ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХЕРCОНСЬКОЇ ОБЛАСТІ
вул.Театральна,18, м. Херсон, 73000,
тел./0552/26-47-84, 49-31-78, факс 49-31-78, веб сторінка: ks.arbitr.gov.ua/sud5024/
УХВАЛА
23 липня 2019 року Справа № 923/1376/15
Господарський суд Херсонської області у складі судді Пригуза П.Д., за участю секретаря судового засідання Литвиненко Т.О., розглянувши у відкритому судовому засіданні справу
за заявою: Херсонської об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Херсонській області, вул. І. Кулика, 143-а, м. Херсон,
про банкрутство,
за участю представників сторін: від кредиторів:
Головного управління ДФС у Херсонській області, АРК та м. Севастополі - Шаповал Д.В., довіреність № 8171/9/21-22-10-03-04 від 16.07.2019,
від боржника: ліквідатор - арбітражний керуючий Дудкін Р.А., керівник боржника ОСОБА_1 , паспорт,
в с т а н о в и в:
Ухвалою Господарського суду Херсонської області від 27.08.2015 порушено провадження у справі № 923/1376/15 про банкрутство Приватного підприємства Промислово-торгівельна фірма Надія три .
Ухвалою господарського суду від 20.10.2015 затверджено реєстр вимог кредиторів до Приватного підприємства Промислово-торгівельна фірма Надія три визнано вимоги Державної податкової інспекції у м. Херсоні Головного управління ДФС у Херсонській області у сумі 2 497 350,21 гривень.
Ухвалою суду від 29.08.2018 здійснено заміну кредитора по справі № 923/1376/15 - Державну податкову інспекцію у м. Херсоні Головного управління ДФС у Херсонській області на Головне управління ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі (далі також ГУ ДФС).
Постановою Господарського суду Херсонської області від 19.11.2015 ПП ПТФ Надія три визнано банкрутом, стосовно боржника відкрито ліквідаційну процедуру.
На офіційному веб-сайті Вищого господарського суду України 20.11.2015 року оприлюднено повідомлення про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури.
Ухвалою Господарського суду Херсонської області від 06.04.2017 ліквідатором ПП ПТФ Надія три призначено арбітражного керуючого Дудкіна Романа Анатолійовича.
Ліквідатором 08.04.2019 до господарського суду надійшов звіт про виконану роботу та ліквідаційний баланс з клопотанням про їх затвердження. До звіту додано протокол засідання комітету кредиторів, яким схвалено звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс банкрута.
У судовому засіданні 23.07.2019 ліквідатор оголосив звіт про виконану роботу та підтримав подане до суду клопотання про затвердження звіту та ліквідаційного балансу банкрута, ліквідації юридичної особи ПП "ПТФ "Надія три" та припинення провадження у справі, зазначивши що комітетом кредиторів погоджено вказане клопотання (протокол б/н від 08.04.2019). Представник ГУ ДФС у Херсонській області, АРК та м. Севастополі та колишній керівник ОСОБА_9 не заперечували щодо задоволення клопотання ліквідатора, вважають що ліквідатором повно досліджено усі обставини діяльності боржника, підстави неплатоспроможності боржника та роль у настанні стану банкрутства колишніх керівників банкрута та його засновників, просять у зв`язку з відсутністю майна затвердити звіт ліквідатора і ліквідаційний баланс банкрута, провадження у справі - закрити.
Дослідивши поданий звіт, заслухавши ліквідатора та учасників справи, суд прийшов до висновку, що ліквідатор вжив усіх, передбачених Законом України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", заходів необхідних для своєчасного і належного виконання своїх обов`язків.
Як вбачається з наданого звіту ліквідатором на виконання вимог Закону та для виявлення активів боржника було направлено ряд запитів до наступних установ:
- Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (лист від 07.06.2017р. № 09/01/11176) - ПП ПТФ Надія три серед власників, які володіють значними пакетами акцій емітентів, акцій приватних акціонерних товариств та публічних акціонерних товариств, відсутнє (додаток № 3).
- Державної фіскальної служби України (лист від 07.06.2017р. № 7323/Д/99-99- 07-03-01-14) - повідомлено, що ПП ПТФ Надія три перебувало в реєстрі осіб, які здійснюють операції з товарами. Дата знаття з обліку 04.03.2016р. (додаток № 4).
- Державного космічного агентства України (лист від 25.05.2017р. № 2587/10-К4.1/17) - повідомлено про відсутність реєстрації за ПП ПТФ Надія три космічної техніки (додаток № 5).
- Міністерства економічного розвитку і торгівлі України (лист від 11.09.2017р. № 2312-07/31590-07) - законами України про охорону прав на об`єкти права інтелектуальної власності не передбачено проведення пошуку відносно наявності об`єктів права інтелектуальної власності будь-яким особам та надання інформації. Разом з тим, повідомлено, що Мінекономрозвитку України через мережу Інтернет відкрито доступ до відомостей державних реєстрів, що нею ведуться, з якими можна ознайомитись на офіційному веб-порталі за адресою ш\у\у.те.§оу.иа (додаток № 6).
Проведеним аналізом баз даних та інформаційно-довідкових систем, розміщених на офіційному веб-порталі Мінекономрозвитку України, об`єкти права інтелектуальної власності, зокрема патенти, винаходи, корисні моделі, промислові зразки, знаки для товарів і послуг, топографії інтегральних мікросхем та зазначення походження товарів, зареєстрованих за ПП ПТФ Надія три не виявлено.
- Управління Служби безпеки України в Херсонській області (лист від 12.06.2017р. № 41/22/3-4348) - спеціальний дозвіл на провадження діяльності, пов`язаної з державною таємницею ПП ПТФ Надія три не надавався (додаток № 7).
- Регіонального сервісного центру МВС України в Херсонській області (лист від 29.05.2017р. № 31/21/8-2131) - згідно з даними Єдиного державного реєстру МВС стосовно зареєстрованих транспортних засобів , станом на 25.05.2017р. за ПП ПТФ Надія три транспортні засоби не зареєстровано (додаток № 8).
- Головного управління Держпраці у Херсонській області (лист від 06.05.2017р. № 01-08/3089) - технологічні транспортні засоби, які згідно чинного законодавства підлягають реєстрації в органах Держпраці України за ПП ПТФ Надія три не зареєстровані (додаток № 9).
- Головного управління Держгеокадастру у Херсонській області (лист від 23.05.2017р. № 33-21-0.202-4066/2-17) - згідно інформації, наданою структурними підрозділами Головного управління Держгеокадастру у Херсонській області у користуванні або власності ПП ПТФ Надія три земельні ділянки станом на 01.01.2013р. не зареєстровані. Додатково повідомлено, що відповідно до Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень реєстрація права власності на земельні ділянки проводиться органами державної реєстрації прав (додаток № 10).
- Головного управління статистики у Херсонській області (лист від 23.05.2017р. № 6/2-26.4/49) - надано копії фінансових звітів ПГІ ПТФ Надія три за 2012 та 2013 роки. Повідомлено, що за 2014 рік на адресу Головного управління статистики у Херсонській області підприємство не звітувало (додатки № 11-13).
- Кабінету електронних сервісів (https://kap.minijust.gov.ua/) - отримано Інформаційну довідку від 04.04.2018р. № 119636228 про відсутність відомостей в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно та Реєстрі прав власності на нерухоме майно, Державному реєстрі Іпотек, Єдиному реєстрі заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо прав власності на нерухоме майно у ПП ПТФ Надія три . Згідно інформації в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно наявний запис про обтяження нерухомого майна, накладений Корабельним РВ ДВС м. Херсон (додаток № 14).
- Державної авіаційної служби України (лист від 21.06.2017р. № 12.2.16-6149- 17) - повідомлено, що відомості щодо повітряних суден, які знаходяться в Державному реєстрі цивільних повітряних суден України, розміщуються на веб-порталі Державної авіаційної служби України (http://avia.gov.ua), доступ до якого відкрито для всіх користувачів (додаток № 15).
Дослідженням Державного реєстру цивільних повітряних суден України встановлено, що повітряні судна зареєстровані за ПГІ ПТФ Надія три відсутні.
Управління державної архітектурно-будівельної інспекції у Херсонській області (лист від 24.05.2017р. № 1021-1.18/722) - згідно з єдиним реєстром документів, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт і засвідчують прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, відомостей про повернення на доопрацювання, відмов у видачі, скасування та анулювання зазначених документів, з моменту створення Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у Херсонській області (2011-2014рр.) та Управління (2014-2017рр.) відсутня інформація щодо реєстрації/видачі ПП ПТФ Надія три документів дозвільного та декларативного характеру (додаток № 16).
- Державної служби України з безпеки на транспорті (лист від 07.07.2017р. № 5478/02/15-17) - повідомлено, що за наявною інформацією відсутні записи щодо суден, власником або судновласником яких є ПП ПТФ Надія три (додаток № 17).
- Херсонської об`єднаної Державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Херсонській області (лист від 23.05.2017р. № 4500/10/21-03-08-01-20) - повідомлено про р/рахунки ПП ПТФ Надія три в установах банків. Згідно додатку до листа, всі рахунки Банкрута закрито (додаток № 18).
28.04.2017р. від арбітражного керуючого Пейчева В.С., який виконував повноваження ліквідатора Банкрута до 06.04.2017р., за актами приймання-передачі прийнято документи ліквідаційної справи ПП ПТФ Надія три . Бухгалтерська та інша документація Банкрута, печатки і штампи, матеріальні та інші цінності не передавались (додаток № 19).
Здійснено обстеження за юридичною адресою ПП ПТФ Надія три , за результатами якого здійснення господарської діяльності, присутність працівників чи будь-яких інших ознак ПП ПТФ Надія три не виявлено. Не виявлено й майнові активи, які могли б належати Банкруту (додаток № 20).
24.04.2017р. у відповідності до положень ч.2 статті 41 Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом проведено інвентаризацію майнових активів ПП ПТФ Надія три : основних засобів, інших необоротних матеріальних активів, нематеріальних активів, виробничих запасів, малоцінних та швидкозношувальних предметів, товарів (додатки №№ 21-27).
На реалізацію приписів визначених ч.б статті 41 Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом , на відомі адреси керівника ПП ПТФ Надія три ОСОБА_9 ( АДРЕСА_1 ; АДРЕСА_2 ) направлено вимогу про передачу ліквідатору бухгалтерської та іншої документації, печаток і штампів, матеріальних та інших цінностей.
Відповідь на адресу ліквідатора надано не було. Згідно відомостей пошукової системи Укрпошта за штрихкодовим ідентифікатором, лист ліквідатора за адресою у м. Херсон отримано 07.09.2017р., за адресою у м. Миколаїв 07.09.2017р. не вручено під час доставки.
На реалізацію приписів визначених ч.6 статті 41 Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом , на адресу Банкрута спрямовано вимогу про передачу ліквідатору бухгалтерської та іншої документації, печаток і штампів, матеріальних та інших цінностей.
З юридичної адреси ПП ПТФ Надія три лист ліквідатора повернувся без вручення з відміткою на довідці органу поштового зв`язку фирма выбыла .
Враховуючи неможливість прийняти бухгалтерську та іншу документацію ПП ПТФ Надія три , печатки і штампи, матеріальні та інші цінності, до Корабельного ВП ТУ НП в Херсонській області подано заяву з проханням здійснити перевірку щодо наявності ознак правопорушень, передбачених КУпАП, в тому числі статтею 166-16 Незаконні дії у разі банкрутства , та ознак злочинів, передбачених Кримінальним кодексом України, у тому числі статтею 191 Привласнення, розтрата майна або заволодіння ним шляхом зловживання службовим становищем та статтею 357 Викрадення, привласнення, вимагання документів, штампів, печаток, заволодіння ними шляхом шахрайства чи зловживання службовим становищем або їх пошкодження (додаток № 28).
Висновком Корабельного ВП ГУ НП в Херсонській області від 12.09.2017р. перевірку фактів, викладених в заяві ліквідатора було припинено, а матеріали перевірки списано у справу Корабельного ВП ГУ НП в Херсонській області (додатки №№ 29, 30).
При цьому, о/у СКП Корабельного ВП ГУ НП в Херсонській області було встановлено, що: відповідно до наданих матеріалів відсутні повні анкетні дані ОСОБА_1 , що не надається за можливе встановити місце його перебування. Враховуючи вище викладене та те, що витребувати документи, майно, грошові кошти суб`єкту господарювання можливо виключно за рішенням суду, у випадку не виконання рішення суду, примусовим виконанням рішенням суду входить до компетенції виконавчої служби .
Слідчому судді Херсонського міського суду Херсонської області в порядку статті 303 КПК України було подано скаргу на висновок Корабельного ВП ГУ НП в Херсонській області від 12.09.2017р. (додаток № 31).
Ухвалою слідчого судді Херсонського міського суду Херсонської області від 24.10.2017р. у справі № 766/17536/17 скаргу ліквідатора задоволено, зобов`язано посадових осіб Корабельного ВП ХВП ГУНП в Херсонській області внести до ЄРДР відомості про кримінальне правопорушення за заявою від 31.08.2016р. за фактом не передачі посадовими особами ПП Промислово-торгівельна фірма Надія три бухгалтерської та іншої документації, печаток і штампів, матеріальних та інших цінностей ліквідатору ПП Промислово-торгівельна фірма Надія три арбітражному керуючому Дудкіну Р.А. (додаток № 32).
На адресу Корабельного ВП ХВП ГУНП в Херсонській області направлено запит з проханням повідомити про: результати виконання ухвали слідчого судді Херсонського міського суду Херсонської області від 24.10.2017р.; прізвище слідчого, в провадженні якого перебуває досудове розслідування, внесене до ЄРДР на підставі ухвали слідчого судді; про дії та вжиті заходи або результати здійснення досудового розслідування, внесеного до ЄРДР на підставі ухвали слідчого судді.
Листом Корабельного ВП ХВП ГУНП в Херсонській області від 27.02.2019р. за № 1544/36.2/03/19 було повідомлено, що інформацію за повідомленням ліквідатора було внесено до ЄРДР за № 12017230020004595 та за результатами проведених заходів слідчим винесено постанову про закриття кримінального провадження, про що було винесено постанову від 20.02.2018р. (додатки №№ 33, 34).
3 метою дослідження обставин виникнення боргу перед державним бюджетом, на адресу Херсонської ОДПІ Головного управління ДФС у Херсонській області направлено запит з проханням надати копії актів перевірок ПП ПТФ Надія три відповідно до яких виникло податкове зобов`язання банкрута.
Головним управлінням ДФС у Херсонській області на запит ліквідатора надано матеріали документальної позапланової невиїзної перевірки ПП ПТФ Надія три - акт перевірки від 04.04.2014р. № 121/21-03-22-06/37048823 (додаток №№ 35, 36).
Ухвалою Господарського суду Херсонської області від 05.10.2017р. задоволено клопотання ліквідатора, зобов`язано Головне територіальне управління юстиції у Херсонській області у встановленому порядку організувати та провести аналіз фінансово-господарського стану боржника - ПП ПТФ Надія три , щодо надання висновків про наявність ознак фіктивного банкрутства, доведення до банкрутства, приховування стійкої фінансової неспроможності, незаконних дій разі банкрутства щодо боржника. За результатами проведеного аналізу надати до суду відповідні висновки.
До участі у справі № 923/1376/15 залучено територіальний орган Міністерства юстиції України - Головне територіальне управління юстиції у Херсонській області, та засновника боржника ОСОБА_4 та керівника боржника ОСОБА_5 .
У відповідь на запит Головного територіального управління юстиції у Херсонській області від 19.10.2017р. № 5-33/3482 (додаток № 37), щодо організації та проведення аналізу фінансово-господарського стану боржника для надання Господарському суду Херсонської області висновків, надано копії наявних документів: лист Головного управління статистики у Херсонській області від 23.05.2016р. № 6/2- 26.4/49, фінансовий звіт суб`єкта малого підприємництва - баланс ПП ПТФ Надія три на 31.12.2012р. (форма № 1-м), фінансовий звіт суб`єкта малого підприємництва - баланс ПП ПТФ Надія три на 31.12.2013р. (форма № 1-м), вирок Комсомольського районного суду м. Херсона від 03.02.2014 року у справі № 667/1/14-к, ухвалу Комсомольського районного суду м. Херсона від 14.01.2014 року у справі № 667/1/14-к, висновок від 05.12.2013р. № 100 судово-економічної експертизи за матеріалами кримінального провадження № 32013230000000185, акт від 04.04.2014р. № 121/21-03-22- 06/37048823 про результати проведення документальної позапланової невиїзної перевірки ПП ПТФ Надія три з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства, ДПІ у м. Херсоні ГУ Міндоходів у Херсонській області (додаток № 38).
За наслідками аналізу господарської діяльності ПП ПТФ Надія три , встановлено ознаки доведення до банкрутства підприємства та вини у цьому керівника боржника, що є підставою для покладення субсидіарної відповідальності на керівника за зобов`язаннями підприємства.
Так, в межах виконання повноважень у справі встановлено, що в провадженні Слідчого управління фінансових розслідувань Головного управління ДФС у Херсонській області перебували кримінальні провадження:
- № 32013230000000279,за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.5 ст. 27, ч.3 ст. 212, ч. 2 ст. 212 КК України;
- № 12013230020001464,за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.1 ст. 205 КК України,
предметом дослідження у яких були у тому числі й господарські взаємовідносини ПП ПТФ Надія три .
У відповідь на запит ліквідатора Головним управлінням ДФС у Херсонській області листом від 18.09.2017р.за № 4144/10/21-22-23-01-11 повідомлено, що в рамках розслідування кримінального провадження № 12013230020001464 кримінальне
правопорушення за фактом реєстрації фіктивних СГД, серед яких ПП ПТФ Надія три , 28.04.2016р. закрито на підставі ч.1, п.2, статті 284 КПК України (встановлена відсутність в діянні складу кримінального правопорушення) (додаток № 39).
У кримінальному провадженні № 32013230000000279 здійснювалось досудове розслідування за фактом сприяння невстановленими особами в ухиленні від сплати податків реально діючим СГД, використовуючи реквізити ТОВ Олімп-Пром , ТОВ Новатор Груп , ТОВ Фаворіт Найс та за фактом ухилення від сплати податків службовими особами ПП Островок . У травні 2015р. кримінальне провадження передано за підслідністю до Суворовського РВ УМВС України в Херсонській області.
Разом з тим, 07.08.2013р. слідчим слідчого управління до ЄРДР внесено відомості за № 32013230000000185 з фактом сприяння невстановленими особами в ухиленні від сплати податків реально діючим СГД, використовуючи реквізити ПП ПТФ Надія три .
27.12.2013р. кримінальне провадження № 32013230000000185 направлено до суду з обвинувальним актом за ч.2 статті 212 (ухилення від сплати податків, зборів (обов`язкових платежів), ч.1 статті 366 (службове підроблення) КК України відносно ОСОБА_1
В Херсонському міському суді Херсонської області отримано вирок Комсомольського районного суду м. Херсона від 03.02.2014 року у справі № 667/1/14-к відповідно до якого за наслідками розгляду кримінального провадження № 32013230000000185 від 07.08.2013р. за обвинуваченням ОСОБА_1 , працюючого директором ПП ПТФ Надія три у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.1 статті 366 КК України, судом визнано винним ОСОБА_1 у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.1 статті 366 КК України, та призначено покарання у вигляді штрафу (додаток № 40).
Разом з тим, ухвалою Комсомольського районного суду м. Херсона від 14.01.2014 року у справі № 667/1/14-к звільнено ОСОБА_1 від кримінальної відповідальності у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 212 КК України , кримінальне провадження № 32013230000000185 від 07.08.2013р. закрито (у зв`язку із закінченням строків давності) (додаток № 41).
В архівному відділі Херсонського міського суду Херсонської області ліквідатором ознайомлено з матеріалами кримінальної справи № 667/1/14-к.
На запит ліквідатора Херсонським міським судом Херсонської області надано копії документальних матеріалів з кримінальної справи № 667/1/14-к, з метою формування доказової бази щодо наявності ознак з доведення ПП ПТФ Надія три до банкрутства для подання відповідної заяви щодо покладення субсидіарної відповідальності на винних осіб.
На виконання повноважень, визначених Законом про банкрутство, 04.04.2018р. ліквідатором було подано заяву до Господарського суду Херсонської області про покладення субсидіарної відповідальності на керівника ОСОБА_9 за зобов`язаннями юридичної особи - банкрута ГІН ПТФ Надія три у зв`язку з доведенням підприємства до банкрутства.
Заява обґрунтована тим, що керівник ПП ПТФ Надія три з метою зменшення податкових зобов`язань вніс завідомо неправдиві відомості до офіційних документів, а саме: замість реальних об`ємів реалізації в тому числі експортних операцій, вніс неправдиві дані до декларацій з податку на прибуток та ПДВ, які надавались до ДПІ у м. Херсоні, та відобразив у вказаних операціях занижені розміри отриманого прибутку ПП ПТФ Надія три .
За наслідками зазначених протиправних дій ОСОБА_1 було визнано винним у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.1 статті 366 КК України, та відповідно до вироку Комсомольського районного суду м. Херсона від 03.02.2014 року у справі № 667/1/14-к притягнуто до кримінальної відповідальності.
Саме протиправні дії ОСОБА_1 стали наслідком виникнення боргу перед податковою інспекцією, що стало підставою для звернення кредитора до Господарського суду Херсонської області із заявою про порушення провадження у справі про банкрутство № 923/1376/15, визнання ПП ПТФ Надія три банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури.
До початку розгляду заяви ліквідатора про покладення субсидіарної відповідальності по суті, з врахування поданих засновником та керівником боржника відзивів на заяву та наведених у них додаткових фактів, ліквідатором доповнено заяву про покладення субсидіарної відповідальності додатковими вимогами.
Так, при визначені кола винних осіб у доведенні ПП ПТФ Надія три до банкрутства та ступінню вини кожного, з відзиву керівника боржника та засновника на заяву ліквідатора про покладення субсидіарної відповідальності, встановлено причетність й інших осіб до банкрутства підприємства, не пов`язаних з юридичною особою адміністративно-господарськими функціями, а саме осіб, що давали обов`язкові для боржника вказівки та визначали його дії.
З відзиву керівника ПП ПТФ Надія три ОСОБА_1 та засновника ОСОБА_4 вбачалося, що до господарської діяльності підприємства, отриманні та розподілу його доходу були причетні фізичні особи: ОСОБА_6 , ОСОБА_7 та ОСОБА_8 .
Тому, ліквідатором заявлено вимогу про покладення субсидіарної відповідальності за зобов`язаннями юридичної особи - банкрута ПП ПТФ Надія три у зв`язку з доведенням підприємства до банкрутства на керівника ОСОБА_9, засновників - ОСОБА_10 та ОСОБА_4 , осіб що давали обов`язкові для боржника вказівки та визначали його дії - ОСОБА_6 , ОСОБА_7 та ОСОБА_8 .
Ухвалою Господарського суду Херсонської області від 18.09.2018р. було визнано додаткові вимоги Головного управління ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі в розмірі 891 404,62 гривень та судові витрати в розмірі 3 524,00 гривень.
Таким чином, загальний розмір вимог кредиторів у справі про банкрутство ПП Промислово-торгівельна фірма Надія три склав 3 392 278,83 гривень, які не можуть бути задоволені за рахунок майна боржника у зв`язку з доведенням його до банкрутства.
У зв`язку із наведеним ліквідатором подано до Господарського суду Херсонської області заяву про уточнення та доповнення вимог заяви про покладення субсидіарної відповідальності за зобов`язаннями боржника у зв`язку з доведенням його до банкрутства.
В заяві ліквідатора висловлене прохання стягнути з вищезазначених осіб 3 490 936,43 гривень, з яких: 3 392 278,83 гривень субсидіарної відповідальності за зобов`язаннями ПП Промислово-торгівельна фірма Надія три перед Головним управлінням ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі та 98 657,60 гривень витрат зі здійснення ліквідаційної процедури у справі про банкрутство № 923/1376/15.
За наслідками розгляду заяви ліквідатора про покладення субсидіарної відповідальності за зобов`язаннями боржника у зв`язку з доведенням його до банкрутства Господарським судом Херсонської області було постановлено ухвалу від 21.01.2019р. відповідно до якої ліквідатору було відмовлено у задоволені заяви у зв`язку із пропуском строків позовної давності, щодо стягнення витрат зі здійснення ліквідаційної процедури у справі про банкрутство зазначено про передчасність заявлення зазначених вимог (додаток № 42).
- Згідно витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців від 16.05.2018р. за № 1003981564 відомості про відокремленні підрозділи ПП ПТФ Надія три відсутні (додаток № 43).
- Документи ПП ПТФ Надія три , які згідно чинного законодавства підлягають обов`язковому довгостроковому зберіганню в архівних установах не виявлено.
Таким чином, майнові активи (майно та майнові права) ПП ПТФ Надія три , що підлягають включенню до складу ліквідаційної маси та за рахунок яких можливо було б погасити кредиторську заборгованість не виявлено.
Заборгованість кредиторів погасити не виявилось за можливе.
До звіту додано протокол засідання комітету кредиторів б/н від 08.04.2019, яким схвалено звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс банкрута, доручено ліквідатору подати до суду відповідне клопотання про їх затвердження.
Питання завершення ліквідаційної процедури та ліквідації банкрута врегульовані приписами Закону.
Так, відповідно до ст. 46 Закону про банкрутство господарський суд після заслуховування звіту ліквідатора та думки членів комітету кредиторів або окремих кредиторів виносить ухвалу про затвердження звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу. Згідно частини 2 зазначеної статті якщо за результатами ліквідаційної процедури після задоволення вимог кредиторів не залишилося майна, господарський суд виносить ухвалу про ліквідацію юридичної особи - банкрута. Копія цієї ухвали надсилається органу, який здійснив державну реєстрацію юридичної особи - банкрута, та органам державної статистики для виключення юридичної особи з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, а також власнику майна та органам державної податкової служби за місцезнаходженням банкрута.
Відповідно до ч. 3 ст. 46 Закону про банкрутство, якщо ліквідатор не виявив майнових активів, що підлягають включенню до складу ліквідаційної маси, він зобов`язаний подати господарському суду ліквідаційний баланс, який засвідчує відсутність у банкрута майна.
Затвердження звіту ліквідатора в порядку, передбаченому ст. 46 Закону про банкрутство є підставою для припинення провадження у справі згідно п. 6 ч. 1 ст. 83 цього Закону.
Згідно ч. 5 ст. 45 Закону про банкрутство вимоги, не задоволені за недостатністю майна, вважаються погашеними.
За таких обставин звіт ліквідатора і ліквідаційний баланс банкрута підлягають затвердженню, юридична особа - ліквідації і виключенню з ЄДРЮФОПГФ.
У зв`язку із затвердженням звіту і ліквідаційного балансу провадження у справі припиняється.
Відповідно до ч. 5 ст. 39 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" рішення суду про ліквідацію юридичної особи - банкрута направляється державному реєстратору за місцезнаходженням юридичної особи - банкрута для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи.
Згідно ст. 34 Закону про банкрутство ліквідатор зобов`язаний забезпечити оформлення та збереженість документів банкрута та згідно ст. 36 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" подати державному реєстратору довідку архіву про прийняття документів на зберігання.
Ліквідатором не завлено вимог стосовно винагороди та витрат процедури.
За досліджених судом обставин, враховуючи думку кредиторів у справі, суд зазначає, що ліквідатором при задійсненні своїх повноважень вжито усі можливі заходи для встановлення обставин діяльності та причин неплатоспроможності боржника, вжито заходів по розшуку активів та притягнення до відповідальності осіб, винних у доведенні боржника до банкрутства, однак вжиті заходи виявилися безрезультатними.
У суду та в учасників провадження немає сумнівів щодо повноти та достовірності встановлених ліквідатором обставин та про наявність підстав для ліквідації банкрута та закриття провадження у справі. Отже, суд затверджує звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс банкрута.
Керуючись ч. 5 ст. 45, ст. 46, п. 6 ч. 1 ст. 83 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", ст. 234 ГПК України, суд, -
п о с т а н о в и в:
1. Клопотання комітету кредиторів та ліквідатора про затвердження звіту і ліквідаційного балансу Приватного підприємства "Промислово-торгівельна фірма "Надія три", код ЄДРПОУ 37048823, Кошовий узвіз, 3-а, оф. 4, м. Херсон, - задовольнити
2. Звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс Приватного підприємства "Промислово-торгівельна фірма "Надія Три", код ЄДРПОУ 37048823, Кошовий узвіз, 3-а, оф. 4, м. Херсон. - затвердити.
3. Ліквідувати юридичну особу банкрута - Приватне підприємство "Промислово-торгівельна фірма "Надія Три", Кошовий узвіз, 3-а, оф. 4, м. Херсон, код ЄДРПОУ №37048823 та виключити з Єдиного державного реєстру підприємств і організацій України.
4. Вимоги усіх кредиторів до боржника Приватного підприємства "Промислово-торгівельна фірма "Надія три", код ЄДРПОУ 37048823, Кошовий узвіз, 3-а, оф. 4, м. Херсон, визнати погашеними.
5. Провадження у справі закрити.
6. Ухвалу надіслати: кредиторам, ліквідатору, державному реєстратору, Головному управлінню статистики у Херсонській області, Головному управлінню юстиції у Херсонській області.
Апеляційна скарга на ухвалу суду подається протягом десяти днів з дня її проголошення.
Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Апеляційна скарга подається до Одеського апеляційного господарського суду через Господарський суд Херсонської області.
Повний текст складено та підписано 24.07.2019
Суддя П.Д. Пригуза
Суд | Господарський суд Херсонської області |
Дата ухвалення рішення | 23.07.2019 |
Оприлюднено | 25.07.2019 |
Номер документу | 83220423 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Херсонської області
Пригуза П.Д.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні