УХВАЛА
06 вересня 2019 року
Київ
справа №826/13015/18
адміністративне провадження №К/9901/24352/19
Колегія суддів Касаційного адміністративного суду у складі Верховного суду:
суддя-доповідач - Гусак М. Б., судді - Гончарова І.А., Усенко Є.А.,
перевіривши касаційну скаргу Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві на ухвалу Шостого апеляційного адміністративного суду від 29 травня 2019 року у справі №826/13015/18 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Авант Люкс до Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві, Державної фіскальної служби України про визнання протиправним та скасування рішень, зобов`язання вчинити дії,
УСТАНОВИЛА:
Товариство з обмеженою відповідальністю Авант Люкс звернулось до суду з адміністративним позовом, в якому просило: визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації податкових накладних, а саме: від 4 квітня 2018 року № 630141/39592590 про відмову в реєстрації податкової накладної від 1 березня 2018 року № 12; від 4 квітня 2018 року № 630139/39592590 про відмову в реєстрації податкової накладної від 1 березня 2018 року №9; від 16 квітня 2018 року № 651173/39592590 про відмову в реєстрації податкової накладної від 26 березня 2018 року №19; від 24 травня 2018 року № 722558/39592590 про відмову в реєстрації податкової накладної від 16 квітня 2018 року №58; від 24 травня 2018 року № 722560/39592590 про відмову в реєстрації податкової накладної від 16 квітня 2018 року №57; від 24 травня 2018 року № 722559/39592590 про відмову в реєстрації податкової накладної від 16 квітня 2018 №56; від 11 травня 2018 року № 694520/39592590 про відмову в реєстрації податкової накладної від 10 квітня 2018 року №12; від 27 квітня 2018 року № 670966/39592590 про відмову в реєстрації податкової накладної від 2 квітня 2018 року №5; від 24 травня 2018 року № 722548/39592590 про відмову в реєстрації податкової накладної від 24 квітня 2018 року №80; від 24 травня 2018року № 722547/39592590 про відмову в реєстрації податкової накладної від 24 квітня 2018 року №55; від 24 травня 2018 року № 722549/39592590 про відмову в реєстрації податкової накладної від 23 квітня 2018 року №33; від 24 травня 2018 року № 722548/39592590 про відмову в реєстрації податкової накладної від 20 квітня 2018 року №54; від 24 травня 2018 року № 722551/39592590 про відмову в реєстрації податкової накладної від 19 квітня 2018 №43; від 24 травня 2018 року № 722552/39592590 про відмову в реєстрації податкової накладної від 19 квітня 2018 року №40; від 24 травня 2018 року № 722553/39592590 про відмову в реєстрації податкової накладної від 18 квітня 2018 року №37; від 24 травня 2018 року № 722554/39592590 про відмову в реєстрації податкової накладної від 18.квітня 2018 року №32; від 24 травня 2018 року № 722555/39592590 про відмову в реєстрації податкової накладної від 17 квітня 2018 року №31; від 24 травня 2018 року; № 722556/39592590 про відмову в реєстрації податкової накладної від 17 квітня 2018 року №30; від 24 травня 2018 року № 722557/39592590 про відмову в реєстрації податкової накладної від 16 квітня 2018 року №21; від 24 травня .2018 року № 722573/39592590 про відмову в реєстрації податкової накладної від 16 квітня 2018 року №16; від 26 травня.2018 року № 668079/39592590 про відмову в реєстрації податкової накладної від 6 квітня 2018 року №9; від 26 квітня 2018 року № 668078/39592590 про відмову в реєстрації податкової накладної від 5 квітня 2018 року №8; від 25 травня 2018 року № 666008/39592590 про відмову в реєстрації податкової накладної від 4 квітня 2018 року №7; від 25 квітня .2018 року № 666007/39592590 про відмову в реєстрації податкової накладної від 3 квітня 2018 року №6; від 24 квітня.2018 року № 666009/39592590 про відмову в реєстрації податкової накладної від 3 квітня 2018 №4; від 20 квітня 2018 року № 659143/39592590 про відмову в реєстрації податкової накладної від 2 квітня 2018 року №01; від 10 квітня 2018 року№ 641136/39592590 про відмову в реєстрації податкової накладної від 19 березня 2018 року №13; від 10 квітня.2018 року № 641137/39592590 про відмову в реєстрації податкової накладної від 20 березня.2018 року №16; від 24 травня 2018 року № 722571/39592590 про відмову в реєстрації податкової накладної від 16 квітня 2018 року №48; від 24 травня 2018 року № 722565/39592590 про відмову в реєстрації податкової накладної від 16 квітня 2018 року №41; від 10 квітня 2018 року № 694521/39592590 про відмову в реєстрації податкової накладної від 10 квітня 2018 року №11; від 24 травня 2018 року № 722567/39592590 про відмову в реєстрації податкової накладної від 16 квітня 2018 року №44; від 24 травня 2018 року № 722570/39592590 про відмову в реєстрації податкової накладної від 16 квітня 2018 року №47; від 24 травня 2018 року № 722569/39592590 про відмову в реєстрації податкової накладної від 16 квітня 2018 року №45; від 24 травня 2018 року № 722566/39592590 про відмову в реєстрації податкової накладної від 16 квітня 2018 року №46; від 24 травня 2018 року № 722564/39592590 про відмову в реєстрації податкової накладної від 16 квітня 2018 року №49; від 24 травня 2018 року № 722561/39592590 про відмову в реєстрації податкової накладної від 16 квітня 2018 року №50; від 24 травня 2018 року № 722563/39592590 про відмову в реєстрації податкової накладної від 16 квітня 2018 року №51; від 24 травня 2018 року № 722568/39592590 про відмову в реєстрації податкової накладної від 16 квітня 2018 року №52; від 24 травня 2018 року № 722572/39592590 про відмову в реєстрації податкової накладної від 16 квітня 2018 року№53; від 4 квітня 2018 року № 630142/39592590 про відмову в реєстрації податкової накладної від 1 березня 2018 року №10; від 24 травня 2018 року № 722562/39592590 про відмову в реєстрації податкової накладної від 16 квітня 2018 року №39; від 4 квітня 2018 року № 630140/39592590 про відмову в реєстрації податкової накладної від 12 березня 2018 року №11; від 26 квітня 2018 року № 668077/39592590 про відмову в реєстрації податкової накладної від 2 квітня 2018 року №3; від 16 квітня 2018 року № 722564/39592560 про відмову в реєстрації податкової накладної № 20 від 26 березня 2018 року; від 24 травня 2018 № 722545/39592590 про відмову в реєстрації податкової накладної від 25 квітня 2018 року №77; від 24 травня 2018 року № 722544/39592590 про відмову в реєстрації податкової накладної від 25 квітня 2018 №76; від 24 травня 2018 року № 722542/39592590 про відмову в реєстрації податкової накладної від 25 квітня 2018 року №75; від 24 травня 2018 року № 722541/39592590 про відмову в реєстрації податкової накладної від 25 квітня 2018 року №74; від 24 травня .2018 року № 722540/39592590 про відмову в реєстрації податкової накладної від 25 квітня 2018 року №73; від 24 травня 2018 року № 722546/39592590 про відмову в реєстрації податкової накладної від 25 квітня 2018 року №72; від 24 квітня 2018 року № 722543/39592590 про відмову в реєстрації податкової накладної від 25 квітня 2018 року№59; від 11 травня 2018 року № 694519/39592590 про відмову в реєстрації податкової накладної від 12 квітня 2018 року №19; від 24 травня 2018 року № 694518/39592590 про відмову в реєстрації податкової накладної від 10 квітня 2018 року№14; від 24 травня 2018 року № 659142/39592590 про відмову в реєстрації податкової накладної від 2 квітня 2018 року №2; від 29 травня 2018 року № 736472/39592590 про відмову в реєстрації податкової накладної від 2 травня 2018 року №1; від 29 травня 2018 року № 736473/39592590 про відмову в реєстрації податкової накладної від 16 квітня 2018 року№23; зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати вищезгадані податкові накладні днем їх фактичного подання.
Окружний адміністративний суд м. Києва рішенням від 25 лютого 2019 року позов задовольнив.
Відповідач, не погодившись з прийнятим судовим рішенням, подав апеляційну скаргу на рішення суду першої інстанції.
Шостий апеляційний адміністративний суд ухвалою від 2 травня 2019 року апеляційну скаргу залишив без руху надавши строк для усунення недоліків апеляційної скарги - подання заяви про поновлення строку, із зазначенням інших поважних підстав для його поновлення та документа про сплату судового збору.
Цей суд ухвалою від 29 травня 2019 року відмовив у відкритті апеляційного провадження за апеляційною скаргою Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві на постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 25 лютого 2019 року.
Головне управління Державної фіскальної служби у м. Києві звернулося з касаційною скаргою, в якій просить скасувати ухвалу Шостого апеляційного адміністративного суду від 29 травня 2019 року у справі №826/13015/18 й направити справу до апеляційного суду.
Обґрунтовуючи вимоги касаційної скарги, Головне управління Державної фіскальної служби у м. Києві посилається на те, що апеляційний суд допустив порушення норм процесуального права і, як наслідок, дійшов помилкового висновку про наявність підстав для відмови у відкритті апеляційного провадження у справі.
Перевіряючи доводи касаційної скарги колегія суддів виходить з такого.
За приписами пункту 5 частини першої статті 333 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) суд касаційної інстанції відмовляє у відкритті касаційного провадження у справі, якщо суд у порядку, передбаченому частинами другою, третьою цієї статті, дійшов висновку, що касаційна скарга є необґрунтованою.
Відповідно до пункту 2 частини другої статті 333 КАС України у справах, розглянутих за правилами спрощеного позовного провадження (крім справ, які відповідно до цього Кодексу розглядаються за правилами загального позовного провадження), а також у випадку оскарження ухвали (крім ухвали, якою закінчено розгляд справи), суд може визнати касаційну скаргу необґрунтованою та відмовити у відкритті касаційного провадження, якщо правильне застосовування норми права є очевидним і не викликає розумних сумнівів щодо її застосування чи тлумачення.
Статтею 295 КАС України визначено строк на апеляційне оскарження судового рішення, а пунктом першим частини п`ятої статті 296 цього Кодексу закріплено вимоги щодо форми та змісту апеляційної скарги.
За правилами частини третьої статті 298 КАС України апеляційна скарга залишається без руху також у випадку, якщо вона подана після закінчення строків, установлених статтею 295 цього Кодексу, і особа, яка її подала, не порушує питання про поновлення цього строку, або якщо підстави, вказані нею у заяві, визнані неповажними. При цьому протягом десяти днів з дня вручення ухвали особа має право звернутися до суду апеляційної інстанції з заявою про поновлення строку або вказати інші підстави для поновлення строку.
Суд апеляційної інстанції відмовляє у відкритті апеляційного провадження у справі, якщо скаржником у строк, визначений судом, не подано заяву про поновлення строку на апеляційне оскарження або наведені підстави для поновлення строку на апеляційне оскарження визнані судом неповажними (пункт четвертий частини першої статті 299 КАС України).
Статтею 44 КАС України передбачено обов`язок учасників справи добросовісно користуватися належними їм процесуальними правами і неухильно виконувати процесуальні обов`язки, зокрема, виконувати процесуальні дії у встановлені законом або судом строки, а також виконувати інші процесуальні обов`язки, визначені законом або судом (пункти 6, 7 частини п`ятої цієї статті).
Головне управління Державної фіскальної служби у м. Києві у межах встановленого судом строку не надало заяви про поновлення строку на апеляційне оскарження рішення суду першої інстанції із зазначенням поважних підстав пропуску строку на апеляційне оскарження рішення суду першої інстанції.
Таким чином, суд апеляційної інстанції, відмовляючи у відкритті апеляційного провадження у цій справі, правильно застосував норми процесуального права.
За таких обставин, подана Головним управлінням Державної фіскальної служби у м. Києві на ухвалу Шостого апеляційного адміністративного суду від 29 травня 2019 року касаційна скарга є необґрунтованою. У даному випадку, правильне застосовування апеляційним судом норм процесуального права є очевидним і не викликає розумних сумнівів щодо їх застосування чи тлумачення, що, в свою чергу, у розумінні пункту 5 частини першої та частини другої статті 333 КАС України, є підставою для відмови у відкритті касаційного провадження у справі.
Керуючись статтею 333 КАС України, колегія суддів
УХВАЛИЛА:
Відмовити у відкритті касаційного провадження за касаційною скаргою Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві на ухвалу Шостого апеляційного адміністративного суду від 29 травня 2019 року у справі №826/13015/18.
Копію ухвали про відмову у відкритті касаційного провадження разом з касаційною скаргою та доданими до скарги матеріалами направити скаржнику, а копію касаційної скарги залишити в суді касаційної інстанції.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Судді: підписМ. Б. Гусак підписІ. А. Гончарова підписЄ. А. Усенко
Суд | Касаційний адміністративний суд Верховного Суду |
Дата ухвалення рішення | 06.09.2019 |
Оприлюднено | 09.09.2019 |
Номер документу | 84077088 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Касаційний адміністративний суд Верховного Суду
Гусак М.Б.
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Аліменко Володимир Олександрович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Аліменко Володимир Олександрович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні