СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
24 липня 2019 р. Справа № 480/898/19
Сумський окружний адміністративний суд у складі
головуючого судді - Гелети С.М.
за участю секретаря судового засідання - Високос Я.С.
представника позивача Матішинець В.В.,
представника відповідача Бобров В.В.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду в м. Суми справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю "СКС КОНСАЛД" до управління Держпраці у Сумській області про визнання протиправним та скасування наказу, -
В С Т А Н О В И В:
Товариство з обмеженою відповідальністю "СКС КОНСАЛД" ( далі - позивач, ТОВ СКС Консалд ) звернулося до суду з позовною заявою, в якій, з урахуванням уточнення позовних вимог, просить визнати протиправним та скасувати наказ управління Держпраці у Сумській області від 26.02.2019 № 361 "Про проведення планової перевірки".
Позивач позовні вимоги в адміністративному позові мотивує тим, що відповідачем безпідставно винесено наказ про перевірку позивача, оскільки підприємство зареєстровано за іншою адресою, ніж у затвердженому плані-графіку перевірки. Призначено перевірку відокремленого підрозділу підприємства, але підрозділ не включений до відповідного графіку перевірок, в ньому відсутні працівники, керівника немає, відсутній штат працівників, Сумська філія будь-якої діяльності на території Сумської області не веде, не зареєстроване. На адресу позивача чи його філії повідомлень про проведення перевірки не надходило.
Представник відповідача проти позовних вимог заперечував, просить відмовити в задоволенні позовних вимог, спірний наказ вважає правомірним. Просить врахувати те, що в даному випадку, саме товариство не було зазначено в спірному наказі про перевірку, оскільки знаходиться на час видання такого наказу за іншою адресою, зокрема, за межами Сумської області. При цьому діючим законодавством передбачено право здійснювати перевірку відокремлених підрозділів підприємства, що і було зазначено відповідачем в спірному наказі.
Ухвалою суду від 15.03.2019 позовну заяву прийнято до провадження, розгляд справи призначено за правилами загального позовного провадження. Ухвалою від 14.05.2019 строк підготовчого провадження продовжено на 30 днів. Ухвалою суду від 11.06.2019 закінчено підготовче провадження справу призначено до судового розгляду.
Заслухавши пояснення представників учасників справи, дослідивши матеріали справи, оцінивши надані сторонами докази в їх сукупності, суд зазначає наступне.
Відповідно до пункту 1 Положення про Державну службу України з питань праці, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.02.2015р. №96 (надалі - Положення № 96), державна служба України з питань праці (Держпраці) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра соціальної політики, і який реалізує державну політику у сферах промислової безпеки, охорони праці, гігієни праці, поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення, здійснення державного гірничого нагляду, а також з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, зайнятість населення, загальнообов`язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності, на випадок безробіття (далі - загальнообов`язкове державне соціальне страхування) в частині призначення, нарахування та виплати допомоги, компенсацій, надання соціальних послуг та інших видів матеріального забезпечення з метою дотримання прав і гарантій застрахованих осіб.
Відповідно до пп. 6 п. 4 вказаного Положення, Держпраці відповідно до покладених на неї завдань здійснює державний контроль за дотриманням законодавства про працю юридичними особами, у тому числі їх структурними та відокремленими підрозділами, які не є юридичними особами, та фізичними особами, які використовують найману працю.
Головне управління Держпраці в Сумській області є територіальним органом Державної служби України з питань праці, що їй підпорядковується згідно Положення про Головне управління (Управління) Державної служби України з питань праці в області, затверджене наказом Міністерства соціальної політики України №340 від 27.03.2015р.
У відповідності до ст. 38 Закону України Про охорону праці від 14 жовтня 1992 року №2694-ХІІ державний нагляд за додержанням законів та інших нормативно-правових актів про охорону праці здійснюють центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці.
За змістом ст. 39 Закону України "Про охорону праці" від 14 жовтня 1992 року № 2694-ХІІ посадові особи спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади з нагляду за охороною праці мають право безперешкодно відвідувати підконтрольні підприємства (об`єкти), виробництва фізичних осіб, які відповідно до законодавства використовують найману працю, та здійснювати в присутності роботодавця або його представника перевірку додержання законодавства з питань, віднесених до їх компетенції.
Так, Закон України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" (далі - Закон № 877-V) визначає правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов`язки та відповідальність суб`єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю).
Відповідно до ч.1 ст.1 Закону № 877-V державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю) в межах повноважень, передбаченихзаконом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб`єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, допустимого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.
Перелік підстав для здійснення позапланового заходу (позапланової перевірки) визначено в ч. 1 ст.6 Закону № 877-V .
В даному випадку, Наказом №126 від 29.11.2018 затверджений План заходів зі здійснення державного нагляду (контролю) Державної служби України з питань праці на 2019р., в якому за № 12224 затверджена перевірка ТОВ СКС Консалд (м.Суми, вул..Харківська, 105,і.к. 34451495) у 2019 році. Таким чином позивач включений до відповідного плану перевірки на 2019р.
Відповідно до ч. 1 ст. 2 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності його дія поширюється на відносини, пов`язані зі здійсненням державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності.
Відповідно до ч.4 зазначеної статті, заходи контролю здійснюються, зокрема, органами Державної фіскальної служби (крім митного контролю на кордоні), державного нагляду за дотриманням вимог ядерної та радіаційної безпеки (крім здійснення державного нагляду за провадженням діяльності з джерелами іонізуючого випромінювання, діяльність з використання яких не підлягає ліцензуванню), державного архітектурно-будівельного контролю (нагляду), державного нагляду у сфері господарської діяльності з надання фінансових послуг (крім діяльності з переказу коштів, фінансових послуг з ринку цінних паперів, похідних цінних паперів (деривативів) та ринку банківських послуг), державного нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю та зайнятість населення у встановленому цим Законом порядку з урахуванням особливостей, визначених законами у відповідних сферах та міжнародними договорами, зокрема державного нагляду (контролю) в галузі цивільної авіації - з урахуванням особливостей, встановлених Повітряним кодексом України, нормативно-правовими актами, прийнятими на його виконання (Авіаційними правилами України), та міжнародними договорами у сфері цивільної авіації.
Відповідно ст.7 Закону № 877-V для здійснення планового або позапланового заходу орган державного нагляду (контролю) видає наказ (рішення, розпорядження), який має містити найменування суб`єкта господарювання, щодо якого буде здійснюватися захід, та предмет перевірки.
Наказом ГУ Держпраці у Сумській області № 361 від 26.02.2019 було призначено планову перевірку ТОВ СКС Консалд , який включений до Плану перевірки на 2019р., з 27.02.2019 по 05.03.2019 за місцем здійснення господарської діяльності за адресою м.Суми, пров.Громадянський, 7 .
В судовому засіданні представник відповідача зазначив, що в даному випадку, після отримання 09.01.2019 ТОВ СКС Консалд повідомлення від 03.01.2019 №02-03/08 про проведення перевірки, чим спростовуються твердження представника позивача про неотримання такого повідомлення, підприємство було перереєстровано з м.Суми за іншою адресою в іншу область - м. Запоріжжя, тому перевірка ТОВ СКС Консалд не була зазначена в самому наказі, а було призначено перевірку саме його відокремленого підрозділу Сумської філії ТОВ СКС Консалд , що знаходиться за адресою м.Суми, пров.Громадянський 7, на яке розповсюджується право відповідача здійснювати заходи контролю.
Суд не погоджується із твердженнями представника позивача про те, що перевірка повинна бути здійснена Управлінням Держпраці в Запоріжській області, враховуючи те, що в даному випадку спірним наказом було призначено перевірку саме відокремленого підрозділу ТОВ СКС Консалд , що розташоване на території м.Суми. Таким чином повноваження щодо перевірки такого відокремленого підрозділу, зокрема винесення наказу про перевірку, є у відповідача.
Такі повноваження відповідачу надані згідно ч. 1 ст. 4 Закону № 877-V, оскільки державний нагляд (контроль) здійснюється за місцем провадження господарської діяльності суб`єкта господарювання або його відокремлених підрозділів. Статтею 5 цього Закону також передбачено, що за наявності у суб`єкта господарювання відокремлених підрозділів планові заходи державного нагляду (контролю) щодо такого суб`єкта господарювання можуть здійснюватися одночасно в усіх відокремлених підрозділах протягом строку здійснення одного планового заходу.
Таким чином з врахуванням наявності включення ТОВ СКС Консалд у план проведення перевірки на 2019, а також наявності існування відокремленого підрозділу - Сумської філії, у відповідача були правові підстави для винесення наказу щодо здійснення перевірки.
Стосовно посилання представника позивача на те, що Сумська філія не існує, у неї відсутній керівник та працівники, суд зазначає, що згідно інформації із Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, наданої представником відповідача, станом на 29.03.2019 внесені дані щодо наявності відокремленого підрозділу юридичної особи ТОВ СКС Консалд - Сумська філія ТОВ СКС Консалд , за адресою м.Суми, пров.Громадянський,7. При цьому, наявність чи відсутність працівників у Сумській філії, вручення чи невручення направлення на перевірку, не вливає на законність та правомірність спірного наказу, а стосується процедури перевірки, в межах якої і з`ясовуються відповідні обставини.
З огляду на встановлені обставини, суд вважає позовні вимоги необґрунтованими, неправомірними, такими, що не підлягають задоволенню.
Керуючись ст.ст. 90, 139, 243-246, 255, 293, 295 КАС України, суд, -
В И Р І Ш И В:
В задоволенні адміністративного позову товариства з обмеженою відповідальністю "СКС КОНСАЛД" до управління Держпраці у Сумській області про визнання протиправним та скасування наказу від 26.02.2019 №361 - відмовити.
Рішення може бути оскаржено до Другого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частину рішення суду зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення. Апеляційні скарги до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи подаються через Сумський окружний адміністративний суд.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Повний текст постанови складено та підписано 31.07.2019
Суддя С.М. Гелета
Суд | Сумський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 24.07.2019 |
Оприлюднено | 01.08.2019 |
Номер документу | 83350328 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Сумський окружний адміністративний суд
С.М. Гелета
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні