Рішення
від 23.08.2019 по справі 826/17655/18
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

23 серпня 2019 року № 826/17655/18

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі:

головуючого судді Шейко Т.І.,

розглянувши у порядку письмового провадження адміністративну справу

за позовомТовариства з обмеженою відповідальністю ВАШ ТЕКСТИЛЬ до Київської митниці ДФС провизнання протиправним та скасування рішення встановив:

До Окружного адміністративного суду міста Києва (далі також - суд) звернулося Товариство з обмеженою відповідальністю ВАШ ТЕКСТИЛЬ (далі також - позивач, ТОВ ВАШ ТЕКСТИЛЬ ) з позовом до Київської митниці ДФС (далі також - відповідач), в якому просило:

- визнати протиправним та скасувати рішення Київської митниці ДФС про коригування митної вартості від 29.08.018 №UA 125000/2018/000126/2;

- стягнути з Київської митниці ДФС за рахунок бюджетних асигнувань 6 762,00 грн. на користь ТОВ ВАШ ТЕКСТИЛЬ , з яких судові витрати по сплаті судового збору в розмірі 1 762,00 грн., витрати на правову допомогу адвоката у розмірі 5 000,00 грн.

Ухвалою суду від 02.11.2018 відкрито провадження в адміністративній справі, розгляд якої вирішено здійснювати у порядку спрощеного провадження.

Позовні вимоги вмотивовано протиправною відмовою відповідача в митному оформленні ввезеного на митну територію України позивачем товару за заявленою ним вартістю, визначеною самостійно за основним методом. Зокрема, позивач стверджує про надання для митного оформлення товару усіх необхідних документів та відомостей для перевірки заявленої митної вартості.

Внаслідок прийнятого відповідачем оскаржуваного рішення про коригування митної вартості за резервним методом відповідачем також безпідставно прийнято рішення про відмову позивачу в митному оформленні (випуску) товарів за визначеною ним ціною та надано картку відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні, випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення.

Не погоджуючись із оскаржуваним рішенням про коригування митної вартості, позивач був змушений випустити у вільний обіг товари за валютно-митною декларацією №UA 125110/2018/2018/416568, у зв`язку з чим надмірно сплатив кошти в розмірі 44 611,67 грн, в тому числі: ввізне митно - 8 579,17 грн. і податок на додану вартість - 36 032,50 грн.

Відповідач у відзиві на позовну заяву просив відмовити в її задоволенні, стверджуючи про правомірність оскаржуваного рішення про коригування митної вартості товару з огляду на те, що подані декларантом позивача до митного оформлення товару документи містили розбіжності та відсутність у них усіх необхідних відомостей, що підтверджують числові значення складових митної вартості. Так, зокрема, декларантом до митної вартості додані витрати на транспортування товарів до порту, тоді як інші витрати (складові митної вартості), такі як: тара, пакування, навантаження та страхування не додані до митної вартості.

Відповідач зауважив про обґрунтоване застосування ним резервного методу визначення вартості товару з використанням при цьому цінової бази ЄАІС ДФС.

Згідно з доводами відповідача додатково надані декларантом позивача документи також не усунули виявлені ним розбіжності та не підтвердили заявлену митну вартість товару за основним методом.

Як вбачається з матеріалів справи, на підставі зовнішньо-економічного контракту від 23.05.2018 №3/2018 позивачем ввезено на митну територію України товари:

- товар №1: тканина мікрофіброва з друком (код УКТЗЕД 5407 54 00 00) SEERSUCKER вміст 100% поліестер, шириною (без кромки) 220 (+/- 2,5) см, з поверхневою щільністю 80г/м2 - 35234 м.п. Торговельна марка відсутня. Країна виробництва: СN. Виробник: ZHEJIANG SHNGYI TEXTILE CO., LTD;

- товар №2: тканина мікрофіброва, біла (код УКТЗЕД 5407 52 00 00), вміст 100% поліестер, з поверхневою щільністю 80г/м2, шириною (без кромки) 220 (+/-) см - 30518 м.п. Тканина мікрофіброва, видавлена, вміст 100% поліестер, шириною (без кромки) 220 (+/-) см, з поверхневою щільністю 80г/м2 - 3968 м.п. Тканина мікрофіброва, однотонна, вміст 100% поліестер, з поверхневою щільністю 80г/м2, шириною (без кромки) 220 (+/- 2,5) см - 58216 м.п. Торговельна марка відсутня. Країна виробництва: СN Виробник: ZHEJIANG SHNGYI TEXTILE CO., LTD/

Згідно з інвойсом від 07.07.2018 №SY1853 та специфікацією №1 від 25.05.2018 визначено умови поставки - ІNCOTERMS FOB - SHANHAI.

29.08.2018 ТОВ ВАШ ТЕКСТИЛЬ подало до Київської митниці ДФС вантажну митну декларацію №UA 125110/2018/416458, відповідно до якої до митного оформлення надано вищевказані товари.

У вантажній митній декларації №UA 125110/2018/416458 позивачем зазначено митну вартість:

- товару №1 - 3,48 дол. США/кг (0,28 дол.США/м2);

- товар №2 - 2,94 дол.США/кг (0,237 дол.США/м2).

При оформленні вказаних товарів декларантом позивача розраховано митні платежі:

- за товар №1 - 158 653,25 грн., у тому числі: ввізне мито - 30 510,24 грн., податок на додану вартість - 128 143,01 грн.;

- за товар №2 - 352 663,70 грн., в тому числі: ввізне мито - 67 819,94 грн., податок на додану вартість - 284 843,76 грн.

Як вбачається із графи 44 вантажної митної декларації №UA 125110/2018/416458 декларант позивача надав Київській митниці ДФС для митного оформлення товару копії:

- банківського платіжного документу від 16.08.2018 SWIFT б/н;

- контракту від 23.05.2018 №3/2018;

- додатку №1 від 18.07.2018 до контракту №3/2018;

- специфікації від 25.05.2018 №1;

- інвойсу від 07.07.2018 №SY 1853;

- коносаменту від 18.07.2018 №MRFB 18071288;

- договору транспортного експедирування від 06.02.2018 №06.02.2014/39-1ОД;

- рахунку від 27.08.2018 №694;

- довідки транспортних витрат від 27.08.2018 №0448;

- митної декларації від 14.07.2018 №223120180002261098.

29.08.2018 декларант отримав електронне повідомлення Київської митниці ДФС про необхідність подання додаткових документів на підтвердження митної вартості у зв`язку з тим, що подані документи не містять достовірних та об`єктивних відомостей, які б підтверджували числові значення складових митної вартості. Зокрема, відповідач запропонував позивачу надати такі документи:

- транспортні (перевізні) документи, а також документи, що містять відомості про вартість перевезення оцінюваних товарів (рахунок-фактура, акт виконаних робіт (наданих послуг) від виконавця договору (контракту) про надання транспортно-експедиційних послуг, що містить реквізити сторін, суму та умови платежу, інші відомості, відповідно до яких встановлюється належність послуг до товарів, та платіжні документи, що підтверджують факт оплати транспортно-експедиційних послуг відповідно до виставленого рахунка-фактури;

- каталоги, специфікації, прейскуранти (прайс-листи) виробника товару;

- копію митної декларації країни відправлення;

- висновки про якісні та вартісні характеристики товарів, підготовлені спеціалізованими експертними організаціями, та /або інформація біржових організацій про вартість товару або сировини;

- за наявності - інші платіжні та/або бухгалтерські документи, що підтверджують вартість товару, та містять реквізити, необхідні для ідентифікації ввезеного товару;

- інші документи для підтвердження митної вартості товару (за бажанням декларанта).

Уважаючи вищевикладені вимоги відповідача необґрунтованими з огляду на те, що усі необхідні документи для підтвердження заявленої митної вартості надано разом із вантажно-митною декларацією №UA 125110/2018/416458, декларант позивача інших документів органу доходів та зборів не надав.

29.08.2018 відповідач прийняв рішення про коригування митної вартості товарів від №UA 125000/2018/000126/2, відповідно до якого митну вартість товару №2, а саме: тканина мікрофіброва, біла (код УКТЗЕД 5407 52 00 00), вміст 100% поліестер, з поверхневою щільністю 80г/м2, шириною (без кромки) 220 (+/-) см - 30518 м.п. Тканина мікрофіброва, видавлена, вміст 100% поліестер, шириною (без кромки) 220 (+/-) см, з поверхневою щільністю 80г/м2 - 3968 м.п. Тканина мікрофіброва, однотонна, вміст 100% поліестер, з поверхневою щільністю 80г/м2, шириною (без кромки) 220 (+/- 2,5) см - 58216 м.п. Торговельна марка відсутня. Країна виробництва: СN. Виробник: ZHEJIANG SHNGYI TEXTILE CO., LTD, було скориговано з 0,237 дол.США/кв.м до 0,2670 дол.США/кв.м.

Підставою для прийняття такого рішення, як зазначено в його тексті слугувало те, що до митної вартості товару декларантом позивача не включено витрати вартості тари, пакування, навантаження та страхування товару. Інформація щодо включення цих витрат до ціни товару в наданих декларантом документах, а саме у контракті від 23.05.2018 №3/2018 та інвойсі від 07.07.2018 №SY1853 відсутня. Разом із тим, згідно з пунктом 7 вказаного контракту товар повинен бути запакований в стандартну тару, яка забезпечує його зберігання. Також згідно з довідкою про транспортні витрати від 28.08.2018 №0448 ТОВ ТАНІТ ГРУП забезпечує надання послуг з організації перевезення вантажів, зокрема і за межами території України. Договір про ТЕП чи послуги з перевезення товарів до митного оформлення декларантом не надано. Також не надано платіжні документи, що стосуються оцінюваного товару та/або інші документи що підтверджують вартість товару та містять реквізити, необхідні для ідентифікації ввезеного товару.

В ході консультацій декларантом позивача додаткові документи надано не в повному обсязі, а надані документи виявлені розбіжності не усунули та не підтвердили достовірно заявлену митну вартість товару. Зокрема, надані платіжні документи, в яких іде посилання на контракт та номер специфікації без зазначення дати, що унеможливлює ідентифікацію платежу саме за цією специфікацією. В наданому договорі на транспортне експедирування від 06.02.2014 №06.02.2014/39-10Д відсутні пункти з 5 по 7.2. При цьому в пункті 2.2.5 цього договору передбачено страхування вантажу, однак страховий поліс до митного оформлення не надано.

За результатами проведених консультацій відповідачем встановлено, що другорядні методи визначення митної вартості 2а та 2б - за ціною договору щодо ідентичних/подібних товарів відповідно до статей 59, 60 Митного кодексу України неможливо застосувати через відсутність у митниці інформації про митне оформлення ідентичних чи подібних товарів саме за ціною договору, декларантом такої інформації не надано.

Методи визначення митної вартості 2в та 2г - на основі віднімання та додавання вартостей - не могли бути застосовані у зв`язку з відсутністю у митниці відомостей про всі складові вартості виробництва товару та його доставки на митну територію України, що є необхідною умовою для використання таких методів. Декларантом позивача така інформація не надавалася.

Як наслідок, відповідачем застосовано другорядний метод 2ґ - резервний. При цьому декларантом позивача додаткова інформація стосовно цього методу також не надавалась.

У зв`язку з прийняттям вищевказаного рішення відповідачем видано декларанту позивача картку відмови №UA 125110/2018/00060 .

З огляду на викладене позивач змушений був 30.08.2018 випустити у вільний обіг товари за валютно-митною декларацією №UA 125110/2018/416568, за якою митні платежі склали:

- товар №1 -159011,68 грн., у тому числі: ввізне мито - 30 579,17 грн., податок на додану вартість - 128 432,51 грн.;

- товар №2 - 398 067,27 грн., у тому числі ввізне мито - 76 551,40 грн., податок на додану вартість - 321 515,87 грн.

Внаслідок визначення відповідачем митної вартості вищевказаного товару за резервним методом позивачем надмірно сплачено 44 611,67 грн., в тому числі: ввізне мито - 8579,17 грн., податок на додану вартість - 36 032,50 грн.

У подальшому 12.09.2018 позивач надав відповідачу додаткові документи на підтвердження заявленої митної вартості товару, а саме копії:

- висновку ДП Держзовнішінформ від 07.09.2018 №222/105;

- договору транспортного експедирування від 25.05.2018 №25.05.2018/106ОД;

- рахунку від 27.08.2018 №694;

- акта про надання транспортно-експедиційних послуг від 29.08.2018 №694;

- довідки про вартість транспортно-експедиційних послуг від 28.08.2018 №11/09;

- платіжного доручення про сплату транспортно-експедиційних послуг від 10.09.2018 №697;

- платіжного доручення в іноземній валюті від 14.08.2018 №22;

- митної експертної декларації КНР з перекладом.

Рішенням від 18.09.2018 №7138/4/10-70-19-47 відповідач відмовив позивачу у визнанні заявленої митної вартості з урахуванням додаткових документів, підставою для чого слугувало:

- ненадання позивачем жодного документа, що підтверджує вартість послуг експедитора, а також розмір додаткових витрат, інших платежів, які необхідно здійснити експедитору для виконання своїх обов`язків;

- платіжне доручення від 14.08.2018 №22 з посиланням на специфікацію, дата якої не відповідає даті специфікації, наданої позивачем;

- відсутність у експертному висновку ДП Держзовнішінформ від 07.09.2018 №222/105 додатків з вихідними даними та іншою інформацією, що були використані в процесі проведення оцінки.

Уважаючи рішення відповідача про коригування митної вартості про від 29.08.2018 №UA 125000/2018/000126/2 протиправним, позивач звернувся до суду з даним адміністративним позовом, при розгляді якого суд виходить із такого.

Відповідно до частини другої статті 1 Митного кодексу України відносини, пов`язані із справлянням митних платежів, регулюються цим Кодексом, Податковим кодексом України та іншими законами України з питань оподаткування.

Частиною першою статті 49 Митного кодексу України визначено, що митною вартістю товарів, які переміщуються через митний кордон України, є вартість товарів, що використовується для митних цілей, яка базується на ціні, що фактично сплачена або підлягає сплаті за ці товари.

Згідно з частинами четвертою та п`ятою статті 58 Митного кодексу України митною вартістю товарів, які ввозяться на митну територію України відповідно до митного режиму імпорту, є ціна, що була фактично сплачена або підлягає сплаті за товари, якщо вони продаються на експорт в Україну, скоригована в разі потреби з урахуванням положень частини десятої цієї статті. При цьому ціна, що була фактично сплачена або підлягає сплаті, - це загальна сума всіх платежів, які були здійснені або повинні бути здійснені покупцем оцінюваних товарів продавцю або на користь продавця через третіх осіб та/або на пов`язаних із продавцем осіб для виконання зобов`язань продавця.

Частиною першою статті 51 Митного кодексу України встановлено, що митна вартість товарів, що переміщуються через митний кордон України, визначається декларантом відповідно до норм цього Кодексу.

Відповідно до частини другої статті 52 Митного кодексу України декларант, який заявляє митну вартість товару, зобов`язаний подавати органу доходів і зборів достовірні відомості про визначення митної вартості, які повинні базуватися на об`єктивних, документально підтверджених даних, що піддаються обчисленню.

Частиною першою статті 257 Митного кодексу визначено, що декларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення.

Згідно з частиною першою статті 53 Митного кодексу України у випадках, передбачених цим Кодексом, одночасно з митною декларацією декларант подає органу доходів і зборів документи, що підтверджують заявлену митну вартість товарів і обраний метод її визначення. Документами, які підтверджують митну вартість товарів, згідно з частиною другою зазначеної статті є:

1) декларація митної вартості, що подається у випадках, визначених у частинах п`ятій і шостій статті 52 цього Кодексу, та документи, що підтверджують числові значення складових митної вартості, на підставі яких проводився розрахунок митної вартості;

2) зовнішньоекономічний договір (контракт) або документ, який його замінює, та додатки до нього у разі їх наявності;

3) рахунок-фактура (інвойс) або рахунок-проформа (якщо товар не є об`єктом купівлі-продажу);

4) якщо рахунок сплачено, - банківські платіжні документи, що стосуються оцінюваного товару;

5) за наявності - інші платіжні та/або бухгалтерські документи, що підтверджують вартість товару та містять реквізити, необхідні для ідентифікації ввезеного товару;

6) транспортні (перевізні) документи, якщо за умовами поставки витрати на транспортування не включені у вартість товару, а також документи, що містять відомості про вартість перевезення оцінюваних товарів;

7) копія імпортної ліцензії, якщо імпорт товару підлягає ліцензуванню;

8) якщо здійснювалося страхування, - страхові документи, а також документи, що містять відомості про вартість страхування.

Відповідно до частини третьої статті 53 Митного кодексу України у разі, якщо документи, зазначені у частині другій цієї статті, містять розбіжності, наявні ознаки підробки або не містять всіх відомостей, що підтверджують числові значення складових митної вартості товарів, чи відомостей щодо ціни, що була фактично сплачена або підлягає сплаті за ці товари, декларант або уповноважена ним особа на письмову вимогу органу доходів і зборів зобов`язані протягом 10 календарних днів надати (за наявності) такі додаткові документи:

1) договір (угоду, контракт) із третіми особами, пов`язаний з договором (угодою, контрактом) про поставку товарів, митна вартість яких визначається;

2) рахунки про здійснення платежів третім особам на користь продавця, якщо такі платежі здійснюються за умовами, визначеними договором (угодою, контрактом);

3) рахунки про сплату комісійних, посередницьких послуг, пов`язаних із виконанням умов договору (угоди, контракту);

4) виписку з бухгалтерської документації;

5) ліцензійний чи авторський договір покупця, що стосується оцінюваних товарів та є умовою продажу оцінюваних товарів;

6) каталоги, специфікації, прейскуранти (прайс-листи) виробника товару;

7) копію митної декларації країни відправлення;

8) висновки про якісні та вартісні характеристики товарів, підготовлені спеціалізованими експертними організаціями, та/або інформація біржових організацій про вартість товару або сировини.

Відповідно до частин п`ятої та шостої статті 53 Митного кодексу України забороняється вимагати від декларанта або уповноваженої ним особи будь-які інші документи, відмінні від тих, що зазначені в цій статті.

Декларант або уповноважена ним особа за власним бажанням може подати додаткові наявні у них документи для підтвердження заявленої ними митної вартості товару.

Частиною четвертою статті 58 Митного кодексу України визначено, що митною вартістю товарів, які ввозяться на митну територію України відповідно до митного режиму імпорту, є ціна, що була фактично сплачена або підлягає сплаті за товари, якщо вони продаються на експорт в Україну, скоригована в разі потреби з урахуванням положень частини десятої цієї статті.

Частина п`ята цієї ж статті визначає, що ціна, що була фактично сплачена або підлягає сплаті, - це загальна сума всіх платежів, які були здійснені або повинні бути здійснені покупцем оцінюваних товарів продавцю або на користь продавця через третіх осіб та/або на пов`язаних із продавцем осіб для виконання зобов`язань продавця.

За змістом підпунктів б , в пункту 1, пунктів 5-7 частини десятої статті 58 Митного кодексу України при визначенні митної вартості до ціни, що була фактично сплачена або підлягає сплаті за оцінювані товари, додаються такі витрати (складові митної вартості), якщо вони не включалися до ціни, що була фактично сплачена або підлягає сплаті:

- витрати, понесені покупцем: вартість ящиків тари (контейнерів), в яку упаковано товар, або іншої упаковки, що для митних цілей вважаються єдиним цілим з відповідними товарами; вартість упаковки або вартість пакувальних матеріалів та робіт, пов`язаних із пакуванням;

- витрати на транспортування оцінюваних товарів до аеропорту, порту або іншого місця ввезення на митну територію України;

- витрати на навантаження, вивантаження та обробку оцінюваних товарів, пов`язані з їх транспортуванням до аеропорту, порту або іншого місця ввезення на митну територію України;

- витрати на страхування цих товарів.

Згідно з частиною одинадцятою статті 58 Митного кодексу України при визначенні митної вартості до ціни, що була фактично сплачена або підлягає сплаті, не допускається включення ніяких інших витрат, крім тих, що передбачені у цій статті. До митної вартості не включаються нижчезазначені витрати або кошти за умови виділення їх з ціни, що була фактично сплачена або підлягає сплаті за оцінювані товари, що документально підтверджені та які піддаються обчисленню:

1) плата за будівництво, спорудження, складення, технічне обслуговування або технічну допомогу, здійснені після ввезення імпортних товарів, таких як промислова установка, машини або обладнання;

2) витрати на транспортування після ввезення;

3) податки, які справляються в Україні.

За змістом статті 57 Митного кодексу України визначення митної вартості товарів, які ввозяться в Україну відповідно до митного режиму імпорту, здійснюється за такими методами:

1) основний - за ціною договору (контракту) щодо товарів, які імпортуються (вартість операції);

2) другорядні: а) за ціною договору щодо ідентичних товарів; б) за ціною договору щодо подібних (аналогічних) товарів; в) на основі віднімання вартості; г) на основі додавання вартості (обчислена вартість); ґ) резервний.

Статтями 49, 51, 52, 53, 57, 58 Митного кодексу України встановлено, що митна вартість товарів, які ввозяться на митну територію України, відповідно до митного режиму імпорту, за загальним правилом обчислюється за першим методом визначення митної вартості товарів, тобто за ціною договору. Якщо митна вартість не може бути визначена за першим методом, проводиться процедура консультацій між митним органом та декларантом з метою обґрунтованого вибору підстав для визначення митної вартості. У ході таких консультацій митний орган та декларант можуть здійснити обмін наявною у кожного з них інформацією за умови додержання вимог щодо її конфіденційності.

У разі неможливості визначення митної вартості товарів, які імпортуються в Україну, за основу може братися ціна, за якою оцінювані ідентичні або подібні (аналогічні) товари були продані в Україні не пов`язаному з продавцем покупцю. При цьому кожний наступний метод застосовується, якщо митна вартість товарів не може бути визначена шляхом застосування попереднього методу.

За результатами здійснення контролю правильності визначення митної вартості товарів митний орган визнає заявлену декларантом або уповноваженою ним особою митну вартість чи приймає письмове рішення про її коригування відповідно до положень статті 55 цього Кодексу (частина третя статті 54 Митного кодексу України).

Митний орган може відмовити у митному оформленні товарів за заявленою декларантом або уповноваженою ним особою митною вартістю виключно за наявності обґрунтованих підстав вважати, що заявлено неповні та/або недостовірні відомості про митну вартість товарів, у тому числі невірно визначено митну вартість товарів, у разі:

1) невірно проведеного декларантом або уповноваженою ним особою розрахунку митної вартості;

2) неподання декларантом або уповноваженою ним особою документів згідно з переліком та відповідно до умов, зазначених у частинах другій - четвертій статті 53 цього Кодексу, або відсутності у цих документах всіх відомостей, що підтверджують числові значення складових митної вартості товарів, чи відомостей щодо ціни, що була фактично сплачена або підлягає сплаті за ці товари;

3) невідповідності обраного декларантом або уповноваженою ним особою методу визначення митної вартості товару умовам, наведеним у главі 9 цього Кодексу;

4) надходження до митного органу документально підтвердженої офіційної інформації митних органів інших країн щодо недостовірності заявленої митної вартості (частина шоста статті 54 Митного кодексу України).

Таким чином, митні органи мають виключну компетенцію з питань перевірки та контролю правильності обчислення декларантом митної вартості. Однак, дискреційні повноваження митних органів мають законодавчі обмеження у випадках незгоди із задекларованою митною вартістю. До таких, зокрема, належать процедура консультацій між митним органом та декларантом з метою обґрунтованого вибору підстав для визначення митної вартості та обов`язок послідовного вибору методів (від першого до шостого) визначення митної вартості товарів. У разі якщо під час проведення митного контролю митний орган не може аргументовано довести, що заявлено неповні та/або недостовірні відомості про митну вартість товарів, у тому числі невірно визначено митну вартість товарів, заявлена декларантом або уповноваженою ним особою митна вартість вважається визнаною автоматично (частина сьома статті 54 Митного кодексу України).

Відповідно до частин першої-третьої статті 55 Митного кодексу України рішення про коригування заявленої митної вартості товарів, які ввозяться на митну територію України з поміщенням у митний режим імпорту, приймається органом доходів і зборів у письмовій формі під час здійснення контролю правильності визначення митної вартості цих товарів як до, так і після їх випуску, якщо органом доходів і зборів у випадках, передбачених частиною шостою статті 54 цього Кодексу, виявлено, що заявлено неповні та/або недостовірні відомості про митну вартість товарів, у тому числі невірно визначено митну вартість товарів.

Прийняте органом доходів і зборів письмове рішення про коригування заявленої митної вартості товарів має містити, зокрема:

1) обґрунтування причин, через які заявлену декларантом митну вартість не може бути визнано;

2) наявну в митного органу інформацію (у тому числі щодо числових значень складових митної вартості, митної вартості ідентичних або подібних (аналогічних) товарів, інших умов, що могли вплинути на ціну товарів), яка призвела до виникнення сумнівів у правильності визначення митної вартості та до прийняття рішення про коригування митної вартості, заявленої декларантом;

3) вичерпний перелік вимог щодо надання додаткових документів, передбачених частиною третьою статті 53 цього Кодексу, за умови надання яких митна вартість може бути визнана органом доходів і зборів;

4) обґрунтування числового значення митної вартості товарів, скоригованої органом доходів і зборів, та фактів, які вплинули на таке коригування.

Аналіз наведених статей свідчить, що обов`язок доведення митної вартості товару лежить на позивачеві. Але митний орган у випадку наявності обґрунтованих сумнівів у достовірності поданих декларантом відомостей, що підтверджують числові значення складових митної вартості товарів, чи відомостей щодо ціни, яка була фактично сплачена або підлягає сплаті за ці товари, може витребувати додаткові документи. Наявність обґрунтованих сумнівів у правильності зазначеної декларантом митної вартості товарів є імперативною умовою, оскільки з цією обставиною закон пов`язує можливість витребовування додаткових документів у декларанта та надає митниці право вчиняти наступні дії, спрямовані на визначення дійсної митної вартості товарів. Про наявність обґрунтованого сумніву у правильності визначення митної вартості митниця зобов`язана доводити в суді, оскільки з цією обставиною закон пов`язує можливість витребовування додаткових документів у декларанта та надає митниці право вчиняти наступні дії, спрямовані на визначення дійсної митної вартості товарів.

Разом з тим витребувати необхідно ті документи, які дають можливість пересвідчитись у правильності чи помилковості задекларованої митної вартості, а не всі, які передбачені статтею 53 Митного кодексу України. Ненадання повного переліку витребуваних документів може бути підставою для визначення митної вартості не за першим методом лише тоді, коли подані документи є недостатніми чи такими, що у своїй сукупності не спростовують сумнів у достовірності наданої інформації.

Відтак, наведені приписи зобов`язують відповідача зазначити конкретні обставини, які викликали відповідні сумніви, причини неможливості їх перевірки на підставі наданих декларантом документів, а також обґрунтувати необхідність перевірки спірних відомостей та зазначити документи, надання яких може усунути сумніви у їх достовірності.

Встановивши відсутність достатніх відомостей, що підтверджують задекларовану митну вартість товарів, відповідач повинен вказати, які саме складові митної вартості товарів є непідтвердженими, чому з поданих документів неможливо встановити дані складові, та які документи необхідні для підтвердження того чи іншого показника.

Пунктом 33 оскаржуваного рішення відповідача визначено, що заявлену декларантом позивача митну вартість товару не може бути визнано у зв`язку:

- з невключенням до вартості товару вартості тари, пакування, навантаження та страхування товару. Інформація щодо включення цих витрат до ціни товару в наданих декларантом документах, а саме у контракті від 23.05.2018 №3/2018 та в інвойсі від 07.07.2018 №SY1853 відсутня. Разом із тим, згідно з пунктом 7 цього контракту товар повинен бути запакований в стандартну тару, яка забезпечує його зберігання. Також згідно з довідкою про транспортні витрати від 28.08.2018 №0448 ТОВ ТАНІТ ГРУП забезпечує надання послуг з організації перевезення вантажів, зокрема і за межами території України. Договір про ТЕП чи послуги з перевезення товарів до митного оформлення декларантом не надано;

- ненаданням платіжних документів, що стосуються оцінюваного товару та/або інші документів, що підтверджують вартість товару та містять реквізити, необхідні для ідентифікації ввезеного товару.

Зокрема, надані платіжні документи, в яких іде посилання на контракт та номер специфікації без зазначення дати, що унеможливлює ідентифікацію платежу саме за цією специфікацією. В наданому договорі на транспортне експедирування від 06.02.2014 №06.02.2014/39-10Д відсутні пункти з 5 по 7.2. При цьому в пункті 2.2.5 цього договору передбачено страхування вантажу, однак страховий поліс до митного оформлення не надано.

Суд уважає необґрунтованими такі мотиви прийняття відповідачем оскаржуваного рішення з наступних підстав.

Як встановлено судом вище, на підтвердження заявленої митної вартості товару декларант позивача надав відповідачу пакет документів, перелік яких міститься в графі 44 вантажної митної декларації №UA125110/2018/416458, а саме копії:

- банківського платіжного документу від 16.08.2018 SWIFT б/н;

- контракту від 23.05.2018 №3/2018;

- додатку №1 від 18.07.2018 до контракту №3/2018;

- специфікацію від 25.05.2018 №1;

- інвойсу від07.07.2018 №SY 1853;

- коносаменту від 18.07.2018 №MRFB 18071288;

- договір транспортного експедирування від 06.02.2014 №06.02.2014/39-1ОД;

- рахунку від 27.08.2018 №694;

- довідки транспортних витрат від 27.08.2018 №0448;

- митної декларації від 14.07.2018 №223120180002261098.

При цьому позивач стверджує, що тоді ж він надав відповідачу договір транспортного експедирування від 25.05.2018 №25.05.2018/106ОД, однак згідно з графою 44 згаданої вантажної митної декларації вбачається надання позивачем договору транспортного експедирування від 06.02.2014 №06.02.2014/39-1ОД, тоді як договір від 25.05.2018 №25.05.2018/106ОД був наданий відповідачу 12.09.2018.

За змістом пунктів 1 та 2 контракту від 23.05.2018 №3/2018 продавець ZHEJIANG SHNGYI TEXTILE CO., LTD (Китай) продає, а покупець ТОВ ВАШ ТЕКСТИЛЬ купує текстильні вироби, іменовані в подальшому товар , відповідно до специфікацій (додатків) або комерційних інвойсів, що є невід`ємною частиною цього контракту. Перелік товарів та кількість кожного найменування уточняються по кожній окремій поставці та фіксується в специфікаціях або комерційних інвойсах.

Пунктом 4 цього контракту визначено, зокрема, що загальна вартість товару , що постачається за цим контрактом, складає 74 380,00 дол. США. Ціна за одиницю товару кожного найменування вказана в специфікаціях або комерційних інвойсах.

Згідно з доповненням №1 від 18.07.2018 до контракту від 23.05.2018 №3/2018 до пункту 4 цього контракту внесено зміни, відповідно до яких загальна вартість товару становить 67 847,74 дол. США.

Також змінено специфікацію №1 до контракту шляхом викладення її в новій редакції, в якій зазначено вартість товару 67 847,74 дол. США.

Згідно з пунктом 3 згаданого контракту, який визначає базисні умови поставки, поставка товару здійснюється морським або авіатранспортом на умовах FOB-basis, можливі інші умови і способи поставки, обумовлені в специфікаціях або інвойсах. Строк поставки товару визначається в специфікаціях або комерційних інвойсах. Датою поставки вважається дата штемпеля на транспортній накладній експедитора.

Пунктом 7 зазначеного контракту передбачено, що товар повинен бути запакований в стандартну тару, що забезпечує його схоронність при перевезенні.

Згідно з інвойсом від 07.07.2018 №SY1853 та специфікацією №1 від 25.05.2018 поставки товару визначена на умовах Інкотермс FOB Shanhai.

Умови поставки Інкотермс FOB застосовуються виключно при перевезеннях товару морським або внутрішнім водним транспортом. Дослівний переклад терміну Free On Board - Вільно на борту , суть якого полягає у звільненні постачальника від зобов`язань після переміщення партії товару через поручні судна в узгодженому з покупцем порті відвантаження. Після виконання цієї умови вся відповідальність за вантаж покладається на покупця.

До обов`язків продавця віднесено:

- отримання експортних ліцензій, сертифікатів на товар;

- виконання митних формальностей в країні відправлення;

- ризики пошкодження/втрати вантажу (до моменту переходу через поручні судна), що передбачає його витрати по упаковці товару, його інспектуванню та маркуванню;

- транспортування та відвантаження товару на борт в обумовлені строки;

- повідомлення покупця про поставку продукції.

Покупець, у свою чергу зобов`язаний, своєчасно виконати оплату та прийняти вантаж. Він також повинен оплатити морський фрахт (тобто провізну плату при морській доставці), виконати імпортні та інші операції, необхідні для ввезення вантажу до країни призначення.

З огляду на вищевикладене суд погоджується з доводами позивача про те, що у зв`язку із визначеними сторонами контракту від 23.05.2018 №3/2018 умовами поставки товару Інкотермс FOB у вартість товару включені витрати по його упаковці та навантаженню на борт судна, забезпечення яких покладено на продавця, і вартість такої упаковки та навантаження не повинна виділятися окремо.

Відтак, доводи відповідача про необхідність включення позивачем до вартості товару вартості його упаковки та навантаження є необгрунтованими та не заслуговують на увагу суду при вирішенні цього спору.

Що стосується доводів відповідача про невключення позивачем до ціни товару при визначенні його митної вартості вартості навантаження товару та вартості страхування, то суд уважає за необхідне зазначити про таке.

Як зазначено вище, відповідно до умов поставки Інкотермс FOB, продавець забезпечує транспортування та відвантаження товару на борт в обумовлені строки, а покупець, поміж іншого, повинен оплатити морський фрахт (тобто провізну плату при морській доставці), виконати імпортні та інші операції, необхідні для ввезення вантажу до країни призначення. Відповідно покупець товару несе усі подальші витрати щодо перевезення товару лише після його навантаження на борт.

Таким чином відповідно до умов Інкотермс FOB витрати на навантаження товару на борт судна окремо не виділяються та окремо позивачем не оплачуються, тому підстави для їх включення до ціни товару при визначенні його митної вартості відсутні.

Водночас суд погоджується з доводами позивача про відсутність підстав для включення ним до ціни товару при визначенні його митної вартості витрат на страхування товару, що пояснюється тим, що за умовами Інкотермс FOB страхування вантажу продавцем та/або покупцем не є обов`язковим, у контракті від 23.05.2018 №3/2018 також відсутні вимоги щодо страхування товару будь-якою зі сторін контракту.

Як встановлено судом, спочатку позивач надав відповідачу договір транспортного експедирування від 06.02.2014 №06.02.2014/39-1ОД, укладений між ТОВ ВАШ ТЕКСТИЛЬ та ТОВ ТАНІТ , а пізніше 12.09.2018 додатково надав договір транспортного експедирування від 25.05.2018 №25.05.2018/106ОД, укладений між ТОВ ВАШ ТЕКСТИЛЬ та ТОВ ТАНІТ ГРУП .

Таким чином, станом на час прийняття оскаржуваного рішення про коригування митної вартості у відповідача був наданий позивачем договір транспортного експедирування від 06.02.2014 №06.02.2014/39-1ОД, укладений між ТОВ ВАШ ТЕКСТИЛЬ та ТОВ ТАНІТ , тоді як згідно з матеріалами справи послуги з транспортного експедирування позивачу надавало не ТОВ ТАНІТ , а ТОВ ТАНІТ ГРУП .

Відтак, твердження відповідача в оскаржуваному рішенні про ненадання позивачем договору про транспортно-експедиційні послуги чи послуги з перевезення стосовно ввезеного на митну територію України товару відповідає дійсності.

Разом з тим, судом враховано, що пунктом 2.2.5 договору транспортного експедирування від 25.05.2018 №25.05.2018/106ОД, укладеного між позивачем та ТОВ ТАНІТ ГРУП передбачено надання експедитором, поміж іншого, послуг зі страхування вантажів, лише за окремим дорученням клієнта, тоді як судом факт надання позивачем такого доручення ТОВ ТАНІТ ГРУП не встановлено. Крім того, відповідно до довідки ТОВ ТАНІТ ГРУП від 28.08.2018 №11/09 страхування вантажу, який доставлявся позивачу за маршрутом Шанхай (Китай) - Одеса (Україна) , не здійснювалося.

Стосовно доводів відповідача про ненадання позивачем платіжних документів, що стосуються оцінюваного товару та/або інших документів, що підтверджують вартість товару та містять реквізити, необхідні для ідентифікації ввезеного товару, суд вважає за необхідне заначити наступне.

В оскаржуваному рішенні йдеться про те, що згідно з інвойсом від 07.07.2018 №Y1853 передбачено попередню оплату товару, проте до митного оформлення не надано платіжні документи, що стосуються оцінюваного товару та/або інші платіжні документи, що підтверджують вартість товару та містять реквізити, необхідні для ідентифікації ввезеного товару.

У відзиві на позовну заяву відповідач вказує на те, що надані платіжні документи, в яких міститься посилання на контракт та номер специфікації без зазначення дати, унеможливлюють ідентифікацію платежу саме за цією специфікацією.

Однак, такі доводи відповідача судом не приймаються до уваги, оскільки зміст графи 44 вантажної митної декларації №UA125110/2018/416458 підтверджує факт надання позивачем копії банківського платіжного документу від 16.08.2018 SWIFT б/н, в якому зазначено про здійснення платежу за контрактом від 23.05.2018 №3/2018 та специфікацією №1 від 23.05.2018.

З урахуванням викладеного суд уважає, що відповідач безпідставно стверджує, що подані декларантом позивача до митного оформлення товару документи містили розбіжності та в них відсутні усі необхідні відомості для підтвердження заявленої позивачем митної вартості товару, визначеної за основним методом.

Згідно з пунктом 30 Рішення Європейського Суду з прав людини від 27.09.2001 у справі Hirvisaari v. Finland рішення судів повинні достатнім чином містити мотиви, на яких вони базуються для того, щоб засвідчити, що сторони були заслухані, та для того, щоб забезпечити нагляд громадськості за здійсненням правосуддя.

Європейським судом з прав людини у рішенні від 28.10.2010 у справі Trofimchuk проти України зазначено, що хоча пункту 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, це не може розумітись як вимога детально відповідати на кожен довід сторін.

Згідно з пунктом 41 висновку №11 (2008) Консультативної ради європейських суддів до уваги Комітету Міністрів Ради Європи щодо якості судових рішень, обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту. Обсяг цього обов`язку може змінюватися залежно від характеру рішення. Згідно з практикою Європейського Суду з прав людини, очікуваний обсяг обґрунтування залежить від різних доводів, що їх може наводити кожна зі сторін, а також від різних правових положень, звичаїв та доктринальних принципів, а крім того, ще й від різних практик підготовки та представлення рішень у різних країнах. З тим, щоб дотриматися принципу справедливого суду, обґрунтування рішення повинно засвідчити, що суддя справді дослідив усі основні питання, винесені на його розгляд.

Беручи до уваги викладене, суд дійшов висновку, що встановлених вище обставин достатньо для того, щоб задовольнити позовні вимоги у повному обсязі та визнати протиправним і скасувати рішення відповідача від 29.08.2018 №UA125000//2018/000126/2 про коригування митної вартості із застосуванням другорядного - резервного методу визначення митної вартості.

Згідно з частиною першою статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Відповідно до статті 132 Кодексу адміністративного судочинства України судові витрати складаються із судового збору та витрат, пов`язаних з розглядом справи. До витрат, пов`язаних з розглядом справи, належать, зокрема, витрати на професійну правничу допомогу.

При зверненні до суду з адміністративним позовом позивач сплатив судовий збір в розмірі 1 762,00 грн., що підтверджується платіжним дорученням від 26.10.2018 №136, тому вказані кошти підлягають стягненню на його користь за рахунок бюджетних асигнувань відповідача.

Вартість витрат на правову допомогу, яких зазнав позивач, підтверджується:

- копією договору про надання юридичних послуг від 25.09.2018, відповідно до якого адвокат Семенов О.М. взяв на себе зобов`язання надати клієнту ВАШ ТЕКСТИЛЬ правову допомогу вартістю 5 000,00 грн. шляхом підготовки позовної заяви до Окружного адміністративного суду міста Києва щодо оскарження рішення Київської митниці ДФС про коригування митної вартості від 29.08.2018 №UA125000//2018/000126/2;

- копією акту прийому наданих послуг до цивільно-правового договору про надання юридичних послуг від 25.09.2018 б/н з описом наданих послуг, кількості витраченої на кожну з них годин та зазначенням погодинної вартості роботи адвоката (всього 14 годин, вартість 1 години роботи 357,14 грн.);

- копією платіжного доручення від 12.10.2018 №802 про сплату ТОВ ВАШ ТЕКСТИЛЬ 5 000,00 грн. на рахунок адвоката Семенова О.М. за надання послуг згідно з договором від 25.09.2018.

Надані позивачем докази є достатніми для підтвердження витрат, понесених ним у зв`язку з отриманням правової допомоги, і ці витрати є співмірними зі складністю справи та виконаних адвокатом робіт; часом, потраченим ним на виконання цих робіт та обсягом наданих робіт, а також значенням справи для позивача, тому також підлягає відшкодуванню позивачу.

Відтак, на користь позивача підлягають стягненню понесені ним судові витрати у розмірі 6 762,00 грн.

Керуючись статтями 2, 72-77, 139, 241-246, 251 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю ВАШ ТЕКСТИЛЬ (04070, м. Київ, вул. Григорія Сковороди, 1, літ. Г, код ЄДРПОУ 25285618) до Київської митниці ДФС (08307, Київська область, місто Бориспіль, Міжнародний аеропорт Бориспіль , код ЄДРПОУ 39470947) задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати рішення Київської митниці ДФС про коригування митної вартості від 29.08.2018 №UA125000/2018/000126/2.

Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю ВАШ ТЕКСТИЛЬ 6762,00 грн. (шість тисяч сімсот шістдесят дві тисячі гривень 00 коп.) за рахунок бюджетних асигнувань Київської митниці ДФС.

Рішення набирає законної сили відповідно до статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України.

Рішення може бути оскаржено до Шостого апеляційного адміністративного суду в порядку та у строки, встановлені статтями 295 - 297 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя Т.І. Шейко

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення23.08.2019
Оприлюднено27.08.2019
Номер документу83830591
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/17655/18

Ухвала від 07.04.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Шейко Т.І.

Ухвала від 07.04.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Шейко Т.І.

Ухвала від 12.03.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Шейко Т.І.

Постанова від 04.12.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Костюк Любов Олександрівна

Постанова від 04.12.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Костюк Любов Олександрівна

Ухвала від 11.11.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Костюк Любов Олександрівна

Ухвала від 11.11.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Костюк Любов Олександрівна

Ухвала від 16.10.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Костюк Любов Олександрівна

Рішення від 23.08.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Шейко Т.І.

Ухвала від 02.11.2018

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Шейко Т.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні