Рішення
від 23.07.2019 по справі 320/2466/19
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

23 липня 2019 року справа №320/2466/19

Суддя Київського окружного адміністративного суду Терлецька О.О., розглянувши у порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Головного управління Державної фіскальної служби у Київській області до Крюківщинської сільської ради Києво-Святошинського району Київської області про визнання протиправним та скасування рішення,

в с т а н о в и в:

До Київського окружного адміністративного суду звернулось Головне управління Державної фіскальної служби у Київській області з позовом до Крюківщинської сільської ради Києво-Святошинського району Київської області, в якому просить суд відмінити державну реєстрацію припинення юридичної особи ТОВ "КОГОРТА" (код ЄДРПОУ 32386503) вчинену 28.02.2019 державним реєстратором Крюківщинської сільської ради Києво-Святошинського району Київської області за №13551110026010013.

Обгрунтовуючи таку вимогу позивач зазначив, що відповідно до інформації з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань внесено 27.12.2018 рішення засновників (учасників) ТОВ "КОГОРТА" (код ЄДРПОУ 32386503) про припинення юридичної особи за №13551100025010013 та встановлений строк до 27.02.2019 для заявлення кредиторських вимог.

За наслідком проведення ліквідаційної процедури 28.02.2019 до Єдиного державного реєстру підприємств юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань внесено запис державним реєстратором Крюківщинської сільської ради Києво-Святошинського району Київської обласної за №13551110026010013 про припинення ТОВ "КОГОРТА" (код ЄДРПОУ 32386503) за принципом мовчазної згоди.

При цьому, Головне управління ДФС у Київській області не погоджується із зазначеним рішенням державного реєстратора від 28.02.2019 за №13551110026010013 про державну реєстрацію припинення юридичної особи ТОВ "КОГОРТА" (код ЄДРПОУ 32386503) за принципом мовчазною згодою, оскільки на підставі отриманої відомості з державного реєстру 27.12.2018 за №13551100025010013 щодо прийняття рішення власниками ТОВ "КОГОРТА" (код ЄДРПОУ 32386503) про припинення юридичної особи, ГУ ДФС у Київській області у відповідності до норм законодавства направлено Повідомлення про наявність заперечень проти проведення державної реєстрації припинення юридичної особи (підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця) (за формою № 27 - ОПП) від 27.02.2019 за №1910362700034 у зв`язку з наявною податкової заборгованості.

Таким чином, позивач вважає, що державний реєстратор Крюківщинської сільської ради Києво-Святошинського району Київської обласної отримавши зазначене заперечення від контролюючого органу незаконно проведено державну реєстрацію припинення ТОВ "КОГОРТА" (код ЄДРПОУ 32386503) від 28.02.2019 за №13551110026010013.

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 12.06.2018 відкрито спрощене позовне провадження в даній справі.

Заперечуючи проти позову в письмовому відзиві, Крюківщинська сільська рада Києво-Святошинського району Київської області просила суд відмовити в його задоволенні та зазначила, що на момент проведення реєстраційної дії щодо внесення запису до ЄДР про припинення ТОВ Когорта від державних органів не надходило повідомлення про наявність заборгованості із сплати податків і зборів, зі сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування та інших страхових коштів, у зв`язку з чим вважає позовні вимоги необгрунтованими та безпідставними.

Протокольною ухвалою суду від 11.07.2019 вирішено подальший розгляд справи здійснювати в порядку письмового провадження.

Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши фактичні обставини на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлено наступне.

27.12.2018 до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (надалі - ЄДР ) було внесено запис про рішення засновників (учасників) юридичної особи щодо припинення ТОВ Когорта в результаті ліквідації та визначено двохмісячних термін для заявлення кредиторами своїх вимог.

На підставі отриманої відомості з державного реєстру 27.12.2018 за №13551100025010013 щодо прийняття рішення власниками ТОВ "КОГОРТА" (код ЄДРПОУ 32386503) про припинення юридичної особи, ГУ ДФС у Київській області направлено відповідачу Повідомлення про наявність заперечень проти проведення державної реєстрації припинення юридичної особи (підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця) (за формою N 27 - ОПП) від 27.02.2019 за №1910362700034 у зв`язку з наявною податкової заборгованості.

За наслідком проведення ліквідаційної процедури 28.02.2019 до Єдиного державного реєстру підприємств юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань внесено запис державним реєстратором Крюківщинської сільської ради Києво-Святошинського району Київської обласної за №13551110026010013 про припинення ТОВ "КОГОРТА" (код ЄДРПОУ 32386503) за принципом мовчазної згоди.

Не погоджуючись із внесенням державним реєстратором Крюківщинської сільської ради Києво-Святошинського району Київської обласної запису про припинення ТОВ "КОГОРТА" (код ЄДРПОУ 32386503) та вважаючи його протиправним, позивач звернувся з даним позовом до суду.

Надаючи правову оцінку відносинам, що склались в даному випадку між сторонами та задовольняючи в частині позовні вимоги, колегія суддів виходить з наступного.

Відносини, що виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, їхньої символіки (у випадках, передбачених законом), громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб - підприємців регулюються Закон України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань від 15.05.2003 №755-IV (надалі - Закон №755 - IV).

Пункт 12 частиною 1 статті 1 Закон №755 - IV визначає, що принцип мовчазної згоди у сфері державної реєстрації (далі принцип мовчазної згоди) - принцип, згідно з яким державний реєстратор набуває право на проведення державної реєстрації та інших реєстраційних дій без одержання від державних органів у порядку та випадках, визначених цим Законом, відповідних документів (крім судових рішень та виконавчих документів) або відомостей, за умови, що відповідні державні органи у встановлений цим Законом строк не направили до державного реєстратора такі документи або відомості.

Згідно з пунктом 1 частини 5 статті 25 Закону №755 - IV порядок проведення спрощеної процедури державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації включає проведення реєстраційної дії щодо початку проведення спрощеної процедури державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації шляхом внесення запису до Єдиного державного реєстру - не пізніше наступного робочого дня з дати настання підстави, передбаченої частиною четвертою цієї статті.

Відповідно ч. 7 ст. 25 Закону №755 - IV порядок проведення спрощеної процедури державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації та включає:

1) проведення реєстраційної дії щодо початку проведення спрощеної процедури державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації шляхом внесення запису до Єдиного державного реєстру - не пізніше наступного робочого дня з дати настання підстави, передбаченої частиною четвертою цієї статті;

2) державну реєстрацію припинення юридичної особи в результаті її ліквідації - не пізніше наступного робочого дня після отримання відомостей:

про відсутність заборгованості із сплати податків і зборів та відсутність заборгованості із сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування;

про відсутність заборгованості із сплати страхових коштів до Пенсійного фонду України та фондів соціального страхування.

Як зазначалося вище 27.12.2018 внесено рішення засновників (учасників) юридичної особи до Єдиного державного реєстру підприємств юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань щодо припинення ТОВ "КОГОРТА" (код ЄДРПОУ 32386503) за №13551100025010013.

В той же час, Наказом Міністерства юстиції України, Міністерства фінансів України 18 березня 2016 року N 759/5/371 затверджено Порядок інформаційної взаємодії між Єдиним державним реєстром юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань й інформаційними системами Державної фіскальної служби України.

Цей Порядок визначає механізм інформаційної взаємодії між Єдиним державним реєстром юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань (далі - Реєстр) й інформаційними системами Державної фіскальної служби України, у тому числі обміну документами в електронній формі (далі - Інформаційна взаємодія).

Інформаційна взаємодія здійснюється на центральному рівні в електронній формі інформаційно-телекомунікаційними засобами з використанням засобів технічного та криптографічного захисту інформації відповідно до вимог законодавства з питань захисту інформації.

В пункт 9 цього Порядку зазначено, що підтвердження щодо отримання відомостей про проведені реєстраційні дії, документів в електронній формі з Реєстру формується Державною фіскальною службою України автоматично програмними засобами ведення реєстрів Державної фіскальної служби України та передається до Реєстру одночасно із завантаженням таких відомостей, документів до реєстрів Державної фіскальної служби України.

До завершення строку, визначеного для заявлення кредиторами своїх вимог, а також у день отримання запиту від суб`єкта державної реєстрації контролюючий орган передає до Єдиного державного реєстру у порядку інформаційної взаємодії між Єдиним державним реєстром та інформаційними системами Центрального контролюючого органу відомості:

Також, частина шоста статті 13 Закону України від 15 травня 2003 року N 75 5-IV "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" (далі - Закон N 755) та п. 11.14 розділу XI Порядку N 1588 для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи контролюючий орган передає до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань (далі - ЄДР) у порядку інформаційної взаємодії між ЄДР та інформаційними системами ДФС відомості про відсутність (наявність) заборгованості зі сплати податків і зборів за формою N 27-ОПП та N 5 - ЄСВ.

Такі відомості передаються до завершення строку, визначеного для заявлення кредиторами своїх вимог, а також у день отримання запиту від суб`єкта державної реєстрації.

На підставі отриманої відомості з державного реєстру 27.12.2018 за №13551100025010013 щодо прийняття рішення власниками ТОВ "КОГОРТА" (код ЄДРПОУ 32386503) про припинення юридичної особи, ГУ ДФС у Київській області у відповідності до вищезазначених норм направлено Повідомлення про наявність заперечень проти проведення державної реєстрації припинення юридичної особи (підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця) (за формою N 27 - ОПП) від 27.02.2019 за №1910362700034 у зв`язку з наявною податкової заборгованісті.

При цьому, ГУ ДФС у Київській області не відкликалось зазначене заперечення, що виключає можливість вчинення реєстраційної дії припинення юридичної особи за спрощеною процедурою.

Отже, контролюючим орган направлено заперечення проти проведення державної реєстрації припинення юридичної особи у встановлений законом строк, а саме 27.02.2019 після отримання відомості від державного реєстратора про прийняття власниками рішення про припинення ТОВ "КОГОРТА" (код ЄДРПОУ 32386503) та ліквідації.

Таким чином, державний реєстратор Крюківщинської сільської ради Києво-Святошинського району Київської обласної отримавши зазначене заперечення від контролюючого органу протиправно провів державну реєстрацію припинення ТОВ "КОГОРТА" (код ЄДРПОУ 32386503) від 28.02.2019 за №13551110026010013.

Отже, приймаючи неправомірне рішення, ТОВ "КОГОРТА" (код ЄДРПОУ 32386503) втратив правосуб`єктність шляхом її ліквідації, в той же час контролюючий орган втратив право/обов`язок застосувати заходи стягнення до останнього у відповідності до норм Податкового кодексу України, що як наслідок відбувається не отримання Державним бюджетом України коштів.

Згідно із частиною першою статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Частиною другою статті 77 цього Кодексу передбачено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову, який відповідачем в даному випадку не виконаний.

На виконання цих вимог відповідачем, як суб`єктом владних повноважень, не надано достатніх доказів, які спростовували б твердження позивача, а відтак, не доведено правомірності свого рішення.

Таким чином, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та матеріалів справи, суд дійшов висновку, що адміністративний позов слід задовольнити.

Відповідно до ч. 1 ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Позивачем за подання позовної заяви сплачено судовий збір у розмірі 1921,00 грн, таким чином, вказані витрати підлягають присудженню на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень - Крюківщинської сільської ради Києво-Святошинського району Київської області.

Керуючись статтями 9, 14, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 90, 143, 242- 246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

в и р і ш и в:

Адміністративний позов - задовольнити.

Скасувати державну реєстрацію припинення юридичної особи ТОВ "КОГОРТА" (код ЄДРПОУ 32386503), вчинену 28.02.2019 державним реєстратором Крюківщинської сільської ради Києво-Святошинського району Київської області за №13551110026010013.

Стягнути на користь Головного управління ДФС у Київській області (код ЄДРПОУ 39398260) понесені судові витрати у розмірі 1 921 (одна тисяча дев`ятсот двадцять одна) грн 00 коп за рахунок бюджетних асигнувань Крюківщинської сільської ради Києво-Святошинського району Київської області (код ЄДРПОУ 04358566).

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.

Відповідно до підпункту 15.5 пункту 1 Розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи до або через Київський окружний адміністративний суд.

Суддя Терлецька О.О.

Дата ухвалення рішення23.07.2019
Оприлюднено25.07.2019
Номер документу83212181
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправним та скасування рішення

Судовий реєстр по справі —320/2466/19

Ухвала від 10.04.2020

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Терлецька О.О.

Ухвала від 02.04.2020

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Терлецька О.О.

Ухвала від 17.09.2019

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Терлецька О.О.

Рішення від 23.07.2019

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Терлецька О.О.

Ухвала від 12.06.2019

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Терлецька О.О.

Ухвала від 27.05.2019

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Терлецька О.О.

Рішення від 28.03.2019

Адміністративне

Мелітопольський міськрайонний суд Запорізької області

Фомін В. А.

Ухвала від 28.03.2019

Адміністративне

Мелітопольський міськрайонний суд Запорізької області

Фомін В. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні