Ухвала
від 14.08.2019 по справі 755/2866/19
ДНІПРОВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

Справа №:755/2866/19

1кс/755/5919/19

У Х В А Л А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"14" серпня 2019 р. слідчий суддя Дніпровського районного суду м. Києва ОСОБА_1 , секретар судового засідання ОСОБА_2 , розглянувши клопотання слідчої з ОВС четвертого слідчого відділу розслідування кримінальних проваджень СУ ФР ГУ ДФС у м. Києві ОСОБА_3 про тимчасовий доступ до речей і документів в кримінальному провадженні внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 32017100000000168 від 18 грудня 2017 року за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 3 ст. 212, ч. 1 ст. 205, ч. 2 ст. 15 ч. 5 ст. 191 КК України,

в с т а н о в и в:

слідча з ОВС четвертого слідчого відділу розслідування кримінальних проваджень СУ ФР ГУ ДФС у м. Києві ОСОБА_3 , за погодженням з прокурором відділу прокуратури міста Києва ОСОБА_4 , звернулась до слідчого судді з клопотанням про тимчасовий доступ до документів, які перебувають у володінні Військової частиною НОМЕР_1 (ЄДРПОУ НОМЕР_2 ), що знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 , які стосуються тендерних операцій та фінансово-господарських взаємовідносин Військової частиною НОМЕР_1 з ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 », з можливістю вилучення їх оригіналів.

Мотивуючи клопотання, слідчий посилається на те, що службові особи ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » у період 2015-2017 років здійснювало реалізацію продукції військово-технічного призначення (мікросхеми, лампи, генераторні лампи, розрядники, транзистори, запобіжники, перемикачі, конденсатори, реле та інші запчастини для авіаційної та військової техніки) на державні оборонні підприємства: ІНФОРМАЦІЯ_3 , ДП « ІНФОРМАЦІЯ_4 », ДП « ІНФОРМАЦІЯ_5 », ДП « ІНФОРМАЦІЯ_6 », ДП « ІНФОРМАЦІЯ_7 », ДП « ІНФОРМАЦІЯ_8 » та інші, які виступали замовником тендерних торгів, при цьому при здійсненні безтоварних операцій незаконно сформували податковий кредит з податку на додану вартість від підприємств з ознаками фіктивності, а саме: ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_9 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_10 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_11 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_12 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_13 », в порушення п. 198.1, п. 198.2, п. 198.3 ст. 198, Податкового кодексу України, в результаті чого ухилились від сплати податків до Державного бюджету України на загальну суму 4850632 грн, що підтверджується висновком експертного дослідження судового експерта №1-14/12/2014 від 14 грудня 2017 року.

Крім того, під час досудового розслідування кримінального провадження встановлено, що 24 листопада 2017 року підприємство ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » перереєстровано на ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_14 . Під час допиту останнього встановлено, що ОСОБА_5 , діючи умисно та протиправно, за попередньою змовою із невстановленими слідством особами, з метою перереєстрації на своє ім`я юридичної особи ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 », знаходячись у м. Києві, у листопаді 2017 року вніс в документи, які відповідно до закону подаються для проведення державної реєстрації юридичної особи, завідомо неправдиві відомості. Відомості про вказане кримінальне правопорушення внесено до ЄРДР за ознаками кримінального правопорушення передбаченого ч. 2 ст. 205-1 КК України. За результатами проведення досудового розслідування ОСОБА_5 пред`явлено підозру про вчинення кримінального правопорушення передбаченого ч. 2 ст. 205-1 КК України. Матеріали за обвинуваченням ОСОБА_5 спрямовані до суду.

09 листопада 2018 року Печерським районним судом м. Києва розглянуто кримінальне провадження по обвинуваченню ОСОБА_5 , у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 205-1 КК України та ухвалено вирок, яким ОСОБА_5 визнано винним у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 205-1 КК України.

Крім того, встановлено, що невстановлені особи, після перереєстрації підприємства ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » на ім`я підставної особи, а саме з 24 листопада 2017 року, здійснювали ризикові операції направлені на заволодіння державними коштами та їх подальшу легалізацію.

Під час досудового розслідування також встановлено, що ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » стало переможцем тендеру на поставку в адресу Військової частини А0215 електронних пристроїв, а саме: лампи та пристрої надвисокочастотного діапазону (лот. №1 УВИ-37 або еквівалент (31710000-6. Електронне обладнання)) в кількості 2 шт., відповідно до договору №460/17 від 18 грудня 2017 року, продавець (постачальник): ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 »; лампи та пристрої надвисокочастотного діапазону (лот. №2 КУ-339ББ1 або еквівалент (31710000-6. Електронне обладнання)) в кількості 3 шт., відповідно до договору №461/17 від 18 грудня 2017 року, продавець (постачальник): ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 »; лампи та пристрої надвисокочастотного діапазону (лот. №5 УВИ-38 або еквівалент (31710000-6. Електронне обладнання)) в кількості 1 шт., відповідно до договору №475/17 від 19 грудня 2017 року, продавець (постачальник): ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » та лампи і пристрої надвисокочастотного діапазону (лот. №6 КИУ-70 або еквівалент (31710000-6. Електронне обладнання)) в кількості 1 шт., відповідно до договору №477/17 від 20 грудня 2017 року, продавець (постачальник): ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 ». Загальна сума тендеру 7770000 грн, а строк поставки обладнання встановлено до 20 грудня 2017 року.

Згідно наявних сертифікатів, виробником продукції (електронного обладнання) є підприємства Російської Федерації ОАО НПП « ІНФОРМАЦІЯ_15 » (м.Саратов), ПАО « ІНФОРМАЦІЯ_16 » (м. Ростов-на-Дону), ОАО НПП « ІНФОРМАЦІЯ_17 » (м. Саратов). Однак, підприємство ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » не є імпортером та згідно реєстру податкових накладних у підприємства ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » відсутнє документальне підтвердження придбання вказаного електронного обладнання.

Крім того, згідно відповіді Департаменту моніторингу доходів та обліково-звітних систем ДФС України №35553/7/99-99-07-03-02-17 від 20 грудня 2017 року, відомостей щодо митного оформлення імпортних операцій по наступним товарам: лампи та пристрої надвисокочастотного діапазону УВИ-37, КУ-339ББ1, ГМИ-42Б, УВ-67, УВИ-38, КИУ-70 у період з 01 січня 2015 року по 13 грудня 2017 року не виявлено.

У той же час 20 грудня 2017 року ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » здійснено поставку вказаного обладнання на адресу Військової частини НОМЕР_3 , яка в свою чергу 28 грудня 2017 року здійснило розрахунок з ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 », які ймовірно в подальшому були легалізовані невстановленими особами у готівку.

Крім того, досудовим розслідуванням встановлено, що особи, які задіяні в злочинній схемі кримінального правопорушення, діючи умисно та протиправно, з метою прикриття незаконної діяльності, здійснили державну реєстрацію (перереєстрацію) на ім`я ОСОБА_6 , суб`єкта підприємницької діяльності (юридичну особу), а саме: ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (ЄДРПОУ НОМЕР_4 ), для подальшого використання направленого на прикриття незаконної діяльності, шляхом використання реквізитів підконтрольного підприємства - ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 », здійснили замах на заволодіння державних коштів в особливо великих розмірах під час виконання «Річного плану закупівель на 2018 рік».

14 березня 2018 року особи, які задіяні в злочинній схемі кримінального правопорушення, перереєстрували підприємство ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » на ОСОБА_6 , з метою уникнення від відповідальності та з умислом на заволодіння державних коштів в особливо великих розмірах, шляхом використання реквізитів вказаного підприємства для участі у тендері на поставку військового обладнання.

Вказаними особами подано документи на участь у тендері, який проведений Військовою частиною А 0215. За результатами розгляду пропозицій, за процедурою «відкриті торги» в інтересах ІНФОРМАЦІЯ_18 (Військова частина А 0215), тендерним комітетом Військової частини А 0215 акцептовано цінові пропозиції ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » на загальну суму 949000 грн, щодо закупівлі військового майна - лампи ГИ-5Б у кількості 4 штук за №1006, №121, №1021, №282, яке постачатиметься в рамках укладеного договору №71/18 від 04 травня 2018 року.

Під час досудового розслідування 04 червня 2018 року, 28 та 31 січня 2019 року допитано як свідка директора та засновника ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » ОСОБА_6 , який показав, що до підприємства ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » жодного відношення він не має, керівником, засновником, співробітником вказаного підприємства ніколи не являвся. Від імені підприємства ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » не здійснював фінансово-господарської діяльності та не мав наміру здійснювати. Статутний фонд вказаного підприємства не формував, підприємство не купував, розрахункові рахунки в банківських установах не відкривав, печатку підприємства та будь які інші статутні документи підприємства не отримував, не формував та не підписував. Довіреності на право здійснення діяльності підприємства не надавав, угод, договорів або інші фінансових документів не підписував та не формував.

Крім того в матеріалах провадження наявна нотаріально засвідчена заява ОСОБА_6 про те, що останній не має ніякого відношення до господарської діяльності ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 ».

Встановлено, що ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » стало переможцем тендеру на поставку в адресу Військової частини А0215 електронних пристроїв, а саме: електронне обладнання (код за ДК021:2015 31710000-6 Електронне обладнання) лот №10 Лампи ГИ-5Б, відповідно до договору №71/18 від 04 травня 2018 року, продавець (постачальник): ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 ».

Згідно наявних документів, виробником продукції (електронного обладнання) - Лампи ГИ-5Б є підприємства Російської Федерації ВАТ « ІНФОРМАЦІЯ_15 » ( АДРЕСА_2 ). Однак, підприємство ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » не являється суб`єктом зовнішньоекономічної діяльності та не виступає імпортером, тобто здійснити ввезення вказаної продукції на митну територію України фактично не міг.

В свою чергу, проведеним аналізом аналітично-інформаційних баз даних «Податковий блок» та реєстру податкових накладних встановлено, що документально ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » відображає отримання продукції (електронного обладнання) - Лампи ГИ-5Б від суб`єкта господарської діяльності, що має ознаки фіктивності, а саме: ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_19 » (ЄДРПОУ НОМЕР_5 ), який також не являється суб`єктом зовнішньоекономічної діяльності та не виступає імпортером, тобто здійснити ввезення вказаної продукції на митну територію України фактично не міг.

Далі проведеним аналізом аналітично-інформаційних баз даних щодо встановлення ланцюгу від покупця до постачальника по продукції (електронного обладнання) - Лампи ГИ-5Б встановлено, що ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_19 » відображає отримання продукції (електронного обладнання) - Лампи ГИ-5Б від суб`єкта господарської діяльності, що також має ознаки фіктивності, а саме: ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_20 » (ЄДРПОУ НОМЕР_6 ), який також в свою чергу не являється суб`єктом зовнішньоекономічної діяльності та не виступає імпортером, не являється виробником продукції та не відображає придбання від будь якого суб`єкта господарювання вказаних Ламп ГИ-5Б, тобто здійснити їх придбання, виготовлення та ввезення вказаної продукції на митну територію України фактично не міг.

Так, матеріалами провадження встановлено, що ІНФОРМАЦІЯ_3 за результатами тендерних операцій, відображаючи придбання товарно-матеріальних цінностей, електронного обладнання: лампи ГИ-5Б у кількості 4 штук за №1006, №121, №1021, №282 у суб`єкта підприємницької діяльності, що має ознаки фіктивності - ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 », вчинили протиправні дії направлені на заволодіння державними коштами в особливо великих розмірах.

26 липня 2018 року на виконання ухвали слідчого судді здійснено тимчасовий доступ до речей та документів Військової частини НОМЕР_1 , однак за результатами тимчасового доступу не здійснено вилучення тендерної документації.

За вказаним фактом розпочато кримінальне провадження № 32017100000000168 від 18 грудня 2017 року за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 3 ст. 212, ч. 1 ст. 205, ч. 2 ст. 15 ч. 5 ст. 191 КК України, про що внесено відповідні відомості до Єдиного реєстру досудових розслідувань.

В обґрунтування клопотання, слідча посилається на те, що зазначені документи необхідні для встановлення обставин досудового розслідування, що полягають у підтвердженні чи спростуванні реальності здійснення фінансово-господарської діяльності.

Відповідно до ч. 2 ст. 163 КПК України судове засідання проводиться без виклику представника Військової частиною НОМЕР_1 , у володінні яких знаходяться речі і документи, з наведених слідчим підстав.

Вивчивши клопотання, додані до нього документи, витяг з Єдиного реєстру досудових розслідувань щодо кримінального провадження, слідчий суддя дійшов такого висновку.

Згідно ч. 1 ст. 160 КПК України сторони кримінального провадження мають право звернутися до слідчого судді під час досудового розслідування чи суду під час судового провадження із клопотанням про тимчасовий доступ до речей і документів, за винятком зазначених у ст. 161 цього Кодексу. Слідчий має право звернутися із зазначеним клопотанням за погодженням з прокурором.

Для досягнення повноти, всебічності та неупередженості розслідування вищезазначеного факту, зокрема для отримання відомостей, що є необхідними для з`ясування всіх обставин справи у даному провадженні є потреба у наданні тимчасового доступу до документів.

Враховуючи наявністьдостатніх підставвважати,що зазначенідокументи знаходятьсяу Військовоїчастиною НОМЕР_1 ,та маютьсуттєве значеннядля встановленняважливих обставину кримінальномупровадженні,з урахуваннямможливості використатияк доказвідомості,що містятьсяу нихі відсутність можливості іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою зазначених документів, слідчий суддя приходить до висновку про обґрунтованість клопотання та необхідність його часткового задоволення.

Згідно п. 1 ч. 1 ст. 164 КПК України в ухвалі слідчого судді, суду про тимчасовий доступ до речей і документів має бути зазначено, зокрема, прізвище, ім`я, та по батькові особи, якій надається право тимчасового до речей і документів.

У клопотанні слідчий просить надати тимчасовий доступ, зокрема, співробітникам СУ ФР ГУ ДФС у Вінницькій області в порядку надання відповідної постанови, без зазначення їх прізвищ, імен, та по батькові, що не відповідає вимогам КПК України.

Враховуючи викладене, у задоволенні клопотання в частині надання тимчасового доступу співробітникам СУ ФР ГУ ДФС у Вінницькій області в порядку надання відповідної постанови, слід відмовити.

На підставі викладеного та керуючись ст. 131-132, 159-166, 309, 310, 395 КПК України, слідчий суддя

п о с т а н о в и в:

клопотання задовольнити частково.

Надати у розпорядження (забезпечити) слідчій з ОВС четвертого слідчого відділу розслідування кримінальних проваджень СУ ФР ГУ ДФС у м. Києві ОСОБА_3 , слідчим СВ РОВКП СУ ФР ГУДФС у м. Києві ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , оперуповноваженому ОУ ГУ ДФС у м. Києві ОСОБА_13 право тимчасового доступу до документів, що перебувають у володінні Військової частини НОМЕР_1 (ЄДРПОУ НОМЕР_2 ), що знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 , які стосуються тендерних операцій та фінансово-господарських взаємовідносин Військової частиною НОМЕР_1 з ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (ЄДРПОУ НОМЕР_7 ) та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (ЄДРПОУ НОМЕР_4 ), а саме:

фінансово-господарські договори, які свідчать про факт укладення їх між товариствами та надають можливість встановлення суб`єктів, які можуть бути причетними до вчинення кримінального правопорушення, дати укладення, предмет, період дії, місце, права та обов`язки сторін, встановлення відтисків печаток, підписів осіб, які їх укладали, з метою проведення експертиз;

специфікації до договорів, які свідчать про ідентифікаційні ознаки ТМЦ, робіт (послуг), відповідність ТМЦ до державних стандартів якості, встановити відтиски печаток, підписів осіб, які укладали фінансово-господарські договори;

податкові накладні, які свідчать про правомірність формування податкового кредиту та містять відомості про особу, яка підписала податкові накладні, відтиски печаток, відповідність отриманих ТМЦ, виконаних робіт, наданих послуг;

рахунки-фактури, що свідчать про найменування ТМЦ, виконаних робіт, наданих послуг, час, суму, обсяг фінансово-господарських операцій, містять реквізити СГД і підписи осіб;

акти прийому-передачі (виконаних робіт), які свідчать про безпосереднє виконання та прийняття ТМЦ, роботи (послуги), згідно фінансово-господарських договорів, час, місце, об`єкт, обсяг та їх вартість;

товарно-транспортні накладні, які свідчать про факт відвантаження й місце зберігання ТМЦ, час, місце завантаження та відвантаження ТМЦ, інформацію про постачальника, перевізника та особу, яка безпосереднє приймала ТМЦ, обсяг, вартість ТМЦ згідно фінансово-господарських документів;

сертифікати якості (відповідності), експертні, лабораторні висновки на придбані ТМЦ, які свідчать про виробника, дату виробництва, якість (відповідність) ТМЦ державним стандартам якості (відповідності) придбаних підприємством, відповідно до фінансово-господарських договорів між підприємствами;

паспорти на придбану продукцію з всіма наявними додатками;

договори та первинні бухгалтерські документи про подальший рух товарів, виконання робіт, надання послуг, які свідчать про факт продажу (передачі) ТМЦ, виконання робіт, надання послуг, кому відвантажувались ТМЦ, надавались послуги, для кого виконувались роботи, час, місце, та обсяги виконаних операцій підприємством, відповідно до фінансово-господарських договорів;

тендерна документація з усіма додатками, що свідчить про проведені процедури державних закупівель, з вилученням оригіналів даних документів.

В іншій частині у задоволені клопотання - відмовити.

Строк дії ухвали, не може перевищувати одного місяця з дня її постановлення.

Роз`яснити, особі, яка зазначена в ухвалі слідчого судді про тимчасовий доступ до речей і документів, як володілець речей або документів, що тимчасовий доступ до речей і документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомитися з ними, зробити їх копії, з використанням копіювальної техніки, електронних засобів володільця (за його згодою) або копіювальної техніки, електронних засобів особи, яка пред`являє ухвалу про тимчасовий доступ до речей і документів та, у разі прийняття відповідного рішення слідчим суддею, вилучити їх (здійснити їх виїмку).

Особа, яка зазначена в даній ухвалі слідчого судді, як володілець речей або документів, зобов`язана надати тимчасовий доступ до зазначених речей і документів вказаній особі за умови пред`явлення копії цього судового рішення.

Особа, яка пред`являє ухвалу про тимчасовий доступ до речей і документів, зобов`язана залишити володільцю речей і документів опис речей і документів, які були вилучені на виконання ухвали слідчого судді, або ж на вимогу останнього залишено копію вилучених документів.

У разі невиконання ухвали про тимчасовий доступ до речей і документів слідчий суддя, суд за клопотанням сторони кримінального провадження, якій надано право на доступ до речей і документів на підставі ухвали, має право постановити ухвалу про дозвіл на проведення обшуку згідно з положеннями КПК України з метою відшукання та вилучення зазначених речей і документів.

Ухвала оскарженню не підлягає, однак заперечення проти неї можуть бути подані під час підготовчого провадження в суді.

Слідчий суддя: ОСОБА_1

СудДніпровський районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення14.08.2019
Оприлюднено21.02.2023
Номер документу83694255
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів

Судовий реєстр по справі —755/2866/19

Ухвала від 14.08.2019

Кримінальне

Дніпровський районний суд міста Києва

Левко В. Б.

Ухвала від 14.08.2019

Кримінальне

Дніпровський районний суд міста Києва

Левко В. Б.

Ухвала від 14.08.2019

Кримінальне

Дніпровський районний суд міста Києва

Левко В. Б.

Ухвала від 25.02.2019

Кримінальне

Дніпровський районний суд міста Києва

Левко В. Б.

Ухвала від 25.02.2019

Кримінальне

Дніпровський районний суд міста Києва

Левко В. Б.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні