Постанова
від 05.08.2019 по справі 460/3043/18
ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

05 серпня 2019 рокуЛьвів№ 857/4589/19

Восьмий апеляційний адміністративний суд в складі колегії:

головуючого-судді Довга О.І.,

судді Бруновська Н.В.,

судді Кузьмич С.М..

секретар судового засідання Гнатик А.З.

за участю представника прокуратури Куцик В.Б.

розглянувши у відкритому судовому засіданні у м. Львові апеляційну скаргу Корецької міської ради Рівненської області на рішення Рівненського окружного адміністративного суду від 07.02.2019 року (суддя Щербакова В.В., проголошено в м. Рівне о13:31:51, повний текст складено 15.02.2019) у справі № 460/3043/18 за адміністративним позовом заступника керівника Здолбунівської місцевої прокуратури в інтересах держави в особі Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Рівненській області, Корецької загальноосвітньої школи І-Ш ступенів № 3 Корецької міської ради Рівненської області до Управління освіти, молоді та спорту Корецької районної державної адміністрації Рівненської області, Корецької міської ради про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинення певних дій, -

В С Т А Н О В И В :

Заступник керівника Здолбунівської місцевої прокуратури звернувся в інтересах держави в особі Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Рівненській області, Корецької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №3 Корецької міської ради Рівненської області з позовом до Управління освіти, молоді та спорту Корецької районної державної адміністрації Рівненської області, Корецької міської ради Рівненської області про визнання бездіяльності Управління освіти, молоді та спорту Корецької районної державної адміністрації Рівненської області протиправною щодо невжиття в межах компетенції заходів, направлених на забезпечення пожежної безпеки в приміщенні Корецької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №3 Корецької міської ради Рівненської області та зобов`язання вчинення дій щодо вжиття таких заходів шляхом розроблення пропозиції про встановлення бюджетних асигнувань необхідних для усунення порушень протипожежної безпеки; визнання бездіяльності Корецької міської ради Рівненської області протиправною щодо не забезпечення пожежної безпеки в приміщенні Корецької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №3 Корецької міської ради Рівненської області відповідно до вимог ч.3 ст.55 Кодексу цивільного захисту України та зобов`язання вчинення дій щодо вжиття вказаних заходів шляхом вирішення в межах компетенції питання про виділення коштів, необхідних для усунення порушень протипожежної безпеки.

У позові позивач зокрема посилається на те, що Здолбунівською місцевою прокуратурою за результатами вивчення матеріалів планових та позапланових перевірок проведених Корецьким районним сектором ГУ ДСНС у Рівненській області щодо навчальних закладів Корецького району Рівненської області, проведених Корецьким районним сектором Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Рівненській області (далі - Корецький РС) встановлено, що стан протипожежної безпеки у низці навчальних закладів Корецького району Рівненської області є таким, що створює потенційну загрозу життю та здоров`ю учнів. Прокуратурою встановлено, що Корецька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №3 Корецької міської ради Рівненської області (Корецька ЗОШ І-ІІІ ступенів), тривалий час функціонує з суттєвими порушеннями пожежної безпеки. Незважаючи на ці факти, Корецькою міською радою Рівненської області, а також посадовими особами Управління освіти, молоді та спорту Корецької районної державної адміністрації Рівненської області не вжито належних та дієвих заходів щодо їх усунення. Корецьким РС під час проведення з 14.05.2018 по 18.05.2018 позапланової перевірки з питань дотримання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки на території Корецької ЗОШ І-ІІІ ступенів, встановлено грубі порушення у цій сфері, які зафіксовано в акті №13 від 18.05.2018. 18.05.2018 директору Корецької ЗОШ І-ІІІ ступенів винесений припис №13 про усунення порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки. Згідно інформації, Корецької ЗОШ І-ІІІ ступенів №46 від 13.11.2018, порушення, як зафіксовані в акті №13 від 18.05.2018 частково усунені. Окрім того, факт що зазначені порушення тривають підтверджує акт №93 позапланової перевірки щодо додержання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки відносно навчального закладу, яка тривала з 05.11.2018-09.11.2018.

Рішенням Рівненського окружного адміністративного суду від 07.02.2019 року позов задоволено частково. Зобов`язано Управління освіти, молоді та спорту Корецької районної державної адміністрації Рівненської області вжити в межах компетенції заходи, направлені на забезпечення пожежної безпеки в приміщенні Корецької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №3 Корецької міської ради Рівненської області, шляхом розроблення пропозиції про встановлення бюджетних асигнувань необхідних для усунення порушень протипожежної безпеки. Зобов`язано Корецьку міську раду Рівненської області вжити заходи, направлені на забезпечення пожежної безпеки в приміщенні Корецької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №3 Корецької міської ради Рівненської області відповідно до вимог ч.3 ст.55 Кодексу цивільного захисту України, шляхом вирішення в межах компетенції питання про виділення коштів, необхідних для усунення порушень протипожежної безпеки.

У задоволенні позовних вимог заступника керівника Здолбунівської місцевої прокуратури до Управління освіти, молоді та спорту Корецької районної державної адміністрації Рівненської області, Корецької міської ради Рівненської області в частині визнання бездіяльності протиправною - відмовити.

Не погодившись із рішенням суду першої інстанції Корецька міська рада Рівненської області подала апеляційну скаргу. З посиланням на невірне застосування судом першої інстанції норм матеріального права просить рішення суду скасувати, та прийняти нове, яким у задоволені позову відмовити.

Зокрема апелянт зазначає, що про проведення перевірки, виявлені недоліки та про необхідність їх усунення міській раді стало відомо не від Корецької ЗОШ І-ІІІ степенів №3, не від Управління освіти, молоді та спорту РДА і не від Корецького районного сектору ГУ ДСНС, а із заявленого позову, що підтверджується у відзиві заступника керівника місцевої прокуратури та у відзиві Управління освіти молоді та спорту Корецької районної державної адміністрації, а також відсутністю будь-яких повідомлень із сторони зазначених установ. А тому вчиняти, або ж не вчиняти будь-яких дій, а тим більше проявляти бездіяльність міська рада не могла.

Здолбунівська місцева прокуратура подала відзив на апеляційну скаргу. З мотивів викладених у відзиві вважає, що судом першої інстанції постановлено законне та обгрунтоване рішення, відтак підстав для його скасування немає.

Представник прокуратури в судовому засіданні проти апеляційної скарги заперечує.

Управління освіти, молоді та спору Корецької райдержадміністрації подало заяву, відповідно до якої просить проводити засідання суду без відповідача.

Корецька міська рада Рівненської області подала клопотання про відкладення розгляду справи.

Зважаючи на те, що учасники справи, в тому числі і Корецька МР, були належним чином повідомлені про дату, час та місце розгляду справи, явка учасників справи у суд апеляційної інстанції не є обов`язковою, та беручи до уваги, що наявних у справі матеріалів достатньо для вирішення справи, колегія суддів визнала за можливе розглядати справу без учасників справи та дійшла висновку про відмову у задоволенні клопотання про відкладення розгляду справи.

Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, виходячи з наступних підстав.

Здолбунівською місцевою прокуратурою за результатами вивчення матеріалів планових та позапланових перевірок проведених Корецьким районним сектором ГУ ДСНС у Рівненській області щодо навчальних закладів Корецького району Рівненської області встановлено, що стан протипожежної безпеки у низці навчальних закладів Корецького району є таким, що створює потенційну загрозу життю та здоров`ю учнів.

До такої категорії навчальних закладів відноситься Корецька ЗОШ І-ІІІ ступенів №3 яка, як зазначає позивач, тривалий час функціонує з суттєвими порушеннями пожежної безпеки.

З 14.05.2018 по 18.05.2018 Корецьким РС проведено позапланову перевірку Навчального закладу з питань дотримання законодавства у сфері протипожежної безпеки. За результатами проведеної перевірки встановлено грубі порушення у цій сфері, що зафіксовано в акті №13 від 18.05.2018.

18.05.2018 Корецьким РС директору Корецької ЗОШ І-ІІІ ступенів №3 винесено припис №13 від 18.05.2018 про усунення порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки.

У приписі директору навчального закладу запропоновано: дерев`яні конструкції покрівлі обробити вогнезахисним розчином; приміщення обладнати системою протипожежного захисту (пожежною сигналізацією); відповідальній особі, за пожежну безпеку (завгоспу) пройти навчання та перевірку знань з питань пожежної безпеки у порядку, встановленому постановою Кабінету Міністрів України від 26.06.2013 №444 Про затвердження порядку здійснення навчання населення діям у надзвичайних ситуаціях ; наявний пожежний щит укомплектувати необхідними засобами пожежогасіння, з розрахунку: вогнегасники - 3шт., ящик з піском - 1 шт., покривало з негорючого теплоізоляційного матеріалу або повсті 2*2 м. - 1 шт., гаки - 3 шт., лопати - 2 шт., ломи - 2 шт., сокири - 2 шт.; встановити покажчик пожежного гідранта з літерним індексом ПГ, цифровим значенням відстані в метрах від покажчика до гідранта, внутрішнього діаметра трубопроводу в міліметрах, зазначенням виду водопровідної мережі (тупикова та кільцева); виконати перевірку пожежних кран-комплектів на працездатність шляхом пуску води з реєстрацією результатів перевірки у спеціальному журналі обліку технічного обслуговування; приміщення електрощитової відділити протипожежною перешкодою (протипожежними дверима); приміщення забезпечити вогнегасниками відповідно до Типових норм належності вогнегасників.

Згідно припису порушення мали бути виконані до 30.05.2018 та 17.07.2018.

Належним доказом усунення порушень є акт перевірки, який би зафіксував відсутність порушень правил та норм пожежної і техногенної безпеки.

Згідно інформації Корецької ЗОШ І-ІІІ ступенів №3 № 46 від 13.11.2018, припис №13 від 18.05.2018 про усунення вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки виконано частково, а саме: вимоги пункту 5 припису виконано повністю; виконання пункту 3 та 6 припису продовжено до 09.12.2018, а фінансування пунктів 1,2,7 та 8 не передбачено кошторисом школи.

Як встановлено судом першої інстанції на усунення інших порушень у Корецької ЗОШ І-Ш ступенів № 3 відсутні кошти.

Відповідно до п.1.4 Статуту, власником Корецької ЗОШ І-ІІІ ступенів №3 є Корецька міська рада. Галузеве управління здійснює відділ освіти Корецької РДА.

Таким чином, не дивлячись на обов`язки та права посадових осіб Управління освіти, молоді та спорту Корецької РДА та Корецької міської ради забезпечувати у межах своїх повноважень виконання завдань протипожежної безпеки у закладах освіти, грубі порушення вимог протипожежної безпеки, що неодноразово виявлялись, залишались без уваги та реагування. Враховуючи наведене, прокурор звернувся до суду з даним адміністративним позовом.

Задовольняючи частково адміністративний позов суд першої інстанції виходив з того, що фактично Корецька міська рада самоусунулася від вирішення питань забезпечення протипожежної безпеки у закладі та не вживає жодних заходів, спрямованих на виділення у межах компетенції коштів із місцевого бюджету щодо усунення порушень протипожежної безпеки, що свідчить про її бездіяльність.

Надаючи правову оцінку встановленим обставинам справи та доводам апеляційної скарги, а також виходячи з меж апеляційного перегляду справи, колегія суддів зазначає наступне.

Відповідно до ч.2 ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

За приписами ч.1 ст.3 Конституції України людина, її життя і здоров`я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю.

Систему та гарантії місцевого самоврядування в Україні, засади організації та діяльності, правового статусу і відповідальності органів та посадових осіб місцевого самоврядування визначає Закон України Про місцеве самоврядування від 21.05.1997 №280/97-ВР.

У відповідності до ст.1 Закону України Про місцеве самоврядування районні та обласні ради - органи місцевого самоврядування, що представляють спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ та міст.

Відповідно до ст. 29, ст.30 Закону України Про місцеве самоврядування до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад, зокрема, належать: управління в межах, визначених радою, майном, що належить до комунальної власності відповідних територіальних громад; встановлення порядку та здійснення контролю за використанням прибутків підприємств, установ та організацій комунальної власності відповідних територіальних громад; управління об`єктами житлово-комунального господарства, побутового, торговельного обслуговування, транспорту і зв`язку, що перебувають у комунальній власності відповідних територіальних громад, забезпечення їх належного утримання та ефективної експлуатації, необхідного рівня та якості послуг населенню.

За приписами ч. 1 п. а) ст. 32 Закону України Про місцеве самоврядування до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать власні (самоврядні) повноваженням щодо управління закладами освіти, охорони здоров`я, культури, фізкультури і спорту, оздоровчими закладами, які належать територіальним громадам або передані їм, молодіжними підлітковими закладами за місцем проживання, організація їх матеріально-технічного та фінансового забезпечення.

Згідно з п. 23, 26 ч. 1 ст. 26вказаного Закону виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються такі питання, зокрема: затвердження місцевого бюджету, внесення змін до нього; затвердження звіту про виконання відповідного бюджету; прийняття рішень щодо здійснення місцевих запозичень.

Відповідно до ст. 17 Закону України Про місцеве самоврядування відносини органів місцевого самоврядування з підприємствами, установами та організаціями, що перебувають у комунальній власності відповідних територіальних громад, будуються на засадах їх підпорядкованості, підзвітності та підконтрольності органам місцевого самоврядування.

Згідно зі ст. 43 Закону України Про місцеве самоврядування виключно на пленарних засіданнях районної, обласної ради вирішуються, зокрема, такі питання: затвердження відповідно районних, обласних бюджетів, внесення змін до них, затвердження звітів про їх виконання; 20) вирішення в установленому законом порядку питань щодо управління об`єктами спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст, районів у містах, що перебувають в управлінні районних і обласних рад; призначення і звільнення їх керівників.

Виходячи з аналізу зазначених правових норм суд першої інстанції вірно зазначив, що повноваження щодо управління підпорядкованими закладами, в тому числі і питання внесення змін та прийняття рішень щодо здійснення запозичень з місцевого бюджету, здійснюється, зокрема, міськими радами.

Згідно з пунктом 1.1 Статуту Корецької ЗОШ І-ІІІ ступенів №3, прийнятого рішенням сесії Корецької міської ради №161 від 25.02.2016 та затвердженого наказом відділу освіти Корецької райдержадміністрації від 2016 року (Статут), Корецька ЗОШ І-ІІІ ступенів №3, головною метою якого є забезпечення реалізації права громадян на здобуття загальної середньої освіти, та знаходиться у спільній власності територіальної громади м. Корець.

Відповідно до п. п.1.4, 1.5. Статуту, засновником та власником Корецької ЗОШ І-ІІ1 ступенів №3 є Корецька міська рада.

Згідно з п.7.1 Статуту, фінансування закладу здійснюється його засновником або уповноваженим ним органом відповідно до законодавства.

Відповідно до статті 1 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб`єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, допустимого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.

Відповідно до частини четвертої статті 4 вказаного Закону виключно законами встановлюються: органи, уповноважені здійснювати державний нагляд (контроль) у сфері господарської діяльності; види господарської діяльності, які є предметом державного нагляду (контролю); повноваження органів державного нагляду (контролю) щодо зупинення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг; вичерпний перелік підстав для зупинення господарської діяльності; спосіб здійснення державного нагляду (контролю); санкції за порушення вимог законодавства і перелік порушень, які є підставою для видачі органом державного нагляду (контролю) припису, розпорядження або іншого розпорядчого документа.

Відповідно до п. 4, 5 Правил пожежної безпеки для навчальних закладів та установ системи освіти України, затверджених наказом Міністерства освіти та науки України №974 від 15.08.2016, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 08.09.2016 за №1229/29359 передбачено, що пожежна безпека в закладах та установах забезпечується шляхом проведення організаційних і практичних заходів та використання технічних засобів, спрямованих на запобігання пожежам, забезпечення безпеки учасників навчально-виховного процесу, зниження можливих майнових втрат і зменшення негативних екологічних наслідків у разі їх виникнення, створення умов для успішного гасіння пожеж.

Забезпечення пожежної безпеки в закладах та установах покладається на їх власників або уповноважені ними органи, керівників (ректори, директори, начальники, завідувачі) (керівники навчальних закладів та установ), керівників структурних підрозділів (факультети, кафедри, лабораторії, навчальні кабінети, цехи, склади, бібліотеки, архіви, майстерні тощо) відповідно до законодавства.

Відповідно до ч. 2 ст. 24 Закону України Про освіту , управління закладом освіти в межах повноважень, визначених законами та установчими документами цього закладу, здійснюють засновник (засновники); керівник закладу освіти; колегіальний орган управління закладу освіти; колегіальний орган громадського самоврядування; інші органи, передбачені спеціальними законами та/або установчими документами закладу освіти.

Згідно з ч.6 ст. 25 Закону України Про освіту , забезпечення утримання та розвитку матеріально-технічної бази закладу освіти на рівні, достатньому для виконання вимог стандартів освіти та ліцензійних умов покладається саме на засновника закладу освіти.

Засновник закладу освіти зобов`язаний: забезпечити утримання та розвиток матеріально-технічної бази заснованого ним закладу освіти на рівні, достатньому для виконання вимог стандартів освіти та ліцензійних умов; у разі реорганізації чи ліквідації закладу освіти забезпечити здобувачам освіти можливість продовжити навчання на відповідному рівні освіти; забезпечити відповідно до законодавства створення в закладі освіти безперешкодного середовища для учасників освітнього процесу, зокрема для осіб з особливими освітніми потребами.

Відповідно до ч. 1,2 ст. 43 Закону України Про загальну середню освіту , фінансово-господарська діяльність закладів загальної середньої освіти здійснюється відповідно до цього Закону, законів України Про освіту , Про місцеве самоврядування в Україні , Бюджетного кодексу України та інших нормативно-правових актів. Утримання та розвиток матеріально-технічної бази закладів загальної середньої освіти фінансуються за рахунок коштів засновника (засновників) них закладів.

Згідно з ч.2 ст. 66, ч. 6 ст. 78, ч. 1 ст. 79 Закону України Про освіту , районні, міські ради відповідають за реалізацію державної політики у сфері освіти та забезпечення якості освіти на відповідній території, забезпечення доступності дошкільної, початкової та базової середньої освіти, позашкільної освіти. Фінансування здобуття повної загальної середньої освіти здійснюється за рахунок коштів державного бюджету, у тому числі шляхом надання освітніх субвенцій місцевим бюджетам, коштів місцевого бюджету та інших джерел, не заборонених законодавством.

Відповідно до Закону України Про освіту , джерелами фінансування суб`єктів освітньої діяльності відповідно до законодавства можуть бути як державний так і місцевий бюджет, інші джерела, не заборонені законодавством.

Корецькою міською радою долучено договір оренди будівлі навчального корпусу Корецької ЗОШ І-ІІІ ступенів №3 від 03.02.2017, укладеного між Корецькою міською радою та Управлінням освіти, молоді та спорту Корецької РДА для забезпечення навчально-виховної роботи.

Згідно зі ст. 759 Цивільного кодексу України, за договором найму (оренди) наймодавець передає або зобов`язується передати наймачеві майно у користування за плату на певний строк.

Відповідно до 2.3. вказаного Договору, передача приміщень в оренду не спричиняє передачу Орендареві права власності на це майно. Власником приміщень залишається Орендодавець, а Орендар користується ними протягом строку оренди без права на приватизацію.

Водночас, відповідно до п. 14 ст.91 Бюджетного кодексу України, до видатків місцевих бюджетів, що можуть здійснюватися з усіх місцевих бюджетів, належать видатки на управління комунальним майном.

У зв`язку з чим, попри передачу вказаного приміщення за договором найму до Управління освіти, молоді та спорту Корецької РДА, власником і засновником Корецької ЗОШ І-ІІІ ступенів №3 залишається Корецька міська рада, яка згідно ст. ч.3 ст.55 Кодексу цивільного захисту України, п. 4, п. 5 Правил пожежної безпеки для навчальних закладів та установ системи освіти України, затверджених наказом Міністерства освіти та науки України № 974 від 15.08.2016, п.п.1,2 Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом Міністерства внутрішніх справ України від 30.12.2014 №1417, п.14 ст.94 Бюджетного кодексу України у межах управління комунальних майном повинна спільно із Управлінням освіти, молоді та спорту Корецької РДА усувати недоліки протипожежної безпеки виявлені Корецьким районним сектором ГУ ДСНС у Рівненській області під час позапланової поведінки.

Згідно з пунктами 4.15, 4.55. Положення про управління освіти, молоді та спорту Корецької РДА, затвердженого розпорядженням голови Корецької РДА №457 від 16.12.2016, Управління, яке є структурним підрозділом Корецької райдержадміністрації, відповідно до покладених на нього завдань, забезпечує дотримання вимог законодавства з охорони праці, пожежної безпеки лише у межах своїх повноважень, зокрема шляхом розробляти пропозиції щодо встановлення нормативів бюджетних асигнувань на утримання навчальних закладів комунальної форми власності.

Законом України Про освіту не визначено повноваження місцевих органів виконавчої влади (відділів, управлінь освіти) стосовно управління закладами освіти, оскільки такі обов`язки наявні у лише засновника (власника). При цьому, місцеві органи виконавчої влади забезпечують оплату праці працівникам освіти, фінансування захищених статтей видатків, поточний ремонт закладів освіти і контролюють лише стан надання освітніх послуг.

Відповідно до пунктів 3.6., 3.9. Положення, до основних завдань Управління входить створення умов для здобуття громадянами повної загальної середньої освіти відповідно до освітніх потреб особистості та її індивідуальних здібностей і можливостей, реалізація їх права відповідно до законів України на здобуття вищої освіти та управління навчальними закладами, що с комунальною власністю і перебувають у безпосередньому підпорядкуванні.

Згідно з пунктами 4.15, 4.55. Положення, Управління, відповідно до покладених на нього завдань, для здійснення повноважень та виконання завдань, що визначені, має право розробляти пропозиції щодо встановлення нормативів бюджетних асигнувань на утримання навчальних закладів комунальної форми власності та соціальний захист учасників навчально- виховного процесу і забезпечувати у межах своїх повноважень виконання завдань мобілізаційної підготовки, цивільного захисту населення, дотримання вимог законодавства з охорони праці, пожежної безпеки.

Відтак судом першої інстанції правомірно зобов`язано Управління освіти, молоді та спорту Корецької районної державної адміністрації Рівненської області вжити в межах компетенції заходи, направлені на забезпечення пожежної безпеки в приміщенні Корецької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №3 Корецької міської ради Рівненської області, шляхом розроблення пропозиції про встановлення бюджетних асигнувань необхідних для усунення порушень протипожежної безпеки. Зобов`язано Корецьку міську раду Рівненської області вжити заходи, направлені на забезпечення пожежної безпеки в приміщенні Корецької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №3 Корецької міської ради Рівненської області відповідно до вимог ч.3 ст.55 Кодексу цивільного захисту України, шляхом вирішення в межах компетенції питання про виділення коштів, необхідних для усунення порушень протипожежної безпеки.

Відповідно до статті 17 Закону України Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини суди застосовують як джерело права при розгляді справ положення Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод та протоколів до неї, а також практику Європейського суду з прав людини та Європейської комісії з прав людини.

При цьому апеляційний суд вважає за можливе застосувати позицію Європейського суду з прав людини, сформовану, зокрема, у справах Салов проти України (заява № 65518/01 від 6 вересня 2005 року, пункт 89), Проніна проти України (заява № 63566/00 від 18 липня 2006 року, пункт 23) та Серявін та інші проти України (заява № 4909/04 від 10 лютого 2010 року, пункт 58), відповідно до якої принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, передбачає, що у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються. Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (рішення у справі Руїс Торіха проти Іспанії серія A. 303-A від 09 грудня 1994 року, пункт 29).

Одночасно суд апеляційної інстанції зважає на положення Висновку № 11 (2008) Консультативної ради європейських суддів щодо якості судових рішень (пункти 32 - 41), в якому, серед іншого, звертається увага на те, що усі судові рішення повинні бути обґрунтованими, зрозумілими, викладеними чіткою і простою мовою і це є необхідною передумовою розуміння рішення сторонами та громадськістю; у викладі підстав для прийняття рішення необхідно дати відповідь на доречні аргументи та доводи сторін, здатні вплинути на вирішення спору; виклад підстав для прийняття рішення не повинен неодмінно бути довгим, оскільки необхідно знайти належний баланс між стислістю та правильним розумінням ухваленого рішення; обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент заявника на підтримку кожної підстави захисту; обсяг цього обов`язку суду може змінюватися залежно від характеру рішення.

Суд приходить до висновку, що доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду першої інстанції і не впливають на правильність прийнятого судового рішення. Рішення прийнято з додержанням вимог матеріального та процесуального права, підстави для його скасування відсутні.

Відповідно до ст. 139 КАС України судові витрати розподілу не підлягають.

Керуючись ст. 243, 246, 250, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 329 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В :

Апеляційну скаргу Корецької міської ради Рівненської області залишити без задоволення, а Рівненського окружного адміністративного суду від 07.02.2019 року у справі № 460/3043/18 без змін.

Постанова апеляційного суду набирає законної сили з дати її прийняття, але може бути оскаржена у касаційному порядку шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до суду касаційної інстанції протягом тридцяти днів з дня проголошення судового рушення.

У випадку оголошення судом апеляційної інстанції лише вступної та резолютивної частини судового рішення зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Головуючий суддя О. І. Довга судді Н. В. Бруновська С. М. Кузьмич

СудВосьмий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення05.08.2019
Оприлюднено07.08.2019
Номер документу83442370
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —460/3043/18

Ухвала від 02.10.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Уханенко С.А.

Ухвала від 18.09.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Уханенко С.А.

Постанова від 05.08.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Довга Ольга Іванівна

Ухвала від 15.07.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Довга Ольга Іванівна

Ухвала від 04.06.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Довга Ольга Іванівна

Ухвала від 07.05.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Довга Ольга Іванівна

Рішення від 07.02.2019

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Щербаков В.В.

Рішення від 07.02.2019

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Щербаков В.В.

Ухвала від 13.12.2018

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Щербаков В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні