УХВАЛА
23 липня 2019 року
Київ
справа №809/834/18
адміністративне провадження №К/9901/17563/19
Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду: Білоуса О.В., Блажівської Н.Є., Желтобрюх І.Л., перевіривши касаційну скаргу Головного управління ДФС в Івано-Франківській області на рішення Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 17 жовтня 2018 року та постанову Восьмого апеляційного адміністративного суду від 30 січня 2019 року у справі за позовом Приватного підприємства Агро-Віта до Головного управління ДФС в Івано-Франківській області, Державної фіскальної служби України про визнання протиправними та скасування рішень про відмову у реєстрації податкових накладних, визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання до вчинення дій,
УСТАНОВИВ:
Ухвалою Верховного Суду від 1 липня 2019 року касаційна скарга Головного управління ДФС в Івано-Франківській області залишена без руху з підстав пропуску скаржником строку на касаційне оскарження та неповажністю вказаних ним підстав для його поновлення.
Судом встановлено, що скаржником у визначений строк подано заяву про поновлення строку на касаційне оскарження.
Так, як вбачається з матеріалів касаційної скарги, постанова Восьмого апеляційного адміністративного суду від 30 січня 2019 року складена в повному обсязі 08 лютого 2019 року. Строк на її касаційне оскарження закінчився 11 березня 2019 року (10 березня 2019 року - вихідний день).
Касаційну скаргу відповідачем подано 21 червня 2019 року, тобто з пропуском строку касаційного оскарження.
В обґрунтування клопотання про поновлення строку на касаційне оскарження, скаржник посилається на те, що вперше касаційну скаргу на рішення Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 17 жовтня 2018 року та постанову Восьмого апеляційного адміністративного суду від 30 січня 2019 року ним подано до суду касаційної інстанції в строк, передбачений нормами КАС України. Також зазначає, що ухвалою Верховного Суду від 15 квітня 2019 року зазначену касаційну скаргу повернуто скаржнику у зв`язку з невиконанням вимог ухвали про залишення касаційної скарги без руху (не додано документ про сплату судового збору).
Вважає, що строк на касаційне оскарження пропущено ним з поважних причин, оскільки вчасно звернувся з касаційною скаргою до суду, однак не сплатив судовий збір у встановлені строки з причин, які не залежали від нього, та просить поновити цей строк.
Суд касаційної інстанції звертає увагу, що обставини, пов`язані з фінансуванням установ чи організацій з державного бюджету, відсутністю в ньому коштів, призначених для сплати судового збору тощо, не можуть бути підставою для реалізації суб`єктом владних повноважень права на касаційне оскарження у будь-який необмежений час після закінчення такого строку та, відповідно, підставою для поновлення зазначеного строку.
Відповідно до частини другої статті 44 КАС України учасники справи зобов`язані добросовісно користуватися належними їм процесуальними правами і неухильно виконувати процесуальні обов`язки.
Обґрунтовуючи висновки про обов`язок сторони належним чином використовувати процесуальні права, у рішенні від 7 липня 1989 року у справі "Union Alimentaria Sanders S.A. v. Spain" Європейський суд з прав людини зазначив, по заявник зобов`язаний демонструвати готовність брати участь на всіх етапах розгляду, що стосуються безпосередньо його, утримуватися від використання прийомів, пов`язаних зі зволіканням у розгляді справи, а також максимально використовувати всі засоби внутрішнього законодавства для прискорення процедури слухання.
Отже, тільки наявність об`єктивних перешкод для своєчасної реалізації прав щодо оскарження судового рішення у касаційному порядку у строк встановлений процесуальним законом, може бути підставою для висновку про пропуск строку касаційного оскарження з поважних причин.
У ситуації з пропуском строків державними органами поважними причинами пропуску строку апріорі не може виступати необхідність дотримання внутрішньої процедури виділення та погодження коштів на сплату судового збору чи тимчасова відсутність таких коштів. Це пов`язано з тим, що держава має дотримуватись принципу належного урядування та не може отримувати вигоду від порушення правил та обов`язків, встановлених нею ж.
З огляду на вказані обставини, колегія суддів не вбачає підстав для задоволення клопотання скаржника про поновлення строку на касаційне оскарження.
Керуючись статтями 248, 332, 333, підпунктом 14 пункту 1 Розділу VII Перехідні положення КАС України,
УХВАЛИВ:
Відмовити у задоволенні заяви Головного управління ДФС в Івано-Франківській області про поновлення строку на касаційне оскарження рішення Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 17 жовтня 2018 року та постанови Восьмого апеляційного адміністративного суду від 30 січня 2019 року.
Відмовити у відкритті касаційного провадження за скаргою Головного управління ДФС в Івано-Франківській області на рішення Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 17 жовтня 2018 року та постанову Восьмого апеляційного адміністративного суду від 30 січня 2019 року.
Копію ухвали про відмову у відкритті касаційного провадження разом з касаційною скаргою та доданими до скарги матеріалами направити скаржнику.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання та оскарженню не підлягає.
Суддя-доповідач О.В.Білоус
Судді Н.Є.Блажівська
І.Л.Желтобрюх
Суд | Касаційний адміністративний суд Верховного Суду |
Дата ухвалення рішення | 23.07.2019 |
Оприлюднено | 24.07.2019 |
Номер документу | 83196849 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Касаційний адміністративний суд Верховного Суду
Білоус О.В.
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Коваль Роман Йосипович
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Біньковська Н.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні