Постанова
від 16.07.2019 по справі 2340/4382/18
ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа № 2340/4382/18 Суддя (судді) першої інстанції: В.П. Тимошенко

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

16 липня 2019 року м. Київ

Колегія суддів Шостого апеляційного адміністративного суду у складі:

судді-доповідача Аліменка В.О.,

суддів Безименної Н.В., Кучми А.Ю.,

за участю секретаря Мідянки А.А.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Приватного сільськогосподарського підприємства "Канюківське" на рішення Черкаського окружного адміністративного суду від 05 березня 2019 р. у справі за адміністративним позовом Приватного сільськогосподарського підприємства "Канюківське" до Сільського голови Бузівської сільської ради Жашківського району Черкаської області Фуркало Олександра Вікторовича, Бузівської сільської ради Жашківського району Черкаської області про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити дії, -

В С Т А Н О В И В:

31 жовтня 2018 року до Черкаського окружного адміністративного суду звернулося з позовом приватне сільськогосподарське підприємство "Канюківське" (19243, Черкаська область, Жашківський район, с. Бузівка, вул. Вишнева, 54, код ЄДРПОУ 31396044) до сільського голови Бузівської сільської ради Жашківського району Черкаської області Фуркала Олександра Вікторовича (Черкаська область, Жашківський район, с. Бузівка), Бузівської сільської ради Жашківського району Черкаської області (Черкаська область, Жашківський район, с. Бузівка, код ЄДРПОУ 35753436), в якому просив:

- визнати бездіяльність сільського голови Бузівської сільської ради Жашківського району Черкаської області Фуркала Олександра Вікторовича, щодо не внесення клопотань ПСП "Канюківське" на розгляд ради - протиправною та зобов`язати внести у порядок денний сесії Бузівської сільської ради розгляд клопотань ПСП "Канюківське" щодо надання в оренду земельних ділянок під майно, яке належить ПСП "Канюківське";

- визнати бездіяльність Буівської сільської ради Жашківського району Черкаської області протиправною та зобов`язати розглянути клопотання ПСП "Канюківське" щодо надання в оренду земельних ділянок під майно, яке належить ПСП "Канюківське".

Рішенням Черкаського окружного адміністративного суду від 05 березня 2019 року у задоволенні позову відмовлено.

Не погоджуючись із прийнятим судовим рішенням позивач подав апеляційну скаргу та посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального права, просить скасувати рішення суду першої інстанції та прийняти нове рішення, яким задовольнити позовні вимоги.

Свої вимоги апелянт обґрунтовує тим, що положеннями пункту 34 ч. 1 ст. 26 Закону України Про місцеві самоврядування в Україні передбачено, що питання регулювання земельних відносин відповідно до Закону вирішуються виключно на пленарних засіданнях сільської,селищної, міської ради , але разом з тим суд першої інстанції не взяв до уваги те, що рішення в даному випадку були прийняті постійною комісією з питань земельних відносин, благоустрою, будівництва, архітектури, природних ресурсів, екології та техногенної безпеки (земельна комісія), а не на сесії сільської ради, як того вимагає Закон.

З огляду на зазначене, апелянт констатує, що рішення суду першої інстанції є необґрунтованим.

Відповідачем подано відзив на апеляційну скаргу відповідно до змісту якого останній просить суд прийняти рішення про відмову у задоволенні апеляційної скарги та рішення суду першої інстанції залишити без змін.

У ході судового розгляду справи представники сторін підтримали доводи та вимоги апеляційної скарги та відзиву на апеляційну скаргу.

Перевіряючи законність та обґрунтованість оскаржуваного рішення суду першої інстанції, колегія суддів виходить з наступного.

Як встановлено було встановлено судом та вбачається з матеріалів справи, Приватне сільськогосподарське підприємство Канюківське зареєстроване як юридична особа 27.06.2001, з видом діяльності КВЕД-2010: 01.11 вирощування зернових культур (крім рису), бобових культур і насіння олійних культур, 01.43 розведення коней та інших тварин родини конячих, 01.45 розведення овець і кіз, 01.46 розведення свиней.

Позивач має у власності об`єкти нерухомості, а саме господарські будівлі та інше майно, що підтверджується договорами купівлі-продажу нерухомого майна (а.с.12-16), які знаходяться на землях комунальної власності Бузівської сільської ради Жашківського району Черкаської області.

19.02.2018 позивач звернувся до Бузівської сільської ради Жашківського району Черкаської області з листом №27, в якому просить надати згоду на передачу в оренду ПСП Канюківське земельних ділянок державної власності загальною площею 11,8358 га, для експлуатації та обслуговування нежитлових будівель (для ведення товарного сільськогосподарського виробництва), які знаходяться в адмінмежах Бузівської сільської територіальної громади (за межами населених пунктів) Жашківського району Черкаської області.

Дане клопотання відповідачем - 19.02.2018 розписане на розгляд земельної комісії до сесії.

19.02.2019 близько 17 год. 00 хв. в кабінеті сільського голови Фуркала О.В. відбулось засідання постійної комісії Бузівської сільської ради з питань земельних відносин, благоустрою, будівництва, архітектури, природних ресурсів, екології та техногенної безпеки (земельна комісія, що підтвердила в судовому засіданні свідок ОСОБА_3 . На даному засіданні був присутній представник ПСП Канюківське ОСОБА_4 , який зачитав клопотання ПСП Канюківське про надання згоди на передачу в оренду ПСП Канюківське земельних ділянок державної власності для експлуатації та обслуговування нежитлових будівель (для ведення товарного сільськогосподарського виробництва), які знаходяться в адмінмежах Бузівської сільської територіальної громади (за межами населених пунктів) Жашківського району Черкаської області. Голова Бузівської сільської ради на засіданні комісії зазначив, що буде вивчати дане питання. Натомість у протоколі не зафіксовано розгляд даного питання, оскільки воно не було внесено в порядок денний, а вирішено його розглянути на наступний день з внесенням у порядок денний постійної комісії Бузівської сільської ради з питань земельних відносин, благоустрою, будівництва, архітектури, природних ресурсів, екології та техногенної безпеки (земельна комісія).

20.02.2018 постійна комісія розглянула клопотання ПСП Канюківське про надання згоди на передачу в оренду земельних ділянок державної власності загальною площею 11,8358 га для експлуатації та обслуговування нежитлових будівель (для ведення товарного сільськогосподарського виробництва), які знаходяться в адмінмежах Бузівської сільської територіальної громади (за межами населених пунктів) Жашківського району Черкаської області, вирішила дати час для надання підтверджуючих документів на право власності на майно, яке знаходиться на земельних ділянках, перелічених в клопотанні №27 від 19.02.2018 (витяг з протоколу засідання земельної комісії від 20.02.2018.

Листом №02-15/Ш-35 Бузівська сільська рада Жашківського району Черкаської області повідомила позивача про те, що для вирішення клопотання №27 від 19.02.2018 необхідно надати документи, що підтверджують право власності на майно вказане в клопотанні.

27.08.2018 позивач звернувся до відповідача 1 з клопотанням №102, в якому просив розглянути дане клопотання на сесії Бузівської ОТГ та на підставі ст. 116 Земельного кодексу України, Закону України Про оренду землі надати дозвіл на розробку проекту землеустрою для укладення договорів оренди на земельні ділянки на яких розміщене майно ПСП Канюківське , а саме: пасіка, млин, територія садка, хімсклад, будинок правління, територія бригади №1, територія бригади №2.

Дане клопотання 27.08.2018 відповідачем 1 передане на розгляд земельної комісії.

03.09.2018 постійна комісія Бузівської сільської ради з питань земельних відносин, благоустрою, будівництва, архітектури, природних ресурсів, екології та техногенної безпеки (земельна комісія) розглянула клопотання ПСП Канюківське №102 від 27.08.2018 та вирішила: Оскільки 3 серпня 2018 року Бузівською сільською радою було прийнято рішення № 12-8/VІІ Про надання дозволу на розроблення технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земель комунальної власності під господарськими дворами в с. Бузівка : Земельна ділянка площею 29,9887 га, кадастровий номер: 7120981200:02:001:0829 в адмінмежах Бузівської сільської ради (за межами населеного пункту) та Земельна ділянка площею 7,2448 га, кадастровий номер: 7120981200:02:001:0823 в адмінмежах Бузівської сільської ради (за межами населеного пункту).

Вважаємо що після затвердження технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земель дана документація буде подана на розгляд та затвердження в установленому порядку до Бузівської сільської ради, для подальшого укладання договорів оренди на дані земельні ділянки.

Щодо інших земельних ділянок, необхідно отримати підтверджуючі документи на право власності .

Листом №02-15/Ш-12 від 04.09.2018 Бузівська сільська рада Жашківського району Черкаської області повідомила позивача про те, що на виконання рішення № 12-8/VІІ від 03.08.2018 Про надання дозволу на розроблення технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земель комунальної власності під господарськими дворами в с. Бузівка , буде розроблено технічну документацію із землеустрою щодо інвентаризації земель, а саме: земельна ділянка площею 29,9887 га, кадастровий номер 7120981200:02:001:0829 в адмінмежах Бузівської сільської ради (за межами населеного пункту) та земельна ділянка площею 7,2448 га, кадастровий номер: 7120981200:02:001:0823 в адмінмежах Бузівської сільської ради (за межам населеного пункту).

Після чого технічна документація із землеустрою щодо інвентаризації земель буде подана на розгляд та затвердження в установленому порядку до Бузівської сільської ради, для подальшого укладання договорів оренди на дані земельні ділянки.

Позивач вважаючи, що відповідачами не розглянуто належним чином його клопотання звернувся до суду з даним позовом.

Колегія суддів суду апеляційної інстанції при прийнятті цієї постанови виходить з такого.

Згідно з ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно статті 144 Конституції України органи місцевого самоврядування в межах повноважень, визначених законом, приймають рішення, які є обов`язковими до виконання на відповідній території.

Законом, який регулює земельні правовідносини, є Земельний кодекс України від 25.10.2001 р. № 2768-III (надалі - ЗК України), а також прийняті відповідно до Конституції України та цього Кодексу нормативно-правові акти.

Приписами статті 25 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" від 21.05.1997 №280/97-ВР (в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин, далі - Закон №280/97-ВР), сільські, селищні, міські ради правомочні розглядати і вирішувати питання, віднесені Конституцією України, цим та іншими законами до їх відання.

Так, повноваження органів місцевого самоврядування щодо передачі земельних ділянок у власність або користування та порядок надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування, встановлені статтями 122, 123 Земельного кодексу України.

У відповідності до ч. 2 ст. 116 Земельного кодексу України набуття права на землю громадянами та юридичними особами здійснюється шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у користування.

Суб`єктами земельних відносин є громадяни, юридичні особи, органи місцевого самоврядування та органи державної влади (частина 2 вказаної статті ).

Об`єктами земельних відносин є землі в межах території України, земельні ділянки та права на них, у тому числі на земельні частки (паї) (частина 3 вказаної статті).

Відповідно до частини 1 статті 3 Земельного кодексу України земельні відносини регулюються Конституцією України, цим Кодексом, а також прийнятими відповідно до них нормативно-правовими актами.

Конституцією гарантується право власності на землю. У статті 14 Основного закону передбачено, що це право набувається і реалізується громадянами, юридичними особами та державою виключно відповідно до закону.

Відповідно до положень статті 40 Земельного кодексу України громадянам України за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування можуть передаватися безоплатно у власність або надаватися в оренду земельні ділянки для будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і гаражного будівництва в межах норм, визначених цим Кодексом.

Відносини, пов`язані з орендою землі, регулюються Земельним кодексом України Цивільним кодексом України, Законом України Про оренду землі та іншими законами України, а також нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до них, та договором оренди землі (стаття 2 Закону України Про оренду землі ід 06.10.1998 № 161-XIV у редакції чинній на момент спірних правовідносин від 19.10.2016, далі - Закон Про оренду землі ).

Приписами статті 93 Земельного кодексу України право оренди земельної ділянки - це засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для провадження підприємницької та іншої діяльності.

Земельні ділянки можуть передаватися в оренду громадянам та юридичним особам України, іноземцям і особам без громадянства, іноземним юридичним особам, міжнародним об`єднанням і організаціям, а також іноземним державам.

Відповідно до вимог статті 16 Закону Про оренду землі укладення договору оренди земельної ділянки із земель державної або комунальної власності здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування - орендодавця, прийнятого у порядку, передбаченому Земельним кодексом України, або за результатами аукціону.

Строк дії договору оренди землі визначається за згодою сторін, але не може перевищувати 50 років (стаття 19 Закону Про оренду землі ).

Отже, орендарі набувають право на оренду земельної ділянки на підставах і в порядку передбачених Земельним кодексом України, Цивільним кодексом України, Законом України Про оренду землі . Орендодавець за плату передає орендареві на підставі договору оренди земельної ділянки у володіння і користування для господарського використання на обумовлений договором строком.

Приписами статті 116 Земельного кодексу передбачено, що громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом, або за результатами аукціону. Набуття права на землю громадянами та юридичними особами здійснюється шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у користування.

Отже, передача в оренду зазначених земельних ділянок громадянам, юридичним особам здійснюється в порядку, встановленому статтею 123 Земельного кодексу України.

Згідно з приписами статті 12, а також частини 1 статті 123 Земельного кодексу України надання земельних ділянок у користування із земель комунальної власності відповідно до цього Кодексу належить до повноважень сільських, селищних, міських рад у галузі земельних відносин на території сіл, селищ, міст.

Сільські, селищні, міські ради передають земельні ділянки у власність або у користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для всіх потреб.

У свою чергу, відповідно до приписів статті 25 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні від 21.05.1997 № 280/97-ВР сільські, селищні, міські ради правомочні розглядати і вирішувати питання, віднесені Конституцією України, цим та іншими законами до їх відання.

Положеннями пункту 31 частини 1 статті 26 вказаного Закону передбачено, що питання регулювання земельних відносин відповідно до Закону вирішуються виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради.

Підготовка і внесення на розгляд ради пропозицій щодо порядку та умов відчуження комунального майна, проектів місцевих програм приватизації та переліку об`єктів комунальної власності, які не підлягають приватизації; організація виконання цих програм; підготовка і внесення на розгляд ради пропозицій щодо визначення сфер господарської діяльності та переліку об`єктів, які можуть надаватися у концесію, подання раді письмових звітів про хід та результати відчуження комунального майна належить до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад (пункт 4 статті 29 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні ).

Відповідно до положень частини 1 статті 46 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні сільська, селищна, міська, районна у місті (у разі її створення), районна, обласна рада проводить свою роботу сесійно. Сесія складається з пленарних засідань ради, а також засідань постійних комісій ради.

Сесії ради скликаються: сільської, селищної, міської - відповідно сільським, селищним, міським головою в міру необхідності, але не менше одного разу на квартал, а з питань відведення земельних ділянок та надання документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності - не рідше ніж один раз на місяць.

Рішення про скликання сесії ради відповідно до частин четвертої, шостої та восьмої цієї статті доводиться до відома депутатів і населення не пізніш як за 10 днів до сесії, а у виняткових випадках - не пізніш як за день до сесії із зазначенням часу скликання, місця проведення та питань, які передбачається внести на розгляд ради.

Сесії ради проводяться гласно із забезпеченням права кожного бути присутнім на них, крім випадків, передбачених законодавством. Порядок доступу до засідань визначається радою відповідно до закону. Протоколи сесії ради є відкритими та оприлюднюються і надаються на запит відповідно до Закону України "Про доступ до публічної інформації" .

Відповідно до частини 4 статті 42 Закону № 280/97-ВР сільський, селищний, міський голова, зокрема, організує в межах, визначених цим Законом , роботу відповідної ради та її виконавчого комітету; скликає сесії ради, вносить пропозиції та формує порядок денний сесій ради і головує на пленарних засіданнях ради.

Організація роботи постійної комісії ради покладається на голову комісії. Голова комісії скликає і веде засідання комісії, дає доручення членам комісії, представляє комісію у відносинах з іншими органами, об`єднаннями громадян, підприємствами, установами, організаціями, а також громадянами, організує роботу по реалізації висновків і рекомендацій комісії. У разі відсутності голови комісії або неможливості ним виконувати свої повноваження з інших причин його функції здійснює заступник голови комісії або секретар комісії.

Засідання постійної комісії скликається в міру необхідності і є правомочним, якщо в ньому бере участь не менш як половина від загального складу комісії.

За результатами вивчення і розгляду питань постійні комісії готують висновки і рекомендації. Висновки і рекомендації постійної комісії приймаються більшістю голосів від загального складу комісії і підписуються головою комісії, а в разі його відсутності - заступником голови або секретарем комісії. Протоколи засідань комісії підписуються головою і секретарем комісії. Висновки і рекомендації постійної комісії, протоколи її засідань є відкритими та оприлюднюються і надаються на запит відповідно до Закону України "Про доступ до публічної інформації" .

Згідно з приписами статті 47 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні постійні комісії ради є органами ради, що обираються з числа її депутатів, для вивчення, попереднього розгляду і підготовки питань, які належать до її відання, здійснення контролю за виконанням рішень ради, її виконавчого комітету.

Постійні комісії за дорученням ради або за власною ініціативою попередньо розглядають проекти програм соціально-економічного і культурного розвитку, місцевого бюджету, звіти про виконання програм і бюджету, вивчають і готують питання про стан та розвиток відповідних галузей господарського і соціально-культурного будівництва, інші питання, які вносяться на розгляд ради, розробляють проекти рішень ради та готують висновки з цих питань, виступають на сесіях ради з доповідями і співдоповідями.

Відповідно до ст. 16 Регламенту Бузівської сільської ради, затвердженого рішенням Бузівської сільської ради Жашківського району Черкаської області від 29.11.2017 встановлено, що проект порядку денного сесії ради формує сільський голова на основі: затвердженого радою перспективного плану роботи ради; пропозицій депутатів ради; пропозицій постійних комісій ради; пропозицій, поданих громадою в порядку місцевої ініціативи.

Пропозиції, як правило, носяться не пізніше як за 20 робочих (або 30 календарних) днів до відкриття сесії.

Відповідно до Положення про постійні комісії Бузівської сільської ради, яке затверджене рішенням Бузівської сільської ради Жашківського району Черкаської області від 29.11.2017 №2-4/VII (далі - Положення), постійні комісії ради є органами Бузівської сільської ради Жашківського району Черкаської області, відповідальні перед нею і їй підзвітні (п. 1 Положення).

Згідно з розділом 4 Положення за результатами вивчення і розгляду питань постійні комісії ради готують висновки і рекомендації. Висновки і рекомендації постійної комісії ухвалюються більшістю голосів від загального складу комісії. Висновки і рекомендації підписує голова комісії, а в разі його відсутності - секретар комісії.

Висновки та рішення постійних комісій ради мають рекомендаційний характер.

Висновок комісії - це ухвалене комісією рішення з питання, яке віднесене до її компетенції, вивчалося комісією і грунтується на узагальненні всіх необхідних і достатніх пропозицій, матеріалів, довідок, висновків, рекомендацій вчених, спеціалістів, фахівців, експертів, зацікавлених сторін та осіб.

Висновок комісії враховується при ухваленні інших рішень комісії або при ухваленні рішень ради.

Рекомендації комісії - це ухвалене комісією рішення з питання, яке віднесене до її компетенції, вивчалося комісією і стосується внесення змін у діяльність органів влади, підприємств, установ, організацій і посадових осіб, що розміщені або проводять свою діяльність на території сільської ради.

Рекомендації постійних комісій підлягають обов`язковому розгляду органами, підприємствами, установами, організаціями, посадовими особами, яким вони адресовані.

Про результати розгляду і вжиті заходи повинно бути повідомлено комісіям у встановлений ними термін.

Відповідно до 5.3.1 Положення основними напрямками роботи комісії з питань земельних відносин, благоустрою, будівництва, архітектури,природних ресурсів, екології та техногенної безпеки (земельна комісія) : бере участь у підготовці питань про стан і розвиток земельних відносин та охорони навколишнього природного середовища, які вносить на розгляд ради, готує доповіді та співдоповіді; вирішення питань щодо адміністративно-територіального устрою села; розробляє за дорученням ради або з власної ініціативи проекти рішень ради і пропозиції з питань регулювання земельних відносин та охорони навколишнього природного середовища, готує і подає висновки з цих питань; бере участь у розробці заходів щодо ліквідації наслідків екологічних катастроф, стихійного лиха, епідемій та інших надзвичайних ситуацій; розглядає пропозиції і подає рекомендації щодо надання дозволу на спеціальне використання природних ресурсів, а також скасування даного дозволу; попередньо розглядає відповідні розділи і показники проектів соціально-економічних програм, місцевого бюджету і звіти про їх виконання, вносить по них свої зауваження і пропозиції; розробка концептуальних засад природоохоронної політики в селі, управління охороною навколишнього природного середовища, впровадження екологічно чистих технологій; проведення природоохоронних та відновлювальних заходів, розробки правил щодо розміщення промислових та інших об`єктів з урахуванням вимог природоохоронного законодавства; здійснення контролю за додержанням законодавства про охорону навколишнього природного середовища та захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи; приймає участь в підготовці питань, пов`язаних з розвитком промисловості, які вносяться на розгляд сільської ради; робить відповідні висновки щодо планів забудови територій та благоустрою громади тощо.

Як встановлено судом, клопотання позивача від 19.02.2018 №27 розглянуте 20.02.2018 постійною комісією, яка вирішила дати час для надання підтверджуючих документів на право власності на майно, яке знаходиться на земельних ділянках, перелічених в клопотанні №27 від 19.02.2018 (витяг з протоколу засідання земельної комісії від 20.02.2018).

Клопотання позивача від 27.08.2018 №102, 03.09.2018 розглянуте постійною комісією Бузівської сільської ради з питань земельних відносин, благоустрою, будівництва, архітектури, природних ресурсів, екології та техногенної безпеки (земельна комісія).

Про рішення постійних комісій позивача було повідомлено листами №02-15/Ш-35 та №02-15/Ш-12, що не заперечується сторонами.

Зокрема в листі №02-15/Ш-12 Бузівська сільська рада повідомила позивача про те, що на виконання рішення № 12-8/VІІ від 03.08.2018 Про надання дозволу на розроблення технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земель комунальної власності під господарськими дворами в с. Бузівка , буде розроблено технічну документацію із землеустрою щодо інвентаризації земель, а саме: земельна ділянка площею 29,9887 га, кадастровий номер 7120981200:02:001:0829 в адмінмежах Бузівської сільської ради (за межами населеного пункту) та земельна ділянка площею 7,2448 га, кадастровий номер: 7120981200:02:001:0823 в адмінмежах Бузівської сільської ради (за межам населеного пункту). Після чого технічна документація із землеустрою щодо інвентаризації земель буде подана на розгляд та затвердження в установленому порядку до Бузівської сільської ради, для подальшого укладання договорів оренди на дані земельні ділянки.

Суд, наголошує, що позивач оскаржує протиправну бездіяльність відповідачів щодо не внесення клопотань ПСП "Канюківське" у порядок денний сесії Бузівської сільської ради розгляд клопотань ПСП "Канюківське" щодо надання в оренду земельних ділянок під майно, яке належить ПСП "Канюківське".

Так, протиправна бездіяльність суб`єкта владних повноважень - це зовнішня форма поведінки (діяння) цього органу, яка полягає (проявляється) у неприйнятті рішення чи у нездійсненні юридично значимих й обов`язкових дій на користь заінтересованих осіб, які на підставі закону та/або іншого нормативно-правового регулювання віднесені до компетенції суб`єкта владних повноважень, були об`єктивно необхідними і реально можливими для реалізації, але фактично не були здійснені.

У судовому засіданні було допитано свідка ОСОБА_3 , яка вказала на те, що клопотання позивача на сесії ради не виносилось та не вирішувалось.

Дослідивши матеріали справи, суд апеляційної інстанції, вказує на те, що питання регулювання земельних ділянок відповідно до Закону вирішуються виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради, а рішення в даній справі були прийняті постійною комісією з питань земельних відносин, благоустрою, будівництва, архітектури, природних ресурсів, екології та техногенної безпеки (земельна комісія), а не на сесії сільської ради.

Питання регулювання земельних відносин є виключною компетенцією пленарних засідань сільської ради, а постійні комісії лише вивчають та проводять попереднє обговорення питань і за результатами вивчення та розгляду готують висновки і рекомендації. Тобто Комісія розглядає клопотання, може прийняти висновки і надати рекомендації, проте право вирішувати надавати дозвіл або відмовляти, мала саме сесія сільської ради.

При цьому, колегія суддів зазначає, що висновки викладені у рішенні суду першої інстанції не відповідають обставинам справи та нормам чинного законодавства, а також повністю спростовуються доводами апелянта.

Згідно з ч. 1 ст. 317 КАС України підставами для скасування судового рішення суду першої інстанції повністю або частково та ухвалення нового рішення у відповідній частині або зміни рішення є: неповне з`ясування судом обставин, що мають значення для справи; недоведеність обставин, що мають значення для справи, які суд першої інстанції визнав встановленими; невідповідність висновків, викладених у рішенні суду першої інстанції, обставинам справи; неправильне застосування норм матеріального права або порушення норм процесуального права.

З урахуванням викладеного, колегія суддів дійшла висновку, що судом першої інстанції при винесенні оскаржуваного рішення неповно з`ясовані обставини, що мають значення для справи, рішення прийнято з порушенням норм матеріального права, що є підставою для його скасування, та прийняття нової постанови про задоволення позовних вимог.

Керуючись ст.ст. 242, 250, 308, 310, 315, 316, 321, 322 КАС України, колегія суддів, -

П О С Т А Н О В И Л А :

Апеляційну скаргу Приватного сільськогосподарського підприємства "Канюківське"- задовольнити.

Рішення Черкаського окружного адміністративного суду від 05 березня 2019 року - скасувати та прийняти нове, яким позовні вимоги Приватного сільськогосподарського підприємства "Канюківське" задовольнити.

Визнати протиправною бездіяльність Сільського голови Бузівської сільської ради с. Бузівка, Жашківського району Черкаської області Фуркала Олександра Вікторовича , щодо не внесення на розгляд ради клопотань ПСП Канюківське щодо надання в оренду земельних ділянок під майно, яке належить ПСП Канюківське .

Визнати бездіяльність Бузівської сільської ради Жашківського району Черкаської області протиправною та зобов`язати розглянути клопотання ПСП Конюківське щодо надання воренду земельних ділянок під майно, яке належить ПСП Канюківське

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення шляхом подачі касаційної скарги до Верховного Суду.

Суддя доповідач В.О. Аліменко

Судді Н.В. Безименна

А.Ю. Кучма

СудШостий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення16.07.2019
Оприлюднено25.07.2019
Номер документу83216069
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2340/4382/18

Ухвала від 09.03.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Аліменко Володимир Олександрович

Постанова від 11.11.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Єзеров А.А.

Ухвала від 10.11.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Єзеров А.А.

Ухвала від 22.08.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Єзеров А.А.

Постанова від 16.07.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Аліменко Володимир Олександрович

Постанова від 16.07.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Аліменко Володимир Олександрович

Ухвала від 27.05.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Аліменко Володимир Олександрович

Ухвала від 27.05.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Аліменко Володимир Олександрович

Рішення від 05.03.2019

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

В.П. Тимошенко

Ухвала від 06.02.2019

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

В.П. Тимошенко

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні