Рішення
від 03.09.2019 по справі 826/2482/18
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

місто Київ

03 вересня 2019 року справа №826/2482/18

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Кузьменка В.А., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) адміністративну справу

за позовомОСОБА_1 (далі по тексту - позивач, ОСОБА_1 ) доРегіонального відділення Фонду державного майна України по місту Києву (далі по тексту - відповідач) треті особи 1. Державне підприємство "КИЇВМАШСЕРВІС" (далі по тексту - третя особа 1, ДП "КИЇВМАШСЕРВІС") 2. ОСОБА_2 (далі по тексту - третя особа 2, ОСОБА_2 ) про 1) визнання протиправними дій відповідача щодо результатів конкурсу на заміщення вакантної посади директора ДП "КИЇВМАШСЕРВІС"; 2) скасування рішення відповідача від 24 січня 2018 року щодо результатів конкурсу на заміщення вакантної посади директора ДП "КИЇВМАШСЕРВІС"

В С Т А Н О В И В:

Позивач звернувся до Окружного адміністративного суду міста Києва, оскільки вважає протиправними оскаржувані дії та рішення, у зв`язку із тим, що відповідач не забезпечив принцип відкритості конкурсного відбору.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 10 квітня 2018 року відкрито провадження у адміністративній справі №826/2482/18, залучено до участі у справі ДП "КИЇВМАШСЕРВІС" та ОСОБА_2 в якості третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача та призначено справу до розгляду в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи та проведення судового засідання.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 15 травня 2018 року зупинено провадження у справі №826/2482/17 до розгляду апеляційної скарги на ухвалу Окружного адміністративного суду міста Києва від 10 квітня 2018 року Київським апеляційним адміністративним судом.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 30 липня 2018 року поновлено провадження в адміністративній справі №826/2482/17.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 13 серпня 2018 року призначено розгляд заяв про відмову від адміністративного позову та про відмову від представників у судове засідання.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 13 вересня 2018 року заяви від 01 серпня 2018 року про відмову від представників та відмову від адміністративного позову залишено без задоволення.

Відповідач подав до суду відзив на адміністративний позов, в якому вказує на правомірність своїх дій та оскаржуваного рішення, оскільки оголошення та проведення конкурсу на заміщення вакантної посади директора ДП "КИЇВМАШСЕРВІС" проведено з повним дотриманням норм чинного законодавства; від представників засобів масової інформації не надходило жодних заяв про їх присутність на засіданнях комісії під час розкриття пакетів документів, поданих претендентами, їх розгляду, заслуховування конкурсних пропозицій учасників та оголошення переможця.

Третя особа 1 надала до суду письмові пояснення, у яких зазначає, фактичні обставини, які покладено в основу даного позову, не підтверджуються жодними доказами, а сам позов подано з метою вчинення перешкод діючому директору - ОСОБА_2 прийняти управління справами ДП "КИЇВМАШСЕРВІС".

Третя особа 2 письмових пояснень з приводу позовних вимог до суду не надала.

Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд міста Києва звертає увагу на наступне.

Судом встановлено, що 07 грудня 2017 року, у зв`язку з листом Головного управління контррозвідувального захисту інтересів держави у сфері економічної безпеки Служби безпеки України від 30 листопада 2017 року №8/1/2-15014 та відповідно до Закону України "Про управління об`єктами державної власності", Порядку проведення конкурсного відбору керівників суб`єктів господарювання державного сектору економіки, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 вересня 2008 року №777, Регіональним відділенням Фонду державного майна України по місту Києву прийнято наказ №1558 "Щодо поновлення процедури проведення конкурсу на заміщення вакантної посади керівника державного підприємства", яким поновлено процедуру проведення конкурсного відбору на заміщення вакантної посади керівника ДП "КИЇВМАШСЕРВІС", розташованого за адресою: м. Київ, вул. Пухівська, 4.

Протоколом засідання постійної діючої конкурсної комісії з проведення конкурсу на заміщення вакантної посади директора ДП "КИЇВМАШСЕРВІС" від 22 січня 2018 року №4 допущено до участі у конкурсному відборі на заміщення вакантної посади директора ДП "КИЇВМАШСЕРВІС" ОСОБА_2 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_1 , ОСОБА_7 ; призначено конкурс на посаду директора зазначеного підприємства на 24 січня 2018 року.

Згідно протоколу засідання постійної діючої конкурсної комісії з проведення конкурсу на заміщення вакантної посади директора ДП "КИЇВМАШСЕРВІС" від 24 січня 2018 року, конкурсну пропозицію учасника на посаду директора ДП "КИЇВМАШСЕРВІС" - ОСОБА_2 визнано найбільш ефективною для подальшої роботи та розвитку підприємства; визнано переможцем конкурсу на посаду директора ДП "КИЇВМАШСЕРВІС" - ОСОБА_2

Процедура проведення конкурсного відбору керівників суб`єктів господарювання державного сектору економіки, а також процедуру конкурсного відбору керівників підприємств, що мають стратегічне значення для економіки та безпеки держави та керівників особливо важливих для економіки підприємств визначена Порядком проведення конкурсного відбору керівників суб`єктів господарювання державного сектору економіки, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 03 вересня 2008 року №777 (далі по тексту - Порядок №777).

Згідно пункту 2 Порядку №777 підставою для оголошення конкурсного відбору керівника підприємства (далі - конкурсний відбір) є рішення (наказ) міністерства, Фонду державного майна або іншого органу, який виконує функцію з управління підприємством (далі - суб`єкт управління), із зазначенням строку приймання заяв і проведення конкурсного відбору, яке для підприємства, що має стратегічне значення для економіки та безпеки держави і вартість активів якого за даними останньої фінансової звітності або річний розмір чистого доходу якого перевищує 200 млн. гривень, приймається не пізніше ніж через 20 днів після відкриття вакансії керівника підприємства (для підприємств, функції з управління якими виконує Кабінет Міністрів України, - рішення Кабінету Міністрів України).

Пунктом 3 Порядку №777 зокрема встановлено, що для проведення конкурсного відбору керівників підприємств, крім керівників особливо важливих для економіки підприємств, суб`єкт управління утворює постійно діючу комісію або комісії для конкурсного відбору керівників окремих підприємств (далі - комісія).

Члени комісії розглядають документи і пропозиції, внесені особами, що виявили бажання взяти участь у конкурсному відборі (далі - претенденти), та його учасниками.

Положеннями пункту 4 Порядку №777 встановлено, що Комісія: оприлюднює на офіційному сайті суб`єкта управління не пізніше ніж протягом 10 днів після прийняття рішення (наказу), зазначеного у пункті 2 цього Порядку, оголошення про проведення конкурсного відбору на посаду керівника підприємства, яка стала вакантною (далі - оголошення), та результати конкурсного відбору не пізніше ніж протягом трьох днів з дати його завершення; приймає, реєструє та перевіряє на відповідність вимогам цього Порядку документи, подані претендентами; ухвалює рішення про допуск претендентів до конкурсного відбору або відхилення їх кандидатур; приймає і реєструє пропозиції, внесені учасниками конкурсного відбору; забезпечує відкритість конкурсного відбору та за результатами розгляду зазначених пропозицій визначає його переможця; розробляє та затверджує вимоги до претендентів; надсилає разом із згодою на обробку персональних даних претендентів запит до МВС стосовно надання інформації щодо відсутності (наявності) у них судимості, заборони займати відповідні посади або займатися певними видами діяльності.

У відповідності до пункту 13 Порядку №777 обов`язковою умовою проведення конкурсного відбору є його відкритість.

Представники засобів масової інформації мають право бути присутніми на засіданнях комісії під час розкриття пакетів документів, поданих претендентами, їх розгляду та оголошення переможця.

Пунктами 15-16 Порядку №777 передбачено, що претенденти, допущені до участі в конкурсному відборі, є його учасниками.

Учасники конкурсного відбору подають пропозиції з управління підприємством - конкурсні пропозиції.

Відповідно до пункту 19 Порядку №777 комісія заслуховує на закритому засіданні конкурсну пропозицію учасника конкурсного відбору та враховує відповідність учасника та його конкурсної пропозиції встановленим вимогам. За рішенням комісії на її засіданні під час заслуховування конкурсних пропозицій учасників можуть бути присутніми представники засобів масової інформації та громадськості за умови згоди всіх учасників конкурсного відбору, які подали пропозиції з управління підприємством.

Переможцем конкурсного відбору визнається учасник, пропозиція якого визнана комісією найкращою. Комісія має право прийняти вмотивоване рішення про відхилення всіх пропозицій учасників та про повторне проведення конкурсного відбору. У разі подання пропозиції лише від одного учасника конкурс не проводиться, при цьому оголошується повторне проведення конкурсного відбору.

Як встановлено судом вище, позивача допущено до участі у конкурсному відборі на заміщення вакантної посади директора ДП "КИЇВМАШСЕРВІС" згідно протоколу засідання постійної діючої конкурсної комісії з проведення конкурсу на заміщення вакантної посади директора ДП "КИЇВМАШСЕРВІС" від 22 січня 2018 року №4.

Суд звертає увагу на те, що будь-яких доказів на підтвердження не допуску ОСОБА_1 до участі у конкурсному відборі 24 січня 2018 року, матеріали справи не містять.

При цьому, факт обізнаності позивача про дату та місце проведення конкурсу, останнім не заперечується.

Матеріали справи також не містять доказів на підтвердження того, що відповідачем чинились перешкоди представникам засобів масової інформації чи громадськості, бути присутніми на засіданні комісії під час розкриття пакетів документів, поданих претендентами, їх розгляду та оголошення переможця.

Таким чином, суд приходить до висновку, що відповідачем забезпечено відкритість конкурсного відбору.

Будь-яких інших порушень процедури проведення конкурсного відбору позивачем не наведено, а судом не встановлено.

Враховуючи викладене, процедуру конкурсного відбору на заміщення вакантної посади директора ДП "КИЇВМАШСЕРВІС" відповідачем проведено у відповідності до вимог Порядку №777, а позовні вимоги нормативно та документально не підтверджуються.

Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Частиною другою статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Згідно з частиною першою статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Відповідно до частини другої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

На думку Окружного адміністративного суду міста Києва, відповідачем доведено правомірність своїх дій з урахуванням вимог, встановлених частиною другою статті 19 Конституції України та частиною другою статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, а тому, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень законодавства України та доказів, наявних у матеріалах справи, адміністративний позов ОСОБА_1 задоволенню не підлягає.

Оскільки у задоволенні позову відмовлено, судові витрати відшкодуванню не підлягають.

Враховуючи викладене, керуючись статтями 72-77, 241-246, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

В И Р І Ш И В:

В задоволенні адміністративного позову ОСОБА_1 відмовити повністю.

Згідно з частиною першою статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

Відповідно до частини другої статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України у разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Частина перша статті 295 Кодексу адміністративного судочинства України встановлює, що апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів, а на ухвалу суду - протягом п`ятнадцяти днів з дня його (її) проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення (ухвали) суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу.

ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 ; реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1 ); Регіональне відділення Фонду державного майна України по місту Києву (01032, м. Київ, бул. Шевченка, 50-Г; ідентифікаційний код 19030825);

Державне підприємство "КИЇВМАШСЕРВІС" (02222, м. Київ, вул. Пухівська, 4; ідентифікаційний код 36716107);

ОСОБА_2 ( АДРЕСА_2 ; реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_2 )

Суддя В.А. Кузьменко

Дата ухвалення рішення03.09.2019
Оприлюднено08.09.2019
Номер документу84070947
СудочинствоАдміністративне
Суть1) визнання протиправними дій відповідача щодо результатів конкурсу на заміщення вакантної посади директора ДП "КИЇВМАШСЕРВІС"; 2) скасування рішення відповідача від 24 січня 2018 року щодо результатів конкурсу на заміщення вакантної посади директора ДП "КИЇВМАШСЕРВІС

Судовий реєстр по справі —826/2482/18

Рішення від 03.09.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кузьменко В.А.

Ухвала від 13.09.2018

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кузьменко В.А.

Ухвала від 13.08.2018

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кузьменко В.А.

Ухвала від 30.07.2018

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кузьменко В.А.

Ухвала від 30.07.2018

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кузьменко В.А.

Ухвала від 30.07.2018

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кузьменко В.А.

Постанова від 03.07.2018

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Літвіна Н. М.

Ухвала від 18.06.2018

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Літвіна Н. М.

Ухвала від 18.06.2018

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Літвіна Н. М.

Ухвала від 29.05.2018

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Літвіна Н. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні