Рішення
від 11.07.2019 по справі 160/1082/19
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

11 липня 2019 року Справа № 160/1082/19 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого суддіВерба І.О. при секретарі судового засіданняШелгуновій І.А. за участю представників: позивача відповідача 1 відповідача 2 відповідача 3 Мудрака Д.В. Майор В.І. Большешапова О.В. Петрушевської В.К. розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Дніпрі у порядку загального позовного провадження адміністративну справу за адміністративним позовом Приватного підприємства Лендфорт Дніпро до Управління агропромислового розвитку Дніпропетровської обласної державної адміністрації, Конкурсної комісії з визначення переліку підприємств-позичальників агропромислового комплексу для фінансової підтримки заходів в агропромисловому комплексі шляхом здешевлення кредитів, Дніпропетровської обласної державної адміністрації, про визнання протиправним рішення та зобов`язання вчинити певні дії, -

встановив:

І. ПРОЦЕДУРА

1. 04.02.2019 Товариство з обмеженою відповідальністю Аграрна фірма Весна звернулось до Дніпропетровського окружного адміністративного суду із позовною заявою до Управління агропромислового розвитку Дніпропетровської обласної державної адміністрації, в якому позивач просив суд:

- визнати протиправним та скасувати рішення Конкурсної комісії з визначення переліку підприємств-позичальників агропромислового комплексу для фінансової підтримки заходів в агропромисловому комплексі шляхом здешевлення кредитів Дніпропетровської обласної державної адміністрації, оформлене протоколом засідання конкурсної комісії № 4 від 10.12.1018, щодо відмови Товариству з обмеженою відповідальністю Аграрна фірма Весна у отриманні часткової компенсації відсоткової ставки за залученим кредитом в сумі 2 000 000 грн за кредитним договором № 36-МВ/17 від 14.04.2017 та залученим кредитом в сумі 4 000 000 грн за кредитним договором № 36-МВ/17 від 14.04.2017;

- зобов`язати Конкурсну комісію з визначення переліку підприємств-позичальників агропромислового комплексу для фінансової підтримки заходів в агропромисловому комплексі шляхом здешевлення кредитів Дніпропетровської обласної державної адміністрації, при Управлінні агропромислового розвитку Дніпропетровської обласної державної адміністрації, повторно розглянути заявку Товариства з обмеженою відповідальністю Аграрна фірма Весна про надання часткової компенсації відсоткової ставки за залученим кредитом в сумі 2 000 000 грн за кредитним договором № 36-МВ/17 від 14.04.2017 та залученим кредитом в сумі 4 000 000 грн за кредитним договором № 36-МВ/17 від 14.04.2017, та прийняти рішення відповідно до Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для фінансової підтримки заходів в агропромисловому комплексі шляхом здешевлення кредитів , затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.04.2015 № 300, з урахуванням висновків суду.

2. Ухвалою суду від 13.02.2019 позовну заяву залишено без руху із наданням строку для усунення недоліків.

3. 25.02.2019 на виконання вимог ухвали позивачем надано клопотання про витребування від Управління агропромислового розвитку Дніпропетровської обласної державної адміністрації рішення Конкурсної комісії з визначення переліку підприємств-позичальників агропромислового комплексу для фінансової підтримки заходів в агропромисловому комплексі, шляхом здешевлення кредитів Дніпропетровської обласної державної адміністрації, оформлене протоколом засідання конкурсної комісії № 4 від 10.12.2018.

4. Ухвалою суду від 04.03.2019 прийнято адміністративний позов до розгляду, відкрито спрощене позовне провадження в адміністративній справі № 160/1082/19, призначено судове засідання на 14.03.2019.

5. У судове засідання 14.03.2019 прибув представник позивача. Відповідач у судове засідання не прибув, докази вручення повістки про виклик до суду на 14.03.2019 в матеріалах справи були відсутні. З метою належного виклику відповідача у судове засідання розгляд справи відкладено до 04.04.2019.

6. У судове засідання 04.04.2019 прибули представники позивача та відповідача. Судом оголошено перерву до 15.04.2019 з метою надання часу відповідачу на складання відзиву на позовну заяву та надання витребуваних судом доказів.

7. 10.04.2019 від відповідача до канцелярії суду надійшов відзив на адміністративний позов із додатками (а.с.54-79).

8. У судове засідання 15.04.2019 прибули представники позивача та відповідача.

9. Судом на розгляд поставлено питання щодо подальшого розгляду справи у порядку загального позовного провадження та залучення відповідачів у справі № 160/1082/19:

- Конкурсної комісії з визначення переліку підприємств-позичальників агропромислового комплексу для фінансової підтримки заходів в агропромисловому комплексі шляхом здешевлення кредитів;

- Дніпропетровської обласної державної адміністрації.

10. Представники сторін не заперечили щодо подальшого розгляду справи у порядку загального позовного провадження та залучення відповідачів у справі № 160/1082/19.

11. Ухвалою суду від 15.04.2019 постановлено:

- здійснювати подальший розгляд справи № 160/1082/19 за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Аграрна фірма Весна до Управління агропромислового розвитку Дніпропетровської обласної державної адміністрації про визнання протиправним рішення та зобов`язання вчинити певні дії за правилами загального позовного провадження;

- залучити у якості відповідачів у справі № 160/1082/19: Конкурсну комісію з визначення переліку підприємств-позичальників агропромислового комплексу для фінансової підтримки заходів в агропромисловому комплексі шляхом здешевлення кредитів (вул. Старокозацька, 52, м. Дніпро, Дніпропетровська область, 49600); Дніпропетровську обласну державну адміністрацію (код ЄДРПОУ 00022467; проспект Олександра Поля, буд. 1, м. Дніпро, Дніпропетровська область, 49004);

- призначити справу до розгляду у підготовчому засіданні на 08.05.2019;

- встановити залученим відповідачам 15-денний строк, з дня отримання копії ухвали, для подання відзиву на адміністративний позов із доказами його обґрунтування.

12. 07.05.2019 на електронну адресу суду від представника Дніпропетровської обласної державної адміністрації надійшло клопотання про перенесення розгляду справи з метою надання додаткового часу на вивчення матеріалів позову та подання відзиву.

13. 08.05.2019 на електронну адресу від представника Конкурсної комісії з визначення переліку підприємств-позичальників агропромислового комплексу для фінансової підтримки заходів в агропромисловому комплексі шляхом здешевлення кредитів надійшло клопотання про перенесення розгляду справи з метою надання додаткового часу на вивчення матеріалів позову та подання відзиву.

14. У підготовче засідання 08.05.2019 прибули представники сторін. Судом оголошено перерву з метою подання заяв по суті спору та надання доказів до 16.05.2019.

15. 15.05.2019 до канцелярії суду від Конкурсної комісії надійшов відзив на позовну заяву (а.с.103-107).

16. У підготовче засідання 16.05.2019 прибули представники сторін.

17. Представником Дніпропетровської обласної державної адміністрації надано відзив на позовну заяву (а.с.109-114).

18. Представником позивача надані витребувані судом докази.

19. Протокольною ухвалою продовжено строк підготовчого провадження до 90 днів та оголошено перерву до 25.06.2019.

20. 30.05.2019 до канцелярії суду від Приватного підприємства Лендфорт Дніпро надійшло клопотання про заміну позивача правонаступником в адміністративній справі № 160/1082/19.

21. 30.05.2019 до канцелярії суду від позивача надійшла заява про надання додаткових доказів з додатками.

22. У підготовче засідання 25.06.2019 прибули представники позивача, Управління агропромислового розвитку Дніпропетровської обласної державної адміністрації, Конкурсної комісії з визначення переліку підприємств-позичальників агропромислового комплексу для фінансової підтримки заходів в агропромисловому комплексі шляхом здешевлення кредитів.

23. Судом поставлено на розгляд клопотання Приватного підприємства Лендфорт Дніпро про заміну позивача правонаступником в адміністративній справі № 160/1082/19 (а.с.153-191). Заявник підтримав заявлене клопотання.

24. Представники Управління агропромислового розвитку Дніпропетровської обласної державної адміністрації, Конкурсної комісії з визначення переліку підприємств-позичальників агропромислового комплексу для фінансової підтримки заходів в агропромисловому комплексі шляхом здешевлення кредитів залишили розгляд заявленого клопотання на розсуд суду.

25. Ухвалою суду від 25.06.2019:

- клопотання Приватного підприємства Лендфорт Дніпро про заміну позивача правонаступником в адміністративній справі № 160/1082/19 задоволено;

- допущено заміну позивача у справі № 160/1082/19 Товариство з обмеженою відповідальністю Аграрна фірма Весна (код ЄДРПОУ 39674699; вул. Молодіжна, 46, с. Павлопілля, Нікопольський район, Дніпропетровська область, 53250) його правонаступником Приватним підприємством Лендфорт Дніпро (код ЄДРПОУ 39672576; вул. Центральна, 21, с. Веселе, Нікопольський район, Дніпропетровська область, 53245).

26. Ухвалою суду від 25.06.2019 закрито підготовче провадження, призначено розгляд справи по суті у судовому засіданні 11.07.2019.

27. У судове засідання 11.07.2019 прибули представники сторін, які підтримали обрані правові позиції.

ІІ. ДОВОДИ ПОЗИВАЧА

28. Механізм використання коштів, передбачених Мінагрополітики у державному бюджеті за програмою Фінансова підтримка заходів в агропромисловому комплексі шляхом здешевлення кредитів , які спрямовуються суб`єктам господарювання агропромислового комплексу на часткову компенсацію відсоткової ставки за залученими у національній валюті банківськими кредитами, визначений Порядком використання коштів, передбачених у державному бюджеті для фінансової підтримки заходів в агропромисловому комплексі шляхом здешевлення кредитів , затверджений постановою Кабінету міністрів України від 29.04.2015 № 300.

29. Рішенням, оформленим протоколом засідання конкурсної комісії № 4, протиправно відмовлено позивачу у частковій компенсації, у зв`язку з наявністю в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань відомостей, що позивач перебуває в процесі припинення з 29.11.2018.

30. Відповідно до пункту 5 Порядку, компенсація не надається позичальникам, стосовно яких порушено справу про банкрутство, яких визнано банкрутами, що перебувають на стадії ліквідації або мають прострочену більше ніж шість місяців заборгованість перед державним бюджетом, Пенсійним фондом України та фондами загальнообов`язкового державного соціального страхування, що підтверджується відповідними органами державної фіскальної служби.

31. Відповідачу було доведено, що позивач знаходиться у стані припинення, а не стані ліквідації.

32. Відомості про припинення позивача внесені до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, починаючи з 29.11.2018, є відкритими і загальнодоступними.

33. Позивач на момент подання документів для участі у конкурсі щодо часткової компенсації відсоткової ставки за залученими банківськими кредитами не приховував обставину припинення у зв`язку з приєднанням та надав комісії всі необхідні документи передбачені чинним законодавством з метою отримання компенсації.

34. Враховуючи те, що позивач не перебуває в процесі ліквідації, щодо позивача не порушено справу про банкрутство, у позивача відсутня прострочена більше ніж шість місяців заборгованість перед державним бюджетом, Пенсійним фондом України та фондами загальнообов`язкового державного соціального страхування, а Порядком припинення підприємства у зв`язку з приєднанням не вказано як підставу для відмови у компенсації, позивач вважає, що рішення конкурсної комісії, оформлене протоколом засідання конкурсної комісії від 10.12.2018 № 4, є протиправним та таким, що підлягає скасуванню.

ІІІ. ДОВОДИ ВІДПОВІДАЧІВ

35. Відповідачі проти позову заперечили повністю, зазначили, що рішення Конкурсної комісії приймається на її засіданні у присутності не менш як двох третин її складу відкритим голосуванням простою більшістю голосів. Рішення конкурсної комісії оформляється протоколом, який підписують усі члени конкурсної комісії.

36. На засіданні Конкурсної комісії було вирішено внести позивача до переліку підприємств-позичальників агропромислового комплексу, попередньо визначити суму компенсації та остаточно визначити суму компенсації підприємств-позичальників в межах встановленого річного обсягу на засіданні Конкурсної комісії 10.12.2018, що зазначено у протоколі № 3 засідання Конкурсної комісії.

37. В подальшому, у вихідні дні Конкурсній комісії стало відомо (згідно з безкоштовним запитом Міністерства юстиції України), що ТОВ Аграрна фірма Весна 29.11.2018 були внесені відомості до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань щодо перебування юридичної особи в стані припинення з вищезазначеної дати, тобто після надання документів для розгляду Конкурсною комісією.

38. Конкурсна комісія у телефонному режимі запитала у контактній особі ТОВ Аграрна фірма Весна Вікторії Луценко (e-mail ІНФОРМАЦІЯ_1) для розгляду на засіданні 10.12.2018 оновлений витяг з ЄДР на поточну дату.

39. На засіданні Конкурсної комісії 10.12.2018 представником ТОВ Аграрна фірма Весна Буригіним О . С . (голова комісії з припинення або ліквідатор) була надана завірена копія витягу з ЄДР датована 10.12.2018, але станом на 27.11.2018.

40. На підставі вищезазначеного документа Конкурсна комісія дійшла висновку щодо свідомого введення в оману Конкурсної комісію Товариством з обмеженою відповідальністю Аграрна фірма Весна з метою неправомірного отримання коштів державного бюджету.

41. Виходячи з вищевикладеного Конкурсна комісія прийняла рішення у зв`язку із нововиявленими обставинами виключити з переліку підприємств-позичальників агропромислового комплексу для фінансової підтримки заходів агропромисловому комплексі шляхом здешевлення ТОВ Аграрна фірма Весна , про що зазначено у протоколі № 4.

42. Стосовно повторного розгляду документів, що надавались ТОВ Аграрна фірма Весна у 2018 році, відповідачі зазначили, що згідно пункту 4 Порядку компенсація надається за нараховані і сплачені у поточному році відсотки за користування кредитами. Тобто Конкурсна комісія не може розглядати документи та визначати компенсацію в межах встановленого річного обсягу на 2019 рік за минулий бюджетний період, що встановлено статтею 3 Бюджетного кодексу України.

43. Щодо питання перевірки відомостей щодо припинення юридичної особи Конкурсною комісією з Єдиного державного реєстру зазначаємо, що у відповідності до підпункту 22, пункту 3 розділу V Порядку надання відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань , затвердженого наказом Міністерства юстиції України 10.06.2016 № 1657/5, безоплатний доступ до відомостей з ЄДР в електронній формі надається через портал електронних сервісів з метою перегляду, копіювання та друку відомостей щодо юридичної особи; відокремленого підрозділу юридичної особи; фізичної особи -підприємця; громадського формування, що не має статусу юридичної особи; виданих витягів з ЄДР. Відомості про юридичну особу містять: дані про перебування юридичної особи у процесі припинення, у тому числі дані про рішення щодо припинення юридичної особи, відомості про комісію з припинення (ліквідатора, ліквідаційну комісію тощо) та про строк, визначений засновниками (учасниками) юридичної особи, судом або органом, що прийняв рішення про припинення юридичної особи, для заявлення кредиторами своїх вимог.

44. У той же час режим безкоштовного доступу до ЄДР не дозволив Конкурсній комісії встановити вид припинення ТОВ Аграрна фірма Весна - витяг з реєстру не уточнює шляхом ліквідації чи реорганізації відбувалося припинення позивача.

45. В результаті реорганізації ТОВ Аграрна фірма Весна приєднана до іншої юридичної особи, яка необхідні документи для участі у конкурсі не подавала, юридична особи з кодом ЄДРПОУ ТОВ Аграрна фірма Весна у ЄДР відсутня.

ІV. ОБСТАВИНИ СПРАВИ

46. Товариство з обмеженою відповідальністю Аграрна фірма Весна зареєстроване 04.03.2015, номер запису 1 230 102 0000 004992, місцезнаходження: вул. Молодіжна, буд. 46, село Павлопілля, Нікопольський район, Дніпропетровська область, 53250, код ЄДРПОУ 39674699.

47. Видами діяльності ТОВ Аграрна фірма Весна є: код КВЕД 01.11 Вирощування зернових культур (крім рису), бобових культур і насіння олійних культур (основний); код КВЕД 01.61 Допоміжна діяльність у рослинництві; код КВЕД 10.61 Виробництво продуктів борошномельно-круп`яної промисловості; код КВЕД 46.21 Оптова торгівля зерном, необробленим тютюном, насінням і кормами для тварин; код КВЕД 47.89 Роздрібна торгівля з лотків і на ринках іншими товарами.

48. Положення про Управління агропромислового розвитку Дніпропетровської обласної державної адміністрації затверджено розпорядженням голови Дніпропетровської обласної державної адміністрації від 27.08.2015 № р-503/0/3-15 (а.с.59-66).

49. Розпорядженням голови Дніпропетровської обласної державної адміністрації від 15.06.2015 № р-268/0/3-15 утворено Конкурсну комісію з визначення переліку підприємств-позичальників агропромислового комплексу для фінансової підтримки заходів в агропромисловому комплексі шляхом здешевлення кредитів, затверджено її склад з урахуванням внесених змін розпорядженням від 13.08.2018 № р-601/0/3-18 (а.с.67-69).

50. 27.11.2018 ТОВ Аграрна фірма Весна листом № 256 подано до Конкурсної комісії Управління агропромислового розвитку Дніпропетровської обласної державної адміністрації документи для участі у конкурсі згідно додатку 1 до листа. Лист Товариства зареєстрований 27.11.2018 за вх. № 379/0/118-18. (а.с.8, 116).

51. Зокрема, ТОВ Аграрна фірма Весна подані до Управління агропромислового розвитку Дніпропетровської обласної державної адміністрації дві заяви з доданими документами про допуск до участі в конкурсі для отримання компенсації відсоткової ставки за залученим кредитом в ПАТ Альфа-Банк за рахунок коштів державного бюджету у 2018 році (а.с.117-176):

1) дата та номер кредитної угоди: 36-МВ/17 від 14.04.2017; сума кредиту: 2 000 000 грн; відсоткова ставка банку за користування кредитом: 30%; відсоткова ставка банку за додатковими угодами: 20%; термін дії кредитного договору: з 14.04.2017 по 06.07.2018; нарахована банком сума відсотків плати за кредитом на поточний бюджетний рік: 83 958,91 грн (а.с.9-10, 119-120);

2) дата та номер кредитної угоди: 36-МВ/17 від 14.04.2017; сума кредиту: 4 000 000 грн; відсоткова ставка банку за користування кредитом: 30%; відсоткова ставка банку за додатковими угодами: 20%; термін дії кредитного договору: з 14.04.2017 по 23.08.2018; нарахована банком сума відсотків плати за кредитом на поточний бюджетний рік: 68 191,78 грн (а.с.11-12, 117-118).

52. 29.11.2018 протоколом № 3 загальних зборів учасників ТОВ Аграрна фірма Весна вирішено (а.с.19-20):

- припинити діяльність ТОВ Аграрна фірма Весна (ЄДРПОУ 39674699) в результаті його реорганізації шляхом приєднання до Приватного підприємства Лендфорт Дніпро (ЄДРПОУ 39672576), яке виступатиме правонаступником прав та обов`язків ТОВ Аграрна фірма Весна ;

- затверджено склад комісії з припинення, Головою комісії призначено Буригіна О.С. , з моменту призначення якого до комісії переходять повноваження щодо управління справами Товариства;

- комісії з припинення доручити:

- - подати державному реєстратору документи для проведення державної реєстрації припинення;

- - розгляд вимог кредиторів, задоволення чи відхилення цих вимог протягом строку, встановленого для пред`явлення вимог кредиторами;

- - після затвердження строку для пред`явлення вимог кредиторів, скласти та подати на затвердження зборів учасників ТОВ Аграрна фірма Весна передавальний акт;

- встановити, що вимоги кредиторів до ТОВ Аграрна фірма Весна (ЄДРПОУ 39674699) пред`являються протягом двох місяців з моменту державної реєстрації припинення.

- кредиторські вимоги заявляються та розглядаються в наступному порядку:

а) кредитор, який має намір вимагати виконання зобов`язання, припинити зобов`язання чи вимагати дострокового виконання зобов`язань повинен протягом строку, встановленого для заявления вимог кредиторів, направити на адресу розташування комісії з припинення (реорганізації) ТОВ Аграрна фірма Весна письмову вимогу, в якій мотивовано та з посиланням на норми діючого законодавства буде викладено суть вимоги, а також додати до вимоги всі підтверджуючи документи:

б) кожна окрема вимога кредитора розглядається, після чого комісією приймається відповідне рішення, яке надсилається кредитору не пізніше тридцяти днів з дня отримання відповідної вимоги кредитора.

- встановити, що місце розташування комісії з припинення (реорганізації) ТОВ Аграрна фірма Весна знаходиться за адресою: 53245, Дніпропетровська обл., Нікопольський р-н, село Веселе, вулиця Центральна, буд. 21.

53. Згідно з витягу з протоколу № 3 засідання Конкурсної комісії з визначення переліку підприємств-позичальників агропромислового комплексу для фінансової підтримки заходів в агропромисловому комплексі шляхом здешевлення кредитів від 07.12.2018 вирішено, зокрема (а.с.72-73):

1) внести до переліку підприємств-позичальників агропромислового комплексу для фінансової підтримки заходів агропромисловому комплексі шляхом здешевлення кредитів, які подали документи до конкурсної комісії та попередньо визначити суму компенсації, в тому числі:

- ТОВ Аграрна фірма Весна , Нікопольський район, кредитний договір № 36-МВ/17 від 14.04.2017 в ПАТ Альфа-Банк , річний обсяг компенсації: 83 958,91 грн;

- ТОВ Аграрна фірма Весна , Нікопольський район, кредитний договір № 36-МВ/17 від 14.04.2017 в ПАТ Альфа-Банк , річний обсяг компенсації: 68 191,78 грн.

2) остаточно визначити суму компенсації на засіданні конкурсної комісії, яке відбудеться 10.12.2018.

54. 10.12.2018 представником позивача надано Конкурсній комісії витяг з ЄДР стосовно ТОВ Аграрна фірма Весна від 10.12.2018 за № 10047496779 станом на 27.11.2018, в якому відсутні відомості про припинення (а.с.74-76).

55. 10.12.2018 Конкурсною комісією перевірено відомості ЄДР за безкоштовним доступом стосовно ТОВ Аграрна фірма Весна , згідно яких в реєстр внесені відомості про перебування товариства з 29.11.2018 в стані припинення та встановлений строк для пред`явлення кредиторами своїх вимог до 30.01.2019 (а.с.77-78).

56. Відповідно до протоколу № 4 засідання Конкурсної комісії від 10.12.2018 розглянуто, зокрема, документи ТОВ Аграрна фірма Весна та вирішено (а.с.69а-71):

- у зв`язку із нововиявленими обставинами виключити з переліку підприємств-позичальників агропромислового комплексу для фінансової підтримки заходів в агропромисловому комплексі шляхом здешевлення кредитів ТОВ Аграрна фірма Весна , Нікопольського району.

57. 10.12.2018 Конкурсною комісією складені довідки за реєстраційними номерами:

- № 15, згідно якої ТОВ Аграрна фірма Весна за результатами конкурсу Дніпропетровської обласної державної адміністрації, протокол засідання конкурсної комісії № 4 від 10.12.2018, не має права отримувати часткову компенсацію відсоткової ставки за залученим кредитом 2 000 000 грн, кредитний договір 36-МВ/17 від 14.04.2017 ПАТ Альфа-Банк з терміном дії з 14.04.2017 по 10.03.2020. Причини відмови в наданні права на фінансову підтримку позичальнику пункт 5 постанови Кабінету Міністрів України від 29.04.2015 № 300 Про затвердження Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для фінансової підтримки заходів в агропромисловому комплексі шляхом здешевлення кредитів : у зв`язку із тим, що підприємство знаходиться в стані припинення (а.с.13-14);

- № 16, згідно якої ТОВ Аграрна фірма Весна за результатами конкурсу Дніпропетровської обласної державної адміністрації, протокол засідання конкурсної комісії № 4 від 10.12.2018, не має права отримувати часткову компенсацію відсоткової ставки за залученим кредитом 4 000 000 грн, кредитний договір 36-МВ/17 від 14.04.2017 ПАТ Альфа-Банк з терміном дії з 14.04.2017 по 10.03.2020. Причини відмови в наданні права на фінансову підтримку позичальнику пункт 5 постанови Кабінету Міністрів України від 29.04.2015 № 300 Про затвердження Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для фінансової підтримки заходів в агропромисловому комплексі шляхом здешевлення кредитів : у зв`язку із тим, що підприємство знаходиться в стані припинення (а.с.15-16).

58. За результатами розгляду наданих позивачем документів Конкурсна комісія направила ТОВ Аграрна фірма Весна листа № 4520/0/119-18 від 11.12.2018, яким повідомлено наступне (а.с.17):

- у зв`язку з нововиявленими обставинами, а саме: при остаточній перевірці достовірності інформації з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців (безкоштовний запит Міністерства юстиції України) станом на 10.12.2018 виявлено, що з 29.11.2018 ТОВ Аграрна фірма Весна знаходиться в стані припинення, Буригін Олександр Сергійович призначений головою комісії з припинення або ліквідатором;

- виходячи з вищевказаних причин та керуючись пунктом 5 Постанови № 300 Конкурсна комісія одноголосно вирішила не включати до реєстру позичальників, які мають право на отримання компенсації відсоткової ставки за залученими кредитами в ПАТ Альфа-Банк № 36-МВ/17 від 14.04.2017 ТОВ Аграрна фірма Весна .

59. Згідно витягу є ЄДР від 29.01.2019 № 1004922230 станом на 29.01.2019 (а.с.21-23):

- код ЄДРПОУ 39674699, ТОВ Аграрна фірма Весна ;

- Буригін Олександр Сергійович - керівник; Буригін Олександр Сергійович - голова комісії з припинення або ліквідатор;

- 29.11.2018, в стані припинення, за рішенням засновників;

- строк для заявлення кредиторами своїх вимог: 30.01.2019;

- 29.11.2018 запис 12301270006004992, внесення рішення засновників (учасників) юридичної особи щодо припинення юридичної особи в результаті реорганізації.

60. Згідно витягу є ЄДР від 29.05.2019 № 1005387295 державним реєстратором 27.05.2019 проведена державна реєстрація припинення юридичної особи ТОВ Аграрна фірма Весна ЄДРПОУ 39674699 в результаті реорганізації. Дані про правонаступників - Приватне підприємством Лендфорт Дніпро (код ЄДРПОУ 39672576) (а.с.185-187). Передавальний акт суду не надано.

V. ПРАВОВЕ РЕГУЛЮВАННЯ СПІРНИХ ПРАВОВІДНОСИН

61. Відповідно до частини четвертої статті 91 ЦК України цивільна правоздатність юридичної особи виникає з моменту її створення і припиняється з дня внесення до єдиного державного реєстру запису про її припинення.

62. Статтею 104 ЦК України визначено, що юридична особа припиняється в результаті реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації. У разі реорганізації юридичних осіб майно, права та обов`язки переходять до правонаступників.

63. Юридична особа є такою, що припинилася, з дня внесення до єдиного державного реєстру запису про її припинення (частина п`ята статті 104 ЦК України).

64. Порядок виконання рішення про припинення юридичної особи врегульований статтею 105 ЦК України, зокрема, учасники юридичної особи або орган, що прийняв рішення про припинення юридичної особи, зобов`язані протягом трьох робочих днів з дати прийняття рішення письмово повідомити орган, що здійснює державну реєстрацію.

65. Учасники юридичної особи або орган, що прийняв рішення про припинення юридичної особи, відповідно до ЦК України призначають комісію з припинення юридичної особи (комісію з реорганізації, ліквідаційну комісію), голову комісії або ліквідатора та встановлюють порядок і строк заявлення кредиторами своїх вимог до юридичної особи, що припиняється.

66. Виконання функцій комісії з припинення юридичної особи (комісії з реорганізації, ліквідаційної комісії) може бути покладено на орган управління юридичної особи.

67. До комісії з припинення юридичної особи (комісії з реорганізації, ліквідаційної комісії) або ліквідатора з моменту призначення переходять повноваження щодо управління справами юридичної особи. Голова комісії, її члени або ліквідатор юридичної особи представляють її у відносинах з третіми особами та виступають у суді від імені юридичної особи, яка припиняється.

68. Строк заявлення кредиторами своїх вимог до юридичної особи, що припиняється, не може становити менше двох і більше шести місяців з дня оприлюднення повідомлення про рішення щодо припинення юридичної особи.

69. Згідно статті 106 ЦК України злиття, приєднання, поділ та перетворення юридичної особи здійснюються за рішенням його учасників або органу юридичної особи, уповноваженого на це установчими документами.

70. Порядок припинення юридичної особи шляхом злиття, приєднання, поділу та перетворення врегульований статтею 107 ЦК України. Зокрема, кредитор може вимагати від юридичної особи, що припиняється, виконання зобов`язань якої не забезпечено, припинення або дострокового виконання зобов`язання, або забезпечення виконання зобов`язання, крім випадків, передбачених законом.

71. Після закінчення строку для пред`явлення вимог кредиторами та задоволення чи відхилення цих вимог комісія з припинення юридичної особи складає передавальний акт (у разі злиття, приєднання або перетворення) або розподільчий баланс (у разі поділу), який має містити положення про правонаступництво щодо майна, прав та обов`язків юридичної особи, що припиняється шляхом поділу, стосовно всіх її кредиторів та боржників, включаючи зобов`язання, які оспорюються сторонами.

72. Передавальний акт та розподільчий баланс затверджуються учасниками юридичної особи або органом, який прийняв рішення про її припинення, крім випадків, встановлених законом.

73. Статті 111 ЦК України врегульований порядок ліквідації юридичної особи. З дати внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань запису про рішення засновників (учасників) юридичної особи, суду або уповноваженого ними органу щодо ліквідації юридичної особи ліквідаційна комісія (ліквідатор) зобов`язана вжити всіх необхідних заходів щодо стягнення дебіторської заборгованості юридичної особи, що ліквідується, та письмово повідомити кожного з боржників про припинення юридичної особи в установлені цим Кодексом строки.

74. Ліквідаційна комісія (ліквідатор) забезпечує подання державному реєстраторові документів, передбачених законом для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в установлений законом строк (частина чотирнадцята статті 111 ЦК України).

75. Механізм використання коштів, передбачених Мінагрополітики у державному бюджеті за програмою Фінансова підтримка заходів в агропромисловому комплексі шляхом здешевлення кредитів , які спрямовуються суб`єктам господарювання агропромислового комплексу на часткову компенсацію відсоткової ставки за залученими у національній валюті банківськими кредитами (далі - компенсація) визначений Порядком використання коштів, передбачених у державному бюджеті для фінансової підтримки заходів в агропромисловому комплексі шляхом здешевлення кредитів , затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 29.04.2015 № 300 (далі - Порядок № 300).

76. Згідно пунктів 2, 3 Порядку № 300 головним розпорядником бюджетних коштів і відповідальним виконавцем бюджетної програми є Мінагрополітики. Розпорядниками бюджетних коштів нижчого рівня є структурні підрозділи облдержадміністрацій, що забезпечують виконання функцій з питань агропромислового розвитку.

77. Мінагрополітики визначає річні ліміти та здійснює розподіл бюджетних призначень між структурними підрозділами облдержадміністрацій, що забезпечують виконання функцій з питань агропромислового розвитку пропорційно середньорічному обсягу виробництва валової продукції сільського господарства (у постійних цінах) за попередні три роки, що передують звітному року, згідно з даними органів державної статистики.

78. Компенсація надається на конкурсній основі суб`єктам господарювання агропромислового комплексу - юридичним особам незалежно від організаційно-правової форми та форми власності та фізичним особам - підприємцям (далі - позичальники) за укладеними кредитними договорами (пункт 4 Порядку № 300).

79. Відповідно до пункту 5 Порядку № 300 компенсація не надається позичальникам, стосовно яких порушено справу про банкрутство, яких визнано банкрутами, що перебувають на стадії ліквідації або мають прострочену більше ніж шість місяців заборгованість перед державним бюджетом, Пенсійним фондом України та фондами загальнообов`язкового державного соціального страхування, що підтверджується відповідними органами державної фіскальної служби.

80. У разі встановлення контролюючими органами факту незаконного отримання бюджетних коштів припиняється надання позичальнику компенсації з моменту встановлення такого факту та протягом наступного бюджетного періоду, а кошти у сумі, що незаконно отримана, повертаються до державного бюджету.

81. Для проведення конкурсу та вирішення інших питань щодо надання компенсації облдержадміністрації утворюють конкурсні комісії, до складу яких входять представники структурних підрозділів облдержадміністрацій, що забезпечують виконання функцій з питань агропромислового розвитку, органів державної статистики, фінансових органів, територіальних органів ДФС, міжрегіональних територіальних органів Держаудитслужби, професійних громадських організацій. Конкурсні комісії очолюють керівники структурних підрозділів облдержадміністрацій, що забезпечують виконання функцій з питань агропромислового розвитку (пункт 6 Порядку № 300).

82. Згідно пункту 7 Порядку № 300 конкурсні комісії розпочинають приймання заявок на участь у конкурсі та документів, що додаються до них, у день оприлюднення оголошення про порядок та умови проведення конкурсу, а закінчують за сім робочих днів до початку проведення останнього засідання конкурсної комісії

83. Засідання конкурсної комісії проводяться у разі потреби. Останнє засідання конкурсної комісії проводиться до 10 грудня.

84. Заявки, що надійшли після закінчення строку їх подання, не розглядаються. Реєстрація заявки та документів, що додаються до неї, проводиться в день їх надходження.

85. Рішення конкурсної комісії приймається на її засіданні у присутності не менш як двох третин її складу відкритим голосуванням простою більшістю голосів. У разі рівного розподілу голосів вирішальним є голос головуючого на засіданні.

86. Рішення конкурсної комісії оформляється протоколом, який підписують усі члени конкурсної комісії. Член комісії, який не згодний з її рішенням, підписує протокол з окремою думкою, яка є невід`ємною частиною протоколу.

87. Пунктом 8 Порядку № 300 встановлено, що позичальники для отримання компенсації подають до конкурсних комісій заявку за встановленою Мінагрополітики формою і такі документи:

- копію кредитного договору, посвідчену банком-кредитором або обслуговуючим банком, та копії додатково укладених договорів між позичальником та кредитором;

- довідку про банківські реквізити позичальника;

- виписку банку-кредитора або обслуговуючого банку про отримання позичальником кредиту;

- копію фінансової звітності за останній рік відповідно до Національного положення (стандарту) бухгалтерського обліку 1 Загальні вимоги до фінансової звітності (додаток 1 Баланс (Звіт про фінансовий стан), форма № 2 Звіт про фінансові результати (Звіт про сукупний дохід), а для позичальників, які є юридичними особами та зареєстровані у поточному році, - за останній звітний період, що передує поданню заявки;

- довідку про відсутність (наявність) заборгованості з податків і зборів, видану відповідними органами державної фіскальної служби;

- копії документів про оплату товарів, робіт, послуг для підтвердження використання кредитних коштів на цілі, визначені у пункті 4 цього Порядку.

88. Подані документи реєструються секретарем конкурсної комісії в журналі обліку, форму якого затверджує Мінагрополітики. Секретарем конкурсної комісії є представник структурного підрозділу облдержадміністрації, що забезпечує виконання функцій з питань агропромислового розвитку.

89. Згідно пункту 9 Порядку № 300 позичальники для отримання права на компенсацію звертаються до конкурсних комісій облдержадміністрацій за місцем їх реєстрації.

90. Пунктом 10 Порядку № 300 визначено що конкурсні комісії розглядають подані позичальниками документи, необхідні для отримання права на компенсацію, у порядку черговості їх реєстрації.

91. Під час прийняття рішення щодо надання компенсації перевага надається позичальникам: у першу чергу - які мають чистий дохід (виручку) від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) за останній рік до 20 млн. гривень; у другу чергу - які провадять діяльність з вирощування та розведення тварин (великої рогатої худоби для отримання м`яса і виробництва молока, овець і кіз, кролів, свиней, свійської птиці (крім курей та одержання яєць свійської птиці) та використали кредитні кошти для покриття витрат, пов`язаних із такою діяльністю.

92. Конкурсні комісії визначають суму компенсації для кожного позичальника в межах встановленого річного обсягу, видають позичальнику довідку про прийняте рішення конкурсної комісії щодо надання компенсації та включають його до реєстру позичальників, які мають право на отримання компенсації за кредитами. Форми довідки та реєстру затверджує Мінагрополітики.

93. У разі відмови в наданні компенсації позичальнику надсилається у триденний строк після прийняття рішення конкурсною комісією обґрунтована письмова відповідь із зазначенням причин відмови.

VІ. ОЦІНКА СУДУ

94. Конкурсна комісія з визначення переліку підприємств-позичальників агропромислового комплексу для фінансової підтримки заходів в агропромисловому комплексі шляхом здешевлення кредитів є колегіальним органом, до складу якого входять представники різних органів державної влади та громадськості (а.с.68-69).

95. Конкурсна комісія розглядає подані позичальником документи, необхідні для отримання права на компенсацію, приймає рішення про надання переваги учасникам конкурсу шляхом голосування.

96. Таким чином, саме на позичальника покладається обов`язок подання документів, необхідних для участі у конкурсі, а Конкурсна комісія, розглядаючи подані документи шляхом голосування приймає рішення про надання чи ненадання права на компенсацію за результатами конкурсу.

97. Оскільки відповідно до статті 104 ЦК України юридична особа припиняється в результаті реорганізації або ліквідації, на заявника покладався обов`язок подання належних підтверджуючих документів, проте був поданий лише витяг з ЄДР від 10.12.2018 за № 10047496779 станом на 27.11.2018 з відсутніми відомостями про знаходження товариства в стані припинення.

98. Отримавши 10.12.2018 від заявника витяг з ЄДР від 10.12.2018 за № 10047496779 станом на 27.11.2018, в якому відсутні відомості про припинення ТОВ Аграрна фірма Весна (а.с.74-76) та за наявності відомості ЄДР за безкоштовним доступом стосовно ТОВ Аграрна фірма Весна , згідно яких в реєстр внесені відомості про перебування товариства з 29.11.2018 в стані припинення, наявності встановленого строку для пред`явлення кредиторами своїх вимог до 30.01.2019, запису про призначення голови комісії з припинення або ліквідатора Буригіна О.С. (а.с.77-78), Конкурсна комісія мала підстави для перевірки відповідності позичальника критеріям, визначеним пунктом 5 Порядку № 300.

99. Інших документів, окрім витягу з ЄДР від 10.12.2018 за № 10047496779 станом на 27.11.2018, позичальником не надано.

VІІ. ВИСНОВКИ СУДУ

100. З системного аналізу матеріалів справи суд дійшов висновку, що Конкурсна комісія, як колегіальний орган, самостійно оцінила надані документи для участі у конкурсі та більшістю голосів прийняла рішення не на користь заявника, оскільки не мала підтвердження відповідності позивача критеріям пункту 5 Порядку № 300.

101. Порядок № 300 не встановлює умов обов`язкового отримання права на компенсацію всіма учасниками конкурсу, оскільки регулює саме конкурсну процедуру, яка передбачає надання переваг учасникам та право Конкурсної комісії прийняти шляхом голосування рішення відповідно до наявної дискреції.

102. У зв`язку з викладеним, суд дійшов висновку про відсутність підстав для задоволення позову в частині позовних вимог про скасування рішення Конкурсної комісії, оформленого протоколом № 4 від 10.12.2018.

103. Не підлягають задоволенню похідні позовні вимоги про зобов`язання Конкурсної комісії повторно розглянути заяву ТОВ Аграрна фірма Весна та прийняти рішення відповідно до Порядку № 300, у зв`язку з відмовою в задоволенні основної позовної вимоги. Крім того, щодо учасника конкурсу з кодом ЄДРПОУ 39674699 внесено в ЄДР запис про припинення, ПП Лендфорт Дніпро (ЄДРПОУ 39672576) не подавав заяви на участь у конкурсній процедурі із відповідними підтверджуючими документами, при цьому бюджетний 2018 рік, в межах якого надавалась державна підтримка, закінчився.

104. З системного аналізу матеріалів справи та наведених норм права суд дійшов висновку про відсутність підстав для задоволення заявленого позову, що є підставою для відмови у його задоволенні, у зв`язку із чим покладає судові витрати на сплату судового збору за подання цього позову на позивача.

105. Керуючись статтями 241-246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

вирішив:

1. У задоволені адміністративного позову Приватного підприємства Лендфорт Дніпро (код ЄДРПОУ 39672576; вул. Центральна, 21, с. Веселе, Нікопольський район, Дніпропетровська область, 53245) до Управління агропромислового розвитку Дніпропетровської обласної державної адміністрації (код ЄДРПОУ 25927353; вул. Старокозацька, 52, м. Дніпро, 49600), Конкурсної комісії з визначення переліку підприємств-позичальників агропромислового комплексу для фінансової підтримки заходів в агропромисловому комплексі шляхом здешевлення кредитів (вул. Старокозацька, 52, м. Дніпро, Дніпропетровська область, 49600), Дніпропетровської обласної державної адміністрації (код ЄДРПОУ 00022467; проспект Олександра Поля, буд. 1, м. Дніпро, Дніпропетровська область, 49004), про визнання протиправним рішення та зобов`язання вчинити певні дії - відмовити повністю.

2. Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.

3. Повне рішення складено 22.07.2019.

Суддя І.О. Верба

Дата ухвалення рішення11.07.2019
Оприлюднено24.07.2019
Номер документу83190298
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправним рішення та зобов`язання вчинити певні дії

Судовий реєстр по справі —160/1082/19

Ухвала від 22.08.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Добродняк І.Ю.

Ухвала від 22.08.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Добродняк І.Ю.

Ухвала від 10.07.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Добродняк І.Ю.

Ухвала від 15.02.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Добродняк І.Ю.

Ухвала від 25.11.2022

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Добродняк І.Ю.

Ухвала від 14.09.2022

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Добродняк І.Ю.

Ухвала від 06.07.2022

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Добродняк І.Ю.

Ухвала від 08.05.2022

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Добродняк І.Ю.

Ухвала від 20.03.2022

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Добродняк І.Ю.

Ухвала від 30.11.2021

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Верба Ірина Олександрівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні