А-8/105
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
вул.Шевченка 16, м.Івано-Франківськ, 76000, тел. 2-57-62
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
12 липня 2007 р. Справа № А-8/105
Господарський суд Івано-Франківської області у складі:
Cуддя Шіляк Марина Анатоліївна
При секретарі Феденько Наталія Михайлівна
розглянувши матеріали
за позовом ПП "Екватор" вул, Новгородська, 34а, м.Івано-Франківськ,76000
до відповідача Виконком Івано-Франківської міської ради вул. Грушевського, 21, м.Івано-Франківськ,76000
про визнання бездіяльності протиправною та зобов"язання прийняти рішення
За участі представників:
Від позивача: Попадинець Р.Д., (довіреність №б/н від 03.07.07) адвокат;
Від позивача: Кравців Л. М., (паспорт серія -СЕ №011112 від 07.12.00)директор;
Від відповідача: Кедик Н.С., (довіреність №1087/05-17/07-в від 24.07.06.) представник;
ВСТАНОВИВ: до господарського суду Івано-Франківської області з адміністративним позовом звернулось приватне підприємство "Екватор" (далі - позивач) з вимогами: визнати протиправною бездіяльність виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради щодо неприйняття рішення по затвердженню акту державної приймальної комісії та прийняття в експлуатацію будинку, що розташований за адресою: вул Чорновола,107, "а" в м.Івано-Франківську, зобов"язання виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради прийняти в експлуатацію та затвердити акт державної приймальної комісії про прийняття в експлуатацію закінченого будівництва вказаного будинку.
В позові позивач вказує на те, що рішенням виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради від 15.04.2003 року за №171 йому надано дозвіл на будівництво багатоквартирного житлового будинку на вул.Чорновола, 107 (далі-об"єкт), на підставі якого Івано-Франківська міська інспекція державного архітектурно-будівельного контролю видала дозвіл на виконання будівельних робіт за №352 від 16.12.2003р. В четвертому кварталі 2006 року позивач завершив будівництво об"єкта, утворив робочу комісію для визначення готовності закінченого будівництва об"єкта, що підтверджується актом робочої комісії від 21.11.2006р., і звернувся до міського голови м.Івано-Франківська із заявою про введення в експлуатацію багатоквартирного житлового будинку та присвоєння йому номера 107 "а"., на що був повідомлений управлінням архітектури і містобудування про виявлені недоліки об"єкта будівництва щодо незавершення робіт по благоустрою. Станом на 13.02.2007р., позивач усунув перераховані недоліки в об"єкті будівництва і звернувся до управління архітектури і містобудування виконкому з проханням подати на чергове засідання виконавчого комітету міської ради документи для прийняття в експлуатацію об"єкта будівництва. Будь-яких дій, з приводу введення в експлуатацію будинку відповідач не вчинив.
З посиланням на положення Закону України "Про основи містобудування" та постанови Кабінету Міністрів України "Про порядок прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об"єктів" позивач вважає, що бездіяльність виконкому є протиправною та зазначає, що спричиняються непорозуміння між позивачем як забудівником будинку та потенційними власниками квартир та нежитлових приміщень, на доказ чого суду подано рішення господарського суду Івано-Франківської області за позовом ТзОВ "Інпромекс" ЛТД до ПП "Екватор" про зобов"язання виконання умов договору щодо введення будинку в експлуатацію. Позивач зазначає, що рішенням у цій ж справі від 03.04.2007р., що набрало законної сили встановлено його право на звернення до органу виконавчої влади за примусовим виконанням норм вищеназваної постанови Кабінету Міністрів України.
Адвокат позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав та додатково вказав, що виконавчий комітет своїми діями, зокрема рішенням №411 від 23.09.03., №376 від 22.09.06., щодо дозволів на переобладнання добудов, добудови житлових приміщень до власної квартири третім особам в районі буд.,№105, по вул.Чорновола в м.Івано-Франківську створив додаткові перешкоди для належного виконання обов"язків пов"язаних з будівництвом. Адвокат також вказує, що з урахуванням того, що відбулось будівництво лише першої черги, не можна вважати обгрунтованою позицію виконавчого комітету щодо недотримання приватним підприємством рішення виконавчого комітету №171 від 15.04.03.
Виконавчий комітет Івано-Франківської міської ради проти позову заперечує, посилаючись на те, що позивач, почавши нове будівництво, не виконав умов, визначений п.3.28 рішення виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради від 15.04.03. №171, щодо знесення до початку будівництва, за власні кошти, будинків №№105,107, по вул.Чорновола, та проведення відселення мешканців. З посиланням на положення ст.73 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" відповідач зазначає, що акти органів місцевого самоврядування прийняті в межах наданих їм повноважень є обов"язковими для виконання. Представник відповідача в судовому засіданні заперечення проти позову підтримала та заявила усне клопотання про відкладення судового засідання у зв"язку із необхідністю подання нових доказів, однак в обгрунтування клопотання не навела суду доводів з приводу яких саме доказів та обставин, які цими доказами будуть доводитись. З огляду на таке, ухвалою, що оголошена в судовому засіданні в задоволенні клопотання відмовлено.
В судовому засіданні встановлено, що рішенням виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради від 15.04.03. №171 (п.3.28) дозволено ПП "Екватор" будівництво багатоквартирного житлового будинку на вул.В.Чорновола, 107. Будівництво здійснювати на умовах угоди з міськвиконкому у соціально-економічному розвитку міста. Зобов"язано ПП"Екватор" до початку будівництва, за власні кошти, знести будинки №№105,107, на вул. Чорновола і провести відселення мешканців цього будинку. ЖЕО-4 після знесення списати будинки №№105,107, по вул.Чорновола з балансу.
Відповідно до п.4 названого рішення зобов"язано згадані вище підприємства, організації та громадян (розділ 3) до початку робіт розробити і погодити в установленому порядку проектну документацію на будівництво та реконструкцію. Приступати до початку будівництва після отримання в міській інспекції держархбудконтролю дозволу на виконання будівельних робіт. Будівництво здійснювати в терміни, визначені проектами організації робіт.
16.12.2003р., позивач одержав дозвіл інспекції державного архітектурно-будівельного контролю м.Івано-Франківська №352 на виконання будівельних робіт з будівництва багатоквартирного житлового будинку на вул.Чорновола, 107 (перша черга) відповідно до рішення виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради №171 від 15.04.03..
21.11.06., складений акт робочої комісії про готовність закінченого будівництва об"єкта багатоквартирного житлового будинку по вул.Чорновола,107 в м.Івано-Франківську.для пред"явлення державній приймальній комісії. Листом №03/01-07 від 03.01.07., позивач звернувся до міського голови з проханням введенням в експлуатацію багатоквартирного житлового будинку по вул.Чорновола та присвоєння йому № 107 "а".
Управління архітектури і містобудування виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради листом від 01.02.07., №277/01-08/23 повідомило позивача про неможливість прийняття в експлуатацію будинку у зв"язку із незавершенням робіт по влаштуванню огороджувальних елементів, вхідних сходів, площадок в під"їзди та комплексного благоустрою. Листом від 13.02.07., позивач повідомив начальника управління архітектури і містобудування міськвиконкому про усунення вказаних недоліків.
В матеріалах справи знаходиться акт державної приймальної комісії про прийняття в експлуатацію закінченого будівництва об"єкта в м.Івано-Франківську по вул Чорновола,107. Комісією не встановлено порушень. Акт містить підписи всіх членів комісії, за винятком голови державної приймальної комісії- представника виконавчого комітету Івано- Франківської міської ради.
Питання розміщення та параметрів житлового будинку (комплексу) по вул Чорновола, 107 було обговорено архітектурною містобудівною радою. Згідно із протоколом №8 від 04.12.03., вирішено погодити проект містобудівного обгрунтування розміщення та параметрів житлового будинку по вул Чорновола-Національної Гвардії, рекомендувати замовнику будівництва ПП "Екватор" на 1-му поверсі житлового будинку розмістити об"єкти обслуговування, до початку будівництва вирішити питання зносу двох житлових будинків на куті вулиць Національної Гвардії і Чорновола (відселення їх мешканців). (Друга черга будівництва).
Крім цього, в листі від 08.09.04. №1642/01-12/23 управління архітектури і містобудування виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради за дорученням виконавчого комітету міської ради прийняло до відома інформацію щодо почергової здачі в експлуатацію житлового будинку на вул.В.Чорновола,105-107, та відселення мешканців знесених будинків у 2005 році, після здачі в експлуатацію 1-ої черги будівництва і вказує на те, що черговість будівництва та здачі в експлуатацію об"єктів житлового та соціально-побутового призначення, а також терміни відселення мешканців будинків, що зносяться є компетенцією забудівника, проте, з метою застереження майбутніх судових позовів рекомендує позивачу представити нотаріально засвідчені угоди з мешканцями названих будинків до початку будівництва 1-ої черги.
Рішенням господарського суду Івано-Франківської області у справі № 2/68 від 03.04.07., що набрало законної сили, за позовом ТОВ "Інпромекс" ЛТд до ПП "Екватор" задоволено позов товариства зобов"язано ПП"Екватор" виконати умови договору на участь у частковому будівництві від 05.01.06., щодо введення будинку по вул Чорновола, 107 в експлуатацію. Як вбачається із тексту рішення за умовами, укладеними між сторонами угоди (п.1.4.) термін здачі будинку, в тому числі і нежитлового приміщення №2 в цокольному поверсі житлового будинку №107 по вул Чорновола минув в серпні 2006 року. Суд дійшов висновку, що будь-яких інших умов, які б відтерміновували строк будівництва та здачі в експлуатацію нежитлового приміщення в залежності від затвердження документів по введенню приміщення в експлуатацію міськвиконкомом Договором не передбачено. Таким чином наявність факту порушення органом виконавчої влади термінів прийняття в експлуатацію, встановлених п.14 Постанови КМУ №1243 від 22.09.04 "Про Порядок прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об"єктів" не звільняє відповідача від обов'язку по Договору сторін. Відповідач зобов'язаний у будь-який спосіб забезпечити виконання умов Договору, які на нього покладені, зокрема, він не позбавлений права звернутись за примусовим виконанням органом виконавчої влади норм вказаної Постанови.
Згідно із актами про результати обстежень житлових будинків від 11.07.07, що подані представником відповідача в матеріали справи, комісією за участі представників проектної організації, квартирного відділу, пожежного нагляду тощо, будинок по вул. Чорновола, 107 визнаний таким, що перебуває у незадовільному робочому стані, будинок №105, визнаний таким, що перебуває у задовільному робочому стані.
Суд вважає позов таким, що підлягає задоволенню.
Правові, економічні, соціальні та організаційні засади містобудівної діяльності в Україні визначені Законом України "Про основи містобудування" і спрямовані на формування повноцінного життєвого середовища, забезпечення охорони навколишнього природного середовища, раціонального природокористування та збереження культурної спадщини .
Відповідно до ст.14 Закону, до компетенції виконавчих органів сільських, селищних, сільських рад у сфері містобудування належить зокрема проведення робіт з прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об"єктів в порядку, встановленому законодавством.
Згідно із ст.18 Закону, закінчені будівництвом об'єкти підлягають прийняттю в експлуатацію в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України. Експлуатація не прийнятих у встановленому законодавством порядку об'єктів забороняється.
Відповідно до п.б., ст.31 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать делеговані повноваження - прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів у порядку, встановленому законодавством. Частиною другою цієї ж статті передбачено, що до відання виконавчих органів міських рад (за винятком міст районного значення), крім повноважень, зазначених у пункті "б" частини першої цієї статті, належить також видача забудовникам архітектурно-планувальних завдань та технічних умов на проектування, будівництво, реконструкцію будинків і споруд, благоустрій територій та надання дозволу на проведення цих робіт.
Основні вимоги та умови прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об"єктів незалежно від джерел фінансування їх будівництва визначені Порядком прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об"єктів, що затверджений Постановою Кабінету Міністрів України від 22.09.04 №1243 із змінами, внесеними згідно із Постановою Кабінету Міністрів України №88 від 31.01.07.
Згідно із п.1 даної Постанови, прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів полягає у підтвердженні державними приймальними комісіями готовності до експлуатації об'єктів нового будівництва, реконструкції, реставрації, капітального ремонту будівель і споруд як житлово-громадського, так і виробничого призначення, інженерних мереж та споруд, транспортних магістралей, окремих черг пускових комплексів (далі - закінчені будівництвом об'єкти), їх інженерно-технічного оснащення відповідно до затвердженої в установленому порядку проектної документації, нормативних вимог, вихідних даних на проектування.
Відповідно до п.13, п.14 Порядку, орган виконавчої влади чи орган місцевого самоврядування зобов'язаний протягом 10 днів після надходження звернення від замовника утворити відповідно до цього Порядку державну приймальну комісію. Строк прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об'єкта державною приймальною комісією установлюється органом виконавчої влади чи органом місцевого самоврядування, що утворив комісію, і не повинен перевищувати 30 днів.
Як вбачається в п. 19 Постанови, замовник, генеральний підрядник разом із генеральним проектувальником подають державній приймальній комісії проектну та виробничу документацію, пред'являють виконані будівельно-монтажні роботи, змонтоване технологічне обладнання та документальне підтвердження відповідності виконаних робіт вихідним даним на проектування об'єкта.
Пунктом 27 цієї Постанови передбачено, що за результатами роботи державної приймальної комісії складається акт про прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об'єкта, форма якого затверджується Держбудом. Акт державної приймальної комісії підлягає затвердженню у 15-денний строк органом виконавчої влади чи органом місцевого самоврядування, що утворив цю комісію, та реєструється в інспекції державного архітектурно-будівельного контролю, яка видала дозвіл на виконання будівельних робіт. Не допускається затвердження акта про прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об'єкта за відсутності підписів окремих членів державної приймальної комісії.
Судом під час розгляду спору встановлено, що позивач, як замовник виконав усі передбачені Порядком дії, водночас, виконавчий комітет Івано- Франківської міської ради всупереч наведеним положенням законодавства України не затвердив акт державної приймальної комісії. Відсутність дій відповідача щодо затвердження акту державної приймальної комісії про прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом будинку по вул.Чорновола,107 "а" протягом визначеного, зокрема п.27 вищеназваної Постанови, п"ятнадцятиденного строку, свідчить про бездіяльність виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради та позбавляє позивача права на реалізацію його інтересів у спосіб визначений чинним законодавством. Наведене є підставою для визнання бездіяльності відповідача щодо незатвердження акту державної приймальної комісії протиправною.
З огляду на те, що за змістом п.1 Постанови прийняття закінчених будівництвом об"єктів полягає у підтвердженні державними приймальними комісіями готовності об"єктів нового будівництва до експлуатації та приймаючи до уваги те, що під час розгляду спору встановлено засвідчення такої готовності підписами усіх членів державної приймальної комісії , суд вважає позовні вимоги в частині: зобов"язання виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради прийняти в експлуатацію та затвердити акт державної приймальної комісії про прийняття в експлуатацію закінченого будівництва вказаного будинку, також обгрунтованими.
Стосовно заперечень виконавчого комітету суд зазначає, що ні Закон України "Про основи містобудування", ні Порядок прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об"єктів, що затверджений Постановою Кабінету Міністрів України від 22.09.04 №1243 із змінами, внесеними згідно із Постановою Кабінету Міністрів України №88 від 31.01.07., не визначають додаткових умов для прийняття в експлуатацію закінчених в будівництвом об"єктів як то: дослідження виконання рішень виконавчого комітету щодо надання дозволів.
Як вбачається з рішення виконавчого комітету №171 від 15.04.03., зобов"язання позивача знесення будинків і проведення відселення мешканців визначені як умова для отримання дозволу на початок будівельних робіт, а не як умова прийняття будинку в експлуатацію. Водночас, в матеріалах справи знаходиться дозвіл що виданий позивачу Івано- Франківською інспекцією державного архітектурно-будівельного контролю на виконання будвельних робіт №352 від 16.12.03., із застереженням - на виконання будівельних робіт з будівництва багатоквартирного житлового будинку по вул. Чорновола, 107 (перша черга).
За таких обставин, відсутні підстави вважати доводи відповідача щодо недотримання приватним підприємством рішення виконавчого комітету №171 від 15.04.03 обгрунтованими.
Керуючись ст.,ст.14,18 Закону України "Про основи містобудування", ст.31 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні, ст.ст.160-163 Кодексу адміністративного судочинства України , суд
ПОСТАНОВИВ:
позов задоволити.
Визнати протиправною бездіяльність виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради, щодо неприйняття рішення по затвердженню акту державної приймальної комісії та прийняття в експлуатацію будинку що розташований за робочою адресою: вул. Чорновола, 107/а в м.Івано-Франківську.
Виконавчому комітету Івано-Франківської міської ради прийняти в експлуатацію та затвердити акт державної приймальної комісії про прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом будинку по ву. Чоновола, 107/а протягом 15 днів.
Стягнути з місцевого бюджету України в Івано-Франківській області на користь ПП "Екватор", вул. Новгородська, 34а, м. Івано-Франківськ - 3,40грн. судових витрат.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження. Заява про апеляційне оскарження постанови суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її складення у повному обсязі відповідно до статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження.
Суддя Шіляк Марина Анатоліївна
постанова підписана 17.07.07
Виготовлено в АС "Діловодство суду"
Суд | Господарський суд Івано-Франківської області |
Дата ухвалення рішення | 12.07.2007 |
Оприлюднено | 23.08.2007 |
Номер документу | 832087 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Івано-Франківської області
Шіляк М.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні