Рішення
від 14.08.2019 по справі 520/5110/19
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

 Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710 Р І Ш Е Н Н Я І М Е Н Е М   У К Р А Ї Н И 14 серпня 2019 р.                                                                                     № 520/5110/19 Харківський окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді - Тітова О.М., за участю секретаря судового засідання - Ломаги А.А., представника позивача - Омельницької Т.В., представника відповідача - Шамілової Л. Ш., розглянувши у відкритому судовому засіданні в порядку загального позовного провадження адміністративну справу за позовом Об'єднання підприємств електротехнічна корпорація "ЕЛКОР" до  Головного управління ДФС у Харківській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень, - В С Т А Н О В И В :           Позивач звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з позовом до Головного управління ДФС у Харківській області, в якому просить суд: визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення - рішення ГУДФС у Харківській області: -          №00000741412 від 14 травня 2019 року (форма «Р») про збільшення ОБ'ЄДНАННЮ ПІДПРИЄМСТВ ЕЛЕКТРОТЕХНІЧНА КОРПОРАЦІЯ «ЕЛКОР» (код 30287744) суми грошового зобов'язання із податку на додану вартість на суму 23250,00 грн. та нарахування штрафних (фінансових) санкцій (штрафу) в сумі 5 812,50 грн., а всього на загальну суму 29 062,50 грн; -          №00000731412 від 14 травня 2019 року (форма «Р») про збільшення ОБ'ЄДНАННЮ ПІДПРИЄМСТВ ЕЛЕКТРОТЕХНІЧНА КОРПОРАЦІЯ «ЕЛКОР» (код 30287744) суми грошового зобов'язання із податку на прибуток підприємств на суму 269963,00 грн. та нарахування штрафних (фінансових) санкцій (штрафу) в сумі 67 490,75 грн., а всього на загальну суму 337 453,75 грн; -          №00000751412 від 14 травня 2019 року (форма «В4») про зменшення ОБ'ЄДНАННЮ ПІДПРИЄМСТВ ЕЛЕКТРОТЕХНІЧНА КОРПОРАЦІЯ «ЕЛКОР» (код 30287744) суми від'ємного значення суми податку на додану вартість за вересень 2019 року (податкова декларація №9227672892 від 18.10.2018р.) на суму 2 142 419,00 грн. В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що при проведенні перевірки контролюючим органом та при оформленні її результатів мало місце не дотримання вимог податкового законодавства, висновки акту перевірки є неправомірними, а оскаржувальні податкові повідомлення-рішення прийняті  з порушенням норм діючого законодавства України, що є підставою для їх скасування. Відповідач проти позову заперечував, згідно наданого до суду відзиву на позов просив суд відмовити в задоволенні позовних вимог у повному обсязі  та зазначивши, що оскаржувальні в даній справі податкові повідомлення-рішення  є законними та обґрунтованими, винесеним відповідно до чинного законодавства, а позовні вимоги позивача є безпідставними та не підлягають задоволенню. Ухвалою Харківського окружного адміністративного суду від 27.05.2019 р. відкрито провадження у даній справі за правилами загального позовного провадження та призначено підготовче засідання. Протокольною ухвалою від 17.07.2019 року закрито підготовче провадження та справа призначена до судового розгляду по суті на 14.08.2019 о 15:30. Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав в повному обсязі, просив їх задовольнити, посилаючись на доводи, викладені в позовній заяві. Представник Головного управління ДФС у Харківській області в судовому засіданні проти позову заперечував та просив відмовити у його задоволенні. Суд, дослідивши матеріали справи,  заслухавши пояснення представників сторін, оцінивши наявні в матеріалах справи докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на повному, всебічному і об'єктивному розгляді в судовому засіданні всіх обставин справи в їх сукупності, вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню, виходячи з наступного. Як вбачається з матеріалів справи, ГУ ДФС у Харківській області проведено документальну позапланову виїзну перевірку Об'єднання підприємств електротехнічна корпорація "ЕЛКОР" з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 01.10.2016 по 30.09.2018. За результатами перевірки було складено Акт № 1185/20-40-14-12-09/30287744 від 11.04.2019 р., яким встановлено порушення: -  п.п. 134.1 п.134.1 ст. 134 Податкового кодексу України, в результаті чого занижено суму податку на прибуток всього в сумі 269   963,10 грн., в том числі за 1 квартал 2018 року на суму 269   963,10 грн. - п. 198.1, п. 198.2, п.198.3 ст. 198, п. 201.1, п.201.7 ст. 201 Податкового кодексу України, в результаті чого завищено податковий кредит на загальну суму ПДВ 2   165   669,40 грн. в тому числі за лютий 2018 року на суму 1   166   645,00 грн., за березень 2018 року на суму 999   024,40 грн., що призвело до заниження суми податку на додану вартість, що підлягає сплаті (перерахуванню)  до бюджету за  вересень 2018 року в розмірі 23   250,00 грн., та  завищення суми від'ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного періоду на суму 2   142   419,00 грн. за вересень 2018 року. Позивач не погодився із висновками Відповідача щодо встановлених порушень, надавши 25.04.2019р. за вих. №202 письмові заперечення на Акт перевірки, а також первинні документи на їх обґрунтування. Листом від 10.05.2019р. за вих. №22869/10/20-40-14-12-15 Відповідач повідомив Позивача про розгляд заперечень на Акт перевірки, зазначивши що його висновки залишаються без змін. З вказаного акту перевірки вбачається, що підставою для зафіксованих порушень слугував висновок податкового органу про нереальність здійснення господарських операцій між позивачем та його контрагентами. На підставі Акту № 5№ 1185/20-40-14-12-09/30287744 від 11.04.2019р Головним управлінням ДФС у Харківській області були прийнятті податкові повідомлення - рішення: - №00000741412 від 14 травня 2019 року (форма «Р») про збільшення Позивачу суми грошового зобов'язання із податку на додану вартість  на суму 23 250,0  грн. та нарахування штрафних (фінансових) санкцій (штрафу) в сумі 5   812,50 грн., а всього на загальну суму  29   062,50  грн. - №00000731412 від 14 травня 2019 року (форма «Р») про збільшення Позивачу суми грошового зобов'язання із податку на  прибуток підприємств на суму 269   963,00  грн. та нарахування штрафних (фінансових) санкцій (штрафу) в сумі 67   490,75 грн., а всього на загальну суму  337   453,75  грн. - №00000751412 від 14 травня 2019 року (форма «В4») про зменшення Позивачу суми від'ємного значення суми податку на додану вартість  за вересень 2019 року (податкова декларація №9227672892 від 18.10.2018р.) на суму 2   142   419,00 грн. Не погоджуючись із вищезазначеним рішенням суб'єкта владних повноважень, позивач звернувся до суду із даним позовом. Як було встановлено під час розгляду справи з пояснень представника позивача та підтверджується матеріалами справи, 29.01.2018р. між Об'єднанням підприємств Електротехнічна корпорація «ЕЛКОР» та Товариством з обмеженою відповідальністю «ЛІДЕР ТОРГ А»  (код 41679460)  укладений Договір купівлі-продажу №2901/18, за умовами якого продавець зобов'язується передати, а покупець прийняти і оплатити  комплектуючі вироби та матеріали для виробництва обладнання низької напруги (п.1.1.). Загальна вартість договору буде складатися з вартості партій товару, оформлених до постачання у формі  специфікацій, які є невід'ємною частиною договору (п.1.2.). Номенклатура, кількість та вартість одиниці товару, що передається визначається у специфікаціях, які є невід'ємною частиною договору. Посилання у рахунках та видаткових накладних на договір є обов'язковим (п.1.3.). Термін дії договору визначений п.5.2. – починає свій перебіг у момент, визначений п.5.1. (з моменту підписання сторонами та скріплення печатками) і закінчується після повного виконання сторонами своїх зобов'язань з постачання та розрахунків, а в частині гарантійних зобов'язань – до закінчення терміну їх дії. До договору між сторонами складені  Специфікація №1 від 29.01.2018р. на суму 3   012   396,00 грн., в т.ч. ПДВ – 502 066,00 грн., Специфікація №2 від 05.02.2018р. на суму 2   981   750,40 грн.  в т.ч. ПДВ – 496   958,40 грн.. Згідно визначень Специфікації №1 – строк поставки – протягом 7 тижнів з моменту підписання специфікації; умови оплати – відстрочка платежу 30 банк. днів з моменту поставки. При наявності фінансування у Покупця можливі варіанти часткової або повної 100% п/оплати. Згідно визначень Специфікації №2 – строк поставки – протягом 6-8 тижнів з моменту підписання специфікації; умови оплати – відстрочка платежу 30 банк. днів з моменту поставки. При наявності фінансування у Покупця можливі варіанти часткової або повної 100% п/оплати. Пунктом 2.1. договору встановлено, що продавець зобов'язаний передати товар Покупцю на умовах та в строки, які указуються в специфікаціях, забезпечити покупця інструкцією з експлуатації (використання) товару та надати Покупцеві необхідні документи на якість товару. Пунктом 2.2. договору встановлено, що покупець зобов'язаний  сплатити 100% вартість товару  на умовах, визначених у специфікаціях, прийняти товар на умовах поставки: EXW м. Харків. Пунктом 2.3. договору встановлено, що  прийомка товару по кількості проводиться покупцем  під час завантаження, за адресою продавця, по якості  - при проведенні вхідного контролю на виробництві покупця. Пунктом 4.1. договору встановлено, що оплата товару здійснюється покупцем за умовами цього договору та у визначений в  п.2.2 строк шляхом  перерахування коштів на банківський рахунок продавця. На виконання  Специфікації №1 від 29.01.2018р. Товариством з обмеженою відповідальністю «ЛІДЕР ТОРГ А»  на адресу Об'єднання підприємств електротехнічна корпорація «ЕЛКОР»  передано наступні обладнання та товар: 1) 06.03.2018р. за видатковою накладною №ВН2901-311/1 на суму 1   003   656,00 грн. в т.ч. ПДВ – 167   276,00 грн. Транспортування виконане автомобілем ГАЗ 3302 02, держ. №АХ 71-54 СХ (свідоцтво про реєстрацію ТЗ САО564239 видане 25.01.2013р. ВРЕВ №1 ГУМВСУ м. Харків)  згідно із ТТН №311 від 06.03.2018р. та  подорожнім листом №30 518812 від 06.03.2018р., виданим водію Сіліну Михайлу Васильовичу (посвідчення водія КІА №647529 видане 06.12.2005р. МРЕВ Мерефа). Товар оприбуткований згідно прибуткового ордеру №000055м від 06.03.2018р. 2) 12.03.2018р. за видатковою накладною №ВН2901-319/1 на суму 999   247,20 грн. в т.ч. ПДВ – 165   541,20,00 грн. Транспортування виконане автомобілем ГАЗ 3302 02, держ. №АХ 71-54 СХ  згідно із ТТН №322 від 15.03.2018р. та подорожнім листом №33 518816 від 15.03.2018р. Товар оприбуткований згідно прибуткового ордеру №000056к від 15.03.2018р. 3) 14.03.2018р. за видатковою накладною №ВН2901-320/1 на суму 1   009 492,80 грн. в т.ч. ПДВ - 168   248,80 грн. Транспортування виконане автомобілем ГАЗ 3302 02, держ. №АХ 71-54 СХ  згідно із ТТН №322 від 15.03.2018р. та подорожнім листом №37 518819 від 20.03.2018р.Товар оприбуткований згідно прибуткового ордеру №000057к від 15.03.2018р. На виконання  Специфікації №2 від 05.02.2018р. Товариством з обмеженою відповідальністю «ЛІДЕР ТОРГ А» на адресу Об'єднання підприємств електротехнічна корпорація «ЕЛКОР»  передано наступні обладнання та товар: 1) 15.03.2018р. за видатковою накладною №ВН2901-322/1 на суму 979 840,80 грн. в т.ч. ПДВ - 163   306,80 грн. Транспортування виконане автомобілем ГАЗ 3302 02, держ. №АХ 71-54 СХ  згідно із ТТН №322 від 15.03.2018р.  Товар оприбуткований згідно прибуткового ордеру №000058к від 15.03.2018р. 2) 19.03.2018р. за видатковою накладною №ВН2901-341/1 на суму 1   013 724,00 грн. в т.ч. ПДВ – 168   954,00 грн. Транспортування виконане автомобілем ГАЗ 3302 02, держ. №АХ 71-54 СХ  згідно із ТТН №343 від 20.03.2018р.  Товар оприбуткований згідно прибуткового ордеру №000094мм від 20.03.2018р. 3) 20.03.2018р. за видатковою накладною №ВН2901-343/1 на суму 988   185,60 грн. в т.ч. ПДВ – 164   697,60 грн. Транспортування виконане автомобілем ГАЗ 3302 02, держ. №АХ 71-54 СХ  згідно із ТТН №343 від 20.03.2018р.  Товар оприбуткований згідно прибуткового ордеру №000059к від 20.03.2018р.           Надходження товарів (обладнання) від - ТОВ «ЛІДЕР ТОРГ А»  (код 41679460)  за договором №2901/18 із специфікаціями №1 -2, в бухгалтерському обліку Об'єднання підприємств електротехнічна корпорація «ЕЛКОР» відображено по рахунку 63/1/1 та підтверджується даними руху за цим бухгалтерським рахунком.           Оплата вартості отриманого від Товариства з обмеженою відповідальністю «ЛІДЕР ТОРГ А» обладнання проведена в безготівковому порядку в сумі 599   414,64 грн.  на банківський рахунок №26007023062386 в ПАТ «СБЕРБАНК» у відповідності до розділу «Місцезнаходження і реквізити сторін» Договору купівлі-продажу №2901/18 від 29 січня 2018 року наступними платіжними дорученнями:№1270 від 27.04.2018р. на суму 101   372,40 грн., №1271 від 27.04.2018р. на суму 98   818,56 грн., №1268 від 27.04.2018р. на суму 100   949,28 грн.,          №1269 від 27.04.2018р. на суму 97   984,08 грн., №1266 від 27.04.2018р. на суму 100   365,60 грн.,           №1267 від 27.04.2018р. на суму 99   924,72 грн. Факт проведення оплати за зазначеними платіжними дорученнями підтверджується виписками установи банку про рух грошових коштів по банківському рахунку КОРПОРАЦІЯ «ЕЛКОР» в зазначені платіжними дорученнями періодами. На виконання договору ТОВ «ЛІДЕР ТОРГ А»   на адресу КОРПОРАЦІЯ «ЕЛКОР» видані  податкові накладні: №3 від 06.03.2018р. на суму 1   003   656,00 грн.,№3 від 12.03.2018р. на суму 999   247,20 грн., №4 від 14.03.2018р. на суму 1   009   492,80 грн.,           №3 від 15.03.2018р. на суму 979   840,80 грн.,№1 від 19.03.2018р. на суму 1   013   724,00 грн.,           №1 від  20.03.2018р. на суму 988   185,60 грн. Судом встановлено, що зауважень щодо змісту, форми, порядку видачі, реєстрації та підписання податкових накладних Контролюючим органом в Акті перевірки не наведено. Станом на 11.10.2018р. заборгованість КОРПОРАЦІЯ «ЕЛКОР» перед ТОВ «ЛІДЕР ТОРГ А»  становила 5   394   371,76 грн. 11 жовтня 2018р. між ТОВ «ЛІДЕР ТОРГ А», Корпорація «ЕЛКОР» та Товариством з обмеженою відповідальністю «АКСІОМА ІНВЕСТ» (код 42469109) укладений Договір про відступлення права вимоги №1110/18 за умовами якого ТОВ «ЛІДЕР ТОРГ А»   відступив на користь ТОВ «АКСІОМА ІНВЕСТ» право вимоги боргу від КОРПОРАЦІЯ «ЕЛКОР» в сумі 5   394   731,76 грн. за Договором купівлі-продажу №2901/18 від 29.01.2018р. Оплата грошових коштів за Договором про відступлення права вимоги №1110/18 на користь ТОВ «АКСІОМА ІНВЕСТ» здійснена частково в сумі 1   293   120,00 грн., що підтверджується платіжним дорученням: №5109 від 18 березня 2019 року на суму 2   293   120,00 №817 від 23 квітня 2019 року на суму 100   000,00 грн., №913 від 20 травня 2019 року на суму 500   000,00 грн., №916 від 21 травня  2019 року на суму 150   000,00 грн., інформацією про рух коштів по бухгалтерському рахунку №63/1/1, банківськими виписками про рух коштів по банківському рахунку №26009013014308 в АТ «СБЕРБАНК» та банківською випискою про рух коштів по банківському рахунку №26001010006256 в АКБ «Індустріалбанк». Як вбачається з матеріалів справи, в червні 2019 року позивач на користь ТОВ «АКСІОМА ІНВЕСТ» за договором про відступлення права вимоги №1110/18 від 11.10.2018 року здійсненна сплата заборгованості на суму 200000,00 грн., що підтверджується копією платіжного доручення № 1158 від 18.06.2019 р. та випискою по бухгалтерському рахунку 63/1/1 Рух коштів. Також  05 січня 2018 року між Об'єднання підприємств електротехнічна корпорація «ЕЛКОР» та Товариством з обмеженою відповідальністю «ТФ АПИС»  (код 40977824) укладений Договір купівлі – продажу  №050118, за умовами якого постачальник постачає товарно-матеріальні цінності, електротехнічне обладнання (деталі обладнання), придбаний для забезпечення господарської діяльності підприємства, на умовах передбачених цим договором, за типами, ціною, технічними характеристиками та кількістю згідно із додатками, які є невід'ємною частиною договору, а покупець зобов'язується прийняти і оплатити обладнання згідно до умов цього договору (п.1.1.).   Ціна за одиницю обладнання, терміни поставки та конкретні умови оплати будуть указані в додатках до цього договору. Ціна та загальна вартість обладнання визначені без урахування вартості доставки на місце монтажу, на виробничі площі покупця (п.2.1.) Пунктом п.2.2 договору визначено, що  загальна вартість обладнання орієнтовно складає 8   000   000,00 грн. в т.ч. ПДВ 20% - 1   333   333,33 грн. і буде складатися із вартості  партій обладнання, оформлених до постачання у формі додатків до даного договору, які є  невід'ємними його частинами. Пунктом 3.1. договору встановлено, що постачальник постачає обладнання не пізніше ніж через 5 (п'ять) тижнів від дати підписання цього договору на умовах EXW за адресою м. Харків, вул. Новожанівська, 1 у відповідності до правил Інкотермс у редакції 2010 року. Пунктом 3.1.1. сторонами визначено, що  конкретні строки поставки кожної партії обладнання будуть вказані в додатках. Договір укладений строком на один рік (п.9.1.) До договору між сторонами складені: Додаткова угода №1 від 05.01.2018р., якою затверджена Специфікація №1 на загальну суму 3   276   298,80 грн. в  т.ч. ПДВ 20% - 546   049,80 грн. (додаток №1); Додаткова угода №2 від 11.01.2018р., якою затверджена Специфікація №2 на загальну суму 2   415   184,80 грн. в  т.ч. ПДВ 20% - 402   530,80 грн. (додаток №2); Додаткова угода №3 від 23.01.2018р., якою затверджена Специфікація №3 на загальну суму 1   308 386,40 грн. в  т.ч. ПДВ 20% - 218   064,40 грн. (додаток №3).           Зазначеними додатковими угодами сторони передбачили, що строк поставки -  протягом 4-х тижнів з моменту оформлення додаткової угоди; оплата в розмірі 100%  від вартості ТМЦ здійснюється  протягом 15 банківських днів з моменту поставки. На виконання  Додаткової угоди №1 від 05.01.2018р. Товариством з обмеженою відповідальністю «ТФ АПИС»  на адресу Об'єднання підприємств електротехнічна корпорація «ЕЛКОР»  передано наступні обладнання та товар:1) 06.02.2018р. за видатковою накладною №РН-0000127 на суму 674   736,00 грн. в т.ч. ПДВ – 112   456,00 грн. Транспортування виконане автомобілем ГАЗ 3302 02, держ. №АХ 71-54 СХ  згідно із ТТН №156 від 15.02.2018р. та подорожнього листа вантажного автомобілю №23 518805 від 15.02.2018р. Товар оприбуткований згідно прибуткового ордеру №000084к від 15.02.2018р. 2) 08.02.2018р. за видатковою накладною №РН-0000129 на суму 597   780,00 грн. в т.ч. ПДВ – 99   630,00 грн. Транспортування виконане автомобілем ГАЗ 3302 02, держ. №АХ 71-54 СХ  згідно із ТТН №156 від 15.02.2018р.  Товар оприбуткований згідно прибуткового ордеру №000085к від 15.02.2018р. 3) 12.02.2018р. за видатковою накладною №РН-0000142 на суму 700   714,80 грн. в т.ч. ПДВ – 116   785,80 грн. Транспортування виконане автомобілем ГАЗ 3302 02, держ. №АХ 71-54 СХ  згідно із ТТН №156 від 15.02.2018р.  Товар оприбуткований згідно прибуткового ордеру №000087к від 15.02.2018р. 4) 15.02.2018р. за видатковою накладною №РН-0000155 на суму 683   004,00 грн. в т.ч. ПДВ – 113   834,00 грн. Транспортування виконане автомобілем ГАЗ 3302 02, держ. №АХ 71-54 СХ  згідно із ТТН №156 від 15.02.2018р.  Товар оприбуткований згідно прибуткового ордеру №000090к від 15.02.2018р. 5) 20.02.2018р. за видатковою накладною №РН-0000164 на суму 620   064,00 грн. в т.ч. ПДВ – 103   344,00 грн. Транспортування виконане автомобілем ГАЗ 3302 02, держ. №АХ 71-54 СХ  згідно із ТТН №166 від 20.02.2018р. та подорожнього листа вантажного автомобілю №25 518807 від 20.02.2018р.  Товар оприбуткований згідно прибуткового ордеру №000092к від 20.02.2018р. На виконання  Додаткової угоди №2 від 11.01.2018р. Товариством з обмеженою відповідальністю «ТФ АПИС»  на адресу Об'єднання підприємств електротехнічна корпорація «ЕЛКОР»  передано наступні обладнання та товар: 1) 08.02.2018р. за видатковою накладною №РН-0000130 на суму 533   659,20 грн. в т.ч. ПДВ – 88   943,20 грн. Транспортування виконане автомобілем ГАЗ 3302 02, держ. №АХ 71-54 СХ  згідно із ТТН №156 від 15.02.2018р.  Товар оприбуткований згідно прибуткового ордеру №000086к від 15.02.2018р. 2) 12.02.2018р. за видатковою накладною №РН-0000143 на суму 648   924,00 грн. в т.ч. ПДВ – 108   154,00 грн. Транспортування виконане автомобілем ГАЗ 3302 02, держ. №АХ 71-54 СХ  згідно із ТТН №156 від 15.02.2018р.  Товар оприбуткований згідно прибуткового ордеру №000088к від 15.02.2018р. 3) 15.02.2018р. за видатковою накладною №РН-0000156 на суму 570   998,40 грн. в т.ч. ПДВ – 95   166,40 грн. Транспортування виконане автомобілем ГАЗ 3302 02, держ. №АХ 71-54 СХ  згідно із ТТН №156 від 15.02.2018р.  Товар оприбуткований згідно прибуткового ордеру №000091к від 15.02.2018р. 4) 20.02.2018р. за видатковою накладною №РН-0000165 на суму 661   603,20 грн. в т.ч. ПДВ – 110   267,20 грн. Транспортування виконане автомобілем ГАЗ 3302 02, держ. №АХ 71-54 СХ  згідно із ТТН №166 від 20.02.2018р.  Товар оприбуткований згідно прибуткового ордеру №00093к від 20.02.2018р. На виконання  Додаткової угоди №3 від 23.01.2018р. Товариством з обмеженою відповідальністю «ТФ АПИС»  на адресу Об'єднання підприємств електротехнічна корпорація «ЕЛКОР»  передано наступні обладнання та товар: 1) 12.02.2018р. за видатковою накладною №РН-0000144 на суму 699   830,40 грн. в т.ч. ПДВ – 116   638,40 грн. Транспортування виконане автомобілем ГАЗ 3302 02, держ. №АХ 71-54 СХ  згідно із ТТН №156 від 15.02.2018р.  Товар оприбуткований згідно прибуткового ордеру №000089к від 15.02.2018р. 2) 12.02.2018р. за видатковою накладною №РН-0000166 на суму 608   556,00 грн. в т.ч. ПДВ – 101   426,00 грн. Транспортування виконане автомобілем ГАЗ 3302 02, держ. №АХ 71-54 СХ  згідно із ТТН №166 від 20.02.2018р.  Товар оприбуткований згідно прибуткового ордеру №000094к від 20.02.2018р.           Надходження товарів (обладнання) від ТОВ «ТФ АПИС» (40977824)  за договором №050118 із специфікаціями №1-3 в бухгалтерському обліку Об'єднання підприємств електротехнічна корпорація «ЕЛКОР» відображено порахунку 63/1/1.           Оплата вартості отриманого від Товариства з обмеженою відповідальністю « ТФ АПИС» обладнання проведена в безготівковому порядку  частково в сумі 2   239   987,00 грн.  на банківський рахунок №26008052230946 в Харківському  ГРУ АТ КБ «ПРИВАТБАНК» у відповідності до розділу 11 «ЮРИДИЧНІ АДРЕСИ, РЕКВІЗИТИ СТОРІН» Договору купівлі-продажу №050118 від 05 січня 2018 року наступними платіжними дорученнями:-          №1158 від 24.04.2018р.  на суму 67   473,60  грн.,№1159 від 24.04.2018р. на суму 59   778,00 грн.,          №1160 від 24.04.2018р. на суму 53   365,92 грн.,1161 від 24.04.2018р. на суму 70   071,48 грн.,№1162 від 24.04.2018р. на суму 64   892,40 грн.,№1163 від 24.04.2018р. на суму 69   983,04 грн.,-№1164 від 24.04.2018р. на суму 68   300,40 грн.,№1165 від 24.04.2018р. на суму 57   099,84 грн., №1166 від 24.04.2018р. на суму 62   006,40 грн.,№1167 від 24.04.2018р.  на суму 6   160,32 грн., №1168 від 24.04.2018р. на суму 60   855,60 грн.,№2299 від 10.07.2018р. на суму 310   000,00 грн.,           №2360 від 11.07.2018р. на суму 30   000,00 грн., №2395 від 12.07.2018р. на суму 400   000,00 грн.,№2396 від 13.07.2018р. на суму 370   000,00 грн.,№2637 від 25.07.2018р. на суму 250   000,00 грн.,№2641 від 27.07.2018р. на суму 180   000,00 грн. Факт проведення оплати за зазначеними платіжними дорученнями підтверджується виписками установи банку про рух грошових коштів по банківському рахунку КОРПОРАЦІЯ «ЕЛКОР»  в зазначені в платіжних дорученнях періоди. На виконання вимог умов договору ТОВ «ТФ АПИС» на адресу КОРПОРАЦІЯ «ЕЛКОР» видані  податкові накладні:№ 1 від 06.02.2018р. на суму 674   736,00 грн., №1 від 08.02.2018р. на суму 597   780,00 грн.,№2 від 08.02.2018р. на суму 533   659,20 грн., №3 від 12.02.2018р. на суму 699   830,40 грн.,№1 від 12.02.2018р. на суму 700   714,80 грн.,№2 від 12.02.2018р. на суму 648   924,00 грн., №2 від 15.02.2018р. на суму 570   998,40 грн., №1 від 15.02.2018р. на суму 683   004,00 грн.,№2 від 20.02.2018р. на суму 661   603,20 грн.,№3 від 20.02.2018р. на суму 608   556,00 грн.,№1 від 20.02.2018р. на суму 620   064,00 грн. Судом встановлено, що зауважень щодо змісту, форми, порядку видачі, реєстрації та підписання податкових накладних Контролюючим органом в Акті перевірки не наведено. 11 травня 2018р. між Товариством з обмеженою відповідальністю «ТФ АПИС», Корпорація «ЕЛКОР» та Товариством з обмеженою відповідальністю «БРЕНД ПАРИТЕТ» (код 41811102) укладений Договір про відступлення права вимоги №1105188, за умовами якого Товариство з обмеженою відповідальністю «АПИС  відступив на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «БРЕНД ПАРИТЕТ» право вимоги боргу від КОРПОРАЦІЯ «ЕЛКОР» в сумі 4   759   883,00  грн. за Договором купівлі-продажу №050118 від 05.01.2018р. Оплата грошових коштів Товариству з обмеженою відповідальністю «БРЕНД ПАРИТЕТ» (код 41811102) за укладеним Договором про відступлення права вимоги №1105188 від 11.05.2018р. здійснена КОРПОРАЦІЯ «ЕЛКОР» повністю на суму відступленої вимоги, що підтверджується інформацією про рух коштів по бухгалтерському рахунку №63/1/1 та наступними платіжними дорученнями:№2863 від 28.08.2018р. на суму 184   000,00 грн., №2869 від 29.08.2018р. на суму 110   000,00 грн., №2931 від 29.08.2018р. на суму 144   000,00 грн.,№3016 від 03.09.2018р. на суму 153   000,00 грн., №3056 від 13.09.2018р. на суму 387   000,00 грн.,№3543 від 29.10.2018р. на суму 190 000,00 грн.,№3604 від 07.11.2018р. на суму 220   000,00 грн.,№3806 від 22.11.2018р. на суму 160   000,00 грн.,№3883 від 03.12.2018р. на суму 35   000,00 грн.,№538 від 11.03.2019р. на суму 220   000,00 грн.,№522 від 06.03.2019р. на суму 250   000,00 грн., №5107 від 18.03.2019р. на суму 1 806 883,00 грн.,№4958 від 22.02.2019р. на суму 550   000,00 грн.,№4934 від 18.02.2019р. на суму 350   000,00 грн.           Отриманий  від  ТОВ «ЛІДЕР ТОРГ А»  (код 41679460)  за договором №2901 із специфікаціями №1 -2  та ТОВ «АПИС» (40977824)  за договором №050118 із специфікаціями №1-3 товар (комплектуючі вироби) використаний у господарський діяльності Об'єднання підприємств електротехнічна корпорація «ЕЛКОР»  (виробництво електророзподільчої та контрольної апаратури) в наступних податкових періодах, а саме: 19 січня 2018 року між Об'єднання підприємств електротехнічна корпорація «ЕЛКОР» та Товариством з обмеженою відповідальністю «Західелектромонтаж» укладений Договір поставки №3/18 різноманітних УПК за індивідуальними кресленнями (ААЮТ). Для виготовлення зазначених пристроїв Об'єднання підприємств електротехнічна корпорація «ЕЛКОР» використані комплектуючі (нагрівачі,  Е230 модулі,  GCR NW CB вимикачі, RE термінали тощо), що придбані у ТОВ «ЛІДЕР ТОРГ А»  (код 41679460)  та ТОВ «АПИС» (40977824). Факт використання зазначених комплектуючих виробів у виробництві підтверджується накладними – вимогами на відпуск (внутрішнє переміщення) матеріалів, а саме:№001651к від 02.03.2018р.,№001652к від 02.03.2018р.,№001653к від 02.03.2018р.,№001654к від 02.03.2018р.,№001655к від 02.03.2018р.,№001656к від 02.03.2018р.,№001657к від 02.03.2018р.,          №001658к від 02.03.2018р.,№001659к від 02.03.2018р.,№001660к від 02.03.2018р.,№001661к від 02.03.2018р.,№001662к від 02.03.2018р. Відвантаження виготовленої продукції на адресу Товариства з обмеженою відповідальністю «Західелектромонтаж» підтверджується видатковою накладною №33 від 20.03.2018р. на суму  3   876   219,60 грн., рахунком – фактурою №46 від 20.03.2018р. на суму 3   876   219,60 грн., податковою накладною №6 від 20.03.2018р. на суму  3   780   572,33 грн., довіреністю на отримання ТМЦ №145 від 15.03.2018р., товарно-транспортною накладною №18 від 20 березня 2018 року. Також 05 жовтня 2017 року між КОРПОРАЦІЯ «ЕЛКОР» та Товариством з обмеженою відповідальністю «ВЕСТРОН» укладений Договір поставки №173100-01 на виготовлення та поставку продукції для модернізації САУ ОРДЄС енергоблоку №3 ОП «Рівненська АЕС» та енергоблоку №1 ОП «Хмельницька  АЕС» ДП НАЕК «ЕНЕРГОАТОМ» за переліком згідно із специфікацією до договору. Для виготовлення обладнання на виконання Договору поставки №173100-01  Об'єднання підприємств електротехнічна корпорація «ЕЛКОР» використані комплектуючі (реле, перемикачі, термінали, модулі, вольтметри, нагрівачі тощо), що придбані у ТОВ «ЛІДЕР ТОРГ А»  (код 41679460)  та ТОВ «АПИС» (40977824). Факт використання зазначених комплектуючих виробів у виробництві підтверджується накладними – вимогами на відпуск (внутрішнє переміщення) матеріалів Відвантаження виготовленої продукції на адресу Товариства з обмеженою відповідальністю «ВЕСТРОН» за Договором поставки №173100-01  підтверджується видатковою накладною №99 від 05.10.2018р. на суму  10   053   240,00 грн., рахунком – фактурою №137 від 05.10.2018р. на суму 10   053   240,00 грн., податковою накладною №3 від 05.10.2018р. на суму  8   042   592,00 грн., довіреністю на отримання ТМЦ №443 від 02.10.2018р., товарно-транспортними накладними №61 та №62 від 05 жовтня 2018 року. Також 05 грудня 2017 року між КОРПОРАЦІЯ «ЕЛКОР» та Товариством з обмеженою відповідальністю «ВЕСТРОН» укладений Договір поставки №368100-01 на виготовлення та поставку продукції для модернізації САУ ОРДЄС енергоблоку №3 ОП «Южно-Українська АЕС»  за переліком згідно із специфікацією до договору. Для виготовлення обладнання на виконання Договору поставки №368100-01 Об'єднання підприємств електротехнічна корпорація «ЕЛКОР» використані комплектуючі (реле, перемикачі, термінали, модулі, вольтметри, нагрівачі тощо), що придбані у ТОВ «ЛІДЕР ТОРГ А»  (код 41679460)  та ТОВ «АПИС» (40977824). Факт використання зазначених комплектуючих виробів у виробництві підтверджується накладними – вимогами на відпуск (внутрішнє переміщення) матеріалів. Відвантаження виготовленої продукції на адресу Товариства з обмеженою відповідальністю «ВЕСТРОН» за Договором поставки №368100-01 підтверджується видатковою накладною №106від 07.11.2018р. на суму  7   676 706,00 грн., рахунком – фактурою №153 від 07.11.2018р. на суму 7   676 706,00 грн., податковою накладною №4 від 07.11.2018р. на суму  6   141   364,80,00 грн., довіреністю на отримання ТМЦ №507 від 05.11.2018р., товарно-транспортними накладними №66 та №66/1 від 07 листопада 2018 року.           По суті позовних вимог суд зазначає, що відповідно  до п.п. 4.1.4 п.4.1. ст. 4 Податкового кодексу України одним із основних засад податкового законодавства України є принцип презумпції правомірності рішень платника податку в разі, якщо норма закону чи іншого нормативно – правового акта, виданого на підставі закону, або якщо норми різних законів чи різних нормативно – правових актів приписують неоднозначне (множинне) трактування прав та обов'язків платників податків або контролюючих органів, внаслідок чого є можливість прийняти рішення на користь як платника податків, так і контролюючого органу. Відповідно до п. 109.1 ст. 109 Податкового кодексу України податковим порушенням є протиправні діяння (дія чи бездіяльність) платників податків, податкових агентів, та/або їх посадових осіб, а також посадових осіб контролюючих органів, що призвели до невиконання або неналежного виконання вимог, установлених цим Кодексом та іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи. Змістом акту перевірки не наведено фактичних даних, які б обґрунтовано на впевнено вказували на порушення платником податків положень податкового законодавства, акт перевірки містить низку суперечностей  за змістом, які у належний спосіб не перевірені та не усунуті, та необґрунтованих припущень, отже його висновки не можуть бути підставою для застосування до платника податків будь-яких заходів податкової відповідальності. Щодо обґрунтування  факту невірного визначення суми доходу,  заниження податку на додану вартість та завищення від'ємного значення із визначенням їх конкретних сум, про що зазначається в акті перевірки, суд зазначає на наступне. Відповідно до п. 187.1. ст. 187 Податкового кодексу України датою виникнення податкових зобов'язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.   Відповідно до п. 187.8. ст. 187 Податкового кодексу України датою виникнення податкових зобов'язань у разі ввезення товарів на митну територію України є дата подання митної декларації для митного оформлення. Відповідно до п. 188.1 ст. 188 Податкового кодексу України  базою оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (крім акцизного податку на реалізацію суб'єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів, збору на обов'язкове державне пенсійне страхування, що справляється з вартості послуг стільникового рухомого зв'язку, податку на додану вартість та акцизного податку на спирт етиловий, що використовується виробниками - суб'єктами господарювання для виробництва лікарських засобів, у тому числі компонентів крові і вироблених з них препаратів (крім лікарських засобів у вигляді бальзамів та еліксирів). Під час проведення податкової перевірки Відповідачем встановлено, що Позивач  у перевіряємому періоді мав господарські відносини із ТОВ «ЛІДЕР ТОРГ А»  (код 41679460)  та ТОВ «АПИС» (40977824), які ставляться під сумнів. Так, податковим органом фактично не прийняті до уваги ані наявні первинні документи, надані на підтвердження реальності господарських операцій, ані той факт, що контрагенти платника  є належним чином зареєстрованими юридичними особами. Між тим, у пункті 134.1.1 пункту 134.1 статті 134 Податкового кодексу України визначено, що об'єктом оподаткування є прибуток із джерелом походження з України та за її межами, який визначається шляхом коригування (збільшення або зменшення) фінансового результату до оподаткування (прибутку або збитку), визначеного у фінансовій звітності підприємства відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності, на різниці, які виникають відповідно до положень цього Кодексу. Якщо відповідно до цього розділу передбачено здійснення коригування шляхом збільшення фінансового результату до оподаткування, то в цьому разі відбувається: зменшення від'ємного значення фінансового результату до оподаткування (збитку); збільшення позитивного значення фінансового результату до оподаткування (прибутку). Якщо відповідно до цього розділу передбачено здійснення коригування шляхом зменшення фінансового результату до оподаткування, то в цьому разі відбувається: збільшення від'ємного значення фінансового результату до оподаткування (збитку); зменшення позитивного значення фінансового результату до оподаткування (прибутку). Для цілей цього підпункту до річного доходу від будь-якої діяльності, визначеного за правилами бухгалтерського обліку, включається дохід (виручка) від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг), інші операційні доходи, фінансові доходи та інші доходи. Таким чином, платник податку на прибуток підприємств з метою визначення об'єкта оподаткування - прибутку визначає фінансовий результат до оподаткування (прибутку або збитку) шляхом коригування (збільшення або зменшення), використовуючи дані бухгалтерського обліку та фінансової звітності щодо доходів, витрат доходів, витрат та фінансового результату до оподаткування. При цьому показники обліку доходів, витрат та інших показників, пов'язаних з визначенням об'єктів оподаткування та/або податкових зобов'язань, визначаються на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов'язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством. Дані бухгалтерського обліку та фінансової звітності щодо доходів, витрат доходів, витрат та фінансового результату у фінансовій звітності підприємства визначаються відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності. Відповідно до частини другої статті 6 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність Україні" від 16 липня 1999 року N 996-XIV (зі змінами та доповненнями) регулювання питань методології бухгалтерського обліку та фінансової звітності здійснюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної фінансової політики, який затверджує національні положення (стандарти) бухгалтерського обліку, інші нормативно-правові акти щодо ведення бухгалтерського обліку та складання фінансової звітності. Згідно з пунктом 5 Положення (стандарт) бухгалтерського обліку 15 "Дохід", затвердженого Наказом Міністерства фінансів України від 29 листопада 1999 року N 290 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 14 грудня 1999 року за N 860/4153 (зі змінами), дохід визнається під час збільшення активу або зменшення зобов'язання, що зумовлює зростання власного капіталу (за винятком зростання капіталу за рахунок внесків учасників підприємства), за умови, що оцінка доходу може бути достовірно визначена. Критерії визнання доходу, наведені в цьому Положенні (стандарті), застосовуються окремо до кожної операції. Проте ці критерії потрібно застосовувати до окремих елементів однієї операції або до двох чи більше операцій разом, якщо це випливає із суті такої господарської операції (операцій). Отже, під час збільшення активу підприємства, що зумовлює зростання власного капіталу, за умови, що оцінка доходу може бути достовірно визначена, визнається дохід такого підприємства. Відповідно до Інструкції про застосування Плану рахунків бухгалтерського обліку активів, капіталу, зобов'язань і господарських операцій підприємств і організацій, затвердженої Наказом Міністерства фінансів України 30 листопада 1999 року N 291, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 21 грудня 1999 року за N 893/4186, операції з безоплатно отриманих активів відображаються в бухгалтерському обліку кореспонденцією рахунків Дт 20 "Виробничі запаси" - Кт 718 "Дохід від безоплатно одержаних оборотних активів". Враховуючи наведене, у разі збільшення активу підприємства на суму безоплатно отриманих оборотних активів, що зумовлює зростання його власного капіталу, підприємство зобов'язане віднести до складу інших доходів дохід від безоплатного отримання оборотних активів (товарів), відображаючи його кореспонденцією: Дт 718 "Дохід від безоплатно одержаних оборотних активів" - Кт 793 "Результат іншої звичайної діяльності та у рядку 2240 Звіту про фінансові результати (звіт про сукупний дохід) (форма N 2). Відповідно до пункту 14.1.13 статті 14 Податкового кодексу України безоплатно надані товари, роботи, послуги: товари, що надаються згідно з договорами дарування, іншими договорами, за якими не передбачається грошова або інша компенсація вартості таких товарів чи їх повернення, або без укладення таких договорів (пункт "а"); товари, передані юридичній чи фізичній особі на відповідальне зберігання і використані нею (пункт "в"). Отже, умовою для віднесення товарів до безоплатно отриманих платником, на чому наполягає контролюючий орган, є передача таких товарів, яка не передбачає грошову або іншу компенсацію їх вартості. Такі дані під час перевірки не встановлені, а висновку Акту перевірки в цій частині ґрунтуються виключно на припущеннях Відповідача. Підпунктом   14.1.36   п.14.1   ст.14 ПК України   визначено, що господарська діяльність - діяльність особи, що пов'язана з виробництвом (виготовленням) та/або реалізацією товарів, виконанням робіт, наданням послуг, спрямована на отримання доходу і проводиться такою особою самостійно та/або через свої відокремлені підрозділи, а також через будь-яку іншу особу, що діє на користь першої особи, зокрема за договорами комісії, доручення та агентськими договорами. Відповідно до п.   198.1   ст.   198 Податкового кодексу України   до податкового кредиту відносяться суми податку, сплачені/нараховані у разі здійснення операцій з: а) придбання або виготовлення товарів та послуг; б) придбання (будівництво, спорудження, створення) необоротних активів (у тому числі у зв'язку з придбанням та/або ввезенням таких активів як внесок до статутного фонду та/або при передачі таких активів на баланс платника податку, уповноваженого вести облік результатів спільної діяльності); в) отримання послуг, наданих нерезидентом на митній території України, та в разі отримання послуг, місцем постачання яких є митна територія України; г) ввезення необоротних активів на митну територію України за договорами оперативного або фінансового лізингу; ґ) ввезення товарів та/або необоротних активів на митну територію України. Податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг та складається із сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом   193.1   статті   193   цього   Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв'язку з: придбанням або виготовленням товарів та наданням послуг; придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротні капітальні активи); ввезенням товарів та/або необоротних активів на митну територію України. Нарахування податкового кредиту здійснюється незалежно від того, чи такі товари/послуги та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах провадження господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду ( п.   198.3   ст.   198 ПК України). За приписами п.201.1   ст.201 Податкового кодексу України   на дату виникнення податкових зобов'язань платник податку зобов'язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін. Податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс) (п.   201.7   ст.   201 ПК України). Право на нарахування податку та складання податкових накладних надається виключно особам, зареєстрованим як платники податку в порядку, передбаченому   статтею 183 цього Кодексу   (п. 201.8 ПКУ). Пунктом   201.10   ст.201 ПКУ   передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту. Виходячи із вищезазначеної норми, податкова накладна є документом, що підтверджує факт сплати покупцем ПДВ у ціні товару. Положеннями п.   44.1   ст.   44 Податкового кодексу України   визначено, що для цілей оподаткування платники податків зобов'язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов'язаних з визначенням об'єктів оподаткування та/або податкових зобов'язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов'язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством. Відповідно до      статті 1 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні"      (далі - Закон) первинний документ - документ, який містить відомості про господарську операцію (згідно       із   Законом N 1724-VIII від 03.11.2016, до внесення змін   Законом   1724-VIII від 03.11.2016   в наступній редакції - первинний документ - документ, який містить відомості про господарську операцію та підтверджує її здійснення). Відповідно до пунктів 1 та 2   статті 9 Закону   підставою  для  бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи. Для контролю та впорядкування оброблення       даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи.   Первинні та зведені облікові документи можуть бути складені у паперовій або в електронній формі та повинні мати такі обов'язкові реквізити: назву документа (форми); дату складання;   назву підприємства, від імені якого складено документ; зміст та обсяг господарської       операції,       одиницю       виміру господарської операції;      посади осіб,       відповідальних       за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис або інші дані, щоають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції. Згідно з пунктом 2.1 та 2.4 "Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку", затвердженого   наказом Міністерства фінансів України від 24 травня 1995 року № 88, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 05 червня 1995 року за №168/704 (далі - Положення), в редакції чинній на момент виникнення спірних відносин, первинні документи - це документи, створені у письмовій або електронній формі, що фіксують та підтверджують господарські операції, включаючи розпорядження та дозволи адміністрації (власника) на їх проведення. Первинні документи повинні мати такі обов'язкові реквізити: найменування підприємства, установи, від імені яких складений документ, назва документа (форми), дата і місце складання, зміст та обсяг господарської операції, одиниця виміру господарської операції (у натуральному та/або вартісному виразі), посади і прізвища осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення, особистий чи електронний підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції. Отже, будь-які документи (у тому числі договори, накладні, рахунки тощо) мають силу первинних документів лише в разі фактичного здійснення господарської операції. Якщо ж фактичного здійснення господарської операції не було, відповідні документи не можуть вважатися первинними документами для цілей ведення податкового обліку навіть за наявності всіх формальних реквізитів таких документів, що передбачені чинним законодавством. З урахуванням викладеного, для підтвердження даних податкового обліку можуть братися до уваги лише ті первинні документи, які складені в разі фактичного здійснення господарської операції. Таким чином, визначальною ознакою господарської операції є те, що вона повинна спричиняти реальні зміни майнового стану платника податків. Вимога щодо реальних змін майнового стану платника податків як обов'язкова ознака господарської операції кореспондує з нормами   Податкового кодексу України. Суд зазначає, що правочини, укладені між Позивачем та  ТОВ «ЛІДЕР ТОРГ А»   та ТОВ «АПИС»  є такими, що укладені між правоздатними та дієздатними юридичними особами, за формою та змістом не суперечать   закону, предметом спірних правочинів не є речі, що обмежені в цивільному обороті. Отже, такі  договори є належними та допустимими доказами наявності між Позивачем та його  контрагентами факту вчинення правочинів в розумінні   ст.202 Цивільного кодексу України. Згідно ст.ст.   6,   627 Цивільного кодексу України       сторони є вільними в укладенні договору, виборі контрагента та визначенні умов договору з урахуванням вимог цього   Кодексу, інших актів цивільного законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості. Доказів повернення коштів Позивачу від контрагентів після їх перерахування, наявності у Позивача та його контрагентів спільного інтересу щодо фіктивного отримання коштів за поставлений товар (що могло б мати місце у разі пов'язаності цих осіб),  Відповідачем не надано. Щодо висновків Відповідача в Акті перевірки наявністю в інформаційних базах податкового органу інформації відносно контрагентів Позивача ТОВ «ЛІДЕР ТОРГ А»  (код 41679460)  та ТОВ «АПИС» (40977824), згідно якої у вказаних суб`єктів господарювання відсутні необхідні умови для здійснення господарських операцій, відсутні основні фонди, необхідний технічний персонал,  виробничі активи, складські приміщення, транспортні засоби,тощо, суд зазначає, що як встановлено Верховним Судом у постанові від 16.01.2018 року у справі №820/4648/13-а, твердження податкового органу про відсутність у контрагентів позивача необхідної для ведення господарської діяльності кількості працівників, технічних, транспортних, інших виробничих ресурсів, відсутність за юридичною адресою на момент звірки не свідчить про безтоварність угод поставки з позивачем. Аналогічний висновок Верховного Суду наведений у постанові від 16.01.2018 року по справі №826/1398/14. Отже, враховуючи викладене, твердження Відповідача щодо неспроможності контрагентів Позивача надати обумовлені договорами послуги і роботи та поставити товари, - не підтверджені жодними належними доказами з боку контролюючого органу. Твердження про відсутність у контрагента позивача трудових ресурсів, дані щодо мінімальної кількості працівників також не можуть спростовувати фактичне виконання господарських операцій, адже контролюючим органом в Акті перевірки не наведено, які саме ресурси необхідні для надання спірних послуг, а також не доведено зв`язку цього факту з неможливістю виконати розглядувані послуги, роботи із залученням інших осіб та /чи орендованого майна. Посилання  Відповідача в Акті перевірки на наявність інформації щодо контрагента ТОВ «ТФ Апис» (податковий номер 40977824), що він  є учасником кримінального провадження №42017000000001760 відкритого 31.05.2017р. (справа №757/66785/17-к від 10.11.2017р.) за фактом скоєння злочинів, передбачених статтями 205, 209 Кримінального кодексу України, не може бути підставою для визначення порушень підприємством Позивача вимог   Податкового кодексу України   та притягнення до відповідальності, оскільки згідно   ст.61 Конституції України, норми якої є нормами прямої дії, юридична відповідальність особи має індивідуальний характер. Тому, якщо контрагент ТОВ «ТФ Апис» не виконав свого зобов'язання зі сплати податків до бюджету, настає відповідальність та відповідні негативні наслідки саме щодо цієї особи. Таким чином,       доки не має вироку по кримінальній справі щодо контрагента (посадових осіб контрагента), сам факт наявності інформації щодо відкритих  кримінальних проваджень не є належними та допустимими доказами в адміністративній справі. Також суд зазначає, що  посилання Відповідача на результати опрацьованих податкових інформацій у підтвердження нереальності господарських операцій Позивача, містять лише загальну оцінку господарської діяльності контрагентів Позивача та їх наступних контрагентів, без оцінки діяльності у відносинах з Позивачем, зокрема, щодо реальності здійснення досліджуваних господарських операцій. Окрім того, податкове законодавство не ставить у залежність податковий облік (стан) певного платника податку від перебування його контрагента за юридичною адресою, дотримання ним податкової дисципліни та правильності ведення податкового або бухгалтерського обліку. Тобто, у разі підтвердження реального характеру здійснених поставок,  платник не може відповідати за порушення, допущені його постачальником, якщо не буде доведено його безпосередню участь у зловживанні цієї особи. Проте, посадовими особами Відповідача під час здійснення перевірки таких обставин не встановлено. Так, відповідно до   статті 47 Податкового кодексу України   складання податкової звітності покладено на кожного окремого платника податку. При цьому такий платник несе самостійну відповідальність за порушення правил ведення податкового обліку. Зазначена відповідальність стосується кожного окремого платника податку і не може автоматично поширюватися на третіх осіб, у тому числі на його контрагентів. Крім того, чинне законодавство не покладає на підприємство обов'язок збирання інформації про стан господарської діяльності та порушення підприємств-контрагентів. Щодо доводів Відповідача в частині відсутності в досліджених під час перевірки ТТН даних про навантажувально-розвантажувальні роботи, а також відсутності в деяких із них  підписів водія про прийняття грузу, суд зазначає наступне. Відповідно до умов укладених Позивачем із  ТОВ   «Лідер Торг А» (податковий номер 41679460) і ТОВ   «ТФ Апис» (податковий номер 40977824)  договорів постачання здійснюється на умовах EXW м. Харків, отже доставка товару здійснювалась силами та засобами Позивача. Наказом Міністерства транспорту України № 363 від 14 жовтня 1997 року   затверджені Правила перевезень вантажів автомобільним транспортом в Україні (далі - Правила № 363). Відповідно до розділу 1 Правил перевезення товарно-транспортна документація - комплект юридичних документів, на підставі яких здійснюється облік, приймання, передавання, перевезення, здавання вантажу та взаємні розрахунки між учасниками транспортного процесу, товарно-транспортна накладна - єдиний для всіх учасників транспортного процесу юридичний документ, що призначений для списання товарно-матеріальних цінностей, обліку на шляху їх переміщення, оприбуткування, складського, оперативного та бухгалтерського обліку, а також для розрахунків за перевезення вантажу та обліку виконаної роботи. Згідно положень пунктів 11.1, 11.3, 11.4, 11.5, 11.6 Правил перевезення основними документами на перевезення вантажів є товарно-транспортні накладні та дорожні листи вантажного автомобіля. Оформлення перевезень вантажів товарно-транспортними накладними здійснюється незалежно від умов оплати за роботу автомобіля. Товарно-транспортну накладну на перевезення вантажів автомобільним транспортом Замовник (вантажовідправник) повинен виписувати в кількості не менше чотирьох екземплярів. Після прийняття вантажу згідно з товарно-транспортною накладною водій (експедитор) підписує всі її екземпляри. Перший екземпляр товарно-транспортної накладної залишається у Замовника (вантажовідправника), другий - передається водієм (експедитором) вантажоодержувачу, третій і четвертий екземпляри, засвідчені підписом вантажоодержувача (у разі потреби і печаткою або штампом), передається Перевізнику. Вказані Правила перевезень вантажів автомобільним транспортом в Україні не встановлюють правил податкового обліку платників податку, а лише встановлюють права, обов`язки та відповідальність власників автомобільного транспорту (перевізників). При цьому, документи, обумовлені вказаними правилами, зокрема, товарно-транспортна накладна та подорожній лист, не є документами первинного бухгалтерського обліку, що підтверджують обставини придбання та продажу товарно-матеріальних цінностей. Вказаний висновок суду повністю узгоджується із правовим висновком Верховного Суду, викладеним, зокрема, у постанові від 21 серпня 2018 року у справі №П/811/2816/15. Отже, товарно-транспортні накладні призначені для обліку руху товарно-матеріальних цінностей та розрахунків за їх перевезення автомобільним транспортом, тобто товарно-транспортна накладна є первинним документом, який підтверджує факт надання/отримання транспортних послуг і підставою для формування витрат за такі послуги. Відсутність товарно-транспортних накладних та/або їх несуттєві недоліки наведені Відповідачем в Акті перевірки, зважаючи на ті первинні та супутні їм документи, які наявні у Позивача, не може свідчити про безумовний безтоварний характер господарської операції з поставки товарів у цілому. Вказані висновки повністю узгоджуються із правовою позицією Верховного Суду, викладеною, зокрема у постанові від 26 червня 2018 року у справі №826/548/17. Також, слід зазначити, що у постанові Верховного Суду від 18 грудня 2018 року у справі №826/13058/15, суд зазначив: «товарно-транспортна накладна призначена для обліку руху товарно-матеріальних цінностей та розрахунків за їх перевезення автомобільним транспортом, тобто товарно-транспортна накладна є доказом, який підтверджує факт надання/отримання транспортних послуг, а не реальність господарської операції в цілому. В межах спірних відносин податковий кредит та витрати по факту придбання послуг перевезення позивачем не формувався, що обумовлює безпідставність доводів податкового органу в частині вимог до товарно-транспортних накладних взагалі». Суд зазначає, що недоліки при заповненні  ТТН, не можуть бути самостійною підставою для того, щоб вважати господарську операцією такою, що не відбулася. Тому питання щодо наявності ТТН, а також правильності її оформлення має оцінюватися в сукупності з іншими документами, створеними в процесі здійснення господарської операції. Аналогічні висновки, викладені у постанові Верховного суду від 14.02.2019 року по справі № 826/19419/13-а. Отже, Позивачем на виконання укладених із  ТОВ   «Лідер Торг А» (податковий номер 41679460) і ТОВ   «ТФ Апис» (податковий номер 40977824)  договорів були виписані видаткові накладні, здійснена оплата за поставлений товар, позивачем надані належні докази, що підтверджують оприбуткування цього товару на підприємстві позивача та його подальшого використання Позивачем в межах здійснення його господарської діяльності з метою отримання прибутку. На підставі вищевикладеного, суд приходить до висновку, що господарські операції Об'єднання підприємств електротехнічна корпорація "ЕЛКОР"  мали реальний характер, призвели до зміни майнового стану учасників господарських відносин, що підтверджується наявними в матеріалах справи документам, відтак податкові повідомлення - рішення ГУ ДФС у Харківській області від 14.05.2019 р. №00000741412, №00000731412, 00000751412 прийнятті необґрунтовано та підлягають скасуванню, а тому позовні вимоги Об'єднання підприємств електротехнічна корпорація "ЕЛКОР" слід задовольнити в повному обсязі. Розподіл судових витрат здійснюється відповідно до статті 139 Кодексу адміністративного судочинства. Керуючись статтями 14, 243-246, 293, 295, 296 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,- В И Р І Ш И В: Адміністративний позов Об'єднання підприємств електротехнічна корпорація "ЕЛКОР"  (61060, м.Харків, пр.Льва Ландау, №157, код ЄДРПОУ 30287744) до  Головного управління ДФС у Харківській області  (61057, м.Харків, вул.Пушкінська,46, код ЄДРПОУ 39599198) про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень - задовольнити. Визнати протиправними та скасувати податкове повідомлення - рішення Головного управління ДФС у Харківській області №00000741412 від 14 травня 2019 року. Визнати протиправними та скасувати податкове повідомлення - рішення Головного управління ДФС у Харківській області №00000731412 від 14 травня 2019 рок. Визнати протиправними та скасувати податкове повідомлення - рішення Головного управління ДФС у Харківській області №00000751412 від 14 травня 2019 року. Стягнути на користь Об'єднання підприємств електротехнічна корпорація "ЕЛКОР"  (61060, м.Харків, пр.Льва Ландау, №157, код ЄДРПОУ 30287744) за рахунок бюджетних асигнувань   Головного управління ДФС у Харківській області  (61057, м.Харків, вул.Пушкінська, 46, код ЄДРПОУ 39599198) судовий збір у розмірі 19210 (дев'ятнадцять тисяч двісті десять) грн. 00 коп. Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення. Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду. Повний текст рішення буде виготовлено 21.08.2019 року. Суддя                                                                                                 О.М. Тітов

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення14.08.2019
Оприлюднено21.08.2019
Номер документу83753498
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —520/5110/19

Ухвала від 01.06.2021

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

П’янова Я.В.

Ухвала від 26.01.2021

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

П’янова Я.В.

Постанова від 09.12.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шишов О.О.

Ухвала від 03.12.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шишов О.О.

Ухвала від 27.10.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шишов О.О.

Ухвала від 11.09.2020

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

П’янова Я.В.

Ухвала від 11.09.2020

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

П’янова Я.В.

Ухвала від 15.04.2020

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

П’янова Я.В.

Ухвала від 05.02.2020

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Русанова В.Б.

Ухвала від 18.11.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Кононенко З.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні