Ухвала
від 15.08.2019 по справі 260/1034/19
ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

про відмову у вжитті заходів забезпечення адміністративного позову

15 серпня 2019 рокум. Ужгород№ 260/1034/19

Суддя Закарпатського окружного адміністративного суду Іванчулинець Д.В., розглянувши в порядку письмового провадження заяву Товариства з обмеженою відповідальністю "Оптіма-Хольц ЛТД" про забезпечення позову в адміністративній справі за позовною заявою Товариства з обмеженою відповідальністю "Оптіма-Хольц ЛТД" в особі представника Фекийшгазі Крістіана Степановича до Управління Держпраці у Закарпатській області про визнання протиправними та скасування постанов,-

В С Т А Н О В И В:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Оптіма-Хольц ЛТД" (далі - позивач) в особі представника Фекийшгазі Крістіана Степановича звернулося до Закарпатського окружного адміністративного суду із позовом до Управління Держпраці у Закарпатській області (далі - відповідач), в якому просить: 1) визнати протиправною та скасувати постанову Управління Держпраці у Закарпатській області про накладення штрафу уповноваженими посадовими особами № ЗК 210/221/АВ/П/ПТ-ІП-ФС-93 від 10 травня 2019 року про накладення на Товариство з обмеженою відповідальністю "Оптіма-Хольц ЛТД" штрафу у розмірі 4 173,00 грн; 2) визнати протиправною та скасувати постанову Управління Держпраці у Закарпатській області про накладення штрафу уповноваженими посадовими особами № ЗК 210/221/АВ/П/ПТ-ІП-ФС-94 від 10 травня 2019 року про накладення на товариство з обмеженою відповідальністю "Оптіма-Хольц ЛТД" штрафу у розмірі 83 460,00 грн; 3) стягнути з відповідача сплачений судовий збір у розмірі 3842,00 грн. та витрати на правову допомогу.

Ухвалою Закарпатського окружного адміністративного суду від 25 липня 2019 року відкрито загальне позовне провадження в даній адміністративній справі.

15 серпня 2019 року представником позивача до суду подано заяву про забезпечення позову, якою просить суд вжити заходи забезпечення адміністративного позову шляхом зупинення стягнення на підставі виконавчих документів - постанови Управління Держпраці у Закарпатській області № ЗК 210/221/АВ/П/ПТ-ІП-ФС-93 від 10 травня 2019 року та постанови Управління Держпраці в Закарпатській області № ЗК 210/221/АВ/П/ПТ-ІП-ФС-94 від 10 травня 2019 року.

Заява мотивована тим, що Рахівським районним відділом ДВС Головного територіального управління юстиції в Закарпатській області відкрито виконавче провадження № 59641478 та виконавче провадження № 59641271, за якими розпочато стягнення з позивача. Зазначає, що у разі здійснення Рахівським РВ ДВС заходів на виконання постанов Управління Держпраці у Закарпатській області від 10.05.2019 р. відбудеться безпідставне списання коштів з рахунків позивача, може відбутися накладання арешту на рухоме майно та заборону його використання, що призведе до зниження конкурентоспроможності ТОВ Оптіма-Хольц ЛТД . Окрім того, вказує, що накладання арешту на рахунки позивача призведе до затримки у виконанні поточних грошових зобов`язання в першу чергу по виплаті заробітної плати десяткам найманих працівників, які працюють на лісозаготівельному виробництві, а також орендної плати за користування земельними ділянками, що негативно плине на економічне становище суб`єкта господарювання. Разом з тим, в разі прийняття судом рішення про задоволення позову повернення стягнутих коштів потребуватиме додаткових дій, витрат та часу.

Дослідивши заяву про забезпечення адміністративного позову та наведені в обґрунтуванні для вжиття відповідних заходів підстави в їх сукупності, провівши аналіз положень чинного законодавства України, що регулює порядок забезпечення позову, суд дійшов наступних висновків.

Відповідно до ч. 1 ст. 154 КАС України заява про забезпечення позову розглядається судом, у провадженні якого перебуває справа або до якого має бути поданий позов, не пізніше двох днів з дня її надходження, без повідомлення учасників справи.

У зв`язку з відсутністю необхідності надання додаткових доказів чи пояснень з питань забезпечення даного позову, відповідно до ч. 2 ст. 154 КАС України суд вважає за можливе розглянути його без повідомлення осіб, які беруть участь у справі. Відтак, розгляд поданої заяви проводиться у порядку письмового провадження без повідомлення сторін.

Відповідно до ч. 1 ст. 150 КАС України, суд за заявою учасника справи або з власної ініціативи має право вжити визначені цією статтею заходи забезпечення позову.

Згідно ч. 2 ст. 150 КАС України забезпечення позову допускається як до пред`явлення позову, так і на будь-якій стадії розгляду справи, якщо:

1) невжиття таких заходів може істотно ускладнити чи унеможливити виконання рішення суду або ефективний захист або поновлення порушених чи оспорюваних прав або інтересів позивача, за захистом яких він звернувся або має намір звернутися до суду; або

2) очевидними є ознаки протиправності рішення, дії чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень, та порушення прав, свобод або інтересів особи, яка звернулася до суду, таким рішенням, дією або бездіяльністю.

Таким чином, законодавством встановлено вичерпний перелік підстав для вжиття заходів забезпечення адміністративного позову, а суд повинен, виходячи з конкретних доказів, встановити, чи існує хоча б одна з названих підстав, і оцінити, чи не може застосування заходів забезпечення позову завдати більшої шкоди, ніж та, якій можна запобігти.

При розгляді та вирішенні заяви про забезпечення позову суд надає оцінку обґрунтованості доводів заявника щодо необхідності вжиття відповідних заходів з урахуванням: розумності, обґрунтованості вимог заявника щодо забезпечення позову; забезпечення збалансованості інтересів сторін, а також інших учасників процесу; наявності зв`язку між конкретним видом, що застосовується для забезпечення позову, і предметом позовних вимог, зокрема, чи спроможний такий вид забезпечення позову забезпечити фактичне виконання судового рішення.

Забезпечення позову по суті - це обмеження суб`єктивних прав, свобод та інтересів відповідача або пов`язаних з ним інших осіб з метою забезпечення реалізації в майбутньому актів правосуддя у разі задоволення вимог позивача (заявника).

Тобто, прийняття такого рішення доцільне та можливе лише в разі наявності достатньо обґрунтованого припущення, що невжиття таких заходів може в майбутньому ускладнити виконання судового рішення чи призвести до потреби докласти значні зусилля для відновлення прав позивача у разі задоволення позову.

Представником позивача до заяви про забезпечення позову не додано належних, достатніх, достовірних та допустимих доказів на підтвердження факту, що невжиття заходів забезпечення позову може істотно ускладнити чи унеможливити подальше виконання рішення суду або ефективний захист або поновлення порушених чи оспорюваних прав або інтересів позивача.

Подана представником позивача заява про забезпечення позову обґрунтована лише тим, що Рахівським районним відділом ДВС Головного територіального управління юстиції в Закарпатській області відкрито виконавче провадження № 59641478 та виконавче провадження № 59641271 (відкрито не стороною по справі), за якими розпочато стягнення з позивача та у разі здійснення Рахівським РВ ДВС заходів на виконання постанов Управління Держпраці у Закарпатській області від 10.05.2019р. відбудеться безпідставне списання коштів з рахунків позивача, може відбутися накладання арешту на рухоме майно та заборону його використання, що призведе до зниження конкурентоспроможності ТОВ Оптіма-Хольц ЛТД . Таким чином, у разі прийняття судом рішення про задоволення позову повернення стягнутих коштів потребуватиме додаткових дій, витрат та часу.

В той же час, суд зазначає, що визнання протиправними та скасування оскаржуваних постанов є предметом розгляду справи по суті, таким чином, забезпечуючи заяву з підстав протиправності та скасування постанов - судом фактично ухвалюється рішення без розгляду справи по суті, що не відповідає меті застосування правового інституту забезпечення позову.

Суд зазначає, що вжиття заходів забезпечення позову у запропонований представником позивача спосіб є неможливим, не відповідає меті застосування правового інституту забезпечення позову та суперечить вищенаведеному законодавству.

Постановою Верховного Суду від 19.06.2018 (справа №826/9263/17, адміністративне провадження №К/9901/44796/18) передбачено, що при розгляді заяв про забезпечення позову суд має з урахуванням доказів, наданих позивачем на підтвердження своїх доводів, пересвідчитись, зокрема, в тому, що між сторонами дійсно виник спір та існує реальна загроза невиконання чи утруднення виконання можливого рішення суду про задоволення позову; з`ясувати обсяг позовних вимог, дані про особу відповідача, а також відповідність виду забезпечення позову, який просить застосувати особа, котра звернулась з такою заявою, позовним вимогам.

Відповідно до п. 17 абз.2 постанови Пленуму Вищого адміністративного суду України № 2 від 06.03.2008 р. "Про практику застосування адміністративними судами окремих положень Кодексу адміністративного судочинства України під час розгляду адміністративних справ", в ухвалі про забезпечення позову суд повинен навести мотиви, з яких він дійшов висновку про існування очевидної небезпеки заподіяння шкоди правам, свободам та інтересам позивача до ухвалення рішення по адміністративній справі, або захист цих прав, свобод та інтересів стане неможливим без вжиття таких заходів, або для їх відновлення необхідно буде докласти значних зусиль та витрат, а також вказати ознаки, які свідчать про очевидність протиправності рішення, дії чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень.

Отже, заходи забезпечення мають бути вжиті лише в межах позовних вимог та бути співмірними з позовними вимогами.

Враховуючи зазначене, здійснивши оцінку обґрунтованості доводів заявника щодо необхідності вжиття відповідних заходів забезпечення позову та доводів наведених на його обґрунтування, суд дійшов висновку про його необґрунтованість та не вбачає підстав для задоволення заяви про вжиття заходів забезпечення позову.

Керуючись ст.ст. 150-154, 243, 248 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

У Х В А Л И В:

У задоволенні заяви Товариства з обмеженою відповідальністю "Оптіма-Хольц ЛТД" про забезпечення позову в адміністративній справі за позовною заявою Товариства з обмеженою відповідальністю "Оптіма-Хольц ЛТД" в особі представника Фекийшгазі Крістіана Степановича до Управління Держпраці у Закарпатській області про визнання протиправними та скасування постанов - відмовити .

Копію ухвали направити учасникам справи.

Ухвала суду набирає законної сили в порядку передбаченому ст. 256 КАС України.

Апеляційна скарга на ухвалу суду подається до Восьмого апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції, протягом п`ятнадцяти днів з дня його проголошення за формою і змістом, передбаченими ст. 296 КАС України. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення (ухвали) суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Суддя Д.В. Іванчулинець

СудЗакарпатський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення15.08.2019
Оприлюднено15.08.2019
Номер документу83643814
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —260/1034/19

Ухвала від 20.10.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Желєзний І.В.

Ухвала від 17.08.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Желєзний І.В.

Постанова від 07.07.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Шавель Руслан Миронович

Ухвала від 19.05.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Шавель Руслан Миронович

Ухвала від 19.05.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Шавель Руслан Миронович

Ухвала від 22.04.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Шавель Руслан Миронович

Ухвала від 24.03.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Шавель Руслан Миронович

Рішення від 24.01.2020

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Іванчулинець Д.В.

Ухвала від 23.10.2019

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Іванчулинець Д.В.

Ухвала від 15.08.2019

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Іванчулинець Д.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні