Постанова
від 10.12.2019 по справі 140/2031/19
ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

10 грудня 2019 рокуЛьвів№ 857/11749/19

Колегія суддів Восьмого апеляційного адміністративного суду в складі:

головуючого судді: Улицького В.З.

суддів: Кузьмича С.М., Шавеля Р.М.

при секретарі судового засідання: Юник А.А.

за участі позивача: Єгольников О.Ю.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львові апеляційну скаргу Приватного акціонерного товариства Володимир-Волинська птахофабрика на рішення Волинського окружного адміністративного суду від 03.09.2019 року (рішення ухвалене о 12:45 хв. у м. Луцьку судом у складі головуючого судді Ксензюк А.Я., повне рішення складено 09.09.2019р.) у справі за позовом Приватного акціонерного товариства Володимир-Волинська птахофабрика до Управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Волинській області про визнання протиправними дії та зобов`язання вчинити,-

ВСТАНОВИЛА:

У червні 2019 року позивач звернувся до суду з адміністративним позовом до Управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Волинській області про визнання протиправними та незаконними дій з відмови у видачі дозволу на виконання будівельних робіт та зобов`язати повторно розглянути документи для отримання дозволу та видати дозвіл на виконання будівельних робіт об`єкту будівництва Нове будівництво забійного цеху потужністю 13,5 тис голів курей-бройлерів в годину, Гайківська сільська рада, урочище Підруддя , 1 Турійського району Волинської області .

Позивач позовні вимоги мотивував тим, що ПрАТ Володимир-Волинська птахофабрика прийняло рішення здійснити нове будівництво забійного цеху потужністю 13.5 тисяч голів курей-бройлерів в годину за проектом Нове будівництво забійного цеху потужністю 13,5 тисяч голів курей-бройлерів в годину, Гайківська сільська рада, урочище Підруддя , 1, Турійського району Волинської області . Вказаний об`єкт будівництва належить до класу наслідків (відповідальності): СС2. 06 червня 2019 позивач звернувся до УДАБІ у Волинській області із заявою для отримання дозволу на виконання будівельних робіт та доданими до неї необхідними документами у повному обсязі, вичерпний перелік яких передбачений названими нормативними актами у т.ч. з наданням всієї необхідної проектної документації, креслень, тощо за названим вище проектом будівництва. Проте, станом на 20 червня 2019 року, дозвіл на виконання будівельних робіт або відмову в його видачі позивачу не видано. 20 червня 2019 року у відповідності до вимог частини п`ятої статті 37 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності позивач направив рекомендованим листом звернення № 765 від 20 червня 2019 року на адресу центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду, а саме на адресу УДАБІ у Волинській області. За результатами розгляду заяви, відповідач прийняв рішення про відмову позивачу у видачі дозволу на виконання будівельних робіт від 10 червня 2019 року № ВЛ 132191610240 у зв`язку із встановленням невідповідності поданих документів вимогам законодавства. Просив позов задоволити.

Рішенням Волинського окружного адміністративного суду від 03.09.2019 року у задоволені адміністративного позову відмовлено.

Рішення суду першої інстанції оскаржило Приватне акціонерне товариство Володимир-Волинська птахофабрика . Вважає, що оскаржуване рішення прийняте з помилковим застосуванням норм матеріального та процесуального права та підлягає скасуванню з підстав викладених у апеляційній скарзі. Просить скасувати рішення суду першої інстанції та прийняти нову постанову, якою адміністративний позов задоволити.

Заслухавши доповідача, перевіривши матеріали справи, колегія суддів приходить до висновку, що апеляційну скаргу апелянта слід залишити без задоволення з наступних підстав.

Згідно ч.1 ст.2 КАС України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Відповідно до ст.242 КАС України рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи. Судове рішення має відповідати завданню адміністративного судочинства, визначеному цим Кодексом. При виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду. Якщо одна із сторін визнала пред`явлену до неї позовну вимогу під час судового розгляду повністю або частково, рішення щодо цієї сторони ухвалюється судом згідно з таким визнанням, якщо це не суперечить вимогам статті 189 цього Кодексу.

Згідно ст.316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Судом першої інстанції встановлено, що ПрАТ Володимир-Волинська птахофабрика звернулося до УДАБІ у Волинській області з заявою про видачу дозволу на виконання будівельних робіт Нове будівництво забійного цеху потужністю 13,5 тис голів курей-бройлерів в годину, Гайківська сільська рада, урочище Підруддя , 1 Турійського району Волинської області , місце розташування об`єкта будівництва - Гайківська сільська рада, урочище Підруддя , 1, Турійського району Волинської області, кадастровий номер 0725580800:05:001:1156, вид будівництва - нове будівництво, код об`єкта - 1271,2, категорія складності - СС2.

Згідно з зазначеними в заяві відомостями та відповідно до її затвердженої форми, до неї було додано такі документи: копія документа, що посвідчує право власності чи користування земельною ділянкою, або копія договору суперфіцію на 8 арк.; проектна документація на будівництво, розроблена та затверджена в установленому законодавством порядку: пояснювальна записка на 300 арк.; основні креслення на 2280 арк.; звіт за результатами експертизи проекту будівництва або його засвідчена у встановленому законом порядку копія (у тому числі звіт щодо розгляду проекту будівництва на стадії проектування, що передбачає розподіл її за чергами), на 10 арк.; наказ (розпорядження, рішення) замовника про затвердження проектної документації на 2 арк.; копії документів про призначення: осіб, які здійснюють авторський нагляд, на 3 арк.; осіб, які здійснюють технічний нагляд, на 2 арк.; відповідальних виконавців робіт на 1 арк.; результати оцінки впливу на довкілля у випадках, визначених Законом України Про оцінку впливу на довкілля .

Позивач направив УДАБІ у Волинській області рекомендованим листом звернення № 765 від 20 червня 2019 року відповідно до частини п`ятої статті 37 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності , в якому просив вжити заходів, пов`язаних з видачею дозволу на початок виконання будівельних робіт, щодо видачі якого ПрАТ Володимир-Волинська птахофабрика зверталось 06 червня 2019 року, або відмовою в його видачі (а.с.79-80).

10 червня 2019 року УДАБІ у Волинській області прийняло рішення № ВЛ 132191610240 про відмову у видачі дозволу на виконання будівельних робіт Нове будівництво забійного цеху потужністю 13,5 тис голів курей-бройлерів в годину, Гайківська сільська рада, урочище Підруддя , 1 Турійського району Волинської області у зв`язку із встановленням невідповідності поданих документів вимогам законодавства:

- найменування проектної документації не відповідає найменуванню в містобудівних умовах та обмеженнях для проектування об`єкта будівництва, що суперечить вимогам пункту 8 Порядку розроблення проектної документації на будівництво об`єктів, затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 16 травня 2011 року №45;

- найменування об`єкта в технічних умовах не відповідає найменуванню проектної документації, що суперечить вимогам пункту 8 Порядку розроблення проектної документації на будівництво об`єктів, затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 16 травня 2011 року №45;

- відсутнє погодження проектної документації, всупереч пункту 2.20 розділу V технічних умов ПАТ Волиньгаз від 02 листопада 2017 року № VL02/2-Туп-17-1117;

- відповідно до інформації в експертному звіті від 23 квітня 2019 року № 325/03- 889-18 проектування ведеться за межами земельної ділянки, чим порушено вимоги частин четвертої, п`ятої статті 26 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності ;

- на офіційному сайті Турійської РДА відсутня інформація щодо надання містобудівних умов та обмежень від 02 серпня 2018 року №5, всупереч вимогам Порядку ведення реєстру містобудівних умов та обмежень, затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 31 травня 2017 року №135;

- в поданих кресленнях не зазначено межу ділянки, що суперечить вимогам ДСТУ Б А.2.4-2:2009 Умовні познаки і графічні зображення елементів генеральних планів та споруд транспорту .

Відповідно до ч.ч. 1, 2 статті 37 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності право на виконання підготовчих робіт (якщо вони не були виконані раніше згідно з повідомленням про початок виконання підготовчих робіт) і будівельних робіт на об`єктах будівництва, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками або підлягають оцінці впливу на довкілля згідно із Законом України Про оцінку впливу на довкілля , підключення об`єкта будівництва до інженерних мереж та споруд надається замовнику та генеральному підряднику чи підряднику (якщо будівельні роботи виконуються без залучення субпідрядників) після отримання дозволу на виконання будівельних робіт.

Дозвіл на виконання будівельних робіт видається органами державного архітектурно-будівельного контролю на безоплатній основі протягом десяти робочих днів з дня реєстрації заяви.

За наявності дозволу на виконання будівельних робіт отримання замовником та генеральним підрядником чи підрядником (у разі якщо будівельні роботи виконуються без залучення субпідрядників) інших документів дозвільного характеру для виконання будівельних робіт та видалення зелених насаджень у межах будівельного майданчика не вимагається.

Згідно частини третьої статті 37 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності для отримання дозволу подається заява, до якої додаються:

1) копія документа, що посвідчує право власності чи користування земельною ділянкою, або копія договору суперфіцію;

2) копія розпорядчого документа щодо комплексної реконструкції кварталів (мікрорайонів) застарілого житлового фонду у разі здійснення комплексної реконструкції кварталів (мікрорайонів) застарілого житлового фонду на замовлення органів державної влади чи органів місцевого самоврядування на відповідних землях державної чи комунальної власності (замість копії документа, що посвідчує право власності чи користування земельною ділянкою);

3) проектна документація на будівництво, розроблена та затверджена в установленому законодавством порядку;

4) копія документа, що посвідчує право власності на будинок чи споруду, або згода його власника, засвідчена у встановленому законодавством порядку, на проведення будівельних робіт у разі здійснення реконструкції, реставрації чи капітального ремонту;

5) копії документів про призначення осіб, відповідальних за виконання будівельних робіт, та осіб, які здійснюють авторський і технічний нагляд;

6) інформація про ліцензію, що дає право на виконання будівельних робіт, та кваліфікаційні сертифікати;

7) результати оцінки впливу на довкілля у випадках, визначених Законом України Про оцінку впливу на довкілля .

Форма дозволу на виконання будівельних робіт, форма заяви, що подається для його отримання, форма відмови у видачі дозволу на виконання будівельних робіт, порядок видачі та анулювання дозволу на виконання будівельних робіт визначаються Кабінетом Міністрів України.

Порядок отримання дозволу на виконання будівельних робіт затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 13 квітня 2011 року №466 (далі - Порядок №466).

Пунктом 28 та додатком 10 Порядку №466 визначено, що замовник (його уповноважена особа) подає особисто або надсилає рекомендованим листом з описом вкладення чи через електронну систему здійснення декларативних та дозвільних процедур у будівництві до відповідного органу державного архітектурно-будівельного контролю заяву про отримання дозволу за формою, наведеною у додатку 10 до цього Порядку. До заяви додаються:

- копія документа, що посвідчує право власності чи користування земельною ділянкою, або копія договору суперфіцію (крім випадків, визначених пунктом 7 цього Порядку);

- копія розпорядчого документа щодо комплексної реконструкції кварталів (мікрорайонів) застарілого житлового фонду у разі здійснення комплексної реконструкції кварталів (мікрорайонів) застарілого житлового фонду на замовлення органів державної влади чи органів місцевого самоврядування на відповідних землях державної чи комунальної власності (замість копії документа, що посвідчує право власності чи користування земельною ділянкою);

- проектна документація на будівництво, розроблена та затверджена в установленому законодавством порядку;

- копія документа, що посвідчує право власності на будинок чи споруду, або згода його власника, засвідчена у встановленому законодавством порядку, на проведення будівельних робіт у разі здійснення реконструкції, реставрації, капітального ремонту;

- копії документів про призначення осіб, відповідальних за виконання будівельних робіт, та осіб, які здійснюють авторський і технічний нагляд;

- інформація про ліцензію, що дає право на виконання будівельних робіт, та кваліфікаційні сертифікати;

- результати оцінки впливу на довкілля у випадках, визначених Законом України Про оцінку впливу на довкілля .

06 червня 2019 року за вхідним номером 3454 до УДАБІ у Волинській області надійшла заява позивача про видачу дозволу на виконання будівельних робіт на об`єкт будівництва Нове будівництво забійного цеху потужністю 13,5 тисяч голів курей - бройлерів в годину. Гайківська сільська рада, урочище Підруддя , 1, Турійського району, Волинської області , класу наслідків (відповідальності) СС2, за формою, встановленою у додатку 10 Порядку №466 із переліком додатків, встановлених частиною третьою статті 37 Закону України від 17.02.2011 №3038-VI та пунктом 28 Порядку №466.

Згідно п. 29 Порядку №466 орган державного архітектурно-будівельного контролю протягом десяти робочих днів з дня реєстрації заяви приймає рішення про надання дозволу або відмову у його видачі.

Відповідно до частини четвертої статті 37 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності відмова у видачі дозволу на виконання будівельних робіт видається заявнику в письмовому вигляді з відповідним обґрунтуванням у строк, передбачений для видачі дозволу.

Підставою для відмови у видачі дозволу на виконання будівельних робіт є:

1) неподання документів, необхідних для прийняття рішення про видачу такого дозволу;

2) невідповідність поданих документів вимогам законодавства;

3) виявлення недостовірних відомостей у поданих документах;

4) результати оцінки впливу на довкілля у випадках, визначених Законом України Про оцінку впливу на довкілля .

Аналогічні підстави для відмови у видачі дозволу на виконання будівельних робіт передбачені пунктом 30 Порядку № 466.

Пунктом 31 Порядку № 466 передбачено, що у разі прийняття рішення про відмову у видачі дозволу орган державного архітектурно-будівельного контролю надсилає замовнику (його уповноваженій особі) протягом десяти робочих днів з дня реєстрації заяви відмову в паперовій або електронній формі через електронний кабінет з обґрунтуванням причин за формою, наведеною у додатку 11 до цього Порядку.

Згідно абзацу 5 частини п`ятої статті 4-1 Закону України Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності відмова у видачі документа дозвільного характеру за підставами, не передбаченими законами, не допускається.

Як вбачається з матеріалів справи, підставою для відмови відповідача у видачі дозволу на виконання будівельних робіт від 10 червня 2019 року №ВЛ132191610240 є встановлення невідповідності поданих документів вимогам законодавства, а саме:

- найменування проектної документації не відповідає найменуванню в містобудівних умовах та обмеженнях для проектування об`єкта будівництва, що суперечить вимогам пункту 8 Порядку розроблення проектної документації на будівництво об`єктів, затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 16 травня 2011 року №45;

- найменування об`єкта в технічних умовах не відповідає найменуванню проектної документації, що суперечить вимогам пункту 8 Порядку розроблення проектної документації на будівництво об`єктів, затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 16 травня 2011 року №45;

- відсутнє погодження проектної документації, всупереч пункту 2.20 розділу V технічних умов ПАТ Волиньгаз від 02 листопада 2017 року № VL02/2-Туп-17-1117;

- відповідно до інформації в експертному звіті від 23 квітня 2019 року № 325/03- 889-18 проектування ведеться за межами земельної ділянки, чим порушено вимоги частин четвертої, п`ятої статті 26 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності ;

- на офіційному сайті Турійської РДА відсутня інформація щодо надання містобудівних умов та обмежень від 02 серпня 2018 року №5, всупереч вимогам Порядку ведення реєстру містобудівних умов та обмежень, затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 31 травня 2017 року №135;

- в поданих кресленнях не зазначено межу ділянки, що суперечить вимогам ДСТУ Б А.2.4-2:2009 Умовні познаки і графічні зображення елементів генеральних планів та споруд транспорту (а.с.20-21).

Відповідно до частин першої статті 1 Закону України Про архітектурну діяльність проект - документація для будівництва об`єктів архітектури, що складається з креслень, графічних і текстових матеріалів, інженерних і кошторисних розрахунків, які визначають містобудівні, об`ємно-планувальні, архітектурні, конструктивні, технічні та технологічні рішення, вартісні показники конкретного об`єкта архітектури, та відповідає вимогам державних стандартів, будівельних норм і правил; завдання на проектування - документ, у якому містяться обґрунтовані в межах законодавства вимоги замовника до планувальних, архітектурних, інженерних і технологічних рішень та властивостей об`єкта архітектури, його основних параметрів, вартості та організації його будівництва і який складається відповідно до містобудівних умов і обмежень забудови земельної ділянки, технічних умов.

Частиною 1 статті 26 Закону України Про архітектурну діяльність визначено, що архітектор, інші проектувальники, які здійснюють роботи по створенню об`єктів архітектури, зобов`язані, зокрема: додержуватися державних стандартів, норм і правил, вимог вихідних даних на проектування.

Відповідно до частини другої статті 26 Закону № 3038-V суб`єкти містобудування зобов`язані додержуватися містобудівних умов та обмежень під час проектування і будівництва об`єктів.

Частиною 1 статті 31 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності передбачено, що проектна документація на будівництво об`єктів розробляється у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері містобудування, з урахуванням вимог містобудівної документації та вихідних даних і дотриманням вимог законодавства, будівельних норм, державних стандартів і правил та затверджується замовником.

Відповідно до пункту 9 Порядку розроблення проектної документації на будівництво об`єктів, затвердженого наказом міністерством регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 16 травня 2011 року № 45 (далі - Порядок №45), Проектна документація на будівництво об`єктів розробляється з урахуванням вимог містобудівної документації, вихідних даних на проектування та дотриманням вимог законодавства, будівельних норм, нормативно-правових актів з охорони праці, зокрема Мінімальних вимог з охорони праці на тимчасових або мобільних будівельних майданчиках, затверджених наказом Міністерства соціальної політики України від 23 червня 2017 року № 1050, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 08 вересня 2017 року за № 1111/30979, державних стандартів і правил, у тому числі вимог нормативів з питань створення умов для безперешкодного доступу для осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення (вимоги щодо створення умов для безперешкодного доступу для осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення зазначаються в проектній документації окремим розділом).

Згідно до пункту 8 Порядку №45, назва об`єкта будівництва за проектною документацією має відповідати завданню на проектування, не змінюватися на всіх стадіях проектування та відображати вид будівництва (нове будівництво, реконструкція, технічне переоснащення діючих підприємств, реставрація, капітальний ремонт) та його місце розташування.

Відповідно до пункту 10 Порядку №45, склад та зміст проектної документації об`єктів будівництва на всіх стадіях проектування визначаються згідно з будівельними нормами і мають бути достатніми для оцінки проектних рішень та їх реалізації.

Абзацом 1 підпункту 4.2 пункту 4 Порядку №45 передбачено, що завдання на проектування визначає обґрунтовані вимоги замовника до планувальних, архітектурних, інженерних і технологічних рішень об`єкта будівництва, його основних параметрів, вартості та організації його будівництва і складається з урахуванням технічних умов, містобудівних умов та обмежень (вимоги нормативів з питань створення умов для безперешкодного доступу для осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення зазначаються в завданні окремим пунктом).

Відповідно до частини першої статті 1 Закону України Про будівельні норми будівельні норми - затверджений суб`єктом нормування підзаконний нормативний акт технічного характеру, що містить обов`язкові вимоги у сфері будівництва, містобудування та архітектури; державні будівельні норми - нормативний акт, затверджений центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері будівництва.

Згідно ст. Закону України Про будівельні норми визначено, що застосування будівельних норм або їх окремих положень є обов`язковим для всіх суб`єктів господарювання незалежно від форми власності, які провадять будівельну, містобудівну, архітектурну діяльність та забезпечують виготовлення продукції будівельного призначення.

Пункт 4.1 ДБН А.2.2-3:2014 Склад та зміст проектної документації на будівництво також передбачає, що проектна документація для будівництва має відповідати положенням законодавства, вимогам містобудівної документації, будівельних норм, стандартів та правил.

Згідно пункту 3.5 розділу З ДБН А 2.2-3:2014 Склад і зміст проектної документації на будівництво , завдання на проектування визначає обґрунтовані вимоги замовника до планувальних, архітектурних, інженерних і технологічних рішень об`єкта будівництва, його основних параметрів, вартості та організації його будівництва і складається з урахуванням технічних умов, містобудівних умов та обмежень.

Апеляційним судом встановлено, що у містобудівних умовах та обмеженнях для проектування об`єкта будівництва, затверджених наказом начальника управління регіонального розвитку Турійської райдержадміністрації від 02 серпня 2018 року №5, вказана назва об`єкту будівництва: Забійний цех потужністю 13,5 тисяч голів курей - бройлерів в годину, Гайківська сільська рада, урочище Підруддя , 1, Турійського району, Волинської області , вид будівництва - нове будівництво (а.с.37-38).

Завдання на розробку проекту-кошторисної документації, затверджене 03 серпня 2018 року генеральним директором ПрАТ Володимир-Волинська птахофабрика та погоджене генпроектувальником на об`єкт будівництва Нове будівництво забійного цех потужністю 13,5 тисяч голів курей - бройлерів в годину, Гайківська сільська рада, урочище Підруддя , 1, Турійського району, Волинської області (а.с.34-36).

Відтак, аналіз наведених документів свідчить про те, що вони розроблялися для об`єкту будівництва Нове будівництво забійного цех потужністю 13,5 тисяч голів курей - бройлерів в годину, Гайківська сільська рада, урочище Підруддя , 1, Турійського району, Волинської області , при цьому назва об`єкта будівництва за проектною документацією відповідає завданню на проектування та відображає вид будівництва, а саме - нове будівництво.

Апеляційний суд погоджується з висновком відповідача щодо відсутності всупереч вимогам Порядку ведення реєстру містобудівних умов та обмежень, затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 31 травня 2017 року №135 на офіційнму сайті Турійської РДА інформації щодо надання ПрАТ Володимир-Волинська птахофабрика містобудівних умов та обмежень від 02 серпня 2018 року №5, з огляду на таке.

Відповідно до пункту 1 Порядку ведення реєстру містобудівних умов та обмежень, затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 31 травня 2017 року №135 (далі - Порядок №135) цей Порядок визначає механізм ведення реєстру містобудівних умов та обмежень для проектування об`єкта будівництва (далі - Реєстр).

Пунктом 1 розділу ІІ вказаного Порядку передбаченою що реєстр ведеться уповноваженими органами містобудування та архітектури.

Пунктами 2, 3 розділу ІІ Порядку №135 передбачено, що внесенню в Реєстр підлягають всі, без винятку, надані містобудівні умови та обмеження, а також інформація щодо внесення змін до них, скасування або зупинення. Інформація вноситься до Реєстру не пізніше п`яти робочих днів з дати: видання наказу про затвердження містобудівних умов та обмежень; видання наказу про внесення змін до містобудівних умов та обмежень; скасування або отримання уповноваженим органом містобудування та архітектури документа про скасування або зупинення дії містобудівних умов та обмежень.

Пунктом 4 розділу ІІ Порядку №135 визначено, електронна скан-копія примірника містобудівних умов та обмежень є документом безстрокового зберігання.

Згідно пункту 1 розділу ІІІ Порядку №135 доступ користувачів до даних Реєстру здійснюється через веб-сайт уповноваженого органу містобудування та архітектури або його сторінку на офіційному веб-сайті органу влади, при якому він утворений.

Таким чином, реєстр містобудівних умов та обмежень для проектування об`єкта ведеться уповноваженими органами містобудування та архітектури.

Судовою колегією апеляційного суду встановлено, що 02 листопада 2017 року ПАТ Волиньгаз видано ПрАТ Володимир-Волинська птахофабрика технічні умови приєднання до газорозродільної системи №VL02-ТУп-17-1117 на об`єкт - забійний цех, місце розташування: Турійський район, с.Руда, вул. Центральна, 21, місце забезпечення потужності об`єкта замовника: газопровід високого тиску Д-152, прокладений до с.Гайки. Пунктом 1.15 розділу III вказаних технічних умов зобов`язано позивача погодити проект зовнішніх мереж газопостачання з ПАТ Волиньгаз , в зоні ліцензійної діяльності якого знаходиться об`єкт. Крім того, у пункті 2.20 розділу V вказаних технічних умов вказано проектну документацію комерційного вузла обліку природного газу погодити з ПАТ Волиньгаз , в зоні ліцензійної діяльності якого знаходиться об`єкт.

06 грудня 2018 року ПАТ Волиньгаз видано ПрАТ Володимир-Волинська птахофабрика технічні умови приєднання до газорозродільної системи №VL02.1-ТУп-686-1218 на об`єкт - забійний цех потужністю 13,5 тисяч голів курей-бройлерів в годину, Гайківська сільська рада, урочище Підруддя , 1, Турійського району, Волинської області, місце розташування: Гайківська сільська рада, урочище Підруддя , 1, Турійського району, Волинської області, місце забезпечення потужності об`єкта замовника: газопровід високого тиску Д-152, прокладений до с.Гайки. Пунктом 1.15 розділу III вказаних технічних умов зобов`язано позивача погодити проект зовнішніх мереж газопостачання з ПАТ Волиньгаз , в зоні ліцензійної діяльності якого знаходиться об`єкт. У пункті 2.20 розділу V вказаних технічних умов вказано проектну документацію комерційного вузла обліку природного газу погодити з ПАТ Волиньгаз , в зоні ліцензійної діяльності якого знаходиться об`єкт.

Проте, доказів погодження проектної документації з ПАТ Волиньгаз позивач не надав відповідачу разом із заявою про видачу дозволу на виконання будівельних робіт на об`єкті будівництва Нове будівництво забійного цеху потужністю 13,5 тис голів курей-бройлерів в годину, Гайківська сільська рада, урочище Підруддя , 1 Турійського району Волинської області від 06 червня 2019 року. Таких доказів позивачем не надано і під час розгляду справи судом.

Відтак, подана замовником для отримання дозволу проектна документація на об`єкт Нове будівництво забійного цеху потужністю 13,5 тис голів курей-бройлерів в годину, Гайківська сільська рада, урочище Підруддя , 1 Турійського району Волинської області не відповідає вимогам технічних умов ПАТ Волиньгаз , Кодексу газорозподільних систем та абзацу 9 частини першої статті 1 Закону №687-XIV.

За результатами розгляду проектної документації по проекту Нове будівництво забійного цеху потужністю 13,5 тис голів курей-бройлерів в годину, Гайківська сільська рада, урочище Підруддя , 1 Турійського району Волинської області , філією Державного підприємства Спеціалізована державна експертна організація центральна служба української державної будівельної експертизи у Волинській області при Міністерстві регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України складенено експертний звіт № 325/03-889-18 від 23 квітня 2019 року (а.с.39-40). Відповідно до вказаного звіту, зазначена документація розроблена відповідно до вихідних даних на проектування з дотриманням вимог до міцності, надійності та довговічності об`єкту будівництва, його експлуатаційної безпеки та інженерного забезпечення, у тому числі вимог з питань створення безперешкодного доступу осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення; санітарного і епідеміологічного благополуччя населення; екології; охорони праці; пожежної безпеки, техногенної безпеки проекту будівництва і може бути затверджена в установленому порядку.

У додатку до експертного звіту філії Державного підприємства Спеціалізована державна експертна організація центральна служба української державної будівельної експертизи у Волинській області №325/03-889-18 від 23 квітня 2019 року вказано, що проектом передбачено розміщення артсвердловин №№ 1, 2, 4-8 за межами земельної ділянки (а.с.42-49).

Відтак, наведене свідчить про невідповідність проектної документації на об`єкт Нове будівництво забійного цеху потужністю 13,5 тис голів курей-бройлерів в годину, Гайківська сільська рада, урочище Підруддя , 1 Турійського району Волинської області вимогам частин четвертої, п`ятої статті 26 Закону № 3038-V.

Відповідно до пункту 20 Порядку №45 оформлення проектної документації має відповідати державним стандартам щодо проектної документації на будівництво об`єктів.

Підпункт 4.2 пункту 4 ДБН А 2.2-3:2014 Склад і зміст проектної документації на будівництво передбачає, що оформлення проектної документації здійснюється згідно з нормативними документами комплексу А.2.4 Система проектної документації для будівництва .

Згідно частини 4 статті 11 Закону України Про будівельні норми у разі якщо у будівельних нормах є посилання на стандарти, то ці стандарти є обов`язковими до застосування.

Таким чино апеляційний суд вважає, що встановлена відповідачем, за результатами розгляду заяви ПрАТ Володимир-Волинська птахофабрика про видачу дозволу на виконання будівельних робіт від 06 червня 2019 року №3454 та доданих до неї документів, не відповідність поданих документів вимогам законодавства у сфері містобудівної діяльності, зокрема: відсутність погодження проектної документації в ПАТ Волиньгаз , здійснення проектування за межами земельної ділянки та не зазначення в кресленнях меж земельної ділянки, знайшли своє підтвердження під час розгляду справи по суті. Відтак, подана позивачем для отримання дозволу на здійснення будівельних робіт проектна документація на об`єкт будівництва Нове будівництво забійного цеху потужністю 13,5 тис голів курей-бройлерів в годину, Гайківська сільська рада, урочище Підруддя , 1 Турійського району Волинської області не відповідає вимогам законодавства, що у відповідності до частини четвертої статті 37 Закону №3038-V є підставою для відмови у видачі дозволу на виконання будівельних робіт.

Щодо тверджень позивача про те, що проект виконано у відповідності до всіх вимог законодавства, будівельних норм та стандартів України відповідно до експертного звіту №325/03-889-18 від 23 квітня 2019 року апеляційний суд зазначає, що відповідно до пункту 1 частини четвертої статті 31 Закону №3038-V та абзацу другого пункту 10 Порядку затвердження проектів будівництва і проведення їх експертизи, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 травня 2011 року №560, експертиза об`єкту із середніми (СС2) наслідками проводилась лише щодо додержання нормативів з питань санітарного та епідеміологічного благополуччя населення, екології, охорони праці, енергозбереження, пожежної, техногенної, ядерної та радіаційної безпеки, міцності, надійності, довговічності будинків і споруд, їх експлуатаційної безпеки та інженерного забезпечення, у тому числі щодо додержання нормативів з питань створення безперешкодного життєвого середовища для осіб з обмеженими фізичними можливостями та інших маломобільних груп населення, а не щодо встановлення відповідності законодавству у сфері містобудівної діяльності. Відтак, експертний звіт 325/03-889-18 від 23 квітня 2019 року не є належним та допустимим доказом щодо відповідності поданих документів вимогам законодавства у сфері містобудівної діяльності.

За таких обставин, апеляційний суд погоджується з висновком суду першої інстанції, що відмова УДАБІ у Волинській області у видачі позивачу дозволу на виконання будівельних робіт від 10 червня 2019 року № ВЛ 132191610240 на об`єкті будівництва Нове будівництво забійного цеху потужністю 13,5 тис голів курей-бройлерів в годину, Гайківська сільська рада, урочище Підруддя , 1 Турійського району Волинської області прийнята відповідачем відповідно до пункту 30 Порядку № 466 та частини четвертої статті 34 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності , а тому є правомірною.

Узагальнюючи наведене, суд апеляційної інстанції переконаний, що судом першої інстанції надано належну оцінку наявним у справі доказам, а їх достатня кількість та взаємний зв`язок у сукупності дали змогу суду першої інстанції зробити вірний висновок про наявність підстав для відмови у задоволені адміністративного позову.

Враховуючи викладене, колегія суддів не вбачає підстав для скасування рішення суду першої інстанції.

З наведеного вбачається, що доводи апеляційної скарги являються безпідставними та необґрунтованими та не спростовують висновків суду першої інстанції, правова оцінка доказів дана вірно, а відтак у задоволенні апеляційної скарги слід відмовити.

Керуючись ст. ст. 243 ч. 3, 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 329 КАС України, колегія суддів,-

ПОСТАНОВИЛА:

Апеляційну скаргу Приватного акціонерного товариства Володимир-Волинська птахофабрика залишити без задоволення, а рішення Волинського окружного адміністративного суду від 03.09.2019 року у справі №140/2031/19 - без змін.

Постанова набирає законної сили з моменту прийняття.

На Постанову протягом тридцяти днів з моменту набрання нею законної сили може бути подана касаційна скарга безпосередньо до суду касаційної інстанції.

Головуючий суддя В. З. Улицький судді С. М. Кузьмич Р. М. Шавель Повне судове рішення складено 12.12.2019р.

СудВосьмий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення10.12.2019
Оприлюднено16.12.2019
Номер документу86304672
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —140/2031/19

Постанова від 10.12.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Улицький Василь Зіновійович

Ухвала від 21.11.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Улицький Василь Зіновійович

Ухвала від 12.11.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Улицький Василь Зіновійович

Рішення від 12.09.2019

Цивільне

Немирівський районний суд Вінницької області

Царапора О. П.

Рішення від 03.09.2019

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Ксензюк Андрій Ярославович

Рішення від 03.09.2019

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Ксензюк Андрій Ярославович

Ухвала від 19.08.2019

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Ксензюк Андрій Ярославович

Ухвала від 02.08.2019

Цивільне

Немирівський районний суд Вінницької області

Царапора О. П.

Ухвала від 09.07.2019

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Ксензюк Андрій Ярославович

Ухвала від 02.07.2019

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Ксензюк Андрій Ярославович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні