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення17.07.2019
Оприлюднено19.07.2019
Номер документу83067061
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —160/3258/19

Ухвала від 20.09.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Божко Л.А.

Ухвала від 15.08.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Божко Л.А.

Рішення від 17.07.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Лозицька Ірина Олександрівна

Ухвала від 24.05.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Лозицька Ірина Олександрівна

Ухвала від 22.04.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Лозицька Ірина Олександрівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні