ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
справа №1.380.2019.001621
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
18 липня 2019 року
Львівський окружний адміністративний суд в складі:
головуючого судді Кухар Н.А.
секретар судового засідання Шавель М.М.
за участю:
представника позивача - Волинець А.О.
представника відповідача - Гордєєвої О.В.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Львові справу за позовом Приватного підприємства "К Плюс "Наш Дім" до Львівської міської ради про зобов`язання вчинити дії, -
В С Т А Н О В И В:
Приватне підприємство "К Плюс "Наш Дім" (далі - позивач, ПП "К Плюс "Наш Дім") звернулося до Львівського окружного адміністративного суду з позовом до Львівської міської ради (далі - відповідач) про зобов`язання винести на розгляд сесії Львівської міської ради проект ухвали Про затвердження ПП "К Плюс "Наш дім" проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання земельної ділянки на вул. Володимира Великого , 12 .
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що 27.12.2012 ухвалою Львівської міської ради № 2070 було погоджено ПП "К Плюс "Наш Дім" місце розташування земельної ділянки та надано дозвіл на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки на вул. В. Великого, 12 . На виконання вимог ухвали, підприємством було замовлено виготовлення проекту землеустрою. Позивач стверджує, що вказаний проект землеустрою пройшов усі необхідні погодження. 16.03.2015 позивач через єдине вікно Львівської міської ради за № 5818/03/15-з подав повторно документи на затвердження проекту землеустрою та передачу ділянки в оренду терміном на 10 років, однак вказане звернення не розглянуто. Зазначив, що такі дії відповідача зумовили звернення позивача до відповідача з заявами від 16.02.2015, від 26.05.2016, від 22.09.2016, в яких позивач просив винести на розгляд сесії проект ухвали про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки на вул. В. Великого, 12 . Втім, всупереч вимогам ст.123 Земельного кодексу України відповідач до сьогодні не розглянув та не прийняв жодного рішення щодо затвердження проекту землеустрою. На переконання позивача відповідач свідомо не виносить на розгляд сесії Львівської міської ради проект ухвали Про затвердження ПП "К Плюс "Наш дім" проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання земельної ділянки на вул. Володимира Великого, 12 . Просив позов задовольнити.
В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав з мотивів, вказаних в позовній заяві, просив позов задовольнити.
Представник відповідача відзив на позов не надав, в судовому засідання заперечив проти задоволення позову, просив відмовити у задоволенні позовних вимог повністю.
09.04.2019 ухвалою Львівського окружного адміністративного суду прийнято до розгляду позовну заяву та відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін за наявними у справі матеріалами.
19.04.2019 ухвалою Львівського окружного адміністративного суду вирішено перейти із спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін до розгляду справи № 1.380.2019.001621 за правилами спрощеного позовного провадження в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін.
24.04.2019 ухвалою Львівського окружного адміністративного суду у задоволенні клопотання відповідача про розгляд справи за правилами загального позовного провадження в адміністративній справі за позовом ПП "К ПЛЮС "НАШ ДІМ" до Львівської міської ради про зобов`язання вчинити дії було відмовлено.
18.07.2019 ухвалою Львівського окружного адміністративного суду було відмовлено Львівській міській раді у задоволенні клопотання про закриття провадження у справі.
Заслухавши пояснення представників сторін, вивчивши матеріали, дослідивши докази та оцінивши обставини справи у їх сукупності, суд виходив з наступного.
Суд встановив, що ПП "К ПЛЮС "НАШ ДІМ" на праві приватної власності належить нежитлове приміщення (приміщення громадського туалету), що знаходиться за адресою: м. Львів, вул. Володимира Великого, 12 , що підтверджується копією витягу № 22078040 від 05.03.2009.
27.12.2012 ухвалою Львівської міської ради № 2070 було погоджено ПП "К Плюс "Наш Дім" місце розташування земельної ділянки та надано дозвіл на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки на вул. В. Великого, 12 в оренду терміном на 10 років для реконструкції громадського підземного туалету з добудовою і надбудовою торгових, офісних і готельних приміщень при умові дотримання вимог Закону України Про регулювання містобудівної діяльності .
На виконання вимог ухвали, ПП "К Плюс "Наш Дім" було замовлено виготовлення проекту землеустрою.
На замовлення ПП "К Плюс "Наш Дім" було виготовлено проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання земельної ділянки на вул. Володимира Великого, 12 , який разом із заявою вх. №2-20498/АП від 09.10.2013 було подано на затвердження до Львівської міської ради.
За результатами розгляду відповідної заяви на пленарному засіданні сесії Львівської міської ради, що відбулося 23.10.2014 було прийнято ухвалу про затвердження проекту землеустрою, однак така була зупинена (заветована) міським головою та винесена на повторний розгляд.
На пленарному засіданні Львівської міської ради від 18.12.2014 вказана ухвала була повторно прийнята, проте не набрала 2/3 від загальної кількості, як наслідок вето міського голови залишилось неподоланим.
16.03.2015 ПП "К Плюс "Наш Дім" повторно було подано через єдине вікно Львівської міської ради за № 5818/03/15-з документи про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання земельної ділянки на вул. Володимира Великого, 12 та передачу ділянки в оренду терміном на 10 років.
26.05.2016 ПП "К Плюс "Наш Дім" звернулося до Львівської міської ради з заявою вх. №2-11643-Ш-2403 про внесення на розгляд сесії Львівської міської ради питання про відведення земельної ділянки на вул. Володимира Великого, 12.
22.09.2016 ПП "К Плюс "Наш Дім" повторно звернулося до Львівської міської ради з заявою вх. № 3-П-56112-2403, в якій просило повторно внести на розгляд сесії проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки на вул. Володимира Великого, 12.
13.10.2016 Львівська міська рада скерувала на адресу позивача відповідь, в якій повідомила ПП "К Плюс "Наш Дім", що відповідно до роз`яснень юридичного управління від 10.10.2016 № 4-1104-917 відсутні правові підстави для надання земельної ділянки на вул. Володимира Великого, 12 для реконструкції громадського туалету з добудовою і надбудовою торгових, офісних і готельних приміщень.
Як слідує із змісту наявного в матеріалах справи листа № 2803-1241 від 11.12.2018 Управління адміністрування послуг Департаменту адміністративних послуг Львівської міської ради, ПП "К Плюс "Наш Дім" зверталося упродовж 2015-2018 р.р. до Управління земельних ресурсів, Управління природних ресурсів та регулювання земельних відносин, Львівської міської ради, Управління архітектури та урбаністики із зверненнями (заявами).
15.01.2019 ПП "К Плюс "Наш Дім" звернулося до міського голови м. Львова та секретаря Львівської міської ради з заявою №15/01/2019, в якій просило:
невідкладно розглянути звернення ПП К ПЛЮС НАШ ДІМ від 16.02.2015 яке стосується затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання земельної ділянки на вул. Володимира Великого, 12
витребувати з архіву подану підприємством документацію (в т.ч. проект ухвали, супровідні документи, проект землеустрою, відповідні висновки та погодження) та підготувати відповідний проект ухвали для розгляду на пленарному засіданні сесії Львівської міської ради;
винести на розгляд сесії питання затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надати земельну ділянку на вул. Володимира Великого, 12 в користування ПП К ПЛЮС НАШ ДІМ терміном на 10 років.
29.01.2019 Управління адміністрування послуг Департаменту адміністративних послуг Львівської міської ради надало ПП К ПЛЮС НАШ ДІМ відповідь № 2403-345, в якій повідомило позивача, що на питання порушені у його зверненнях від 15.01.2019 №№2-949-Ф-006, 2-950-Ф-2403 управлінням земельних ресурсів департаменту містобудування листами від 19.10.2018 № 2403-5280 та від 05.12.2018 № 2403-6011-4 надано роз`яснення в повному обсязі.
Проте, як стверджує ПП "К Плюс "Наш Дім" незважаючи на неодноразові звернення, відповідач рішення до сьогодні не прийняв, що зумовило звернення позивача до суду з цим позовом.
Дослідивши обставини у даній справі, суд дійшов висновку про наявність підстав для часткового задоволення позовних вимог, виходячи з наступного:
Відповідно до ст. 19 КС України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ст. 12 ЗК України до повноважень сільських, селищних, міських рад у галузі земельних відносин на території сіл, селищ, міст, крім іншого, належить: розпорядження землями територіальних громад; передача земельних ділянок комунальної власності у власність громадян та юридичних осіб.
Підстави набуття громадянами права на землю визначені ст. 116 Земельного кодексу України, зокрема шляхом безоплатної передачі їм земельних ділянок у власність.
Порядок безоплатної приватизації земельних ділянок громадянами передбачений ст.118 ЗК України.
Так, громадяни, зацікавлені в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності для ведення фермерського господарства, ведення особистого селянського господарства, ведення садівництва, будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибної ділянки), індивідуального дачного будівництва, будівництва індивідуальних г р а ж і в у межах норм безоплатної приватизації, подають клопотання до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу. У клопотанні зазначаються цільове призначення земельної ділянки та її орієнтовні розміри. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки, погодження землекористувача (у разі вилучення земельної ділянки, що перебуває у користуванні інших осіб) та документи, що підтверджують досвід роботи у сільському господарстві або наявність освіти, здобутої в аграрному навчальному закладі (у разі надання земельної ділянки для ведення фермерського господарства).
Відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, розглядає клопотання у місячний строк і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні. Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування об`єкта вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, генеральних планів населених пунктів та іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.
Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки розробляється за замовленням громадян суб`єктами господарювання, що є виконавцями робіт із землеустрою згідно із законом, у строки, що обумовлюються угодою сторін.
Відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, у двотижневий строк з дня отримання погодженого проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки (а в разі необхідності здійснення обов`язкової державної експертизи землевпорядної документації згідно із законом - після отримання позитивного висновку такої експертизи) приймає рішення про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання її у власність.
При цьому з норм Земельного кодексу України вбачається, що єдиною підставою для відмови у затвердженні проекту землеустрою може бути лише те, що проект землеустрою не погоджено в порядку, встановленому статтею 186-1 Земельного кодексу України, а також відсутність обов`язкової державної експертизи у визначених законом випадках та відомостей щодо державної реєстрації сформованої земельної ділянки у Державному земельному кадастрі.
Жодних інших правових підстав для відмови у затвердженні проекту землеустрою після його погодження в порядку статті 186-1 Земельного кодексу України, норми статті 118 Земельного кодексу України не містять. При цьому перевірка на відповідність проекту землеустрою вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів має здійснюватися саме на етапі погодження такого проекту.
Відповідно до ч. 10 ст. 118 ЗК України відмова органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування у передачі земельної ділянки у власність або залишення клопотання без розгляду можуть бути оскаржені до суду.
Відповідно до ч. 1 ст. 26 Закону України Про місцеве самоврядування виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються питання, зокрема, вирішення відповідно до закону питань регулювання земельних відносин.
З наведених законодавчих норм слідує, що Львівська міська рада була зобов`язана розглянути на пленарному засіданні заяву позивача у двотижневий строк з дня отримання погодженого проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки прийняти рішення про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання її у власність або відмовити у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність.
Аналогічного змісту позиція наведена у постанові Верховного Суду від 06.03.2019 у справі № 1640/2594/18, в якій суд зазначив, що оскільки протиправна бездіяльність відповідача полягає у неприйнятті ним жодного з тих рішень, які передбачені статтею 118 Земельного кодексу України, належним способом захисту прав позивача є зобов`язання Головного управління Держгеокадастру у Полтавській області прийняти відповідне рішення, тобто рішення про затвердження або відмову у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки.
Отже, Львівська міська рада після отримання погодженого проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки повинна була прийняти одне з двох рішень, зокрема затвердити або відмовити у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність.
Під час судового розгляду справи судом було встановлено, що 16.03.2015 ПП "К Плюс "Наш Дім" було подано через єдине вікно Львівської міської ради за № 5818/03/15-з документи про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання земельної ділянки на вул. Володимира Великого, 12 та передачу ділянки в оренду терміном на 10 років.
Відповідна заява до сьогодні не розглянута з підстав, що проект ухвали та землевпорядна документація ПП "К Плюс "Наш Дім" щодо відведення земельної ділянки на вул. В. Великого , 12 знаходиться в архіві управління земельних ресурсів департаменту містобудування.
Із наявних в матеріалах справи доказів слідує, що позивач упродовж 2015-2018 р.р. звертався до Управління земельних ресурсів, Управління природних ресурсів та регулювання земельних відносин, Львівської міської ради, Управління архітектури та урбаністики із зверненнями (заявами), в яких просив ініціювати питання щодо розгляду його заяви про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки на пленарному засіданні Львівської міської ради, що підтверджується листом № 2803-1241 від 11.12.2018 Управління адміністрування послуг Департаменту адміністративних послуг Львівської міської ради.
15.01.2019 ПП "К Плюс "Наш Дім" після тривалої переписки з державними органами в тому числі з відповідачем, повторно звернулося до міського голови м. Львова та секретаря Львівської міської ради з заявою №15/01/2019, в якій просило:
невідкладно розглянути звернення ПП К ПЛЮС НАШ ДІМ від 16.02.2015 яке стосується затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання земельної ділянки на вул. Володимира Великого, 12
витребувати з архіву подану підприємством документацію (в т.ч. проект ухвали, супровідні документи, проект землеустрою, відповідні висновки та погодження) та підготувати відповідний проект ухвали для розгляду на пленарному засіданні сесії Львівської міської ради;
винести на розгляд сесії питання затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надати земельну ділянку на вул . Володимира Великого, 12 в користування ПП К ПЛЮС НАШ ДІМ терміном на 10 років.
Втім, 29.01.2019 Управління адміністрування послуг Департаменту адміністративних послуг Львівської міської ради надало ПП К ПЛЮС НАШ ДІМ відповідь № 2403-345, в якій повідомило позивача, що на питання порушені у його зверненнях від 15.01.2019 №№2-949-Ф-006, 2-950-Ф-2403 управлінням земельних ресурсів департаменту містобудування листами від 19.10.2018 № 2403-5280 та від 05.12.2018 № 2403-6011-4 надано роз`яснення в повному обсязі.
Суд дослідив наявний в матеріалах справи лист Управління земельних ресурсів департаменту містобудування Львівської міської ради від 05.12.2018 № 2403-6011 на який посилається відповідач та встановив наступне.
Як вбачається з змісту цього листа, відповідач вказує, що до проекту ухвали були зауваження юридичного управління від 07.05.2015 №4-1104-454. Проект ухвали розглядався депутатами 6-го скликання на пленарному засіданні міської ради 19.06.2015 21 сесії 6-го скликання і, не набравши необхідної кількості голосів депутатського корпусу подолання вето міського голови, був перенесений, про що свідчить витяг з протоколу.
30.09.2015 на пленарному засіданні міської ради 22 сесії 6-го скликання проект ухвали не був включений до порядку денного, про що свідчить витяг з протоколу.
В зв`язку з закриттям 22 сесії 6-го скликання та закінченням терміну повноважень депутатів міської ради 6-го скликання питання ПП К ПЛЮС НАШ ДІМ повторно не розглядалося депутатами 6-го скликання і не було прийнято рішення.
Проект ухвали та землевпорядна документація ПП "К Плюс "Наш дім" відведення земельної ділянки на вул . Володимира Великого, 12 знаходяться в управління земельних ресурсів департаменту містобудування.
Таким чином, з наведеного слідує, що до сьогодні Львівською міською радою не розглянуто заяву позивача та не прийнято одне з двох рішень, зокрема затвердити або відмовити у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність, що свідчить про неналежне виконання відповідачем покладених на нього повноважень.
Отже, можна прийти до висновку, що доказів своєчасного розгляду заяви ПП "К Плюс "Наш Дім" від 16.03.2015, в якій позивач просив затвердити проект землеустрою, відповідачем не надано.
Окрім того, суд критично оцінює доводи відповідача, що закриттям 22 сесії 6-го скликання та закінченням терміну повноважень депутатів міської ради 6-го скликання є належною підставою для не розгляду заяви позивача.
Враховуючи наведене, суд встановив, що відповідач без визначених законом підстав не розглянув заяву позивача про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання земельної ділянки на вул. Володимира Великого, 12 , що свідчить про порушення відповідачем вимог ст. 19 Конституції України, зокрема діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Щодо вимог позивача стосовно зобов`язання винести на розгляд сесії Львівської міської ради проект ухвали Про затвердження ПП "К Плюс "Наш дім" проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання земельної ділянки на вул. Володимира Великого, 12 , то суд виходив з наступного.
Систему та гарантії місцевого самоврядування в Україні, засади організації та діяльності, правового статусу і відповідальності органів та посадових осіб місцевого самоврядування визначає Закон України "Про місцеве самоврядування в Україні" (далі - Закон).
Відповідно до ч. 1 ст. 26 Закону України Про місцеве самоврядування виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються питання, зокрема, вирішення відповідно до закону питань регулювання земельних відносин.
У своєму рішенні від 16 вересня 2015 року у справі № 21-1465а15 Верховний Суд України вказав, що спосіб відновлення порушеного права має бути ефективним та таким, який виключає подальші протиправні рішення, дії чи бездіяльність суб`єкта владних повноважень, а у випадку невиконання, або неналежного виконання рішення не виникала б необхідність повторного звернення до суду, а здійснювалося примусове виконання рішення.
У зв`язку з не розглядом поданої позивачем заяви щодо затвердження проекту землеустрою від 16.03.2015 у встановлений п. 9 ст. 118 Земельного кодексу двотижневий строк, як наслідок, з метою належного захисту порушених прав позивача, суд вважає за необхідне зобов`язати відповідача - Львівську міську раду розглянути подану позивачем заяву від 16.03.2015 № 5818/03/15-з про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання земельної ділянки на вул. Володимира Великого , 12 .
Згідно з частиною першою статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Відповідно до частини другої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Беручи до уваги вищенаведене в сукупності, проаналізувавши матеріали справи та надані сторонами докази, а також усні та письмові доводи позивача стосовно заявлених позовних вимог, суд дійшов висновку про наявність підстав для задоволення позовних вимог.
Згідно з частиною 1 статті 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Керуючись ст.ст. 72,77,94, 241 -246 КАС України , суд -
ВИРІШИВ:
Позов Приватного підприємства "К Плюс "Наш Дім" до Львівської міської ради про зобов`язання вчинити дії - задовольнити повністю.
Зобов`язати Львівську міську раду винести на розгляд сесії Львівської міської ради проект ухвали Про затвердження ПП "К Плюс "Наш дім" проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання земельної ділянки на вул. Володимира Великого, 12 .
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Львівської міської ради (79006, м. Львів, вул. площа Ринок, 1, код ЄДРПОУ 04055896) в користь Приватного підприємства "К Плюс "Наш Дім" (79008, м. Львів, вул. Ставропігійська, 4/8, код ЄДРПОУ 36361456) судові витрати в сумі 1921 (одна тисяча дев`ятсот двадцять одну) грн.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного розгляду.
Апеляційна скарга на рішення подається протягом 30 днів з дня складання повного судового рішення до Восьмого апеляційного адміністративного суду. Відповідно до підпункту 15.5 пункту 1 Розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи через Львівський окружний адміністративний суд.
Повний текст рішення складено та підписано 23.07.2019.
Суддя Кухар Н.А.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 18.07.2019 |
Оприлюднено | 24.07.2019 |
Номер документу | 83190155 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Попко Ярослав Степанович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Попко Ярослав Степанович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Попко Ярослав Степанович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Запотічний Ігор Ігорович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Кухар Наталія Андріївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні