ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ГОСПОДАРСЬКИЙ
СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
79014, м.
Львів, вул. Личаківська, 128
ПОСТАНОВА
10.07.07
Справа№ 1/303-20/67А
За позовом:
Суб”єкта підприємницької діяльності -фізичної особи ОСОБА_1, м.Львів
до відповідача 1:
Виконавчого комітету Дублянської міської ради, м.Дубляни
до відповідача 2:
Дублянської міської ради, м.Дубляни
про
визнання нечинним рішення Виконавчого комітету Дублянської міської ради Жовківського
району Львівської області від 28.02.2007р. та зобов»язання оформити право
власності на нерухоме майно
Суддя Манюк П.Т.
При секретарі Кравець В.П.
Представники:
від позивача: ОСОБА_2.
- представник
від відповідача 1:
Папка І.В. - представник
від відповідача 2 : не
з'явився
Суть спору.
Позов заявлено Суб”єктом підприємницької
діяльності -фізичною особою ОСОБА_1 до Виконавчого комітету Дублянської міської
ради, Дублянської міської ради про визнання нечинним рішення Виконавчого
комітету Дублянської міської ради Жовківського району Львівської області від
28.02.2007р. та зобов»язання оформити право власності на нерухоме майно.
Розгляд справи відкладався, з підстав
викладених у відповідних ухвалах суду, в судових засіданнях оголошувались
перерви.
Представник Позивача в судових
засіданнях позовні вимоги підтримав.
Представник Відповідача 1 в судових засіданнях подав відзив, в якому
позовні вимоги заперечив.
Відповідач 2 в судові засідання не
з”явився
Повний текст постанови підписаний
та направлений сторонам 18.07.2007 року.
Розглянувши матеріали справи та
заслухавши пояснення представників сторін, суд встановив.
Позивач звернувся до господарського
суду Львівської області із позовною заявою, в якій просить суд визнати нечинним
рішення Виконавчого комітету Дублянської міської ради Жовківського району
Львівської області від 28.02.2007р., яким
позивачу відмовлено в оформленні права власності на магазин, що
знаходиться за адресою: м.Дубляни, АДРЕСА_1, та зобов»язати Виконавчий комітет
Дублянської міської ради оформити право власності на магазин продуктових та
промислових товарів, що знаходиться за адресою: м.Дубляни Жовківського району
Львівської області, АДРЕСА_1.
В обґрунтування позовних вимог
вказує на те, що магазин збудований
позивачем на земельній ділянці належній йому на праві власності (державний акт
на право власності на землю від 03.07.2000 року), на підставі належного дозволу
та належно затвердженого проекту (дозвіл на виконання всього обсягу будівельних
робіт з будівництва магазину, виданий інспекцією державного
архітектурно-будівельного контролю Жовківського Львівської області від
21.01.2003 року та проект будівництва магазину продуктових та промислових
товарів в м.Дубляни по АДРЕСА_1 виконаний ОП Львівське обласне ПВАПБ у 2002
році, погоджений головним архітектором Жовківського району Львівської області
13.01.2003 р.
31.10.2005 року новозбудований
магазин продуктових та промислових товарів у встановленому законодавством
порядку введено в експлуатацію, що підтверджується актом державної приймальної
комісії про прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об”єкта від
25.10.2005 року, затвердженим Розпорядженням голови Жовківської районної
державної адміністрації НОМЕР_1 та зареєстрованим інспекцією державного
архітерктурно-будівельного контролю у Жовківському районі Львівської області
26.12.2005 року.
Порядок державної реєстрації права
власності на об”єкти нерухомого майна регламентується Тимчасовим положенням про
порядок реєстрації прав власності на нерухоме майно, затвердженим Наказом
Міністерства юстиції від 07.02.2002р. № 7/5. Згідно п.6.1. вказаного Положення,
оформлення права власності на новозбудовані об”єкти нерухомого майна
провадиться з видачею свідоцтва про право власності місцевими органами
виконавчої влади, органами місцевого самоврядування фізичним особам та
юридичним особам. Оформлення права
власності на зазначені об”єкти, провадиться за наявності наступних документів:
акта про право власності на землю або рішення про відведення земельної ділянки
для цієї мети та акта комісії про прийняття об”єкта і введення його в
експлуатацію.
Відповідно до зазначених
нормативних актів, позивачем було подано до Виконавчого комітету Дублянської
міської ради заяву про оформлення права власності із відповідними документами
(акт державної приймальної комісії про прийняття в експлуатацію закінченого
будівництвом об”єкта від 25.10.2005 р.; розпорядження голови Жовківської
районної державної адміністрації НОМЕР_1 “Про затвердження акту державної
приймальної комісії”; Державний акт про право приватної власності на землю від
03.07.2000р.; технічний паспорт на магазин літ “Д-1” від 03.11.2006 р.; проект
будівництва магазину продуктових та промислових товарів в м.Дубляни по
АДРЕСА_1; будівельний паспорт земельної ділянки; дозвіл на виклнання
будівельних робіт від 21.01.2003 року № 7). Однак, Виконавчий комітет
Дублянської міської ради прийняв рішення про відмову в оформленні права
власності на збудований позивачем магазин. Позивач вважає, що прийняте
Виконавчим комітетом Дублянської міської ради рішення суперечить чинному
законодавству України, та порушує права та інтереси позивача.
У представленому відзиві відповідач 1
позовні вимоги заперечив, покликаючись на те, що 28.02.2007 року питання про надання дозволу
позивачу на оформлення права власності на магазин в м.Дубляни по АДРЕСА_1
розглядалося на засіданні виконавчого комітету, однак члени виконкому за таке
рішення не проголосували, оскільки магазин збудовано з порушенням (вихід за червону
лінію вулиці) та рішення не було прийнято.
Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін,
оцінивши всі докази по справі в їх сукупності, суд дійшов до наступних
висновків.
Стаття 55 Конституції України визначає,
що кожному гарантується право на оскарження в суді рішень, дій чи бездіяльності
органів державної влади чи місцевого самоврядування.
Частиною 2 ст. 19 Конституції
України, ч. 3 ст. 24 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні”,
передбачено, що органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їх
посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах
повноважень та у спосіб, передбачений Конституцією та законами України.
Згідно з ч. 1 ст. 10, ст. 59 Закону
України „Про місцеве самоврядування в Україні” органи місцевого самоврядування
в межах своїх повноважень приймають нормативні та інші акти у формі рішень, які з мотивів їхньої невідповідності Конституції або
законам України визнаються
незаконними в судовому порядку.
Згідно з ч.2 ст.16 Цивільного кодексу України способами захисту
цивільних прав та інтересів може бути, зокрема, визнання незаконним акта органу
місцевого самоврядування та зобов'язання вчинити певні дії.
Відповідно до ст. 375 Цивільного кодексу
України, власник земельної ділянки має право зводити на ній будівлі та споруди,
створювати закриті водойми, здійснювати перебудову, а також дозволяти
будівництво на своїй ділянці іншим особам. Право власника на забудову
здійснюється ним за умови додержання архітектурних, будівельних, санітарних,
екологічних та інших норм і правил, а також за умови використання земельної
ділянки за її цільовим призначенням.
Виходячи із приписів статтей 90-91 Земельного кодексу України,
власники землі, якщо інше не передбачено законом, мають право споруджувати
виробничі та інші будівлі та споруди та зобов'язані забезпечувати використання
землі за цільовим призначенням.
Відповідно до ст. 126 Земельного
кодексу України право власності на земельну ділянку підтверджується державним
актом.
Судом встановлено, що позивачем
збудований магазин на земельній ділянці яка належить йому на праві
власності, що підтверджується державним
актом про право власності на землю від 03.07.2000 року
Відповідно до ч. 1 ст. 376 Цивільного
кодексу України, житловий будинок,
будівля, споруда, інше нерухоме майно вважається самочинним будівництвом, якщо
вони збудовані або будуються на земельній ділянці, що не була відведена для
цієї мети, або без належного дозволу чи належного затвердженого проекту, або з
істотними порушеннями будівельних норм і правил.
21.01.2003 року інспекцією
державного архітектурно-будівельного контролю Жовківського Львівської області
позивачу видано дозвіл на виконання всього обсягу будівельних робіт з
будівництва магазину, та 13.01.2003р. головним архітектором Жовківського району
Львівської області погоджений проект будівництва магазину продуктових та
промислових товарів в м.Дубляни по АДРЕСА_1, який виконаний ОП Львівське
обласне ПВАПБ у 2002 році.
31.10.2005 року новозбудований
магазин продуктових та промислових товарів у встановленому законодавством
порядку введено в експлуатацію, що підтверджується актом державної приймальної
комісії про прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об”єкта від
25.10.2005 року та розпорядженням голови Жовківської районної державної
адміністрації НОМЕР_1 “Про затвердження акту державної приймальної комісії”.
Відповідно до ст. 30 Закону України
“Про місцеве самоврядування в Україні”, до повноважень виконавчих органів
місцевого самоврядування належить облік та реєстрація об'єктів нерухомого
майна.
Оформлення права власності на
об”єкти нерухомості, відповідно до п.6.1. Тимчасового положення про порядок
реєстрації прав власності на нерухоме майно, затвердженого Наказом Міністерства
юстиції від 07.02.2002 р. № 7/5, проводиться за наявності наступних документів:
акта про право власності на землю або рішення про відведення земельної ділянки
для цієї та акта комісії про прийняття об”єкта і введення його в експлуатацію.
Позивачем було подано до
Виконавчого комітету Дублянської міської ради заяву про оформлення права
власності із відповідними документами (акт державної приймальної комісії про
прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об”єкта від 25.10.2005 р.;
розпорядження голови Жовківської районної державної адміністрації НОМЕР_1 “Про
затвердження акту державної приймальної комісії”; Державний акт про право
приватної власності на землю від 03.07.2000р.; технічний паспорт на магазин літ
“Д-1” від 03.11.2006 р.; проект будівництва магазину продуктових та промислових
товарів в м.Дубляни по АДРЕСА_1; будівельний паспорт земельної ділянки; дозвіл
на виконання будівельних робіт від 21.01.2003 року № 7).
Заперечуюючи позовні вимоги
відповідач 1 покликається на те, що позивачем збудовано магазин з порушеннями
-вихід за червону лінію, а саме замощення біля магазину, яке зробив позивач
виходить на проїжджу частину АДРЕСА_1, чим створює небезпечну ситуацію для
пішоходів та автотранспорту.
Відповідно до ст.10 Закону України
“Про автомобільні дороги”, Державне управління автомобільними дорогами
загального користування здійснює Державна служба автомобільних доріг України,
що є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і
координується Кабінетом Міністрів України через керівника центрального органу
виконавчої влади у галузі транспорту і який має свої органи управління на
місця.
Відповідно до ст.11 Закону України
“Про автомобільні дороги”, до компетенції державної служби автомобільних доріг
належить розробка та реалізація заходів з безпеки дорожнього руху.
З метою організації дорожнього руху
біля магазину по АДРЕСА_1 в м.Дубляни Жовківського району, Службою
автомобільних доріг у Львівській області розроблено та видано позивачу технічні
умови НОМЕР_2. № НОМЕР_3, якими, передбачено будівництво майданчика для
тимчасової зупинки легкових автомобілів. На виконання вказаних Технічних умов
розроблено проект організації дорожнього руху біля магазину по АДРЕСА_1 в
м.Дубляни, який 18.09.2006 року погоджено Службою автомобільних доріг у
Львівській області та Управлінням державної автомобільної інспекції Управління
Міністерства внутрішніх справ України у Львівській області.
Відповідно до вимог ст. 71 Кодексу
адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті
обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
Позивачем представлено достатньо доказів, які свідчать про те, що спірна споруда споруджена
позивачем без істотних порушень будівельних норм і правил.
Таким чином суд прийшов до висновку
про те, що позовні вимоги щодо зобов»язання Виконавчого комітету Дублянської
міської ради Жовківського району Львівської області оформити право власності на
магазин продуктових та промислових товарів, що знаходиться за адресою:
м.Дубляни Жовківського району Львівської області, АДРЕСА_1 підлягають до
задоволення.
Щодо позовних вимог в частині визнання нечинним
рішення Виконавчого комітету Дублянської міської ради Жовківського району
Львівської області від 28.02.2007р., то провадження у справі в цій частині
підлягає закриттю, оскільки Виконавчий комітет Дрогобицької міської ради не
приймав рішення від 28.02.2007 р.,
яким позивачу відмовлено в оформленні
права власності на магазин, що знаходиться за адресою: м.Дубляни, АДРЕСА_1 та
яке мало б ознаки акту cуб'єкта владних повноважень, що визначені ст.ст. 2, 3,
17 Кодексу адміністративного судочинства України та ст. 59 Закону України „Про
місцеве самоврядування в Україні”.
Оскільки розгляд питань, викладених
у позовних вимогах не входить до повноважень Дублянськорї міської ради, визначених
ст. 26 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні”, у задоволенні
позовних вимог щодо Дублянської міської ради слід відмовити за безпідставністю.
На підставі наведеного та керуючись ст. 19 Конституції України, ст.ст.
26, 30, 59 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні”, ст.ст. 16,
375, 376 Цивільного кодексу України, ст. 90, 91, 126 Земельного кодексу
України, ст.ст. 71, 157, 160-163 Кодексу адміністративного судочинства
України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
1. Провадження в частині визнання
нечинним рішення Виконавчого комітету Дублянської міської ради Жовківського
району Львівської області від 28.02.2007р. закрити.
2. Зобов»язати Виконавчий комітет
Дублянської міської ради Жовківського району Львівської області (80381,
Львівська область, Жовківський район, м.Дубляни, вул. Студентська, 5) оформити
право власності Суб”єкта підприємницької діяльності -фізичної особи ОСОБА_1 на
магазин продуктових та промислових товарів, що знаходиться за адресою:
м.Дубляни Жовківського району Львівської області, АДРЕСА_1.
3. У задоволенні решти позовних вимог
відмовити.
4. Постанова може бути оскаржена в
порядку, передбаченому ст. 186 Кодексу
адміністративного судочинства України.
5. Постанова набирає чинності в
порядку, встановленому ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя
Суд | Господарський суд Львівської області |
Дата ухвалення рішення | 10.07.2007 |
Оприлюднено | 27.08.2007 |
Номер документу | 835072 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Львівської області
Манюк П.Т.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні