Ухвала
від 22.07.2019 по справі 761/18217/19
ШЕВЧЕНКІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

Справа № 761/18217/19

Провадження № 2/761/5378/2019

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

22 липня 2019 року суддя Шевченківського районного суду м. Києва Волошин В.О., розглянувши матеріали позовної заяви ОСОБА_1 до Апеляційного суду Київської області, третя особа: Державна судова адміністрація України про визнання дій та бездіяльності протиправними; стягнення недоотриманої заробітної плати та середнього заробітку за час затримки розрахунку при звільненні; зобов`язання вчинити дії,

в с т а н о в и в:

03 травня 2019р. до Шевченківського районного суду м. Києва надійшла позовна заява ОСОБА_1 до Апеляційного суду Київської області, третя особа: Державна судова адміністрація України про визнання дій та бездіяльності протиправними; стягнення недоотриманої заробітної плати та середнього заробітку за час затримки розрахунку при звільненні; зобов`язання вчинити дії.

06 травня 2019р., згідно протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями визначено головуючого суддю Волошина В.О., справа 08 травня 2019р. передана судді.

Під час вивчення матеріалів позовної заяви було встановлено, що остання подана з порушенням вимог ст. 175 ЦПК України.

Ухвалою суду від 17 травня 2019р. позовну заяву залишено без руху та надано стороні позивача строк для усунення недоліків.

18 липня 2019р. позивачкою усунуто недоліки позовної заяви.

Під час вивчення матеріалів позовної заяви було встановлено, що у відкритті провадження за даною заявою слід відмовити, з наступних підстав.

Згідно вимог ч. 1 ст. 19 ЦПК України, cуди розглядають у порядку цивільного судочинства справи, що виникають з цивільних, земельних, трудових, сімейних, житлових та інших правовідносин, крім справ, розгляд яких здійснюється в порядку іншого судочинства.

Згідно з п. 2) ч. 1 ст. 4 Кодексу адміністративного судочинства України публічно-правовий спір - спір, у якому: хоча б одна сторона здійснює публічно-владні управлінські функції, в тому числі на виконання делегованих повноважень, і спір виник у зв`язку із виконанням або невиконанням такою стороною зазначених функцій; або хоча б одна сторона надає адміністративні послуги на підставі законодавства, яке уповноважує або зобов`язує надавати такі послуги виключно суб`єкта владних повноважень, і спір виник у зв`язку із наданням або ненаданням такою стороною зазначених послуг; або хоча б одна сторона є суб`єктом виборчого процесу або процесу референдуму і спір виник у зв`язку із порушенням її прав у такому процесі з боку суб`єкта владних повноважень або іншої особи.

Відповідно до п. 4) ч. 1 ст. 4 КАС України, адміністративна справа - переданий на вирішення адміністративного суду публічно-правовий спір.

Пунктом 2) ч. 1 ст. 19 КАС України встановлено, що юрисдикція адміністративних судів поширюється на справи у публічно-правових спорах, зокрема, спорах з приводу прийняття громадян на публічну службу, її проходження, звільнення з публічної служби.

Відповідно до п. 17) ч. 1 ст. 4 КАС України, публічна служба - діяльність на державних політичних посадах, у державних колегіальних органах, професійна діяльність суддів, прокурорів, військова служба, альтернативна (невійськова) служба, інша державна служба, патронатна служба в державних органах, служба в органах влади Автономної Республіки Крим, органах місцевого самоврядування.

01 травня 2016р. набув чинності Закон України від 10 грудня 2015р. № 889-VIII Про державну службу (далі - Закон № 889-VIII), відповідно до преамбули якого він визначає принципи, правові та організаційні засади забезпечення публічної, професійної, політично неупередженої, ефективної, орієнтованої на громадян державної служби, яка функціонує в інтересах держави і суспільства, а також порядок реалізації громадянами України права рівного доступу до державної служби, що базується на їхніх особистих якостях та досягненнях.

Закон № 889-VIII регулює відносини, що виникають у зв`язку зі вступом на державну службу, її проходженням та припиненням, визначає правовий статус державного службовця.

Відповідно до ч. 1 ст. 1 Закону №889-VIII державна служба - це публічна, професійна, політично неупереджена діяльність із практичного виконання завдань і функцій держави.

Згідно з п. 4) ч. 1 ст. 2 Закону №889-VIII посада державної служби - визначена структурою і штатним розписом первинна структурна одиниця державного органу з установленими відповідно до законодавства посадовими обов`язками у межах повноважень, визначених частиною першою статті 1 цього Закону.

Відповідно до п. 18) ч. 3 ст. 3 Закону № 889-VIII дія цього Закону не поширюється на працівників патронатних служб.

Згідно з ч. 2 ст. 9 Закону № 889-VIII державний службовець зобов`язаний виконувати накази (розпорядження), доручення керівника, видані в межах його повноважень, крім випадків, передбачених частиною шостою цієї статті. Під час виконання своїх обов`язків державний службовець не зобов`язаний виконувати доручення працівників патронатної служби.

Обов`язки помічника судді, що передбачені "Положенням про помічника судді", затвердженим рішенням Ради суддів України від 25 березня 2011р. № 14, не передбачають виконання організаційно-розпорядчих чи адміністративно-господарських функцій.

Відповідно до ч. 1 ст. 157 Закону №889-VIII кожний суддя має помічника, статус і умови діяльності якого визначаються цим Законом та Положенням про помічника судді, затвердженим Радою суддів України.

Згідно з ч. 1 ст. 92 Закону №889-VIII до посад патронатної служби належать посади радників, помічників, уповноважених та прес-секретаря Президента України, працівників секретаріатів Голови Верховної Ради України, його Першого заступника та заступника, працівників патронатних служб Прем`єр-міністра України та інших членів Кабінету Міністрів України, помічників-консультантів народних депутатів України, помічників та наукових консультантів суддів Конституційного Суду України, помічників суддів, а також посади патронатних служб в інших державних органах.

Відповідно до ч. 2-4 ст. 92 Закону №889-VIII працівник патронатної служби призначається на посаду на строк повноважень особи, працівником патронатної служби якої він призначений.

Трудові відносини з працівником патронатної служби припиняються в день припинення повноважень особи, працівником патронатної служби якої він призначений. Акт про звільнення приймається керівником державної служби. Працівник патронатної служби може бути достроково звільнений з посади за ініціативою особи, працівником патронатної служби якої він призначений, або керівника патронатної служби.

Таким чином, аналіз наведених вище норм права свідчить про те, що з 01 травня 2016р. працівники патронатної служби не є державними службовцями, а посада помічника судді не відноситься до посад державної служби та є патронатною службою.

Суд звертає увагу, що Законом України Про внесення змін до ГПК України, ЦПК України, КАС України та інших законодавчих акті прийнятого 03 жовтня 2017р. внесені зміні до УАС України, зокрема до п. 17) ч. 1 ст. 4 вказаного Кодексу, відповідно до положень якого вбачається, що публічна служба - діяльність на державних політичних посадах, у державних колегіальних органах, професійна діяльність суддів, прокурорів, військова служба, альтернативна (невійськова) служба, інша державна служба, патронатна служба в державних органах, служба в органах влади Автономної Республіки Крим, органах місцевого самоврядування.

За таких обставин, виходячи з того, що правовідносини у даній справі виникли вже після змін КАС України, відповідно до яких патронатна служба в державних орган відносить до публічної служби та спори у даній категорії віднесені до адміністративної юрисдикції, тому даний спір підлягає розгляду за правилами адміністративного судочинства.

Відповідно до п. 1) ч. 1 ст. 186 ЦПК України суддя відмовляє у відкритті провадження у справі, якщо заява не підлягає розгляду в порядку цивільного судочинства.

З врахуванням наведеного, суті спору, змісту позовних вимоги, підстав для звернення до суду з вказаним позовом, а також суб`єктного складу учасників справи, суд дійшов до висновку про відмову у відкритті провадження, оскільки вказаний спір необхідно розглядати за правилами адміністративного судочинства.

Керуючись ст. ст. 2, 19, 175, 186, 258-261, 268, 315, 353-355, 447 ЦПК України; ст.ст. 4, 19 КАС України, Закону України Про державну службу , суд, -

у х в а л и в :

Відмовити у відкритті провадження за позовом ОСОБА_1 до Апеляційного суду Київської області, третя особа: Державна судова адміністрація України про визнання дій та бездіяльності протиправними; стягнення недоотриманої заробітної плати та середнього заробітку за час затримки розрахунку при звільненні; зобов`язання вчинити дії.

Роз`яснити позивачу ОСОБА_1 , що з вказаними вимогами слід звертатись в порядку адміністративного судочинства.

Ухвалу суду може бути оскаржено до Київського апеляційного суду через Шевченківський районний суд м. Києва шляхом подання апеляційної скарги, протягом п`ятнадцяти днів з дня її проголошення.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини судового рішення або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Ухвала суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги ухвала суду, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Суддя:

СудШевченківський районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення22.07.2019
Оприлюднено28.08.2019
Номер документу83865433
СудочинствоЦивільне

Судовий реєстр по справі —761/18217/19

Ухвала від 12.03.2024

Цивільне

Шевченківський районний суд міста Києва

Макаренко І. О.

Постанова від 12.12.2019

Цивільне

Київський апеляційний суд

Мельник Ярослав Сергійович

Ухвала від 25.11.2019

Цивільне

Київський апеляційний суд

Мельник Ярослав Сергійович

Ухвала від 13.11.2019

Цивільне

Київський апеляційний суд

Мельник Ярослав Сергійович

Ухвала від 22.07.2019

Цивільне

Шевченківський районний суд міста Києва

Волошин В. О.

Ухвала від 17.05.2019

Цивільне

Шевченківський районний суд міста Києва

Волошин В. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні