РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
і м е н е м У к р а ї н и
05 серпня 2019 року м. Рівне№460/1496/19
Рівненський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Дорошенко Н.О., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження (у письмовому провадженні) адміністративну справу за позовом
ОСОБА_1 доСарненського об`єднаного Управління Пенсійного Фонду України Рівненської області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинення певних дій, -В С Т А Н О В И В:
ОСОБА_1 (далі позивач, ОСОБА_1 ) звернулась до адміністративного суду із позовом до Сарненського об`єднаного управління Пенсійного фонду України Рівненської області (далі - відповідач), в якому, з урахуванням заяви про зміну позовних вимог, просила суд:
визнати протиправним рішення відповідача від 16.01.2019 №82/04-29 про відмову в призначенні позивачу пенсії ОСОБА_1 згідно зі ст. 55 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи";
зобов`язати відповідача здійснити призначення і виплатити пенсію за віком із зниженням пенсійного віку на 5 років ОСОБА_1 згідно зі ст. 55 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" починаючи з 09.10.2018.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначила, що вона має статус потерпілої від наслідків аварії на ЧАЕС категорії 4, що підтверджується посвідченням серії НОМЕР_1 від 01.01.1994. 05.09.2018 позивачу виповнилося 56 років, а тому 09.10.2018 вона звернулась до відповідача із заявою про призначення пенсії за віком на умовах, визначених ст. 55 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" зі зниженням пенсійного віку як особі, яка проживала у зоні посиленого радіологічного контролю. Проте, рішенням відповідача, оформленим листом від 16.01.2019 №82/04-29, позивачу було відмовлено у призначенні пенсії на умовах, визначених ст. 55 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи". Відмовляючи у призначенні пенсії відповідач виходив з того, що згідно з записами трудової книжки прослідковується робота у чистій зоні у період з 26.11.1979 по 14.04.1991 на Рівненському заводі ім. 60-річчя Жовтня. Тому, на думку відповідача, надані позивачем документи не підтверджують факту постійного проживання (роботи) у зоні посиленого радіологічного контролю (4 зона) і права на призначення пенсії із зменшенням пенсійного віку на 5 років позивач не має.
Позивач вважає відмову відповідача у призначенні пенсії протиправною, оскільки для вирішення питання про призначення пенсії на умовах ст. 55 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи", вона надала відповідачу усі необхідні документи, зокрема довідку Степанської селищної ради про період проживання на радіоактивно забрудненій території від 17.09.2018 №1090 та копію посвідчення громадянина, віднесеного до 4 категорії осіб, потерпілих від Чорнобильської катастрофи.
З огляду на наведене, позивач звернулась до адміністративного суду для захисту своїх прав та інтересів.
Ухвалою судді від 26.06.2019 позовна заява була залишена без руху та надано позивачу строк тривалістю не більше 10 днів з дня вручення йому ухвали для усунення недоліків позовної заяви. У вказаний строк позивач допущені недоліки усунув, відтак позовна заява вважається поданою у день первинного її подання до адміністративного суду.
Ухвалою від 05.07.2019 позовну заяву прийнято до розгляду, відкрито провадження у справі, визначено справу до судового розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) у строк не більше тридцяти днів з дня відкриття провадження у справі.
Відповідач позовні вимоги не визнав, подавши відзив на позовну заяву (а.с.52-53), в якому вказав, що ОСОБА_1 є потерпілою внаслідок Чорнобильської катастрофи 4 категорії як особа, яка постійно проживає зоні добровільного відселення, що підтверджується посвідченням № НОМЕР_2 від 01.01.1994. ОСОБА_1 09.10.2018 звернулася до управління із заявою про призначення пенсії зі зниженням пенсійного віку відповідно до ст. 55 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи", до якої долучила, зокрема, посвідчення особи, яка потерпіла внаслідок аварії на ЧАЕС 4 категорії, довідку Степанської селищної ради від 17.09.2018 №1090 про періоди проживання на забрудненій території. Довідка Степанської селищної ради підтверджує, що позивач була зареєстрована на території смт Степань, яка відноситься до зони посиленого радіологічного контролю (4 зона) з 22.12.1988 по дату її видачі селищною радою. Проте, згідно із записами трудової книжки позивача, вона в період з 26.11.1979 по 14.04.1991 працювала на Рівненському заводі ім. 60-річчя Жовтня, що знаходиться в м. Рівне. Окрім того, у свідоцтвах про народження дітей позивача зазначено місце народження м. Рівне.
Відтак, оскільки із доданих та досліджених управлінням документів вбачається, що станом на 01.01.1993 позивач не прожила та не пропрацювала в зоні радіоекологічного контрою 4 роки, тому відповідач вважає, що в задоволенні позову слід відмовити в повному обсязі.
Дослідивши позовну заяву, відзив на позов, з`ясувавши усі обставини справи, перевіривши їх дослідженими доказами, суд дійшов висновку, що позовні вимоги слід задовольнити, з урахуванням такого.
Суд встановив, що ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , має статус громадянки, яка постійно проживає на території зони посиленого радіоекологічного контролю у 1986-1990 роках, що підтверджується посвідченням серії НОМЕР_1 , виданим 01.01.1994 Рівненською обласною державною адміністрацією (а.с.9,11).
09.10.2018 ОСОБА_1 звернулася до відповідача із заявою встановленого зразка про призначення пенсії за віком (а.с.13).
Листом від 16.01.2019 №82/04-29 відповідач відмовив ОСОБА_1 у призначенні пенсії за віком зі зниженням пенсійного віку відповідно до статті 55 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" з підстав відсутності необхідного періоду постійного проживання (роботи) у зоні посиленого радіологічного контролю (4 зона) (а.с.14-15).
Вирішуючи публічно-правовий спір та надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з такого.
Відповідно до статті 46 Конституції України, громадяни мають право на соціальний захист, що включає право на забезпечення їх у разі повної, часткової або тимчасової втрати працездатності, втрати годувальника, безробіття з незалежних від них обставин, а також у старості та в інших випадках, передбачених законом.
Основні положення щодо реалізації конституційного права громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, на охорону їх життя і здоров`я та створення єдиного порядку визначення категорій зон радіоактивно забруднених територій, умов проживання і трудової діяльності на них, соціального захисту потерпілого населення, визначає Закон України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" від 28.02.1991 №796-XII (далі - Закон №796-ХІІ).
Статтею 49 Закону №796-ХІІ визначено, що пенсії особам, віднесеним до категорії 1, 2, 3, 4 встановлюються у вигляді а) державні пенсії; б) додаткової пенсії за шкоду, заподіяну здоров`ю, яка призначається після виникнення права на державну пенсію.
Умови призначення пенсії за віком встановлено статтею 26 Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування" від 09.07.2003 №1058-IV (далі Закон №1058-IV).
Зокрема, ч. 1 ст. 26 Закону №1058-IV визначено, що особи мають право на призначення пенсії за віком після досягнення віку 60 років за наявності страхового стажу не менше 15 років.
Відповідно до абзацу 1 статті 55 Закону №796-ХІІ, особам, які працювали або проживали на територіях радіоактивного забруднення, пенсії надаються із зменшенням пенсійного віку, встановленого статтею 26 Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування", за наявності відповідного страхового стажу, зменшеного на кількість років зменшення пенсійного віку, але не менше 15 років страхового стажу.
Згідно з абзацом 5 пункту 2 частини 1 статті 55 Закону №796-ХІІ, потерпілим від Чорнобильської катастрофи - особам, які постійно проживали або постійно проживають чи постійно працювали або постійно працюють у зоні посиленого радіологічного контролю за умови, що вони за станом на 1 січня 1993 року прожили або відпрацювали у цій зоні не менше 4 років пенсії надаються із зменшенням пенсійного віку, встановленого статтею 26 Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування" у такому порядку: 2 роки* та додатково 1 рік за 3 роки проживання, роботи, але не більше 5 років.
Порядок подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування", затверджений постановою правління Пенсійного фонду України від 25.11.2005 №22-1 (далі - Порядок №22-1).
Відповідно до п.2.1 Порядку №22-1, при призначенні пенсії за віком із застосуванням норм статті 55 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи", до заяви про призначення пенсії за віком додаються документи, які засвідчують особливий статус особи: посвідчення учасника ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС та довідка про період (періоди) участі в ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС за формою, затвердженою постановою Державного Комітету СРСР по праці та соціальних питаннях від 09 березня 1988 року № 122, або довідка військової частини, у складі якої особа брала участь у ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС, або довідка архівної установи, або інші первинні документи, в яких зазначено період роботи, населений пункт чи об`єкт, де особою виконувались роботи з ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС; посвідчення потерпілого від Чорнобильської катастрофи та довідка про період (періоди) проживання (роботи) на територіях радіоактивного забруднення, видана органами місцевого самоврядування (підприємствами, установами, організаціями).
Суд встановив, що до заяви про призначення пенсії від 09.10.2018 позивач додала довідку виконкому Степанської селищної ради Сарненського району Рівненської області від 17.09.2018 №1090 про періоди проживання в ІV зоні радіоактивного забруднення внаслідок аварії на ЧАЕС, посвідчення потерпілого від Чорнобильської катастрофи (категорія 4) серії НОМЕР_3 від 01.01.1994 (а.с.11,12).
Згідно зі ст. 65 Закону №796-ХІІ документами, які підтверджують статус громадян, постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи та надають право користуватися пільгами, встановленими цим Законом, є посвідчення "Учасник ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС" та "Потерпілий від Чорнобильської катастрофи".
Видача посвідчень провадиться спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади. Радою міністрів Автономної Республіки Крим, обласними Київською і Севастопольською міськими державними адміністраціями за поданням районних державних адміністрацій. Порядок видачі посвідчень встановлюється Кабінетом Міністрів України.
Пунктом 2 Порядку видачі посвідчень особам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, та іншим категоріям громадян, що затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 11.07.2018 №551, передбачено, що посвідчення є документом, що підтверджує статус осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, брали участь у ліквідації інших ядерних аварій, у ядерних випробуваннях, у військових навчаннях із застосуванням ядерної зброї, у складанні ядерних зарядів та проведенні на них регламентних робіт, громадян, які постраждали від радіоактивного опромінення внаслідок будь-якої аварії, порушення правил експлуатації обладнання з радіоактивною речовиною, порушення правил зберігання і захоронення радіоактивних речовин, що сталося не з вини потерпілих, дружин (чоловіків) померлих громадян з числа учасників ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС (потерпілих), смерть яких пов`язана з Чорнобильською катастрофою або з участю у ліквідації інших ядерних аварій, у ядерних випробуваннях, у військових навчаннях із застосуванням ядерної зброї, у складанні ядерних зарядів та проведенні на них регламентних робіт, а також опікунам дітей (на час опікунства) померлих громадян, смерть яких пов`язана з Чорнобильською катастрофою, і надає право користуватися пільгами та компенсаціями, встановленими Законом України Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи (далі - Закон), іншими актами законодавства.
Таким чином, наявність у позивача посвідчення потерпілого від Чорнобильської катастрофи (категорія 4) надає ОСОБА_1 право користуватися пільгами, визначеними Законом №796-ХІІ, в тому числі, правом на зниження пенсійного віку при призначенні пенсії за віком.
За змістом довідки виконкому Степанської селищної ради Сарненського району Рівненської області №1090 від 17.09.2018 ОСОБА_1 дійсно постійно проживає та зареєстрована в смт Степань Степанської селищної ради Сарненського району з 22.12.1988 по даний час. Даний населений пункт відносився до ІV зони радіоактивного забруднення внаслідок аварії на Чорнобильської АЕС. Підстава видачі довідки: будинкова книга (а.с.12).
Окрім цього, відповідно до копії паспорту ОСОБА_1 серія НОМЕР_4 позивач з 22.12.1988 зареєстрований за адресою АДРЕСА_1 . Відомостей про зняття позивача з реєстраційного обліку станом на дату розгляду справи судом матеріали справи не містять.
Відповідно до постанови Кабінету Міністрів Української РСР №106 від 23.07.1991 "Про організацію виконання постанов Верховної Ради Української РСР про порядок введення в дію законів Української РСР "Про правовий режим території, що зазнала радіоактивного забруднення внаслідок Чорнобильської катастрофи" та "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок чорнобильської катастрофи", смт Степань Сарненського району Рівненської області відноситься до зони посиленого радіоекологічного контролю.
Посилання відповідача на факт роботи позивача в період з 26.11.1979 по 14.04.1994 в м. Рівне, яке не знаходиться на території зони посиленого радіоекологічного контролю, як на підтвердження фактичного не проживання позивача в смт Степань Сарненського району Рівненської області у вказаний період, суд оцінює критично та відхиляє, з огляду на таке.
Відповідно до ч. 1 ст. 48 Кодексу законів про працю трудова книжка є основним документом про трудову діяльність працівника.
Відтак, трудова книжка не відноситься до документів, які підтверджують період проживання потерпілого внаслідок Чорнобильської катастрофи в зоні посиленого радіоекологічного контролю.
Окрім цього, надання інших документів, які б підтверджували період проживання особи в зоні посиленого радіоекологічного контролю, окрім як довідки органу місцевого самоврядування, законодавством не передбачено.
Доводи відповідача щодо народження дітей позивача у м. Рівне, як на підтвердження факту не проживання в смт Степань Сарненського району Рівненської області є необґрунтованими та безпідставними, позаяк свідоцтво про народження дитини не є документом, який підтверджує факт проживання батьків дитини на території певного населеного пункту.
Таким чином, суд вважає, що дані трудової книжки не можуть спростувати факту постійного проживання позивача у зоні посиленого радіоекологічного контролю, що підтверджено довідкою виконкому Степанської селищної ради Сарненського району Рівненської області №1090 від 17.09.2018 та посвідченням потерпілого від Чорнобильської катастрофи (категорія 4).
Як встановлено судом, позивач проживала на території зони гарантованого добровільного відселення, в тому числі з 26.04.1986 по 17.09.2018 (дату видачі виконкомом Степанської селищної ради довідки про період проживання в зоні радіоактивного забруднення внаслідок аварії на Чорнобильській АЕС).
Відтак, матеріалами справи підтверджено, що станом на 01.01.1993 позивач проживала у зоні посиленого радіоекологічного контролю не менше 4 років, а станом на дату звернення із заявою до Пенсійного фонду понад 32 роки.
Як наслідок, відповідно до статті 55 Закону №796-ХІІ, позивач має право на призначення пенсії зі зменшенням пенсійного віку на 5 років (2 роки початкова величина зниження пенсійного віку у зв`язку із проживанням станом на 28.04.1986 та + 3 роки за проживання в зоні понад 32 роки).
Частиною 1 ст. 26 Закону №1058-IV визначено, що особи мають право на призначення пенсії за віком після досягнення віку 60 років за наявності страхового стажу не менше 15 років.
Позивач на дату звернення до відповідача із заявою про призначення пенсії досягнула віку повних 56 років, а відтак, мала право на призначення пенсії із зменшенням пенсійного віку на 5 років.
З огляду на наведене, суд дійшов висновку, що відповідач протиправно відмовив позивачу в призначенні пенсії за віком зі зменшенням пенсійного віку на 5 років, внаслідок чого порушив гарантоване державою право позивача на пенсійне забезпечення.
Згідно з частинами 1, 2 ст.44 Закону №1058-IV заява про призначення (перерахунок) пенсії та необхідні документи подаються до територіального органу Пенсійного фонду або до уповноваженого ним органу чи уповноваженій особі в порядку, визначеному правлінням Пенсійного фонду за погодженням із центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сферах трудових відносин, соціального захисту населення, особисто або через представника, який діє на підставі виданої йому довіреності, посвідченої нотаріально. Заява про призначення пенсії за віком може бути подана застрахованою особою не раніше ніж за місяць до досягнення пенсійного віку.
Одночасно, суд зазначає, що відповідно до статті 45 Закону №1058-IV, пенсія призначається з дня звернення за пенсією, крім таких випадків, коли пенсія призначається з більш раннього строку.
Враховуючи звернення позивача до відповідача із заявою про призначення пенсії 09.10.2018, право на отримання пенсії за віком відповідно до Закону №796-ХІІ та приписів ст. 45 Закону №1058-IV у позивача виникло з 09.10.2018.
Згідно з ч. 5 ст. 45 Закону №1058-IV документи про призначення (перерахунок) пенсії розглядає територіальний орган Пенсійного фонду та не пізніше 10 днів з дня їх надходження приймає рішення про призначення (перерахунок) або про відмову в призначенні (перерахунку) пенсії.
Разом з тим, суд зауважує, що розглядаючи питання про наявність підстав для призначення позивачу пенсії на умовах ст. 55 Закону №796-ХІІ, орган Пенсійного фонду рішення про таку відмову не прийняв. Лист відповідача від 16.01.2019 №82/04-29 не можна вважати рішенням суб`єкта владних повноважень, а тому підстав для його скасування немає.
Частиною 1 статті 2 КАС України визначено, що завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
Відповідно до ч.1 ст.9 КАС України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Відповідно до ч. 1, 2 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Відповідач як суб`єкт владних повноважень не довів правомірності своєї поведінки у спірних правовідносинах. Натомість обставини, якими позивач обґрунтовує свої вимоги, знайшли своє підтвердження в ході судового розгляду.
В ході судового розгляду адміністративної справи суд дійшов висновку, що права, свободи та інтереси ОСОБА_1 , за захистом яких вона звернулася до суду, порушені відмовою відповідача у призначенні пенсії позивачу з 09.10.2018 зі зниженням пенсійного віку згідно зі ст. 55 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи". Отже, належним способом захисту порушеного права є визнання судом протиправною відмови органу пенсійного фонду у призначенні ОСОБА_1 пенсії зі зменшенням пенсійного віку.
Порушене право позивача підлягає поновленню шляхом зобов`язання Сарненського об`єднаного управління Пенсійного фонду України Рівненської області здійснити призначення і виплатити пенсію за віком ОСОБА_1 із зниженням пенсійного віку на 5 років згідно зі ст. 55 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" починаючи з 09.10.2018.
Відтак, позовні вимоги підлягають задоволенню повністю.
У позовній заяві позивач просила стягнути з відповідача на її користь також витрати на професійну правничу допомогу в сумі 7000,00 грн.
При цьому, докази на підтвердження понесення позивачем витрат на правову допомогу представник позивача подав суду засобами електронного зв`язку 05.08.2019 о 18:10 год.
До клопотання про приєднання доказів, представник позивача долучив:
копію договору про надання правової допомоги б/н від 06.06.2019;
копію рахунку №7 від 06.06.2019;
меморіальний ордер №@2PL481092 від 06.06.2019;
копію акту приймання-передачі наданої правової допомоги згідно з договором б/н від 06.06.2019, укладеного між адвокатським бюро "Катерини Самардак" та ОСОБА_1 від 05.08.2019;
докази надсилання клопотання відповідачу.
Суд враховує, що відповідно до частин 1, 2 ст. 79 КАС України учасники справи подають докази у справі безпосередньо до суду. Позивач, особи, яким законом надано право звертатися до суду в інтересах інших осіб, повинні подати докази разом із поданням позовної заяви.
Суд встановив, що при поданні позовної заяви до адміністративного суду 21.06.2019 до позовної заяви не було долучено доказів фактичного понесення витрат на правову допомогу, зокрема, копії договору на надання правової допомоги, копії рахунку, копії меморіального ордеру. При цьому, такі документи на дату подання позовної заяви вже були складені.
Згідно з ч. 4 ст. 79 КАС України якщо доказ не може бути поданий у встановлений законом строк з об`єктивних причин, учасник справи повинен про це письмово повідомити суд та зазначити: доказ, який не може бути подано; причини, з яких доказ не може бути подано у зазначений строк. Учасник справи також повинен надати докази, які підтверджують, що він здійснив усі залежні від нього дії, спрямовані на отримання відповідного доказу.
У випадку визнання поважними причин неподання учасником справи доказів у встановлений законом строк суд може встановити додатковий строк для подання вказаних доказів (ч. 5 ст. 79 КАС України)
При цьому, при поданні позовної заяви позивач не повідомляла суду про існування об`єктивних причин, які унеможливили надання суду будь-яких доказів на підтвердження понесення витрат на професійну правничу допомогу.
Окрім цього, судом не встановлювався додатковий строк для подання доказів на підтвердження понесення позивачем витрат на правничу допомогу.
За правилами ч. 8 ст. 79 КАС України докази, не подані у встановлений законом або судом строк, до розгляду судом не приймаються, крім випадку, коли особа, що їх подає, обґрунтувала неможливість їх подання у вказаний строк з причин, що не залежали від неї.
Враховуючи той факт, що позивач та його представник у встановлений законом строк не надали доказів на підтвердження розміру понесених витрат на професійну правничу допомогу, та при поданні позовної заяви не покликалися на неможливість подання таких доказів, суд дійшов висновку про відсутність підстав для прийняття таких доказів, поданих 05.08.2019. А відтак у суду відсутні підстави для розподілу судових витрат на правову допомогу.
Суд присуджує на користь позивача документально підтверджені судові витрати по сплаті судового збору (а.с.4) відповідно до ч.1 ст. 139 КАС України.
Керуючись статтями 241-246, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
В И Р І Ш И В :
Позов ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_5 ) до Сарненського об`єднаного управління Пенсійного фонду України Рівненської області (вул. Суворова, буд. 8, м. Сарни, Рівненська обл., ЄДРПОУ 41249821) про визнання протиправним рішення та зобов`язання вчинити певні дії задовольнити повністю.
Визнати протиправною відмову Сарненського об`єднаного управління Пенсійного фонду України Рівненської області у призначенні пенсії ОСОБА_1 із зменшенням пенсійного віку відповідно до ст. 55 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи";
Зобов`язати Сарненське об`єднане управління Пенсійного фонду України Рівненської області призначити і виплатити пенсію за віком із зниженням пенсійного віку на 5 років ОСОБА_1 згідно зі ст. 55 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи", починаючи з 09.10.2018.
Стягнути на користь ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_5 ) за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень Сарненського об`єднаного управління Пенсійного фонду України Рівненської області (вул. Суворова, буд. 8, м. Сарни, Рівненська обл., ЄДРПОУ 41249821) судові витрати по сплаті судового збору в сумі 768,40 грн.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Апеляційна скарга подається до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Рівненський окружний адміністративний суд.
Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Повне рішення складено 05 серпня 2019 року.
Суддя Дорошенко Н.О.
Суд | Рівненський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 04.08.2019 |
Оприлюднено | 15.09.2022 |
Номер документу | 83597991 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо управління, нагляду, контролю та інших владних управлінських функцій (призначення, перерахунку та здійснення страхових виплат) у сфері відповідних видів загальнообов’язкового державного соціального страхування, з них загальнообов’язкового державного пенсійного страхування, з них громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Судова-Хомюк Наталія Михайлівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Судова-Хомюк Наталія Михайлівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Судова-Хомюк Наталія Михайлівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Судова-Хомюк Наталія Михайлівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Судова-Хомюк Наталія Михайлівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Судова-Хомюк Наталія Михайлівна
Адміністративне
Рівненський окружний адміністративний суд
Дорошенко Н.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні