Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710 Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м.Харків
07 серпня 2019 р. справа №520/3300/19
Харківський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Мар`єнко Л.М.,
при секретарі судового засідання - Говтві Д.В.,
за участю: представника позивача - ОСОБА_1 В.В.,
представника відповідачів (ГУ ДФС у Харківській області та ДФС України) - Лисенка М.В.,
розглянувши в місті Харкові в приміщенні Харківського окружного адміністративного суду у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "СТАН" до Головного управління ДФС у Харківській області, Головного управління ДФС у Київській області, Державної фіскальної служби України про визнання протиправними рішень та зобов`язання вчинити певні дії, -
В С Т А Н О В И В:
Позивач Товариство з обмеженою відповідальністю "СТАН" звернулось до Харківського окружного адміністративного суду з позовом до Головного управління ДФС у Харківській області, Головного управління ДФС у Київській області, Державної фіскальної служби України, в якому просило суд, з урахуванням заяви про уточнення позовних вимог:
- визнати протиправними дії Головного Управління Державної фіскальної служби у Харківській області щодо формування та надсилання облікової картки ризикового платника відносно Товариства з обмеженою відповідальністю Стан (код 24140651);
- визнати протиправним рішення Державної фіскальної служби у Київській області: щодо включення Товариства з обмеженою відповідальністю Стан (код 24140651) до переліку ризикових суб`єктів господарювання за ознаками пп.1.2. п. 1 Критеріїв ризиковості платника податків; від 23.04.2019 року щодо включення Товариства з обмеженою відповідальністю Стан (код 24140651) до переліку ризикових суб`єктів господарювання за ознаками пп.1.6. п. 1 Критеріїв ризиковості платника податків;
- зобов`язати Головне Управління Державної фіскальної служби у Київській області виключити Товариство з обмеженою відповідальністю Стан (код 24140651) з переліку ризикових платників податків;
- зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати: податкову накладну № 1 від 03.01.2019, виписану на ТОВ Ава-Капітал (код 38878209) на загальну суму 10 000 грн, в т.ч. ПДВ - 1 666,67 грн (в ЄРПН зареєстровано за № 9008075072), датою її подання 29.01.2019 року, розрахунок коригування кількісних і вартісних показників № 1 від 01.02.2019 року до податкової накладної № 1 від 02.11.2018, виписаний на ТОВ Крона-Компані (код 32759456) на суму вартості постачання мінус 12 437,50 грн, та суму ПДВ - мінус 2 478,50 грн (в ЄРПН зареєстровано за № 9030082004), датою його подання 25.02.2019, податкову накладну №1 від 04.04.2019, видану на Комунальне підприємство Харківські теплові мережі (код 31557119) на загальну суму 234 832, 00 грн, в т.ч. ПДВ 39 138, 67 грн (в ЄРПН зареєстровано за №9083761565), датою її подання 24.04.2019.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що ТОВ СТАН було неправомірно включено до переліку ризикових суб`єктів господарювання та з тих же підстав є неправомірним зупинення реєстрації податкової накладної № 1 від 03.01.2019, виписану на ТОВ Ава-Капітал , а також зупинення реєстрації розрахунку коригування кількісних і вартісних показників № 1 від 01.02.2019 до податкової накладної № 1 від 12.11.2018, який виписаний на ТОВ Крона-Компані , оскільки колишнього директора ОСОБА_2 звільнено ще 05 квітня 2017 року, про що ГУ ДФС в Харківській області було відомо, а особу теперішнього директора ОСОБА_3 неодноразово було підтверджено. Водночас, позивач зазначив, що не знаходиться на обліку у будь - якому територіальному підрозділі ГУ ДФС в Харківській області, що позбавляє права ГУ ДФС у Харківській області на формування його облікової картки, як ризикового платника. З огляду на викладене, дії ГУ ДФС у Харківській області щодо надсилання облікової картки ризикового платника відносно ТОВ Стан є протиправними.
Відповідачі проти позову заперечували, від представника відповідача - ГУ ДФС у Харківській області - Єрохіна І.О. через канцелярію суду надійшов письмовий відзив на позов, в якими представник відповідача просив відмовити в задоволенні позовних вимог, посилаючись на те, що відповідач під час спірних правовідносин діяв у спосіб та у межах, визначених чинним законодавством. Також представник відповідача зазначив, що дії щодо складання довідки стосовно ТОВ Стан про ризикованість суб`єкта господарювання та включення такого підприємства до переліку ризикованих суб`єктів господарювання є технічними діями відповідно до Порядку №117 та діями на виконання рішення комісії, тобто, саме таке рішення суб`єкта владних повноважень слугувало правовою підставою для можливості здійснити внесення певних даних до переліку ризикованих суб`єктів господарювання та має правове значення.
Також від представника відповідача - ГУ ДФС у Київській області - Дробович Є.Р. через канцелярію суду надійшов письмовий відзив на позов, в якому представник відповідача просив відмовити в задоволенні позовних вимог, посилаючись на те, що відповідач під час спірних правовідносин діяв у спосіб та у межах, визначених чинним законодавством. Також представник відповідача зазначив, що позивача було внесено до реєстру ризикових платників відповідно до абз.7 пп.1.6 п.1 Критеріїв ризиковості, а саме наявна податкова інформація, що свідчить про наявність ознак здійснення ризикових операцій платником.
В судове засідання представник відповідача - ГУ ДФС у Київській області не прибув, про час, дату та місце судового розгляду повідомлений належним чином.
З огляду на положення ст. 205 КАС України, суд вважає за можливе розглядати справу без участі представника ГУ ДФС у Київській області.
Представник позивача - Литвиненко В.В. в судовому засіданні підтримав позовні вимоги в повному обсязі, просив їх задовольнити, посилаючись на обставини, викладені в позовній заяві, відповіді на відзив.
Представник відповідачів (ГУ ДФС у Харківській області та ДФС України) - Лисенко М.В. у судовому засіданні заперечував проти позову, просив відмовити у його задоволенні, посилаючись на наведені у письмовому відзиві на позов обставини.
Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи, суд встановив наступні обставини.
Товариство з обмеженою відповідальністю "СТАН" (далі - ТОВ "СТАН") зареєстровано як юридична особа, перебуває на обліку в ГУ ДФС у Київській області як платник податків, є платником податку на додану вартість.
Судом встановлено, що 29.01.2019 подано до реєстрації податкову накладну №1 від 03.01.2019, виписану на ТОВ "Ава-Капітал". Проте, реєстрація зазначеної податкової накладної була зупинена, на підставі вимог п.п.1.2 п. 1 Критеріїв ризикованості платника податку. Також запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, що підтверджується відповідною квитанцією (а.с.25).
25.02.2019 подано до реєстрації розрахунок коригування кількісних і вартісних показників №1 від 01.02.2019 до податкової накладної від 02.11.2018 №1, виписану на ТОВ "Крона-Компані". Проте, реєстрація зазначеної податкової накладної була зупинена, на підставі вимог п.п.1.2 п. 1 Критеріїв ризикованості платника податку. Також запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, що підтверджується відповідною квитанцією (а.с.28).
24.04.2019 подано до реєстрації розрахунок коригування кількісних і вартісних показників №1 від 01.02.2019 до податкової накладної від 04.04.2019 №1, виписану на ТОВ "Харківські теплові мережі". Проте, реєстрація зазначеної податкової накладної була зупинена, на підставі вимог п.п.1.6 п. 1 Критеріїв ризикованості платника податку. Також запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, що підтверджується відповідною квитанцією та відомостями, які містяться в електронному кабінеті платника податків ТОВ "СТАН" (а.с.47-48).
Як вбачається з матеріалів справи, ТОВ "Стан" звернувся до ДФС України та ГУ ДФС у Київській області з листом від 06.02.2019 №0206-2019зв, в якому просив надати відомості щодо документів, якими б підтверджувались відомості щодо наявності критерію ризиковості платника податку за п. 1.2 Критеріїв.
Листом ГУ ДФС у Київській області від 20.02.2019 № 5797/10/10-36-07-03-06 повідомлено, що зазначений критерій вбачається з листа ГУ ДФС у Харківській області від 18.12.2018, разом з яким до ГУ ДФС у Київській області було направлено облікову картку ризикованого платника відносно ТОВ СТАН та копію протоколу допиту ОСОБА_2 , який повідомив, що не мав жодного відношення до фінансово-господарської діяльності ТОВ "СТАН", на підставі яких позивача у грудні 2018 року було включено до переліку ризикових суб`єктів господарювання (а.с.31-32).
Згідно матеріалів справи, підставою для направлення ГУ ДФС у Харківській області на адресою ГУ ДФС у Київській області облікової картки ризикованого платника відносно ТОВ СТАН став лист Слідчого управління фінансових розслідувань ГУ ДФС у Харківській області від 11.06.2018 року № 1189/20-40-23-05 ТОВ Стан (код ЄДРПОУ 24140651) 13.06.2018 внесено до облікових карток суб`єктів фіктивного підприємництва АІС СФП , ІС Податковий блок ) на підставі протоколу допиту свідка, гр. ОСОБА_4 від 17.03.2017, допитаного у кримінальному провадженні № 42016220000000825 від 12.09.2016, керівника та засновника ТОВ Стан (код ЄДРПОУ 24140651), який засвідчив, що відношення до фінансово - господарської діяльності вказаного підприємства він не має, зареєстрував підприємство за грошову винагороду без мети здійснення фінансово - господарської діяльності. Договір про визнання електронних документів він не укладав і не підписував, електронні ключі не отримував, статутні фонди не формував.
Відповідно до п.п.1.2 п. 1 Критеріїв ризиковості платника податку, платник податків відповідає критеріям ризиковості, якщо платника податку зареєстровано (перереєстровано) в органах державної реєстрації фізичними особами з подальшою передачею (оформленням) у володіння чи управління неіснуючим, померлим, безвісти зниклим особам згідно з інформацією, наявною в органах Державної фіскальної служби.
Як вбачається з матеріалів справи, ОСОБА_2 працював на посаді директора ТОВ "СТАН" 2 місяці, його було звільнено з посади - 06.04.2017, що підтверджується наказом по підприємству позивача від 05.04.2017 №5/1 (а.с.21). Водночас, згідно наказу від 05.04.2017 №6 ОСОБА_3 прийнято на себе обов`язки директора з 06.04.2017 (а.с.22).
Суд зазначає, що про зміни керівника підприємства були внесені відомості до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, що підтверджується відповідним Витягом (а.с.8-14).
Водночас, згідно листа ВРКПСУФР ГУ ДФС у Харківській області від 29.07.2019 №37627/10/20-23-13, судом встановлено, що відомості щодо вчинення кримінального правопорушення у відношенні ТОВ "СТАН" або його посадових осіб в рамках кримінального провадження №42016220000000825 від 12.09.2016, до ЄРДР не вносились. Таким чином, посадові особи та засновник ТОВ "СТАН" не являються стороною кримінального провадження №42016220000000825.
Згідно абз. 6 Порядку формування територіальними органами та структурними підрозділами ДФС переліку ризикових платників податків, затвердженого наказом ДФС України від 21.03.2018 № 144, у разі відповідності платника податків показникам, що визначені пп. 1.1-1.5 Критеріїв, таких платників податків включають до переліку ризикових платників податків відповідальні особи, яких включено до складу Комісії, протягом робочого дня на підставі даних Облікової картки (додаток 1) та згідно з Алгоритмом дій співробітників оперативних підрозділів при формуванні Облікової картки та внесенні інформації до переліку ризикових платників податків (додаток 2).
Відповідно до п.3 додатку до вказаного Порядку "Алгоритм дій співробітників оперативних підрозділів при формуванні Облікової картки та внесенні інформації до переліку ризикових платників податків", облікова картка формується в електронному вигляді у форматі Word працівником оперативного підрозділу територіального органу ДФС, який виявив суб`єкт господарювання, що відповідає Критеріям. Облікова картка роздруковується, до неї додаються копії матеріалів, що свідчать про відповідність платника податків Критеріям.
З огляду на викладене, в ході судового розгляду встановлено відсутність підстав для направлення ГУ ДФС у Харківській області на адресу ГУ ДФС у Київській області облікової картки ризикованого платника щодо ТОВ "СТАН".
Згідно ч.2 ст.77 КАС України, в адміністративних справа про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Відповідно до п. п. 1, 3 ч. 2 ст. 2 КАС України, у справах щодо оскарження рішень суб`єктів владних повноважень, суди перевіряють, зокрема, чи прийняті вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України, обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення.
Враховуючи викладене, а також те, що ГУ ДФС у Харківській області не доведено правомірності своїх дій щодо формування та надсилання облікової картки ризикового платника відносно ТОВ Стан , через що, суд дійшов висновку про задоволення позовних вимог в частині визнання протиправними дій Головного управління ДФС у Харківській області щодо направлення облікової картки ризикового платника відносно ТОВ "Стан".
Щодо позовних вимог про визнання протиправним рішення ГУ ДФС у Київській області щодо включення ТОВ "Стан" до переліку ризикових суб`єктів господарювання за ознаками пп.1.2 п. 1 Критеріїв ризиковості платника податків, а також визнання протиправним рішення ГУ ДФС у Київській області від 23.04.2019 щодо включення ТОВ "Стан" до переліку ризикових суб`єктів господарювання за ознаками пп.1.6. п. 1 Критеріїв ризиковості платника податків, суд зазначає наступне.
Відповідно пп. 1.6 п. 1 Комісії головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДФС можуть розглядати питання щодо встановлення ризиковості платника податків, а саме: платник податку зареєстрований (перереєстрований) за адресою, що знаходиться на тимчасово окупованих територіях у Донецькій та Луганській областях і тимчасово окупованій території, в розумінні Закону України "Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України"; платник податку зареєстрований платником ПДВ менше трьох місяців; платник податку - юридична особа, яка не має відкритих рахунків у банківських установах, крім рахунків в органах Державної казначейської служби України (крім бюджетних установ); платник податку, посадова особа та/або засновник якого був посадовою особою та/або засновником суб`єкта господарювання, якого ліквідовано за процедурою банкрутства протягом останніх трьох років; платником податку не подано контролюючому органу податкову звітність з податку на додану вартість за два останні звітні періоди всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та абзацу першого пункту 49.2 і пункту 49.18 статті 49 Податкового кодексу України; платником податку на прибуток не подано контролюючому органу фінансову звітність за останній звітний період всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та пункту 46.2 статті 46 Податкового кодексу України (далі - Кодекс); наявна податкова інформація, що свідчить про наявність ознак здійснення ризикових операцій платником.
Головні управління ДФС в областях, м. Києві та Офіс великих платників податків ДФС постійно обраховують та проводять моніторинг показників, визначених Листом ДФС.
Якщо виявлено, що платник податків має ознаки ризиковості згідно з пунктом 1.6 цих Критеріїв, то такий платник податків виноситься на розгляд Комісії в той самий день і вноситься до переліку ризикових платників у день проведення засідання Комісії, на якому прийнято відповідне рішення.
Інформація про внесення/виключення платника податку до/з переліку ризикових платників податків, відповідно до Критеріїв ризиковості платника податку, стає доступною платнику в Електронному кабінеті.
Відповідно п. 4 Порядку роботи комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 № 566, Комісія у своїй діяльності керується Конституцією України, законами України, указами Президента України і постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції України, Податкового кодексу України та законів України, актами Кабінету Міністрів України, іншими актами законодавства, а також цим Порядком.
Як вбачається з матеріалів справи, при отриманні від ГУ ДФС у Харківській області облікової картки ризикованого платника ТОВ "СТАН" ГУ ДФС у Київській області було прийнято рішення про внесення до реєстру ризикових платників відповідно до п.п. 1.2 Критеріїв ризиковості платника ТОВ "СТАН". Згодом позивач перестав відповідати критеріям ризиковості, що визначені у п.п. 1.2 Критеріїв ризиковості платника, що підтверджується листом ГУ ДФС у Київській області від 18.04.2019 №14739/10/10-36-21-09 (а.с.90-91).
Проте, як встановлено в ході судового розгляду справи, зняття з позивача статусу ризикового платника податку відповідно до п.п.1.2 п. 1 Критеріїв ризиковості платника, не призвело до розблокування реєстрації податкових накладних та розрахунку коригувань.
Водночас, суд зазначає, що згідно додаткових пояснень ГУ ДФС у Київській області та Витягу з протоколу засідання Комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/ розрахунку коригування в ЄРПН або відмову в такій реєстрації, по платника, які перебувають на обліку в ГУ ДФС у Київській області від 23.04.2019, Комісією прийнято рішення, яким ТОВ СТАН внесено до реєстру ризикових платників відповідно до абз.7 пп.1.6 п.1 Критеріїв ризиковості (а.с.130).
Як вбачається з пояснень представника ГУ ДФС у Київській області, наданих в письмовому відзиві на позов, підставою для прийняття такого рішення стала податкова інформація про наявність ознак здійснення ризикових операцій платником.
Проте, в ході судового розгляду відповідачами на надано належних та допустимих доказів про наявність такої інформації в податковому органі для прийняття такого рішення,.
Водночас суд зазначає, що місцем реєстрації позивача є Київська АДРЕСА_1 , зареєстрований платником ПДВ ТОВ "СТАН" з 28.03.2006, при цьому, відсутні відомості про те, що позивач не виконує свої обов`язків щодо подання податкової звітності з ПДВ та податку на прибуток, відсутні відомості, що у позивача не має відкритих рахунків, а також відсутні відомості про те, що засновник - ОСОБА_5 та директор ОСОБА_3 були посадовими особами або засновниками суб`єкта господарювання, якого ліквідовано за процедурою банкрутства протягом останніх трьох років.
Таким чином, відсутні правові підстави вважати, що позивач відповідає критеріям ризиковості, що визначені п.п.1.6 п. 1 Критеріїв ризиковості платника.
З огляду на викладене, враховуючи те, що судовим розглядом встановлено відсутність підстав для направлення ГУ ДФС у Харківській області облікової картки ризикованого платника щодо ТОВ "СТАН", а також відсутність підстав для віднесення позивача до ризикових платників податків, відповідно до п.п.1.6 п. 1 Критеріїв, суд дійшов висновку про задоволення позовних вимог в частині визнання протиправним рішення ГУ ДФС у Київській області щодо включення ТОВ "Стан" до переліку ризикових суб`єктів господарювання за ознаками пп.1.2 п. 1 Критеріїв ризиковості платника податків, а також визнання протиправним рішення ГУ ДФС у Київській області від 23.04.2019 щодо включення ТОВ "Стан" до переліку ризикових суб`єктів господарювання за ознаками пп.1.6. п. 1 Критеріїв ризиковості платника податків.
Таким чином, виходячи з положень ст. 245 КАС України, задля належного захисту прав позивача, суд вважає за необхідне зобов`язати ГУ ДФС у Київській області виключити ТОВ "Стан" (код ЄДРПОУ 24140651) з переліку ризикових платників податків.
Щодо позовних вимог про зобов`язання ДФС України зареєструвати: податкову накладну № 1 від 03.01.2019, виписану на Товариство з обмеженою відповідальністю "Ава-Капітал" (код ЄДРПОУ 38878209), датою надсилання - 29.01.2019, розрахунок коригування кількісних і вартісних показників №1 від 01.02.2019 року до податкової накладної № 1 від 02.11.2018, виписаний на Товариство з обмеженою відповідальністю "Крона- Компані" (код ЄДРПОУ 32759456), датою подання 25.02.2019 та податкову накладну №1 від 04.04.2019, виписану на Комунальне підприємство "Харківські теплові мережі", датою подання - 24.04.2019, суд зазначає наступне.
Вимоги щодо оформлення податкових накладних, їх видачі та внесення до ЄРПН встановлені ст. 201 Податкового Кодексу України
Відповідно до пункту 201.1 статті 201 ПК України, на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Пунктом 201.16 статті 201 ПК України встановлено, що реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної/розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених відповідно до пункту 74.2 статті 74 цього Кодексу.
На виконання вказаного положення ПК України постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року № 1246 затверджено Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних (далі - Порядок № 1246).
Пунктами 20 Порядку № 1246 передбачено здійснення в автоматичному режимі розшифрування та проведення перевірки поданих податкових накладних, серед іншого, на відповідність критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу.
За результатами перевірок, визначених пунктом дванадцятим Порядку №1246, податковим органом формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція). Така квитанція надсилається платнику податку в автоматичному режимі (в електронному вигляді у текстовому форматі) протягом операційного дня і є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
Положення п.п. 201.16.1 п. 201.16 ст. 201 ПК України визначають, що у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної зазначаються: а) порядковий номер та дата складення податкової накладної б) визначення критерію(їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної; в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та Вичерпний перелік документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних затверджені наказом Міністерства фінансів України від 13 червня 2017 року № 567 (у редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин) (далі - Критерії оцінки, Перелік документів).
Пунктом 6 Критеріїв оцінки визначено два критерії для проведення Моніторингу податкової накладної, при цьому за змістом пункту першого Переліку документів для кожного із критеріїв законодавцем визначено специфічний (окремий) перелік документів, які платник податків може подати податковому органу для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної.
Водночас, суд зазначає, що зі змісту п. 201.16 ПК України, Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 р. № 1246 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 26 квітня 2017 р. № 341), Регламенту комісії ДФС, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН або відмову в такій реєстрації, затвердженого наказом ДФС України від 26.06.2017 № 450, повноваженнями щодо реєстрації податкових накладних, входить до компетенції ДФС України.
З огляду на наведене, враховуючи те, що судом визнано протиправним рішення ГУ ДФС у Київській області щодо включення ТОВ "Стан" до переліку ризикових суб`єктів господарювання за ознаками пп.1.2 п. 1 Критеріїв ризиковості платника податків, а також рішення ГУ ДФС у Київській області від 23.04.2019 щодо включення ТОВ "Стан" до переліку ризикових суб`єктів господарювання за ознаками пп.1.6. п. 1 Критеріїв ризиковості платника податків, суд дійшов висновку, що позовні вимоги про зобов`язання ДФС України зареєструвати податкову накладну № 1 від 03.01.2019, виписану на Товариство з обмеженою відповідальністю "Ава-Капітал" (код ЄДРПОУ 38878209), датою надсилання - 29.01.2019, розрахунок коригування кількісних і вартісних показників №1 від 01.02.2019 року до податкової накладної № 1 від 02.11.2018, виписаний на Товариство з обмеженою відповідальністю "Крона- Компані" (код ЄДРПОУ 32759456), датою подання 25.02.2019 та податкову накладну №1 від 04.04.2019, виписану на Комунальне підприємство "Харківські теплові мережі", датою подання - 24.04.2019, підлягають задоволенню.
Таким чином, позов ТОВ "СТАН" про визнання протиправними рішень та зобов`язання вчинити певні дії, підлягає задоволенню в повному обсязі.
Судові витрати підлягають розподілу відповідно до положень ст. 139 КАС України.
Керуючись ст. ст. 2, 6-11, 14, 77, 139, 243-246, 250, 255, 295, 297 КАС України, суд, -
В И Р І Ш И В:
Позов Товариства з обмеженою відповідальністю "СТАН" до Головного управління ДФС у Харківській області, Головного управління ДФС у Київській області, Державної фіскальної служби України про визнання протиправними рішень та зобов`язання вчинити певні дії - задовольнити в повному обсязі.
Визнати протиправними дії Головного управління ДФС у Харківській області щодо направлення облікової картки ризикового платника відносно Товариства з обмеженою відповідальністю "Стан" (код ЄДРПОУ 24140651).
Визнати протиправним рішення Головного управління ДФС у Київській області щодо включення Товариства з обмеженою відповідальністю "Стан" (код ЄДРПОУ 24140651) до переліку ризикових суб`єктів господарювання за ознаками пп.1.2 п. 1 Критеріїв ризиковості платника податків.
Визнати протиправним рішення Головного управління ДФС у Київській області від 23.04.2019 щодо включення Товариства з обмеженою відповідальністю "Стан" (код ЄДРПОУ 24140651) до переліку ризикових суб`єктів господарювання за ознаками пп.1.6. п. 1 Критеріїв ризиковості платника податків.
Зобов`язати Головне управління ДФС у Київській області виключити Товариство з обмеженою відповідальністю "Стан" (код ЄДРПОУ 24140651) з переліку ризикових платників податків.
Зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати податкову накладну № 1 від 03.01.2019, виписану на Товариство з обмеженою відповідальністю "Ава-Капітал" (код ЄДРПОУ 38878209), датою надсилання - 29.01.2019.
Зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати розрахунок коригування кількісних і вартісних показників №1 від 01.02.2019 року до податкової накладної № 1 від 02.11.2018, виписаний на Товариство з обмеженою відповідальністю "Крона- Компані" (код ЄДРПОУ 32759456), датою подання 25.02.2019.
Зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати податкову накладну №1 від 04.04.2019, виписану на Комунальне підприємство "Харківські теплові мережі", датою подання - 24.04.2019.
Стягнути з Головного управління ДФС у Харківській області за рахунок бюджетних асигнувань витрати по оплаті судового збору на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "СТАН" (код ЄДРПОУ 24140651, поштовий індекс 07300, Київська область, м. Вишгород, вул. Кургузова, буд. 6 А) у розмірі 1921 грн. (одна тисяча дев`ятсот двадцять одна гривня).
Стягнути з Головного управління ДФС у Київській області за рахунок бюджетних асигнувань витрати по оплаті судового збору на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "СТАН" (код ЄДРПОУ 24140651, поштовий індекс 07300, Київська область, м. Вишгород, вул. Кургузова, буд. 6 А) у розмірі 3842 грн. (три тисячі вісімсот сорок дві гривні).
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку до Другого апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Повний текст рішення складено 16 серпня 2019 року.
Суддя Мар`єнко Л.М.
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 07.08.2019 |
Оприлюднено | 18.08.2019 |
Номер документу | 83680928 |
Судочинство | Адміністративне |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні