Рішення
від 10.08.2019 по справі 620/2335/19
ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

10 серпня 2019 року Чернігів Справа № 620/2335/19

Чернігівський окружний адміністративний суду у складі:

головуючого судді Ткаченко О.Є.,

суддів Падій В.В., Бородавкіної С.В.,

за участю секретаря Скиди В.А.,

представників позивача ОСОБА_51., ОСОБА_5, ОСОБА_52.,

представників відповідача Ткаченко В.П., Соколовської О.В,

Астахової Т.В.,

третьої особи ОСОБА_2

представників кандидата у

народні депутати України

ОСОБА_2 ОСОБА_24, ОСОБА_37,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду справу за позовом Кандидата у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 210 ОСОБА_4 до Окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу №210, треті особи на стороні відповідача, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору - Центральна виборча комісія та Кандидат у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 210 на позачергових виборах народних депутатів України 21.07.2019 ОСОБА_2 , про визнання протиправними дій та зобов`язання вчинити певні дії,

В С Т А Н О В И В:

Кандидат у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі №210 ОСОБА_4 звернувся до суду з адміністративним позовом до Окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу №210 (далі- ОВК), в якому, з урахуванням зміни позовних вимог, просить:

- визнати протиправними дії Окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу №210 по складанню протоколу від 06.08.2019 з позначкою УТОЧНЕНИЙ про підсумки голосування в одномандатному виборчому окрузі №210 без винесення на голосування питання затвердження даного протоколу та підсумків голосування;

- зобов`язати Окружну виборчу комісію з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу №210 визнати недійсним голосування на виборчій дільниці №740243 одномандатного виборчого округу №210.

Обґрунтовуючи позовні вимоги позивач зазначає, що на дільничній виборчій комісії №740243 у геріатричному пансіонаті, за адресою: 17008 Козелецький район , с. Часнивці, вул.Братів Гжицьких, 1 у день голосування за інвалідів, які перебувають на утриманні у геріатричному закладі і є виборцями, зареєстрованими у ДВК №740243 територіально виборчого округу №210, масово проводились записи про видачу бюлетенів, які в подальшому не передавались виборцям, а залишались у членів ДВК. Вказані особи зазначають, що після того як розписались за отримання бюлетеня їм не надали проголосувати члени ДВК та забрали бюлетень собі у незаповненому вигляді. Крім цього, до списку виборців ДВК №740243 безпідставно були включені особи, що померли протягом 2018-2019 роках. В зв`язку з цим позивач до початку повторного підрахунку голосів звернувся до ОВК із заявою, в якій просив при проведенні повторного підрахунку голосів на виборчій дільниці №740243 дослідити списки виборців, що містяться в пакеті Список виборців , та визнати недійсним голосування на виборчій дільниці №740243. Незважаючи на це, ОВК не розпакувало пакет зі списками виборців та не визнало голосування на виборчій дільниці недійсним. В той же час всупереч вимогам статті 96 ЗУ Про вибори народних депутатів України ОВК також не було винесено на голосування протокол про підсумки голосування в одномандатному виборчому окрузі №210, тобто, протокол було складено без голосування.

Ухвалою Чернігівського окружного адміністративного суду від 06.08.2019 відкрито провадження у даній справі та вирішено розглянути справу за правилами загального позовного провадження з урахуванням правил для розгляду окремих категорій термінових адміністративних справ. Призначено підготовче судове засідання на 22:00 год. 06.08.2019.

Ухвалою Чернігівського окружного адміністративного суду від 06.08.2019 залучено до участі у справі третю особу на стороні відповідача, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору - Кандидата у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 210 на позачергових виборах народних депутатів України 21.07.2019 ОСОБА_2 .

Ухвалою Чернігівського окружного адміністративного суду від 06.08.2019 провадження у справі зупинено до перегляду ухвали про відкриття провадження в апеляційному порядку.

Постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 08.08.2019 апеляційну скаргу Окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу № 210 залишено без задоволення, а ухвалу Чернігівського окружного адміністративного суду від 06.08.2019 про відкриття провадження у справі - без змін.

Ухвалою Чернігівського окружного адміністративного суду від 08.08.2019 провадження у справі поновлено. Розгляд справи призначено на 09:00 год. 09.08.2019.

У встановлений судом строк відповідачем подано відзив на позов, в якому останній вказує, що під час засідання ОВК членами комісії було перевірено та встановлено, що в уточненому списку виборців відсутні відомості про осіб, що зазначені в позовній заяві кандидата ОСОБА_4 , як померлі. Твердження позивача, що 17 виборців, які перебувають у геріатричному пансіонаті, звернулись до органів Національної поліції із відповідними заявами про порушення їх прав спростовуються тим, що з наданих заяв взагалі неможливо встановити, яким саме органом було отримано такі заяви, оскільки у відмітці про отримання вказано лише номер, дату, прізвище та підпис, а також печатку для довідок №3 .

Представником третьої особи Кандидата у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 210 на позачергових виборах народних депутатів України 21.07.2019 ОСОБА_2 подані пояснення щодо позову, в яких зазначено, що відповідач не наділений повноваженнями розпаковувати та опрацьовувати списки виборців, натомість такими повноваженнями наділені ДВК. Під час проведення перевірки відомостей про виборців, померлих у 2018-2019 роках (за критерієм пошуку: прізвище, ім`я, по-батькові, дата народження, виборча адреса: Чернігівська область , Козелецький район, село Часнівці ), яких на думку позивача було включено до Державного реєстру виборців, було встановлено, що за вказаними у запиті даними співпадінь із записами у Державному реєстрі виборців не виявлено.

Ухвалою Чернігівського окружного адміністративного суду 09.08.2019, постановленою без виходу до нарадчої кімнати та занесеною секретарем судового засідання до протоколу судового засідання, задоволено клопотання представника позивача ОСОБА_5 про зміну предмету позову.

Ухвалою Чернігівського окружного адміністративного суду від 09.08.2019, постановленою без виходу до нарадчої кімнати та занесеною секретарем судового засідання до протоколу судового засідання, відмовлено в задоволенні клопотання щодо залучення до участі у справі в якості третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмету спору на стороні відповідача - ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , ОСОБА_13 , ОСОБА_14 , ОСОБА_15 , ОСОБА_6 , ОСОБА_16 , ОСОБА_17 , ОСОБА_18 , ОСОБА_19 , ОСОБА_20 , з підстав, що рішення у справі не впливає на їхні права, свободи, інтереси, або обов`язки.

Ухвалою Чернігівського окружного адміністративного суду від 09.08.2019, постановленою без виходу до нарадчої кімнати та занесеною секретарем судового засідання до протоколу судового засідання, відмовлено в задоволенні клопотання щодо виклику та допиту свідків: помічника-консультанта народного депутата України ОСОБА_21 , депутатів Чернігівської обласної ради ОСОБА_22 , ОСОБА_23 , з підстав, що зазначені особи не є виборцями на території ДВК № 740243 та не є її членами.

Ухвалою Чернігівського окружного адміністративного суду від 09.08.2019, постановленою без виходу до нарадчої кімнати та занесеною секретарем судового засідання до протоколу судового засідання, задоволено клопотання представника третьої особи ОСОБА_24 про виклик та допит свідків членів ДВК №740243 ОСОБА_25 , ОСОБА_26 , ОСОБА_27 , ОСОБА_28 .

Ухвалою Чернігівського окружного адміністративного суду від 09.08.2019, постановленою без виходу до нарадчої кімнати та занесеною секретарем судового засідання до протоколу судового засідання, задоволено клопотання представника позивача ОСОБА_5 про виклик та допит свідків члена ДВК № 740243 ОСОБА_29 , офіційних спостерігачів ОСОБА_30 та ОСОБА_31 , виборця з ДВК № 740243 ОСОБА_32 .

Ухвалою Чернігівського окружного адміністративного суду від 09.08.2019, постановленою без виходу до нарадчої кімнати та занесеною секретарем судового засідання до протоколу судового засідання, відмовлено в задоволенні клопотання представника третьої особи ОСОБА_24 про огляд веб-сайту з підстав, що ухвалою Чернігівського окружного адміністративного суду про відкриття провадження у справі від 06.08.2019 витребувано копії належним чином завірених списків виборців примірник № 1 та примірник № 2, витяг із списку виборців, виготовлений згідно з частиною 2 статті 86 Закону України Про вибори народних депутатів України .

Ухвалою Чернігівського окружного адміністративного суду від 09.08.2019, постановленою без виходу до нарадчої кімнати та занесеною секретарем судового засідання до протоколу судового засідання, відмовлено в задоволенні клопотання ОСОБА_21 про залучення його до участі у справі в якості третьої особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмету спору на стороні відповідача, з підстав, що рішення у справі жодним чином не впливає на його права та обов`язки як виборця та як помічника народного депутата України, не впливає на його професійну діяльність.

В судовому засіданні представники позивача підтримали позов та просили його задовольнити в повному обсязі, посилаючись на обставини, викладені в позовній заяві.

Представники відповідача в судовому засіданні підтримали позицію, викладену у відзиві на позовну заяву та просили відмовити в її задоволенні.

Кандидат у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі №210 на позачергових виборах народних депутатів України 21.07.2019 ОСОБА_2 та його представники вважають позов необґрунтованим та таким, що не підлягає задоволенню, з підстав викладених у письмових поясненнях.

Представник третьої особи - Центральної виборчої комісії в судове засідання не з`явився, про дату, час та місце судового розгляду повідомлявся в установленому статтею 268 Кодексу адміністративного судочинства України порядку, причини неявки суду не повідомив. Ухвалою Чернігівського окружного адміністративного суду від 06.08.2019 про відкриття провадження у справі Центральну виборчу комісію зобов`язано надати суду належним чином завірену копію примірника № 1 Протоколу окружної виборчої комісії про підсумки голосування в одномандатному виборчому окрузі № 210 з поміткою УТОЧНЕНИЙ та належним чином завірені копії окремих думок членів Окружної виборчої комісії №210, що додавалися до цього протоколу. Проте вимога зазначеної ухвали суду третьою особою не виконана, витребувані документи суду не надані.

Заслухавши пояснення учасників справи, розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлено таке.

Указом Президента України від 21.05.2019 Про дострокове припинення повноважень Верховної Ради України та призначення позачергових виборів було припинено достроково повноваження Верховної Ради України восьмого скликання та пунктом 2 призначено позачергові вибори до Верховної Ради України на 21.07.2019.

Постановою Центральної виборчої комісії від 31.05.2019 № 919 Про утворення окружних виборчих комісій з виборів народних депутатів України на позачергових виборах народних депутатів України 21.07.2019 утворено окружні виборчі комісії з виборів народних депутатів України на позачергових виборах народних депутатів України 21.07.2019, зокрема, Окружну виборчу комісію з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу № 210.

Постановою ОВК від 05.07.2019 №10 утворено дільничні виборчі комісії з виборів народних депутатів України звичайних та спеціальних виборчих дільниць одномандатного виборчого округу № 210 на позачергових виборах народних депутатів України 21.07.2019, зокрема, звичайну дільничну виборчу комісію №740243 (далі - ДВК №740243).

21.07.2019 відбулося голосування з позачергових виборів народних депутатів України.

Рішенням Чернігівського окружного адміністративного суду від 30.07.2019 у справі №620/2229/19 за адміністративним позовом суб`єкта виборчого процесу - кандидата у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 210 на позачергових виборах народних депутатів України 21.07.2019 ОСОБА_4 до Окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу № 210, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету позову, на стороні відповідача - кандидат у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 210 на позачергових виборах народних депутатів України 21.07.2019 ОСОБА_2 , про визнання протиправними і скасування рішень, визнання протиправними дій та бездіяльності, позов задоволений повністю та зокрема, визнано протиправними дії Окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу № 210 по складанню протоколу підсумків голосування в одномандатному виборчому окрузі № 210; зобов`язано Окружну виборчу комісію одномандатного виборчого округу № 210 здійснити повторний підрахунок голосів виборців, зокрема, на виборчій дільниці №740243 одномандатного виборчого округу № 210 з підстав порушення вимог Закону України Про вибори народних депутатів України , під час транспортування до Окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу № 210 протоколів про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці та інших документів.

Постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 03.08.2019 апеляційні скарги Окружної виборчої комісії одномандатного виборчого округу №210 та кандидата у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 210 на позачергових виборах народних депутатів України 21 липня 2019 року ОСОБА_2 задоволено частково, рішення Чернігівського окружного адміністративного суду від 30 липня 2019 року скасоване та прийнято рішення, яким адміністративний позов кандидата у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі №210 на позачергових виборах народних депутатів України 21 липня 2019 року ОСОБА_4 задоволено частково: визнано протиправною бездіяльність Окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу №210 щодо не прийняття рішень у відповідності до положень статті 94 Закону України Про вибори народних депутатів України та пунктів 4.4, 4.5. Порядку використання окружними виборчими комісіями з виборів народних депутатів України інформаційно-аналітичної системи Вибори народних депутатів України Єдиної інформаційно-аналітичної системи Вибори № 954 при прийнятті протоколів ДВК, зокрема, № 740243; визнано протиправними дії Окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу № 210, всупереч положень статті 98 Закону України Про вибори народних депутатів України щодо складання протоколу підсумків голосування в одномандатному виборчому окрузі № 210; та зобов`язано Окружну виборчу комісію одномандатного виборчого округу №210 прийняти рішення про проведення повторного підрахунку голосів на дільничних виборчих комісіях, зокрема, № 740243; у задоволенні інших позовних вимог відмовлено.

Кандидат у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі №210 ОСОБА_4 05.08.2019 до початку повторного підрахунку голосів звернувся до ОВК з заявою, яка зареєстрована ОВК за вх.№281 від 05.08.2019, о 18.00, в якій просив невідкладно її розглянути, з залученням членів ДВК №740243, при проведенні повторного підрахунку голосів на виборчій дільниці №740243 дослідити списки виборців, що містяться в пакеті Список виборців та визнати недійсним голосування на виборчій дільниці №740243. (т.1, а.с. 24).

На виконання вищевказаної ОВК постанови Шостого апеляційного адміністративного суду від 03.07.2019 по справі №620/2229/19 здійснено повторний підрахунок голосів виборців та 06.08.2019 складено протокол окружної виборчої комісії про повторний підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці (виборча дільниця №740243) одномандатного виборчого округу №210, з позначкою Уточнений та протокол окружної виборчої комісії про підсумки голосування в одномандатному виборчому окрузі №210, з позначкою Уточнений (т.2 а.с.13-16, 24-49).

06.08.2019 протокол окружної виборчої комісії про підсумки голосування в одномандатному виборчому окрузі №210, з позначкою Уточнений доставлений до Центральної виборчої комісії.

Постановою Центральної виборчої комісії від 07.08.2019 №1857 Про питання встановлення окружною виборчою комісією з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу №210 підсумків голосування в цьому окрузі на позачергових виборах народних депутатів України 21 липня 2019 року зобов`язано Окружну виборчу комісію з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу № 210 не пізніше 12 години 9 серпня 2019 року: опрацювати списки виборців та витяги зі списку виборців (у разі складання) на виборчих дільницях, зокрема, №740243 та перевірити правильність відображення у протоколах Окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу №210 про повторний підрахунок голосів виборців на виборчих дільницях, зокрема, №740243 відомостей, передбачених пунктами 3 - 7 зазначених протоколів; у разі виявлення невідповідностей скласти відповідні протоколи Окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу № 210 про повторний підрахунок голосів виборців на таких виборчих дільницях з поміткою "Уточнений" та з урахуванням відомостей, зазначених у них, внести зміни до встановлених підсумків голосування в одномандатному виборчому окрузі №210, скласти протокол окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу №210 про підсумки голосування в одномандатному виборчому окрузі №210 з поміткою "Уточнений" та транспортувати його до Центральної виборчої комісії разом з іншими необхідними виборчими документами.

Допитаний в судовому засіданні свідок ОСОБА_25 пояснила, що працює головним бухгалтером в геріатричному пансіонаті за адресою: АДРЕСА_3 та є членом ДВК № 740243. Зазначила, що під час голосування всі виборці голосували самостійно. частина виборців голосували в кабінці, а більшість за місцем перебування. Жодних заяв, актів про порушення виборчого законодавства не було. Також повідомила, що ОСОБА_32 не голосував, оскільки був виключений зі списків.

Допитаний в судовому засіданні свідок ОСОБА_33 повідомила, що вона під час голосування на ДВК №740243 була офіційним спостерігачем від позивача та той факт, що її не допустили до спостереження за голосуванням за місцем перебування у зв`язку з відсутністю медичної книжки. Також повідомила, що під час голосування склала акт про порушення виборчого законодавства, але його не підписувала та після закінчення голосування відвезла його в штаб позивача. З дільниці відлучалась на 15 хв., щоб особисто проголосувати. Можливість подати скаргу була, проте не подавала.

Допитаний в судовому засіданні свідок ОСОБА_31 пояснив, що являється офіційним спостерігачем від політичної партії Європейська солідарність . Повідомив, що в день голосування бачив, що в кабінку для голосування виборці заходили з працівником пансіоната та працівники пансіоната брали у виборців бюлетені, ставили галочки в них замість виборців. Також повідомив, що за кого ставили галочки в бюлетені не бачив, працівники запитання виборцю за кого він бажає проголосувати не ставили. Акт про порушення виборчого законодавства не складав, скарги не подавав. Досвіду на виборах не має. За місцем перебування за голосуванням не спостерігав з підстав не допуску його за відсутності медичної книжки.

Допитаний в судовому засіданні свідок ОСОБА_29 пояснила, що є членом ДВК №70243. Зазначила, що члени ДВК № 70243, які працювали в цьому закладі підводили виборців до членів ДВК з видачі бюлетенів, а інші члени забирали у деяких виборців бюлетені. Члени ДВК №70243 не допустили офіційних спостерігачів спостерігати за голосуваням за місцем перебування за відсутності у них медичних книжок. У Прилуках в ОВК здали заяву з сином якомусь члену ОВК, не знає хто прийняв цю заяву, оскільки голова була відсутня. Майже зі всіма виборцями в кабіну заходила стороння особа - працівник, яка допомагала їм голосувати. За отримання бюлетенів не всі розписувались самостійно. Деяким допомогав працівник пансіоната. В списку виборців було близько 192-193 особи, а 6 членів ДВК видавали бюлетені. Поза межами кабінки не бачила, щоб голосували. Списки виборців складала ОСОБА_25 . Окрему думку до протоколу не складала. За ОСОБА_2 було біля 130 голосів, а за ОСОБА_4 - 2 голоси. Тиску з боку ОСОБА_4 не було, а зі сторони членів ДВК № 70243, працівників установи, тиск був, погрожували.

Допитаний в судовому засіданні свідок ОСОБА_32 зазначив, що він повинен голосувати за адресою пансіоната, проте його на прохідній не впустили в приміщення для голосування. Знайомий ОСОБА_34 повідомив йому через паркан, що він є в списку виборців. До поліції з питання того, що не голосував, звертався особисто після виборів, писав заяву. На виборчій дільниці не був. Останній раз у закладі пансіоната був 08.07.2019. Не знає чи проголосували за нього, чи ні. Жодного тиску не було.

Допитаний в судовому засіданні свідок ОСОБА_27 пояснив, що працює водієм в пансіонаті та був членом ДВК 740243, носив скриньку для голосування виборцям за місцем перебування. Повідомив, що ніхто не втручався у волевиявлення виборців на ДВК №740243; щоб комусь передавали бюлетень виборців не бачив; в роботу комісії ніхто не втручався, тиску не було. Офіційні спостерігачі були відсутні під час голосування за місцем перебування. Рішення про видалення офіційних спостерігачів не приймалось. В день голосування заяв чи скарг до комісії не надходило.

Допитаний в судовому засіданні свідок ОСОБА_35 , член ДВК №740243 повідомила, що ОСОБА_32 не голосував на дільниці. Жодних заяв, скарг чи актів порушення вимог виборчого законодавства не було в день голосування. Знищення та пошкодження скриньок не було. Більшої кількості бюлетенів ніж виборців не було виявлено. Всі голосували особисто.

Допитаний в судовому засіданні свідок ОСОБА_28 повідомила, що є членом комісії ДВК № 740243. В день голосування спостерігала, щоб бюлетень виборці кидали у скриньку та після підрахунку голосів упаковувала виборчі документи. Фактів, що хтось більше ніж два бюлетеня кидав у скриньку, не було. Жодного тиску на волевиявлення виборців не було. Заяв чи скарг з приводу порушень виборчого процесу не було. Протокол підписали всі члени ДВК, в т.ч. і ОСОБА_29 .

Позивач вважаючи, що ОВК протиправно склала протокол про підсумки голосування на ДВК №740243, не досліджуючи списки виборців, порушила його права як суб`єкта виборчого процесу на чесні та справедливі вибори, звернувся до суду з даним позовом.

Надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд виходить із наступних мотивів.

Згідно статті 69 Конституції України народне волевиявлення здійснюється через вибори, референдум та інші форми безпосередньої демократії. Згідно зі ст. 71 Конституції України вибори до органів державної влади та органів місцевого самоврядування є вільними і відбуваються на основі загального, рівного і прямого виборчого права шляхом таємного голосування; виборцям гарантується вільне волевиявлення.

Конституційний Суд України у своєму Рішенні від 26.02.1998 № 1-рп/98 сформував правову позицію, відповідно до якої за змістом статей 38, 70, 71, 76, 141 Конституції України сутністю виборчого права є право громадян України вільно обирати і бути обраними до органів державної влади та органів місцевого самоврядування. Це право є загальним, рівним і прямим. Основоположні принципи загального, рівного і прямого виборчого права, вільне і таємне волевиявлення громадян України на виборах народних депутатів України становлять конституційну основу правового регулювання виборчого процесу.

Частиною 3 ст. 21 Загальної декларації прав людини 1948 року встановлено, що воля народу повинна бути основою влади уряду; ця воля повинна виявлятися у періодичних і нефальсифікованих виборах, які повинні проводитись при загальному і рівному виборчому праві шляхом таємного голосування або ж через інші рівнозначні форми, що забезпечують свободу голосування.

У статті 25 Міжнародного пакту про громадянські та політичні права 1966 року визначено, що "кожний громадянин повинен мати без будь-якої дискримінації і без необґрунтованих обмежень право і можливість: а) брати участь у веденні державних справ як безпосередньо, так і за посередництвом вільно обраних представників; б) голосувати і бути обраним на справжніх періодичних виборах, які проводяться на основі загального і рівного виборчого права при таємному голосуванні і забезпечують свободу волевиявлення виборців".

Статтею 3 Першого протоколу до Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод встановлено позитивне зобов`язання держави щодо проведення вільних виборів з розумною періодичністю шляхом таємного голосування в умовах, які забезпечують вільне вираження думки народу у виборі законодавчого органу.

У Документі Копенгагенської наради Конференції з людського виміру ОБСЄ від 29.06.1990 саме "вільні вибори" віднесені його учасниками до "числа елементів справедливості, що істотно необхідні для повного вираження гідності, властивої людській особистості, та рівних і невід`ємних прав усіх людей", а волевиявлення людей на вільних, чесних, періодичних непідроблених виборах визнається основою легітимності влади.

Відповідно до частини 3 статті 77 Конституції України порядок проведення виборів народних депутатів України встановлюється Законом.

Спеціальним законом, який регламентує порядок проведення виборів народних депутатів України є Закон України "Про вибори народних депутатів України" від 17.11.2011 № 4061-VI (далі - Закон № 4061).

Згідно частини 3 статті 3 Закону №4061 усі кандидати України мають рівні права і можливості брати участь у виборчому процесі.

Статтею 11 Закону №4061 визначено, що виборчий процес - це здійснення суб`єктами, визначеними статтею 12 цього Закону, виборчих процедур, передбачених цим Законом.

Відповідно до статті 11 Закону №4061 виборчий процес здійснюється на засадах:

1) дотримання принципів виборчого права, зазначених у статтях 2-10 цього Закону;

2) законності та заборони незаконного втручання будь-кого у цей процес.

Відповідно до частини 1 статті 25 Закону №4061 окружні виборчі комісії є спеціальними колегіальними органами, уповноваженими організовувати підготовку та проведення виборів народних депутатів України і забезпечувати додержання та однакове застосування законодавства України про вибори депутатів.

Згідно статті 31 Закону №4061 визначено повноваження окружної виборчої комісії, зокрема: забезпечує підготовку та проведення виборів депутатів в одномандатному окрузі та в загальнодержавному окрузі в межах одномандатного округу; встановлює підсумки голосування в загальнодержавному окрузі в межах одномандатного округу та одномандатному окрузі, складає протоколи про підсумки голосування, передає протоколи та іншу виборчу документацію, передбачену цим Законом, Центральній виборчій комісії; визнає голосування на виборчій дільниці недійсним у випадках, передбачених цим Законом.

Суд зазначає, що правові підстави для визнання недійсним голосування на виборчій дільниці визначаються статтею 92 Закону №4061.

Зокрема, відповідно до ч. 1 ст. 92 Закону № 4061 дільнична виборча комісія може визнати голосування на виборчій дільниці недійсним у разі встановлення нею порушень вимог цього Закону, внаслідок яких неможливо достовірно встановити результати волевиявлення виборців, лише за таких обставин:

1) виявлення фактів незаконного голосування (опускання виборчого бюлетеня до виборчої скриньки за виборця іншою особою, крім випадків, передбачених частиною дев`ятою статті 85 цього Закону; голосування особами, які не мають права голосу; голосування особами, які не включені до списку виборців на цій виборчій дільниці або включені до нього безпідставно; голосування виборцями, яким на підставі ч. 3 ст. 7 Закону України "Про Державний реєстр виборців" тимчасово змінено місце голосування (без зміни виборчої адреси) на іншу виборчу дільницю поза межами одномандатного округу, до якого вони відносяться на підставі відомостей Державного реєстру виборців про їх виборчу адресу, що внесені до списку виборців на відповідній виборчій дільниці та безпідставно отримали виборчі бюлетені для голосування в одномандатному окрузі; голосування виборцем більше ніж один раз) у кількості, що перевищує п`ять відсотків кількості виборців, які отримали виборчі бюлетені на виборчій дільниці;

2) знищення або пошкодження виборчої скриньки (скриньок), що унеможливлює встановлення змісту виборчих бюлетенів, якщо кількість цих бюлетенів перевищує двадцять відсотків кількості виборців, які отримали виборчі бюлетені на виборчій дільниці;

3) виявлення у виборчих скриньках виборчих бюлетенів для голосування у загальнодержавному або одномандатному окрузі у кількості, що перевищує більш як на п`ять відсотків кількість виборців, які отримали відповідні виборчі бюлетені на виборчій дільниці.

Згідно з ч. 2 ст. 92 Закону №4061 у разі виявлення обставин, зазначених у частині першій цієї статті, у кожному випадку дільнична виборча комісія складає акт за формою та у порядку, передбаченими частиною восьмою статті 35 цього Закону. Такий акт (акти) є підставою для розгляду дільничною виборчою комісією питання про визнання голосування недійсним: на виборчій дільниці у випадках, передбачених пунктами 1, 2 частини першої цієї статті; по загальнодержавному або по одномандатному виборчому округу у випадку, передбаченому пунктом 3 частини першої цієї статті.

В силу вимог ч. 5 ст. 92 Закону № 4061 рішення дільничної виборчої комісії про визнання голосування на виборчій дільниці недійсним та акт (акти), на підставі якого (яких) прийнято це рішення, додаються до протоколів про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці у загальнодержавному окрузі в межах одномандатного округу та в одномандатному окрузі, запаковуються та транспортуються до окружної виборчої комісії або Центральної виборчої комісії (щодо закордонного округу) в порядку, встановленому цим Законом.

Таким чином, Закон №4061 допускає можливість визнання недійсним голосування на конкретній виборчій дільниці самою дільничною виборчою комісією у разі встановлення нею порушень вимог цього Закону, внаслідок яких неможливо достовірно встановити результати волевиявлення виборців.

При цьому, перелік обставин, за наявності яких це допускається, є вичерпним.

Крім того, визнання недійсним голосування на виборчій дільниці в межах одномандатного виборчого округу допускається також на етапі встановлення окружною виборчою комісією підсумків голосування в одномандатному окрузі.

Відповідно до ч. 10 ст. 94 Закону № 4061 за наявності заяв або скарг, підтверджених відповідно оформленими актами, складеними кандидатами у депутати, їх довіреними особами, уповноваженими особами партій, офіційними спостерігачами, виборцями, про порушення вимог цього Закону під час проведення голосування та (або) підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці у загальнодержавному окрузі в межах одномандатного округу та (або) одномандатному окрузі, що ставлять під сумнів результати підрахунку голосів виборців на цій виборчій дільниці у загальнодержавному окрузі в межах одномандатного округу та (або) одномандатному окрузі, а також за наявності акта або письмової заяви чи скарги осіб, зазначених у частині першій статті 93 цього Закону, про порушення вимог цього Закону під час транспортування до окружної виборчої комісії протоколів про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці та інших документів окружна виборча комісія може прийняти рішення про проведення повторного підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці у загальнодержавному окрузі в межах одномандатного округу та (або) одномандатному окрузі.

Згідно з ч. 11 ст. 94 Закону № 4061 у разі неможливості усунення без перерахунку виборчих бюлетенів для голосування у загальнодержавному окрузі та (або) одномандатному окрузі неточностей у протоколі (протоколах) дільничної виборчої комісії у загальнодержавному окрузі в межах одномандатного округу та (або) одномандатному окрузі, а також у разі наявних ознак розпечатування пакетів із запакованими документами дільничної виборчої комісії по загальнодержавному округу та (або) одномандатному округу окружна виборча комісія зобов`язана прийняти рішення про повторний підрахунок голосів виборців на цій виборчій дільниці у загальнодержавному окрузі в межах одномандатного округу та (або) одномандатному окрузі.

Враховуючи вищевикладене, суд дійшов наступних висновків:

1) на етапі встановлення підсумків голосування в одномандатному окрузі окружна виборча комісія наділена повноваженнями щодо визнання недійсним голосування на конкретній виборчій дільниці в межах одномандатного округу;

2) прийняттю такого рішення передує чітко визначена процедура, яка передбачає обов`язкове проведення окружною виборчою комісією повторного підрахунку голосів виборців з підстав, зазначених у ч. 10, 11 Закону № 4061;

3) визнання окружною виборчою комісією недійсним голосування на виборчій дільниці можливе лише у разі виявлення при повторному підрахунку голосів виборців на відповідній виборчій дільниці обставин, зазначених у частині першій статті 92 Закону № 4061;

4) описана вище процедура визнання голосування недійсним повинна проводитись окружною комісією щодо кожної виборчої дільниці окремо; при цьому окружна виборча комісія зобов`язана встановити підсумки голосування в одномандатному окрузі незалежно від кількості виборчих дільниць, на яких голосування було визнано недійсним;

5) визнання голосування недійсним загалом в одномандатному окрузі не допускається.

Аналіз норм виборчого законодавства, яким регулюється порядок визнання голосування на виборчих дільницях в межах одномандатного виборчого округу недійсним, дає підстави суду для висновку про те, що перелік підстав для визнання голосування недійсним є вичерпним і розширеному тлумаченню не підлягає, процедура визнання недійсним голосування може мати місце лише по окремих виборчих дільницях і лише за наявності підстав, які стосуються саме порушень під час проведення голосування і підрахунку голосів.

Позивач, звертаючись до суду з позовом, правовою підставою для визнання недійсними виборів на ДВК №740243 в межах одномандатного виборчого округу №210 зазначив, що останньому стали відомі факти, що до списків виборців були включені особи, що померли протягом 2018-2019 роках, та факти неособистого голосування виборцями.

Суд відхиляє подані представником позивача заяви виборців, які зверталися 03.08.2019 до Козелецького відділення УНП України в Чернігівській області про порушення виборчого права, а саме: ОСОБА_6 , ОСОБА_36 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , ОСОБА_13 , ОСОБА_14 , ОСОБА_15 , ОСОБА_6 , ОСОБА_16 , ОСОБА_17 , ОСОБА_18 , ОСОБА_19 , ОСОБА_20 (т. 1 а.с. 27-49), а також DVD- накопичувач з відеозаписами повідомлень виборців про факти незаконного голосування, оглянутий в судовому засіданні (т.3, а.с. 154-156), та подані представником третьої особи ОСОБА_37 заяви ОСОБА_17 , ОСОБА_16 , ОСОБА_6 , ОСОБА_15 , ОСОБА_14 , ОСОБА_36 , ОСОБА_13 .. ОСОБА_38 , ОСОБА_11 , ОСОБА_10 , ОСОБА_9 , ОСОБА_8 , ОСОБА_39 , ОСОБА_20 , ОСОБА_19 , ОСОБА_18 , завірені виконуючим обов`язки старости Берлозівського старостинського округу Козелецької селищної ради ОСОБА_53 (т. 3 а.с. 56-72), в якості допустимих та належних доказів в розумінні Кодексу адміністративного судочинства України, з підстав їх суперечності та неможливості переконатися в дійсності свідчень, оскільки адміністративний суд повинен мати змогу перевірити показання свідка за критеріями належності та достовірності, а також переконатися в можливості довіряти ним.

У судовому засіданні були оглянуті та досліджені оригінали уточненого списку виборців на звичайній виборчій дільниці №740243 (примірник 1) та витягу із списку виборців, з яких вбачаються наступні розбіжності:

- виборець ОСОБА_40 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , зазначена в Уточненому списку виборців за № 9, як така, що проголосувала за місцем перебування, проте відсутня у Витягу зі списку виборців, а отже, відсутній її підпис про отримання виборчого бюлетеня, тобто відповідно до останнього речення частини 14 ст. 86 Закону України Про вибори народних депутатів України не отримувала виборчі бюлетені, що свідчить про те, що виборчий бюлетень, який був переданий членам ДВК разом з Витягом зі списку виборців, не був переданий самому виборцю, а був використаний іншою особою у голосуванні;

- виборець, зазначений в Уточненому списку виборців за № 61, як така, що проголосувала за місцем перебування, ОСОБА_41 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , відсутня у Витягу зі списку виборців, а отже відсутній і її підпис про отримання виборчого бюлетеня, тобто відповідно до останнього речення частини 14 ст. 86 Закону України Про вибори народних депутатів України не отримувала виборчі бюлетені, що свідчить про те, що виборчий бюлетень, який був переданий членам ДВК разом з Витягом зі списку виборців не був переданий самому виборцю, а був використаний іншою особою у голосуванні.

- виборець, зазначений в Уточненому списку виборців за № 113, як така, що проголосувала за місцем перебування, ОСОБА_42 , ІНФОРМАЦІЯ_3 , відсутня у Витягу зі списку виборців, а отже відсутній і її підпис про отримання виборчого бюлетеня, тобто відповідно до останнього речення частини 14 ст. 86 Закону України Про вибори народних депутатів України не отримувала виборчі бюлетені, що свідчить про те, що виборчий бюлетень, який був переданий членам ДВК разом з Витягом зі списком виборців, не був переданий самому виборцю, а був використаний іншою особою у голосуванні.

- виборець, зазначений в Уточненому списку виборців за № 141, як така, що проголосувала за місцем перебування, ОСОБА_43 , ІНФОРМАЦІЯ_4 , відсутня у Витягу зі списку виборців, а отже відсутній і її підпис про отримання виборчого бюлетеня, тобто відповідно до останнього речення частини 14 ст. 86 Закону України Про вибори народних депутатів України не отримувала виборчі бюлетені, що свідчить про те, що виборчий бюлетень, який був переданий членам ДВК разом з Витягом зі списком виборців не був переданий самому виборцю, а був використаний іншою особою у голосуванні.

- в Уточненому списку виборців за № 132 вказаний ОСОБА_32 , ІНФОРМАЦІЯ_5 , напроти його прізвища у списку стоїть підпис про отримання виборчого бюлетеня.

Проте, допитаний в суді свідок ОСОБА_32 повідомив, що в день голосування він взагалі не був допущений на територію виборчої дільниці № 740243, яка знаходиться в Козелецькому геріатричному пансіонаті, і не зміг особисто проголосувати. Також, дану обставину підтвердила допитана в якості свідка ОСОБА_25 , яка була членом ДВК і була допитана за клопотанням представника третьої особи на стороні Відповідача ОСОБА_2

- під № 33 у Витягу зі списку виборців зазначена ОСОБА_44 , а під № 26 цього ж Витягу ОСОБА_45 Напроти прізвищ цих осіб у Витягу містяться підписи, що свідчать про отримання ними виборчих бюлетенів. Проте в Уточненому списку виборців (примірник №1) зазначена лише одна особа під №62 з прізвищем ОСОБА_45 , а саме ОСОБА_45 , ІНФОРМАЦІЯ_6 . А отже до Витягу зі списку виборців було включено особу, яка відсутня в Уточненому списку виборців.

- під №11 у Витягу зі списку виборців зазначений ОСОБА_47 , ІНФОРМАЦІЯ_7 , напроти його прізвища у списку міститься підпис, що свідчить про отримання ним виборчого бюлетеня, проте, в Уточненому списку виборців (примірник №1) відсутня жодна особа з прізвищем ОСОБА_47

- під №46 у Витягу зі списку виборців зазначений ОСОБА_48 , ІНФОРМАЦІЯ_8 , напроти його прізвища у списку міститься підпис, що свідчить про отримання ним виборчого бюлетеню, проте, в Уточненому списку виборців (примірник №1) відсутні особи з прізвищем ОСОБА_48

- під №52 у Витягу зі списку виборців зазначений ОСОБА_49 ; напроти його прізвища у списку міститься підпис, що свідчить про отримання ним виборчого бюлетеню, проте, в Уточненому списку виборців (примірник №1) відсутні особи з прізвищем ОСОБА_49

- під №36 у Витягу зі списку виборців зазначений ОСОБА_50 , ІНФОРМАЦІЯ_9 , напроти його прізвища у списку міститься підпис, що свідчить про отримання ним виборчого бюлетеню, проте, в Уточненому списку виборців (примірник №1) відсутня жодна особа з прізвищем ОСОБА_50 . Крім того, відповідно до листа від 03.08.2019 №35.6-35/2292/15.7 Козелецького районного відділу державної реєстрації актів цивільного стану особа з таким же прізвищем та датою народження померла ІНФОРМАЦІЯ_10 (т.1 а.с.26).

Отже, факти незаконного голосування на звичайній виборчій дільниці №740243 підтвердились в судовому засіданні.

Як вбачається з протоколу окружної виборчої комісії про повторний підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці в одномандатному виборчому окрузі №210, виборча дільниця №740243, з позначкою Уточнений , складений 06.08.2019: 1) кількість виборчих бюлетенів для голосування в одномандатному виборчому окрузі, одержаних дільничною виборчою комісією, становить 192; 2) кількість невикористаних виборчих бюлетенів для голосування в одномандатному виборчому окрузі, погашених дільничною виборчою комісією становить 11; 3) кількість виборців, внесених до списку виборців на виборчій дільниці (на момент закінчення голосування), становить 190; 4) кількість виборців, внесених на виборчій дільниці до витягу із списків виборців для голосування за місцем перебуванням, становить 92; 5) кількість виборців, які отримали виборчі бюлетені для голосування в одномандатному виборчому окрузі у приміщенні для голосування, становить 89; 6) кількість виборців, які отримали виборчі бюлетені для голосування в одномандатному виборчому окрузі за місцем перебування, становить 92; 7) сумарна кількість виборців, які отримали виборчі бюлетені для голосування в одномандатному виборчому окрузі на виборчій дільниці, становить 181.

З протоколу окружної виборчої комісії про повторний підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці в одномандатному виборчому окрузі №210, виборча дільниця №740243, з позначкою Уточнений складеного 06.08.2019 випливає, що сумарна кількість виборців, які отримали виборчі бюлетені для голосування в одномандатному виборчому окрузі на виборчій дільниці становить 181, а отже з врахуванням виявлення 10 фактів незаконного голосування (опускання виборчого бюлетеня до виборчої скриньки за виборця іншою особою; голосування особами, які не мають права голосу; голосування особами, які не включені до списку виборців на цій виборчій дільниці або включені до нього безпідставно), що становить більше 5% кількості виборців, які отримали виборчі бюлетені на звичайній виборчій дільниці №740243.

Крім того, суд зауважує, що витяг із списку виборців на звичайній виборчій дільниці №740243 складений ДВК 21.07.2019 всупереч частини 2 статті 86 Закону№4061, згідно якої для організації голосування виборців, не здатних пересуватися самостійно, за їх місцем перебування дільнична виборча комісія в останній день перед днем голосування на своєму засіданні виготовляє витяг із списку виборців за формою, встановленою Центральною виборчою комісією.

За таких обставин, суд дійшов висновку про можливість застосування наслідків, передбачених статтею 92 Закону №4061 у вигляді визнання голосування на вказаній виборчій дільниці недійсними, а тому вимога позивача про зобов`язання Окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу №210 визнати недійсним голосування на виборчій дільниці №740243 одномандатного виборчого округу №210 підлягає задоволенню за обґрунтованістю.

Щодо позовної вимоги про визнання протиправними дій Окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу №210 по складанню протоколу від 06.08.2019 з позначкою УТОЧНЕНИЙ про підсумки голосування в одномандатному виборчому окрузі №210 без винесення на голосування питання затвердження даного протоколу та підсумків голосування, суд зазначає наступне.

Суд погоджується з думкою відповідача та третьої особи щодо відсутності вимоги закону про винесення вказаного протоколу на голосування та його затвердження шляхом голосування, оскільки відповідно до пункту 2.21. Порядку ведення діловодства у виборчих комісіях та комісіях з референдумів, затвердженого постановою Центральної виборчої комісії від 15.09.2010 № 350, протоколи виборчих комісій про підрахунок голосів, про встановлення підсумків голосування та про результати місцевих виборів складаються без прийняття рішень відповідними виборчими комісіями.

Проте, суд вважає, що відповідачем під час повторного підрахунку голосів не було досліджено списки виборців та витяг із нього, а отже зазначений протокол складений без врахування розбіжностей у списках, які знайшли підтвердження у судовому засіданні.

Враховуючи викладене, суд дійшов висновку про часткове задоволення цієї позовної вимоги, а саме в частині протиправності дій Окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу №210 по складанню протоколу від 06.08.2019 з позначкою УТОЧНЕНИЙ про підсумки голосування в одномандатному виборчому окрузі №210, в частині без винесення на голосування питання затвердження даного протоколу та підсумків голосування, відмовити в задоволенні.

Статтею 90 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Ніякі докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.

Відповідно до частини 9 статті 273 Кодексу адміністративного судочинства України суд приймає позовну заяву щодо рішення, дії чи бездіяльності виборчої комісії, комісії з референдуму або члена відповідної комісії до розгляду незалежно від сплати судового збору. У разі несплати судового збору на момент вирішення справи суд одночасно вирішує питання про стягнення судового збору відповідно до правил розподілу судових витрат, встановлених цим Кодексом.

Відповідно до статті 4 Закону України Про судовий збір від 08.07.2011 №3674 за подання фізичною особою до адміністративного суду позову немайнового характеру сплачується судовий збір за ставкою, що становить 0,4 розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

Згідно зі статтею 7 Закону України від 23.11.2018 № 2629 Про Державний бюджет України на 2019 рік з 1 січня 2019 року установлено прожитковий мінімум для працездатних осіб у розмірі 1921,00 грн.

За приписами статті 143 Кодексу адміністративного судочинства України суд вирішує питання щодо судових витрат у рішенні, постанові або ухвалі.

Враховуючи, що при поданні позову судовий збір позивачем сплачено не було, суд дійшов висновку про необхідність стягнення з відповідача до спеціального фонду Державного бюджету України на рахунок Чернігівського окружного адміністративного суду судового збору в розмірі 768,40 грн.

Керуючись статтями 139, 143, 227, 241-243, 246, 268, 269, 271, 273, 278 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

В И Р І Ш И В:

Позов Кандидата у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 210 ОСОБА_4 до Окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу №210, треті особи на стороні відповідача, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору - Центральна виборча комісія та кандидат у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 210 на позачергових виборах народних депутатів України 21.07.2019 ОСОБА_2 , про визнання протиправними дій та зобов`язання вчинити певні дії - задовольнити частково.

Визнати протиправними дії Окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу №210 по складанню протоколу від 06.08.2019 з позначкою УТОЧНЕНИЙ про підсумки голосування в одномандатному виборчому окрузі №210.

Зобов`язати Окружну виборчу комісію з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу №210 визнати недійсним голосування на виборчій дільниці №740243 одномандатного виборчого округу №210.

У задоволенні решти позовних вимог відмовити.

Стягнути з Окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу № 210 до спеціального фонду Державного бюджету України на рахунок Чернігівського окружного адміністративного суду (рахунок 34319206084033, отримувач - УК у м. Чернігові/м. Чернігів/22030101, код ЄДРПОУ - 38054398, банк отримувача - Казначейство України (ЕАП), МФО - 899998) судовий збір в сумі 768 (сімсот шістдесят вісім) грн 40 коп.

Рішення суду набирає законної сили в строк і порядку, передбачені частиною 1 статті 272 Кодексу адміністративного судочинства України.

Рішення суду може бути оскаржено до Шостого апеляційного адміністративного суду за правилами, встановленими статтями 278, 297 та підпунктом 15.5 пункту 15 Розділу Перехідні положення Кодексу адміністративного судочинства України, через Чернігівський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги протягом 2 днів з дня його проголошення.

Позивач: Кандидат у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі №210 ОСОБА_4, АДРЕСА_4 , РНОКПП НОМЕР_2 .

Відповідач: Окружна виборча комісія з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу № 210, вул. Київська, 281-а, м. Прилуки, Прилуцький район, Чернігівська область, 17500, код ЄДРПОУ 43040654.

Третя особа: Центральна виборча комісія, вул. Лесі Українки, 1, м. Київ, 01196, код ЄДРПОУ 21661450.

Третя особа: Кандидат у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 210 на позачергових виборах народних депутатів України 21.07.2019 ОСОБА_2 , АДРЕСА_5 , РНОКПП НОМЕР_3 .

Повне рішення суду складено 10 серпня 2019 року.

Головуючий суддя О.Є. Ткаченко

Судді В.В. Падій

С.В. Бородавкіна

СудЧернігівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення10.08.2019
Оприлюднено11.08.2019
Номер документу83564006
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —620/2335/19

Постанова від 14.08.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Вівдиченко Тетяна Романівна

Ухвала від 13.08.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Вівдиченко Тетяна Романівна

Ухвала від 13.08.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Вівдиченко Тетяна Романівна

Ухвала від 11.08.2019

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Ткаченко О.Є.

Рішення від 10.08.2019

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Ткаченко О.Є.

Ухвала від 08.08.2019

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Ткаченко О.Є.

Ухвала від 08.08.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Кузьменко Володимир Володимирович

Постанова від 08.08.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Кузьменко Володимир Володимирович

Ухвала від 08.08.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Кузьменко Володимир Володимирович

Ухвала від 08.08.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Кузьменко Володимир Володимирович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні