ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
15 серпня 2019 року № 640/2896/19
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі: судді Катющенка В.П., за участю секретаря судового засідання Рябого І.П., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовомТовариства з обмеженою відповідальністю "ВАНДА" до про Головного управління ДФС у Київській області визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення
за участю:
від позивача - Лавков О.С.;
від відповідача - не з`явився;
В С Т А Н О В И В:
Товариство з обмеженою відповідальністю "ВАНДА" (далі - ТОВ "ВАНДА") звернулось до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовом, у якому просить суд визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДФС у Київській області (далі - ГУ ДФС у Київській області) від 09.11.2018 № 0077935305 про збільшення суми грошового зобов`язання з орендної плати з юридичних осіб на 804009,16 грн - за податковими зобов`язаннями та 201002,29 грн - за штрафними (фінансовими) санкціями.
Позовні вимоги позивач мотивував тим, що обґрунтовано та правомірно задекларував та сплатив земельний податок у визначених податковими деклараціями за 2016-2018 роки розмірах. Зазначив, що відповідно до витягу від 23.03.2016 № 610 з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки до 2016 року нормативна грошова оцінка земельної ділянки складала 986855,94 грн. Поряд з цим, з 2016 року відповідно до договору оренди земельної ділянки від 01.03.2016 грошова оцінка земельної ділянки була збільшена до 4934279,70 грн, а згідно договору від 2018 року - до 6031064,74 грн. Позивач звертає увагу, що з 2016 по 2018 рік плата за землю для ТОВ "ВАНДА" збільшилась більше, ніж у 6 разів. Стверджує, що ТОВ "ВАНДА" сумлінно виконувало свої грошові зобов`язання стосовно сплати орендних платежів до 2017 року, сплачуючи 100 % орендних платежів.
Ухвалою суду від 05.03.2019 прийнято позовну заяву до розгляду, відкрито провадження в адміністративній справі № 640/2896/19 та призначено справу до розгляду за правилами загального позовного провадження у підготовче судове засідання на 11.04.2019.
04.04.2019 представником відповідача Соколовим Д.В. подано до суду відзив на позовну заяву, за змістом якого останній просить суд відмовити у задоволенні позовних вимог. Пояснив, що у ході камеральної перевірки установлено, що позивачем занижено податкове зобов`язання з орендної плати за землю, відповідно контролюючим органом правомірно прийнято спірне податкове повідомлення-рішення.
У судове засідання 11.04.2019 представники учасників справи не прибули, розгляд справи відкладено на 30.05.2019.
Ухвалою суду, постановленою без виходу до нарадчої кімнати у судовому засіданні 30.05.2019, закрито підготовче провадження та призначено справу до розгляду по суті у судове засідання на 15.08.2019.
Представник позивача у судовому засіданні 15.08.2019 позовні вимоги підтримав та просив суд позов задовольнити.
Представник відповідача у судове засідання 15.08.2019 не прибув, про причини неявки суд не повідомив, про дату, час та місце судового розгляду справи повідомлений належним чином.
На підставі частини третьої статті 243 Кодексу адміністративного судочинства України у судовому засіданні 15.08.2019 проголошено вступну та резолютивну частини рішення.
Розглянувши подані сторонами документи і матеріали справи, заслухавши пояснення представника позивача, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.
03.10.2018 посадовою особою ГУ ДФС у Київській області проведено камеральну перевірку з питань повноти нарахування ТОВ "ВАНДА" податкового зобов`язання з орендної плати за землю у податкових деклараціях з плати за землю за 2017 та 2018 роки, за результатами якої складено акт № 003427/10-36-53-05/25296585.
Актом камеральної перевірки зафіксовано недотримання ТОВ "ВАНДА" положень пункту 289.1 статті 289 Податкового кодексу України в частині використання нормативної грошової оцінки в податкових деклараціях з плати за землю за 2017 та 2018 роки, внаслідок чого останнім занижено грошове зобов`язання по орендній платі з юридичних осіб за 2018 рік у зазначеній податковій декларації з плати за землю на 392719,37 грн, за 2017 рік - 411289,79 грн.
На підставі виявленого порушення, 09.11.2018 ГУ ДФС у Київській області прийнято податкове повідомлення-рішення № 0077935305, яким збільшено суму грошового зобов`язання з орендної плати на 804009,16 грн - за податковими зобов`язаннями та 201002,29 грн - за штрафними (фінансовими) санкціями.
Не погодившись з рішенням контролюючого органу, позивач звернувся до суду з даним позовом.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з наступного.
З матеріалів справи вбачається, що 02.02.2017 ТОВ "ВАНДА" було подано до контролюючого органу податкову декларацію з плати за землю за 2017 рік, у якій останнім визначено суму річного податкового зобов`язання з орендної плати за наступні земельні ділянки:
3221810100:01 : 192:016 - у розмірі 78948,49 грн;
3221810100:01:254:011- у розмірі 7475,50 грн (а.с. 41-43).
31.01.2018 ТОВ "ВАНДА" було подано до контролюючого органу податкову декларацію з плати за землю за 2018 рік, у якій останнім визначено суму річного податкового зобов`язання з орендної плати за земельну ділянку 3221810100:01:192:016 - у розмірі 89765,81 грн (а.с. 44-45).
Згідно з підпунктом 16.1.4 пункту 16.1 статті 16 Податкового кодексу України платник податків зобов`язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Відповідно до пунктів 288.1 - 288.4 статті 288 Податкового кодексу України підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки.
Органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування, які укладають договори оренди землі, повинні до 1 лютого подавати контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки переліки орендарів, з якими укладено договори оренди землі на поточний рік, та інформувати відповідний контролюючий орган про укладення нових, внесення змін до існуючих договорів оренди землі та їх розірвання до 1 числа місяця, що настає за місяцем, у якому відбулися зазначені зміни.
Форма надання інформації затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної фінансової політики.
Договір оренди земель державної і комунальної власності укладається за типовою формою, затвердженою Кабінетом Міністрів України.
Платником орендної плати є орендар земельної ділянки.
Об`єктом оподаткування є земельна ділянка, надана в оренду.
Розмір та умови внесення орендної плати встановлюються у договорі оренди між орендодавцем (власником) і орендарем.
З аналізу наведених правових положень вбачається, що орендар земельної ділянки сплачує орендну плату у розмірі та на умовах, встановлених договором.
Обґрунтовуючи протиправність оспорюваного рішення позивач у позовній заяві зазначає виключно про правомірність визначення суми податкового зобов`язання з орендної плати за земельну ділянку, площею 0,394 га, кадастровий номер 3221810100:01:192:0169 .
Виходячи з меж та підстав заявлених вимог, суд зазначає наступне.
Так, 01.03.2016 позивач (Орендар) уклав з Вишгородською міською радою Київської області (Орендодавець) договір оренди земельної ділянки, за умовами якого Орендодавець на підставі рішення п`ятої сесії сьомого скликання Вишгородської міської ради Київської області від 28.01.2016 № 5/15 "Про продовження (поновлення) дії договору оренди земельної ТОВ "ВАНДА" за актом приймання-передачі передає, а Орендар приймає в оренду (строкове платне користування) земельну ділянку (а.с. 87-90).
Пунктом 2.1 указаного договору визначено, що об`єктом оренди є земельна ділянка, що розташована по вул. Шолуденка у м. Вишгороді , площею 3940,00 кв.м, з цільовим призначенням - для розміщення міського ринку, кадастровий номер земельної ділянки 3221810100:01:192:0169 .
Згідно з пунктом 2.2 договору нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить 4934279,70 грн.
Відповідно до пункту 3.1 договір укладено на 2 роки.
Пунктом 4.2 указаного договору передбачено, що річна орендна плата за земельну ділянку, відповідно до рішення Вишгородської міської ради Київської області від 29.10.2013 № 26/13 "Про орендну плату за землю у м. Вишгороді", встановлюється у розмірі 8 % від її нормативної грошової оцінки.
24.04.2018 позивач (Орендар) уклав з Вишгородською міською радою Київської області (Орендодавець) договір оренди земельної ділянки, за умовами якого Орендодавець на підставі рішення тридцять сьомої сесії сьомого скликання Вишгородської міської ради Київської області від 05.04.2018 № 37/26 "Про продовження (поновлення) дії договору оренди земельної ТОВ "ВАНДА" надає, а орендар приймає у строкове платне користування земельну ділянку загальною площею 0,3940 га (кадастровий номер 3221810100 :01:192:0169) для розміщення міського ринку, яка розташована по вул. Шолуденко у м. Вишгороді (а.с. 82-86).
Відповідно до пункту 7 договір укладено строком на 5 років.
Згідно пункту 4 указаного договору нормативна грошова оцінка земельної ділянки, що є предметом даного договору, становить 6031064,74 грн.
Одночасно, пунктом 8 договору передбачено, що річна орендна плата вноситься орендарем у грошовій формі у розмірі 8 % від нормативної грошової оцінки. В 2018 році річна орендна плата становить 482485,18 грн.
Таким чином, позивач, визначаючи розмір орендної плати у 2017 та 2018 роках, зобов`язаний був керуватись умовами укладених з Вишгородською міською радою Київської області договорів та задекларувати річний розмір орендної плати за земельну ділянку з кадастровим номером 3221810100:01:192:0169 у 2017 році - 394742,38 грн, у 2018 році - 482485,18 грн.
Натомість, останнім у 2017 році задекларовано розмір річної орендної плати у сумі 78948,49 грн, а у 2018 році - 89765,81 грн.
За наведених обставин, суд вважає правомірним висновок контролюючого органу про заниження позивачем грошового зобов`язання по орендній платі з юридичних осіб, та виходячи з підстав заявленого позову, суд не вбачає підстав для його задоволення.
Відповідно до частини першої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Згідно з частиною другою статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Відповідно до пункту 30 рішення Європейського Суду з прав людини у справі "Hirvisaari v. Finland" від 27.09.2001, рішення судів повинні достатнім чином містити мотиви, на яких вони базуються для того, щоб засвідчити, що сторони були заслухані. Згідно пункту 41 висновку № 11 (2008) Консультативної ради європейських суддів до Комітету Міністрів Ради Європи щодо якості судових рішень, обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту. Обсяг цього обов`язку може змінюватися залежно від характеру рішення. Згідно з практикою Європейського суду з прав людини, очікуваний обсяг обґрунтування залежить від різних доводів, що їх може наводити кожна зі сторін, а також від різних правових положень, звичаїв та доктринальних принципів, а крім того, ще й від різних практик підготовки та представлення рішень у різних країнах.
Враховуючи наведене та встановлені обставини, суд дійшов висновку про відсутність підстав для задоволення позовних вимог.
Керуючись статтями 9, 14, 72-77, 90, 139, 241-246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва, -
В И Р І Ш И В:
У задоволенні позову Товариства з обмеженою відповідальністю "ВАНДА" (07300, Київська область, м. Вишгород, вул. Шолуденка, 13-Б, код ЄДРПОУ 25296585) відмовити.
Рішення набирає законної сили в строк і порядку, передбачені статтею 255 Кодексу адміністративного судочинства України. Рішення суду може бути оскаржено за правилами, встановленими статтями 293, 295-297 Кодексу адміністративного судочинства України з урахуванням п/п. 15.5 п. 15 Розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України (в редакції Закону № 2147-VIII).
Суддя В.П. Катющенко
Повний текст рішення складено та підписано 21 серпня 2019 року.
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 15.08.2019 |
Оприлюднено | 27.08.2019 |
Номер документу | 83799253 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Кобаль Михайло Іванович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Кобаль Михайло Іванович
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Катющенко В.П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні