Рішення
від 03.09.2019 по справі 140/2031/19
ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

03 вересня 2019 року ЛуцькСправа № 140/2031/19

Волинський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого - судді Ксензюка А.Я.,

при секретарі судового засідання Новак Л.О.,

за участю представника позивача Чуба М.В.,

представника відповідача Бутулай І.І.,

розглянувши в судовому засіданні за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Приватного акціонерного товариства Володимир-Волинська птахофабрика до Управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Волинській області про визнання протиправними дії та зобов`язання вчинити

ВСТАНОВИВ:

Приватне акціонерне товариство Володимир-Волинська птахофабрика (далі - позивач, ПрАТ Володимир-Волинська птахофабрика ) звернулося в суд із позовом до Управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Волинській області (далі - відповідач, УДАБІ у Волинській області) про визнання протиправними та незаконними дій з відмови у видачі дозволу на виконання будівельних робіт та зобов`язати повторно розглянути документи для отримання дозволу та видати дозвіл на виконання будівельних робіт об`єкту будівництва Нове будівництво забійного цеху потужністю 13,5 тис голів курей-бройлерів в годину, Гайківська сільська рада, урочище Підруддя , 1 Турійського району Волинської області .

Позовні вимоги обґрунтовано тим, що ПрАТ Володимир-Волинська птахофабрика прийняло рішення здійснити нове будівництво забійного цеху потужністю 13.5 тисяч голів курей-бройлерів в годину за проектом Нове будівництво забійного цеху потужністю 13,5 тисяч голів курей-бройлерів в годину, Гайківська сільська рада, урочище Підруддя , 1, Турійського району Волинської області . Вказаний об`єкт будівництва належить до класу наслідків (відповідальності): СС2.

06 червня 2019 позивач звернувся до УДАБІ у Волинській області із заявою для отримання дозволу на виконання будівельних робіт та доданими до неї необхідними документами у повному обсязі, вичерпний перелік яких передбачений названими нормативними актами у т.ч. з наданням всієї необхідної проектної документації, креслень, тощо за названим вище проектом будівництва. Проте, станом на 20 червня 2019 року, дозвіл на виконання будівельних робіт або відмову в його видачі позивачу не видано.

20 червня 2019 року у відповідності до вимог частини п`ятої статті 37 Закону України Про Про регулювання містобудівної діяльності позивач направив рекомендованим листом звернення № 765 від 20 червня 2019 року на адресу центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду, а саме на адресу УДАБІ у Волинській області.

Відповідач за результатами розгляду заяви, прийняв рішення про відмову позивачу у видачі дозволу на виконання будівельних робіт від 10 червня 2019 року № ВЛ 132191610240 у зв`язку із встановленням невідповідності поданих документів вимогам законодавства.

Позивач вважає дії відповідача щодо відмови у видачі дозволу на виконання будівельних робіт у зв`язку із невідповідністю проектної документації та інших документів вимогам законодавства протиправними, оскільки експертним звітом встановлено беззаперечний факт відповідності проектної документації по проекту Нове будівництво забійного цеху потужністю 13,5 тисяч голів курей-бройлерів в годину, Гайківська сільська рада, урочище Підруддя , 1, Турійського району Волинської області та необхідних документів по проекту будівництва всім без виключення вимогам, що ставляться чинним законодавством та встановлено беззаперечний факт належного оформлення проектної документації по проекту всім без виключення вимогам, що ставляться чинним законодавством. Крім того, вказує, що найменування проектної документації повністю відповідає найменуванню в містобудівних умовах та обмеженнях для проектування об`єкта будівництва та в технічних умовах. Позивач зазначає, що проектування повністю ведеться в межах відведеної для цього земельної ділянки та у всіх кресленнях межі земельної ділянки чітко визначені. Також вказує, що товариство не має ніякого відношення до дій Турійської районної державної адміністрації щодо належного розміщення на офіційному сайті інформації щодо надання містобудівних умов та обмежень від 02 серпня 2018 року № 5.

З урахуванням викладеного позивач просив позов задовольнити повністю.

Ухвалою від 02 липня 2019 року позовну заяву прийнято до розгляду, відкрито провадження у справі, її розгляд призначено за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін.

Ухвалою суду від 09 липня 2019 року відмовлено в задоволенні клопотання позивача про розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням сторін.

У відзиві на позов відповідач позовні вимоги заперечує. В обґрунтування своєї позиції вказав, що відмова у видачі дозволу на виконання будівельних робіт видана в межах повноважень, спосіб та відповідно до пункту 30 Порядку виконання підготовчих та будівельних робіт, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 13 квітня 2011 року № 466 та частини четвертої статті 37 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності .

Вказує, що за результатами розгляду заяви позивача про видачу дозволу на об`єкт Нове будівництво забійного цеху потужністю 13,5 тисяч голів курей - бройлерів в годину. Гайківська сільська рада, урочище Підруддя , 1, Турійського району, Волинської області , класу наслідків (відповідальності) СС2, з доданими документами, які в ній зазначені, представнику позивача було видано нарочно під розписку, відмову у видачі дозволу на виконання будівельних робіт від 10 червня 2019 року №ВЛ132191610240, у якій зазначено, що підставами для відмови є встановлення невідповідності поданих документів вимогам законодавства, а саме: найменування проектної документації не відповідає найменуванню в містобудівних умовах та обмеженнях для проектування будівництва; найменування об`єкта в технічних умовах не відповідає найменуванню проектної документації.

Так, у містобудівних умовах та обмеженнях для проектування об`єкта будівництва, затверджених наказом начальника управління регіонального розвитку Турійської райдержадміністрації від 02 серпня 2018 року №5, вказана назва об`єкту будівництва: Забійний цеху потужністю 13,5 тисяч голів курей - бройлерів в годину. Гайківська сільська рада, урочище Підруддя , 1, Турійського району, Волинської області без зазначення виду будівництва. Проте, у завданні на проектування від 03 серпня 2018 року та в самій проектній документації у назві об`єкта вказано нове будівництво, що свідчить про порушення вимог частини першої статті 1, статті 26 Закону України Про архітектурну діяльність , частини другої статті 26, частини першої статті 31 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності , підпункту 4.2 пунктів 4, 8 Порядку розроблення проектної документації на будівництво об`єктів, затвердженого наказом Міністерство регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 16 травня 2011 року № 45, пункту 3.5 розділу З ДБН А.2.2-3:2014 Склад і зміст проектної документації на будівництво .

Відповідач вказує, що в технічних умовах ПрАТ Волиньобленерго від 22 червня 2017 року не також не зазначено виду будівництва, точної адреси, найменування об`єкта не відповідає найменуванню у проектній документації. Аналогічні невідповідності наявні і в технічних умовах ПАТ Волиньгаз від 02 листопада 2017 року7 №VL02/2-ТУп-17-1117, де, крім зазначеного, вказано іншу адресу об`єкта будівництва - с. Руда, вул. Центральна, 21.

Крім того, у пункті 1.15 розділу III технічних умов ПАТ Волиньгаз від 02 листопада 2017 року №VL02/2- ТУп-17-1117 зобов`язано позивача погодити проект зовнішніх мереж газопостачання з ПАТ Волиньгаз . У пункуті 2.20 розділу V вказаних технічних умов вказано проектну документацію комерційного вузла обліку природного газу погодити з ПАТ Волиньгаз . Проте, проектну документацію позивач з ПАТ Волиньгаз не погодив, відомостей про таке погодження не надав, про що зазначено у оскаржуваній відмові від 10 червня 2019 року.

Вважає, що вказане свідчить про невідповідність поданого замовником для отримання дозволу проекту вимогам технічних умов ПАТ Волиньгаз від 02 листопада 2017 року №VL02/2- ТУп-17-1117, Кодексу газорозподільних систем, абзацу 9 частини першої статті 1 Закону України Про архітектурну діяльність .

Також зазначає, що у додатку до експертного звіту філії ДП Спеціалізована державна експертна організація - центральна служба української державної будівельної експертизи у Волинській області №325/03-889-18 від 23 квітня 2019 року вказано, що проектом передбачено розміщення артсвердловин №№ 1, 2, 4-8 за межами земельної ділянки. Тому, вказаний проект суперечить вимогам частин четвертої, п`ятої статті 26 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності , якими передбачено, що право на забудову земельної ділянки реалізується її власником або користувачем за умови використання земельної ділянки відповідно до вимог містобудівної документації. Проектування та будівництво об`єктів здійснюється власниками або користувачами земельних ділянок.

Крім того, в поданих кресленнях проекту не зазначено межі земельної ділянки, що суперечить пункту 3.3 ДСТУ Б А.2.4-2:2009 Умовні познаки і графічні зображення елементів генеральних планів та споруд транспорту , відповідно до якого графічне зображення, що виконується на топографо-геодезичних матеріалах і відображує відповідно до вимог державних будівельних норм місцезнаходження і межі земельної ділянки, усі запроектовані та існуючі, що зберігаються чи підлягають реконструкції будівлі, споруди та інші елементи облаштування та благоустрою територій.

Вказує, що відповідно до пункту 1 частини четвертої статті 31 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності та абзацу 2 пункту 10 Порядку затвердження проектів будівництва і проведення їх експертизи, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 травня 2011 року№560, експертиза об`єкту із середніми (СС2) наслідками проводилась лише щодо додержання нормативів з питань санітарного та епідеміологічного благополуччя населення, екології, охорони праці, енергозбереження, пожежної, техногенної, ядерної та радіаційної безпеки, міцності, надійності, довговічності будинків і споруд, їх експлуатаційної безпеки та інженерного забезпечення, у тому числі щодо додержання нормативів з питань створення безперешкодного життєвого середовища для осіб з обмеженими фізичними можливостями та інших маломобільних груп населення, а не щодо виявлених невідповідності законодавству, а тому, експертний звіт №325/03-889-18 від 23 квітня 2019 року не є належним та допустимим доказом щодо відповідності поданих документів вимогам законодавства у сфері містобудівної діяльності.

З наведених підстав відповідач просив відмовити у задоволенні позову.

Згідно із ухвалою суду від 19 серпня 2019 року розгляд цієї справи ухвалено проводити в судовому засіданні з повідомленням сторін, призначено судове засідання на 11:00 27 серпня 2019 року.

У судовому засіданні представники позивача, кожен зокрема, позовні вимоги підтримали, з підстав, викладених у позові. Просили позов задовольнити.

Представник відповідача підтримала доводи, наведені у відзиві на позовну заяву. Просила в задоволенні позову відмовити.

Заслухавши пояснення учасників справи, дослідивши письмові докази і письмові пояснення, викладені у заявах по суті справи, оцінивши їх за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному розгляді у судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, суд приходить до висновку, що позов не підлягає до задоволення з наступних мотивів та підстав.

Судом встановлено, ПрАТ Володимир-Волинська птахофабрика звернулося до УДАБІ у Волинській області з заявою про видачу дозволу на виконання будівельних робіт Нове будівництво забійного цеху потужністю 13,5 тис голів курей-бройлерів в годину, Гайківська сільська рада, урочище Підруддя , 1 Турійського району Волинської області , місце розташування об`єкта будівництва - Гайківська сільська рада, урочище Підруддя , 1, Турійського району Волинської області, кадастровий номер 0725580800:05:001:1156, вид будівництва - нове будівництво, код об`єкта - 1271,2, категорія складності - СС2 (а.с.17-19).

Згідно з зазначеними в заяві відомостями та відповідно до її затвердженої форми, до неї було додано такі документи: копія документа, що посвідчує право власності чи користування земельною ділянкою, або копія договору суперфіцію на 8 арк.; проектна документація на будівництво, розроблена та затверджена в установленому законодавством порядку: пояснювальна записка на 300 арк.; основні креслення на 2280 арк.; звіт за результатами експертизи проекту будівництва або його засвідчена у встановленому законом порядку копія (у тому числі звіт щодо розгляду проекту будівництва на стадії проектування, що передбачає розподіл її за чергами), на 10 арк.; наказ (розпорядження, рішення) замовника про затвердження проектної документації на 2 арк.; копії документів про призначення: осіб, які здійснюють авторський нагляд, на 3 арк.; осіб, які здійснюють технічний нагляд, на 2 арк.; відповідальних виконавців робіт на 1 арк.; результати оцінки впливу на довкілля у випадках, визначених Законом України Про оцінку впливу на довкілля .

Крім того, позивач направив УДАБІ у Волинській області рекомендованим листом звернення № 765 від 20 червня 2019 року відповідно до частини п`ятої статті 37 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності , в якому просив вжити заходів, пов`язаних з видачею дозволу на початок виконання будівельних робіт, щодо видачі якого ПрАТ Володимир-Волинська птахофабрика зверталось 06 червня 2019 року, або відмовою в його видачі (а.с.79-80).

10 червня 2019 року УДАБІ у Волинській області прийняло рішення № ВЛ 132191610240 про відмову у видачі дозволу на виконання будівельних робіт Нове будівництво забійного цеху потужністю 13,5 тис голів курей-бройлерів в годину, Гайківська сільська рада, урочище Підруддя , 1 Турійського району Волинської області у зв`язку із встановленням невідповідності поданих документів вимогам законодавства:

- найменування проектної документації не відповідає найменуванню в містобудівних умовах та обмеженнях для проектування об`єкта будівництва, що суперечить вимогам пункту 8 Порядку розроблення проектної документації на будівництво об`єктів, затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 16 травня 2011 року №45;

- найменування об`єкта в технічних умовах не відповідає найменуванню проектної документації, що суперечить вимогам пункту 8 Порядку розроблення проектної документації на будівництво об`єктів, затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 16 травня 2011 року №45;

- відсутнє погодження проектної документації, всупереч пункту 2.20 розділу V технічних умов ПАТ Волиньгаз від 02 листопада 2017 року № VL02/2-Туп-17-1117;

- відповідно до інформації в експертному звіті від 23 квітня 2019 року № 325/03- 889-18 проектування ведеться за межами земельної ділянки, чим порушено вимоги частин четвертої, п`ятої статті 26 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності ;

- на офіційному сайті Турійської РДА відсутня інформація щодо надання містобудівних умов та обмежень від 02 серпня 2018 року №5, всупереч вимогам Порядку ведення реєстру містобудівних умов та обмежень, затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 31 травня 2017 року №135;

- в поданих кресленнях не зазначено межу ділянки, що суперечить вимогам ДСТУ Б А.2.4-2:2009 Умовні познаки і графічні зображення елементів генеральних планів та споруд транспорту (а.с.20-21).

Вважаючи дії щодо відмови у видачі дозволу на виконання будівельних робіт протиправними, позивач звернувся з даним позовом до суду.

Надаючи правову оцінку відносинам, що виникли між сторонами, суд виходить з наступного.

Згідно зі статтею 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до частини першої статті 4 Закону України Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності виключно законами, які регулюють відносини, пов`язані з одержанням документів дозвільного характеру, встановлюється, зокрема: необхідність одержання документів дозвільного характеру та їх види; перелік та вимоги до документів, які суб`єкту господарювання необхідно подати для одержання документа дозвільного характеру.

Закон України Про регулювання містобудівної діяльності 17 лютого 2011 року № 3038-VI (далі - Закон № 3038-V) встановлює правові та організаційні основи містобудівної діяльності і спрямований на забезпечення сталого розвитку територій з урахуванням державних, громадських та приватних інтересів.

Частинами першою, другою статті 37 Закону № 3038-V визначено, що право на виконання підготовчих робіт (якщо вони не були виконані раніше згідно з повідомленням про початок виконання підготовчих робіт) і будівельних робіт на об`єктах будівництва, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками або підлягають оцінці впливу на довкілля згідно із Законом України Про оцінку впливу на довкілля , підключення об`єкта будівництва до інженерних мереж та споруд надається замовнику та генеральному підряднику чи підряднику (якщо будівельні роботи виконуються без залучення субпідрядників) після отримання дозволу на виконання будівельних робіт.

Дозвіл на виконання будівельних робіт видається органами державного архітектурно-будівельного контролю на безоплатній основі протягом десяти робочих днів з дня реєстрації заяви.

За наявності дозволу на виконання будівельних робіт отримання замовником та генеральним підрядником чи підрядником (у разі якщо будівельні роботи виконуються без залучення субпідрядників) інших документів дозвільного характеру для виконання будівельних робіт та видалення зелених насаджень у межах будівельного майданчика не вимагається.

Відповідно до частини третьої статті 37 Закону № 3038-V для отримання дозволу подається заява, до якої додаються:

1) копія документа, що посвідчує право власності чи користування земельною ділянкою, або копія договору суперфіцію;

2) копія розпорядчого документа щодо комплексної реконструкції кварталів (мікрорайонів) застарілого житлового фонду у разі здійснення комплексної реконструкції кварталів (мікрорайонів) застарілого житлового фонду на замовлення органів державної влади чи органів місцевого самоврядування на відповідних землях державної чи комунальної власності (замість копії документа, що посвідчує право власності чи користування земельною ділянкою);

3) проектна документація на будівництво, розроблена та затверджена в установленому законодавством порядку;

4) копія документа, що посвідчує право власності на будинок чи споруду, або згода його власника, засвідчена у встановленому законодавством порядку, на проведення будівельних робіт у разі здійснення реконструкції, реставрації чи капітального ремонту;

5) копії документів про призначення осіб, відповідальних за виконання будівельних робіт, та осіб, які здійснюють авторський і технічний нагляд;

6) інформація про ліцензію, що дає право на виконання будівельних робіт, та кваліфікаційні сертифікати;

7) результати оцінки впливу на довкілля у випадках, визначених Законом України Про оцінку впливу на довкілля .

Форма дозволу на виконання будівельних робіт, форма заяви, що подається для його отримання, форма відмови у видачі дозволу на виконання будівельних робіт, порядок видачі та анулювання дозволу на виконання будівельних робіт визначаються Кабінетом Міністрів України.

Порядок отримання дозволу на виконання будівельних робіт затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 13 квітня 2011 року №466 (далі - Порядок №466).

Пунктом 28 та додатком 10 Порядку №466 визначено, що замовник (його уповноважена особа) подає особисто або надсилає рекомендованим листом з описом вкладення чи через електронну систему здійснення декларативних та дозвільних процедур у будівництві до відповідного органу державного архітектурно-будівельного контролю заяву про отримання дозволу за формою, наведеною у додатку 10 до цього Порядку. До заяви додаються:

- копія документа, що посвідчує право власності чи користування земельною ділянкою, або копія договору суперфіцію (крім випадків, визначених пунктом 7 цього Порядку);

- копія розпорядчого документа щодо комплексної реконструкції кварталів (мікрорайонів) застарілого житлового фонду у разі здійснення комплексної реконструкції кварталів (мікрорайонів) застарілого житлового фонду на замовлення органів державної влади чи органів місцевого самоврядування на відповідних землях державної чи комунальної власності (замість копії документа, що посвідчує право власності чи користування земельною ділянкою);

- проектна документація на будівництво, розроблена та затверджена в установленому законодавством порядку;

- копія документа, що посвідчує право власності на будинок чи споруду, або згода його власника, засвідчена у встановленому законодавством порядку, на проведення будівельних робіт у разі здійснення реконструкції, реставрації, капітального ремонту;

- копії документів про призначення осіб, відповідальних за виконання будівельних робіт, та осіб, які здійснюють авторський і технічний нагляд;

- інформація про ліцензію, що дає право на виконання будівельних робіт, та кваліфікаційні сертифікати;

- результати оцінки впливу на довкілля у випадках, визначених Законом України Про оцінку впливу на довкілля .

Як встановлено судом, 06 червня 2019 року за вхідним номером 3454 до УДАБІ у Волинській області надійшла заява позивача про видачу дозволу на виконання будівельних робіт на об`єкт будівництва Нове будівництво забійного цеху потужністю 13,5 тисяч голів курей - бройлерів в годину. Гайківська сільська рада, урочище Підруддя , 1, Турійського району, Волинської області , класу наслідків (відповідальності) СС2, за формою, встановленою у додатку 10 Порядку №466 із переліком додатків, встановлених частиною третьою статті 37 Закону України від 17.02.2011 №3038-VI та пунктом 28 Порядку №466.

Пунктом 29 Порядку №466 встановлено, що орган державного архітектурно-будівельного контролю протягом десяти робочих днів з дня реєстрації заяви приймає рішення про надання дозволу або відмову у його видачі.

Відповідно до частини четвертої статті 37 Закону № 3038-V відмова у видачі дозволу на виконання будівельних робіт видається заявнику в письмовому вигляді з відповідним обґрунтуванням у строк, передбачений для видачі дозволу.

Підставою для відмови у видачі дозволу на виконання будівельних робіт є:

1) неподання документів, необхідних для прийняття рішення про видачу такого дозволу;

2) невідповідність поданих документів вимогам законодавства;

3) виявлення недостовірних відомостей у поданих документах;

4) результати оцінки впливу на довкілля у випадках, визначених Законом України Про оцінку впливу на довкілля .

Аналогічні підстави для відмови у видачі дозволу на виконання будівельних робіт передбачені пунктом 30 Порядку № 466.

Відповідно до пункту 31 Порядку № 466, у разі прийняття рішення про відмову у видачі дозволу орган державного архітектурно-будівельного контролю надсилає замовнику (його уповноваженій особі) протягом десяти робочих днів з дня реєстрації заяви відмову в паперовій або електронній формі через електронний кабінет з обґрунтуванням причин за формою, наведеною у додатку 11 до цього Порядку.

Відповідно до абзацу 5 частини п`ятої статті 4-1 Закону України Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності відмова у видачі документа дозвільного характеру за підставами, не передбаченими законами, не допускається.

З матеріалів справи слідує, що підставою для відмови відповідача у видачі дозволу на виконання будівельних робіт від 10 червня 2019 року №ВЛ132191610240 є встановлення невідповідності поданих документів вимогам законодавства, а саме:

- найменування проектної документації не відповідає найменуванню в містобудівних умовах та обмеженнях для проектування об`єкта будівництва, що суперечить вимогам пункту 8 Порядку розроблення проектної документації на будівництво об`єктів, затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 16 травня 2011 року №45;

- найменування об`єкта в технічних умовах не відповідає найменуванню проектної документації, що суперечить вимогам пункту 8 Порядку розроблення проектної документації на будівництво об`єктів, затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 16 травня 2011 року №45;

- відсутнє погодження проектної документації, всупереч пункту 2.20 розділу V технічних умов ПАТ Волиньгаз від 02 листопада 2017 року № VL02/2-Туп-17-1117;

- відповідно до інформації в експертному звіті від 23 квітня 2019 року № 325/03- 889-18 проектування ведеться за межами земельної ділянки, чим порушено вимоги частин четвертої, п`ятої статті 26 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності ;

- на офіційному сайті Турійської РДА відсутня інформація щодо надання містобудівних умов та обмежень від 02 серпня 2018 року №5, всупереч вимогам Порядку ведення реєстру містобудівних умов та обмежень, затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 31 травня 2017 року №135;

- в поданих кресленнях не зазначено межу ділянки, що суперечить вимогам ДСТУ Б А.2.4-2:2009 Умовні познаки і графічні зображення елементів генеральних планів та споруд транспорту (а.с.20-21).

Щодо встановленої відповідачем невідповідності поданих документів вимогам законодавства суд зазначає наступне.

Відповідно до частин першої статті 1 Закону України Про архітектурну діяльність від 20 травня 1999 року № 687-XIV (далі - Закон № 687-XIV) проект - документація для будівництва об`єктів архітектури, що складається з креслень, графічних і текстових матеріалів, інженерних і кошторисних розрахунків, які визначають містобудівні, об`ємно-планувальні, архітектурні, конструктивні, технічні та технологічні рішення, вартісні показники конкретного об`єкта архітектури, та відповідає вимогам державних стандартів, будівельних норм і правил; завдання на проектування - документ, у якому містяться обґрунтовані в межах законодавства вимоги замовника до планувальних, архітектурних, інженерних і технологічних рішень та властивостей об`єкта архітектури, його основних параметрів, вартості та організації його будівництва і який складається відповідно до містобудівних умов і обмежень забудови земельної ділянки, технічних умов.

Згідно з частиною першою статті 26 Закону № 687-XIV архітектор, інші проектувальники, які здійснюють роботи по створенню об`єктів архітектури, зобов`язані, зокрема: додержуватися державних стандартів, норм і правил, вимог вихідних даних на проектування.

Відповідно до частини другої статті 26 Закону № 3038-V суб`єкти містобудування зобов`язані додержуватися містобудівних умов та обмежень під час проектування і будівництва об`єктів.

Частиною першою статті 31 Закону № 3038-V передбачено, що проектна документація на будівництво об`єктів розробляється у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері містобудування, з урахуванням вимог містобудівної документації та вихідних даних і дотриманням вимог законодавства, будівельних норм, державних стандартів і правил та затверджується замовником.

Відповідно до пункту 9 Порядку розроблення проектної документації на будівництво об`єктів, затвердженого наказом міністерством регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 16 травня 2011 року № 45 (далі - Порядок №45), Проектна документація на будівництво об`єктів розробляється з урахуванням вимог містобудівної документації, вихідних даних на проектування та дотриманням вимог законодавства, будівельних норм, нормативно-правових актів з охорони праці, зокрема Мінімальних вимог з охорони праці на тимчасових або мобільних будівельних майданчиках, затверджених наказом Міністерства соціальної політики України від 23 червня 2017 року № 1050, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 08 вересня 2017 року за № 1111/30979, державних стандартів і правил, у тому числі вимог нормативів з питань створення умов для безперешкодного доступу для осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення (вимоги щодо створення умов для безперешкодного доступу для осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення зазначаються в проектній документації окремим розділом).

Відповідно до пункту 8 Порядку №45, назва об`єкта будівництва за проектною документацією має відповідати завданню на проектування, не змінюватися на всіх стадіях проектування та відображати вид будівництва (нове будівництво, реконструкція, технічне переоснащення діючих підприємств, реставрація, капітальний ремонт) та його місце розташування.

Згідно з пунктом 10 Порядку №45, склад та зміст проектної документації об`єктів будівництва на всіх стадіях проектування визначаються згідно з будівельними нормами і мають бути достатніми для оцінки проектних рішень та їх реалізації.

Абзацом 1 підпункту 4.2 пункту 4 Порядку №45 передбачено, що завдання на проектування визначає обґрунтовані вимоги замовника до планувальних, архітектурних, інженерних і технологічних рішень об`єкта будівництва, його основних параметрів, вартості та організації його будівництва і складається з урахуванням технічних умов, містобудівних умов та обмежень (вимоги нормативів з питань створення умов для безперешкодного доступу для осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення зазначаються в завданні окремим пунктом).

Відповідно до частини першої статті 1 Закону України Про будівельні норми від 05 листопада 2009 року № 1704-VI (далі - Закон № 1704-VI) будівельні норми - затверджений суб`єктом нормування підзаконний нормативний акт технічного характеру, що містить обов`язкові вимоги у сфері будівництва, містобудування та архітектури; державні будівельні норми - нормативний акт, затверджений центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері будівництва.

Статтею 11 Закону № 1704-VI визначено, що застосування будівельних норм або їх окремих положень є обов`язковим для всіх суб`єктів господарювання незалежно від форми власності, які провадять будівельну, містобудівну, архітектурну діяльність та забезпечують виготовлення продукції будівельного призначення.

Пункт 4.1 ДБН А.2.2-3:2014 Склад та зміст проектної документації на будівництво також передбачає, що проектна документація для будівництва має відповідати положенням законодавства, вимогам містобудівної документації, будівельних норм, стандартів та правил.

Відповідно до пункту 3.5 розділу З ДБН А 2.2-3:2014 Склад і зміст проектної документації на будівництво , завдання на проектування визначає обґрунтовані вимоги замовника до планувальних, архітектурних, інженерних і технологічних рішень об`єкта будівництва, його основних параметрів, вартості та організації його будівництва і складається з урахуванням технічних умов, містобудівних умов та обмежень.

Судом встановлено, що у містобудівних умовах та обмеженнях для проектування об`єкта будівництва, затверджених наказом начальника управління регіонального розвитку Турійської райдержадміністрації від 02 серпня 2018 року №5, вказана назва об`єкту будівництва: Забійний цех потужністю 13,5 тисяч голів курей - бройлерів в годину, Гайківська сільська рада, урочище Підруддя , 1, Турійського району, Волинської області , вид будівництва - нове будівництво (а.с.37-38).

Завдання на розробку проекту-кошторисної документації, затверджене 03 серпня 2018 року генеральним директором ПрАТ Володимир-Волинська птахофабрика та погоджене генпроектувальником на об`єкт будівництва Нове будівництво забійного цех потужністю 13,5 тисяч голів курей - бройлерів в годину, Гайківська сільська рада, урочище Підруддя , 1, Турійського району, Волинської області (а.с.34-36).

Аналіз вказаних документів, дає підстави зробити висновкок, що вони розроблялися для об`єкту будівництва Нове будівництво забійного цех потужністю 13,5 тисяч голів курей - бройлерів в годину, Гайківська сільська рада, урочище Підруддя , 1, Турійського району, Волинської області , при цьому назва об`єкта будівництва за проектною документацією відповідає завданню на проектування та відображає вид будівництва, а саме - нове будівництво.

Таким чином, суд критично відноситься до висновку відповідача про невідповідність проектної документації вимогам пункту 8 Порядку 45, як підставу для відмови у видачі дозволу на виконання будівельних робіт.

Крім того, суд також не погоджується з висновком відповідача щодо відсутності всупереч вимогам Порядку ведення реєстру містобудівних умов та обмежень, затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 31 травня 2017 року №135 на офіційнму сайті Турійської РДА інформації щодо надання ПрАТ Володимир-Волинська птахофабрика містобудівних умов та обмежень від 02 серпня 2018 року №5, з огляду на таке.

Відповідно до пункту 1 Порядку ведення реєстру містобудівних умов та обмежень, затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 31 травня 2017 року №135 (далі - Порядок №135) цей Порядок визначає механізм ведення реєстру містобудівних умов та обмежень для проектування об`єкта будівництва (далі - Реєстр).

Пунктом 1 розділу ІІ вказаного Порядку передбаченою що реєстр ведеться уповноваженими органами містобудування та архітектури.

Згідно пунктів 2, 3 розділу ІІ Порядку №135 внесенню в Реєстр підлягають всі, без винятку, надані містобудівні умови та обмеження, а також інформація щодо внесення змін до них, скасування або зупинення. Інформація вноситься до Реєстру не пізніше п`яти робочих днів з дати: видання наказу про затвердження містобудівних умов та обмежень; видання наказу про внесення змін до містобудівних умов та обмежень; скасування або отримання уповноваженим органом містобудування та архітектури документа про скасування або зупинення дії містобудівних умов та обмежень.

Пунктом 4 розділу ІІ Порядку №135 передбачено, електронна скан-копія примірника містобудівних умов та обмежень є документом безстрокового зберігання.

Згідно пункту 1 розділу ІІІ Порядку №135 доступ користувачів до даних Реєстру здійснюється через веб-сайт уповноваженого органу містобудування та архітектури або його сторінку на офіційному веб-сайті органу влади, при якому він утворений.

Таким чином, реєстр містобудівних умов та обмежень для проектування об`єкта ведеться уповноваженими органами містобудування та архітектури.

На офіційному веб-сайті Турійської РДА за посиланням http://turadm.gov.ua/mistobuduvannia-ta-arkhitektura/reiestr-mistobudivnykh-umov наявна інформація щодо надання ПрАТ Володимир-Волинська птахофабрика містобудівних умов та обмежень на об`єкт будівництва - Забійний цех потужністю 13,5 тисяч голів курей - бройлерів в годину, Гайківська сільська рада, урочище Підруддя , 1, Турійського району, Волинської області, затверджених наказом від 02 серпня 2018 року №5.

Разом з тим, відповідачем не надано суду доказів щодо виконання уповноваженим органам містобудування та архітектури обов`язку розміщення такої інформації на офіційному веб-сайті органу влади, при якому він утворений, зокрема дати з якої така інформація розміщена.

При цьому, суд наголошує, що розміщення інформації щодо видачі містобудівних умов та обмежень не є обов`язком позивача.

З наведених підстав суд не погоджується з висновком відповідача про невідповідність поданих документів вимогам законодавства у зв`язку з відсутністю на офіційному сайті Турійської РДА інформації щодо надання містобудівних умов та обмежень від 02 серпня 2018 року №5.

Відповідно до частини першої статті 29 Закону № 3038-V основними складовими вихідних даних є: 1) містобудівні умови та обмеження; 2) технічні умови; 3) завдання на проектування.

Згідно з частиною першою статті 30 Закону № 3038-V технічні умови - це комплекс умов та вимог до інженерного забезпечення об`єкта будівництва, які повинні відповідати його розрахунковим параметрам щодо водопостачання (з урахуванням потреб забезпечення пожежогасіння), тепло-, електро- і газопостачання, водовідведення, зовнішнього освітлення, відведення зливових вод та та телекомунікації.

Технічні умови повинні відповідати законодавству, містити достовірну інформацію та обґрунтовані вимоги до об`єктів будівництва, а також відповідати намірам заявника щодо забудови земельної ділянки (частина третя статті 30 Закону № 3038-V).

Відповідно до частини четвертої статті 30 Закону № 3038-V у технічних умовах враховується, що місце приєднання інженерних мереж замовника до магістральних чи інших інженерних мереж розташовується на межі земельної ділянки замовника або за його згодою на території такої земельної ділянки.

Склад, зміст, порядок надання технічних умов та порядок визначення вартості послуг з їх надання визначаються відповідними центральними органами виконавчої влади або державними колегіальними органами (частина шоста статті 30 Закону № 3038-V).

Обов`язок позивача погодження проектної документації зовнішніх мереж газопостачання комерційного вузла обліку природного газу передбачає пункту 4 глави 2 розділу V Кодексу газорозподільних систем, затвердженого постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг 30 вересня 2015 року № 2494, зареєстрованій в Міністерстві юстиції України 06 листопада 2015 року за № 1379/27824 (у редакції, чинній на дату затвердження проектної документації).

Відповідно до абзацу 9 частини першої статті 1 Закону №687-XIV погодження проекту - це процедура встановлення відповідності проектних рішень вихідним даним на проектування.

Судом встановлено, що 02 листопада 2017 року ПАТ Волиньгаз видано ПрАТ Володимир-Волинська птахофабрика технічні умови приєднання до газорозродільної системи №VL02-ТУп-17-1117 на об`єкт - забійний цех, місце розташування: Турійський район, с.Руда, вул. Центральна, 21, місце забезпечення потужності об`єкта замовника: газопровід високого тиску Д-152, прокладений до с.Гайки. Пунктом 1.15 розділу III вказаних технічних умов зобов`язано позивача погодити проект зовнішніх мереж газопостачання з ПАТ Волиньгаз , в зоні ліцензійної діяльності якого знаходиться об`єкт. Крім того, у пункті 2.20 розділу V вказаних технічних умов вказано проектну документацію комерційного вузла обліку природного газу погодити з ПАТ Волиньгаз , в зоні ліцензійної діяльності якого знаходиться об`єкт.

Крім того, судом встановлено, що 06 грудня 2018 року ПАТ Волиньгаз видано ПрАТ Володимир-Волинська птахофабрика технічні умови приєднання до газорозродільної системи №VL02.1-ТУп-686-1218 на об`єкт - забійний цех потужністю 13,5 тисяч голів курей-бройлерів в годину, Гайківська сільська рада, урочище Підруддя , 1, Турійського району, Волинської області, місце розташування: Гайківська сільська рада, урочище Підруддя , 1, Турійського району, Волинської області, місце забезпечення потужності об`єкта замовника: газопровід високого тиску Д-152, прокладений до с.Гайки. Пунктом 1.15 розділу III вказаних технічних умов зобов`язано позивача погодити проект зовнішніх мереж газопостачання з ПАТ Волиньгаз , в зоні ліцензійної діяльності якого знаходиться об`єкт. У пункті 2.20 розділу V вказаних технічних умов вказано проектну документацію комерційного вузла обліку природного газу погодити з ПАТ Волиньгаз , в зоні ліцензійної діяльності якого знаходиться об`єкт.

Разом з тим, доказів погодження проектної документації з ПАТ Волиньгаз позивач не надав відповідачу разом із заявою про видачу дозволу на виконання будівельних робіт на об`єкті будівництва Нове будівництво забійного цеху потужністю 13,5 тис голів курей-бройлерів в годину, Гайківська сільська рада, урочище Підруддя , 1 Турійського району Волинської області від 06 червня 2019 року. Таких доказів позивачем не надано і під час розгляду справи судом.

Таким чином, подана замовником для отримання дозволу проектна документація на об`єкт Нове будівництво забійного цеху потужністю 13,5 тис голів курей-бройлерів в годину, Гайківська сільська рада, урочище Підруддя , 1 Турійського району Волинської області не відповідає вимогам технічних умов ПАТ Волиньгаз , Кодексу газорозподільних систем та абзацу 9 частини першої статті 1 Закону №687-XIV.

Як слідує з матеріалів справи, за результатами розгляду проектної документації по проекту Нове будівництво забійного цеху потужністю 13,5 тис голів курей-бройлерів в годину, Гайківська сільська рада, урочище Підруддя , 1 Турійського району Волинської області , філією Державного підприємства Спеціалізована державна експертна організація центральна служба української державної будівельної експертизи у Волинській області при Міністерстві регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України складенено експертний звіт № 325/03-889-18 від 23 квітня 2019 року (а.с.39-40). Відповідно до вказаного звіту, зазначена документація розроблена відповідно до вихідних даних на проектування з дотриманням вимог до міцності, надійності та довговічності об`єкту будівництва, його експлуатаційної безпеки та інженерного забезпечення, у тому числі вимог з питань створення безперешкодного доступу осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення; санітарного і епідеміологічного благополуччя населення; екології; охорони праці; пожежної безпеки, техногенної безпеки проекту будівництва і може бути затверджена в установленому порядку.

Разом з тим, у додатку до експертного звіту філії Державного підприємства Спеціалізована державна експертна організація центральна служба української державної будівельної експертизи у Волинській області №325/03-889-18 від 23 квітня 2019 року вказано, що проектом передбачено розміщення артсвердловин №№ 1, 2, 4-8 за межами земельної ділянки (а.с.42-49).

Частинами четвертою, п`ятою статті 26 Закону № 3038-V передбачено, що право на забудову земельної ділянки реалізується її власником або користувачем за умови використання земельної ділянки відповідно до вимог містобудівної документації. Проектування та будівництво об`єктів здійснюється власниками або користувачами земельних ділянок.

Відтак, наведене свідчить про невідповідність проектної документації на об`єкт Нове будівництво забійного цеху потужністю 13,5 тис голів курей-бройлерів в годину, Гайківська сільська рада, урочище Підруддя , 1 Турійського району Волинської області вимогам частин четвертої, п`ятої статті 26 Закону № 3038-V.

Крім того з матеріалів справи та наданих в судовому засіданні роз`яснень головного інспектора будівельного нагляду сектору по роботі з дозвільними документами УДАБІ у Волинській області (спеціаліста) Удалова О.Д. слідує, що в поданих кресленнях проекту не зазначено межі земельної ділянки (а.с.118-121), що в свою чергу суперечить пункту 3.3 ДСТУ Б А.2.4-2:2009 Умовні познаки і графічні зображення елементів генеральних планів та споруд транспорту , відповідно до якого графічне зображення, що виконується на топографо-геодезичних матеріалах і відображує відповідно до вимог державних будівельних норм місцезнаходження і межі земельної ділянки, усі запроектовані та існуючі, що зберігаються чи підлягають реконструкції будівлі, споруди та інші елементи облаштування та благоустрою територій.

Відповідно до пункту 20 Порядку №45 оформлення проектної документації має відповідати державним стандартам щодо проектної документації на будівництво об`єктів.

Підпункт 4.2 пункту 4 ДБН А 2.2-3:2014 Склад і зміст проектної документації на будівництво передбачає, що оформлення проектної документації здійснюється згідно з нормативними документами комплексу А.2.4 Система проектної документації для будівництва .

Відповідно до частини четвертої статті 11 Закон № 1704-VI у разі якщо у будівельних нормах є посилання на стандарти, то ці стандарти є обов`язковими до застосування.

Враховуючи встановлені обставини, суд дійшов зазначає, що встановлена відповідачем, за результатами розгляду заяви ПрАТ Володимир-Волинська птахофабрика про видачу дозволу на виконання будівельних робіт від 06 червня 2019 року №3454 та доданих до неї документів, не відповідність поданих документів вимогам законодавства у сфері містобудівної діяльності, зокрема: відсутність погодження проектної документації в ПАТ Волиньгаз , здійснення проектування за межами земельної ділянки та не зазначення в кресленнях меж земельної ділянки, знайшли своє підтвердження під час розгляду справи по суті. Відтак, подана позивачем для отримання дозволу на здійснення будівельних робіт проектна документація на об`єкт будівництва Нове будівництво забійного цеху потужністю 13,5 тис голів курей-бройлерів в годину, Гайківська сільська рада, урочище Підруддя , 1 Турійського району Волинської області не відповідає вимогам законодавства, що у відповідності до частини четвертої статті 37 Закону №3038-V є підставою для відмови у видачі дозволу на виконання будівельних робіт.

Щодо тверджень позивача про те, що проект виконано у відповідності до всіх вимог законодавства, будівельних норм та стандартів України відповідно до експертного звіту №325/03-889-18 від 23 квітня 2019 року суд зазначає, що відповідно до пункту 1 частини четвертої статті 31 Закону №3038-V та абзацу другого пункту 10 Порядку затвердження проектів будівництва і проведення їх експертизи, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 травня 2011 року №560, експертиза об`єкту із середніми (СС2) наслідками проводилась лише щодо додержання нормативів з питань санітарного та епідеміологічного благополуччя населення, екології, охорони праці, енергозбереження, пожежної, техногенної, ядерної та радіаційної безпеки, міцності, надійності, довговічності будинків і споруд, їх експлуатаційної безпеки та інженерного забезпечення, у тому числі щодо додержання нормативів з питань створення безперешкодного життєвого середовища для осіб з обмеженими фізичними можливостями та інших маломобільних груп населення, а не щодо встановлення відповідності законодавству у сфері містобудівної діяльності. Відтак, експертний звіт 325/03-889-18 від 23 квітня 2019 року не є належним та допустимим доказом щодо відповідності поданих документів вимогам законодавства у сфері містобудівної діяльності.

З врахуванням наведеного, суд дійшов висновку, що відмова УДАБІ у Волинській області у видачі позивачу дозволу на виконання будівельних робіт від 10 червня 2019 року № ВЛ 132191610240 на об`єкті будівництва Нове будівництво забійного цеху потужністю 13,5 тис голів курей-бройлерів в годину, Гайківська сільська рада, урочище Підруддя , 1 Турійського району Волинської області прийнята відповідачем відповідно до пункту 30 Порядку № 466 та частини четвертої статті 34 Закону № 3038-V, а тому є правомірною.

Відповідно до частин першої, другої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Виходячи з меж заявлених позовних вимог та підстав позову, а також системного аналізу положень чинного законодавства України, оцінки поданих сторонами доказів, суд дійшов висновку, що доводи позивача, якими він обґрунтовував свої позовні вимоги, не знайшли свого підтвердження та спростовуються наведеними матеріалами справи.

Судом також приймається до уваги, що відповідно до частини другої статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

З огляду на встановлені судом обставини справи та положення чинного законодавства, суд прийшов до висновку, що відповідач діяв на підставі, в межах повноважень та у спосіб встановлений законодавством, а відтак в задоволенні позову належить відмовити.

Крім того, оскільки судом відмовлено у задоволенні позову, сплачений при поданні позову судовий збір в сумі 1921 грн 00 коп. не підлягає стягненню з відповідача та залишається за позивачем.

Керуючись статтями 73-77, 241-246, 250, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, на підставі Закону України Про регулювання містобудівної діяльності , суд

ВИРІШИВ:

В задоволенні адміністративного позову Приватного акціонерного товариства Володимир-Волинська птахофабрика до Управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Волинській області про визнання протиправними дії та зобов`язання вчинити дії, відмовити.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо таку апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку повністю або частково шляхом подання апеляційної скарги до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Волинський окружний адміністративний суд. Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Суддя А.Я. Ксензюк

Повний текст рішення складено 09 вересня 2019 року

СудВолинський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення03.09.2019
Оприлюднено11.09.2019
Номер документу84126798
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —140/2031/19

Постанова від 10.12.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Улицький Василь Зіновійович

Ухвала від 21.11.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Улицький Василь Зіновійович

Ухвала від 12.11.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Улицький Василь Зіновійович

Рішення від 12.09.2019

Цивільне

Немирівський районний суд Вінницької області

Царапора О. П.

Рішення від 03.09.2019

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Ксензюк Андрій Ярославович

Рішення від 03.09.2019

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Ксензюк Андрій Ярославович

Ухвала від 19.08.2019

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Ксензюк Андрій Ярославович

Ухвала від 02.08.2019

Цивільне

Немирівський районний суд Вінницької області

Царапора О. П.

Ухвала від 09.07.2019

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Ксензюк Андрій Ярославович

Ухвала від 02.07.2019

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Ксензюк Андрій Ярославович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні