Ухвала
від 06.08.2019 по справі 320/3815/19
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

про залучення третьої особи та відкладення підготовчого засідання

06 серпня 2019 року №320/3815/19

Київський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Дудіна С.О., розглянувши у відкритому підготовчому засіданні адміністративну справу за позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Київській області до Старобезрадичівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Обухівської районної ради Київської області, за участю третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача, Обухівської районної державної адміністрації Київської області та Старобезрадичівської сільської ради, про застосування заходів реагування,

в с т а н о в и в:

До Київського окружного адміністративного суду звернулось Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Київській області з позовом до Старобезрадичівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Обухівської районної ради Київської області про застосування заходів реагування у вигляді повного зупинення експлуатації (роботи) будівлі Старобезрадичівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Обухівської районної ради Київської області за адресою: Київська обл., Обухівський р-н., с.Старі Безрадичі, вул.Набережна, 2, шляхом зобов`язання Старобезрадичівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Обухівської районної ради Київської області повністю зупинити експлуатацію двоповерхової будівлі вказаного об`єкта до повного усунення порушень, зазначених в акті від 17.05.2019 №213.

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 18.07.2019 відкрито провадження в адміністративній справі; постановлено здійснювати розгляд справи за правилами загального позовного провадження; призначено підготовче засідання на 06.08.2019 о 12 год. 00 хв.; залучено до участі у справі в якості третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача, Обухівську районну державну адміністрацію Київської області та Старобезрадичівську сільську раду.

29.07.2019 на адресу суду від відповідача надійшли документи по справі, які були долучені судом до матеріалів справи.

06.08.2019 на адресу суду від позивача надійшли докази по справі, які були долучені судом до матеріалів справи.

У підготовче засідання, призначене на 06.08.2019, з`явились представники сторін та третіх осіб.

Присутній у підготовчому засіданні 06.08.2019 представник відповідача Луцик А.А. заявив усне клопотання про залишення позовної заяви без руху, оскільки позивачем не було направлено на адресу Старобезрадичівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Обухівської районної ради Київської області документи, які вказані у переліку додатків до позовної заяви під №№ 11,12 та 14.

Розглянувши вказане клопотання, суд зазначає таке.

Частиною тринадцятою статті 171 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що суддя, встановивши після відкриття провадження у справі, що позовну заяву подано без додержання вимог, викладених у статтях 160, 161 цього Кодексу, постановляє ухвалу не пізніше наступного дня, в якій зазначаються підстави залишення заяви без руху, про що повідомляє позивача і надає йому строк для усунення недоліків, який не може перевищувати п`яти днів з дня вручення позивачу ухвали.

Відповідно до частини другої статті 161 Кодексу адміністративного судочинства України суб`єкт владних повноважень при поданні адміністративного позову зобов`язаний додати до позовної заяви доказ надіслання рекомендованим листом з повідомленням про вручення іншим учасникам справи, які не мають офіційної електронної адреси, копії позовної заяви та доданих до неї документів.

Як зазначено у частині восьмій Правил надання послуг поштового зв`язку, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 05 березня 2009 року №270 (далі - Правила), оператори поштового зв`язку надають послуги з пересилання внутрішніх та міжнародних поштових відправлень, поштових переказів, зокрема, до внутрішніх поштових відправлень належать: листи - прості, рекомендовані, з оголошеною цінністю.

Частиною одинадцятою Правил визначено, що поштові відправлення залежно від технології приймання, обробки, перевезення, доставки/вручення поділяються на такі категорії: прості, рекомендовані, без оголошеної цінності, з оголошеною цінністю.

Відповідно до частини 19 Правил, внутрішні поштові відправлення з оголошеною цінністю можуть прийматися для пересилання з описом вкладення та/або з післяплатою. Тобто до інших видів листів крім листів з оголошеною цінністю опис вкладення не передбачений.

Із системного аналізу зазначених норм Правил, суд робить висновок, що Кабінет Міністрів України визначив в окремі категорії поштових відправлень, рекомендовані листи та листи з оголошеною цінністю.

У частині другій статті 161 Кодексу адміністративного судочинства України законодавець чітко визначив категорію (рекомендований лист) поштового відправлення, якою суб`єкт владних повноважень має підтвердити надіслання відповідачу та третім особам позовної заяви та додатків до неї.

Враховуючи, що з описом вкладення можуть бути лише листи з оголошеною цінністю, суд робить висновок про відсутність необхідності надання цього документу суб`єктом владних повноважень як доказу дотримання ним вимог частини другої статті 161 КАС України, та, як наслідок, відсутність у суду обов`язку перевіряти такий опис вкладення у разі його наявності.

Аналогічна правова позиція викладена Верховним Судом у постанові від 20.06.2018 у справі №820/1186/17 (реєстраційний номер судового рішення в ЄДРСР - 74870690) та постанові від 27.06.2018 у справі №806/2338/17 (реєстраційний номер судового рішення в ЄДРСР - 75047427), яка підлягає обов`язковому врахуванню у спірних правовідносинах.

Таким чином, клопотання представника відповідача про залишення позовної заяви без руху через її невідповідність вимогам статті 161 КАС України задоволенню не підлягає.

Водночас, у підготовчому засіданні судом було встановлено, що у переліку додатків до позовної заяви зазначені, зокрема, такі документи: витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно (додаток №11), витяг з Єдиного державного реєстру, отриманий з офіційного веб-сайту ЄДРДП Інформаційно-ресурсний центр (додаток №12) та витяг з наказу від 19.06.2015 №319 (додаток №14).

З опису вкладення у цінний лист, доданого позивачем до позовної заяви вбачається, що позивачем дійсно не було направлено Старобезрадичівській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів Обухівської районної ради Київської області документи, які вказані у переліку додатків до позовної заяви під №№11,12 та 14.

Вказану невідповідність суд вважає за доцільне усунути шляхом зобов`язання позивача направити на адресу відповідача документи, які вказані в переліку додатків до позовної заяви під №№11,12 та 14.

Як вбачається з позовної заяви, предметом позову є вимога про застосування заходів реагування у вигляді повного зупинення експлуатації (роботи) будівлі Старобезрадичівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Обухівської районної ради Київської області за адресою: Київська обл., Обухівський р-н., с. Старі Безрадичі, вул. Набережна, 2, шляхом зобов`язання Старобезрадичівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Обухівської районної ради Київської області повністю зупинити експлуатацію двоповерхової будівлі вказаного об`єкта до повного усунення порушень, зазначених в акті від 17.05.2019 №213.

Відповідно до витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 18.07.2019 засновником Старобезрадичівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Обухівської районної ради Київської області є Обухівська районна рада Київської області.

Крім того, відповідно до пункту 2 Положення про відділ освіти Обухівської районної державної адміністрації, затвердженого розпорядженням голови Обухівської районної державної адміністрації від 06.12.2013 №455, основними завданнями відділу освіти Обухівської районної державної адміністрації, серед іншого, є: участь у забезпеченні реалізації на території району державної політики в сфері освіти, інноваційної діяльності, трансферу технологій, інтелектуальної власності; забезпечення розвитку системи освіти з метою формування гармонійно розвиненої, соціально активної, творчої особистості; визначення потреб, розроблення пропозицій щодо розвитку та удосконалення мережі навчальних закладів; здійснення контролю за дотриманням актів законодавства з питань освіти, виконанням навчальними закладами усіх форм власності державних вимог щодо змісту, рівня та обсягу дошкільної, позашкільної, загальної середньої освіти, а також за дотриманням актів законодавства у сфері трансферу технологій, інноваційної діяльності та інтелектуальної власності; управління навчальними закладами, що є комунальною власністю і перебувають у безпосередньому підпорядкуванні.

Частиною 2 статті 49 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, можуть вступити у справу на стороні позивача або відповідача до закінчення підготовчого засідання або до початку першого судового засідання, якщо справа розглядається в порядку спрощеного позовного провадження, у разі коли рішення у справі може вплинути на їхні права, свободи, інтереси або обов`язки. Вони можуть бути залучені до участі у справі також за клопотанням учасників справи. Якщо адміністративний суд при вирішенні питання про відкриття провадження у справі або при підготовці справи до судового розгляду встановить, що судове рішення може вплинути на права та обов`язки осіб, які не є стороною у справі, суд залучає таких осіб до участі в справі як третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору. Вступ третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, не має наслідком розгляд адміністративної справи спочатку.

Враховуючи вказане, суд вважає, що у разі задоволення позовних вимог рішення по справі може вплинути на права та обов`язки Обухівської районної ради Київської області, як засновника Старобезрадичівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Обухівської районної ради Київської області, та на права і обов`язки Відділу освіти Обухівської районної державної адміністрації, як структурного підрозділу Обухівської районної державної адміністрації Київської області, який здійснює управління навчальними закладами, у тому числі, Старобезрадичівською загальноосвітньою школою І-ІІІ ступенів Обухівської районної ради Київської області, експлуатація якої може бути зупинена.

У зв`язку з цим, суд вважає за необхідне залучити Обухівську районну раду Київської області та Відділ освіти Обухівської районної державної адміністрації до участі у справі в якості третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача.

02.08.2019 на адресу суду від Обухівської районної державної адміністрації Київської області надійшло клопотання про відкладення розгляду справи на три місяці для усунення виявлених недоліків.

Також у вказаному клопотання третя особа просить суд зобов`язати позивача повторно провести перевірку виявлених порушень.

Присутній у підготовчому засіданні 06.08.2019 представник Обухівської районної державної адміністрації Київської області підтримав вказане клопотання.

Розглянувши вказане клопотання, суд зазначає таке.

Відповідно до частини першої статті 66 Кодексу цивільного захисту України центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, здійснює державний нагляд (контроль) шляхом проведення планових та позапланових перевірок відповідно до закону.

Згідно з частиною першою статті 7 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" від 05.04.2007 №877-V підставами для здійснення позапланових заходів є:

- подання суб`єктом господарювання письмової заяви до відповідного органу державного нагляду (контролю) про здійснення заходу державного нагляду (контролю) за його бажанням;

- виявлення та підтвердження недостовірності даних, заявлених суб`єктом господарювання у документі обов`язкової звітності, крім випадків, коли суб`єкт господарювання протягом місяця з дня первинного подання повторно подав такий документ з уточненими достовірними даними або якщо недостовірність даних є результатом очевидної описки чи арифметичної помилки, яка не впливає на зміст поданої звітності. У разі виявлення органом державного нагляду (контролю) помилки у документі обов`язкової звітності він упродовж десяти робочих днів зобов`язаний повідомити суб`єкта господарювання про необхідність її виправлення у строк до п`яти робочих днів з дня отримання повідомлення. Невиправлення помилки у встановлений строк є підставою для проведення позапланового заходу;

- перевірка виконання суб`єктом господарювання приписів, розпоряджень або інших розпорядчих документів щодо усунення порушень вимог законодавства, виданих за результатами проведення попереднього заходу органом державного нагляду (контролю);

- звернення фізичної особи (фізичних осіб) про порушення, що спричинило шкоду її (їхнім) правам, законним інтересам, життю чи здоров`ю, навколишньому природному середовищу чи безпеці держави, з додаванням документів чи їх копій, що підтверджують такі порушення (за наявності). Позаплановий захід у такому разі здійснюється виключно за погодженням центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у відповідній сфері державного нагляду (контролю), або відповідного державного колегіального органу.

У такому разі перед початком здійснення позапланового заходу державного нагляду (контролю) посадові особи органів державного нагляду (контролю) зобов`язані пред`явити керівнику чи уповноваженій особі суб`єкта господарювання - юридичної особи, її відокремленого підрозділу, фізичній особі - підприємцю або уповноваженій ним особі, крім документів, передбачених цим Законом, додатково копію погодження центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у відповідній сфері державного нагляду (контролю), або відповідного державного колегіального органу на проведення такої перевірки. Суб`єкти господарювання мають право не допускати посадових осіб органу державного нагляду (контролю) до здійснення заходів державного нагляду (контролю), якщо вони не пред`явили документи, передбачені цим абзацом;

- неподання суб`єктом господарювання документів обов`язкової звітності за два звітні періоди підряд без поважних причин або без надання письмових пояснень про причини, що перешкоджали поданню таких документів;

- доручення Прем`єр-міністра України про перевірку суб`єктів господарювання у відповідній сфері у зв`язку з виявленими системними порушеннями та/або настанням події, що має значний негативний вплив на права, законні інтереси, життя та здоров`я людини, захист навколишнього природного середовища та забезпечення безпеки держави;

- астання аварії, смерті потерпілого внаслідок нещасного випадку або професійного захворювання, що було пов`язано з діяльністю суб`єкта господарювання.

Отже, проведення територіальними органами Державної служби України з надзвичайних ситуацій позапланової перевірки дотримання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки здійснюється з підстав, визначених статтею 7 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності", перелік яких є вичерпним.

При цьому, судове рішення не є підставою для проведення позапланової перевірки, оскільки такий позаплановий захід може бути проведений за зверненням відповідача.

У зв`язку з цим, суд не вбачає підстав для задоволення клопотання третьої особи в частині зобов`язання позивача повторно провести перевірку.

Щодо клопотання третьої особи про відкладення підготовчого засідання на три місяці, суд зазначає таке.

Пунктом 2 частини другої статті 181 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що суд відкладає підготовче засідання в межах визначеного цим Кодексом строку підготовчого провадження у випадках, зокрема, залучення до участі або вступу у справу третьої особи, заміни позивача, заміни неналежного відповідача, залучення співвідповідача.

Згідно з частиною четвертою статті 173 Кодексу адміністративного судочинства України підготовче провадження має бути проведене протягом шістдесяти днів з дня відкриття провадження у справі. У виняткових випадках для належної підготовки справи для розгляду по суті цей строк може бути продовжений не більше ніж на тридцять днів за клопотанням однієї із сторін або з ініціативи суду.

Враховуючи обмежені строки проведення підготовчого провадження, визначені КАС України, суд вважає за необхідне частково задовольнити клопотання Обухівської районної державної адміністрації Київської області та відкласти підготовче засідання на іншу дату.

У судовому засіданні 06.08.2019 проголошені вступна та резолютивна частини ухвали. Повний текс ухвали складено та підписано 07.08.2019.

Керуючись статтями 49, 181, 243, 248 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

у х в а л и в:

1. Відмовити у задоволенні клопотання представника Старобезрадичівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Обухівської районної ради Київської області про залишення позовної заяви без руху.

2. Зобов`язати позивача направити на адресу відповідача документи, які зазначені в переліку додатків до позовної заяви від №№11,12 та 14, та надати суду докази направлення.

3. Залучити до участі у справі в якості третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача, Обухівську районну раду Київської області (ідентифікаційний код 04362705, місцезнаходження: 08700, Київська обл., м. Обухів, вул. Малишка, буд.10) та Відділ освіти Обухівської районної державної адміністрації (ідентифікаційний код 02143732, місцезнаходження: 08700, Київська обл., м. Обухів, вул. Володимира Чаплінського, буд.7).

4. Зобов`язати позивача протягом п`яти днів з дня отримання копії ухвали направити на адресу третіх осіб позовну заяву з додатками та надати суду докази направлення.

5. Запропонувати Обухівській районній раді Київської області та Відділу освіти Обухівської районної державної адміністрації надати суду пояснення протягом п`яти днів з дня отримання позовної заяви та надати суду докази направлення пояснень учасникам справи.

6. Клопотання Обухівської районної державної адміністрації Київської області про відкладення розгляду справи задовольнити частково.

7. Відкласти підготовче засідання до 10.09.2019 до 15 год. 00 хв.

8. Копію ухвали суду надіслати (надати) учасникам справи (їх представникам).

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею та не підлягає оскарженню. Заперечення на ухвалу можуть бути включені до апеляційної скарги на рішення суду.

Суддя Дудін С.О.

Дата ухвалення рішення06.08.2019
Оприлюднено08.08.2019
Номер документу83492386
СудочинствоАдміністративне
Сутьзастосування заходів реагування

Судовий реєстр по справі —320/3815/19

Ухвала від 27.02.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Собків Ярослав Мар'янович

Ухвала від 05.02.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Собків Ярослав Мар'янович

Ухвала від 05.02.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Собків Ярослав Мар'янович

Рішення від 19.11.2019

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Дудін С.О.

Ухвала від 24.09.2019

Цивільне

Мелітопольський міськрайонний суд Запорізької області

Колодіна Л. В.

Ухвала від 10.09.2019

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Дудін С.О.

Ухвала від 06.08.2019

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Дудін С.О.

Ухвала від 18.07.2019

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Дудін С.О.

Рішення від 10.07.2019

Цивільне

Мелітопольський міськрайонний суд Запорізької області

Колодіна Л. В.

Ухвала від 05.06.2019

Цивільне

Мелітопольський міськрайонний суд Запорізької області

Колодіна Л. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні