Рішення
від 24.07.2019 по справі 560/650/19
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 560/650/19

РІШЕННЯ

іменем України

24 липня 2019 рокум. Хмельницький

Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Ковальчук О.К.

за участі:секретаря судового засідання Тимощука І.П. представника заявника Керничної О.Ф. розглянувши заяву Головного управління ДФС у Хмельницькій області до товариства з обмеженою відповідальністю "ТОП Фавор" про підтвердження обгрунтованості адміністративного арешту майна,

ВСТАНОВИВ:

До Хмельницького окружного адміністративного суду, в порядку статті 283 Кодексу адміністративного судочинства України, надійшла заява Головного управління ДФС у Хмельницькій області, в якій заявник просить суд підтвердити обґрунтованість адміністративного арешту майна ТОВ "ТОП Фавор", застосованого заступником начальника Головного управління ДФС у Хмельницькій області о 12:00 год. 07.03.2019 рішенням про застосування умовного адміністративного арешту майна платника податків.

Обґрунтовуючи вимоги, заявник вказав, що наказом Головного управління ДФС в Хмельницькій області від 25.02.2019 №452 призначена документальна позапланова виїзна перевірка ТОВ "ТОП Фавор". Відповідач неправомірно відмовив у допуску посадових осіб Головного управління ДФС у Хмельницькій області до проведення перевірки (за наявності законних підстав для її проведення). Тому начальник Головного управління ДФС в Хмельницькій області прийняв рішення про застосування умовного арешту майна платника податків від 07.03.2019. У зв`язку з цим, заявник просить суд підтвердити обґрунтованість адміністративного арешту.

Ухвалою від 13.03.2019 Хмельницький окружний адміністративний суд відмовив у відкритті провадження за заявою Головного управління ДФС у Хмельницькій області до ТОВ "ТОП ФАВОР" про підтвердження обґрунтованості адміністративного арешту майна.

Постановою від 05.06.2019 Сьомий апеляційний адміністративний суд скасував ухвалу Хмельницького окружного адміністративного суду від 13.03.2019, справу направив до суду першої інстанції для продовження розгляду.

Ухвалою від 22.07.2019 Хмельницький окружний адміністративний суд призначив до розгляду в судовому засіданні заяву Головного управління ДФС у Хмельницькій області про підтвердження обґрунтованості адміністративного арешту майна по адміністративній справі №560/650/19.

В судове засідання представник відповідача не з`явився, надіслав до суду відзив на заяву, у якому зазначив, що наказ Головного управління ДФС в Хмельницькій області від 25.02.2019 №452 про призначення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ "ТОП Фавор" у зв`язку з виявленням ДФС України невідповідності висновків акта документальної планової перевірки від 22.08.2018 №1384/22-01-14-02/40077299 вимогам законодавства, неповним з`ясуванням під час перевірки питань, що повинні бути з`ясовані під час її проведення, та проведенням службового розслідування щодо посадових осіб Головного управління ДФС в Хмельницькій області виданий з порушенням вимог пункту 78.1 статті 78 Податкового кодексу України. Тому у контролюючого органу були відсутні законні підстави для проведення перевірки на підставі наказу Головного управління ДФС в Хмельницькій області від 25.02.2019 №452. Вважає, що правомірно не допустив посадових осіб Головного управління ДФС в Хмельницькій області до проведення перевірки. Просив у задоволенні заяви про підтвердження обґрунтованості адміністративного арешту майна.

Заслухавши представника заявника, дослідивши наявні в матеріалах справи докази, суд встановив таке.

Наказом від 18.02.2019 №124 "Про проведення перевірки ТОВ "ТОП Фавор" голова ДФС України у зв`язку з виявленням невідповідності висновків акта документальної планової перевірки ТОВ "ТОП Фавор" вимогам законодавства та неповним з`ясуванням під час перевірки питань, що повинні бути з`ясовані під час її проведення для винесення об`єктивного висновку щодо дотримання платником податків вимог законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, та проведенням службового розслідування стосовно посадових осіб Головного управління ДФС у Хмельницькій області, які здійснювали таку перевірку, на підставі підпункту 78.1.12 пункту 78.1 статті 78 Податкового кодексу України зобов`язав начальника Головного управління ДФС у Хмельницькій області забезпечити в порядку контролю за правильністю висновків акта документальної планової перевірки від 22.08.2018 організацію проведення працівниками Головного управління ДФС у Хмельницькій області документальної позапланової перевірки ТОВ "ТОП Фавор" щодо дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 21.10.2015 по 31.03.2018 без залучення посадових осіб, які проводили документальну планову перевірку такого платника податків, про що видати відповідний наказ із урахуванням вимог глави 8 розділу ІІ Кодексу.

Наказом Головного управління ДФС у Хмельницькій області від 25.02.2019 №452 "Про проведення документальної позапланової перевірки ТОВ "ТОП Фавор", у зв`язку з виявленням ДФС України невідповідності висновків акта документальної планової перевірки ТОВ "ТОП Фавор" від 22.08.2018 №1384/22-01-14-02/40077299 вимогам законодавства та неповного з`ясування під час перевірки питань, що повинні бути з`ясовані під час її проведення для винесення об`єктивного висновку щодо дотримання платником податків вимог законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, та проведення службового розслідування стосовно посадових осіб Головного управління ДФС у Хмельницькій області, які здійснювали таку перевірку, на підставі підпункту 78.1.12 пункту 78.1 статті 78 Податкового кодексу України, призначена документальна позапланова виїзна перевірка ТОВ "ТОП Фавор" з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за додержанням якого покладено на контролюючі органи за період з 21.10.2015 по 31.03.2018.

На підставі наказу Головного управління ДФС у Хмельницькій області від 25.02.2019 №452 посадовим особам Головного управління ДФС у Хмельницькій області оформленні направлення на перевірку від 05.03.2019 №736, №820 ТОВ "ТОП Фавор", м. Хмельницький, вул. Північна, 95/1.

Керівник ТОВ "ТОП Фавор" відмовив у допуску до перевірки посадових осіб Головного управління ДФС у Хмельницькій області області. Тому посадовими особами контролюючого органу складені акт про відмову у допуску до проведення / відмову від проведення документальної позапланової виїзної перевірки від 06.03.2019 №0052/22-01-14-01/40077299, акт про відмову розписатися у направленні на перевірку від 06.03.2019 №0053/22-01/14-01/40077299.

07.03.2019 начальник Головного управління ДФС у Хмельницькій області прийняв рішення про застосування умовного адміністративного арешту майна платника податків ТОВ "ТОП Фавор" та звернувся до суду із заявою про підтвердження обґрунтованості адміністративного арешту майна платника податків.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд враховує викладене нижче.

Підстави застосування адміністративного арешту майна та порядок його застосування визначені статтею 94 Податкового кодексу України.

Згідно з пунктом 94.1 статті 94 Податкового кодексу України адміністративний арешт майна платника податків є винятковим способом забезпечення виконання платником податків його обов`язків, визначених законом.

Пунктом 94.2 статті 94 Податкового кодексу України визначено, що арешт майна може бути застосований, якщо з`ясовується одна з таких обставин, зокрема, платник податків відмовляється від проведення документальної або фактичної перевірки за наявності законних підстав для її проведення або від допуску посадових осіб контролюючого органу.

За змістом пункту 94.10 статті 94 Податкового кодексу України арешт на майно може бути накладений рішенням керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу, обґрунтованість якого протягом 96 годин має бути перевірена судом.

Отже, однією із підстав для застосування адміністративного арешту майна є відмова платника податків від проведення документальної або фактичної перевірки за наявності законних підстав для її проведення або від допуску посадових осіб контролюючого органу. Застосування адміністративного арешту з наведеної підстави можливе у разі, по-перше, відмови платника податків від допуску посадових осіб контролюючого органу до проведення документальної перевірки, по-друге, призначення перевірки за наявності законних підстав для її проведення.

Статтею 75 Податкового кодексу України встановлено, що контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.

За змістом підпункту 78.1.12 пункту 78.1 статті 78 Податкового кодексу України документальна позапланова перевірка здійснюється у випадку коли контролюючий орган вищого рівня в порядку контролю за діями або бездіяльністю посадових осіб контролюючого органу нижчого рівня здійснив перевірку документів обов`язкової звітності платника податків або матеріалів документальної перевірки, проведеної контролюючим органом нижчого рівня, і виявив невідповідність висновків акта перевірки вимогам законодавства або неповне з`ясування під час перевірки питань, що повинні бути з`ясовані під час перевірки для винесення об`єктивного висновку щодо дотримання платником податків вимог законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

Наказ про проведення документальної позапланової перевірки в цьому випадку приймається контролюючим органом вищого рівня лише у тому разі, коли стосовно посадових осіб контролюючого органу нижчого рівня, які проводили документальну перевірку зазначеного платника податків, розпочато службове розслідування або їм повідомлено про підозру у вчиненні кримінального правопорушення.

Згідно з пунктом 78.4 статті 78 Податкового кодексу України про проведення документальної позапланової перевірки керівник (його заступник або уповноважена особа) контролюючого органу приймає рішення, яке оформлюється наказом.

Право на проведення документальної позапланової перевірки платника податків надається лише у випадку, коли йому до початку проведення зазначеної перевірки вручено у порядку, визначеному статтею 42 цього Кодексу, копію наказу про проведення документальної позапланової перевірки.

За змістом пункту 81.1 статті 81 Податкового кодексу України посадові особи контролюючого органу мають право приступити до проведення документальної виїзної перевірки за наявності підстав для її проведення, визначених цим Кодексом, та за умови пред`явлення або надіслання у випадках, визначених цим Кодексом, таких документів: направлення на проведення перевірки; копії наказу про проведення перевірки; службового посвідчення осіб, які зазначені в направленні на проведення перевірки.

Отже, обов`язок платника податку допустити посадових осіб органу ДФС до перевірки, призначеної в порядку підпункту 78.1.12 пункту 78.1 статті 78 Податкового кодексу України, виникає за умови вручення йому відповідного наказу контролюючого органу та виданого на підставі цього наказу направлення на перевірку.

Суд встановив, що до початку перевірки посадові особи Головного управління ДФС в Хмельницькій області намагались вручити представнику ТОВ "ТОП Фавор" наказ Головного управління ДФС в Хмельницькій області від 25.02.2019 №452 та направлення від 27.02.2019 №736, №820, видані Головним управління ДФС в Хмельницькій області, а не наказ ДФС України та відповідні направлення.

Наказ ДФС України від 18.02.2019 №124 посадові особи контролюючого органу до проведення перевірки представникам ТОВ "ТОП Фавор" не вручили. Доказів вручення або відмови від отримання відповідачем цього наказу заявник до суду не надав.

Тому керівник ТОВ "ТОП Фавор" правомірно не допустив посадових осіб Головного управління ДФС в Хмельницькій області до проведення позапланової перевірки, призначеної відповідно до підпункту 78.1.12 пункту 78.1 статті 78 Податкового кодексу України.

Враховуючи викладене, суд вважає, що заявник не довів наявність всіх передбачених законом умов для підтвердження обґрунтованості умовного адміністративного арешту майна відповідача, застосованого рішенням від 07.03.2019. Тому у задоволенні заяви необхідно відмовити.

Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 242-246, 250, 255, 268-272, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

у задоволенні заяви Головного управління ДФС у Хмельницькій області про підтвердження обґрунтованості адміністративного арешту майна товариства з обмеженою відповідальністю "ТОП Фавор", застосованого рішенням від 07.03.2019, відмовити.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку апеляційного оскарження, а у разі його апеляційного оскарження - з моменту проголошення судового рішення суду апеляційної інстанції.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом десяти днів з дня його проголошення.

Заявник:Головне управління ДФС в Хмельницькій області (вул. Пилипчука 17, м. Хмельницький, 29000 , код ЄДРПОУ - 39492190) Відповідач:Товариство з обмеженою відповідальністю "ТОП ФАВОР" (вул. Північна, 95/1, Хмельницький, Хмельницька область, 29000 , код ЄДРПОУ - 40077299)

Головуючий суддя О.К. Ковальчук

СудХмельницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення24.07.2019
Оприлюднено26.07.2019
Номер документу83213055
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —560/650/19

Ухвала від 09.12.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Желтобрюх І.Л.

Постанова від 29.10.2019

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Боровицький О. А.

Ухвала від 28.10.2019

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Боровицький О. А.

Ухвала від 26.09.2019

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Боровицький О. А.

Ухвала від 24.09.2019

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Боровицький О. А.

Ухвала від 24.09.2019

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Боровицький О. А.

Ухвала від 11.09.2019

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Боровицький О. А.

Ухвала від 28.08.2019

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Боровицький О. А.

Ухвала від 05.08.2019

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Боровицький О. А.

Рішення від 24.07.2019

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Ковальчук О.К.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні