Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710 Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
04 вересня 2019 р. № 520/7031/19
Харківський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Мороко А.С.,
за участю секретаря судового засідання - Рубіної Я.О.,
представника позивача - Лутая О.Г.,
розглянувши в порядку спрощеного провадження у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду у м. Харкові адміністративну справу № 520/7031/19 за позовом Головного управління Держпродспоживслужби в Харківській області до товариства з обмеженою відповідальністю "Завод Еластомер" про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду, -
В С Т А Н О В И В :
Головне управління Держпродспоживслужби в Харківській області звернулось до Харківського окружного адміністративного суду з позовом, в якому просить суд застосувати заходи реагування шляхом зобов`язання товариства з обмеженою відповідальністю "Завод Еластомер", код ЄДРПОУ 31633702, місцезнаходження: провулок Новомирський, 17, м. Харків, 61053, зупинити виробництво (виготовлення) та реалізацію продукції, що виробляється на підприємстві та щодо якої не забезпечено проведення державної санітарно- епідеміологічної експертизи продукції та не забезпечено проведення державної санітарно-епідеміологічної експертизи документації, згідно якої виробляється продукція на підприємстві до отримання вищевказаних висновків санітарно- епідеміологічної експертизи у відповідності до вимог ст. 11 Закону України "Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення", відповідно до п.п. 2, 3 припису про усунення порушень санітарного законодавства від 31.10.2018 № 39.2/203.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що зі сторони відповідача існують не усунуті порушення санітарного законодавства, що підтверджується приписом про усунення порушень санітарного законодавства Головного управління Держпродспоживслужби в Харківській області № 39.2/203 від 31.10.2018.
Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав в повному обсязі та просив позов задовольнити.
Представник відповідача в судове засідання не прибув, про дату, час судового засідання повідомлявся належним чином, 13.08.2019 подав до суду відзив на позов, в якому зазначив, що позовні вимоги задоволенню не підлягають з причин недоведеності ризиків, неконкретності вимог та порушення прав підприємства вести господарську діяльність з виробництва широкого спектру продукції згідно заявлених видів діяльності за КВЕД.
Заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши матеріали справи та оцінивши наявні докази, судом встановлено наступне.
На підставі наказу Головного управління Держпродспоживслужби в Харківській області № 1630 від 14.09.2018 "Про проведення планових перевірок дотримання санітарного законодавства у жовтні 2018 року", направлення № 2786 від 26.09.2018, в період з 24.10.2018 по 30.10.2011 працівниками позивача проведено планову перевірку ТОВ "Завод Еластомер" за адресою: м. Харків, пров. Новомирський, 17.
За результатами проведення вказаної перевірки складено акт перевірки дотримання вимог санітарного законодавства на промислових підприємствах № 2786 від 30.10.2018, яким встановлені наступні порушення: на підприємстві не забезпечено визначення концентрації та рівнів шкідливих факторів на зовнішній межі санітарно-захисної зони, зверненої до житлової забудови (п. 2.3. акту); не забезпечено проведення державної санітарно - епідеміологічної експертизи продукції підприємства та документації, згідно якої здійснюється виготовлення продукції п. 5.4., п. 5.5. акту, чим порушено вимоги п.5.4. глави 5 ДСП 173-96 "Державні санітарні правила планування та забудови населених пунктів", затверджених наказом Міністерства охорони здоров`я України № 173 від 19.06.1996 , зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 24.07.1996 за № 379/1404 та вимоги ст. 11 Закону України "Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення".
З метою вжиття заходів реагування головним спеціалістом Головного управління Держпродспоживслужби в Харківській області видано припис про усунення порушень санітарного законодавства № 39.2/203 від 31.10.2018. Письмову інформацію про виконання припису необхідно було надати до Харківського міського управління Головного управління Держпродспоживслужби в Харківській області в термін до 11.03.2019.
У відповідь на вказаний припис ТОВ "Завод Еластомер" листом № 11-3/2019-1 від 11.03.2019 проінформував, що для забезпечення визначення концентрацій шкідливих факторів на зовнішній межі санітарно-захисної зони, зверненої до житлової забудови подана заява на проведення лабораторного дослідження атмосферного повітря до ДУ "Харківський обласний лабораторний центр", для забезпечення проведення державної санітрано - епідеміологічної експертизи продукції підприємства та документації, згідно якої здійснюється виготовлення продукції - подана заява до Державної служби з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів з проханням продовжити термін виконання припису до 31.05.2019.
На вказаний лист позивачем на адресу відповідача направлено повідомлення № 40.1/1119 від 13.03.2019, яким продовжено виконання припису № 39.2/203 від 31.10.2018 до 31.05.2019.
29.05.2019 TOB "Завод Еластомер" надіслав лист від 29.05.2019 про часткове усунення порушень зазначених в приписі.
На підставі наказу Головного управління Держпродспоживслужби в Харківській області № 1451 від 04.06.2019 "Про проведення позапланового заходу державного нагляду (контролю)", направлення № 1634 від 04.06.2019 працівниками позивача здійснено перевірку виконання припису № 39.2/203 від 31.10.2018.
За результатами вказаної перевірки складено акт перевірки дотримання вимог санітарного законодавства на промислових підприємствах № 1634 від 07.06.2019, яким встановлено, що припис не виконаний в повному обсязі (не виконані пункти 2 та 3 зазначеного припису), а саме: не забезпечено проведення державної санітарно-епідеміологічної експертизи продукції, що виробляється на підприємстві та не забезпечено проведення державної санітарно-епідеміологічної експертизи документації, згідно якої виробляється продукція на підприємстві.
Враховуючи те, що порушення санітарного законодавства продовжується, а саме: виготовлення продукції здійснюється без проведення державної санітарно - епідеміологічної експертизи та по нормативним документам, на який не представлений висновок державної санітарно - епідеміологічної експертизи, позивач звернувся до суду з даним позовом.
Щодо правового регулювання спірних правовідносин суд зазначає наступне.
Правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов`язки та відповідальність суб`єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю) визначає Закон України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" від 05 квітня 2007 року № 877-V.
Статтею 1 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" визначено, що державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб`єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, допустимого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.
Частиною 7 статті 7 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" передбачено, що на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п`яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу.
Закон України "Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення" № 4004-ХІІ від 24/02/1994 регулює суспільні відносини, які виникають у сфері забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя, визначає відповідні права і обов`язки державних органів, підприємств, установ, організацій та громадян, встановлює порядок організації державної санітарно-епідеміологічної служби і здійснення державного санітарно-епідеміологічного нагляду в Україні.
Відповідно до статті 39 Закону України "Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення" державний санітарно-епідеміологічний нагляд - це діяльність органів державної санітарно-епідеміологічної служби по контролю за дотриманням юридичними та фізичними особами санітарного законодавства з метою попередження, виявлення, зменшення або усунення шкідливого впливу небезпечних факторів на здоров`я людей та по застосуванню заходів правового характеру щодо порушників. Основними завданнями цієї діяльності є: нагляд за організацією і проведенням органами виконавчої влади, місцевого самоврядування, підприємствами, установами, організаціями та громадянами санітарних і протиепідемічних заходів; нагляд за реалізацією державної політики з питань профілактики захворювань населення, участь у розробці та контроль за виконанням програм, що стосуються запобігання шкідливому впливу факторів навколишнього середовища на здоров`я населення; нагляд за дотриманням санітарного законодавства; проведення державної санітарно-епідеміологічної експертизи, гігієнічної регламентації небезпечних факторів і видача дозволів на їх використання. Державний санітарно-епідеміологічний нагляд здійснюється відповідно до Положення про державний санітарно-епідеміологічний нагляд в Україні, що затверджується Кабінетом Міністрів України, вибірковими перевірками дотримання санітарного законодавства за планами органів державної санітарно-епідеміологічної служби, а також позапланово залежно від санітарної, епідемічної ситуації та за заявами громадян.
Згідно зі статтею 42 Закону України "Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення" головні державні санітарні лікарі (їх заступники) застосовують такі заходи для припинення порушення санітарного законодавства: а) обмеження, тимчасова заборона чи припинення діяльності підприємств, установ, організацій, об`єктів будь-якого призначення, технологічних ліній, машин і механізмів, виконання окремих технологічних операцій, користування плаваючими засобами, рухомим складом і літаками у разі невідповідності їх вимогам санітарних норм; б) обмеження, тимчасова заборона або припинення будівництва, реконструкції та розширення об`єктів у разі відступу від затвердженого проекту; в) тимчасова заборона виробництва, заборона використання та реалізації хімічних речовин, технологічного устаткування, будівельних матеріалів, біологічних засобів, товарів народного споживання, джерел іонізуючих випромінювань в разі відсутності їх гігієнічної регламентації та державної реєстрації, а також якщо їх визнано шкідливими для здоров`я людей; г) обмеження, зупинення або заборона викидів (скидів) забруднюючих речовин за умови порушення санітарних норм; д) зупинення або припинення інвестиційної діяльності у випадках, встановлених законодавством; е) внесення власникам підприємств, установ, організацій або уповноваженим ними органам подання про відсторонення від роботи або іншої діяльності осіб, зазначених у абзаці шостому частини першої статті 7 цього Закону; є) вилучення з реалізації (конфіскація) небезпечних для здоров`я хімічних та радіоактивних речовин, біологічних матеріалів у порядку, що встановлюється законодавством.
Як вбачається з матеріалів справи, відповідачем порушення санітарного законодавства продовжуються, а саме: виготовлення продукції здійснюється без проведення державної санітарно - епідеміологічної експертизи та по нормативним документам, на який не представлений висновок державної санітарно - епідеміологічної експертизи.
При цьому, суд зазначає, що відповідно до статті 11 Закону України "Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення" державній санітарно-епідеміологічній експертизі підлягають: проекти міждержавних, державних цільових, регіональних, місцевих і галузевих програм соціально-економічного розвитку; інвестиційні проекти і програми у випадках і порядку, встановлених законодавством; схеми, передпроектна документація, що стосується районного планування і забудови населених пунктів, курортів тощо; проекти нормативно-технічної, інструкційно-методичної документації, що стосується здоров`я та середовища життєдіяльності людини; продукція, напівфабрикати, речовини, матеріали та небезпечні фактори, використання, передача або збут яких може завдати шкоди здоров`ю людей; документація на розроблювані техніку, технології, устаткування, інструменти тощо; діючі об`єкти, у тому числі військового та оборонного призначення.
Згідно частин 1, 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Враховуючи те, що на час розгляду справи ТОВ "Завод Еластомер" не надано до суду жодних доказів на усунення порушень, зазначених в пунктах 2,3 припису про усунення порушень санітарного законодавства № 39.2/203 від 31.10.2018, суд приходить до висновку про наявність підстав для застосування заходів реагування у сфері державного нагляду до вказаного підприємства.
Таким чином, позовні вимоги Головного управління Держпродспоживслужби в Харківській області підлягають задоволенню.
Розподіл судових витрат здійснюється відповідно до статті 139 Кодексу адміністративного судочинства.
Керуючись статтями 14, 243-246, 293, 295-296 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
В И Р І Ш И В:
Адміністративний позов Головного управління Держпродспоживслужби в Харківській області Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів (місцезнаходження: просп. Науки, буд. 40, 6 пов., м. Харків, 61166, ідентифікаційний код - 40324829) до товариства з обмеженою відповідальністю "Завод Еластомер" (місцезнаходження: пров. Новомирський, буд. 17, м. Харків, 61053, ідентифікаційний код - 31633702) про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду - задовольнити.
Застосувати заходи реагування шляхом зобов`язання товариства з обмеженою відповідальністю "Завод Еластомер" (місцезнаходження: пров. Новомирський, буд. 17, м. Харків, 61053, ідентифікаційний код - 31633702) зупинити виробництво (виготовлення) та реалізацію продукції, що виробляється на підприємстві та щодо якої не забезпечено проведення державної санітарно - епідеміологічної експертизи продукції та не забезпечено проведення державної санітарно-епідеміологічної експертизи документації, згідно якої виробляється продукція на підприємстві до отримання вищевказаних висновків санітарно- епідеміологічної експертизи у відповідності до вимог ст. 11 Закону України "Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення", відповідно до п. п. 2, 3 припису про усунення порушень санітарного законодавства № 39.2/203 від 31.10.2018.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Повний текст рішення виготовлено 06 вересня 2019 року.
Суддя А.С. Мороко
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 04.09.2019 |
Оприлюднено | 09.09.2019 |
Номер документу | 84070518 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Мороко А.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні