Рішення
від 06.08.2019 по справі 520/4786/19
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

06 серпня 2019 р. № 520/4786/19

Харківський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого - судді Бідонька А.В.

при секретарі судового засідання - Мурадли А.І.,

за участю:

представника позивача Мосейчука А.М.,

представника відповідачів Павленка О.М.,

розглянувши в місті Харкові в приміщенні Харківського окружного адміністративного суду у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ПРОМІМПЕКС" до Державної фіскальної служби України, Головного управління Державної фіскальної служби у Харківській області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії, -

В С Т А Н О В И В:

Позивач, Товариство з обмеженою відповідальністю "ПРОМІМПЕКС", звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з позовом до Державної фіскальної служби України, третя особа: Головне управління ДФС у Харківській області, в якому, з урахуванням уточнених позовних вимог, просить суд:

- визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДФС у Харківській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №1138676/30754152 від 11 квітня 2019 року про відмову у реєстрації податкової накладної № 4 від 25 березня 2019 року, поданої товариством з обмеженою відповідальністю "ПРОМІМПЕКС" код ЄДРПОУ 30754152;

- зобов`язати Державну фіскальну службу України код ЄДРПОУ 39292197 зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну від 25 березня 2019 року № 4, подану товариством з обмеженою відповідальністю "ПРОМІМПЕКС" код ЄДРПОУ 30754152 датою її подання, а саме - 29 березня 2019 року;

- визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління ДФС у Харківській області, яке прийняте протокольно про віднесення товариства з обмеженою відповідальністю "ПРОМІМПЕКС" код ЄДРПОУ 30754152 до переліку ризикових підприємств за критерієм п. 1.6. Критеріїв ризиковості платника податку;

- зобов`язати Головне управління ДФС у Харківській області виключити товариство з обмеженою відповідальністю ТОВ "ПРОМІМПЕКС" код ЄДРПОУ 30754152 із критерію ризикових за критерієм п. 1.6. Критеріїв ризиковості платника податку.

В обґрунтування позовних вимог позивач посилався на невідповідність спірних рішень вимогам чинного законодавства. Зазначив, що на вимогу фіскального органу, після зупинення реєстрації податкових накладних ТОВ "ПРОМІМПЕКС" надані письмові пояснення разом з документами, що стали підставами для складення накладних. Проте, відповідні документи не були взяті відповідачем до уваги, у зв`язку з чим прийняті рішення про відмову в реєстрації податкових накладних в ЄРПН. Звертав увагу на те, що реєстрація податкових накладних була незаконною, а оскаржувані рішення не містить чіткого обґрунтування підстав для його прийняття.

Ухвалою Харківського окружного адміністративного суду від 20.05.2019 року відкрито провадження у даній справі за правилами загального позовного провадження та призначено підготовче засідання.

Ухвалою суду від 18.07.2019, внесеною до протоколу судового засідання, закрито підготовче засідання та прийнято рішення про розгляд справи по суті.

Представник позивача у судовому засіданні позовні вимоги підтримав, просив суд задовольнити позов.

У судовому засіданні представник відповідача проти позову заперечував, просив відмовити у задоволенні позовних вимог, з доводів викладених у відзиві на адміністративний позов.

Заслухавши пояснення представників сторін, вивчивши та дослідивши матеріали справи, з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги та заперечення, оцінивши докази, що мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до висновку, що позов підлягає частковому задоволенню з наступних підстав.

ТОВ ПРОМІМПЕКС було укладено з ЗМ Poland Sp.z о.о. дистриб`юторський договір № 3M-5933 від 31.12.2018 (а.с. 48-57).

Відповідно до умов договору 13.13.2019 компанія ЗМ Poland Sp.z о.о. відвантажила на адресу ТОВ ПРОМІМПЕКС 245 рулонів Стрічки клейкої для дорожньої розмітки STAMARK A380IES WHT 6 IN X 100 YDS 1/CTN (15,24 cm x 91,44м) , що підтверджується попереднім повідомленням № EE 807000/2019/904657 від 20.03.2019 р., інвойсом 9232043631 від 13.03.2019р. та CMR № 2480 (а.с. 33).

25.03.2019р. товар був розмитнений, що підтверджується ДЕ 807170/2019/017603 від та доставлений на склад ТОВ ПРОМІМПЕКС за адресою: м. Харків, провулок Вишневий,3, м. Харків, згідно з умовами договору (а.с. 46).

Також ТОВ ПРОМІМПЕКС був підписаний договір № 610/17 від 12.06.2017 (а.с. 58-59 )та додаткова угода № 1 від 31.12.2017 (а.с. 64) із ТОВ МІЛЕНІУМ (ЄДРПОУ 31797349) на послуги по декларуванню та митному оформленню товарів, про що свідчить акт здачі-прийому виконаних робіт по митному оформленню № ОУ-0000017 від 25.03.2019 (а.с. 35) на суму 9705,94 грн, у т.ч. ПДВ 1617,66 грн, рахунком-фактурою № СФ-0000020 від 25.03.2019 (а.с. 91) на суму 9705,94 грн, у т.ч. ПДВ 1617,66 грн та платіжним дорученням № 77 від 26.03.2019 (а.с. 84).

ТОВ ПРОМІМПЕКС був підписаний договір поставки № 0403 від 04.03.2019 (а.с. 62-63) з ТОВ АГРО ПУЛЬС СЕРВІС (ЄДРПОУ 41328729).

Відповідно до умов договору поставки, товар (стрічки клейка для дорожньої розмітки) у кількості 116 рулонів на загальну суму 3 501 701,28 грн, у т.ч. ПДВ 583 616,88 грн, відвантажено на складі продавця за адресою: м. Харків, пров. Вишневий, 3, про що свідчить видаткова накладна № 9 від 25.03.2019 (а.с. 40) та рахунок на оплату № АП000000017 від 25.03.2019 (а.с. 90).

Оплата товару здійснена частково, про що свідчить виписка за рахунками за 25.03.2019 (а.с.42).

Позивачем було складено податкову накладну № 4 від 25.03.2019 (а.с. 21) в електронній формі та направлено для реєстрації у Єдиному реєстрі податкових накладних.

Реєстрацію зазначеної податкової накладної у Єдиному реєстрі податкових накладних зупинено через її відповідність вимогам п.п. 1.6. п. 1 "Критеріїв ризиковості платника податків". Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію.

Комісією ГУ ДФС України в Харківської області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, 11.04.2019 прийнято рішення № 1138676/30754152 про відмову в реєстрації податкової накладної (а.с. 22-23).

Відповідно до вказаного рішення підставою для відмови в реєстрації податкової накладної є ненадання платником первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання/транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційних описів), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання/передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.

Не погодившись з зазначеними рішеннями, позивач звернувся до суду за захистом порушених прав.

Надаючи правову оцінку спірним рішенням суб`єкта владних повноважень та відповідним доводам сторін, суд виходить з наступного.

Податковий кодекс України регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства. Цим Кодексом визначаються функції та правові основи діяльності контролюючих органів, визначених пунктом 41.1 статті 41 цього Кодексу, та центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику /пункт 1.1 статті 1 Податкового кодексу України/.

За змістом підпункту "а" пункту 185.1 статті 185 Податкового кодексу України об`єктом оподаткування є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу.

Пунктом 187.1 статті 187 Податкового кодексу України визначено, що датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

Відповідно до абзацу першого пункту 201.1 статті 201 Податкового кодексу України, при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Так само, абзацом першим пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України визначено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Отже, платник податку - постачальник з настанням першої із умов виникнення податкових зобов`язань, визначених у пункті 187.1статті 187 Податкового кодексу України, зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Абзацами другим - третім пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України передбачено, що податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.

Тобто, законодавцем введено положення, за яким фіскальний орган з 1 липня 2017 року фактично позбавляється повноважень на здійснення контролю за правомірністю формування платниками податку - покупцями податкового кредиту, адже в силу наведеної вище норми абзацу третього пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, є зареєстрована у ЄРПН податкова накладна.

Натомість, згідно з пунктом 201.16 статті 201 Податкового кодексу України реєстрація податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

Як визначено пунктом 74.2 статті 74 Податкового кодексу України, в Єдиному реєстрі податкових накладних забезпечується проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних / розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Згідно з пунктом 3 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, що затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 №117 /далі Порядок №177/, податкові накладні/розрахунки коригування, що подаються на реєстрацію в Реєстрі до проведення моніторингу, за результатами якого можливе зупинення їх реєстрації, перевіряються відповідно до таких ознак: 1) податкова накладна, яка не підлягає наданню отримувачу (покупцю) та/або складена за операцією, що є звільненою від оподаткування; 2) обсяг постачання, зазначений платником податку в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі в поточному місяці, з урахуванням поданої на реєстрацію в Реєстрі податкової накладної/розрахунку коригування, становить менше 500 тис. гривень та керівник - посадова особа такого платника податку є особою, яка займає аналогічну посаду не більше ніж у трьох (включно) платників податку; 3) одночасно значення показників D та P, розрахованих у наведеному у цьому підпункті, мають такі розміри: D > 0,05, Р

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення06.08.2019
Оприлюднено16.08.2019
Номер документу83644553
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —520/4786/19

Постанова від 28.07.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Дашутін І.В.

Ухвала від 23.07.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Дашутін І.В.

Ухвала від 05.03.2020

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Бідонько А.В.

Ухвала від 02.03.2020

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Бідонько А.В.

Ухвала від 19.12.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шипуліна Т.М.

Постанова від 19.11.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Жигилій С.П.

Постанова від 19.11.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Жигилій С.П.

Ухвала від 05.11.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Жигилій С.П.

Ухвала від 18.10.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Жигилій С.П.

Ухвала від 18.10.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Жигилій С.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні