ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
09 липня 2019 року м. Ужгород№ 260/581/19 Закарпатський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого - судді Рейті С.І.
при секретарі судового засідання Олійник В.В.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Приватного підприємства "Транс Бурда" до Державної фіскальної служби України про скасування рішення, -
ВСТАНОВИВ:
У відповідності до ч. 3 ст. 243 Кодексу адміністративного судочинства України в судовому засіданні 09 липня 2019 року проголошено вступну та резолютивну частини Рішення. Рішення в повному обсязі складено 16 липня 2019 року.
Приватне підприємство "Транс Бурда" (далі - позивач, ПП "Транс Бурда") звернулося до Закарпатського окружного адміністративного суду із позовом до Державної фіскальної служби України (далі - відповідач, ДФС України), яким просить скасувати наказ Державної фіскальної служби України від 05.04.2019 року № 267 "Про застосування статті 38 Конвенції МДП 1975 року".
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що оскаржений наказ, яким позивача позбавлено, тимчасово, строком на 2 роки, права на перевезення товарів на умовах Митної конвенції про міжнародне перевезення вантажів із застосуванням книжки МДП 1975 року - є протиправним та підлягає скасуванню, оскільки на даний час та на момент прийняття відповідачем згаданого наказу, будь-яке рішення суду про визнання особи винною у вчиненні порушення митних правил (у тому числі ч.1 ст.483 МК України) не приймалося. Враховуючи зазначене, вважає наказ № 267 від 05.04.2019 року протиправним та таким, що підлягає скасуванню.
Відповідачем подано відзив проти позову, згідно якого, ДФС заперечує проти позовних вимог та наведених в їх обгрунтування доводів, з огляду на те, що підставою прийняття спірного наказу стала інформація про вчинення перевізником ПП "Транс Бурда" правопорушення, передбаченого ч.1 ст. 483 Митного кодексу України, повідомлена листом Чернівецької митниці ДФС від 31.01.2019 року № 385/8/24-70-18-02-10/01. За результатами митного контролю запроваджено справи про порушення митних правил № 4062/40800/18 (ч.1 ст. 483 МК) та № 4063740800/18 (ч.3 ст.470 МК України). Відповідач наголошує на наявності підстав для застосування до позивача ст.38 Конвенції МДП 1975 року.
Дослідивши матеріали справи , всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до наступних висновків.
Як встановлено судом та підтверджено матеріалами справи, наказом ДФС від 05.04.2019 року № 267 "Про застосування статті 38 Конвенції МДП 1975 року" позивача тимчасово, строком на два роки, позбавлено права на перевезення товарів на умовах Конвенції МДП 1975 року.
Підставою прийняття такого рішення стала інформація про вчинення перевізником ПП "Транс Бурда" правопорушення, передбаченого ч.1 ст. 483 Митного кодексу України, повідомлена листом Чернівецької митниці ДФС від 31.01.2019 року № 385/8/24-70-18-02-10/01.
З наведеного листа вбачається, що 25.12.2018 року Чернівецькою митницею ДФС оформлено товар "паливні гранули (палети, пресовані з деревини та тирси, упаковані у біг-беги" відповідно до МД типу ЕК 10 АА № UA408150/2018/27309, що переміщувався вантажним автомобілем марки "DAF", державний номер НОМЕР_1 , з напівпричепом марки "KOEGEL", державний номер НОМЕР_2 , під керуванням водія ПП "Транс Бурда" ОСОБА_1 без застосування процедури МДП.
28.12.2018 року у МАПП "Порубне-Сірет" Чернівецької митниці ДФС за результатами митного контролю товару у відношенні водія перевізника ПП "Транс Бурда" ОСОБА_1 запроваджено справи про порушення митних правил, а саме: № 4062/40800/18 за ознаками правопорушення, передбаченого ч.1 ст. 483 МК України за фактом вчинення дій, спрямованих на незаконне переміщення через митний кордон України з приховуванням від митного контролю 157180 пачок цигарок (сигарети іноземного виробництва марки "MARBLE" та "Ashima" без марок акцизного збору), вартістю 3477900 грн., шляхом використання способів, що утруднюють їх виявлення та надання одним товарам вигляду інших (цигарки були поміщені в середині 20-ти біг-бегів з паливними гранулами, які прикривали цигарки з усіх сторін. У зазначених біг-бегах також знаходилися по 9 мішків з піском. Мішки з піском були поміщені в середину біг-бегів з метою відповідності ваги товару наявного у причепі, зазначеній вазі у документах товару); № 4063/40800/18 за ознаками правопорушення, передбаченого ч.3 ст. 470 МК України, за фактом не доставлення товару у повному обсязі до органу доходів і зборів призначення, а саме втрати 15000 кг товару.
Виявленню зазначених порушень митних правил передувало отримання Чернівецькою митницею ДФС листа УСБУ Чернівецької області (вих. № 75/12/3574), в якому зазначалось про здійснення перевірки інформації щодо функціонування каналу незаконного, з приховуванням від митного контролю переміщення тютюнових виробів, шляхом маскування під легальні експортні поставки товарів з боку суб`єктів зовнішньоекономічної діяльності в зоні діяльності МАПП "Порубне" Чернівецької митниці ДФС.
Основним документом, який регулює організацію та практичне виконання перевезень по системі міжнародного дорожнього перевезення (надалі - МДП) є Митна конвенція про міжнародне перевезення вантажів із застосуванням книжки МДП (Конвенція МДП 1975 року) (надалі - Конвенція МДП).
Конвенція МДП набула чинності для України 11.10.1994 згідно із Законом України "Про участь України у Митній конвенції про міжнародне перевезення вантажів із застосуванням книжки МДП (Конвенції МДП 1975 року)" від 15.07.1994 року № 117/94-ВР.
Відповідно до пункту 5 постанови Кабінету Міністрів України від 24.07.1993 року № 572 "Про заходи щодо забезпечення функціонування в країні системи міжнародних автомобільних перевезень вантажів із застосуванням книжки МДП" за пропозицією Міністерства транспорту і Державного митного комітету Асоціації міжнародних автомобільних перевізників України надані повноваження бути гарантом перед Міжнародним союзом автомобільного транспорту (МСАТ, Швейцарія, м. Женева) (надалі - МСАТ) щодо відповідальності українських та іноземних автоперевізників у зв`язку із застосуванням ними на території України книжок міжнародного дорожнього перевезення (надалі - книжки МДП).
Відповідно до Статуту Асоціації міжнародних автомобільних перевізників України, останні зміни до якого затверджені рішенням Конференції Учасників АсМАП України, протокол №32 від 21.05.2015 року та зареєстровані Реєстраційною службою Києво-Святошинського районного управління юстиції Київської області 03.06.2015, номер запису 13391050018001198 вона є договірним об`єднанням, яке створене з метою постійної координації господарської діяльності підприємств, що об`єдналися для роботи, в тому числі в системі МДП.
Згідно з частиною 4 статті 9 КАС України, якщо в міжнародних договорах України, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, встановлені інші правила, ніж ті, що передбачені законодавством України, то застосовуються правила міжнародного договору.
Таким чином, принципи дії системи МДП, процедуру здійснення перевезень по системі МДП, статус, порядок діяльності та відповідальність гарантійних об`єднань, відповідальність перевізників та вимоги до них врегульовані Конвенцією МДП (статті 6-12), яка є міжнародним договором України, згода на обов`язковість якого надана Законом України від 15.07.1994 року № 117/94-ВР та відповідно до статті 9 Конституції України є частиною національного законодавства України.
Крім цього, умови виконання міжнародних дорожніх перевезень (МДП), правила допущення українських перевізників до системи МДП, порядок оформлення книжки МДП на вантажі, що перевозяться між митницями з дотриманням вимог виконання МДП, відповідальність перевізника й гарантійного об`єднання в разі їх порушення регулюються Порядком реалізації положень Митної конвенції про міжнародне перевезення вантажів із застосуванням книжок МДП, затвердженим Наказом Державної митної служби України від 05.03.2004 року № 172 та зареєстрованим в Міністерстві юстиції України за № 361/8960 від 24.03.2004 (надалі - Порядок).
Після того, як суб`єкт господарювання, одним з видів господарської діяльності якого є здійснення міжнародного перевезення вантажів, отримає доступ до системи МДП та увійде до складу учасників Асоціації міжнародних автомобільних перевізників України він зобов`язаний дотримуватись положень Конвенції МДП та вказаного Порядку.
Згідно статті 38 Конвенції МДП кожна Договірна Сторона має право тимчасово або остаточно позбавляти права користування постановами цієї Конвенції будь-яку особу, винну в серйозному порушенні митних законів або правил, застосовуваних при міжнародному перевезенні вантажів.
Аналізуючи зміст даної норми, суд констатує, що тимчасово позбавити права перевозити товари на умовах Конвенції МДП можна будь яку особу винну в серйозному порушенні митних законів або правил.
Таким чином, отримавши інформацію про переміщення водієм перевізника ПП "Транс Бурда " ОСОБА_1 товару сигарети у кількості 157180 пачок вартістю 3477900 грн. з приховуванням від митного контролю, що підтверджується протоколом від 28.12.2018 року, дає підстави вважати дане правопорушення серйозним.
Згідно вимог ст.495 МК України доказами у справі про порушення митних правил є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку встановлюються наявність або відсутність порушення митних правил, винність особи у його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Такі дані встановлюються: 1) протоколом про порушення митних правил, протоколами процесуальних дій, додатками до зазначених протоколів; 2) поясненнями свідків; 3) поясненнями особи, яка притягується до відповідальності; 4) висновком експерта; 5) іншими документами (належним чином завіреними їх копіями або витягами з них) та інформацією, у тому числі тими, що перебувають в електронному вигляді, а також товарами - безпосередніми предметами порушення митних правил, товарами із спеціально виготовленими сховищами (тайниками), що використовувалися для приховування безпосередніх предметів порушення митних правил від митного контролю, транспортними засобами, що використовувалися для переміщення безпосередніх предметів порушення митних правил через митний кордон України.
За таких обставин, оцінивши фактичні обставини переміщення підакцизного товару на значну суму, суд дійшов до висновку про наявність підстав у відповідача застосування до перевізника ПП "Транс Бурда" статті 38 Конвенції МДП 1975 року.
За загальним правилом, що випливає з принципу змагальності, кожна сторона повинна подати докази на підтвердження обставин, на які вона посилається, або на спростування обставин, про які стверджує інша сторона. Відповідно до ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. Згідно ч. 1 ст. 72 КАС України, доказами у справі є будь які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. При цьому, враховуючи принципи адміністративного судочинства та з огляду на положення ч. 2 ст. 77 КАС України, обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача суб`єкта владних повноважень, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Враховуючи вищенаведене, всебічно та повно з`ясувавши обставини справи та дослідивши норми права, якими врегульовано спірні правовідносини, суд вважає, що Державна фіскальна служба України при винесенні спірного наказу, діяла на підставі, у межах повноважень та у спосіб, встановлений чинним законодавством України, тому у задоволенні позову ПП "Транс Бурда" слід відмовити.
Керуючись ст. ст. 5, 19, 77, 243, 246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
ВИРІШИВ:
1. У задоволенні адміністративного позову Приватного підприємства "Транс Бурда" (Закарпатська область, Тячівський район, с. Нижня Апша, вул. Дібрівська, буд. 64, код ЄДРПОУ 37321566) до Державної фіскальної служби України (м. Київ, пл. Львівська, буд. 8, код ЄДРПОУ 39292197) про скасування рішення - відмовити.
2. Рішення набирає законної сили в порядку, встановленому ст. 255 КАС України, та може бути оскаржено до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Закарпатський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня проголошення, а в разі проголошення в судовому засіданні вступної та резолютивної частини рішення - протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Суддя С.І. Рейті
Суд | Закарпатський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 09.07.2019 |
Оприлюднено | 18.07.2019 |
Номер документу | 83067263 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Судова-Хомюк Наталія Михайлівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Судова-Хомюк Наталія Михайлівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Судова-Хомюк Наталія Михайлівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Судова-Хомюк Наталія Михайлівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Судова-Хомюк Наталія Михайлівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Судова-Хомюк Наталія Михайлівна
Адміністративне
Закарпатський окружний адміністративний суд
Рейті С.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні