18/107
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
вул.Шевченка 16, м.Івано-Франківськ, 76000, тел. 2-57-62
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
17 липня 2007 р. Справа № 18/107
Господарський суд Івано-Франківської області у складі:
Судді Б.П.Гриняка
При секретарі судового засідання А.С. Томашевській
За позовом: Державного управління охорони навколишнього природного серидовища в Івано-Франківській області, вул. Шкільна, 16, м. Івано-Франківськ.
До відповідача: Відкритого акціонерного товариства «Укрнафта» (пров. Нестерівський, 3-5, м. Київ) в особі НГВУ «Долинанафтогаз», вул. Промислова, 7, м. Долина, Івано-Франківська область.
Представники сторін:
Від позивача: Чеверда І.П., (довіреність № 02-19/331 від 14.06.07) - юрисконсульт;
Від відповідача: Наконечна С.З., (довіреність № юр-59/з від 15.01.07) - юрисконсульт;
Суть спору: стягнення заборгованості в сумі 18429,89 грн.
Розгляд справи відкладався з 14.06.07р до 05.07.07р. та оголошувалась в судовому засіданні перерва до 17.07.07р
До початку розгляду справи представникам сторін роз”яснено їх права та обов'язки, передбачені ст. 20, 22 ГПК України.
В судовому засіданні представник позивача підтримав позовні вимоги з підстав викладених у заяві.
Відповідач в судовому засіданні заперечив проти позовних вимог , мотивуючи їх безпідставністю.
Розглянувши матеріали справи, з'ясувавши її фактичні обставини, об'єктивно оцінивши докази, що мають юридичне значення для розгляду позовної заяви і вирішення справи по суті, суд, -
ВСТАНОВИВ:
Перевіркою дотримання вимог природоохоронного законодавства ( Акт від 11.05.2005 року) по факту аварійного скиду нафти на територію цеху ППН НГВУ «Долинанафтогаз»та її вигоряння з»ясовано, що внаслідок загоряння аварійно скинутої нафти на рельєф з цеху ППН на прилеглу територію балки та перевірки від 11.05.2005 р. витік нафтової суміші стався внаслідок корозійного руйнування фланцевої заглушки надійного технологічного трубопроводу від діючої технологічної схеми цеху підготовки та перекачки нафти.
В судовому засіданні представник позивача пояснив, що внаслідок витоку нафтової суміші в навколишнє природне середовище відбулося забруднення землі, зокрема:
– ділянка №1 на території цеху ППН в межах населеного пункту с. Яворів забруднення нафтовою сумішшю площею 42 м. куб.;
– ділянка №2 на території земель сільської ради в межах населеного пункту Яворів забруднена нафтовою сумішшю площею 1362 м. куб.
Позивач вказує на те, що під час обстеження території балки виявлено пошкодження вогнем до ступеня припинення росту 84 дерева, які віднесені згідно ст. 36 Лісового кодексу України до лісів першої групи як водоохоронні ліси, а шкода згідно із розрахунком на підставі Постанови КМУ від 05.12.1996 р. №1464 становить 17219,30 грн..
Шкода від забруднення земель відповідно « Методики визначення розмірів шкоди, зумовленої забрудненням і засміченням земельних ресурсів через порушення природоохоронного законодавства», затвердженої наказом мінекобезпеки України від 27.10.1997 р. №171, становить 1210,59 грн. .
16 грудня 2005 року позивачем на адресу відповідача направлено претензію з вимогою відшкодувати заподіяну шкоду. У відповідь на претензію відповідач надіслав лист №14юр-71 від 06.01.06 р., в якому зазначив, що не визнає заявлені вимоги через ряд суперечностей та неточностей в Акті дотримання вимог природоохоронного законодавства від 11.05.2005 року та проведеного на основі нього розрахунку завданих збитків.
Відповідач в судовому засіданні та у відзиві на позов позовні вимоги заперечує, мотивуючи наступним:
Відповідно до ст. 22 Земельного кодексу України, пасовища віднесено до земель сільськогосподарського призначення, а згідно виданої районним відділом земельних ресурсів «Схеми земельних ділянок забруднених скидами нафти на території Яворівської сільської ради»від 19.05.05 р. №01-5-11/05359, яка додається до Акту «Перевірки дотримання вимог природоохоронного законодавства» , землі на яких внаслідок пожежі пошкоджено дерева віднесено до заболочених пасовищ.
Відповідач посилається на ст. 4 Лісового кодексу України та ст. 55 Земельного кодексу України, в якій зазначено, що окремі дерева, групи дерев, чагарники на сільськогосподарських угіддях не належать до Лісового фонду. Таким чином, не підтверджено правильність нарахування збитків по таксах першої групи лісів.
Відповідач стверджує, що облік пошкоджених дерев проводився без присутності його представників . На місці обліку не складено первинну облікову польову відомість пошкоджених дерев. Також не проведено експертної оцінки пошкоджених дерев, щодо визначення, яка частина з них пошкоджена до ступеню припинення росту, а яка до ступеня неприпинення росту.
В додатку 1 до Акту «Перевірки дотримання вимог природоохоронного законодавства» розрахунок шкоди проведено в сумі 17219,30 грн., в той же час підсумкова сума становить 17261,8 грн..
Також на території земель промисловості ( 42 м. 2 ) не відбирались проби грунту, таким чином не підтверджено їх забруднення, а саме кількісні або якісні зміни і не доведено правомірність нарахування збитків за їх забруднення.
Схему «Земельних ділянок забруднених скидами нафти на території Яворівської сільської ради»не підписано спеціалістом відділу земельних ресурсів. Крім того, при розрахунку збитків завданих забрудненням землі на землях промисловості ( розрахунок проведено державним інспектором В. Ціховським) взято грошову оцінку землі 553,28 грн., яку вказано в тексті акту, в той час як у Схемі вказано 446,88 грн..
Відповідач вказує на те, що в Акті не вказано, і відповідно не узгоджено кількость нафти, якою забруднено грунт, глибину проникнення нафти в грунт, незрозуміло з яких показників проведено нарахування збитків.
По розрахунках нарахування збитків проведено на основі об»єму -6 м 2 нафти, яка згоріла і за яку вже виставлено і відшкодовано збитки за забруднення атмосфери .
Відповідач зазначив, що частина нафти вигорала з водної поверхні струмка, а не тільки з землі. За забруднення струмка відшкодовано збитки відповідно до претензії №52/05 від 24.05.2005 року, що підтверджується платіжним дорученням №1201 від 14.06.2005 року. Претензії виставлялись на основі Акту «Перевірки дотримання вимог природоохоронного законодавства»від 11 травня 2005 року , складеного державними інспекторами з охорони навколишнього природного середовища Ставичинм Т.С. та Никоненком І.Ю..
Після підписання Акту від 1.05.2005 р. представниками НГВУ «Долинанафтогаз»з зауваженнями, які додавалися до Акту, державним інспектором Чорнієм М.С. 08.06.2005 року представлено керівництву НГВУ «Долинанафтогаз»акт «Перевірки дотримання вимог природоохоронного законодавства», в якому змінено текст сторінок 2,3 додаток 1, схему «Земельних ділянок забруднених скидами нафти на території Яворівської сільської ради».
В силу вищенаведеного Акту «Перевірки дотримання вимог природоохоронного законодавства»від 11.05.2005 р. не був підписаний керівництвом НГВУ «Долинанафтогаз».
Заслухавши доводи представників сторін , дослідивши матеріали справи , суд вважає докази та доводи представника позивача достатніми та обґрунтованими, а вимоги в сумі 18429,89 грн. ( 17219, 30 грн + 1210,59 грн) такими, що підлягають до задоволення.
При цьому суд керується наступним:
Відповідно до ст. 20 Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища»до компетенції спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади з питань екології та природних ресурсів і його органів на місцях належать подання позовів про відшкодування збитків і втрат, заподіяних в результаті порушення законодавства про охорону навколишнього природного середовища;
Згідно ст. 66 Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища» Державні органи по нагляду за безпечним веденням робіт у промисловості і атомній енергетиці разом із спеціально уповноваженими державними органами управління в галузі охорони навколишнього природного середовища і використання природних ресурсів систематично проводять перевірки стану екологічно небезпечних об'єктів та виконання відповідних заходів і вимог щодо їх безпечної експлуатації.
У разі аварії, що спричинила забруднення навколишнього природного середовища, підприємства, установи, організації зобов'язані негайно приступити до ліквідації її наслідків. Одночасно посадові особи або власники підприємств, керівники установ і організацій зобов'язані повідомляти про аварію і заходи,вжиті для ліквідації її наслідків, виконавчому комітету місцевої Ради, органам охорони здоров'я, спеціально уповноваженим державним органам управління в галузі охорони навколишнього природного середовища і використання природних ресурсів та населенню.
Відповідно до ст. 68 Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища» Підприємства, установи, організації та громадяни зобов'язані відшкодовувати шкоду, заподіяну ними внаслідок порушення законодавства про охорону навколишнього природного середовища, в порядку та розмірах, встановлених законодавством України.
Відповідно до ст. 69 Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища» ш кода, заподіяна внаслідок порушення законодавства про охорону навколишнього природного середовища, підлягає компенсації, як правило, в повному обсязі без застосування норм зниження розміру стягнення та незалежно від збору за забруднення навколишнього природного середовища та погіршення якості природних ресурсів. Державне мито і витрати за надані інформаційно-технічні послуги для забезпечення судового процесу стягнути з відповідача в дохід державного бюджету м. Івано-Франківська.
На підставі наведеного, керуючись ст. 8, 124 Конституції України, ст. 20, 66, 68, 69 Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища», ст.49 , 82-85, Господарського процесуального кодексу України, суд, -
В И Р І Ш И В :
Позов задоволити .
Стягнути з Відкритого акціонерного товариства «Укрнафта» (пров. Нестерівський, 3-5, м. Київ) в особі НГВУ «Долинанафтогаз», вул. Промислова, 7, м. Долина, Івано-Франківська область,( код ЄДРПОУ 20551601) на користь Державного управління охорони навколишнього природного серидовища в Івано-Франківській області, вул. Шкільна, 16, м. Івано-Франківськ, ( код 05523990) заборгованість в сумі 18429,89 грн..
Стягнути з Відкритого акціонерного товариства «Укрнафта» (пров. Нестерівський, 3-5, м. Київ) в особі НГВУ «Долинанафтогаз», вул. Промислова, 7, м. Долина, Івано-Франківська область,( код ЄДРПОУ 20551601) в дохід Державного бюджету м. Івано-Франківськ ( код 22090200) 184,29 грн. - державного мита .
Стягнути з Відкритого акціонерного товариства «Укрнафта» (пров. Нестерівський, 3-5, м. Київ) в особі НГВУ «Долинанафтогаз», вул. Промислова, 7, м. Долина, Івано-Франківська область,( код ЄДРПОУ 20551601) в дохід Державного бюджету м. Івано-Франківськ ( код 20568100) 118,00 грн.- витрат за надані інформаційно-технічні послуги.
Накази видати після набрання рішенням законної сили.
СУДДЯ Б.П.ГРИНЯК
Виготовлено в АС "Діловодство суду"
Суд | Господарський суд Івано-Франківської області |
Дата ухвалення рішення | 17.07.2007 |
Оприлюднено | 23.08.2007 |
Номер документу | 832071 |
Судочинство | Господарське |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні