ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
08 жовтня 2019 р. м. ХарківСправа № 480/898/19 Другий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:
Головуючого судді: Гуцала М.І.,
Суддів: Бенедик А.П. , Донець Л.О. ,
за участю секретаря судового засідання Соколової О.О.
головного спеціаліста Марченка О.Г.
розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Другого апеляційного адміністративного суду адміністративну справу за апеляційною скаргою Товариства з обмеженою відповідальністю "СКС КОНСАЛД" на рішення Сумського окружного адміністративного суду від 24.07.2019, головуючий суддя І інстанції: С.М. Гелета (повний текст складено 31.07.19) по справі № 480/898/19
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "СКС КОНСАЛД"
до Управління Держпраці у Сумській області
про визнання протиправним та скасування наказу,
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю СКС КОНСАЛД (далі - позивач, ТОВ СКС КОНСАЛД ) звернулося до суду з позовом до Управління Держпраці у Сумській області (далі - відповідач), в якій, з урахуванням уточнення позовних вимог, просив визнати протиправним та скасувати Наказ Управління Держпраці у Сумській області від 26.02.2019 № 361 Про проведення планової перевірки .
Рішенням Сумського окружного адміністративного суду від 24.07.2019 відмовлено у задоволенні позову.
Не погодившись з таким судовим рішенням, позивач звернувся до суду з апеляційною скаргою, посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права. Просить скасувати рішення Сумського окружного адміністративного суду від 24.07.2019 та прийняти нове судове рішення про задоволення позову.
В обґрунтування апеляційної скарги зазначає, що відповідач за відсутністю законних повноважень та правових підстав, визначених Законом України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності безпідставно виніс наказ № 361 від 26.02.2019 про проведення планової перевірки ТОВ СКС КОНСАЛД . Також вважає, що відповідачем в порушення п. 8 Порядок № 295 не було належним чином повідомлено про інспекційне відвідування саме Сумської філії товариства.
Відповідач надав до суду відзив на апеляційну скаргу, в якому просить залишити апеляційну скаргу позивача без задоволення, а рішення суду першої інстанції без змін.
Заслухавши пояснення представників сторін у справі, а також доповідь судді-доповідача стосовно обставин, необхідних для прийняття рішення судом апеляційної інстанції, дослідивши матеріали справи, перевіривши і обговоривши доводи апеляційної скарги, правильність правової оцінки обставин справи та застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, колегія суддів дійшла висновку про відсутність підстав для задоволення вимог поданої позивачем апеляційної скарги з огляду на наступне.
В ході судового розгляду було встановлено, що наказом №126 від 29.11.2018 затверджений План заходів зі здійснення державного нагляду (контролю) Державної служби України з питань праці на 2019 рік, в якому за № 12224 затверджена перевірка ТОВ СКС КОНСАЛД (м.Суми, вул..Харківська, 105, і.к. 34451495) у 2019 році.
У відповідності до цього Плану заходів Наказом Управління Держпраці у Сумській області № 361 від 26.02.2019 було призначено планову перевірку ТОВ СКС КОНСАЛД , який включений до Плану перевірки на 2019 рік, з 27.02.2019 по 05.03.2019 за місцем здійснення господарської діяльності за адресою м.Суми, пров.Громадянський, 7.
Відмовляючи у задоволенні позову, суд першої інстанції виходив з того, що з врахуванням наявності включення ТОВ СКС КОНСАЛД у план проведення перевірки на 2019 рік, а також наявності існування відокремленого підрозділу - Сумської філії, у відповідача були правові підстави для винесення наказу щодо здійснення перевірки.
Колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції, з наступних підстав.
Відповідно до пункту 1 Положення про Державну службу України з питань праці, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.02.2015р. №96 (надалі - Положення № 96), державна служба України з питань праці (Держпраці) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра соціальної політики, і який реалізує державну політику у сферах промислової безпеки, охорони праці, гігієни праці, поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення, здійснення державного гірничого нагляду, а також з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, зайнятість населення, загальнообов`язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності, на випадок безробіття (далі - загальнообов`язкове державне соціальне страхування) в частині призначення, нарахування та виплати допомоги, компенсацій, надання соціальних послуг та інших видів матеріального забезпечення з метою дотримання прав і гарантій застрахованих осіб.
Відповідно до п.п. 6 п. 4 вказаного Положення, Держпраці відповідно до покладених на неї завдань здійснює державний контроль за дотриманням законодавства про працю юридичними особами, у тому числі їх структурними та відокремленими підрозділами, які не є юридичними особами, та фізичними особами, які використовують найману працю.
Головне управління Держпраці в Сумській області є територіальним органом Державної служби України з питань праці, що їй підпорядковується згідно Положення про Головне управління (Управління) Державної служби України з питань праці в області, затверджене наказом Міністерства соціальної політики України №340 від 27.03.2015р.
У відповідності до ст. 38 Закону України Про охорону праці від 14 жовтня 1992 року №2694-ХІІ державний нагляд за додержанням законів та інших нормативно-правових актів про охорону праці здійснюють центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці.
Відповідно до частини 1 статті 4 Закону України Про основні засади державного нагляду у сфері господарської діяльності державний нагляд (контроль) здійснюється за місцем провадження господарської діяльності суб`єкта господарювання або його відокремлених підрозділів, або у приміщенні органу державного нагляду (контролю) у випадках, передбачених законом.
Відповідно до даних Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб- підприємців та громадських формувань у позивача є відокремлений підрозділ - Сумська філія ТОВ СКС КОНСАЛД , розташований за адресою: 40021, м. Суми, провулок Громадянський 7 (діє з 01.10.2008).
Отже, визначення у оскарженому наказі місцем проведення перевірки адресу відокремленого підрозділу позивача відповідає вимогам чинного законодавства.
Крім того, згідно з частиною 1 статті 5 Закону України Про основні засади державного нагляду у сфері господарської діяльності планові заходи здійснюються відповідно до річних планів, що затверджуються органом державного нагляду (контролю) не пізніше 1 грудня року, що передує плановому. Внесення змін до річних планів здійснення заходів державного нагляду (контролю) не допускається, крім випадків зміни найменування суб`єкта господарювання та виправлення технічних помилок.
Плановим періодом вважається рік, який обчислюється з 1 січня по 31 грудня планового року.
Плани здійснення заходів державного нагляду (контролю) на наступний плановий період повинні містити дати початку кожного планового заходу державного нагляду (контролю) та строки їх здійснення.
Протягом планового періоду здійснення більш як одного планового заходу планового заходу державного нагляду (контролю) щодо одного суб`єкта господарювання одним і тим самим органом державного нагляду (контролю) не допускається.
За наявності у суб`єкта господарювання відокремлених підрозділів планові заходи державного нагляду (контролю) щодо такого суб`єкта господарювання можуть здійснюватися одночасно в усіх відокремлених підрозділах протягом строку здійснення одного планового заходу.
Органи державного нагляду (контролю) щороку визначають перелік суб`єктів господарювання, які підлягають плановим заходам державного нагляду (контролю) плановому періоді, та не пізніше 15 жовтня року, що передує плановому, забезпечують внесення відомостей про таких суб`єктів господарювання до інтегрованої автоматизованої системи державного нагляду (контролю) для автоматичного виявлення нею суб`єктів господарювання, які підлягають комплексним плановим заходам державного нагляду (контролю).
План здійснення комплексних заходів державного нагляду (контролю) на відповідний плановий період для всіх органів державного нагляду (контролю) затверджує центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну регуляторну політику, політику з питань нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, ліцензування та дозвільної системи у сфері господарської діяльності та дерегуляції господарсько діяльності, оприлюднює на своєму офіційному веб-сайті та вносить відомості де інтегрованої автоматизованої системи державного нагляду (контролю) до 15 листопада року, що передує плановому.
Річні плани здійснення планових заходів державного нагляд) (контролю) їм відповідний плановий період з урахуванням узгоджених дат початку та строків здійснення визначених у плані здійснення комплексних заходів державного нагляду (контролю) затверджують органи державного нагляду (контролю), оприлюднюють на своїх офіційних веб-сайтах та вносять відомості до інтегрованої автоматизованої системи державної о нагляду (контролю) до 1 грудня року, що передує плановому.
Як зазначалося вище, наказом Державної служби України з питань праці № 126 від 29.11.2018 було затверджено План заходів із здійснення державного нагляду (контролю) Державної служби України з питань праці на 2019 рік, в розділі Управління Держпраці у Сумській області якого за номером 12224 передбачено здійснення перевірки позивача за місцем провадження господарської діяльності: 40007, Сумська область, місто Суми, вулиця Харківська, будинок 105; дати початку здійснення заходу - 27.02.2019; строк - 5 днів (а.с. 30).
Відповідно до даних Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань позивач на момент винесення зазначеного наказу був зареєстрований саме за такою ж адресою: м. Суми, по вул. Харківська 105.
В той же час, на момент винесення Управлінням наказу № 361 від 26.02.2019 про проведення планової перевірки, відповідно до даних Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, відповідачем було враховано те, що з 01.02.2019 позивач змінив місцезнаходження з м. Суми на м. Запоріжжя, Комунарський район, вулиця Плавнева, будинок 39.
Разом з тим, відомості з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань надавали відповідачу достатньо достовірної інформації про продовження існування у позивача відокремленого підрозділу - Сумської філії ТОВ СКС КОНСАЛД , яка була розташована за адресою: 40021, м. Суми, провулок Громадянський 7.
Таким чином, зважаючи на норми ч. 1 ст. 4 Закону України Про основні засади державного нагляду у сфері господарської діяльності , Управлінням під час винесення оскарженого наказу не було порушено вимоги діючого законодавства.
Доводи позивача про те, що Управлінням не було повідомлено його про проведення планової перевірки, не можуть бути достатнім обгрунтуванням неправомірності оскарженого наказу.
Разом з тим, колегія суддів враховує надані відповідачем докази дотримання вимог ч. 4 ст. 5 Закону України Про основні засади державного нагляду у сфері господарської діяльності щодо письмового повідомлення суб`єкта господарювання про проведення планового заходу не пізніш як за десять днів до дня здійснення цього заходу. Зокрема, повідомлення про проведення планової перевірки позивача за № 02-03/08 від 03.01.2019 було особисто вручено посадовій особі позивача, інженеру з охорони праці Загуліну В.С., 09.01.2019 (а.с. 36) за місцем знаходження на той час позивача: м. Суми, вул. Харківська 105. Адже, згідно даних Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, позивач змінив місце знаходження з м Суми на м. Запоріжжя 01.02.2019.
З урахуванням викладеного, колегія суддів погоджується із висновком суду першої інстанції, що наказ Управління Держпраці у Сумській області № 361 від 26.02.2019 про проведення планової перевірки позивача, є правомірним, оскільки виданий на підставі та у межах наявних у відповідача владних повноважень, у визначений законодавством спосіб, а тому скасуванню не підлягає.
Викладені у апеляційній скарзі доводи не дають підстав для висновку про неправильне застосування судом першої інстанції норм матеріального чи порушення норм процесуального права, яке призвело або могло призвести до неправильного вирішення справи по суті.
Відповідно до ст. 316 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а ухвалу суду без змін, оскільки суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Зважаючи на результати апеляційного перегляду оскарженого судового рішення та вимоги ст. 139 КАС України, у справі відсутні підстави для здійснення нового розподілу судових витрат.
Керуючись ст.ст. 243, 250, 308, 310, 312, 315, 316, 321, 322, 325, 326, 327, 382, 383 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "СКС КОНСАЛД" залишити без задоволення.
Рішення Сумського окружного адміністративного суду від 24.07.2019 по справі № 480/898/19 залишити без змін.
Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена у касаційному порядку протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду.
Головуючий суддя (підпис)М.І. Гуцал Судді (підпис) (підпис) А.П. Бенедик Л.О. Донець Повний текст постанови складено 18.10.2019.
Суд | Другий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 08.10.2019 |
Оприлюднено | 21.10.2019 |
Номер документу | 85028310 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Другий апеляційний адміністративний суд
Гуцал М.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні