Справа № 219/5992/18
Провадження № 2/219/185/2019
Р І Ш Е Н Н Я
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
29 серпня 2019 року м. Бахмут Донецької області
Артемівський міськрайонний суд Донецької області в складі:
головуючого судді Шевченко Л.В.,
з участю секретаря судового засідання Брагіній М.В.,
без участі сторін,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Бахмуті Донецької області цивільну справу за позовом ОСОБА_1 до Головного управління Держгеокадастру в Донецькій області, третя особа - Бахмутська районна державна адміністрація Донецької області, Серебрянська сільська рада Бахмутського району Донецької області, про визнання права власності на земельну ділянку, -
В С Т А Н О В И В :
07.06.2018 року позивач ОСОБА_1 звернулась до суду із позовом до відповідача Головного управління Держгеокадастру в Донецькій області, третя особа Бахмутська районна державна адміністрація Донецької області, Серебрянська сільська рада Бахмутського району Донецької області, про визнання права власності на земельну ділянку, в якому просить визнати за нею право власності на земельну ділянку, площею 4.2789 га, розташовану на території Серебрянської сільської ради Бахмутського району Донецької області та призначену для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, що належить їй на підставі Державного Акту на право власності на земельну ділянку серія НОМЕР_1 , виданого 25 лютого 2008 року на підставі розпорядження голови Артемівської райдержадміністрації Л.П ОСОБА_2 Кукурузи від 30.09.2005 № 614, від 15.11.2007 № 764, який зареєстрований в Книзі записів реєстрації державних актів на право власності на землю та на право постійного користування землею за № 010814800006, кадастровий номер НОМЕР_2 .
В обґрунтування позову вказала, що відповідно до Державного Акту на право власності на земельну ділянку серія НОМЕР_1 , виданого 25 лютого 2008 року на підставі розпорядження голови Артемівської райдержадміністрації Л.П ОСОБА_2 Кукурузи від 30.09.2005 р. № 614 , від 15.11.2007 р. № 764 який зареєстрований в Книзі записів реєстрації державних актів на право власності на землю та на право постійного користування землею за № 010814800006, позивач є власником земельної ділянки площею 3.7515 га, яка розташована на землях Серебрянської сільської ради Бахмутського району Донецької області. Цільове призначення земельної ділянки - для ведення товарного сільськогосподарського виробництва. Кадастровий номер земельної ділянки НОМЕР_3 . Земельна ділянка площею 3.7515 га визначена у межах згідно з планом опису меж ділянки в натурі (на місцевості) від А-Б землі сільської ради, від Б- ОСОБА_3 землі Данник, від В-Г землі сільської ради, від Г- ОСОБА_4 землі ОСОБА_5 . При цьому, згідно витягу з Державного земельного кадастру на земельну ділянку від 23.05.2017 року за позивачем на підставі вищевказаного державного акту зареєстровано право власності на земельну ділянку з іншим кадастровим номером земельної ділянки - НОМЕР_2 , іншою площею - 4.2789 га та з іншим кадастровим планом опису меж земельної ділянки - визначені межі згідно з планом опису меж ділянки в натурі (на місцевості) від А до Б землі державної власності Серебрянської сільської ради, від Б до В землі ОСОБА_6 , від В до Г землі державної власності Серебрянської сільської ради, від Г до А землі ОСОБА_7 , однак, за тим самим цільовим призначенням. Враховуючи, що у державному акті допущені зазначені помилки, представник позивача 04 травня 2018 року звернувся до Головного Управління Держгеокадастру в Донецькій області в особі міськрайонного управління у Бахмутському районі та м. Бахмуті з проханням виправити вказані помилки та надати протокол виправлення технічної помилки у відомостях державного земельного кадастру, на що отримав відмову з посиланням на те, що діючим законодавством не передбачено внесення змін до Державного акту на право власності на земельну ділянку. При цьому, у державній реєстрації прав та їх обтяжень для проведення державної реєстрації прав власності відповідачу також рішенням № 41093076 від 15.05.2018 року відмовлено, оскільки з поданого державного акту на право власності на земельну ділянку серії НОМЕР_1 , виданого 25.02.2008 року, неможливо встановити набуття права власності на земельну ділянку через розбіжності відомостей, зазначених у акті та державному земельному кадастрі, з огляду на що ОСОБА_1 звернулась до суду з зазначеною позовною заявою.
Протоколом автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 07.06.2018 року вказана цивільна справа розподілена судді Павленко О.М.
Ухвалою судді Артемівського міськрайонного суду Донецької області від 15 червня 2018 року відкрито провадження по вказаній справі, призначено підготовче засідання на 31.07.2018. Ухвалою від 20 вересня 2018 року підготовче провадження по справі закрито та призначено до судового розгляду на 19.10.2018.
Відповідно до протоколу повторного автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 06.11.2018 цивільна справа № 219/5992/18 за позовом ОСОБА_1 підлягала новому автоматизованому розподілу у зв`язку з закінчення терміну повноважень судді Павленко О.М. та розподілена судді Погрібній Н.М.
Ухвалою суду від 09 листопада 2018 року цивільна справа № 219/5992/18 була прийнята до провадження судді Погрібної Н.М., відкрито провадження у даній цивільній справі, ухвалено проведення розгляду справи за правилами загального позовного провадження, призначено підготовче засідання на 07.12.2018 року.
Згідно ухвали від 07 грудня 2018 року вирішено розгляд справи проводити зі стадії розгляду справи по суті.
25.06.2019 надійшла заява представника позивача ОСОБА_1 - ОСОБА_8 про відвід судді Погрібної Н.М. Ухвалою від 25 червня 2019 року вказану заяву задоволено, відведено суддю Погрібну Н.М. від розгляду справи № 219/5992/18.
Згідно розпорядження в.о. керівника апарату Артемівського міськрайонного суду Донецької області від 26.06.2019 за № 190, був проведений повторний автоматизований розподіл вищезазначеної судової справи: у зв`язку із задоволенням відводу судді Погрібної Н.М. Протоколом повторного автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 26.06.2019 вказана цивільна справа розподілена судді Шевченко Л.В.
Ухвалою Артемівського міськрайонного суду Донецької області від 27.06.2019 року вказана цивільна справа прийнята до провадження судді Шевченко Л.В., ухвалено проведення розгляду справи за правилами загального позовного провадження, призначено підготовче засідання на 25.07.2019 року.
Ухвалою Артемівського міськрайонного суду Донецької області від 15.08.2019 року закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду по суті.
21.09.2018 року на адресу Артемівського міськрайонного суду Донецької області надійшов відзив відповідача Головного управління Держгеокадастру в Донецькій області на позовну заяву про визнання права власності на земельну ділянку, в якому Головне управління Держгеокадастру у Донецькій області просить у задоволенні позовних вимог відмовити та визнати його неналежним відповідачем по справі з наступних підстав. Так, зокрема, відповідач вважає, що територіальний відділ Центру державного земельного кадастру є належним відповідачем по справі, оскільки саме він здійснює реєстрацію земельних ділянок. З 01 січня 2013 року запрацював Державний реєстр речових прав на нерухоме майно, який є єдиною державною інформаційною системою, що містить відомості про права на нерухоме майно, їх обтяження, а також про об`єкти та суб`єктів цих прав. Державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень проводять державні реєстратори та нотаріуси, як спеціальні суб`єкти, на яких покладено функції державного реєстратора прав на нерухоме майно. З 2013 року державні акти не видаються, отже отримати новий акт взамін того, в якому міститься помилка, неможливо, а в раніше виданих державних актах на право власності на земельну ділянку чи право постійного користування земельною ділянкою жодних виправлень робити не можна, оскільки такий акт визнається зіпсованим, таким чином, просить відмовити у задоволенні позовних вимог.
Позивач ОСОБА_1 та представник позивача ОСОБА_8 в судове засідання не з`явилися, разом з тим, надали заяву, в якій вказали, що підтримують позовні вимоги, наполягають на їх задоволенні на підставах, викладених у позові, та просили проводити розгляд справи без їх участі.
Представник відповідача Головного управління Держгеокадастру в Донецькій області в судове засідання також не з`явився, просив здійснювати розгляд справи за його відсутності, позовні вимоги не визнав та заперечував проти їх задоволення, за обставинами, що викладені у відзиві на позовну заяву.
Представник третьої особи Бахмутської районної державної адміністрації Донецької області в судове засідання також не з`явився, просив здійснювати розгляд справи за його відсутності, проти задоволення позовних вимог ОСОБА_1 до Головного управління Держгеокадастру в Донецькій області, третя особа - Бахмутська районна державна адміністрація Донецької області, про визнання права власності на земельну ділянку, площею 4.2789 га, розташовану на території Серебрянської сільської ради Бахмутського району Донецької області та призначену для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, що належить їй на підставі Державного Акту на право власності на земельну ділянку серія НОМЕР_1 , виданого 25 лютого 2008 року на підставі розпорядження голови Артемівської райдержадміністрації від 30 вересня 2005 року № 614, від 15 листопада 2007 року № 764 який зареєстрований в Книзі записів реєстрації державних актів на право власності на землю та на право постійного користування землею за № 010814800006, кадастровий номер НОМЕР_2 не заперечував, надавши при цьому письмові пояснення з яких зокрема вбачається, що Постановою Кабінету Міністрів України від 24 лютого 2003 року № 200 було затверджено Типове положення про районний відділ земельних ресурсів. Районний відділ земельних ресурсів відповідно до покладених на нього завдань веде державний земельний кадастр та організовує розроблення, видачу і збереження бланків державних актів на право власності на земельну ділянку. Постановою Кабінету Міністрів України від 19 березня 2008 року № 224 затверджено Положення про Державний комітет України із земельних ресурсів. Державне агентство земельних ресурсів є правонаступником Державного комітету України із земельних ресурсів. Постановою Кабінету Міністрів України від 10 вересня 2014 року № 442 Про оптимізацію системи центральних органів виконавчої влади утворено, зокрема, Державну службу України з питань геодезії, картографії та кадастру, реорганізувавши Державне агентство земельних ресурсів України шляхом перетворення. Центральні органи виконавчої влади, що утворюються шляхом реорганізації інших центральних органів виконавчої влади є правонаступниками органів, які реорганізуються. Тобто, в результаті реорганізації органів земельних ресурсів на сьогодні, правонаступником районного відділу земельних ресурсів, є Головне управління Держгеокадасту в Донецькій області. Реєстрацію земельних ділянок, нерухомого майна та прав на них, договорів оренди землі здійснює державне підприємство Центр державного земельного кадастру при Державному комітеті України по земельних ресурсах .
Представник третьої особи Серебрянської сільської ради Бахмутського району Донецької області в судове засідання також не з`явився, просив здійснювати розгляд справи за його відсутності, проти задоволення позовних вимог не заперечував.
Враховуючи позицію сторін щодо спірних правових відносин, дослідивши письмові матеріали справи, суд встановив наступні фактичні обставини та відповідні ним правовідносини, за якими вважає, що позов підлягає задоволенню з таких підстав.
Відповідно до ст. 4 ЦПК України, кожна особа має право в порядку, встановленому цим кодексом, звернутись до суду за захистом своїх порушених, невизнаних або оспорюваних прав, свобод чи інтересів.
Зі змісту статті 12 ЦПК України вбачається, що цивільне судочинство здійснюється на засадах змагальності сторін. Учасники справи мають рівні права щодо здійснення всіх процесуальних прав та обов`язків, передбачених законом. Кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
Судом встановлено, що на підставі розпорядження Голови районної державної адміністрації №614 від 30.09.2005 року Про погодження проекту землеустрою щодо організації території земельних часток (паїв) і видачу державних актів на право власності на землю власникам земельних часток (паїв) колишнього КСП Ямське , ОСОБА_1 передана земельна ділянка № НОМЕР_4 на території Сіверської міської ради загальною площею - 3.7515 га, із кадастровим номером - НОМЕР_5 (а.с.8-9).
На підставі розпорядження Голови районної державної адміністрації №764 від 15.11.2007 року Про внесення змін до розпоряджень голови райдержадміністрації , внесено зміни зокрема до розпорядження Голови районної державної адміністрації №614 від 30.09.2005 року. На підставі даного розпорядження ОСОБА_1 передана земельна ділянка № НОМЕР_6 на території Серебрянської сільської ради загальною площею - 3.7515 га, із кадастровим номером - НОМЕР_7 (а.с.10-11).
Як зазначено в письмових поясненнях представника відповідача Головного управління Держгеокадастру в Донецькій області надісланих на адресу Артемівського міськрайонного суду Донецької області 06.06.2019 року, згідно розпорядження голови Артемівської райдержадміністрації від 30.09.2005 № 614 ОСОБА_1 було передано у власність земельну № НОМЕР_4 площею 3.7515 га (кадастровий номер НОМЕР_5 ), сертифікат № 0076826, на території Сіверської міської ради.
Згідно Протоколу зборів власників земельних часток (паїв) у землі колишнього КСП Ямське , розташованого на території Сіверської міської ради ОСОБА_1 було виділено ділянку № НОМЕР_6 з площею 4.2789 га.
Розпорядженням голови Артемівської райдержадміністрації від 15.11.2007 № 764 в розпорядження № 614 було внесено зміни і Котовій було виділено ділянку № НОМЕР_6 площею 3.7515 га (кадастровий номер НОМЕР_7 ) на території Серебрянської сільської ради (а.с.166-167).
Відповідно Державного акту на право власності на земельну ділянку серії НОМЕР_1 від 25 лютого 2008 року, ОСОБА_1 на підставі розпорядження голови Артемівської райдержадміністрації від 30.09.2005 року № 614, від 15.11.2007 року №764 є власником земельної ділянки площею 3.7515 га, розташованої на території Серебрянської сільської ради Артемівського району Донецької області, з цільовим призначенням: для ведення товарного сільськогосподарського виробництва (а.с.7).
Згідно плану меж земельної ділянки, наявному на звороті Державного акту на право власності на земельну ділянку серії НОМЕР_1 від 25 лютого 2008 року, кадастровим номером зазначеної земельної ділянки є НОМЕР_3 , а згідно опису меж ділянка визначена у межах: А-Б землі сільської ради, від Б- ОСОБА_3 землі Данник, від В-Г землі сільської ради, від Г-А землі Мартовицького (а.с.7 на звороті).
В свою чергу, згідно Витягу з Державного земельного кадастру про земельну ділянку, сформованого за № НВ-1402563052017 від 23.05.2017 року, земельна ділянка за кадастровим номером НОМЕР_2 , розташована на території Серебрянської сільської ради Артемівського району Донецької області, з цільовим призначенням: 01.01 Для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, належить на праві приватної власності ОСОБА_1 на підставі державного акту від 25.02.2008 року НОМЕР_1 , має площу 4.2789 га (а.с.12), а згідно кадастрового плану земельної ділянки опис її меж встановлений: від А до Б землі державної власності Серебрянської сільської ради, від Б до В землі ОСОБА_6 , від ОСОБА_3 до Г землі державної власності Серебрянської сільської ради, від Г до А землі ОСОБА_7 (а. с. 13-14).
Згідно положень ст. 21 Закону України Про Державний земельний кадастр площа земельної ділянки, її межі та цільове призначення вносяться до державного земельного кадастру з відповідної документації із землеустрою.
За положеннями ст. 24 Закону України Про Державний земельний кадастр державна реєстрація земельної ділянки здійснюється при її формуванні шляхом відкриття Поземельної книги на таку ділянку за заявою: особи, якій за рішенням органу виконавчої влади, органу місцевого самоврядування надано дозвіл на розроблення документації із землеустрою, що є підставою для формування земельної ділянки при передачі її у власність чи користування із земель державної чи комунальної власності, або уповноваженої нею особи; власника земельної ділянки, користувача земельної ділянки державної чи комунальної власності (у разі поділу чи об`єднання раніше сформованих земельних ділянок) або уповноваженої ними особи; органу виконавчої влади, органу місцевого самоврядування (у разі формування земельних ділянок відповідно державної чи комунальної власності). Підставою для відмови у здійсненні державної реєстрації земельної ділянки є: розташування земельної ділянки на території дії повноважень іншого Державного кадастрового реєстратора; подання заявником документів, передбачених частиною четвертою цієї статті, не в повному обсязі; невідповідність поданих документів вимогам законодавства; знаходження в межах земельної ділянки, яку передбачається зареєструвати, іншої земельної ділянки або її частини. На підтвердження державної реєстрації земельної ділянки заявнику безоплатно видається витяг з Державного земельного кадастру про земельну ділянку. Витяг містить всі відомості про земельну ділянку, внесені до Поземельної книги. Складовою частиною витягу є кадастровий план земельної ділянки. При здійсненні державної реєстрації земельної ділянки їй присвоюється кадастровий номер.
Рішенням державного реєстратора прав на нерухоме майно Бахмутської районної державної адміністрації Донецької області Требік Т.Ю. № 41093076 від 15.05.2018 року відмовлено у державній реєстрації права власності на земельну ділянку, що розташована на території Серебрянської сільської ради Бахмутського району Донецької області, кадастровий номер земельної ділянки НОМЕР_2 , за суб`єктом: ОСОБА_1 посилаючись на те, що подані заявником документи не дають змоги встановити набуття права власності на земельну ділянку кадастровий номер НОМЕР_2 площею 4.2789 га, оскільки у якості підстави для державної реєстрації права власності на зазначену земельну ділянку наданий державний акт на право власності на земельну ділянку серії НОМЕР_1 від 25.02.2008 року з зазначенням у ньому іншого кадастрового номеру земельної ділянки - НОМЕР_3 та іншої площі земельної ділянки - 3.7515 га (а.с.15).
Відповідно до ч. 1 ст. 316 ЦК України правом власності є право особи на річ (майно), яке вона здійснює відповідно до закону за своєю волею, незалежно від волі інших осіб.
Відповідно до ст. 41 Конституції України кожен має право володіти, користуватися і розпоряджатися своєю власністю, результатами своєї інтелектуальної, творчої діяльності; ніхто не може бути протиправно позбавлений права власності; право приватної власності є непорушним.
Відповідно до ст. 392 ЦК України власник майна може пред`явити позов про визнання його права власності, якщо це право оспорюється або не визнається іншою особою.
Статтею 17 Загальної декларації прав людини, передбачено - ніхто не може бути безпідставно позбавлений свого майна.
Відповідно до змісту ст.17 Закону України Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини , при розгляді справ українські суди повинні застосовувати Конвенцію та практику Європейського суду з прав людини як джерело права. Також, у п.12 постанови Пленуму Верховного Суду України від 18.12.2009 року №14 Про судове рішення у цивільній справі зазначено, що в мотивувальній частині кожного рішення у разі необхідності мають бути посилання на Конвенцію та рішення Європейського суду, які згідно з Законом №3477 Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини є джерелом права і підлягають застосуванню в такій справі .
Конвенція про захист прав людини і основоположних свобод 1950 року та Протоколи до неї є складовою національного законодавства України.
Рішення Європейського суду є офіційною формою роз`яснення основних (невідчужуваних) прав кожної людини, закріплених і гарантованих Конвенцією, яка є частиною національного законодавства, та у зв`язку з цим - джерелом законодавчого правового регулювання і правозастосування в Україні.
Згідно статті 1 Першого протоколу до Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод кожна фізична або юридична особа має право мирно володіти своїм майном. Ніхто не може бути позбавлений своєї власності інакше як в інтересах суспільства і на умовах, передбачених законом і загальними принципами міжнародного права.
Крім цього, зміст цього конвенційного положення про захист права власності розкритий у ряді Рішень Європейського Суду з прав людини. Так, у Рішенні Європейського суду від 29.11.1991 року у справі Пайн Велі Девелопментс ЛТД проти Ірландії зазначається, що власники мають право претендувати щонайменше на законне сподівання на можливість користуватися своєю власністю.
Також, Європейський суд з прав людини у своїй прецедентній практиці виходить із того, що положення пункту 1 статті 6 та статті 13 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод гарантує кожному право подати до суду будь-який позов, що стосується його прав і обов`язків цивільного характеру (п.36 рішення ЄСПЛ від 21.02.1975 року у справі Голдер проти Сполученого королівства ) та кожен має право на ефективний засіб юридичного захисту (ст.13 Конвенції).
Відповідно до ч. 2 ст. 152 Земельного Кодексу України власник земельної ділянки або землекористувач може вимагати усунення будь-яких порушень його прав на землю, навіть якщо ці порушення не пов`язані з позбавленням права володіння земельною ділянкою, і відшкодування завданих збитків.
Відповідно до статті 125 Земельного кодексу України право власності на земельну ділянку, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав.
Згідно із п. 2 ст. 158 Земельного кодексу України виключно судом вирішуються земельні спори з приводу володіння, користування і розпорядження земельними ділянками, що перебувають у власності громадян і юридичних осіб.
За даними Публічної кадастрової карти України земельна ділянка з кадастровим номером : НОМЕР_3 зареєстрована на праві приватної власності з цільовим призначенням 1.1 площею 8.2023 га.
За даними Публічної кадастрової карти України земельна ділянка з кадастровим номером НОМЕР_2 зареєстрована на праві приватної власності з цільовим призначенням 01.01 площею 4.2789 га.
Відповідно до наказу Державного комітету України із земельних ресурсів від 23.07.2010 № 548, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 1 листопада 2010 р. за № 1011/18306 КЛАСИФІКАЦІЯ видів цільового призначення земель код та цільове призначення земель застосовуються для забезпечення обліку земельних ділянок за видами цільового призначення у державному земельному кадастрі. КВЦПЗ застосовується для використання органами державної влади, органами місцевого самоврядування, організаціями, підприємствами, установами для ведення обліку земель та формування звітності із земельних ресурсів. КВЦПЗ визначає поділ земель на окремі види цільового призначення земель, які характеризуються власним правовим режимом, екосистемними функціями, типами забудови, типами особливо цінних об`єктів ( п.п.1.2, 1.3, 1.4).
Код 01.01 класифіковано: Для ведення товарного сільськогосподарського виробництва .
Таким чином, дані спірної земельної ділянки співпадають з даними, зазначеними у Публічній кадастровій карті України, даними реєстратора та відповідають цільовому призначенню, вказаному у Державному акті на право власності на земельну ділянку Серії НОМЕР_1 , виданого 25 лютого 2008 року на підставі розпорядження голови Артемівської райдержадміністрації від 30.09.2005 року № 614, від 15.11.2007 року № 764.
З 01 січня 2013 року на підставі Закону України Про державний земельний кадастр від 07.07.2011 року № 3613-VІ із змінами та Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень від 01 липня 2004 року № 1952-ІV із змінами, державні акти на право приватної власності на земельні ділянки не видаються. Документи, якими було посвідчено право власності чи право постійного користування земельною ділянкою, видані до набрання чинності цим Законом (набрання чинності 01 січня 2013 року), є дійсними.
Відповідно до п. 2.9 наказу Держкомзему України №43 від 04.05.1995 року Про затвердження Інструкції про порядок складання, видачі, реєстрації і зберігання державних актів на право приватної власності на землю, право колективної власності на землю, право власності на землю і право постійного користування землею, договорів на право тимчасового користування землею та договорів оренди землі заповнення державних актів на право власності на земельну ділянку здійснюється державною мовою, чітко і розбірливо, виправлення не допускаються.
Відповідно до положень п. 4.1 наказу Держкомзему України № 325 від 22.06.2009 року Про затвердження Інструкції про заповнення бланків державних актів на право власності на земельну ділянку і на право постійного користування земельною ділянкою виправлення орфографічних або технічних помилок у бланку та державному акті не допускається.
З огляду на викладене, виправити вказані помилки у позасудовому порядку у позивача немає можливості, з огляду на що вона не може належним чином розпоряджатися належною їй земельною ділянкою, чим порушується її право власності, передбачене ст. 328 ЦК України.
Ст. 14 Конституції України передбачає, що право власності громадян на землю гарантується Конституцією і це право набувається і реалізується громадянами виключно відповідно до закону.
Згідно ст. 328 ЦК України, право власності набувається на підставах, що не заборонені законом. Право власності вважається набутим правомірно, якщо інше прямо не випливає із закону або незаконність набуття права власності не встановлена судом.
Оскільки внести зміни до державного акта про кадастровий номер, дані щодо розміру та меж земельної ділянки, яка є у власності позивача, неможливо, а без державної реєстрації неможливе подальше використання земельної ділянки позивачем за призначенням, чим порушується її право власності, позовні вимоги підлягають задоволенню у повному обсязі.
При цьому, аргумент, викладений представником відповідача у відзиві на позовну заяву щодо відмови у задоволенні позовних вимог з підстави того, що Головне управління Держгеокадастру у Донецькій області не є належним відповідачем по справі, не знайшов своє підтвердження під час розгляду справи, а тому є необґрунтованим, оскільки навіть у випадку заміни відповідача на Центр державного земельного кадастру, який на думку представника Головного управління Держгеокадастру у Донецькій області є належним відповідачем по справі, такий відповідач не зможе видати новий акт взамін того, в якому містяться помилки, чи внести до нього виправлення, з огляду на що захист порушених прав позивача можливий лише у судовому порядку шляхом визнання права власності.
Зважаючи на те, що на підставі ст. 141 ЦПК України, стороні, на користь якої ухвалено рішення, суд присуджує з другої сторони понесені нею і документально підтверджені судові витрати пропорційно до розміру задоволених позовних вимог, однак такі вимоги позивачем не заявлені, то понесені витрати не підлягають стягненню з відповідача на користь позивача.
Підстав для допущення до негайного виконання судового рішення немає.
Керуючись ст. ст. 4, 9, 81, 141, 258, 259, 263-265, 268, 272-273, 354 ЦПК України, ст. ст. 316, 328, 392 ЦК України, ст. ст. 125, 152, 158 ЗК України, суд
У Х В А Л И В :
Позов ОСОБА_1 до Головного управління Держгеокадастру в Донецькій області, третя особа - Бахмутська районна державна адміністрація Донецької області, Серебрянська сільська рада Бахмутського району Донецької області, про визнання права власності на земельну ділянку - задовольнити.
Визнати за ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , право приватної власності на земельну ділянку, площею 4.2789 га, розташовану на території Серебрянської сільської ради Бахмутського району Донецької області, призначену для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, кадастровий номер НОМЕР_2 , згідно Державного акту на право власності на земельну ділянку Серії НОМЕР_1 , виданого 25 лютого 2008 року на підставі розпорядження голови Артемівської райдержадміністрації від 30.09.2005 року № 614, від 15.11.2007 року № 764 та який зареєстрований в Книзі записів реєстрації державних актів на право власності на землю та на право постійного користування землею за номером 010814800006.
Судові витрати залишити за позивачем ОСОБА_1 .
На рішення може бути подана апеляційна скарга до Донецького апеляційного суду через Артемівський міськрайонний суд Донецької області протягом тридцяти днів з дня його проголошення.
Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручено у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження рішення суду, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Сторони по справі:
позивач: ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП НОМЕР_8 , адреса реєстрації: АДРЕСА_1 ;
відповідач: Головне Управління Держгеокадастру в Донецькій області, адреса знаходження: Донецька область, м. Костянтинівка, вул. Європейська, 13, код ЄДРПОУ 39767332;
третя особа: Бахмутська районна державна адміністрація, адреса знаходження: Донецька область, м. Бахмут, вул. Сибірцева, 33, код ЄДРПОУ 04052896;
третя особа: Серебрянська сільська рада Бахмутського району Донецької області, адреса знаходження: Донецька область, Бахмутський район, с. Серебрянка, вул. Радянська, 1, код ЄДРПОУ 04342364.
Суддя Л.В.Шевченко
Суд | Артемівський міськрайонний суд Донецької області |
Дата ухвалення рішення | 29.08.2019 |
Оприлюднено | 01.09.2019 |
Номер документу | 83932483 |
Судочинство | Цивільне |
Цивільне
Артемівський міськрайонний суд Донецької області
Шевченко Л. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні