Рішення
від 18.07.2019 по справі 200/4332/19-а
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

18 липня 2019 р. Справа№200/4332/19-а

приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов`янськ, вул. Добровольського, 1

Донецький окружний адміністративний суд у складі:

головуючого - судді Мозгової Н.А.

при секретарі Синиці М.І.

за участю

позивача ОСОБА_1

представника позивача ОСОБА_2

представника позивача ОСОБА_3

представника відповідача Буданової О.О.

представника третьої особи Збаразького В.Д.

представника третьої особи Морозова Л.О.

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Департаменту охорони здоров`я Маріупольської міської ради, за участю третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет позову Комунальної установи Маріупольська міська лікарня №9 медико-санітарна частина працівників Департаменту морського флоту , Державної установи Територіальне медичне об`єднання МВС України по Донецькій області , Управління виконавчої дирекції Донецького обласного відділення Фонду соціального страхування України про визнання протиправним та скасування рішення, -

ВСТАНОВИВ:

Позивач, ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 , місце проживання: АДРЕСА_1 ), звернувся до Донецького окружного адміністративного суду з позовною заявою до Департаменту охорони здоров`я Маріупольської міської ради (код ЄДРПОУ 02012591, місцезнаходження: Донецька область, м.Маріуполь, пр. Мира, 70), за участю третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет позову Комунальної установи Маріупольська міська лікарня №9 медико-санітарна частина працівників Департаменту морського флоту (код ЄДРПОУ 05480826, місцезнаходження: Донецька область, м.Маріуполь, вул. Гагарина, 114/116), Державної установи Територіальне медичне об`єднання МВС України по Донецькій області (код ЄДРПОУ 08734322, місцезнаходження: Донецька область, м.Маріуполь, вул. Новоросійська, б.28), Управління виконавчої дирекції Донецького обласного відділення Фонду соціального страхування України (код ЄДРПОУ 41325231, Донецька обл., м. Слов`янськ, вул. Свободи, 5), з урахуванням уточненої позовної заяви, про визнання протиправним та скасування рішення клініко-експертної комісії управління охорони здоров`я Маріупольської міської ради відносно відсутності амбулаторної карти та іншої медичної документації та про визнання необґрунтованою видачу листів непрацездатності №073591 серії АДГ, №439515 серії АДГ; №439634 серії АДГ, що викладено в висновках комісії пп. 2,3 п.3 протоколу засідання клініко-експертної комісії управління охорони здоров`я Маріупольської міської ради від 10.07.2018 року.

В обґрунтування позову посилається на те, що працював в Державній установі Територіальне медичне обладнання МВС України по Донецькій області . 31.07.2018 року звільнився з установи за власним бажанням. В день звільнення роботодавець не зробив розрахунок, зокрема не здійснив оплату по листам непрацездатності АДГ №439515, АДГ №439634 та матеріальну допомогу по листку непрацездатності АДТ №073591, про що позивач дізнався 26.02.2019 року з відповіді на адвокатський запит від Департаменту охорони здоров`я Маріупольської міської ради та протоколу засідання клініко-експертної комісії управління охорони здоров`я Маріупольської міської ради. Також на адвокатський запит роботодавець 14.03.2019р. надав копії документів, з яких стало відомо, що підставою для не виплати листів непрацездатності слугувало рішення клініко-експертної комісії управління охорони здоров`я Маріупольської міської ради від 10.07.2018р. про визнання видачі листів непрацездатності необґрунтованими. З протоколу засідання клініко-експертної комісії вбачається, що у зв`язку із відсутністю амбулаторної картки та іншої медичної документації за листами непрацездатності №073591 серії АДГ, №439515 серії АДГ; №439634 серії АДГ видачу даних листів непрацездатності визнано необґрунтованою. З вказаним рішенням не згоден та вважає, що прийнято воно на домислах та припущеннях. Вказує, що комісія не вимагала у міськлікарні №9 інформацію, де знаходяться амбулаторні картки та не вимагала доказів повідомлення позивача для дачі пояснень стосовно амбулаторних карт. В цих амбулаторних картах є записи про хворобу по трьом листам непрацездатності, зроблені різними лікарями. Зазначає, що управління охорони здоров`я Маріупольської міської ради наказом №144 від 03.07.2018 р. створило в міському управлінні охорони здоров`я комісію з питань експертизи тимчасової непрацездатності та встановлення обґрунтованості видачі листів непрацездатності з порушенням вимог, викладених в Положенні про експертизу тимчасової непрацездатності затвердженого Наказом від 09.04.2008 р. №189 зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 04 липня 2008 р. №589/15280.

Представник відповідача проти задоволення позовних вимог заперечував. В матеріалах справи наявний відзив на позовну заяву, в якому зазначено, що на лист ДУ Територіального медичного об`єднання МВС України по Донецькій області від 22.06.2018 № 33/25-478 щодо сприяння у встановленні обґрунтованості видачі листків непрацездатності супружній парі ОСОБА_1 та ОСОБА_2 , фахівцями лікувальних закладів, управлінням охорони здоров`я Маріупольської міської ради була створена комісія з питань експертизи тимчасової непрацездатності, згідно наказу управління охорони здоров`я Маріупольської міської ради від 03.07.2018 № 144 Щодо проведення перевірки обґрунтованості видачі листків непрацездатності ОСОБА_1 та ОСОБА_2 в КУ Маріупольська міська лікарня №9- медико-санітарна частина працівників департаменту морського флоту . Комісією розглянута медична документація на пацієнта ОСОБА_1 , яка була надана КУ Маріупольська міська лікарня №9 - медико-санітарна частина працівників департаменту морського флоту (амбулаторна картка №12713) та КЗ Міська лікарня №8 (витяг з карти стаціонарного хворого). Під час проведеного 10.07.2018 засідання комісія з питань експертизи тимчасової непрацездатності, зробила висновок про необґрунтованість видачі позивачу листків непрацездатності №073951 серії АДГ, №439515 серії АДГ, №439634 серії АДГ.

Відповідач зазначив, що на підставі п.5.5.6., 5.5.11. та 5.5.14. Положення про експертизу тимчасової непрацездатності, затвердженого наказом МОЗ України №189 від 09.04.2008 відповідальна особа органу охорони здоров`я з ЕТН розглядає листи, заяви, звернення і скарги громадян до органу охорони здоров`я з питань ЕТН; співпрацює з фонами соціального страхування у проведенні контролю за дотриманням чинних нормативно-правових актів з ЕТН; за результатами перевірок стану організації та якості ЕТН надає пропозиції керівникам органів і закладів охорони здоров`я щодо відповідності фахівців займаній посаді, кваліфікаційній категорії, про накладення дисциплінарних стягнень. Тому посилання у позові про те, що у відповідача не було правових підстав приймати оскаржуваний протокол суперечить діючому законодавству і є необгрунтованим.

В тому числі, відповідач вказував, що лист Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності від 19.03.2010 № 01-14-551 Щодо перевірки правильності видачі та продовження лікарняних якщо за результатами перевірки обґрунтованості видачі та продовження листків непрацездатності фахівцями Фонду або відповідальними за ЕТН органів охорони здоров`я будуть зроблені висновки про порушення встановленого порядку видачі листків непрацездатності, то комісія із соціального страхування підприємства, установи, організації має право прийняти рішення про відмову в призначенні матеріального забезпечення. На підставі вищенаведеного, порушень діючого законодавства у діях департаменту охорони здоров`я Маріупольської міської ради немає. Законних прав та інтересів позивача порушено не було. Виплата чи відмова у виплаті компенсації за листи непрацездатності є компетенцією комісії із соціального страхування підприємства. На підставі викладеного, просив відмовити у задоволенні позову в повному обсязі.

02.05.2019 р. позивач надав відповідь на відзив, де вказує, що компетенція адміністративних судів розповсюджується на публічно-правові спори, в яких одна із сторін є суб`єктом владних повноважень, при цьому юрисдикція адміністративних судів охоплює усі публічно - правові спори, крім спорів, щодо яких встановлено іншій порядок судового розгляду. Стосовно тверджень відповідача, що у Приморському районну суді м.Маріуполя розглядається справа №266/7685/18 за позовом ОСОБА_1 до ДУ ТМО МВС України по Донецькій області , треті особи Фонд соціального страхування України та КУ ММЛ №9 -МСЧ працівників ДМФ у якій однією з вимог є оскарження дій невиплати за листи непрацездатності вважає їх необґрунтованими, оскільки в зазначеній справі іншій предмет позову, а саме оскаржене рішення комісії по соціальному страхуванню про відмови в призначенні допомоги за листами непрацездатності, що викладено в протоколі №9 від 24 липня 2018 року.

03.05.2019 року представник третьої особи, Комунальна установа Маріупольська міська лікарня №9 медико-санітарна частина працівників Департаменту морського флоту , надав пояснення до суду, де вказує, що при розгляді питання про обґрунтованість виданих позивачу листків тимчасової непрацездатності експертній комісії адміністрацією МЛ №9 була передана картка амбулаторного хворого ОСОБА_1 за №1273. Другої картки лікарнею №9 не було надано клініко-експертній комісії у зв`язку з її відсутністю в установі. Після розгляду справи з цього питання картка №1273 невідомо де опинилася і у процесі перевірки обставин її зникнення - місце її знаходження не встановлено. Орієнтовно у лютому місяці 2019р. ОСОБА_2 (дружина позивача) повернула до МЛ №9 картку амбулаторного хворого ОСОБА_1 за №11898, яка на даний момент знаходиться в установі, а її копія надана ОСОБА_2 . Таким чином, у процесі роботи клініко-експертної комісії Управління охорони здоров`я Маріупольської міської ради у липні 2018р., адміністрація Маріупольської міської лікарні №9 надала усі документи та інформацію, що знаходилась у її розпорядженні.

06.05.2019 р., 03.06.2019 р. представник третьої особи, Державна установа Територіальне медичне об`єднання МВС України по Донецькій області надав пояснення до суду та зазначає, що пунктом 8.2 Інструкції та пунктом 3.4 Положення про експертизу тимчасової непрацездатності, затвердженого наказом МОЗ України від 09.04.2008 р. № 189, передбачено, що за стан організації та якості експертизи тимчасової непрацездатності відповідає керівник закладу охорони здоров`я, якому надано право вживати заходів щодо притягнення до відповідальності згідно з чинним законодавством лікарів, які допустили порушення проведення експертизи тимчасової непрацездатності, порядку видачі, продовження та заповнення листків непрацездатності. Роботодавець, в свою чергу, має право звертатися до медичних установ із проханням перевірити обґрунтованість видачі працівникові листка непрацездатності (лист МОЗ України від 03.08.2006 р. № 3.07-16/1004).

Вказує, що правомірність видачі ОСОБА_1 листів непрацездатності викликала сумнів у роботодавця. ДУ ТМ МВС України по Донецькій області звернулось 22.06.2018 року до ДОЗ ММР з відповідним листом щодо здійснення перевірки обґрунтованості видачі останньому листів непрацездатності. Відповідно до листа управління охорони здоров`я Маріупольської міської ради від 16.07.2018 року № 40.2-17371-40.1 , наказом управління охорони здоров`я Маріупольської міської ради від 03.07.2018 року № 144 було створено комісію з питань експертизи тимчасової непрацездатності щодо вирішення питання обгрунтованості видачі листків непрацездатності ОСОБА_2 та ОСОБА_1 . За результатами проведеного 10.07.2018 року засідання вказана комісія зробила висновок: у зв`язку із відсутністю амбулаторної карти та іншої медичної документації за окремими листками непрацездатності - № 073591 серії АДГ, № 439515 серії АДГ, № 439634 серії АДГ, які було видано КУ Маріупольська міська лікарня № 9 МСЧ-ДМФ , ОСОБА_1 виникла проблема встановлення обґрунтованості їх видачі та продовження при звернення за медичною допомогою. Враховуючи викладене, комісією з тимчасової непрацездатності прийнято рішення: визнати видачу листків непрацездатності - № 073591 серії АДГ, № 439515 серії АДГ, № 439634 серії АДГ, які було видано КУ Маріупольська міська лікарня № 9 МСЧ-ДМФ ОСОБА_1 , необґрунтованою.

Зазначає, що відповідно до протоколу № 9 від 04.07.2018 року, розглянувши звернення та документи про призначення матеріального забезпечення та надання соціальних послуг застрахованим особам, лист з Маріупольської міської ради управління охорони здоров`я № 40.2-17374-40.1 від 16.07.2018 року, керуючись наказом МОЗ № 455 від 13.11.2001 року у поточній редакції, комісією прийнято рішення про відмову в призначенні допомоги по тимчасовій непрацездатності ОСОБА_1 за листком непрацездатності АДГ № 439634 за період з 04.06.2018 року по 13.06.2018 року, за листком непрацездатності АДГ №439515 за період з 14.05.2018 року по 01.06.2018 року.

В тому числі зазначає, що повідомленням від 30.07.2018 року за вих. № 33/25-570 на адресу ОСОБА_1 , враховуючи його відмову від підпису про ознайомлення із результатами проведеного службового розслідування, останнього повторно проінформовано про визнання необґрунтовано виданими листків непрацездатності АДГ 073951, АДГ 439515, АДГ 439634, виданих КУ ММЛ №9 . Факт відправлення наведеного повідомлення ще у серпні 2018 року на адресу ОСОБА_1 підтверджується журналом вихідної кореспонденції. Про факт отримання цього повідомлення ОСОБА_1 свідчить ті обставини, що останній особисто додає копію цього повідомлення до даного адміністративного позову.

Ухвалою суду від 01.04.2019 року відкрито провадження по справі за правилами загального позовного провадження та призначено підготовче засідання на 19.04.2019р.

Ухвалою суду від 15.04.2019 року задоволено клопотання про розгляд справи в режимі відеоконференції.

19.04.2019р. у підготовчому засіданні оголошено перерву до 06.05.2019 р.

Ухвалою суду від 06.05.2019р. клопотання позивача про визнання поважними причин пропуску строку для звернення до суду задоволено, визнано поважними причини пропуску строку звернення до суду ОСОБА_1 до Департаменту охорони здоров`я Маріупольської міської ради, за участю третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет позову Комунальної установи Маріупольська міська лікарня №9 медико-санітарна частина працівників Департаменту морського флоту , Державної установи Територіальне медичне об`єднання МВС України по Донецькій області про визнання протиправним та скасування рішення та поновлено пропущений строк.

Ухвалою суду від 06.05.2019р. залучено до участі у справі № 805/4332/19-а Управління виконавчої дирекції Донецького обласного відділення Фонду соціального страхування України (код ЄДРПОУ 41325231, Донецька обл., м. Слов`янськ, вул. Свободи, 5) у якості третьої особи, яка не заявляють самостійних вимог на предмет спору. Підготовче засідання відкладено на 21.05.2019р.

Ухвалою суду від 07.05.2019 року задоволено клопотання про розгляд справи в режимі відеоконференції.

21.05.2019 р. відкладено підготовче засідання на 29.05.2019р.

Ухвалою суду від 27.05.2019 року задоволено клопотання про розгляд справи в режимі відеоконференції.

Ухвалою суду від 29.05.2019 р. продовжено строк підготовчого провадження на 30 днів. У підготовчому засіданні оголошено перерву до 19 червня 2019 року.

Ухвалою суду від 30.05.2019 року задоволено клопотання про розгляд справи в режимі відеоконференції.

Ухвалою суду від 19.06.2019 р. закрито підготовче засідання та призначено судовий розгляд по суті на 12.07.2019р.

Ухвалою суду від 19.06.2019 р. у задоволенні клопотання Департаменту охорони здоров`я Маріупольської міської ради про закриття провадження у справі відмовлено.

Ухвалою суду від 27.06.2019 року задоволено клопотання про розгляд справи в режимі відеоконференції.

Позивач та його представники в судове засідання з`явились, на позовних вимогах наполягали, просили задовольнити їх в повному обсязі.

Представник відповідача в судове засідання з`явився, просив у задоволенні позову відмовити.

Представник Управління виконавчої дирекції Донецького обласного відділення Фонду соціального страхування України в судове засідання з`явився, просив у задоволенні позову відмовити.

Представник Комунальної установи Маріупольська міська лікарня №9-медико санітарна частина працівників департаменту морського флоту в судове засідання з`явився, просив справу розглянути на розсуд суду.

Суд, дослідивши матеріали справи, оцінивши подані докази за своїм внутрішнім переконанням, заслухавши доводи представників сторін, встановивши яку правову норму належить застосувати до цих правовідносин, встановив наступне.

Позивач, ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 (РНОКПП НОМЕР_1 , місце проживання: АДРЕСА_1 ), громадянин України, згідно ст. 43 КАС України здатний здійснювати свої адміністративні процесуальні права та обов`язки.

Судом встановлено, що згідно наказу №367 ОС про припинення трудового договору ОСОБА_1 звільнено 31 липня 2018 року за власним бажанням на підставі заяви ОСОБА_1 від 31.07.2018р., ст. 38 КЗпП України. (т.1 а.с. 26).

Також встановлено, що ОСОБА_1 видано листок непрацездатності серії АДГ №439515 від 14.05.2018р., виданого лікарем хірургом на період з 14.05.2018р. по 01.06.2018р., листок непрацездатності Комунальної установи Маріупольська міська лікарня №9-медико санітарна частина працівників департаменту морського флоту серії АДГ №4439634 від 04.06.2018р., виданого лікарем ревматологом на період з 04.06.2018р. по 13.06.2018р., листок непрацездатності Комунальної установи Маріупольська міська лікарня №9-медико санітарна частина працівників департаменту морського флоту серії АДГ №073951 від 11.01.2018р., виданого лікарем хірургом на період з 11.01.2018р. по 29.01.2018р.

За зверненням начальника Державної установи Територіальне медичне об`єднання МВС України в Донецькій області щодо встановлення обґрунтованості видачі листків непрацездатності співробітникам установи ОСОБА_6 та ОСОБА_2 , управлінням охорони здоров`я Маріупольської міської ради створено комісію згідно наказу УОЗ ММР від 03.07.2018р. №144 Щодо проведення перевірки обґрунтованості видачі листків непрацездатності ОСОБА_6 та ОСОБА_2 в КУ Маріупольської міської лікарні №9 медико-санітарна частина працівників департаменту морського флоту .

Відповідно до висновку за результатами клініко-експертної оцінки, складеного управлінням охорони здоров`я Маріупольської міської ради видачу даних листків непрацездатності серії АДГ №439515 від 14.05.2018р., серії АДГ №4439634 від 04.06.2018р., серії АДГ №073951 від 11.01.2018р. визнано необґрунтованою. Необґрунтованість обумовлена відсутністю амбулаторної картки та іншої медичної документації. Адміністрація та лікарі КУ ММЛ №9 під час неодноразових спроб залучити медичну документацію для проведення розгляду не змогли зв`язатись з пацієнтом. (т.1 а.с.16).

Наказом КУ Маріупольська міська лікарня №9-медико санітарна частина працівників департаменту морського флоту № 93-к від 03.07.2018 року Про порушення порядку видачі листів непрацездатності лікарю-хірургу консультативно-діагностичної поліклініки ОСОБА_7 , по результатам перевірки, за перебільшення службових повноважень об`явлено догану, заступнику головного лікаря по поліклінічному розділу роботи ОСОБА_8 за відсутність контролю за обґрунтованістю видачі листів непрацездатності об`явлено догану. (т.1 а.с. 147).

Наказом КУ Маріупольська міська лікарня №9-медико санітарна частина працівників департаменту морського флоту № 963-Ка від 06.07.2018 року О недоліках у роботі заступника головного лікаря з експертизи тимчасової непрацездатності ОСОБА_9 заступнику головного лікаря з експертизи тимчасової непрацездатності ОСОБА_9 за відсутність контролю з надання листів непрацездатності об`явлено догану. (т.1 а.с. 199).

Державною установою Територіальне медичне обєднання МВС України по Донецькій області проведено службове розслідування за фактом наявності у діях водія автотранспортних засобів ОСОБА_1 порушення вимог трудового законодавства України у зв`язку із наданням ним необґрунтовано виданих листків тимчасової непрацездатності, за результатами якого складено акт службового розслідування від 27.07.2018 року.

Згідно висновку службового розслідування за фактом наявності у діях, як водія автотранспортних засобів ДУ ТМО МВС України по Донецькій області , порушення вимог трудового законодавства через надання необґрунтовано виданих листків непрацездатності №073951 серії АДГ, № 439515 серії АДГ , № 439634 серії АДГ, які було видано КУ Маріупольська міська лікарня №9 МСЧ-ДМФ , відсутній склад дисциплінарного проступку, який би свідчив про порушення трудової дисципліни при наданні до ДУ ТМО МВС України по Донецькій області вищезазначених листків непрацездатності, які визнано необґрунтовано виданими. Також згідно вищезазначеного висновку службового розслідування у ДУ ТМО МВС України по Донецькій області відсутні обґрунтовані підстави для здійснення виплати матеріальної допомоги за листками непрацездатності: №073951 серії АДГ, № 439515 серії АДГ , № 439634 серії АДГ.

Надаючи правову оцінку обставинам вказаної справи, суд зважає на наступне.

Відповідно до ст.19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Статтею 18 Закону України Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування передбачено, що страхуванню у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності підлягають особи, які працюють на умовах трудового договору (контракту) на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форми власності та господарювання, у тому числі в іноземних дипломатичних та консульських установах, інших представництвах нерезидентів або у фізичних осіб, а також обрані на виборні посади в органах державної влади, органах місцевого самоврядування та в інших органах.

Відповідно до ч.1 ст. 19 Закону України Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування , право на матеріальне забезпечення та соціальні послуги за страхуванням у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності мають застраховані громадяни України, іноземці, особи без громадянства та члени їх сімей, які проживають в Україні, якщо інше не передбачено міжнародним договором України, згода на обов`язковість якого надана Верховною Радою України. Це право виникає з настанням страхового випадку в період роботи (включаючи час випробування та день звільнення), якщо інше не передбачено законом.

Пунктом 6 частини 1 статті 9 Закону України Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування , передбачено, що основними завданнями і функціями Фонду соціального страхування України та його робочих органів є, зокрема, здійснення перевірки обґрунтованості видачі та продовження листків непрацездатності застрахованим особам, у тому числі на підставі інформації з електронного реєстру листків непрацездатності.\

Згідно п. 2 ч. 3 ст. 30 Закону України Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування , рішення про призначення матеріального забезпечення та надання соціальних послуг приймається комісією (уповноваженим) із соціального страхування, що створюється (обирається) на підприємстві, в установі, організації, до складу якої входять представники адміністрації підприємства, установи, організації та застрахованих осіб (виборних органів первинної профспілкової організації (профспілкового представника) або інших органів, які представляють інтереси застрахованих осіб).

Комісія (уповноважений) із соціального страхування здійснює контроль за правильним нарахуванням і своєчасною виплатою матеріального забезпечення, приймає рішення про відмову в його призначенні, про припинення виплати матеріального забезпечення (повністю або частково), розглядає підставу і правильність видачі листків непрацездатності та інших документів, які є підставою для надання матеріального забезпечення та соціальних послуг.

Комісія (уповноважений) із соціального страхування виконує свої функції відповідно до положення про комісію (уповноваженого) із страхування у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності, яке затверджується правлінням Фонду.

Згідно з частиною 1 статті 69 Основ законодавства України про охорону здоров`я, експертиза тимчасової непрацездатності громадян здійснюється у закладах охорони здоров`я лікарем або комісією лікарів, які встановлюють факт необхідності надання відпустки у зв`язку з хворобою, каліцтвом, вагітністю та пологами, для догляду за хворим членом сім`ї, у період карантину, для протезування, санаторно-курортного лікування, визначають необхідність і строки тимчасового переведення працівника у зв`язку з хворобою на іншу роботу у встановленому порядку, а також приймають рішення про направлення на медико-соціальну експертну комісію для визначення наявності та ступеня тривалої або стійкої втрати працездатності.

Єдиний порядок організації та проведення експертизи тимчасової непрацездатності, а також порядок оформлення і видачі документів, що засвідчують тимчасову непрацездатність громадян, регламентується Положенням про експертизу тимчасової непрацездатності (надалі - Положення), затвердженим наказом Міністерства охорони здоров`я України від 09 квітня 2008 року №189.

Відповідно до підпункту 5.2.8 Положення №189 завідувач профільного відділення контролює, зокрема:

- дотримання лікарями порядку видачі документів, що засвідчують тимчасову непрацездатність громадян, відповідно до діючих нормативно-правових актів з питань ЕТН;

- якість оформлення записів у медичній карті амбулаторного (стаціонарного) хворого, а саме: повноту відображення скарг та відповідність їх визначеному діагнозу; якість зібраного страхового анамнезу хворого та анамнезу захворювання; відповідність записів об`єктивному стану хворого; достатнє обґрунтування діагнозу, який поставлено хворому; наявність плану обстеження та лікування хворого; наявність та правильність лікувальних та трудових рекомендацій; наявність записів про видачу листка непрацездатності, термін продовження (з якого числа до якого) та дати наступного відвідування лікаря, при закритті листка непрацездатності запис про його закриття із зазначенням дати, з якої необхідно стати до роботи; обґрунтування продовження листка непрацездатності в разі потреби продовження лікування в амбулаторних умовах після стаціонарного лікування у медичній карті стаціонарного хворого та витягу з неї; своєчасність направлення хворого до стаціонару при наявності медичних показань з урахуванням профілю захворювання; правильність оформлення медичної облікової документації; якість надання медичної допомоги з унесенням до медичної карти амбулаторного (стаціонарного) хворого записів щодо корекції діагнозу, плану обстеження, лікування, стану працездатності; якість ефективності диспансерного спостереження, оздоровлення хворих, які часто та тривало хворіють; унесення відміток про порушення хворим лікувального режиму до листка непрацездатності (довідки) та медичної карти амбулаторного (стаціонарного) хворого; дату закриття листка непрацездатності при встановленні групи інвалідності та проведенні реабілітаційних заходів.

Згідно з підпунктами 5.4.6 Положення №189 заступник головного лікаря з ЕТН або відповідальна особа з ЕТН забезпечує постійний контроль і перевірку щодо дотримання лікарями закладу охорони здоров`я діючого законодавства, інших нормативно-правових документів з ЕТН: правильності і своєчасності встановленого діагнозу, проведеного обстеження, призначеного лікування, обґрунтованості видачі та продовження документів, що засвідчують тимчасову непрацездатність.

Пункт 1.7 Інструкції про порядок видачі документів, що засвідчують тимчасову непрацездатність громадян , затвердженої наказом МОЗ України №455 від 13.11.2001 року, передбачає, що Видача та продовження документів, що засвідчують тимчасову непрацездатність, здійснюються тільки після особистого огляду хворого лікуючим лікарем (фельдшером), про що робиться відповідний запис у медичній карті амбулаторного чи стаціонарного хворого з обґрунтуванням тимчасової непрацездатності .

Пункт 5.1.5 Положення про експертизу тимчасової непрацездатності затвердженого наказом МОЗ України №189 від 09.04.08 року, передбачає, що При чергових оглядах хворого в медичній карті амбулаторного (стаціонарного) хворого відображає динаміку захворювання, обґрунтовує корекцію лікування та призначення додаткових обстежень з урахуванням стандартів медичних технологій лікувально-діагностичного процесу та протоколів надання медичної допомоги за спеціальностями, визначає термін тимчасової непрацездатності та його продовження із зазначенням номера документа, що засвідчує тимчасову непрацездатність, дати, з якої до якої він продовжується, та дати наступного огляду. При відновленні працездатності вносить дані клінічного огляду пацієнта, що є підставою для закриття документа, що засвідчує тимчасову непрацездатність, із зазначенням його номера та дати, з якої пацієнт має стати до роботи .

У відповідності до положень пункту 8 Інструкції №455 контроль за виконанням Інструкції закладами охорони здоров`я усіх відомств здійснюють у межах своєї компетенції Міністерство охорони здоров`я України, Фонд соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, Фонд соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України, профспілки та їх об`єднання.

Відповідальність за стан організації та якості експертизи тимчасової непрацездатності, зберігання та облік документів, що засвідчують тимчасову непрацездатність громадян, несе керівник закладу охорони здоров`я.

За порушення порядку видачі та заповнення документів, що засвідчують тимчасову непрацездатність громадян, лікарі несуть відповідальність згідно з законодавством України.

Відповідно до висновку за результатами клініко-експертної оцінки, складеного управлінням охорони здоров`я Маріупольської міської ради видачу даних листків непрацездатності серії АДГ №439515 від 14.05.2018р., серії АДГ №4439634 від 04.06.2018р., серії АДГ №073951 від 11.01.2018р. визнано необґрунтованою. Необґрунтованість обумовлена відсутністю амбулаторної картки та іншої медичної документації. Адміністрація та лікарі КУ ММЛ №9 під час неодноразових спроб залучити медичну документацію для проведення розгляду не змогли зв`язатись з пацієнтом.

Судом досліджено у судовому засіданні медичну картку амбулаторного хворого №11898 КДП КУ ММЛ №9 від 10.01.2018 року, з якої вбачаються всі належні записи щодо листа непрацездатності серії АДГ №073951 від 11.01.2018 року, а саме номер листа непрацездатності, дата видачі листа непрацездатності, дата закриття, заключний діагноз та підпис лікаря. (т.1 а.с.58-60).

Також досліджено у судовому засіданні медичну картку амбулаторного хворого №12713 КДП КУ ММЛ №9 від 14.05.2018 року, з якої вбачаються всі належні записи щодо листів непрацездатності серії АДГ №439515 від 14.05.2018 року та серії АДГ №439634 від 04.06.2018 року, а саме номер листа непрацездатності, дата видачі листа непрацездатності, дата закриття, заключний діагноз та підпис лікаря. (т.1 а.с.58-64).

З дослідженої у судовому засіданні журналу реєстрації листків непрацездатності вбачається видача та реєстрація листів непрацездатності серії АДГ №073951 від 11.01.2018 року, серії АДГ №439515 від 14.05.2018 року, серії АДГ №439634 від 04.06.2018 року. (т.1 а.с.65-73).

Виходячи з викладеного, встановивши, що відсутність амбулаторної картки та іншої медичної документації не дає підстав для висновку, що виданий повноважними лікарями листи непрацездатності не підтверджують тимчасову непрацездатність ОСОБА_1 у період з 11.01.2018 року по 29.01.2018 року, з 14.05.2018 по 01.06.2018 року, з 04.06.2018 року по 13.06.2018 року.

Суду не представлено доказів про те, що ОСОБА_1 при зверненні до лікаря та отриманні лікарняного листка не був хворим. Крім того, не надано доказів відсутності амбулаторної карти за місцем зберігання (листи, акти тощо).

Крім того, суд зазначає, що відповідно до ст. 23 Закону України Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування передбачені підстави для відмови в наданні допомоги по тимчасовій непрацездатності, а саме допомога по тимчасовій непрацездатності не надається:

1) у разі одержання застрахованою особою травм або її захворювання при вчиненні нею злочину;

2) у разі навмисного заподіяння шкоди своєму здоров`ю з метою ухилення від роботи чи інших обов`язків або симуляції хвороби;

3) за час перебування під арештом і за час проведення судово-медичної експертизи;

4) за час примусового лікування, призначеного за постановою суду;

5) у разі тимчасової непрацездатності у зв`язку із захворюванням або травмою, що сталися внаслідок алкогольного, наркотичного, токсичного сп`яніння або дій, пов`язаних з таким сп`янінням;

6) за період перебування застрахованої особи у відпустці без збереження заробітної плати, творчій відпустці, додатковій відпустці у зв`язку з навчанням.

Застраховані особи, які в період отримання допомоги по тимчасовій непрацездатності порушують режим, встановлений для них лікарем, або не з`являються без поважних причин у призначений строк на медичний огляд, у тому числі на лікарсько-консультативну комісію (ЛКК) чи медико-соціальну експертну комісію (МСЕК), втрачають право на цю допомогу з дня допущення порушення на строк, що встановлюється рішенням органу, який призначає допомогу по тимчасовій непрацездатності.

Посилання представника відповідача на відсутність обґрунтованих підстав для здійснення виплати водію автотранспортних засобів ДУ ТМО МВС України по Донецькій області ОСОБА_1 матеріальної допомоги за листками непрацездатності серії АДГ №073951 від 11.01.2018 року, серії АДГ №439515 від 14.05.2018 року, серії АДГ №439634 від 04.06.2018 року, не є достатнім доказом безпідставності призначення допомоги за вищезазначеними листами непрацездатності, оскільки ст.23 Закону України Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування передбачено вичерпний перелік таких підстав.

Розглянувши подані документи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до висновку, що позовні вимоги ОСОБА_1 підлягають задоволенню.

Згідно вимог ч.1 ст.139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Керуючись ст. ст. 2-15, 31-32, 72-80, 160-161, 168, 171, 173-183, 192-198, 210, 223-225, 227-229, 241-246, 250-251, 255, 293, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

Позовні вимоги ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 , місце проживання: АДРЕСА_1 ) до Департаменту охорони здоров`я Маріупольської міської ради (код ЄДРПОУ 02012591, місцезнаходження: Донецька область, м.Маріуполь, пр. Мира, 70), за участю третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет позову Комунальної установи Маріупольська міська лікарня №9 медико-санітарна частина працівників Департаменту морського флоту (код ЄДРПОУ 05480826, місцезнаходження: Донецька область, м.Маріуполь, вул. Гагарина, 114/116), Державної установи Територіальне медичне об`єднання МВС України по Донецькій області (код ЄДРПОУ 08734322, місцезнаходження: Донецька область, м.Маріуполь, вул. Новоросійська, б.28), Управління виконавчої дирекції Донецького обласного відділення Фонду соціального страхування України (код ЄДРПОУ 41325231, Донецька обл., м. Слов`янськ, вул. Свободи, 5) про визнання протиправним та скасування рішення клініко-експертної комісії управління охорони здоров`я Маріупольської міської ради відносно відсутності амбулаторної карти та іншої медичної документації та про визнання необґрунтованою видачу листів непрацездатності №073591 серії АДГ, №439515 серії АДГ; №439634 серії АДГ, що викладено в висновках комісії пп. 2,3 п.3 протоколу засідання клініко-експертної комісії управління охорони здоров`я Маріупольської міської ради від 10.07.2018 року - задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати рішення клініко-експертної комісії управління охорони здоров`я Маріупольської міської ради відносно відсутності амбулаторної карти та іншої медичної документації та про визнання необґрунтованою видачу листів непрацездатності №073591 серії АДГ, №439515 серії АДГ; №439634 серії АДГ, що викладено в висновках комісії пп. 2,3 п.3 протоколу засідання клініко-експертної комісії управління охорони здоров`я Маріупольської міської ради від 10.07.2018 року.

Стягнути з Департаменту охорони здоров`я Маріупольської міської ради (код ЄДРПОУ 02012591, місцезнаходження: Донецька область, м.Маріуполь, пр. Мира, 70) за рахунок бюджетних асигнувань на користь ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 , місце проживання: АДРЕСА_1 ) судовий збір у сумі 768 (сімсот шістдесят вісім) грн. 40 коп.

Вступна та резолютивна частини рішення ухвалені у нарадчій кімнаті та проголошені у судовому засіданні 18 липня 2019 року. Повний текст судового рішення складено 25 липня 2019 року.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди. У разі порушення порядку подання апеляційної чи касаційної скарги відповідний суд повертає таку скаргу без розгляду.

Суддя Н.А. Мозговая

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення18.07.2019
Оприлюднено26.07.2019
Номер документу83236696
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —200/4332/19-а

Ухвала від 27.01.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Мельник-Томенко Ж.М.

Ухвала від 17.12.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Мельник-Томенко Ж.М.

Ухвала від 20.11.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Мельник-Томенко Ж.М.

Постанова від 08.10.2019

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Компанієць Ірина Дмитрівна

Ухвала від 26.09.2019

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Компанієць Ірина Дмитрівна

Ухвала від 09.09.2019

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Компанієць Ірина Дмитрівна

Ухвала від 09.09.2019

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Компанієць Ірина Дмитрівна

Рішення від 18.07.2019

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Мозговая Н.А.

Ухвала від 16.07.2019

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Мозговая Н.А.

Ухвала від 27.06.2019

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Мозговая Н.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні