ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
31 липня 2019 року № 640/18400/18
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючої судді Кузьменко А.І., розглянувши в порядку спрощеного провадження адміністративну справу
за позовомТовариства з обмеженою відповідальністю Скайфорт доДепартаменту з питань державного архітектурно-будівельного контролю міста Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) про визнання протиправним та скасування наказу, - В С Т А Н О В И В:
Товариство з обмеженою відповідальністю Скайфорт (далі по тексту - позивач) звернулося до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовом до Департаменту з питань державного архітектурно-будівельного контролю міста Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (далі по тексту - відповідач), в якому просить: визнати протиправним та скасувати наказ Департаменту з питань державного архітектурно-будівельного контролю міста Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) №231 від 16 серпня 2018 року Про скасування права на початок виконання будівельних робіт, набутого на підставі поданого повідомлення .
В обґрунтування позовних вимог представник позивача зазначив, що підстави для скасування права позивача на виконання будівельних робіт відсутні, оскільки відсутні будь-які підстави вважати та документи, які б вказували, що позивачем зазначено недостовірні дані для повідомлення, відсутні порушення порядку погодження та затвердження проектної документації. Крім того, позивач не подавав заяву про скасування повідомлення про початок виконання будівельних робіт, також позивач як замовник будівництва не ліквідований та не перебуває в процедурі ліквідації.
Додатково представник позивача повідомив, що не здійснювалась перевірка позивача, внаслідок якої могли бути встановлені порушення вимог містобудівної документації, містобудівних умов та обмежень, невідповідності об`єкта будівництва проектній документації на будівництво такого об`єкта, вимогам будівельних норм, стандартів і правил, порушень містобудівного законодавства у разі невиконання вимог приписів посадових осіб органів державного архітектурно-будівельного контролю.
Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 06 грудня 2018 року відкрито провадження в адміністративній справі та вирішено здійснити її розгляд за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи.
У відзиві на адміністративний позов представник відповідача зазначив, що оскаржуваний наказ прийнято обґрунтовано та за наявності законодавчих підстав, оскільки в ході проведення перевірки встановлено, що замовником будівництва Товариством з обмеженою відповідальністю Скайфорт не виконані вимоги містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки №869/16/12-3/009-16 від 07 вересня 2016 року, виданих Департаментом містобудування та архітектури. Також, замовником будівництва наказом від 19 березня 2018 року №19/03 затверджено проект будівництва Будівництво житлового будинку по АДРЕСА_1 розробленого ФОП ОСОБА_1 , який суперечить законодавству, містобудівним умовам та обмеженням забудови земельної ділянки. При цьому, стадії виконання будівельних робіт на підставі зареєстрованої декларації передують стадії, зокрема, розроблення та затвердження проектної документації, яка має відповідати вимогам містобудівної документації та вихідних даних з дотриманням вимог законодавства, будівельних норм, державних стандартів і правил.
Додатково представник відповідача стверджував, що позапланова перевірка дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил проведена посадовою особою Департаменту в присутності директора Товариства з обмеженою відповідальністю Скайфорт ОСОБА_2 , що спростовує твердження позивача про непроведення відповідачем перевірки.
Розглянувши подані сторонами документи та матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи та вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд міста Києва встановив наступне.
19 березня 2018 року Товариство з обмеженою відповідальністю Скайфорт подало до Департаменту з питань державного архітектурно-будівельного контролю міста Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) повідомлення про початок виконання будівельних робіт щодо об`єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з незначними наслідками (СС1)/про зміну даних у повідомленні про початок виконання будівельних робіт щодо об`єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з незначними наслідками (СС1) стосовно будівництва житлового будинку по АДРЕСА_1 .
У даному повідомленні визначено, що технічний нагляд здійснює ОСОБА_3 , а проектна документація розроблена ФОП ОСОБА_1 та затверджена замовником - Товариством з обмеженою відповідальністю Скайфорт на підставі наказу про затвердження проекту №19/03 від 19 березня 2018 року.
Відповідальною особою проектувальника, що здійснює авторський нагляд, визначено ОСОБА_1 .
Крім того, вказано, що містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки видані Департаментом містобудування та архітектури виконавчого органу Київської міської ради (Київською міською державною адміністрацією) 07 вересня 2016 року №869/16/12-3/009-16, а земельна ділянка використовується для будівництва на підставі договору про надання права користування чужою земельною ділянкою для забудови (суперфіцію) від 22 жовтня 2015 року НАО 967203, реєстрація №2179; кадастровий номер земельної ділянки № НОМЕР_1 .
З матеріалів справи вбачається, що Товариство з обмеженою відповідальністю Скайфорт звернулось до в.о. директора Департаменту з питань державного архітектурно-будівельного контролю виконавчого органу Київської міської ради із запитом щодо повідомлення причини відсутності повідомлення про початок будівельних робіт КВ №061180820026 в реєстрі дозвільних документів.
За результатами розгляду запиту позивача Департамент з питань державного архітектурно-будівельного контролю міста Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) листом від 26 жовтня 2018 року №073-10253 повідомив, що наказом від 16 серпня 2018 року №231 Департамент скасував право на початок виконання будівельних робіт, набуте на підставі поданого повідомлення про початок виконання будівельних робіт щодо об`єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належить до об`єктів з незначними наслідками (СС1) Будівництво житлового будинку за адресою: АДРЕСА_1 від 23 березня 2018 року №КВ 061180820026.
Незгода позивача із вказаним наказом від 16 серпня 2018 року зумовила його звернення до суду з даним адміністративним позовом, при вирішенні якого суд виходить з наступного.
Правові та організаційні основи містобудівної діяльності і спрямований на забезпечення сталого розвитку територій з урахуванням державних, громадських та приватних інтересів встановлює Закон України Про регулювання містобудівної діяльності від 17 лютого 2011 року №3038-VI (далі - Закон №3038-VI, в редакції станом на момент прийняття оскаржуваного наказу).
Частиною 1 статті 41 Закону №3038-VI передбачено, що державний архітектурно-будівельний контроль - сукупність заходів, спрямованих на дотримання замовниками, проектувальниками, підрядниками та експертними організаціями вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил під час виконання підготовчих та будівельних робіт.
Відповідно до пункту 1 частини 1 статті 34 Закону №3038-VI замовник має право виконувати будівельні роботи після: подання замовником повідомлення про початок виконання будівельних робіт відповідному органу державного архітектурно-будівельного контролю - щодо об`єктів будівництва, які за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з незначними наслідками (СС1), та щодо об`єктів, будівництво яких здійснюється на підставі будівельного паспорта та які не потребують отримання дозволу на виконання будівельних робіт згідно з переліком об`єктів будівництва, затвердженим Кабінетом Міністрів України. Форма повідомлення про початок виконання будівельних робіт та порядок його подання визначаються Кабінетом Міністрів України.
Згідно частини 2 статті 34 Закону №3038-VI зазначені у частині першій цієї статті документи, що надають право на виконання будівельних робіт, є чинними до завершення будівництва.
У відповідності до частини 5 статті 34 Закону №3038-VI контроль за виконанням підготовчих та будівельних робіт здійснюється органами державного архітектурно-будівельного контролю.
Вимогами частини 7 статті 35 Закону №3038-VI визначено, що право на початок виконання будівельних робіт, набуте на підставі поданого повідомлення, може бути скасовано відповідним органом державного архітектурно-будівельного контролю у разі:
1) подання замовником заяви про скасування повідомлення про початок виконання будівельних робіт;
2) отримання відомостей про ліквідацію юридичної особи, що є замовником;
3) встановлення під час перевірки порушень вимог містобудівної документації, містобудівних умов та обмежень, невідповідності об`єкта будівництва проектній документації на будівництво такого об`єкта, вимогам будівельних норм, стандартів і правил, порушень містобудівного законодавства у разі невиконання вимог приписів посадових осіб органів державного архітектурно-будівельного контролю.
Відомості про скасування права на виконання будівельних робіт вносяться до реєстру.
При цьому, замовник відповідно до закону несе відповідальність за повноту та достовірність даних, зазначених у поданому ним повідомленні про початок виконання будівельних робіт, та за виконання будівельних робіт без повідомлення.
З наявних матеріалів справи вбачається, що на підставі звернення прокуратури міста Києва вих. №04/2/4/1-60-18/2 від 28 березня 2018 року Департаментом з питань державного архітектурно-будівельного контролю міста Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) відповідно до Законів України Про регулювання містобудівної діяльності , Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності , Порядку здійснення державного архітектурно-будівельного контролю, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23 травня 2011 року №553, видано наказ №174 від 02 квітня 2018 року про проведення позапланової перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю Скайфорт (код ЄДРПОУ 38885373); ФОП ОСОБА_1 ; Товариства з обмеженою відповідальністю Будівельна компанія Арса (код ЄДРПОУ 40060285) на предмет дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил на об`єкті будівництва Будівництво житлового будинку на вул. Лук`янівській, 19 у Шевченківському районі м. Києва .
05 квітня 2018 року відповідачем видано направлення для проведення позапланового заходу у період з 05 квітня 2018 року по 19 квітня 2018 року.
Матеріалами справи підтверджується, що листом Департаменту містобудування та архітектури виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 20 квітня 2018 року №055-5408 надано відповідачу копію містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки №869/16/12-3/009-16 від 07 вересня 2016 року.
Крім того, листом від 06 квітня 2018 року №073-3059 відповідач звернувся до Міністерства культури України із запитом про надання Міністерством погодження історико-містобудівного обґрунтування та проектної документації замовнику будівництва - Товариству з обмеженою відповідальністю Скайфорт на об`єкт будівництва Будівництво житлового будинку на вул. Лук`янівській, 19 у Шевченківському районі м. Києва .
За результатами розгляду вказаного листа Міністерство культури України повідомило, що листом від 22 березня 2018 року погодило подане листом Товариства з обмеженою відповідальністю Скайфорт історико-містобудівне обґрунтування Будівництво житлового будинку по вул. Лук`янівська, 19 у Шевченківському районі м. Києва. За результатами перевірки електронної бази даних документообігу Міністерства культури України встановлено, що станом на момент підготовки даного листа погоджень проектів будівництва, реконструкції, дозволів на проведення земляних робіт за вказаною адресою Міністерством культури України не надавалось.
Відповідно до наявних матеріалів справи, 08 травня 2018 року Департамент з питань державного архітектурно-будівельного контролю міста Києва видав направлення для проведення позапланового заходу щодо дотримання суб`єктом містобудування - Товариством з обмеженою відповідальністю Скайфорт вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності.
Департаментом з питань державного архітектурно-будівельного контролю міста Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) проведено позапланову перевірку позивача, за результатами якої складено відповідний акт перевірки №б/н.
За результатами перевірки встановлено, що замовником будівництва Товариством з обмеженою відповідальністю Скайфорт не виконані вимоги містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки №869/16/12-3/009-16 від 07 вересня 2016 року, а саме:
- не отримані необхідні технічні умови на приєднання до міських інженерних мереж, в т.ч. не отримано технічні умови КП Спеціального управління протизсувних підземних робіт та Управління ДАІ;
- не отримано позитивний висновок в органах охорони культурної спадщини згідно вимог Закону України Про охорону культурної спадщини та не отримано дозвіл на виконання робіт в Управлінні охорони культурної спадщини;
- не отримано висновок Інституту Археології НАН України щодо наявності археологічного культурного шару і заходів з його збереження або дослідження;
- до початку проектування не розроблено, не погоджене та не затверджене історико-містобудівне обґрунтування згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 13 березня 2002 року №318 та відповідно до Методичних рекомендацій, затверджених наказом Міністерства культури України від 17 лютого 2012 року №122 (історико-містобудівне обґрунтування погоджено Міністерством культури України 22 березня 2018 року, а розроблена проектна документація передана від ФОП Гапошко до замовника будівництва Товариства з обмеженою відповідальністю Скайфорт згідно акту №1 здачі-прийняття робіт до договору №28/12-16 від 28 грудня 2016 року);
- проект будівництва Будівництво житлового будинку по АДРЕСА_1 не наданий на розгляд та узгодження до відповідних спеціально уповноважених органів охорони культурної спадщини в т.ч. на засідання консультативної ради з пам`яткоохоронних питань Управління збереження історичного середовища охорони об`єктів культурної спадщини. Проектна документація не розглянута на засіданні ради Українського товариства охорони пам`яток історії та культури з врахуванням зауважень при опрацюванні проектної документації.
Також перевіркою встановлено, що замовником будівництва Товариством з обмеженою відповідальністю Скайфорт наказом №19/03 від 19 березня 2018 року затверджено проект будівництва Будівництво житлового будинку по АДРЕСА_1 Києва , розробленого ФОП ОСОБА_1 , який суперечить законодавству, містобудівним умовам та обмеженням забудови земельної ділянки.
Наявними матеріалами справи підтверджується, що директор Товариства з обмеженою відповідальністю Скайфорт від підписання акта перевірки відмовився.
10 травня 2018 року відповідачем складено припис про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил, яким від позивача вимагалось у термін до 11 червня 2018 року усунути допущені порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності в установленому законодавством порядку.
Крім того, відповідачем 10 травня 2018 року складено припис про зупинення підготовчих та будівельних робіт, на підставі якого з 10 травня 2018 року зупинено виконання позивачем будівельних робіт до усунення допущених порушень вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності.
Матеріали перевірки та прийняті за її результатами приписи відповідач листом від 10 травня 2018 року №073-4177 направив Товариству з обмеженою відповідальністю Скайфорт , що спростовує доводи позивача про його необізнаність із проведенням стосовно нього позапланової перевірки.
В подальшому, 26 липня 2018 року Департамент з питань державного архітектурно-будівельного контролю міста Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) на підставі перевірки виконання вимог припису про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил, виданого Департаментом від 10 травня 2018 року та припису про зупинення підготовних та будівельних робіт, виданого Департаментом від 10 травня 2018 року і звернення ГО Європейська правозахисна група видав наказ №544 про проведення позапланової перевірки, зокрема, Товариства з обмеженою відповідальністю Скайфорт на предмет дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил на об`єкті будівництва Будівництво житлового будинку на вул. Лук`янівській, 19 у Шевченківському районі м. Києва .
На підставі вказаного наказу відповідачем виписано направлення для проведення планового заходу від 26 липня 2018 року №б/н.
Крім того, листом від 31 липня 2018 року №073-7186 Департамент з питань державного архітектурно-будівельного контролю міста Києва повідомив позивача про необхідність забезпечення доступу до об`єкта будівництва та надання документів, зокрема: документів, що підтверджують право власності/користування земельною ділянкою; містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки; дозвіл на виконання земляних робіт; історико-містобудівне обґрунтування; технічні умови; завдання на проектування; наказу про затвердження проектної документації; проектну документацію на будівництво, розроблену та затверджену в установленому законодавством порядку; договори, укладені на розробку проектної документації, на виконання будівельних робіт, проведення авторського та технічного нагляду; накази на призначення осіб, відповідальних за здійснення авторського, технічного нагляду, відповідального виконання робіт; кваліфікаційні сертифікати відповідальних осіб за здійснення авторського та технічного нагляду; звіт про інженерно-геологічні вишукування; журнал загальних робіт, журнал авторського нагляду, акти на закриття прихованих робіт, виконавчі схеми, сертифікати на застосовані матеріали.
Відповідно до листа Приватного акціонерного товариства Акціонерна компанія Київводоканал від 20 серпня 2018 року №4297/18/36/02-18 Товариству з обмеженою відповідальністю Скайфорт технічні умови на водопостачання та каналізування об`єкта Будівництво житлового будинку за адресою: вул. Лук`янівська, 19 у Шевченківському районі міста Києва не видавались.
ФОП ОСОБА_1 листом №0808-2018 від 07 серпня 2018 року зазначив, що ФОП ОСОБА_1 не здійснює по даному об`єкту авторський нагляд, оскільки забудовником Товариством з обмеженою відповідальністю Скайфорт не були виконані умови договору про здійснення авторського нагляду, тому даний договір був розірваний в односторонньому порядку, ще до початку будівництва об`єкту. Також повідомлено, що станом 02 квітня 2018 року ФОП ОСОБА_1 не виконує проектних робіт, оскільки договір про виконання проектних робіт по об`єкту Будівництво житлового будинку на вул . лук`янівській, 19 у Шевченківському районі м. Києва був розірваний в односторонньому порядку у зв`язку з невиконанням умов договору забудовником.
Також, Головне управління Держгеокадастру у Київській області у листі від 16 серпня 2018 року №8-10-0.441-12937/2-18 повідомило, що за результатами проведення перевірки встановлено порушення вимог земельного законодавства при використанні земельної ділянки, про що складено акт перевірки дотримання вимог земельного законодавства за об`єктом - земельної ділянки від 16 серпня 2018 року №482-ДК/401/АП/09/01-18, в якому встановлено, що на ділянці здійснюється будівництво багатоквартирного житлового будинку на земельній ділянці з кадастровим номером № НОМЕР_1 не за цільовим призначенням.
Відповідно до частини 2 статті 39-1 Закону №3038-VI у разі виявлення відповідним органом державного архітектурно-будівельного контролю факту подання недостовірних даних, наведених у надісланому повідомленні чи зареєстрованій декларації, які є підставою вважати об`єкт самочинним будівництвом, зокрема якщо він збудований або будується на земельній ділянці, що не була відведена для цієї мети, або без відповідного документа, який дає право виконувати будівельні роботи, чи без належно затвердженого проекту або будівельного паспорта, а також у разі скасування містобудівних умов та обмежень реєстрація такої декларації, право на початок виконання підготовчих або будівельних робіт, набуте на підставі поданого повідомлення, підлягають скасуванню відповідним органом державного архітектурно-будівельного контролю у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України. Про скасування декларації чи права на початок виконання підготовчих або будівельних робіт, набутого на підставі поданого повідомлення, відповідний орган державного архітектурно-будівельного контролю письмово повідомляє замовника протягом трьох робочих днів з дня скасування.
Пунктом 15 Порядку виконання підготовчих та будівельних робіт, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13 квітня 2011 року №466, визначено, що у разі виявлення відповідним органом державного архітектурно-будівельного контролю факту подання наведених у надісланому повідомленні недостовірних даних, які є підставою вважати об`єкт самочинним будівництвом, зокрема якщо він збудований або будується на земельній ділянці, що не була відведена для цієї мети, або без відповідного документа, який дає право виконувати будівельні роботи, чи без належно затвердженого проекту або будівельного паспорта, а також у разі скасування містобудівних умов та обмежень, право на початок виконання підготовчих або будівельних робіт, набуте на підставі поданого повідомлення, підлягає скасуванню відповідним органом державного архітектурно-будівельного контролю.
Право на початок виконання підготовчих або будівельних робіт, набуте на підставі поданого повідомлення, також може бути скасовано відповідним органом державного архітектурно-будівельного контролю у разі: подання замовником заяви про скасування повідомлення про початок виконання підготовчих та/або будівельних робіт; отримання відомостей про ліквідацію юридичної особи, що є замовником будівництва; встановлення під час проведення перевірки порушень вимог містобудівної документації, містобудівних умов та обмежень, невідповідності об`єкта будівництва проектній документації на будівництво такого об`єкта, вимогам будівельних норм, стандартів і правил, порушень містобудівного законодавства у разі невиконання вимог приписів посадових осіб органів державного архітектурно-будівельного контролю.
Вказані норми покладають на орган державного архітектурно-будівельного контролю обов`язок щодо скасування права на початок виконання будівельних робіт у разі виявлення недостовірних даних (встановлення факту, що на дату реєстрації повідомлення інформація, яка зазначалася в ньому, не відповідала дійсності, та/або виявлення розбіжностей між даними, зазначеними у повідомленні), наведених у зареєстрованому повідомленні, які є підставою вважати об`єкт самочинним будівництвом.
При цьому, наявними матеріалами справи підтверджується факт проведення відповідачем позапланової перевірки позивача, в ході якої встановлено недостовірність даних, наведених у зареєстрованому повідомленні про початок виконання будівельних робіт, які є підставою вважати об`єкт самочинним будівництвом.
Відповідно до частини 1 статті 379 Цивільного кодексу України житловий будинок, будівля, споруда, інше нерухоме майно вважаються самочинним будівництвом, якщо вони збудовані або будуються на земельній ділянці, що не була відведена для цієї мети, або без відповідного документа, який дає право виконувати будівельні роботи, чи належно затвердженого проекту, або з істотними порушеннями будівельних норм і правил.
Аналіз наведеної норми чинного законодавства дає підстави для висновку, що поняття самочинного будівництва визначено через сукупність основних його ознак, які в свою чергу виступають ознаками, за наявності яких об`єкт нерухомості може бути визнаний самочинним, а саме якщо він:
- збудований або будується на земельній ділянці, що не була відведена для цієї мети;
- об`єкт нерухомості збудовано або будується без належного дозволу чи належно затвердженого проекту;
- об`єкт нерухомості збудовано з істотним порушенням будівельних норм і правил.
Кожна з наведених ознак (умов) є самостійною, а відтак достатньою для визнання будівництва самочинним.
Відповідно до пункту 4 постанови Пленуму Вищого спеціалізованого суду України з розгляду цивільних і кримінальних справ №6 від 30 березня 2012 року Про практику застосування судами статті 376 Цивільного кодексу України (про правовий режим самочинного будівництва) , будівництвом об`єкта нерухомості на земельній ділянці, що не була відведена для цієї мети, вважається спорудження таких об`єктів на земельній ділянці, що не віднесена до земель житлової й громадської забудови, зокрема, наданій для ведення городництва, сінокосіння, випасання худоби тощо, цільове призначення або вид використання якої не змінено в установленому законом порядку.
Під наданням земельної ділянки слід розуміти рішення компетентного органу влади чи органу місцевого самоврядування про передачу земельної ділянки у власність або надання у користування, або передачу права користування земельною ділянкою на підставі цивільно-правових договорів із фізичною чи юридичною особою.
Суд звертає увагу, що позивачем не заперечується наявність виявлених в ході позапланової перевірки порушень та на їх спростування не надано до суду жодних доказів.
Водночас, наведені в оскаржуваному наказі обставини, які зумовили скасування права на виконання будівельних робіт підтверджені належними доказами, а відтак суд приходить до висновку про відсутність підстав для скасування даного наказу в судовому порядку.
Відповідно до частини 2 статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Частиною 2 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Відповідно до статті 72 Кодексу адміністративного судочинства України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Частиною 2 статті 73 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.
Згідно вимог частини 1 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Частиною 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.
На думку Окружного адміністративного суду міста Києва, відповідач як суб`єкт владних повноважень покладений на нього обов`язок доказування правомірності свого рішення з урахуванням вимог, встановлених частиною 2 статті 19 Конституції України та частиною 2 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, виконав, а тому, виходячи з меж заявлених позовних вимог та системного аналізу положень законодавства України, суд приходить до висновку про відсутність правових підстав для задоволення позову.
З урахуванням вимог статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України підстави для присудження судових витрат на користь позивача відсутні.
Керуючись статтями 72-77, 139, 143, 241-246, 250, 257-263 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
В И Р І Ш И В:
У задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю Скайфорт відмовити.
Рішення набирає законної сили відповідно до статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими статтями 293, 295-297 Кодексу адміністративного судочинства України.
Відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу.
Суддя А.І. Кузьменко
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 31.07.2019 |
Оприлюднено | 02.08.2019 |
Номер документу | 83374267 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Костюк Любов Олександрівна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Костюк Любов Олександрівна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Костюк Любов Олександрівна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Костюк Любов Олександрівна
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Кузьменко А.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні