УХВАЛА
25 липня 2019 року
Київ
справа №520/98/19
адміністративне провадження №К/9901/20438/19
Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:
Білоуса О.В., Гімона М.М., Желтобрюх І.Л., перевіривши касаційну скаргу Головного управління ДФС у Харківській області на постанову Другого апеляційного адміністративного суду від 20 червня 2019 року у справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Олеандр Груп" до Державної фіскальної служби України про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії,
УСТАНОВИВ:
ТОВ "Олеандр Груп" звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до ДФС України, ГУ ДФС у Харківській області, у якому просить суд: визнати протиправними дії (бездіяльність) ДФС України та ГУ ДФС в Харківській області про відмову у реєстрації податкових накладних №26 від 22.10.2018 p., №20 від 14.11.2018 р. в Єдиному реєстрі податкових накладних, поданих підприємством ТОВ "ОЛЕАНДР ГРУП"; зобов`язати ДФС України та ГУ ДФС в Харківській області зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні №26 від 22.10.2018 p., №20 від 14.11.2018 р. подані підприємством ТОВ "ОЛЕАНДР ГРУП".
Ухвалою Харківського окружного адміністративного суду від 11 січня 2019 року відкрито провадження у справі та встановлено, що ця справа може бути розглянута за правилами спрощеного позовного провадження.
Рішенням Харківського окружного адміністративного суду від 25 березня 2019 року адміністративний позов задоволено частково. Визнано протиправними дії ДФС України та ГУ ДФС в Харківській області щодо відмови у реєстрації податкових накладних №26 від 22.10.2018 p., №20 від 14.11.2018 р. в Єдиному реєстрі податкових накладних, поданих підприємством ТОВ "ОЛЕАНДР ГРУП".
Зобов`язано ДФС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні №26 від 22.10.2018 p., №20 від 14.11.2018 р. подані Товариством з обмеженою відповідальністю "Олеандр Груп".
В іншій частині задоволення позовних вимог відмовлено.
Постановою Другого апеляційного адміністративного суду від 20 червня 2019 року рішення суду першої інстанції скасовано в частині задоволення позову та прийнято в цій частині нову постанову, якою позовні вимоги задоволено частково.
Визнано протиправними та скасовано рішення комісії ГУ ДФС у Харківській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову у такій реєстрації, від 27.12.2018 № 1036924/38278407 та від 26.12.2018 № 1035143/38278407.
Зобов`язано ДФС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні № 26 від 22.10.2018, № 20 від 14.11.2018, складені та подані на реєстрацію Товариством з обмеженою відповідальністю "Олеандр Груп".
В іншій частині рішення Харківського окружного адміністративного суду від 25 березня 2019 року залишено без змін.
Не погоджуючись з рішеннями суду апеляційної інстанції, відповідач звернувся до суду з касаційною скаргою, в якій просить його скасувати та ухвалити нове судове рішення, яким у задоволенні позову відмовити.
При вирішенні питання про відкриття касаційного провадження за зазначеною касаційною скаргою суд виходить з такого.
Згідно з частиною першою статті 13 Кодексу адміністративного судочинства України учасники справи, а також особи, які не брали участі у справі, якщо суд вирішив питання про їхні права, свободи, інтереси та (або) обов`язки, мають право на апеляційний перегляд справи та у визначених законом випадках - на касаційне оскарження судового рішення.
Механізм реалізації права на касаційне оскарження судового рішення в адміністративному судочинстві врегульовано Главою 2 Розділу ІІІ КАС України.
Так, статтею 328 КАС України унормовані питання стосовно права на касаційне оскарження, за змістом частини першої якої учасники справи, а також особи, які не брали участі у справі, якщо суд вирішив питання про їхні права, свободи, інтереси та (або) обов`язки, мають право оскаржити в касаційному порядку рішення суду першої інстанції після апеляційного перегляду справи, а також постанову суду апеляційної інстанції повністю або частково у випадках, визначених цим Кодексом.
Отже за змістом наведених законодавчих приписів право на касаційне оскарження судового рішення мають учасники справи, а також особи, які не брали участі у справі, якщо суд вирішив питання про їхні права, свободи, інтереси та (або) обов`язки, однак лише у визначених законом випадках.
В свою чергу, відповідно до пункту другого частини п`ятої статті 328 КАС України в редакції, чинній на час подання цієї касаційної скарги, не підлягають касаційному оскарженню судові рішення у справах незначної складності, крім випадків, якщо: а) касаційна скарга стосується питання права, яке має фундаментальне значення для формування єдиної правозастосовчої практики; б) особа, яка подає касаційну скаргу, відповідно до цього Кодексу позбавлена можливості спростувати обставини, встановлені оскарженим судовим рішенням, при розгляді іншої справи; в) справа становить значний суспільний інтерес або має виняткове значення для учасника справи, який подає касаційну скаргу; г) суд першої інстанції відніс справу до категорії справ незначної складності помилково.
За визначенням пункту двадцятого частини першої статті 4 КАС України адміністративною справою незначної складності (малозначною справою) є адміністративна справа, у якій характер спірних правовідносин, предмет доказування та склад учасників тощо не вимагають проведення підготовчого провадження та (або) судового засідання для повного та всебічного встановлення її обставин.
Частиною ж шостою статті 12 КАС України визначено перелік категорій справ незначної складності, який, втім, не є вичерпним. При цьому за змістом пункту десятого названої норми процесуального закону для цілей цього Кодексу справами незначної складності є справи, у яких суд дійде висновку про їх незначну складність, за винятком справ, які не можуть бути розглянуті за правилами спрощеного позовного провадження.
Згідно з положеннями частини четвертої статті 12 КАС України виключно за правилами загального позовного провадження розглядаються справи у спорах: 1) щодо оскарження нормативно-правових актів, за винятком випадків, визначених цим Кодексом; 2) щодо оскарження рішень, дій та бездіяльності суб`єкта владних повноважень, якщо позивачем також заявлено вимоги про відшкодування шкоди, заподіяної такими рішеннями, діями чи бездіяльністю, у сумі, що перевищує п`ятсот розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб; 3) про примусове відчуження земельної ділянки, інших об`єктів нерухомого майна, що на ній розміщені, з мотивів суспільної необхідності; 4) щодо оскарження рішення суб`єкта владних повноважень, на підставі якого ним може бути заявлено вимогу про стягнення грошових коштів у сумі, що перевищує п`ятсот розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
Аналогічні приписи містяться і в частині четвертій статті 257 КАС України, яка відносить справи в аналогічних спорах до переліку справ, які не можуть бути розглянуті за правилами спрощеного позовного провадження.
З огляду на наведене, зважаючи на характер спірних правовідносин, предмет доказування у даній справі, суб`єктний склад її учасників, а також з огляду на неналежність зазначеної справи до категорії справ, які не можуть бути розглянуті за правилами спрощеного позовного провадження, ухвалені у цій справі судові рішення касаційному оскарженню не підлягають.
Передбачені пунктом 2 частини п`ятої статті 328 Кодексу адміністративного судочинства України виняткові обставини, які виключають відмову у відкритті касаційного оскарження у справі незначної складності, судом не встановлені. У касаційній скарзі доводів щодо наявності таких обставин відповідач також не наводить.
Згідно з пунктом першим частини першої статті 333 КАС України суд касаційної інстанції відмовляє у відкритті касаційного оскарження у справі, якщо касаційну скаргу подано на судове рішення, що не підлягає касаційному оскарженню.
Ураховуючи наведене, у відкритті касаційного провадження у цій справі належить відмовити.
Керуючись статтями 328, 333, 359 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
УХВАЛИВ:
Відмовити у відкритті касаційного провадження за касаційною скаргою Головного управління ДФС у Харківській області на постанову Другого апеляційного адміністративного суду від 20 червня 2019 року.
Копію ухвали разом з касаційною скаргою та доданими до неї матеріалами направити скаржнику.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання та оскарженню не підлягає.
Суддя-доповідач О.В.Білоус
Судді М.М.Гімон
І.Л.Желтобрюх
Суд | Касаційний адміністративний суд Верховного Суду |
Дата ухвалення рішення | 25.07.2019 |
Оприлюднено | 26.07.2019 |
Номер документу | 83244101 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Касаційний адміністративний суд Верховного Суду
Білоус О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні