Постанова
від 19.08.2019 по справі 160/680/19
ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

і м е н е м У к р а ї н и

19 серпня 2019 року м. Дніпросправа № 160/680/19

Третій апеляційний адміністративний суд

у складі колегії суддів: головуючого - судді Малиш Н.І. (доповідач),

суддів: Білак С.В., Шальєвої В.А.,

за участю секретаря судового засідання Лащенко Р.В.,

за участю сторін (представників): представник відповідача (адвокат) Анісова О.І.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі судового засідання Третього апеляційного адміністративного суду в м. Дніпрі апеляційну скаргу Державного підприємства "Підприємство державної кримінально-виконавчої служби України (№80)" на рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 08 травня 2019 року (суддя 1-ї інстанції Бондар М.) у справі №160/680/19 за позовом Головного управління ДФС у Дніпропетровській області до Державного підприємства "Підприємство державної кримінально-виконавчої служби України (№80)", третя особа, що не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача: Криворізька південна об`єднана державна податкова інспекція Головного управління ДФС у Дніпропетровській області про стягнення заборгованості,-

ВСТАНОВИВ:

У січні 2019 року Головне управління ДФС у Дніпропетровській області звернулося до суду з позовом до Державного підприємства "Підприємство державної кримінально-виконавчої служби України (№80)", третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні позивача: Криворізька південна об`єднана державна податкова інспекція ГУ ДФС у Дніпропетровській області, з урахуванням зміни позовних вимог, про стягнення з ДП "Підприємство державної кримінально-виконавчої служби України (№80)" податкового боргу у розмірі 521144,82 грн. з податку на додану вартість на користь державного бюджету шляхом стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, що обслуговують такого платника податків.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що згідно інтегрованої картки платника, за позивачем на час звернення до суду рахувався податковий борг з податку на додану вартість у загальному розмірі 848027,47 грн. За час розгляду справи, податковий борг відповідача зменшився та складає 521144,82 грн. Зазначена заборгованість виникла в результаті несплати у встановлені терміни грошових зобов`язань, які самостійно нараховані платником та контролюючим органом. У зв`язку з несплатою податкового боргу, в порядку статті 95 ПК України, позивач звернувся до суду про стягнення заборгованості.

Не погодившись з рішенням суду першої інстанції, відповідачем подано апеляційну скаргу, в якій апелянт просить рішення скасувати та прийняти постанову, якою у задоволенні позовних вимог відмовити.

Обґрунтовуючи апеляційну скаргу апелянт зазначає, що контролюючим органом штучно збільшено терміни погашення сум податкових зобов`язань відповідача з ПДВ за рахунок того, що сплачені останнім суми податкового боргу минулих років відповідно до графіку погашення розстроченої (відстроченої) заборгованості нараховувались контролюючим органом не за фактичним призначенням. Стягнення за податковими повідомленнями-рішенням від 31.10.2016 року є протиправним, оскільки вказані податкові повідомлення-рішення оскаржені до суду, а тому є неузгодженими. Крім того, у Акті перевірки від 21.10.2016р. №664/12-01/8679758 зафіксовано відсутність у підприємства будь-якого податкового боргу.

Позивач не скористався правом надання відзиву на апеляційну скаргу.

У судовому засіданні в суді апеляційної інстанції представник відповідача апеляційну скаргу підтримав, просив її задовольнити. Надав пояснення відповідно доводам апеляційної скарги.

Представник позивача та третьої особи в судове засіданні суду апеляційної інстанції не з`явились, повідомлені про день та час розгляду справи, у відповідності до норм КАС України.

Заслухавши доповідь судді-доповідача, перевіривши матеріали справи, доводи апеляційної скарги, колегія суддів дійшла висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, з наступних підстав.

Судом першої інстанції встановлено та підтверджено у суді апеляційної інстанції, що ДП «Підприємство державної кримінально-виконавчої служби України (№80)» зареєстровано як юридична особа 19.03.1996 року та перебуває на обліку у Криворізькій південній ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області відповідно до витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.

З інтегрованої картки ДП «Підприємство державної кримінально-виконавчої служби України (№80)» вбачається, що станом на час звернення позивача до суду, за відповідачем рахувався податковий борг з ПДВ в загальному розмірі 848 027,47 грн.

Вказаний податковий боргу виник в результаті несплати відповідачем грошових сум, нарахованих контролюючим органом, податкових зобов`язань, нарахованих платником самостійно та пені, а саме:

1) податковий борг у розмірі 610 668,26 грн. виник в результаті несплати платником самостійно нарахованих грошових зобов`язань з податку на додану вартість по деклараціях: декларація №9268564779 від 15.12.2017 року, термін сплати 30.12.2017 (несплачений - залишок складає 50054,26 грн.);

- декларація №9296182487 від 19.01.2018 року на суму 81 641 грн., термін сплати - 30.01.2018;

- декларація №9023213667 від 16.02.2018 року на суму 45 513 грн., термін сплати - 02.03.2018 року;

- декларація №9048034313 від 19.03.2018 року на суму 69 612 грн., термін сплати - 30.03.2018 року;

- декларація №9070944133 від 18.04.2018 року на суму 7 644 грн., термін сплати - 30.04.2018 року;

- декларація №9094797192 від 16.05.2018 року на суму 84 960 грн., термін сплати - 30.05.2018 року;

- декларація №9123919108 від 20.06.2018 року на суму 77 891 грн., термін сплати - 30.06.2018 року;

- декларація №9149802173 від 20.07.2018 року на суму 71 757 грн., термін сплати - 30.07.2018 року;

- декларація №9174857087 від 17.08.2018 року на суму 111 246 грн., термін сплати - 30.08.2018 року;

- уточнюючий розрахунок №9123910434 від 20.06.2018 року на суму 10 350 грн.

2) податковий боргу у сумі 198506,27 грн., виник у зв`язку з несплатою самостійно нарахованих зобов`язань та донарахувань контролюючого органу: податкове повідомлення-рішення №0004021201 від 31.10.2016 року у сумі 172 620,68 грн.; податкове повідомлення-рішення №0004011201 від 31.10.2016 року у сумі 25 574,59 грн.; самостійно нараховані штрафні санкції згідно уточнюючого розрахунку податкових зобов`язань з податку на додану вартість у зв`язку з виправленням самостійно виявлених помилок №9123910434 від 20.06.2018 року у сумі 311 грн.

3) податковий борг у розмірі 38852,94 грн. виник, у зв`язку з нарахуванням пенсії згідно статті 129 Податкового кодексу України за несвоєчасно сплату самостійно нарахованих зобов`язань по деклараціях, а саме:

- за період з 29.06.2017 по 26.01.2018 за несвоєчасну сплату самостійно нарахованих сум по податковій декларації з податку на додану вартість № 9041985611 від 15.03.2017 року у розмірі 1154,30 грн.;

- за період з 30.07.2017 по 26.01.2018 за несвоєчасну сплату самостійно нарахованих сум по податковій декларації з податку на додану вартість № 9068838053 від 19.04.2017 року у розмірі 2702,54 грн.;

- за період з 30.07.2017 по 23.02.2018 за несвоєчасну сплату самостійно нарахованих сум по податковій декларації з податку на додану вартість № 9068838053 від 19.04.2017 року у розмірі 1752,56 грн.;

- за період з 29.08.2017 по 27.02.2018 за несвоєчасну сплату самостійно нарахованих сум по податковій декларації з податку на додану вартість № 9090977018 від 16.05.2017 року у розмірі 609,75 грн.;

- за період з 29.08.2017 по 26.03.2018 за несвоєчасну сплату самостійно нарахованих сум по податковій декларації з податку на додану вартість № 9090977018 від 16.05.2017 року у розмірі 2609,98 грн.;

- за період з 29.09.2017 по 26.03.2018 за несвоєчасну сплату самостійно нарахованих сум по податковій декларації з податку на додану вартість № 9115970754 від 19.06.2017 року у розмірі 1063,72 грн.;

- за період з 29.09.2017 по 28.03.2018 за несвоєчасну сплату самостійно нарахованих сум по податковій декларації з податку на додану вартість № 9115970754 від 19.06.2017 року у розмірі 622,95 грн.;

- за період з 29.09.2017 по 23.04.2018 за несвоєчасну сплату самостійно нарахованих сум по податковій декларації з податку на додану вартість № 9115970754 від 19.06.2017 року у розмірі 645,34 грн.;

- за період з 29.09.2017 по 24.05.2018 за несвоєчасну сплату самостійно нарахованих сум по податковій декларації з податку на додану вартість № 9115970754 від 19.06.2017 року у розмірі 3027,39 грн.;

- за період з 29.10.2017 по 24.05.2018 за несвоєчасну сплату самостійно нарахованих сум по податковій декларації з податку на додану вартість № 9140905443 від 20.07.2017 року у розмірі 4500,08 грн.;

- за період з 29.10.2017 по 31.05.2018 за несвоєчасну сплату самостійно нарахованих сум по податковій декларації з податку на додану вартість № 9140905443 від 20.07.2017 року у розмірі 74,97 грн.;

- за період з 29.10.2017 по 21.06.2018 за несвоєчасну сплату самостійно нарахованих сум по податковій декларації з податку на додану вартість № 9140905443 від 20.07.2017 року у розмірі 199,45 грн.;

- за період з 29.11.2017 по 23.06.2018 за несвоєчасну сплату самостійно нарахованих сум по податковій декларації з податку на додану вартість № 9163262572 від 15.08.2017 року у розмірі 4129,81 грн.;

- за період з 30.12.2017 по 23.06.2018 за несвоєчасну сплату самостійно нарахованих сум по податковій декларації з податку на додану вартість № 9190077456 від 18.09.2017 року у розмірі 764,70 грн.;

- за період з 30.12.2017 по 24.07.2018 за несвоєчасну сплату самостійно нарахованих сум по податковій декларації з податку на додану вартість № 9190077456 від 18.09.2017 року у розмірі 3815,13 грн.;

- за період з 29.01.2018 по 24.07.2018 за несвоєчасну сплату самостійно нарахованих сум по податковій декларації з податку на додану вартість № 9217246248 від 19.10.2017 року у розмірі 1845,62 грн.;

- за період з 29.01.2018 по 30.07.2018 за несвоєчасну сплату самостійно нарахованих сум по податковій декларації з податку на додану вартість № 9217246248 від 19.10.2017 року у розмірі 478,85 грн.;

- за період з 29.01.2018 по 23.08.2018 за несвоєчасну сплату самостійно нарахованих сум по податковій декларації з податку на додану вартість № 9217246248 від 19.10.2017 року у розмірі 2604,76 грн.;

- за період з 01.03.2018 по 23.08.2018 за несвоєчасну сплату самостійно нарахованих сум по податковій декларації з податку на додану вартість № 9243014590 від 17.11.2017 року у розмірі 5938,01 грн.;

- за період з 31.03.2018 по 23.08.2018 за несвоєчасну сплату самостійно нарахованих сум по податковій декларації з податку на додану вартість № 9268564779 від 15.12.2017 року у розмірі 313,03 грн.

22.04.2019 року представником ГУ ДФС у Дніпропетровській області до суду надано заяву про уточнення позовних вимог, в якій зазначено, що станом на теперішній час (квітень 2019 року) несплачений залишок податкового боргу складає 521 144,82 грн., у зв`язку з частковим погашенням податкового боргу відповідачем. Зазначена сума податкового боргу підтверджується долученими до матеріалів справи витягом з інтегрованої картки платника та розрахунком сум податкового боргу та пені.

Надаючи правову оцінку відносинам, колегія суддів виходить з наступного.

Відповідно до підпункту 14.1.175 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України податковий борг - сума узгодженого грошового зобов`язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов`язання.

Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до п.57.1 ст.57 Податкового кодексу України платник податків зобов`язаний самостійно сплатити суму податкового зобов`язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

У разі визначення грошового зобов`язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1-54.3.6 пункту 54.3статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов`язаний сплатити нараховану суму грошового зобов`язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу (п. 57.3 ст. 57 Податкового кодексу України).

Згідно з пунктом 56.11 статті 56 ПК України не підлягає оскарженню грошове зобов`язання, самостійно визначене платником податків.

Отже заборгованість, яка виникла у зв`язку з несплатою відповідачем податкових зобов`язань самостійно задекларованих у вказаних вище податкових деклараціях є узгодженою.

Пунктом 59.5 ст. 59 Податкового кодексу України передбачено, що у разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).

У зв`язку з виникненням податкового боргу, контролюючим органом сформовано податкову вимогу від 01.10.2014 року №413-25.

Відповідно до пп.20.1.34 п. 20.1 ст. 20 ПК України контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.

Відповідно до підпунктів 95.1-95.3 статті 95 ПК України, орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі. Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги. Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

Таким чином, суд першої інстанції вірно дійшов до висновку про наявність у відповідача податкового боргу у сумі 521144,82 грн., що узгоджується з даними інтегрованої картки платника податків Державного підприємства "Підприємство державної кримінально-виконавчої служби України (№80)".

Доводи відповідача про те що, податкові повідомлення-рішення від 31.10.2016 року №0004021201 та №0004011201 є неузгодженими, у зв`язку з їх оскарженням до суду (справа №804/7820/16), спростовуються наявністю судового рішення у справі №804/7820/16 за результатами перегляду в апеляційному порядку - ухвали Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 15.09.2017 року, яка прийнята за результатами перегляду постанови Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 23.01.2017 року, якою відмовлено у скасуванні оскаржених податкових повідомлень-рішень.

Щодо посилання відповідача на Акт перевірки від 21.10.2016р. №664/12-01/8679758, яким на його думку зафіксовано відсутність у підприємства будь-якого податкового боргу, колегія суддів зазначає.

Так відповідно до Акту перевірки від 21.10.2016р. №664/12-01/8679758, податковим органом перевірялась своєчасність сплати сум з податку на додану вартість за судовим рішенням про розстрочення (відстрочення) сплати податкового боргу та ряду податкових декларацій з ПДВ за період 2013-2016р.р. (а.с. 25-27).

Вказаний акт перевірки не містить доводів щодо відсутності у відповідача сум податкового боргу, крім того, констатує порушення відповідачем термінів сплати узгоджених податкових зобов`язань. Також слід зазначити, що перевіркою, за результатами якої було складено зазначений акт, перевірялось саме своєчасність сплати сум з податку на додану вартість за певним рішенням та певними деклараціями.

Таким чином доводи відповідача, що вказаний акт визначає відсутність будь-якої податкової заборгованості є помилковими.

Стаття 60 ПК України, визначає зокрема правові підстави відкликання податкової вимоги, якою є самостійне погашення податкового боргу.

У відповідності до положень п. 60.6 ст. 60 ПК України, на суму збільшення грошового зобов`язання надсилається окреме податкове повідомлення-рішення, а на суму збільшення податкового боргу окрема податкова вимога не надсилається (не вручається).

Доказів переривання (погашення) податкового богу з податку на додану вартість з 01.10.2014р. (дати прийняття податкової вимоги №413-25) сторонами не надано. А матеріали справи підтверджують зворотне, а тому інша вимоги податковим органом не приймалась.

Щодо посилання представника відповідача, щодо неможливості нараховувати штрафні санкції та пеню при сплаті податкового боргу за графіком розстрочення такого судовим рішенням, колегія суддів зазначає, що даний спір не є спором оскарження такого нарахування.

Крім того, правова позиція щодо не звільнення платника податків від відповідальності у вигляді штрафу та пені при сплаті податкового боргу на виконання судового рішення про його розстрочення є сталою, та викладена зокрема у постанові Верховного Суду від 20.02.2018 справа №810/700/17.

Враховуючи вищенаведене, суд апеляційної інстанції погоджується з висновками суду першої інстанції, про наявність законних підстав для задоволення позову.

За таких обставин, колегія суддів доходить висновку, що суд першої інстанції об`єктивно, повно, всебічно дослідив обставини, які мають суттєве значення для вирішення справи, та ухвалив судове рішення без порушення норм матеріального і процесуального права; доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду першої інстанції, а тому апеляційну скаргу слід залишити без задоволення, а рішення суду - без змін.

Керуючись ст. ст. 311, 315, 316, 321, 322, 325, 329 КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Державного підприємства "Підприємство державної кримінально-виконавчої служби України (№80)" - залишити без задоволення.

Рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 08 травня 2019 року у справі №160/680/19 за позовом Головного управління ДФС у Дніпропетровській області до Державного підприємства "Підприємство державної кримінально-виконавчої служби України (№80)" , третя особа, що не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача: Криворізька південна об`єднана державна податкова інспекція Головного управління ДФС у Дніпропетровській області про стягнення заборгованості - залишити без змін.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена в касаційному порядку шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Повне судове рішення складено 22 серпня 2019року.

Головуючий - суддя Н.І. Малиш

суддя С.В. Білак

суддя В.А. Шальєва

СудТретій апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення19.08.2019
Оприлюднено27.08.2019
Номер документу83833826
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —160/680/19

Постанова від 19.08.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Малиш Н.І.

Постанова від 19.08.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Малиш Н.І.

Ухвала від 15.07.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Малиш Н.І.

Ухвала від 15.07.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Малиш Н.І.

Рішення від 08.05.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Бондар Марина Володимирівна

Ухвала від 02.05.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Бондар Марина Володимирівна

Ухвала від 27.03.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Бондар Марина Володимирівна

Ухвала від 04.02.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Бондар Марина Володимирівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні